www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 14:20:19
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
280
281
282
283
284
[
285
]
286
287
288
289
290
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404121 alkalommal)
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10924 Dátum:
2010 Szeptember 28, 20:24:47 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 28, 20:23:37
Az se rossz... De ez az osztrák legalább jól fizet. Azt mondta, mindent csináljak meg az autón: motor, karbik, gyújtás, fékek, futómű, stb... Azt mondta, mégha 50Euroba is kerül, csináljak meg mindent
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10923 Dátum:
2010 Szeptember 28, 20:23:37 »
Az se rossz... De ez az osztrák legalább jól fizet. Azt mondta, mindent csináljak meg az autón: motor, karbik, gyújtás, fékek, futómű, stb... Azt mondta, mégha 50Euroba is kerül, csináljak meg mindent
Idézetet írta: laza - 2010 Szeptember 28, 20:16:58
áhh ez semmi
Mi szereltünk olyan duplakarbis motort amiben nem volt venturi az egyik karbiban
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
laza
Hozzászólások: 76
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10922 Dátum:
2010 Szeptember 28, 20:16:58 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 28, 20:08:30
Mai Weber IDF szerelés egy osztrák 1835 motoron:
Szétszerelés után a következőket állapítottam meg:
3 db főfúvóka 135-ös, 1 db 130-as...
2 db alapjárati fúvóka 50-es, 2 db 60-as...
Benzinszint egyik karbiban 4mm-rel a beállítási érték alatt, másiknál 3mm-rel felette...
Úszóházban 3-5mm vastagon vízkő...
Vákuumcsonk ledugózása: cső + sziloplaszt
Pillangótengelyre a gázkar nem csavarozva, hanem hegesztve...
És ez már a 3. olyan karbipárom, amit úgy hoznak ide, hogy jók, megy vele az autó, csak be kell állítani... Persze a csodálkozás megy, hogy miért nem megy úgy az autó mint kéne... Volt már olyan is, hogy egy pár karbiban 2-féle keverőcső és 3-féle főfúvoka volt... Azokat úgy hozták ide, hogy jók, csak nagyobb karbi kéne, hogy jobban menjen...
áhh ez semmi
Mi szereltünk olyan duplakarbis motort amiben nem volt venturi az egyik karbiban
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10921 Dátum:
2010 Szeptember 28, 20:08:30 »
Mai Weber IDF szerelés egy osztrák 1835 motoron:
Szétszerelés után a következőket állapítottam meg:
3 db főfúvóka 135-ös, 1 db 130-as...
2 db alapjárati fúvóka 50-es, 2 db 60-as...
Benzinszint egyik karbiban 4mm-rel a beállítási érték alatt, másiknál 3mm-rel felette...
Úszóházban 3-5mm vastagon vízkő...
Vákuumcsonk ledugózása: cső + sziloplaszt
Pillangótengelyre a gázkar nem csavarozva, hanem hegesztve...
És ez már a 3. olyan karbipárom, amit úgy hoznak ide, hogy jók, megy vele az autó, csak be kell állítani... Persze a csodálkozás megy, hogy miért nem megy úgy az autó mint kéne... Volt már olyan is, hogy egy pár karbiban 2-féle keverőcső és 3-féle főfúvoka volt... Azokat úgy hozták ide, hogy jók, csak nagyobb karbi kéne, hogy jobban menjen...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10920 Dátum:
2010 Szeptember 28, 13:36:48 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 28, 09:36:26
Aztán pl. kiszámolod a kompresszióviszonty, hogy neked mennyi kellene. Ezt tudod úgy is beállítani, hogy adsz fix 1 mm dugattyúkiállást és pl. 55 ccm-es égésteret. De tudod úgy is, hogy 2 mm-ers dugattyúkiállás és 50 ccm égéstér... Most akkor melyik a jobb? Ki tudja megmondani?
Én azt tudom, hogy amerikai építők 1.5 mm környékére szokták beállítani utcai motoron, de tuningon néha 1 mm alatt van.
De ahhoz milyen hajtórúd kell? (ami nem nyúlik meg 8000-nél?)
Ezek azok a dolgok, amikben itthon hiány van.
