www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 15:12:28
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
282
283
284
285
286
[
287
]
288
289
290
291
292
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404258 alkalommal)
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10844 Dátum:
2010 Szeptember 21, 19:29:35 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 21, 19:08:59
Ha valaki kedvet kapott a köböléshez, akkor vannak eladó plexi-tárcsa szettjeim, amiket a hengerfej folyadékkal való feltöltése előtt kell az égéstérre helyezni, hogy a tárcsán lévő furaton keresztül töltsük fel az égésteret, ezáltal megakadályozva azt, hogy a folyadék (pl. olaj) "púposodjon", így pontosabb eredményt kapunk.
A szett 4 tárcsából ál: 1db 77-es furathoz (1200-1300), 1db 85,5 furathoz (1600 és ha nem extra túrt a fej, akkor 1641, 1678-hoz is jó), 1 db 90,5 furathoz, ami használható a 92 furathoz is, illetve 1 db 94 furathoz.
A szett ára 1500 Ft. Több garnitúra van.
1szetett tegyél nekem félre.
köszi.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10843 Dátum:
2010 Szeptember 21, 19:08:59 »
Ha valaki kedvet kapott a köböléshez, akkor vannak eladó plexi-tárcsa szettjeim, amiket a hengerfej folyadékkal való feltöltése előtt kell az égéstérre helyezni, hogy a tárcsán lévő furaton keresztül töltsük fel az égésteret, ezáltal megakadályozva azt, hogy a folyadék (pl. olaj) "púposodjon", így pontosabb eredményt kapunk.
A szett 4 tárcsából ál: 1db 77-es furathoz (1200-1300), 1db 85,5 furathoz (1600 és ha nem extra túrt a fej, akkor 1641, 1678-hoz is jó), 1 db 90,5 furathoz, ami használható a 92 furathoz is, illetve 1 db 94 furathoz.
A szett ára 1500 Ft. Több garnitúra van.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10842 Dátum:
2010 Szeptember 21, 07:31:24 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Szeptember 21, 06:54:14
esetleg ernst kipuffogó ugyanennyiért? :-))
priv megy.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10841 Dátum:
2010 Szeptember 21, 06:54:14 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Szeptember 20, 22:26:05
Nagy szállítású olajpumpa eladó.
Egyszer volt beépítve egy indítás idejéig.
10ezer.
esetleg ernst kipuffogó ugyanennyiért? :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10840 Dátum:
2010 Szeptember 20, 22:26:05 »
Nagy szállítású olajpumpa eladó.
Egyszer volt beépítve egy indítás idejéig.
10ezer.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10839 Dátum:
2010 Szeptember 20, 21:39:26 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 20, 21:35:24
Mégis, mire lehet számítani fordulat terén, Fiúk?
A fordulatot (ha a karbi rendben van) úgy lehet csinálni, hogy vagy van egy kibaszott jó hengerfejed és akkor nem kell túl nagy tengely, vagy nagy tengely és akkor elforog rosszabb hengerfejjel is (mert hosszan vannak nyitva a kis szelepek), és minél nagyobb a lökettérfogat annál jobban igényli a jó fejet és a nagy tengely, hiszen sok levegőt kell átpumpálni a fejen egy munkaütem alatt.
Ha átlagos hengerfejed van a 2.4-es 294-es tengellyel valahol 5000-5600 között hozza majd a max teljesítményt, szerintem. Ha gyári a fej akkor még 5000-ig sem fog menni. Pont úgy nem, ahogy az enyém sem. Egyelőre!!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10838 Dátum:
2010 Szeptember 20, 21:35:24 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 21:33:16
A 2.4-es nem lesz egy nagy fordulatbajnok a 294-essel, én nem aggódnék.
Mégis, mire lehet számítani fordulat terén, Fiúk?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10837 Dátum:
2010 Szeptember 20, 21:33:16 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 20, 21:30:17
Az.
A 2.4-es nem lesz egy nagy fordulatbajnok a 294-essel, én nem aggódnék.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10836 Dátum:
2010 Szeptember 20, 21:30:17 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 21:26:33
Tied 2,4 lesz? Mert nagy hengerűrtartalomnál nem olyan durva az a 294 fok... Nem forog majd azzal úgy, mint egy 1,6 1,8 2,0....
Az.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10835 Dátum:
2010 Szeptember 20, 21:26:33 »
Tied 2,4 lesz? Mert nagy hengerűrtartalomnál nem olyan durva az a 294 fok... Nem forog majd azzal úgy, mint egy 1,6 1,8 2,0....
