www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 20:57:26

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 280 281 282 283 284 [285] 286 287 288 289 290 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3404634 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10924 Dátum: 2010 Szeptember 28, 20:24:47 »

Az se rossz... De ez az osztrák legalább jól fizet. Azt mondta, mindent csináljak meg az autón: motor, karbik, gyújtás, fékek, futómű, stb... Azt mondta, mégha 50Euroba is kerül, csináljak meg mindent  Huh  Grin


Grin Grin Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10923 Dátum: 2010 Szeptember 28, 20:23:37 »

Az se rossz... De ez az osztrák legalább jól fizet. Azt mondta, mindent csináljak meg az autón: motor, karbik, gyújtás, fékek, futómű, stb... Azt mondta, mégha 50Euroba is kerül, csináljak meg mindent  Huh  Grin


áhh ez semmi

Mi szereltünk olyan duplakarbis motort amiben nem volt venturi az egyik karbiban

Nem elérhető laza
Hozzászólások: 76


« Hozzászólás #10922 Dátum: 2010 Szeptember 28, 20:16:58 »

Mai Weber IDF szerelés egy osztrák 1835 motoron:

Szétszerelés után a következőket állapítottam meg:
3 db főfúvóka 135-ös, 1 db 130-as...
2 db alapjárati fúvóka 50-es, 2 db 60-as...
Benzinszint egyik karbiban 4mm-rel a beállítási érték alatt, másiknál 3mm-rel felette...
Úszóházban 3-5mm vastagon vízkő...
Vákuumcsonk ledugózása: cső + sziloplaszt
Pillangótengelyre a gázkar nem csavarozva, hanem hegesztve...

És ez már a 3. olyan karbipárom, amit úgy hoznak ide, hogy jók, megy vele az autó, csak be kell állítani... Persze a csodálkozás megy, hogy miért nem megy úgy az autó mint kéne... Volt már olyan is, hogy egy pár karbiban 2-féle keverőcső és 3-féle főfúvoka volt... Azokat úgy hozták ide, hogy jók, csak nagyobb karbi kéne, hogy jobban menjen...
áhh ez semmi

Mi szereltünk olyan duplakarbis motort amiben nem volt venturi az egyik karbiban
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10921 Dátum: 2010 Szeptember 28, 20:08:30 »

Mai Weber IDF szerelés egy osztrák 1835 motoron:

Szétszerelés után a következőket állapítottam meg:
3 db főfúvóka 135-ös, 1 db 130-as...
2 db alapjárati fúvóka 50-es, 2 db 60-as...
Benzinszint egyik karbiban 4mm-rel a beállítási érték alatt, másiknál 3mm-rel felette...
Úszóházban 3-5mm vastagon vízkő...
Vákuumcsonk ledugózása: cső + sziloplaszt
Pillangótengelyre a gázkar nem csavarozva, hanem hegesztve...

És ez már a 3. olyan karbipárom, amit úgy hoznak ide, hogy jók, megy vele az autó, csak be kell állítani... Persze a csodálkozás megy, hogy miért nem megy úgy az autó mint kéne... Volt már olyan is, hogy egy pár karbiban 2-féle keverőcső és 3-féle főfúvoka volt... Azokat úgy hozták ide, hogy jók, csak nagyobb karbi kéne, hogy jobban menjen...

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10920 Dátum: 2010 Szeptember 28, 13:36:48 »

Aztán pl. kiszámolod a kompresszióviszonty, hogy neked mennyi kellene. Ezt tudod úgy is beállítani, hogy adsz fix 1 mm dugattyúkiállást és pl. 55 ccm-es égésteret. De tudod úgy is, hogy 2 mm-ers dugattyúkiállás és 50 ccm égéstér... Most akkor melyik a jobb? Ki tudja megmondani?
Én azt tudom, hogy amerikai építők 1.5 mm környékére szokták beállítani utcai motoron, de tuningon néha 1 mm alatt van. De ahhoz milyen hajtórúd kell? (ami nem nyúlik meg 8000-nél?)  Ezek azok a dolgok, amikben itthon hiány van.
6500nél Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10919 Dátum: 2010 Szeptember 28, 10:03:42 »

