www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 14:04:08
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
187
188
189
190
191
[
192
]
193
194
195
196
197
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3377344 alkalommal)
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14644 Dátum:
2011 Július 28, 20:35:17 »
Idézetet írta: callook - 2011 Július 28, 19:33:29
Ezt bírom... Stunt leírja, hogy teljesen mindegy... Magyarul nem nyersz vele...
Erre visszakérdezel, hogy csak nyerhetek vele?
Azt kérdeztem, hogy netalántán ronthatok e rajta...
Héé mi bajotok van?
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14643 Dátum:
2011 Július 28, 19:39:27 »
Idézetet írta: callook - 2011 Július 28, 19:33:29
Ezt bírom... Stunt leírja, hogy teljesen mindegy... Magyarul nem nyersz vele...
Erre visszakérdezel, hogy csak nyerhetek vele?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14642 Dátum:
2011 Július 28, 19:33:29 »
Ezt bírom... Stunt leírja, hogy teljesen mindegy... Magyarul nem nyersz vele...
Erre visszakérdezel, hogy csak nyerhetek vele?
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 00:45:32
Értem.
És ha mégis átalakítom?
Ronthatok ezzel rajta, vagy csak nyerhetek?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14641 Dátum:
2011 Július 28, 12:24:45 »
Valószínű nem a vezérmű tengelytől nyomatékos
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 28, 11:42:01
Ez elég komoly.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14640 Dátum:
2011 Július 28, 11:42:01 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Július 28, 03:10:01
Ez mozgatja a buszt. Typ4 alap, gyári főtengely, 104 mm-es henger dugó készlet (így lett 2.412 cm3), 44/40-es szelepek, 279 fokos vezérműtengely, elektronikus gyújtás, 2x Weber 40-es IDF, sport légszűrők, Empi kipu.
Ez elég komoly.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089
The first rule of Fight Club is......
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14639 Dátum:
2011 Július 28, 11:11:53 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Július 28, 03:10:01
Ez mozgatja a buszt. Typ4 alap, gyári főtengely, 104 mm-es henger dugó készlet (így lett 2.412 cm3), 44/40-es szelepek, 279 fokos vezérműtengely, elektronikus gyújtás, 2x Weber 40-es IDF, sport légszűrők, Empi kipu.
mindegy...Gyomán azért lealázlak
"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14638 Dátum:
2011 Július 28, 09:40:11 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Július 28, 03:10:01
Ez mozgatja a buszt. Typ4 alap, gyári főtengely, 104 mm-es henger dugó készlet (így lett 2.412 cm3), 44/40-es szelepek, 279 fokos vezérműtengely, elektronikus gyújtás, 2x Weber 40-es IDF, sport légszűrők, Empi kipu.
jól hangzik, nem csodálom, hogy nyomatékos
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14637 Dátum:
2011 Július 28, 03:10:01 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Július 27, 21:28:36
írhatnál róla bővebben
Ez mozgatja a buszt. Typ4 alap, gyári főtengely, 104 mm-es henger dugó készlet (így lett 2.412 cm3), 44/40-es szelepek, 279 fokos vezérműtengely, elektronikus gyújtás, 2x Weber 40-es IDF, sport légszűrők, Empi kipu.
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Július 28, 03:14:59 írta VW T2b
»
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14636 Dátum:
2011 Július 28, 00:45:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 27, 11:39:24
Ha 42-es venturid lenne és 37.5-ös szívószeleped, akkor lehet, hogy ez is számítana.
Így viszont szinte teljesen mindegy.
Értem.
És ha mégis átalakítom?
Ronthatok ezzel rajta, vagy csak nyerhetek?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14635 Dátum:
2011 Július 27, 22:32:27 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Július 27, 15:15:38
Ha a nyomatékosságra hajtasz, jó választás lehet a 276-os. Nekem egy 279 fokos veztengely került a gépembe és meg vagyok elégedve vele. Roppant nyomatékos lett a kicsike és az alapjárat is szép, egyenletes 650/perc körüli. Persze nem sok eredeti cucc maradt a mociban, de a nyomatékosságra mentünk rá, nem a nagy fordulatszámra. Már túl vagyunk a 4.000 km-en és szépen kezd beérni. 35-től simán négyesben autózhatok, ugyanígy 90-nél visszaváltás nélkül, meglepően tempósan előzhetek.