6500nél
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10919 Dátum:
2010 Szeptember 28, 10:03:42 »
Szimulációs szoftverhez kéne x db jól megépített különböző karakterű motor...
Illetve pl. tudod azt, hogy a motorodhoz kéne 295 fokos vezérműtengely, de melyiket válaszd? Engle w120? Engle FK8? Engle VZ30? Scat C45? Webcam 092? Pauter O8E8? Gene Berg GB300? Schleicher RO159?
És ez csak 1 alkatrész, annak is 1 paramétere...
Találtam olyan fékpadi mérést, aminél a vezérműtengelyt kicserélték egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező, de más gyártmányú tengelyre. 8LE változás volt minden egyéb nélkül...
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Szeptember 28, 09:41:46
Még egy "hölye" kérdés. Szimulációs szoftverekkel?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10918 Dátum:
2010 Szeptember 28, 09:44:40 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Szeptember 28, 09:41:46
Még egy "hölye" kérdés. Szimulációs szoftverekkel?
Szétnéztem a garázsban, de nálam nincs ilyen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10917 Dátum:
2010 Szeptember 28, 09:41:46 »
Még egy "hölye" kérdés. Szimulációs szoftverekkel?
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10916 Dátum:
2010 Szeptember 28, 09:36:26 »
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Szeptember 28, 08:58:51
Előre mondom nem értek a motorokhoz, de a fent felsorolt értékeket nem lehet számÍtani? Rengeteg paraméter ismert vagy mérhető, léteznek tapasztalati értékek ezekhez nem lehet kiszámolni a többi szükséges adatot?
Aztán pl. kiszámolod a kompresszióviszonty, hogy neked mennyi kellene. Ezt tudod úgy is beállítani, hogy adsz fix 1 mm dugattyúkiállást és pl. 55 ccm-es égésteret. De tudod úgy is, hogy 2 mm-ers dugattyúkiállás és 50 ccm égéstér... Most akkor melyik a jobb? Ki tudja megmondani?
Én azt tudom, hogy amerikai építők 1.5 mm környékére szokták beállítani utcai motoron, de tuningon néha 1 mm alatt van. De ahhoz milyen hajtórúd kell? (ami nem nyúlik meg 8000-nél?) Ezek azok a dolgok, amikben itthon hiány van.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10915 Dátum:
2010 Szeptember 28, 09:33:48 »
Igen, az egyik dolog a pénz. Pl. itthon úgy gondolja mindenki, hogy megveszem a nagy henger-dugót, bedobok egy sportvezérműtengelyt, ráteszek egy Alfáról kukázott Weber párt a motorra és kész a tuningmotor. (Ami adott esetben nem is megy rosszul). De a lényeg sokszor pont az anyagi okokból elhanyagolt alkatrészekben van. Pl. egy jó hengerfej, ami a lelke a dolognak, annyiba kerül, mint a HD+tengely+karbik+gépmunka együttesen... Vagy adott esetben nem szánnak a karbi felújítására pénzt, mert többe kerülne, mint maga a bontott karbi.
A másik ok, meg az, hogy kint évtizedek óta gyűltek a tapasztalatok. Már akkor tuning motorokat építettek, amikor nálunk még bogár alkatrészeket, sőt még bogarakat sem lehetett venni!!
Amikre mi most jövünk rá, ők azon már túl vannak. Pl. egy karbi fúvókázás, míg mi még kisérletezgetünk, addig nekik már minden motorra bevált fúvókaösszeállításuk van...
Vwboxer motorjánál is mindig bejött valami apróság, ezek olyan dolgok, amit egy 30 éve typ4 motorokat építő cég rutinból tud. Lacikáék meg adott esetben most jönnek rá, most találnak meg olyan dolgokat, amik hozzák a lovakat... És itt apróságokról beszélünk, egy benzincső-keresztmetszet, egy tized valamelyik fúvókán... Ugye Laci?!
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 27, 21:59:20
Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10914 Dátum:
2010 Szeptember 28, 09:22:56 »
Sokmindent ki lehet számolni, de pont nem ezeknél a dolgoknál van itthon a hiba.
Példa: Tudod, hogy adott motorhoz milyen sürétési viszonyra van szükséged. Tudod a hengerűrtartalmadat, kiméred az égésteredet és kiszámolod a megfelelő dugattyúkiállást. Kész.