Szimulációs szoftverhez kéne x db jól megépített különböző karakterű motor...
Illetve pl. tudod azt, hogy a motorodhoz kéne 295 fokos vezérműtengely, de melyiket válaszd? Engle w120? Engle FK8? Engle VZ30? Scat C45? Webcam 092? Pauter O8E8? Gene Berg GB300? Schleicher RO159?
És ez csak 1 alkatrész, annak is 1 paramétere...
Találtam olyan fékpadi mérést, aminél a vezérműtengelyt kicserélték egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező, de más gyártmányú tengelyre. 8LE változás volt minden egyéb nélkül...

Még egy "hölye" kérdés. Szimulációs szoftverekkel?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10918 Dátum: 2010 Szeptember 28, 09:44:40 »

Még egy "hölye" kérdés. Szimulációs szoftverekkel?


Szétnéztem a garázsban, de nálam nincs ilyen.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #10917 Dátum: 2010 Szeptember 28, 09:41:46 »

Még egy "hölye" kérdés. Szimulációs szoftverekkel?

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10916 Dátum: 2010 Szeptember 28, 09:36:26 »

Előre mondom nem értek a motorokhoz, de a fent felsorolt értékeket nem lehet számÍtani? Rengeteg paraméter ismert vagy mérhető, léteznek tapasztalati értékek ezekhez nem lehet kiszámolni a többi szükséges adatot?

Aztán pl. kiszámolod a kompresszióviszonty, hogy neked mennyi kellene. Ezt tudod úgy is beállítani, hogy adsz fix 1 mm dugattyúkiállást és pl. 55 ccm-es égésteret. De tudod úgy is, hogy 2 mm-ers dugattyúkiállás és 50 ccm égéstér... Most akkor melyik a jobb? Ki tudja megmondani?
Én azt tudom, hogy amerikai építők 1.5 mm környékére szokták beállítani utcai motoron, de tuningon néha 1 mm alatt van. De ahhoz milyen hajtórúd kell? (ami nem nyúlik meg 8000-nél?)  Ezek azok a dolgok, amikben itthon hiány van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10915 Dátum: 2010 Szeptember 28, 09:33:48 »

Igen, az egyik dolog a pénz. Pl. itthon úgy gondolja mindenki, hogy megveszem a nagy henger-dugót, bedobok egy sportvezérműtengelyt, ráteszek egy Alfáról kukázott Weber párt a motorra és kész a tuningmotor. (Ami adott esetben nem is megy rosszul). De a lényeg sokszor pont az anyagi okokból elhanyagolt alkatrészekben van. Pl. egy jó hengerfej, ami a lelke a dolognak, annyiba kerül, mint a HD+tengely+karbik+gépmunka együttesen... Vagy adott esetben nem szánnak a karbi felújítására pénzt, mert többe kerülne, mint maga a bontott karbi.

A másik ok, meg az, hogy kint évtizedek óta gyűltek a tapasztalatok. Már akkor tuning motorokat építettek, amikor nálunk még bogár alkatrészeket, sőt még bogarakat sem lehetett venni!!
Amikre mi most jövünk rá, ők azon már túl vannak. Pl. egy karbi fúvókázás, míg mi még kisérletezgetünk, addig nekik már minden motorra bevált fúvókaösszeállításuk van...

Vwboxer motorjánál is mindig bejött valami apróság, ezek olyan dolgok, amit egy 30 éve typ4 motorokat építő cég rutinból tud. Lacikáék meg adott esetben most jönnek rá, most találnak meg olyan dolgokat, amik hozzák a lovakat... És itt apróságokról beszélünk, egy benzincső-keresztmetszet, egy tized valamelyik fúvókán... Ugye Laci?!  Wink

Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10914 Dátum: 2010 Szeptember 28, 09:22:56 »

Sokmindent ki lehet számolni, de pont nem ezeknél a dolgoknál van itthon a hiba.
Példa: Tudod, hogy adott motorhoz milyen sürétési viszonyra van szükséged. Tudod a hengerűrtartalmadat, kiméred az égésteredet és kiszámolod a megfelelő dugattyúkiállást. Kész.
De, azt, hogy a hengerfej csatornáihoz hol kell hozzányúlni, hol mennyit kell kivenni, milyen íveket kell összehozni, azt csak tapasztalati úton , illetve mérésekkel lehet jól megcsinálni... Itthon meg nem sok embernek van áramlásmérője hengerfejhez... Ilyen dolgokban van az elmaradás...