Ha már így befűzted az oktatófilmet, akkor elmondom, hogy a 2110-es motormban először 276-os tengely volt és azzal jártam és mérettem meg, majd hengerfejet cseréltem és kapott egy 298-as tengelyt és MINDENHOL erősebb és nyomatékosabb lett. Alul is. Először 176 Nm volt a maximum, utána meg 199Nm. És nem az égben,. hanem 3500-as fordulation, előtte meg 2800-on. De 2800-on is több volt utóbb a 298-as tengellyel, mint előtte a 276-ossal. A hengerfejen a lényeg.
A tengely valóban számít, de nem egy gyógyszer, amit bekapunk és megjavul a motor. 276-os tengellyel is van nyomatékszegény motor és 314-essel is lehet nyomatékos.
És én is elég tempósan előzgetek.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14634 Dátum:
2011 Július 27, 22:28:03 »
Idézetet írta: gsattila - 2011 Július 27, 21:47:29
Esetleg a blokk nyílását felbővíteni?
És a hengerfejcsavarokat 8-asra cserélni persellyel, hogy elférjen a henger. Ez az 1776-oshoz nem kell, de az 1915-öshöz igen.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14633 Dátum:
2011 Július 27, 21:47:29 »
Esetleg a blokk nyílását felbővíteni?
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Július 27, 21:43:09
1915es henger dugó szet felrakásához a hengerfej marásán kivül kell még valamit mokkolni?
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14632 Dátum:
2011 Július 27, 21:43:09 »
1915es henger dugó szet felrakásához a hengerfej marásán kivül kell még valamit mokkolni?
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14631 Dátum:
2011 Július 27, 21:28:36 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Július 27, 15:15:38
Ha a nyomatékosságra hajtasz, jó választás lehet a 276-os. Nekem egy 279 fokos veztengely került a gépembe és meg vagyok elégedve vele. Roppant nyomatékos lett a kicsike és az alapjárat is szép, egyenletes 650/perc körüli. Persze nem sok eredeti cucc maradt a mociban, de a nyomatékosságra mentünk rá, nem a nagy fordulatszámra. Már túl vagyunk a 4.000 km-en és szépen kezd beérni. 35-től simán négyesben autózhatok, ugyanígy 90-nél visszaváltás nélkül, meglepően tempósan előzhetek.
írhatnál róla bővebben
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14630 Dátum:
2011 Július 27, 15:15:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 24, 22:52:43
A Bill Fischer könyvben is ott van a konkrét példa, 1.5-ös motorral 85 lóerőig felmennek gyári tengellyel. A bogár gyári tengelye olyan 250 fok körüli.
A Porsche 911 s 2.7-esben 276 fokos tengely van. Csak éppen nagy szelepek.
A hengerfejen múlik minden. A rossz hengerfejeket kicsit lehet tupírozni egy sportos tengellyel, mert a szelepeket tovább tartja nyitva, de csúnyán odab*sz az alsó fordulatszám tartománynak.
Agyalok egy 100 lóerő körüli motoron az én alkatrészeimből, amiben valami gyenge tengely van, de ezek a hengerfejek, amik most a motoromon vannak.
Azt gondolom, hogy ha egy C25-ös tengelyt (276 fok) tennék ehhez a hengerfejhez és egy 32-es venturi körüli karbit akkor lenne 100-120 lóerő közötti a motorom és gazdaságos, nyomatékos gép lenne.
Buszokba szoktak ilyeneket tenni.