De, azt, hogy a hengerfej csatornáihoz hol kell hozzányúlni, hol mennyit kell kivenni, milyen íveket kell összehozni, azt csak tapasztalati úton , illetve mérésekkel lehet jól megcsinálni... Itthon meg nem sok embernek van áramlásmérője hengerfejhez... Ilyen dolgokban van az elmaradás...
Idézetet írta: Sagaris - 2010 Szeptember 28, 08:58:51
Előre mondom nem értek a motorokhoz, de a fent felsorolt értékeket nem lehet számÍtani? Rengeteg paraméter ismert vagy mérhető, léteznek tapasztalati értékek ezekhez nem lehet kiszámolni a többi szükséges adatot?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10913 Dátum:
2010 Szeptember 28, 08:58:51 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 28, 08:32:55
Vwboxer motorja többet tud, de eddig nem sikerültek jól a mérések. Hol benzin probléma, hol egyéb műszaki dolog hátráltatta, talán jövőre, mert már kezd összeállni.
Én egyébként nem csak a pénzben látom az elmaradás okát, hanem abban, hogy nincs tradíciója a vw boxermotor építésnek itthon. Valójában semmilyen motorépítésnek, tunignak nincs tradíciója, itthon csak a szögelés és olcsón javítás volt a cél, ahogy több kelet európai országban. (most ne beszéljünk a skodáról és a vfts ladákról, szinte ők az egyetlen kivétel, akik eredményesek tudtak lenni).
Aztán jött itthon a dízel hengerfej hegesztéses olcsójános javítások, senki nem foglalkozott a hobbi tuninggal.
Kint pedig ez folyamatosan ment. Pláne az USA-ban, ahol 30-40 éves tapasztalattal vannak. Van a motoépítésben néhány oylan dolog, amit csak sok tíz-húsz motor építése és mérése után lehet megtudni, hogy mi az optimális. Ilyen a szívócsatorna térfogat, a kompresszióviszony, a dugattyúkiállás optimális értéke, az égéstér formája, a szelepméret illesztése egy-egy motorhoz, stb.
Itthon csak a találgatás és a másolás megy.
Előre mondom nem értek a motorokhoz, de a fent felsorolt értékeket nem lehet számÍtani? Rengeteg paraméter ismert vagy mérhető, léteznek tapasztalati értékek ezekhez nem lehet kiszámolni a többi szükséges adatot?
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10912 Dátum:
2010 Szeptember 28, 08:32:55 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 27, 21:59:20
Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?
Vwboxer motorja többet tud, de eddig nem sikerültek jól a mérések. Hol benzin probléma, hol egyéb műszaki dolog hátráltatta, talán jövőre, mert már kezd összeállni.
Én egyébként nem csak a pénzben látom az elmaradás okát, hanem abban, hogy nincs tradíciója a vw boxermotor építésnek itthon. Valójában semmilyen motorépítésnek, tunignak nincs tradíciója, itthon csak a szögelés és olcsón javítás volt a cél, ahogy több kelet európai országban. (most ne beszéljünk a skodáról és a vfts ladákról, szinte ők az egyetlen kivétel, akik eredményesek tudtak lenni).
Aztán jött itthon a dízel hengerfej hegesztéses olcsójános javítások, senki nem foglalkozott a hobbi tuninggal.
Kint pedig ez folyamatosan ment. Pláne az USA-ban, ahol 30-40 éves tapasztalattal vannak. Van a motoépítésben néhány oylan dolog, amit csak sok tíz-húsz motor építése és mérése után lehet megtudni, hogy mi az optimális. Ilyen a szívócsatorna térfogat, a kompresszióviszony, a dugattyúkiállás optimális értéke, az égéstér formája, a szelepméret illesztése egy-egy motorhoz, stb.
