www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 18:29:07
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3401300 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11724 Dátum:
2010 November 09, 19:48:22 »
http://www.youtube.com/watch?v=Ue7r5tnkI1Q&feature=related
Ez sem 1200-es....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11723 Dátum:
2010 November 09, 19:35:30 »
http://www.youtube.com/watch?v=JI9v2xc6mMA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yLFx2V5qs0s&feature=related
DRD Racing heads, Darren Gurrola.
Nem kispálya.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11722 Dátum:
2010 November 09, 18:41:45 »
Idézetet írta: Bill - 2010 November 09, 18:40:01
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11721 Dátum:
2010 November 09, 18:41:18 »
Idézetet írta: Bill - 2010 November 09, 18:40:01
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11720 Dátum:
2010 November 09, 18:40:01 »
Idézetet írta: Balage - 2010 November 09, 18:10:13
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11719 Dátum:
2010 November 09, 18:10:13 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 November 09, 17:27:00
most miért?..ez is utcai gép...
<beszúrt kép törölve>
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11718 Dátum:
2010 November 09, 18:02:14 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2010 November 09, 17:56:23
És szívatnák az audisbmwésmercis arcokat...
Azt egyszerűbb bogárral is lehet 100-140-ig...
Most van nálam egy Megane RS. Mértem egy csomó negyedmérföldet, de egyszerűen se kipörgésgátlóval, se anélkül nem tudtam 15.4 alá menni vele. Ez nagyjából Callook ideje negyedmérföldön. A bogár rajtnál jól betapad és megindul ezt a 225 lóerős nehéz elsőkerekes fost meg alig lehet jól megindítani, azonnal forog a kerék...ha meg belép a kipörgésgátló akkor oda az egész, mert túl sokáig elveszi a gázt.
Azért megy rendesen, szinte hihetetlen, hogy egy ilyen autót az utcai bogarai az Autobahn Scrapersnek agyonütnek.
Alig várom, hogy a sajátomat kipróbáljam, hogy mit fog tudni....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11717 Dátum:
2010 November 09, 17:58:46 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2010 November 09, 17:56:23
És szívatnák az audisbmwésmercis arcokat...
Félhetnek azok amugy is.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11716 Dátum:
2010 November 09, 17:56:23 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 17:50:00
Bárcsak ilyenek gurulnának nálunk az utcán...
És szívatnák az audisbmwésmercis arcokat...
Bácsi Győző
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11715 Dátum:
2010 November 09, 17:50:00 »
Bárcsak ilyenek gurulnának nálunk az utcán...
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 November 09, 17:27:00
most miért?..ez is utcai gép...
<beszúrt kép törölve>
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11714 Dátum:
2010 November 09, 17:27:00 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 15:34:31
Gyanítom amit példának írtál, az nem a finom utcai kategória
most miért?..ez is utcai gép...
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11713 Dátum:
2010 November 09, 15:35:42 »
Jaja, itt valami gond van a matekban... Elvileg nem érhet bele...
Idézetet írta: tati - 2010 November 09, 14:05:09
ez nem érhet bele
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11712 Dátum:
2010 November 09, 15:34:31 »
Utcai motorról beszéltem és átlag typ1 hengerfejről... Annál nem csinálnék még 10:1-et sem...
Gyanítom amit példának írtál, az nem a finom utcai kategória, nem szériaközeli hengerfejek, stb...
Egyébként hegyesebb vezérműtengelynél picit lehet feljebb menni a sürítési viszonnyal, mert a hosszú szelepnyitások miatt a mért kompressziód nem lesz olyan magas...
Idézetet írta: xoyox - 2010 November 09, 15:05:27
arra mit lepsz hogy van 12,4:1-hez valo sürites is
)) es igy van 304 LE a 7580 Fordulaton
Typ-4 moci . . .2864 ccm
ezzel ket labra allhatsz es nem lesz egen földön senki (kiveve ezt a faszit ) aki teged beelözne
/ a varazslo be sem ülne a rozzanataba ha ezt meglatna menni
)) /
1/8 Mile = 6,75 sec, 160 Km/h
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11711 Dátum:
2010 November 09, 15:05:27 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 08:59:29
Értelmes sűrítési viszonnyal a szelepek nem érhetnek bele egy utcai 1915 motornál a dugattyútetőbe. Valahol nagyon elmentetek a sűríttéssel, akkor pedig melegedés lesz, nem tudtok rendes előgyújtást adni, stb... Mellesleg a sűrítési viszony emelése egy bizonyos érték fölé már csak minimális növekedést hoz a teljesítményben... Nincs értelme...