Ha a nyomatékosságra hajtasz, jó választás lehet a 276-os. Nekem egy 279 fokos veztengely került a gépembe és meg vagyok elégedve vele. Roppant nyomatékos lett a kicsike és az alapjárat is szép, egyenletes 650/perc körüli. Persze nem sok eredeti cucc maradt a mociban, de a nyomatékosságra mentünk rá, nem a nagy fordulatszámra. Már túl vagyunk a 4.000 km-en és szépen kezd beérni. 35-től simán négyesben autózhatok, ugyanígy 90-nél visszaváltás nélkül, meglepően tempósan előzhetek.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14629 Dátum:
2011 Július 27, 14:13:06 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Július 27, 06:09:26
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14628 Dátum:
2011 Július 27, 11:39:24 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 27, 11:29:35
Itt jól látszik miről is van szó:
<beszúrt kép törölve>
Ha 42-es venturid lenne és 37.5-ös szívószeleped, akkor lehet, hogy ez is számítana.
Így viszont szinte teljesen mindegy.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14627 Dátum:
2011 Július 27, 11:29:35 »
Itt jól látszik miről is van szó:
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14626 Dátum:
2011 Július 27, 11:27:25 »
Most nézem, hogy a kicsi- és a nagy csőkígyóval is árulják együtt ezt a dobot.
Lehet tényleg csak a tömeggyártás (hogy mindkettőre jó legyen) miatt csinálták ilyenre...
Továbbra is kérdés, hogy érdemes e továbbgondolni, és megszüntetni azt a beszűkülést?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14625 Dátum:
2011 Július 27, 11:21:42 »
Idézetet írta: callook - 2011 Július 27, 07:49:47
Azért szűkül be a tied annyira, mert ez a dob valójában az utcai csőkígyóra való, aminek eleve kisebb a csőátmérője és nem nyúlik ki annyira a hátfal alól…
A te csőkígyódra olyan dob lenne az igazi, mint amilyen nekem is, illetve Briperynek van:
http://www.thenetbugs.com/netbugs.de/nbregistercar.php?q_cid=11602&q_item=&q_back=q_item=
|q_item_op=AND|q_type=|q_yearf=|q_yeart=|q_style=|q_uid=1726|q_country=|q_location=|q_order=6|submit.x=18|submit.y=11
Ez a dob pont úgy áll a „verseny” csőkígyóval (ami neked is van) a kasztnihoz képest, mint a te dobod egy utcai csőkígyóval (ami pl. Maresznak van)…
Shaun motorjára talán csak rádobták, hogy míg állítgatják ne süketüljenek meg…
Értem. Szóval csak optikailag zavaró a dolog.
Bár képzeld, a dobon a tartófül meg pont ott van, ahol a kasztni faroknyúlványa! Szerintem árulják ezt így együtt is.
(Bementem az autós boltba, hogy tegyen elém néhány kipuff felfüggesztő gumit... érdekes módon a lada dob felfüggesztő gumiszalag-kampókkal tökéletesen odaillik!! Esztétikus is, bár úgysem látszik, jó erős, így most már nem a tőcsavarok tartják a dob súlyát.)
Ha átgondoljátok, akkor ez a beszűkülés okozhat negatív hatást?
Érdemes lenne átalakítani úgy ahogy leírtam? Bentebb is lenne a dob a kasztni alatt, meg véleményem szerint jobb lenne áramlástanilag is.
Én még olyan kipuffrendszert nem láttam, ami így összeszűkült volna, aztán meg ennyire kitágul. De lehet ebbe is van valami okosság
Csak azért nem akarnám feleslegesen szétbaszni....
(Amúgy érezhetően jobb lett mint a kadronnal volt... csak hangja nincs...)
Shaun-féle motoron a mérés alatt is ez a szett volt fent:
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14624 Dátum:
2011 Július 27, 07:49:47 »
Azért szűkül be a tied annyira, mert ez a dob valójában az utcai csőkígyóra való, aminek eleve kisebb a csőátmérője és nem nyúlik ki annyira a hátfal alól…
A te csőkígyódra olyan dob lenne az igazi, mint amilyen nekem is, illetve Briperynek van:
http://www.thenetbugs.com/netbugs.de/nbregistercar.php?q_cid=11602&q_item=&q_back=q_item=
|q_item_op=AND|q_type=|q_yearf=|q_yeart=|q_style=|q_uid=1726|q_country=|q_location=|q_order=6|submit.x=18|submit.y=11
Ez a dob pont úgy áll a „verseny” csőkígyóval (ami neked is van) a kasztnihoz képest, mint a te dobod egy utcai csőkígyóval (ami pl. Maresznak van)…
Shaun motorjára talán csak rádobták, hogy míg állítgatják ne süketüljenek meg…
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 26, 22:09:47
Jó kipuff
Bár én gondolkozok rajta, hogy tovább kellene okosítani, mert nem értem, hogy miért szűkül annyira össze a csőkígyó torkolatánál, és utána miért öblösödik ki annyira a dobnál a cső. Visszább kellene vágni annyit mind a kettőből, hogy a torok átmérője akkora legyen mint a dob előtti cső átmérője. Ahogy nézem, visszalehet annyira vágni a csőkígyót is, hosszan van összehegesztve.