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 20, 20:42:30
Maradna a gyári himbasor
viszont 294 körüli a veztengely.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10834 Dátum:
2010 Szeptember 20, 21:01:34 »
Illetve lehet venni különböző vastagságú hézagolókat a rugók alá, hogy be lehessen állítani a rugó gyártója által előírt pontos beépítési magasságot.
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 20:59:12
Nem kell hosszabb szelep. A gyári azért blokkol elég hamar, mert a 2 végén sűrűbb a menet. Az erősítetteknél ritkább a menet, ezért nyomhatóak össze jobban. A Rugótányért duplarugónál cserélni kell, illetve bizonyos esetekben marni kell a hengerfejet a szelepvezető körül.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10833 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:59:12 »
Nem kell hosszabb szelep. A gyári azért blokkol elég hamar, mert a 2 végén sűrűbb a menet. Az erősítetteknél ritkább a menet, ezért nyomhatóak össze jobban. A Rugótányért duplarugónál cserélni kell, illetve bizonyos esetekben marni kell a hengerfejet a szelepvezető körül.
Idézetet írta: vgd - 2010 Szeptember 20, 20:54:45
De ehhez nem kell hosszabb szelep? Vagy akkor más rugótányér kel hozzá?
Csak laikusként kérdezem.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
vgd
Hozzászólások: 420
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10832 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:54:45 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 18:38:18
A másik dolog, amire nem figyelnek a szeleprugó kiválasztásakor, az a tengely emelésének illetve a rugó méreteinek összepárosítása. Pl.:
A gyári rugó beépítési magassága: 39,6 mm
A blokkolási magassága (amikor összeül): 25,8 mm
A 2 magasság különbsége:39,6-25,8: 13,8 mm
Egy Engle W120 tengely emelése: 10,083 mm
Ha ehhez hozzáteszünk egy 1:1,25 himbasort, akkor az emelés a szelepnél: 1,25*10,083= 12,6
Tehát a tengely emeli a szelepet 12,6 mm-rel, a rugó pedig maximum 13,8 mm-t enged. Csupán 1,2 mm-rel (+szelephézag) marad el a himba attól, hogy koppig nyomja a rugót. Ha emellé párosul egy kis fordulat és a rugonk sem elég erős, akkor fordulaton problémák lehetnek.
Adott emeléshez, ha nem elég erős a rugó, akkor "illik" olyan rugót választani, hogy teljes szelepnyitásnál is maradjon 3-4mm tartalékunk a rugó blokkolása előtt.
Pl. a SCAT duplarugó amit a DDD-n vettem 22,4 mm blokkolási magassággal rendelkezik, így marad 4,6 mm tartalékom teljes szelepnyitásnál, ráadásul erős is, ami azt jelenti, hogy elég neki 1,9 mm tartalék teljes szelepnyitásnál...
De ehhez nem kell hosszabb szelep? Vagy akkor más rugótányér kel hozzá?
Csak laikusként kérdezem.
Nem a problémát kell keresni, hanem a megoldást
Szar munkát más is tudd csinálni minek csináljak én is...
1966 VW 1200
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10831 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:42:30 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 20:38:06
Nem muszáj. Motorfüggő. Meg a typ4 mintha eleve erősebb lenne...
Maradna a gyári himbasor
viszont 294 körüli a veztengely.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10830 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:38:51 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 20:37:07
Ok! Ha 1 hetet még kibír a dolog, akkor küldöm... Ez van az autómban, hétvégén gyorsulás, aztán szedem ki... 5000 km-t tettem bele...
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10829 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:38:06 »
Nem muszáj. Motorfüggő. Meg a typ4 mintha eleve erősebb lenne...
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 20, 20:34:49
Most már én is kezdek aggódni a typ4 miatt...
Muszáj ez az erősített rugó?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10828 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:37:07 »
Ok! Ha 1 hetet még kibír a dolog, akkor küldöm... Ez van az autómban, hétvégén gyorsulás, aztán szedem ki... 5000 km-t tettem bele...
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2010 Szeptember 20, 20:25:44
Kérem.5000
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10827 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:34:49 »
Most már én is kezdek aggódni a typ4 miatt...
Muszáj ez az erősített rugó?
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10826 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:25:44 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 20:24:54
Ha valaki nem túl forgós motort épít, akkor van egy garnitúra szimpla erősített szeleprugóm:
SCAT
Beépítési magasság: 39.6mm
Blokkolási magasság: 21.7mm
Rugóerő 39.6mm-nél: 53kg
Rugóerő 25.4mm-nél: 98kg
6500 Ft
Kérem.5000
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 20, 20:27:22 írta Mr.Horsepower
»
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10825 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:24:54 »
Ha valaki nem túl forgós motort épít, akkor van egy garnitúra szimpla erősített szeleprugóm:
SCAT
Beépítési magasság: 39.6mm
Blokkolási magasság: 21.7mm
Rugóerő 39.6mm-nél: 53kg
Rugóerő 25.4mm-nél: 98kg
6500 Ft
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10824 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:19:29 »
Én CSP-nél vettem. Ez a leggyengébb duplarugó. SCAT. 39 Euro
Vagy az itthoni bogárboltok...