arra mit lepsz hogy van 12,4:1-hez valo sürites is
)) es igy van 304 LE a 7580 Fordulaton
Typ-4 moci . . .2864 ccm
ezzel ket labra allhatsz es nem lesz egen földön senki (kiveve ezt a faszit ) aki teged beelözne
/ a varazslo be sem ülne a rozzanataba ha ezt meglatna menni
)) /
1/8 Mile = 6,75 sec, 160 Km/h
«
Utoljára szerkesztve: 2010 November 09, 15:07:38 írta xoyox
»
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11710 Dátum:
2010 November 09, 14:05:09 »
Idézetet írta: reitim - 2010 November 09, 13:38:26
Átszámolom a dolgokat még egyszer! Köszönöm a segítséget...
A kompresszió gyűrűt kiesztergáltuk...a dugattyú kiállásom pedig 2.12mm!
ez nem érhet bele
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11709 Dátum:
2010 November 09, 14:04:21 »
Idézetet írta: reitim - 2010 November 09, 13:38:26
Átszámolom a dolgokat még egyszer! Köszönöm a segítséget...
A kompresszió gyűrűt kiesztergáltuk...a dugattyú kiállásom pedig 2.12mm!
Az sok, a dugattyú kiállást általában 1.9-1.0 közé szokták beállítani, nekem 1.3 körül van, Leon 1915-ösén 1.7-1.8.
0.05" -ra szoktak játszani a tuningmotorosok.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11708 Dátum:
2010 November 09, 13:38:26 »
Átszámolom a dolgokat még egyszer! Köszönöm a segítséget...
A kompresszió gyűrűt kiesztergáltuk...a dugattyú kiállásom pedig 2.12mm!
«
Utoljára szerkesztve: 2010 November 09, 13:43:08 írta reitim
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11707 Dátum:
2010 November 09, 13:06:53 »
Idézetet írta: tati - 2010 November 09, 10:08:41
itt nem lehetne elvezetni?
Kicsit macerásabb a lemezelés miatt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11706 Dátum:
2010 November 09, 13:06:17 »
Idézetet írta: tati - 2010 November 09, 10:02:53
talán a szerencsétlen oetingeres gyerek mondta
hogy csak az egyik hengerfejből elég elvezetni a kartergázt (mert a másikat televeri olajjal....) ez igaz?
A menetirány szerinti jobb oldalit kell szellőztetni. Meg a forgattyúházat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11705 Dátum:
2010 November 09, 11:23:56 »
Kihúzod a blokkból a tőcsavarokat ekkora sűrítéssel.
Idézetet írta: reitim - 2010 November 09, 07:56:10
A kompresszióm 10.3:1!
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11704 Dátum:
2010 November 09, 10:08:41 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 09, 09:48:09
De lehet, hogy a dugattyú is magasabb kicsit. Mindent össze kell próbálni. Megjegyzem egyes blokkokon nincs az a kis "lépcső" a henger talpánál, hanem csak egy simított, de szintbeni felület van. Ilyen pl. az AR-es blokk, mint az enyém.
Persze az is kell, hogy a kartergázt jól elvezessük, különben 5000 fordulat felett úgyis folyni fog.
itt nem lehetne elvezetni?
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11703 Dátum:
2010 November 09, 10:02:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 09, 09:48:09
De lehet, hogy a dugattyú is magasabb kicsit. Mindent össze kell próbálni. Megjegyzem egyes blokkokon nincs az a kis "lépcső" a henger talpánál, hanem csak egy simított, de szintbeni felület van. Ilyen pl. az AR-es blokk, mint az enyém.