Bár ha a Shaun féle motoron sem gáz így, és ők is ezt választották, akkor meg van az oka lehet annak a szűkítésnek. Vélemény?
Látszik itt a képen is.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14623 Dátum:
2011 Július 27, 06:09:26 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Július 26, 23:31:07
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14622 Dátum:
2011 Július 26, 23:48:19 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Július 26, 23:31:07
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14621 Dátum:
2011 Július 26, 23:31:07 »
Idézetet írta: Mákos - 2011 Július 26, 23:12:18
Igen, fojtás. Folyt = folyik múltideje.
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14620 Dátum:
2011 Július 26, 23:28:11 »
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14619 Dátum:
2011 Július 26, 23:23:29 »
Idézetet írta: Süni - 2011 Július 26, 23:15:56
B+
Én meg már vagy fél órája azon gondolkodom, mi folyhatott ki a szűrőből!
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14618 Dátum:
2011 Július 26, 23:15:56 »
B+
Én meg már vagy fél órája azon gondolkodom, mi folyhatott ki a szűrőből!
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14617 Dátum:
2011 Július 26, 23:12:18 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Július 26, 23:02:04
Igen, fojtás. Folyt = folyik múltideje.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14616 Dátum:
2011 Július 26, 23:02:04 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Július 26, 22:36:35
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14615 Dátum:
2011 Július 26, 22:59:33 »
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14614 Dátum:
2011 Július 26, 22:36:35 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 26, 22:33:19
Meg kel nézni, lehet a két torok távolsága, nagysága és helyzete ugyan az, vagy hasonló.
Amúgy meg miért nem jó a direkt szűrő? Stunté annak idején elég esztétikus volt, és el is fért.
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Július 26, 23:26:28 írta 1303LS
»
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14613 Dátum:
2011 Július 26, 22:33:19 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Július 26, 22:29:51
De ez hogy megy rá az EMPIkre?
Meg kel nézni, lehet a két torok távolsága, nagysága és helyzete ugyan az, vagy hasonló.
Amúgy meg miért nem jó a direkt szűrő? Stunté annak idején elég esztétikus volt, és el is fért.
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14612 Dátum:
2011 Július 26, 22:31:28 »
Lehet, hogy az EMPI az csak a gyári 32-34 PDSIT koppintása. Őszintn megmondom még közel nem is hajoltam hozzájuk.
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14611 Dátum:
2011 Július 26, 22:29:51 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 26, 22:25:11
De ez hogy megy rá az EMPIkre?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14610 Dátum:
2011 Július 26, 22:25:11 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Július 26, 22:16:49
Milyen légszűrőmegoldásokat lehet betenni egy typ3 motorterébe két empi egytortú karburátorra?
Most ilyen lapos "tuninglégszűrő van rajta, az is alig fér el, de ettől hányok, de nagyon nagyon. Sőt lehet, hogy nagy fordulaton folyt is. Bár még csak egyszer kétszer forgattam el a motort olyan sokáig.
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14609 Dátum:
2011 Július 26, 22:16:49 »
Milyen légszűrőmegoldásokat lehet betenni egy typ3 motorterébe két empi egytortú karburátorra?
Most ilyen lapos "tuninglégszűrő van rajta, az is alig fér el, de ettől hányok, de nagyon nagyon. Sőt lehet, hogy nagy fordulaton fojt is. Bár még csak egyszer kétszer forgattam el a motort olyan sokáig.