Itthon csak a találgatás és a másolás megy.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10911 Dátum:
2010 Szeptember 27, 22:14:52 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Szeptember 27, 22:01:52
igen levagyunk maradva több oka van
pénz pénz pénz.....sajnos
Ez az amit sejtettem, csak nem akartam leírni.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10910 Dátum:
2010 Szeptember 27, 22:01:52 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 27, 21:59:20
Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?
igen levagyunk maradva több oka van
pénz pénz pénz.....sajnos
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10909 Dátum:
2010 Szeptember 27, 21:59:20 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 27, 20:22:34
Más példa: DDD-n volt egy bogár 1641ccm-es motorral. Na ennek is elég vékony a fala. Ez az autó tudott 14,7-es időt 400 méteren, ami azért nem rossz annak a fényében, hogy Maresz motorja, ami itthon a legerősebb 1,6 motor tud azt hiszem 16,9-et. Az én motorom 100LE-vel tud 15,6-ot. És az adattábláján az is szerepelt az autónak, hogy jópár éves a motor... Semmi baja...
Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10908 Dátum:
2010 Szeptember 27, 21:54:52 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 27, 21:53:13
hengerfejre
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10907 Dátum:
2010 Szeptember 27, 21:53:13 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Szeptember 27, 21:31:31
2jó fej...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10906 Dátum:
2010 Szeptember 27, 21:31:31 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 27, 20:22:34
annak a fényében, hogy Maresz motorja, ami itthon a legerősebb 1,6 motor tud azt hiszem 16,9-et.
2jó fej...
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 27, 23:58:48 írta Protheus
»
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10905 Dátum:
2010 Szeptember 27, 20:22:34 »
Ezzel a HD garnitúrával mennek 100+ lovas motorok minden gond nélkül... Kicsit vékonyabb a fala, ezért picit érzékenyebb, de az sem annyira tragikus, mint sokan gondolják... A tuning cégek is azért használják az 1776-ot, mert az a 60ccm nem hoz annyit a konyhára és akkor már 1 fokkal biztonságosabb a 90,5 furat.
DE, szedtem én szét 15-20 éve összerakott motort, amin 92-es HD volt és mindig nyél gázon használtak. Az a motor annyit kapott 1 év alatt, mint az én motorjaim 5 év alatt, pedig én is rugom. Mégis, a HD garnitúrának semmi baja nem volt!! Hozzá kell tenni, hogy ezt a motort a 15-20 alatt mindig rendszeresen és rendesen szervízeltük. Tökéletesen belőtt karbik, jó gyújtás, tisztességes hűtés (nem olajsáros motor stb.) Olajhőfok 90 fölé nem nagyon ment.
Emellett szedtem már szét 1776 motort is, aminek 1000 km után megolvadtak a dugói... Elmatekozták a gyújtást meg a karbit...
Ezért mondom, jól meg kell csinálni és semmi baja nem lesz egy 1835 motornak sem... Megkozkáztatom, még versenykörülmények között sem...
Más példa: DDD-n volt egy bogár 1641ccm-es motorral. Na ennek is elég vékony a fala. Ez az autó tudott 14,7-es időt 400 méteren, ami azért nem rossz annak a fényében, hogy Maresz motorja, ami itthon a legerősebb 1,6 motor tud azt hiszem 16,9-et. Az én motorom 100LE-vel tud 15,6-ot. És az adattábláján az is szerepelt az autónak, hogy jópár éves a motor... Semmi baja...
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 27, 18:57:57
Arra célzol, hogy tegyük föl, egy Maresz stílusú agyonhegyezett motoron okoz gondot ez a falvastagság, egy nyugis gőzmozdonynál kevésbé?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10904 Dátum:
2010 Szeptember 27, 19:13:08 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 27, 18:57:57
Arra célzol, hogy tegyük föl, egy Maresz stílusú agyonhegyezett motoron okoz gondot ez a falvastagság, egy nyugis gőzmozdonynál kevésbé?
Nem, arra céloz, hogy egy fos hűtésű, szarul beállított gyújtású és rosszul karburált motoron okoz gondot, ha minden rendben van, akkor nem lesz vele baj még tuning motoron sem.
Kicsit melegebben üzemelő motorokon (busz és typ3-asok) szokták ellenjavallni, azonban millió példa van arra, hogy simán mennek 50-60 ezer mérföldet baj nélkül. Akinek beszarik (oválisan kopik, deformálódik és kifúj a hengerfejnél, illetve ritkán, de reped) azoknak általában melegszik a motor egyéb okok miatt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10903 Dátum:
2010 Szeptember 27, 18:57:57 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 27, 08:34:19
A hagyományos 90,5 és 92 HD garnitúrákhoz ugyanakkora blokkfurat tartozik (ebből adódik, hogy a 92-esnek viszonylag vékony a fala). A 94-hez már jobban fel kell marni a blokkot, mint ahogy a vastagfalú 92-eshez.