A tömítésen nem kell aggódni, valami jóféle szilikonpasztáva (RTV) kell bekenni és kész. Persze az is kell, hogy a kartergázt jól elvezessük, különben 5000 fordulat felett úgyis folyni fog.
talán a szerencsétlen oetingeres gyerek mondta
hogy csak az egyik hengerfejből elég elvezetni a kartergázt (mert a másikat televeri olajjal....) ez igaz?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11702 Dátum:
2010 November 09, 09:48:09 »
Idézetet írta: tati - 2010 November 09, 09:43:47
erre gondoltam de közben ha jól mértem a 94es henger 1,5mm-rel magasabb mint a régi 85ös volt. Akkor azt tövig le kell marni?
De lehet, hogy a dugattyú is magasabb kicsit. Mindent össze kell próbálni. Megjegyzem egyes blokkokon nincs az a kis "lépcső" a henger talpánál, hanem csak egy simított, de szintbeni felület van. Ilyen pl. az AR-es blokk, mint az enyém.
A tömítésen nem kell aggódni, valami jóféle szilikonpasztáva (RTV) kell bekenni és kész. Persze az is kell, hogy a kartergázt jól elvezessük, különben 5000 fordulat felett úgyis folyni fog.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11701 Dátum:
2010 November 09, 09:43:47 »
Idézetet írta: tati - 2010 November 09, 09:31:00
első dolog a dugattyú kiállás, addig amég azt nem tudod, hogy lehet kompressziót számolni?
és ahogy nézem ha kimarják a blokkba a 94es henger helyét nem marad meg az a kis váll amire a henger válla felfexik illetve olyan kevés hogy azon nem tömít, különösen a pálcáknál
erre gondoltam de közben ha jól mértem a 94es henger 1,5mm-rel magasabb mint a régi 85ös volt. Akkor azt tövig le kell marni?
[a csatolmányt egy admin törölte]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11700 Dátum:
2010 November 09, 09:31:00 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 November 09, 09:15:05
Szerintem is ez van. A szelep szinte teljesen megrőleges a dugattyútetőre, tehát mindegy, hogy 35-ös vagy 42-es a szelep, nem megy közelebb a dugattyúhoz. A 294-es tengely az talán a w120-es, az egy 1.25-ös himbával csak akkor ér bele, ha annyira lapos az égéstér, hogy a hengerfej utolsó hűtőbordája is le van marva. Még akkor is ha a komp. csökkentő lépcsőt is kimarták (akkor már a felöntésre a henger majdnem ráül a hengerfej alján) de még akkor sem szokott beleérni. Valami el van számolva SZERINTEM.
Össze kell rakni és megnézni, átforgatni, gyurma próbát csinálni.
első dolog a dugattyú kiállás, addig amég azt nem tudod, hogy lehet kompressziót számolni?
és ahogy nézem ha kimarják a blokkba a 94es henger helyét nem marad meg az a kis váll amire a henger válla felfexik illetve olyan kevés hogy azon nem tömít, különösen a pálcáknál
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11699 Dátum:
2010 November 09, 09:15:05 »
Idézetet írta: Balage - 2010 November 09, 09:06:22
De még az is lehet, hogy hiba csúszott a számításba és nem is ér bele.
Szerintem is ez van. A szelep szinte teljesen megrőleges a dugattyútetőre, tehát mindegy, hogy 35-ös vagy 42-es a szelep, nem megy közelebb a dugattyúhoz. A 294-es tengely az talán a w120-es, az egy 1.25-ös himbával csak akkor ér bele, ha annyira lapos az égéstér, hogy a hengerfej utolsó hűtőbordája is le van marva. Még akkor is ha a komp. csökkentő lépcsőt is kimarták (akkor már a felöntésre a henger majdnem ráül a hengerfej alján) de még akkor sem szokott beleérni. Valami el van számolva SZERINTEM.
Össze kell rakni és megnézni, átforgatni, gyurma próbát csinálni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11698 Dátum:
2010 November 09, 09:10:38 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 08:53:52
Amikor a fejeket felmartátok a 94-es hengerekhez, akkor a kompressziócsökkentő-gyűrűt meghagytátok, vagy b@sztatok rá és kimartátok? Nekem maradt a gyűrű + 1,45 a dugattyúkiállásom.
Ne csináljunk már úgy tuning motort, hogy nem számoljuk ki a sürítési viszonyt! (1 henger űrtartalma + égéstér űrtartalma + a dugattyúkiállásból adódó ürtartalom)/(égéstér űrtartalma + dugattyúkiállásból adódó űrtartalom)
Dugattyúkiállás: a dugattyútető felső holtpontbeli távolsága a henger tetejétől.