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Július 26, 23:26:49 írta 1303LS
»
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14608 Dátum:
2011 Július 26, 22:09:47 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Július 26, 19:21:55
Shaun, 214 lóerős motorja már az osztrák bogárban, versenyre kész
Szerintem augusztus 28-án, Fertőszentmiklóson ott lesz
<beszúrt kép törölve>
Jó kipuff
Bár én gondolkozok rajta, hogy tovább kellene okosítani, mert nem értem, hogy miért szűkül annyira össze a csőkígyó torkolatánál, és utána miért öblösödik ki annyira a dobnál a cső. Visszább kellene vágni annyit mind a kettőből, hogy a torok átmérője akkora legyen mint a dob előtti cső átmérője. Ahogy nézem, visszalehet annyira vágni a csőkígyót is, hosszan van összehegesztve.
Bár ha a Shaun féle motoron sem gáz így, és ők is ezt választották, akkor meg van az oka lehet annak a szűkítésnek. Vélemény?
Látszik itt a képen is.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14607 Dátum:
2011 Július 26, 22:06:13 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 26, 22:05:19
Hiába mondom, hogy vegyetek jó gumikat a kocsira...
1.2-nél nem volt ilyen problémám
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14606 Dátum:
2011 Július 26, 22:05:19 »
Idézetet írta: callook - 2011 Július 26, 20:47:41
Időközben dupla Weberesre alakítottam egy fórumos bogarat... Ez az autó ékes példája annak, amikor mindenki "bekiabál" úgy, hogy a motor állapotát, beállításait nem ismeri... Ugyanis mikor a tulaj panaszkodott, hogy a központi regiszter karbival nem megy túl jól a gép, akkor a válasz legtöbbször az volt: Tegyél fel 2 Webert...
Hát én feltettem és szörnyű volt... Nehezen indult, halovány gyenge volt... A következőket kellett tennem, hogy az autó szaladjon:
1. A szelephézagokat beállítani (2 kipufogószelep is kitámasztott!!)
2. A beégett és minimális hézaggal rendelkező megszakítót kicserélni és beállítani a hézagot.
3. A gyújtáselosztó bilincsét meghúzni
Ezek után az autó megtáltosodott... Feltételezem, a központi regiszter karbival is meglepően jól ment volna, ha kap egy szervizt (ki tudja a karbi is hogy volt beállítva?!)
Még hátra van a karbik készre állítása, a gyújtás beállítása, illetve az alapjárati szórványos túldúsulás okának kinyomozása... De már így is határozott gumicsíkot lehet rajzolni vele
Hiába mondom, hogy vegyetek jó gumikat a kocsira...
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14605 Dátum:
2011 Július 26, 22:01:37 »
Idézetet írta: callook - 2011 Július 26, 20:47:41
Időközben dupla Weberesre alakítottam egy fórumos bogarat... Ez az autó ékes példája annak, amikor mindenki "bekiabál" úgy, hogy a motor állapotát, beállításait nem ismeri... Ugyanis mikor a tulaj panaszkodott, hogy a központi regiszter karbival nem megy túl jól a gép, akkor a válasz legtöbbször az volt: Tegyél fel 2 Webert...
Hát én feltettem és szörnyű volt... Nehezen indult, halovány gyenge volt... A következőket kellett tennem, hogy az autó szaladjon:
1. A szelephézagokat beállítani (2 kipufogószelep is kitámasztott!!)
2. A beégett és minimális hézaggal rendelkező megszakítót kicserélni és beállítani a hézagot.
3. A gyújtáselosztó bilincsét meghúzni
Ezek után az autó megtáltosodott... Feltételezem, a központi regiszter karbival is meglepően jól ment volna, ha kap egy szervizt (ki tudja a karbi is hogy volt beállítva?!)
Még hátra van a karbik készre állítása, a gyújtás beállítása, illetve az alapjárati szórványos túldúsulás okának kinyomozása... De már így is határozott gumicsíkot lehet rajzolni vele
Ez nagyon jól hangzik. Örül a tulajdonos most biztos!
http://sparkafer.blogspot.hu/
Oldalak:
1
...
187
188
189
190
191
[
192
]
193
194
195
196
197
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...