www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 13:24:45
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
186
187
188
189
190
[
191
]
192
193
194
195
196
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3377173 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14684 Dátum:
2011 Július 31, 19:18:15 »
Örülök neki!
Idézetet írta: BlackP - 2011 Július 31, 18:59:31
nah, nálam a kocsi, ég és föld a különbség, jól reagál gázadásra, előzés sem gond, 110-120 végig hazafelé, ha előzni kellett akkor innen is gyorsítás, baromi jó lett, ezer köszi callook!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14683 Dátum:
2011 Július 31, 19:17:50 »
Pontosan! Ekkora valós teljesítmény ennyit tud! Az osztrákok jó vételt csináltak...
Idézetet írta: Bripery - 2011 Július 30, 22:49:00
A 211 ló az 211 ló...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14682 Dátum:
2011 Július 31, 18:59:31 »
nah, nálam a kocsi, ég és föld a különbség, jól reagál gázadásra, előzés sem gond, 110-120 végig hazafelé, ha előzni kellett akkor innen is gyorsítás, baromi jó lett, ezer köszi callook!
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14681 Dátum:
2011 Július 30, 23:01:29 »
Remélem ezzel a motorral elszórakoznak még pár évig és nem járnak majd úgy mit tavaly a drágdéjen.
Idézetet írta: Bripery - 2011 Július 30, 22:49:00
A 211 ló az 211 ló... Shaun is valami ilyen időket beszélt... De még ha turkálna a fejeken, amiken szeretett volna, akkor még durvább lenne szerinte...
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14680 Dátum:
2011 Július 30, 22:49:00 »
Idézetet írta: Balage - 2011 Július 30, 22:45:57
Az nem szar.
A 211 ló az 211 ló... Shaun is valami ilyen időket beszélt... De még ha turkálna a fejeken, amiken szeretett volna, akkor még durvább lenne szerinte...
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14679 Dátum:
2011 Július 30, 22:45:57 »
Az nem szar.
Idézetet írta: Bripery - 2011 Július 30, 22:38:24
Drag Racing Trenćin
Shaun motorja most debütált osztrák szinekben, ment egy 11,7-et 400 m-en, mexx 8,9-et
<beszúrt kép törölve>
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14678 Dátum:
2011 Július 30, 22:38:24 »
Drag Racing Trenćin
Shaun motorja most debütált osztrák szinekben, ment egy 11,7-et 400 m-en, mexx 8,9-et
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14677 Dátum:
2011 Július 30, 10:39:15 »
http://cgi.ebay.de/VW-KAFER-Oettinger-TDE-2-Vergaser-Solex-32-PCI-/270776090141?pt=DE_Autoteile&hash=item3f0b833e1d
www.tatinson.hu
www.kck.hu
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14676 Dátum:
2011 Július 30, 08:16:57 »
Idézetet írta: stonemen - 2011 Július 30, 05:26:47
Senki?
Úszószintet tudsz vele mérni.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14675 Dátum:
2011 Július 30, 07:42:18 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Július 29, 20:03:44
semmi hátrányát nem érzem hogy beázna....menet közben szinte száraz marad minden....
Pont az ellenkező áramlás miatt. A szürke bogihoz alulra van kitámasztó, gazdája szerint, sokkal jobban hűt így.
Mivel a minél jobb hűtés volt az egyik vesszőparipája, kénytelen vagyok hinni neki. Ebben a bogárban nem kívül van szélzaj, hanem a turbinától, lobog is a hajam a szélvédőre fújt levegőtől rendesen!
Bácsi Győző
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14674 Dátum:
2011 Július 30, 05:26:47 »
Senki?
Idézetet írta: stonemen - 2011 Július 29, 18:19:11
Megjött a Solex/Kadron felújító készlet. Kérdés: mi a franckarika ez a kis mérőke?
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14673 Dátum:
2011 Július 29, 22:21:37 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 29, 22:05:12
Pont nem így van. Az autó mögött, a hátsó ablak alatt kisebb a nyomás, mint az autó alatt, így a légáramlás alulról felfelé fog menni és a meleg levegőt szívja be a motor hűtőventillátora.
Ez azért van így, mert amikor a tető vonala esni kezd az egy "virtuális" diffúzor, ahol hirtelen lecsökken a légsebesség és kisebb lesz a nyomás. Mellesleg örvények keletkeznek, de szinte egyáltalán nem csap oda be a menetszél az autó mögött kinyitott tetőhöz.
Az a lemez a kipufogó (pláne csőkígyó) felett hihetetlenül fontos.
érdekes
no majd lemérem olajhőfokban, ha lesz farlemezem
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14672 Dátum:
2011 Július 29, 22:20:54 »
Leon a lemez hiányát külső olajhűtővel kompenzálja.