Köbölés, mi? Mindig csak a varázs szavak!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11697 Dátum:
2010 November 09, 09:08:25 »
Idézetet írta: vetart - 2010 November 08, 23:09:25
Hengertalpak alá van réz hézagoló.
Az nem réz, hanem acél. A réz összenyomódna, azt a hengerfejhez szokták.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11696 Dátum:
2010 November 09, 09:06:22 »
De még az is lehet, hogy hiba csúszott a számításba és nem is ér bele.
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 08:59:29
Értelmes sűrítési viszonnyal a szelepek nem érhetnek bele egy utcai 1915 motornál a dugattyútetőbe. Valahol nagyon elmentetek a sűríttéssel, akkor pedig melegedés lesz, nem tudtok rendes előgyújtást adni, stb... Mellesleg a sűrítési viszony emelése egy bizonyos érték fölé már csak minimális növekedést hoz a teljesítményben... Nincs értelme...
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11695 Dátum:
2010 November 09, 08:59:29 »
Értelmes sűrítési viszonnyal a szelepek nem érhetnek bele egy utcai 1915 motornál a dugattyútetőbe. Valahol nagyon elmentetek a sűríttéssel, akkor pedig melegedés lesz, nem tudtok rendes előgyújtást adni, stb... Mellesleg a sűrítési viszony emelése egy bizonyos érték fölé már csak minimális növekedést hoz a teljesítményben... Nincs értelme...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11694 Dátum:
2010 November 09, 08:55:49 »
Szelepvezetőt nem kell, de lehet rövidebbre cserélni, hogy a szívócsatornában nagyobb legyen a keresztmetszet. Illetve lehet kúposra csinálni a csatornában lévő részét.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11693 Dátum:
2010 November 09, 08:53:52 »
Amikor a fejeket felmartátok a 94-es hengerekhez, akkor a kompressziócsökkentő-gyűrűt meghagytátok, vagy b@sztatok rá és kimartátok? Nekem maradt a gyűrű + 1,45 a dugattyúkiállásom.
Ne csináljunk már úgy tuning motort, hogy nem számoljuk ki a sürítési viszonyt! (1 henger űrtartalma + égéstér űrtartalma + a dugattyúkiállásból adódó ürtartalom)/(égéstér űrtartalma + dugattyúkiállásból adódó űrtartalom)
Dugattyúkiállás: a dugattyútető felső holtpontbeli távolsága a henger tetejétől.
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 08:48:10
Ez számolt sürítési voszony, vagy mért (valós) kompresszió? Nem mindegy... Ha sürítési viszony, akkor sok!! Gene Berg szerint utcai typ1-nél 8,2-8,7:1 az ideális, de 9,25:1 fölé semmiképp sem mennék. Ez léghűtéses motor!! A vizes WBX fejjel mentek el 10:1-ig...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11692 Dátum:
2010 November 09, 08:48:10 »
Ez számolt sürítési voszony, vagy mért (valós) kompresszió? Nem mindegy... Ha sürítési viszony, akkor sok!! Gene Berg szerint utcai typ1-nél 8,2-8,7:1 az ideális, de 9,25:1 fölé semmiképp sem mennék. Ez léghűtéses motor!! A vizes WBX fejjel mentek el 10:1-ig...
Idézetet írta: reitim - 2010 November 09, 07:56:10
A kompresszióm 10.3:1! 295ös tengely és nekem is 1:1.25ös himba! Mi a dugattyúkiállás? Baromi nagy a szelep...
Még lenne egy kérdésem... Szelep vezetőt kel cserélni rövidebbre? ha a dupla rugónak leesztergáltatom körülötte az anyagot?
Callook hogy haladnak a hengerfejeid?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11691 Dátum:
2010 November 09, 07:56:10 »
Idézetet írta: callook - 2010 November 09, 07:46:51
??? Mekkora sürítési viszonyt állítottatok be? Nekem a viszonylag negy emelésű tengellyel + 1,25 himbával sem ér bele, igaz csak 8,7:1 a sürítésem, de még 10:1-nél sem érne bele...
Mérjél égéstér űrtartalmat! Mennyi a dugattyúkiállásod? Aztán mondunk valamit...