Előre mondom nem értek a motorokhoz, de a fent felsorolt értékeket nem lehet számÍtani? Rengeteg paraméter ismert vagy mérhető, léteznek tapasztalati értékek ezekhez nem lehet kiszámolni a többi szükséges adatot?

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #10913 Dátum: 2010 Szeptember 28, 08:58:51 »

Vwboxer motorja többet tud, de eddig nem sikerültek jól a mérések. Hol benzin probléma, hol egyéb műszaki dolog hátráltatta, talán jövőre, mert már kezd összeállni.


Én egyébként nem csak a pénzben látom az elmaradás okát, hanem abban, hogy nincs tradíciója a vw boxermotor építésnek itthon. Valójában semmilyen motorépítésnek, tunignak nincs tradíciója, itthon csak a szögelés és olcsón javítás volt a cél, ahogy több kelet európai országban. (most ne beszéljünk a skodáról és a vfts ladákról, szinte ők az egyetlen kivétel, akik eredményesek tudtak lenni).
Aztán jött itthon a  dízel hengerfej hegesztéses olcsójános javítások, senki nem foglalkozott a hobbi tuninggal.
Kint pedig ez folyamatosan ment. Pláne az USA-ban, ahol 30-40 éves tapasztalattal vannak.  Van a motoépítésben néhány oylan dolog, amit csak sok tíz-húsz motor építése és mérése után lehet megtudni, hogy mi az optimális. Ilyen a szívócsatorna térfogat, a kompresszióviszony, a dugattyúkiállás optimális értéke, az égéstér formája, a szelepméret illesztése egy-egy motorhoz, stb.

Itthon csak a találgatás és a másolás megy.


Előre mondom nem értek a motorokhoz, de a fent felsorolt értékeket nem lehet számÍtani? Rengeteg paraméter ismert vagy mérhető, léteznek tapasztalati értékek ezekhez nem lehet kiszámolni a többi szükséges adatot?

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10912 Dátum: 2010 Szeptember 28, 08:32:55 »

Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?

Vwboxer motorja többet tud, de eddig nem sikerültek jól a mérések. Hol benzin probléma, hol egyéb műszaki dolog hátráltatta, talán jövőre, mert már kezd összeállni.


Én egyébként nem csak a pénzben látom az elmaradás okát, hanem abban, hogy nincs tradíciója a vw boxermotor építésnek itthon. Valójában semmilyen motorépítésnek, tunignak nincs tradíciója, itthon csak a szögelés és olcsón javítás volt a cél, ahogy több kelet európai országban. (most ne beszéljünk a skodáról és a vfts ladákról, szinte ők az egyetlen kivétel, akik eredményesek tudtak lenni).
Aztán jött itthon a  dízel hengerfej hegesztéses olcsójános javítások, senki nem foglalkozott a hobbi tuninggal.
Kint pedig ez folyamatosan ment. Pláne az USA-ban, ahol 30-40 éves tapasztalattal vannak.  Van a motoépítésben néhány oylan dolog, amit csak sok tíz-húsz motor építése és mérése után lehet megtudni, hogy mi az optimális. Ilyen a szívócsatorna térfogat, a kompresszióviszony, a dugattyúkiállás optimális értéke, az égéstér formája, a szelepméret illesztése egy-egy motorhoz, stb.