1963 VW1200 DeLuxe
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14671 Dátum:
2011 Július 29, 22:05:12 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 29, 21:54:44
Most sincs meg a lemez, már vagy 4 éve nincs meg. Ha ki van emelve a motortető, fent becsap a menetszél, alul meg ki is húzza.
Akkor van csak gáz, ha városban kell forró motorral tötyörögni... na akkor tuti hogy rossz, hogy nincs ott semmi lemez. De nem szoktam városban tötyörögni.
Pont nem így van. Az autó mögött, a hátsó ablak alatt kisebb a nyomás, mint az autó alatt, így a légáramlás alulról felfelé fog menni és a meleg levegőt szívja be a motor hűtőventillátora.
Ez azért van így, mert amikor a tető vonala esni kezd az egy "virtuális" diffúzor, ahol hirtelen lecsökken a légsebesség és kisebb lesz a nyomás. Mellesleg örvények keletkeznek, de szinte egyáltalán nem csap oda be a menetszél az autó mögött kinyitott tetőhöz.
Az a lemez a kipufogó (pláne csőkígyó) felett hihetetlenül fontos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14670 Dátum:
2011 Július 29, 21:54:44 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 29, 21:35:29
Nem nagyon éri a víz a szűrőt, egy kis víz meg nem baj.
Neked nagyobb baj volt, amikor a hátsó lemezed nem volt meg. Az gáz, akkor 30 fokkal melegebb a motortér.
Dehogynem! Nekem volt, hogy nem takartam le, és nagy zuhé után a légszűrő alsó pereme teli volt vízzel, épp csak nem folyt bele a torokba!!
Szóval le kell fedni! Kocsimosáskor is mindig bezacskózom.
Most sincs meg a lemez, már vagy 4 éve nincs meg. Ha ki van emelve a motortető, fent becsap a menetszél, alul meg ki is húzza.
Akkor van csak gáz, ha városban kell forró motorral tötyörögni... na akkor tuti hogy rossz, hogy nincs ott semmi lemez. De nem szoktam városban tötyörögni.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14669 Dátum:
2011 Július 29, 21:35:29 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 29, 21:22:24
Évek óta használom a motortető kiemelőt, nyáron nekem nélkülözhetetlen.
Beázásról annyit, hogy ha direktszűrőd van, akkor azt le kell takarni (én mindig zacskóztam, ha esett és kint volt - csak ne felejtsd el levenni),
amúgy a többi dolgot nem károsítja egy kis víz.
Nem nagyon éri a víz a szűrőt, egy kis víz meg nem baj.
Neked nagyobb baj volt, amikor a hátsó lemezed nem volt meg. Az gáz, akkor 30 fokkal melegebb a motortér.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14668 Dátum:
2011 Július 29, 21:22:24 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Július 29, 19:51:22
félig off: a motortér kiemelőnek milyen pozitív és negatív hatása van a motorra?
Évek óta használom a motortető kiemelőt, nyáron nekem nélkülözhetetlen.
Beázásról annyit, hogy ha direktszűrőd van, akkor azt le kell takarni (én mindig zacskóztam, ha esett és kint volt - csak ne felejtsd el levenni),
amúgy a többi dolgot nem károsítja egy kis víz.
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14667 Dátum:
2011 Július 29, 20:03:44 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Július 29, 19:54:41
+jobban hűl (bár ha minden OK a motorban akkor a termosztát majd jól ellene dolgozik.
), hidegebb levegőt szívhat a motor ami versenyhelyzetben nagyon fontos.
-beázik.
semmi hátrányát nem érzem hogy beázna....menet közben szinte száraz marad minden....
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14666 Dátum:
2011 Július 29, 19:54:41 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Július 29, 19:51:22
félig off: a motortér kiemelőnek milyen pozitív és negatív hatása van a motorra?
+jobban hűl (bár ha minden OK a motorban akkor a termosztát majd jól ellene dolgozik.
), hidegebb levegőt szívhat a motor ami versenyhelyzetben nagyon fontos.
-beázik.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14665 Dátum:
2011 Július 29, 19:51:22 »
félig off: a motortér kiemelőnek milyen pozitív és negatív hatása van a motorra?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14664 Dátum:
2011 Július 29, 19:46:47 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Július 29, 19:41:42
milyen karburátorok vannak rajta?
Stunt szerint ICT koppintás EMPI, vadonat újak.
Alapjárat gyönyörű, pöccre indul hidegen melegen, megy mint a veszedelem bár felül valamiért (talán a fos légszűrők miatt) elfogy.
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14663 Dátum:
2011 Július 29, 19:41:42 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Július 29, 19:37:41
Ma mentem a kocsival elég sokat, városon belül és próbálgattam. Az az érzésem, hogy ez a légszűrő alacsonyabb fordulaton a légáramlásba is bezavar.