A kompresszióm 10.3:1! 295ös tengely és nekem is 1:1.25ös himba! Mi a dugattyúkiállás? Baromi nagy a szelep...
Még lenne egy kérdésem... Szelep vezetőt kel cserélni rövidebbre? ha a dupla rugónak leesztergáltatom körülötte az anyagot?
Callook hogy haladnak a hengerfejeid?
«
Utoljára szerkesztve: 2010 November 09, 08:11:38 írta reitim
»
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11690 Dátum:
2010 November 09, 07:46:51 »
??? Mekkora sürítési viszonyt állítottatok be? Nekem a viszonylag negy emelésű tengellyel + 1,25 himbával sem ér bele, igaz csak 8,7:1 a sürítésem, de még 10:1-nél sem érne bele...
Mérjél égéstér űrtartalmat! Mennyi a dugattyúkiállásod? Aztán mondunk valamit...
Idézetet írta: reitim - 2010 November 08, 22:43:10
Sziasztok!
Matekoltam egy kicsit és kiderült hogy a nagy szelepem teljes benyitásnál a növelt kompresszió miatt bele fog érni a dugattyúba!
Kinél érdemes megcsinálni a szelepzsákokat? Hogy lehet azt kimérni hogy mennyit hol hogyan kell kivenni a dugóbol?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11689 Dátum:
2010 November 09, 07:19:30 »
Idézetet írta: reitim - 2010 November 08, 23:17:16
Az a baj hogy majdnem 2mm üt bele... Még ugye hagyni kell elvileg 1-1.5mm a szelep és a dugó között...
ennyit lehetne hézagolni?
Kompressziócsökkentő gyűrűt hallottam, sőt láttam is. Rézből van. Olyan a szerkezete, mint annak a tömítésnek, amit a szimpla szívócsonk és a hengerfej közé kell tenni.
Aztán lehet , hogy hülyeségeket beszélek.
http://sparkafer.blogspot.hu/
vetart
Hozzászólások: 5290
1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11688 Dátum:
2010 November 09, 01:18:43 »
Idézetet írta: reitim - 2010 November 08, 23:17:16
Az a baj hogy majdnem 2mm üt bele... Még ugye hagyni kell elvileg 1-1.5mm a szelep és a dugó között...
ennyit lehetne hézagolni?
Nem tudom, max mennyit lehet. Kérdezd meg Stuntot, Martint vagy Callookot
Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74, Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
reitim
Hozzászólások: 196
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11687 Dátum:
2010 November 08, 23:17:16 »
Idézetet írta: vetart - 2010 November 08, 23:09:25
Hengertalpak alá van réz hézagoló.
Az a baj hogy majdnem 2mm üt bele... Még ugye hagyni kell elvileg 1-1.5mm a szelep és a dugó között...
ennyit lehetne hézagolni?
vetart
Hozzászólások: 5290
1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11686 Dátum:
2010 November 08, 23:09:25 »
Idézetet írta: reitim - 2010 November 08, 22:43:10
Sziasztok!
Matekoltam egy kicsit és kiderült hogy a nagy szelepem teljes benyitásnál a növelt kompresszió miatt bele fog érni a dugattyúba!
Kinél érdemes megcsinálni a szelepzsákokat? Hogy lehet azt kimérni hogy mennyit hol hogyan kell kivenni a dugóbol?
Hengertalpak alá van réz hézagoló.
Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74, Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #11685 Dátum:
2010 November 08, 22:49:00 »
Idézetet írta: reitim - 2010 November 08, 22:43:10
Sziasztok!
Matekoltam egy kicsit és kiderült hogy a nagy szelepem teljes benyitásnál a növelt kompresszió miatt bele fog érni a dugattyúba!
Kinél érdemes megcsinálni a szelepzsákokat? Hogy lehet azt kimérni hogy mennyit hol hogyan kell kivenni a dugóbol?
hát ez nem nagypolski dugó, nemtom hogy viseli ha a dugótetőt elvékonyítják
lehet nem matekolni kell hanem összepróbálni, hengerfejet feltenni szeleprugó nélkül és mérni
«
Utoljára szerkesztve: 2010 November 08, 22:52:20 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Oldalak:
1
...
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...