Itthon csak a találgatás és a másolás megy.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10911 Dátum: 2010 Szeptember 27, 22:14:52 »

igen levagyunk maradva több oka van
pénz pénz pénz.....sajnos
Ez az amit sejtettem, csak nem akartam leírni. Embarrassed
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10910 Dátum: 2010 Szeptember 27, 22:01:52 »

Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?
igen levagyunk maradva több oka van


pénz pénz pénz.....sajnos

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10909 Dátum: 2010 Szeptember 27, 21:59:20 »

Más példa: DDD-n volt egy bogár 1641ccm-es motorral. Na ennek is elég vékony a fala. Ez az autó tudott 14,7-es időt 400 méteren, ami azért nem rossz annak a fényében, hogy Maresz motorja, ami itthon a legerősebb 1,6 motor tud azt hiszem 16,9-et. Az én motorom 100LE-vel tud 15,6-ot. És az adattábláján az is szerepelt az autónak, hogy jópár éves a motor... Semmi baja...

Értem, és köszi mindkettőtöknek!
Ellenben érdekelne, hogy hogyan lehet ekkora különbség itthoni és külföldi motorok között? Ennyire számít a tradíció, meg a sok éves tapasztalat? Vagy kint mindenkinek van jó hengerfeje? Ennek fényében az összes hazai bogár kicsit le van maradva, ha jól sejtem. Vwboxer zöldje is alig van 15 alatt, holott lehet, hogy jobbat illene mennie köbcenti szerint. Nem akarok senkit sem megsérteni, ne értsétek félre, de kérdezném, hogy akkor hol van a kutya elásva?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10908 Dátum: 2010 Szeptember 27, 21:54:52 »

hengerfejre Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10907 Dátum: 2010 Szeptember 27, 21:53:13 »

2jó fej...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10906 Dátum: 2010 Szeptember 27, 21:31:31 »

annak a fényében, hogy Maresz motorja, ami itthon a legerősebb 1,6 motor tud azt hiszem 16,9-et.
2jó fej...
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 27, 23:58:48 írta Protheus »

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10905 Dátum: 2010 Szeptember 27, 20:22:34 »

Ezzel a HD garnitúrával mennek 100+ lovas motorok minden gond nélkül... Kicsit vékonyabb a fala, ezért picit érzékenyebb, de az sem annyira tragikus, mint sokan gondolják... A tuning cégek is azért használják az 1776-ot, mert az a 60ccm nem hoz annyit a konyhára és akkor már 1 fokkal biztonságosabb a 90,5 furat.
DE, szedtem én szét 15-20 éve összerakott motort, amin 92-es HD volt és mindig nyél gázon használtak. Az a motor annyit kapott 1 év alatt, mint az én motorjaim 5 év alatt, pedig én is rugom. Mégis, a HD garnitúrának semmi baja nem volt!! Hozzá kell tenni, hogy ezt a motort a 15-20 alatt mindig rendszeresen és rendesen szervízeltük. Tökéletesen belőtt karbik, jó gyújtás, tisztességes hűtés (nem olajsáros motor stb.) Olajhőfok 90 fölé nem nagyon ment.
Emellett szedtem már szét 1776 motort is, aminek 1000 km után megolvadtak a dugói... Elmatekozták a gyújtást meg a karbit...
Ezért mondom, jól meg kell csinálni és semmi baja nem lesz egy 1835 motornak sem... Megkozkáztatom, még versenykörülmények között sem...

Más példa: DDD-n volt egy bogár 1641ccm-es motorral. Na ennek is elég vékony a fala. Ez az autó tudott 14,7-es időt 400 méteren, ami azért nem rossz annak a fényében, hogy Maresz motorja, ami itthon a legerősebb 1,6 motor tud azt hiszem 16,9-et. Az én motorom 100LE-vel tud 15,6-ot. És az adattábláján az is szerepelt az autónak, hogy jópár éves a motor... Semmi baja...


Arra célzol, hogy tegyük föl, egy Maresz stílusú agyonhegyezett motoron okoz gondot ez a falvastagság, egy nyugis gőzmozdonynál kevésbé?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10904 Dátum: 2010 Szeptember 27, 19:13:08 »

Arra célzol, hogy tegyük föl, egy Maresz stílusú agyonhegyezett motoron okoz gondot ez a falvastagság, egy nyugis gőzmozdonynál kevésbé?


Nem, arra céloz, hogy egy fos hűtésű, szarul beállított gyújtású és rosszul karburált motoron okoz gondot, ha minden rendben van, akkor nem lesz vele baj még tuning motoron sem.