Egyébként nem kell ezt a HD garnitúra dolgot túlragozni, egy normál utcai tuning motornál a hagyományos 92 HD garnitúrával sincsenek gondok...
Arra célzol, hogy tegyük föl, egy Maresz stílusú agyonhegyezett motoron okoz gondot ez a falvastagság, egy nyugis gőzmozdonynál kevésbé?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10902 Dátum:
2010 Szeptember 27, 08:34:19 »
A hagyományos 90,5 és 92 HD garnitúrákhoz ugyanakkora blokkfurat tartozik (ebből adódik, hogy a 92-esnek viszonylag vékony a fala). A 94-hez már jobban fel kell marni a blokkot, mint ahogy a vastagfalú 92-eshez.
Egyébként nem kell ezt a HD garnitúra dolgot túlragozni, egy normál utcai tuning motornál a hagyományos 92 HD garnitúrával sincsenek gondok...
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 26, 21:02:49
És emiatt akkor a 94-es, vagy a 92-es henger méretére kell felfúrni?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10901 Dátum:
2010 Szeptember 26, 21:04:52 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 26, 21:02:49
És emiatt akkor a 94-es, vagy a 92-es henger méretére kell felfúrni?
A 94-esre.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10900 Dátum:
2010 Szeptember 26, 21:02:49 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 26, 21:00:04
A 90,5 HD-t nem csak a vastag fala miatt szeretik, hanem a blokkot meg a fejet sem kell annyira felmarni...
És emiatt akkor a 94-es, vagy a 92-es henger méretére kell felfúrni?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10899 Dátum:
2010 Szeptember 26, 21:00:04 »
A 90,5 HD-t nem csak a vastag fala miatt szeretik, hanem a blokkot meg a fejet sem kell annyira felmarni...
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 25, 14:59:17
Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10898 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:56:20 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 26, 20:50:51
Akkor ezek szerint ez egy elég jó cucc, nem? Hosszú életűnek szánt motorba jó lehet...
EZ minden motorba jó lehet.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10897 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:50:51 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 26, 20:01:55
92 thick wall - ilyen van Glenn Ring autójában is, ezért 2180-as.
Akkor ezek szerint ez egy elég jó cucc, nem? Hosszú életűnek szánt motorba jó lehet...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10896 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:43:06 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2010 Szeptember 26, 20:31:53
off, de az alkatrészest nem olvasom.
hosszú váltóddal mi a terved?
összeget meg tudsz fogalmazni, amennyiért elválsz tőle?
Már eladtam.
Alkatrészesben hirdettem meg.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10895 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:31:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 26, 20:01:55
92 thick wall - ilyen van Glenn Ring autójában is, ezért 2180-as.
off, de az alkatrészest nem olvasom.
hosszú váltóddal mi a terved?
összeget meg tudsz fogalmazni, amennyiért elválsz tőle?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10894 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:01:55 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 25, 14:59:17
Itt általában nem szoktátok ajánlani a 92mm-s HD szettet, mert vékony a falvastagsága. Ez élettartamra nézve gondolom eléggé rossz. Nade! Találtam egy 92mm-s szettet, amit vastag falúként hirdetnek:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=832820
Kérdés az, hogy akkor ez érheti meg a legjobban, ha valaki hosszú életű erős motort akar? Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van...
Valamint ezt turbó hengernek hirdetik, miben tér el a turbó henger a nem turbótól? Ajánlatos-e ezt turbó nélkül használni? Gondolom sosem árt a nagyobb teljesítményre túlbiztosított szerkezet.
92 thick wall - ilyen van Glenn Ring autójában is, ezért 2180-as.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10893 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:00:55 »
Idézetet írta: Süni - 2010 Szeptember 25, 23:16:26
Ha turbos, akkor nem kisebb a dugattyú kompressziómagassága? (A csapszeg, és a dugattyútető közti rész, hogy kisebb legyen a kompresszió.)