Idézetet írta: reitim - 2010 Szeptember 20, 20:01:33
hol tudok dupla szeleprugót venni?
mennyibe fáj kb?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10823 Dátum:
2010 Szeptember 20, 20:01:33 »
hol tudok dupla szeleprugót venni?
mennyibe fáj kb?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10822 Dátum:
2010 Szeptember 20, 18:38:18 »
A másik dolog, amire nem figyelnek a szeleprugó kiválasztásakor, az a tengely emelésének illetve a rugó méreteinek összepárosítása. Pl.:
A gyári rugó beépítési magassága: 39,6 mm
A blokkolási magassága (amikor összeül): 25,8 mm
A 2 magasság különbsége:39,6-25,8: 13,8 mm
Egy Engle W120 tengely emelése: 10,083 mm
Ha ehhez hozzáteszünk egy 1:1,25 himbasort, akkor az emelés a szelepnél: 1,25*10,083= 12,6
Tehát a tengely emeli a szelepet 12,6 mm-rel, a rugó pedig maximum 13,8 mm-t enged. Csupán 1,2 mm-rel (+szelephézag) marad el a himba attól, hogy koppig nyomja a rugót. Ha emellé párosul egy kis fordulat és a rugonk sem elég erős, akkor fordulaton problémák lehetnek.
Adott emeléshez, ha nem elég erős a rugó, akkor "illik" olyan rugót választani, hogy teljes szelepnyitásnál is maradjon 3-4mm tartalékunk a rugó blokkolása előtt.
Pl. a SCAT duplarugó amit a DDD-n vettem 22,4 mm blokkolási magassággal rendelkezik, így marad 4,6 mm tartalékom teljes szelepnyitásnál, ráadásul erős is, ami azt jelenti, hogy elég neki 1,9 mm tartalék teljes szelepnyitásnál...
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 09:22:38
Kell bele a dupla, meg a chromoly nyomórúd is!! Nekem az 1967-hez 294 tengellyel kevés a sima erősített. Belebeg...
Az inkább elbassza a dolgokat ha belebeg (Szelepülék, tőkék, tengely), tengelynek elvileg nem lehet baja dupla rugótól.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 20, 18:41:31 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10821 Dátum:
2010 Szeptember 20, 16:13:12 »
Egyébként most kimondottan figyeltünk azokra az autókra, amiken 40-es karbi volt és nem 48-as... 40-es Weberekkek 13.5-ig lementek...
Másik jó eredmény az 1641 henger-dugóval és w120 tengellyel szerelt full utcai bogár, korlátos lökösökkel, bambusz polccal stb. és 14.7 idővel... Pedig az alig nagyobb mint egy 1,6
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10820 Dátum:
2010 Szeptember 20, 16:10:31 »
Egyébként a teljesítményt behazudhatta, vagy rosszul emlékezhetett, de az időt láttuk..
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 20, 16:09:14
De ez nem az igazán jól megy kategória volt ott, meg nyilván Kaliforniában sem... A jó utcaiak mentek 12-t, a versenymotorok meg 9-11 körül...
Csak épp az volt az érdekes, hogy ez egy rendszámos viseltes bogi volt, amire a tulaj a verseny után már rakta is fel az utcai gumit. Annyit mondott, hogy a motor nagyon régen készült és került bele az autóba...
A másik érdekesség, hogy semmi puccparádé nem volt. Se IDA48, se MSD. Még a rudazat is házi kókány volt csőből és laposvasból.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10819 Dátum:
2010 Szeptember 20, 16:09:14 »
De ez nem az igazán jól megy kategória volt ott, meg nyilván Kaliforniában sem... A jó utcaiak mentek 12-t, a versenymotorok meg 9-11 körül...
Csak épp az volt az érdekes, hogy ez egy rendszámos viseltes bogi volt, amire a tulaj a verseny után már rakta is fel az utcai gumit. Annyit mondott, hogy a motor nagyon régen készült és került bele az autóba...
A másik érdekesség, hogy semmi puccparádé nem volt. Se IDA48, se MSD. Még a rudazat is házi kókány volt csőből és laposvasból.
Idézetet írta: Aircult - 2010 Szeptember 20, 15:28:25
nyugodj meg, a papper is szétborítja, egy évben többször is... Shaun megmondta, amelyik motor igazán jól megy, az 1-2 verseny, max egy szezon..