Kicsit melegebben üzemelő motorokon (busz és typ3-asok) szokták ellenjavallni, azonban millió példa van arra, hogy simán mennek 50-60 ezer mérföldet baj nélkül. Akinek beszarik (oválisan kopik, deformálódik és kifúj a hengerfejnél, illetve ritkán, de reped) azoknak általában melegszik a motor egyéb okok miatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10903 Dátum: 2010 Szeptember 27, 18:57:57 »

A hagyományos 90,5 és 92 HD garnitúrákhoz ugyanakkora blokkfurat tartozik (ebből adódik, hogy a 92-esnek viszonylag vékony a fala). A 94-hez már jobban fel kell marni a blokkot, mint ahogy a vastagfalú 92-eshez.
Egyébként nem kell ezt a HD garnitúra dolgot túlragozni, egy normál utcai tuning motornál a hagyományos 92 HD garnitúrával sincsenek gondok...
Arra célzol, hogy tegyük föl, egy Maresz stílusú agyonhegyezett motoron okoz gondot ez a falvastagság, egy nyugis gőzmozdonynál kevésbé?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10902 Dátum: 2010 Szeptember 27, 08:34:19 »

A hagyományos 90,5 és 92 HD garnitúrákhoz ugyanakkora blokkfurat tartozik (ebből adódik, hogy a 92-esnek viszonylag vékony a fala). A 94-hez már jobban fel kell marni a blokkot, mint ahogy a vastagfalú 92-eshez.
Egyébként nem kell ezt a HD garnitúra dolgot túlragozni, egy normál utcai tuning motornál a hagyományos 92 HD garnitúrával sincsenek gondok...

És emiatt akkor a 94-es, vagy a 92-es henger méretére kell felfúrni?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10901 Dátum: 2010 Szeptember 26, 21:04:52 »

És emiatt akkor a 94-es, vagy a 92-es henger méretére kell felfúrni?

A 94-esre.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10900 Dátum: 2010 Szeptember 26, 21:02:49 »

A 90,5 HD-t nem csak a vastag fala miatt szeretik, hanem a blokkot meg a fejet sem kell annyira felmarni...
És emiatt akkor a 94-es, vagy a 92-es henger méretére kell felfúrni?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10899 Dátum: 2010 Szeptember 26, 21:00:04 »

A 90,5 HD-t nem csak a vastag fala miatt szeretik, hanem a blokkot meg a fejet sem kell annyira felmarni...

Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van... Shocked

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10898 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:56:20 »

Akkor ezek szerint ez egy elég jó cucc, nem? Hosszú életűnek szánt motorba jó lehet...


EZ minden motorba jó lehet.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10897 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:50:51 »

92 thick wall - ilyen van Glenn Ring autójában is, ezért 2180-as.
Akkor ezek szerint ez egy elég jó cucc, nem? Hosszú életűnek szánt motorba jó lehet...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10896 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:43:06 »

off, de az alkatrészest nem olvasom.
hosszú váltóddal mi a terved?
összeget meg tudsz fogalmazni, amennyiért elválsz tőle?


Már eladtam.
Alkatrészesben hirdettem meg.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10895 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:31:53 »

92 thick wall - ilyen van Glenn Ring autójában is, ezért 2180-as.

off, de az alkatrészest nem olvasom.
hosszú váltóddal mi a terved?
összeget meg tudsz fogalmazni, amennyiért elválsz tőle?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10894 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:01:55 »

Itt általában nem szoktátok ajánlani a 92mm-s HD szettet, mert vékony a falvastagsága. Ez élettartamra nézve gondolom eléggé rossz. Nade! Találtam egy 92mm-s szettet, amit vastag falúként hirdetnek: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=832820 Kérdés az, hogy akkor ez érheti meg a legjobban, ha valaki hosszú életű erős motort akar? Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van... Shocked
Valamint ezt turbó hengernek hirdetik, miben tér el a turbó henger a nem turbótól? Ajánlatos-e ezt turbó nélkül használni? Gondolom sosem árt a nagyobb teljesítményre túlbiztosított szerkezet.