Nem, csak a henger fala vastagabb és egyes esetekben a dugattyú tető is vastagabb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10892 Dátum:
2010 Szeptember 26, 20:00:11 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 25, 23:58:01
Ha jól tévedek, a Stunt által épített 1915-ös motorban is AA Performance henger-dugók vannak.
És amit találtam róluk Thesamba-n, aszerint egy teljesen megbízható márka.
Az AA Pistons sok ember szerint legalább olyan jó vagy jobb, mint a brazil Mahle. Arra azonban vigyázni kell és pontosan utána járni, hogy az AA Piostons árul nagyobb furatú hengereket öntött, nem kovácsolt (cast, nem forged) dugattyúkkal.
Az 1915-ösben kovácsolt, grafitos szoknyájú AA Pistons dugók vannak.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10891 Dátum:
2010 Szeptember 26, 00:15:01 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 25, 23:58:01
Ha jól tévedek, a Stunt által épített 1915-ös motorban is AA Performance henger-dugók vannak.
És amit találtam róluk Thesamba-n, aszerint egy teljesen megbízható márka.
jaja
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10890 Dátum:
2010 Szeptember 25, 23:58:01 »
Idézetet írta: vetart - 2010 Szeptember 25, 23:05:57
Az AAA Performance nem egy Kínában gyártott, nem 100 %-os minőségű termék?
Ha jól tévedek, a Stunt által épített 1915-ös motorban is AA Performance henger-dugók vannak.
És amit találtam róluk Thesamba-n, aszerint egy teljesen megbízható márka.
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10889 Dátum:
2010 Szeptember 25, 23:16:26 »
Ha turbos, akkor nem kisebb a dugattyú kompressziómagassága? (A csapszeg, és a dugattyútető közti rész, hogy kisebb legyen a kompresszió.)
vetart
Hozzászólások: 5290
1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10888 Dátum:
2010 Szeptember 25, 23:05:57 »
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 25, 14:59:17
Itt általában nem szoktátok ajánlani a 92mm-s HD szettet, mert vékony a falvastagsága. Ez élettartamra nézve gondolom eléggé rossz. Nade! Találtam egy 92mm-s szettet, amit vastag falúként hirdetnek:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=832820
Kérdés az, hogy akkor ez érheti meg a legjobban, ha valaki hosszú életű erős motort akar? Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van...
Valamint ezt turbó hengernek hirdetik, miben tér el a turbó henger a nem turbótól? Ajánlatos-e ezt turbó nélkül használni? Gondolom sosem árt a nagyobb teljesítményre túlbiztosított szerkezet.
Az AAA Performance nem egy Kínában gyártott, nem 100 %-os minőségű termék?
Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74, Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10887 Dátum:
2010 Szeptember 25, 14:59:17 »
Itt általában nem szoktátok ajánlani a 92mm-s HD szettet, mert vékony a falvastagsága. Ez élettartamra nézve gondolom eléggé rossz. Nade! Találtam egy 92mm-s szettet, amit vastag falúként hirdetnek:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=832820
Kérdés az, hogy akkor ez érheti meg a legjobban, ha valaki hosszú életű erős motort akar? Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van...
Valamint ezt turbó hengernek hirdetik, miben tér el a turbó henger a nem turbótól? Ajánlatos-e ezt turbó nélkül használni? Gondolom sosem árt a nagyobb teljesítményre túlbiztosított szerkezet.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10886 Dátum:
2010 Szeptember 25, 11:52:33 »
A sajátom. Szinte széria bogárnak megfelelő járatai vannak, csak egy picit túrtam... 40/36
Idézetet írta: somci - 2010 Szeptember 25, 10:58:24
Ez alatt a te saját fejedet érted, vagy azt, amit linkeltem?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10885 Dátum:
2010 Szeptember 25, 10:58:24 »
Idézetet írta: callook - 2010 Szeptember 25, 09:45:39
... hogy ez a fej,...
Ez alatt a te saját fejedet érted, vagy azt, amit linkeltem?
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 25, 11:40:22 írta somci
»
Oldalak:
1
...
280
281
282
283
284
[
285
]
286
287
288
289
290
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...