Van olyan fordulat/ pedálállás párosítás ahol visszatüsszög mintha keveset kapna, de ha előtte ráspriccelek, vagy közben piciket pumpálok akkor is ugyanazt csinálja tehát keveset nem kap. Én úgy tartanám egészségesnek, ha a karbi előtt lenne egy kis puffer, de így nincs semmi azok a szarok annyira természetellenesen rálapulnak a torokra. Aztán lehet, hogy csak az utálat miatt gondolom így és simán csak eldugult valamelyik főfúvókája.
milyen karburátorok vannak rajta?
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14662 Dátum:
2011 Július 29, 19:37:41 »
Ma mentem a kocsival elég sokat, városon belül és próbálgattam. Az az érzésem, hogy ez a légszűrő alacsonyabb fordulaton a légáramlásba is bezavar.
Van olyan fordulat/ pedálállás párosítás ahol visszatüsszög mintha keveset kapna, de ha előtte ráspriccelek, vagy közben piciket pumpálok akkor is ugyanazt csinálja tehát keveset nem kap. Én úgy tartanám egészségesnek, ha a karbi előtt lenne egy kis puffer, de így nincs semmi azok a szarok annyira természetellenesen rálapulnak a torokra. Aztán lehet, hogy csak az utálat miatt gondolom így és simán csak eldugult valamelyik főfúvókája.
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14661 Dátum:
2011 Július 29, 18:52:42 »
Idézetet írta: stonemen - 2011 Július 29, 18:19:11
Urak, ez a topik a motortuningról szól. A pálinka szerelmet éljétek ki a szójatok idében, buszosban, mittomén. :-)))
Megjött a Solex/Kadron felújító készlet. Kérdés: mi a franckarika ez a kis mérőke?
<beszúrt kép törölve>
derékszög
új számom van:20 592 5434
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14660 Dátum:
2011 Július 29, 18:19:11 »
Urak, ez a topik a motortuningról szól. A pálinka szerelmet éljétek ki a szójatok idében, buszosban, mittomén. :-)))
Megjött a Solex/Kadron felújító készlet. Kérdés: mi a franckarika ez a kis mérőke?
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14659 Dátum:
2011 Július 29, 15:26:02 »
Idézetet írta: tati - 2011 Július 29, 13:06:55
azér a pálinkáér nem kár!
amit Tiszaörsön kinyitottál Békéscsabán is érezni lehetett, kegyetlenebb mint fukusima
Nem szagolgatni kell, hanem inni, de sebaj, idővel majd csak megtanulod.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14658 Dátum:
2011 Július 29, 13:20:37 »
Idézetet írta: maxi - 2011 Július 29, 13:09:57
Tiszaörsre vittem normálisat, de addigra.....
na hogy arról ne is beszéjjünk
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089
The first rule of Fight Club is......
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14657 Dátum:
2011 Július 29, 13:13:41 »
Idézetet írta: tati - 2011 Július 29, 13:06:55
azér a pálinkáér nem kár!
amit Tiszaörsön kinyitottál Békéscsabán is érezni lehetett, kegyetlenebb mint fukusima
kemény menet az biztos....
"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14656 Dátum:
2011 Július 29, 13:09:57 »
Idézetet írta: tati - 2011 Július 29, 13:06:55
azér a pálinkáér nem kár!
amit Tiszaörsön kinyitottál Békéscsabán is érezni lehetett, kegyetlenebb mint fukusima
Tiszaörsre vittem normálisat, de addigra.....
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14655 Dátum:
2011 Július 29, 13:06:55 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Július 29, 09:41:50
Nem bánom, jó nekem az ezüstérem is
. Amúgy meg rég kinőttem a visszakettőpadlógáz stílusból és a páleszre is gondolnom kell, nehogy kilötyögjön.
azér a pálinkáér nem kár!
amit Tiszaörsön kinyitottál Békéscsabán is érezni lehetett, kegyetlenebb mint fukusima
www.tatinson.hu
www.kck.hu
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14654 Dátum:
2011 Július 29, 09:41:50 »
Idézetet írta: Dr.gonzo - 2011 Július 28, 11:11:53
mindegy...Gyomán azért lealázlak
Nem bánom, jó nekem az ezüstérem is
. Amúgy meg rég kinőttem a visszakettőpadlógáz stílusból és a páleszre is gondolnom kell, nehogy kilötyögjön.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14653 Dátum:
2011 Július 28, 21:55:12 »
Köszönöm az igen kimerítő válaszokat!
Már látom, hogy nem ennek kell a következő lépésnek lennie.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14652 Dátum:
2011 Július 28, 21:32:08 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 21:12:25
Hasonló dolog ez is mint ahogy a 40-es karbi alá sem pont jó a 48-as szívócsonk... Pedig sztem itt szinte mindenkinek olyan van!