92 thick wall - ilyen van Glenn Ring autójában is, ezért 2180-as.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10893 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:00:55 »

Ha turbos, akkor nem kisebb a dugattyú kompressziómagassága? (A csapszeg, és a dugattyútető közti rész, hogy kisebb legyen a kompresszió.)

Nem, csak a henger fala vastagabb és egyes esetekben a dugattyú tető is vastagabb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10892 Dátum: 2010 Szeptember 26, 20:00:11 »

Ha jól tévedek, a Stunt által épített 1915-ös motorban is AA Performance henger-dugók vannak.
És amit találtam róluk Thesamba-n, aszerint egy teljesen megbízható márka.

Az AA Pistons sok ember szerint legalább olyan jó vagy jobb, mint a brazil Mahle. Arra azonban vigyázni kell és pontosan utána járni, hogy az AA Piostons árul nagyobb furatú hengereket öntött, nem kovácsolt (cast, nem forged) dugattyúkkal.


Az 1915-ösben kovácsolt, grafitos szoknyájú AA Pistons dugók vannak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10891 Dátum: 2010 Szeptember 26, 00:15:01 »

Ha jól tévedek, a Stunt által épített 1915-ös motorban is AA Performance henger-dugók vannak.
És amit találtam róluk Thesamba-n, aszerint egy teljesen megbízható márka.
jaja
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10890 Dátum: 2010 Szeptember 25, 23:58:01 »

Az AAA Performance nem egy Kínában gyártott, nem 100 %-os minőségű termék?
Ha jól tévedek, a Stunt által épített 1915-ös motorban is AA Performance henger-dugók vannak.
És amit találtam róluk Thesamba-n, aszerint egy teljesen megbízható márka.
Süni
« Hozzászólás #10889 Dátum: 2010 Szeptember 25, 23:16:26 »

Ha turbos, akkor nem kisebb a dugattyú kompressziómagassága? (A csapszeg, és a dugattyútető közti rész, hogy kisebb legyen a kompresszió.)
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #10888 Dátum: 2010 Szeptember 25, 23:05:57 »

Itt általában nem szoktátok ajánlani a 92mm-s HD szettet, mert vékony a falvastagsága. Ez élettartamra nézve gondolom eléggé rossz. Nade! Találtam egy 92mm-s szettet, amit vastag falúként hirdetnek: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=832820 Kérdés az, hogy akkor ez érheti meg a legjobban, ha valaki hosszú életű erős motort akar? Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van... Shocked
Valamint ezt turbó hengernek hirdetik, miben tér el a turbó henger a nem turbótól? Ajánlatos-e ezt turbó nélkül használni? Gondolom sosem árt a nagyobb teljesítményre túlbiztosított szerkezet.
Az AAA Performance nem egy Kínában gyártott, nem 100 %-os minőségű termék?

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10887 Dátum: 2010 Szeptember 25, 14:59:17 »

Itt általában nem szoktátok ajánlani a 92mm-s HD szettet, mert vékony a falvastagsága. Ez élettartamra nézve gondolom eléggé rossz. Nade! Találtam egy 92mm-s szettet, amit vastag falúként hirdetnek: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=832820 Kérdés az, hogy akkor ez érheti meg a legjobban, ha valaki hosszú életű erős motort akar? Még az ajnározott 90,5-nél is vastagabb fala van... Shocked
Valamint ezt turbó hengernek hirdetik, miben tér el a turbó henger a nem turbótól? Ajánlatos-e ezt turbó nélkül használni? Gondolom sosem árt a nagyobb teljesítményre túlbiztosított szerkezet.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10886 Dátum: 2010 Szeptember 25, 11:52:33 »

A sajátom. Szinte széria bogárnak megfelelő járatai vannak, csak egy picit túrtam... 40/36

Ez alatt a te saját fejedet érted, vagy azt, amit linkeltem?

Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #10885 Dátum: 2010 Szeptember 25, 10:58:24 »

... hogy ez a fej,...

Ez alatt a te saját fejedet érted, vagy azt, amit linkeltem?
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 25, 11:40:22 írta somci »
Oldalak: 1 ... 280 281 282 283 284 [285] 286 287 288 289 290 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.132 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.