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10818 Dátum:
2010 Szeptember 20, 15:28:25 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 20, 14:55:56
mi vigyorgunk ha egy szezont kibír sztészdés nélkül a csodamotor, emberünk meg 80-as évek óta racsingol vele? tényleg ennyire le lennénk maradva?
nyugodj meg, a papper is szétborítja, egy évben többször is... Shaun megmondta, amelyik motor igazán jól megy, az 1-2 verseny, max egy szezon..
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10817 Dátum:
2010 Szeptember 20, 15:12:24 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 14:36:08
Riechert szívócső.
ez milyen ez? van kép?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10816 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:59:58 »
Akkoriban még lelkiismeretesen szerelték össze a motort...
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 20, 14:55:56
mi vigyorgunk ha egy szezont kibír sztészdés nélkül a csodamotor, emberünk meg 80-as évek óta racsingol vele? tényleg ennyire le lennénk maradva?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10815 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:55:56 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 14:50:37
Ha ott lettél volna még ennyire sem értenéd. Úgy ment mint az állat!
mi vigyorgunk ha egy szezont kibír sztészdés nélkül a csodamotor, emberünk meg 80-as évek óta racsingol vele? tényleg ennyire le lennénk maradva?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10814 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:50:37 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 20, 14:49:12
akkor nem értem
Ha ott lettél volna még ennyire sem értenéd. Úgy ment mint az állat!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10813 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:50:02 »
Idézetet írta: Typ117 - 2010 Szeptember 20, 14:42:21
és mitől 161 ló? mennyit forog?
Nem volt nálunk egy zseb mérőpad, csak az öreggel tudtunk beszélni, aki azt sem tudta milyen tengely van benne, mert a 80-as években készült.
Forgott rendesen én kb. 7000-re tippelném, nagyon jól ment!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10812 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:49:12 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 14:36:08
Széria, futómű széria, motortérben semmi nem látszott, csak a két IDF meg Riechert szívócső.
Belseje is széria.
akkor nem értem
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10811 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:46:47 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 20, 14:37:31
az is durva, hogy ilyen motort épít ennyi ccm-ből
na de ennyi idősen ilyen reflexekkel...
írjatok már bővebben az egész napról, titkolóztok itt
nem a bácsika építette a motort.
egyébként meg teljesen jó reakcióidőkkel rajtolt, nem váltott félre stb.
1963 VW1200 DeLuxe
Typ117
Hozzászólások: 18493
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10810 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:42:21 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 14:36:08
Széria, futómű széria, motortérben semmi nem látszott, csak a két IDF meg Riechert szívócső.
Belseje is széria.
és mitől 161 ló? mennyit forog?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10809 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:37:31 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 14:32:41
Magyarország (egyik) legyorsabb bogara lehetne.
1776 ccm 40 IDF 13.7 s ET on 1/4 mile
Vezette egy 70 éves papper.
az is durva, hogy ilyen motort épít ennyi ccm-ből
na de ennyi idősen ilyen reflexekkel...
írjatok már bővebben az egész napról, titkolóztok itt
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10808 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:36:08 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 20, 14:35:09
váltó?
Széria, futómű széria, motortérben semmi nem látszott, csak a két IDF meg Riechert szívócső.
Belseje is széria.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10807 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:35:09 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 20, 14:32:41
Magyarország (egyik) legyorsabb bogara lehetne.
1776 ccm 40 IDF 13.7 s ET on 1/4 mile
Vezette egy 70 éves papper.
váltó?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10806 Dátum:
2010 Szeptember 20, 14:32:41 »
Magyarország (egyik) legyorsabb bogara lehetne.
1776 ccm 40 IDF 13.7 s ET on 1/4 mile
Vezette egy 70 éves papper.
[a csatolmányt egy admin törölte]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10805 Dátum:
2010 Szeptember 20, 11:10:06 »
Idézetet írta: gas - 2010 Szeptember 19, 18:59:58
Ha nagyobb löketű főtengelyt teszek a motorba, akkor cserélni kel a haltórudakat is, de más dugót is kell venni, más a 69-es,74-es, 76-os(wbx), 78,4-es és 82-es lökethosszú főtengelyhez tartozó 94-es furatú dugattyú, vagy a hd garnitúra maradhat?
Hajtórúd maradhat, de laposabb, ún. B-s dugó kell, hogy a motor szélessége ne változzon.
Minden lökethosszhoz másik dugó van. Na, jó nem mindenhez, de a legtöbbhoz, ahol meg nincs, ott ügyeskedni kell, ami során a blokk szélessége változik.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
282
283
284
285
286
[
287
]
288
289
290
291
292
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...