Nekem nem olyan van, nekem 40-es van, de sem én, sem az amerikai mesterek nem tudják mérve bizonyítani, hogy jobb lenne.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14651 Dátum:
2011 Július 28, 21:30:29 »
Idézetet írta: callook - 2011 Július 28, 21:24:31
Rontani nem ront a dolog! Arra figyelj ha ilyenbe fogsz, hogy a csavarfejek elférjenek a vastagabb csőátmérő mellett!
Stunt azért mondta, hogy nem segít a dolog semmit, mert a motorodnál nem az a szűk keresztmetszet... Ez a kipufogórendszer eleve nyitottabb a te és az én motoromra is mint kéne... Gyakorlatilag nem fog vissza a motoron semmit.
Tanult soproni kolléga megmondta a frankót. Tessék!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14650 Dátum:
2011 Július 28, 21:30:02 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 21:12:25
Minden tiszteletem a mesteré, de valahogy csak motoszkál bennem, hogy az úgy nem fájin
Általánosságban elmondhatjuk, hogy ha kicsit növeljük a kipufogó fojtéását, akkor a töltéscserét kicsit korlátozza, akkor általában a motor alsó viselkedését, alsó nyomatékát növeli. Ha viszont nyitjuk a kipufogót, akkor a felső tartomány és a maximális teljesítmény növekszik. Ennek az aránya, nagyon függ a motortól, a motor paramétereitől. Akkor érünk el nagy növekményt, ha megtaláljuk a "bottle neck"-et, a korlátorzó tényezőt és azt szüntetjük meg. Ekkor javulhat a töltéscserén és elméletileg mindenhol nőhet a teljesítmény, még alul is nő a nyomaték.
Ez a szűk keresztmetszet a bogárnál általában a hengerfej, mert az egy nagyon elbaszott konstrukció, illetve nagyon nem a teljesítményre van orientálva, még 40/35-ös szelepekkel sem. Ez bekorlátoz, ahogy neked bekorlátoz már a 28-as venturi is, tehát a kipufogón ez a fojtás csökkentés hiába valósul meg (mert akkor azért jobb lesz áramlástanilag a kipufogó), semmit nem érzékelsz belőle.
Egy egyszerű példával, ez olyan, mintha egy biciklin elkezdenéd a kerékcsapágy golyókat polírozni és fényesíteni, hogy kisebb legyen az ellenállása, de lapos terepgumi lenne a keréken. Használhat? Talán. Érdemes? Nem.
Megpróbálhatod, elcseszhetsz vele pár órát, nyugodt lesz a lelked, de nem nyersz vele teljesítményt.
Én ezt gondolom.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14649 Dátum:
2011 Július 28, 21:24:31 »
Rontani nem ront a dolog! Arra figyelj ha ilyenbe fogsz, hogy a csavarfejek elférjenek a vastagabb csőátmérő mellett!
Stunt azért mondta, hogy nem segít a dolog semmit, mert a motorodnál nem az a szűk keresztmetszet... Ez a kipufogórendszer eleve nyitottabb a te és az én motoromra is mint kéne... Gyakorlatilag nem fog vissza a motoron semmit.
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 20:35:17
Azt kérdeztem, hogy netalántán ronthatok e rajta...
Héé mi bajotok van?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14648 Dátum:
2011 Július 28, 21:19:25 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 21:12:25
Minden tiszteletem a mesteré, de valahogy csak motoszkál bennem, hogy az úgy nem fájin
Hasonló dolog ez is mint ahogy a 40-es karbi alá sem pont jó a 48-as szívócsonk... Pedig sztem itt szinte mindenkinek olyan van!
Működik vele a motor az biztos... de?
Bár továbbra is igaz, hogy én "nem értek a lovakhoz", és közülünk pedig itt kb csak ő tanult aerodinamikát.
Szóval májsztró ha van egy kis affinitásod és időd, fejtsd már ki, hogy miért nem oly lényeges paraméter ez.
ez a része nem inkább áramlástan?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14647 Dátum:
2011 Július 28, 21:12:25 »
Idézetet írta: abes - 2011 Július 28, 20:41:45
Elhangzott a válasz csak figyelmetlen vagy.
Minden tiszteletem a mesteré, de valahogy csak motoszkál bennem, hogy az úgy nem fájin
Hasonló dolog ez is mint ahogy a 40-es karbi alá sem pont jó a 48-as szívócsonk... Pedig sztem itt szinte mindenkinek olyan van!
Működik vele a motor az biztos... de?
Bár továbbra is igaz, hogy én "nem értek a lovakhoz", és közülünk pedig itt kb csak ő tanult aerodinamikát.
Szóval májsztró ha van egy kis affinitásod és időd, fejtsd már ki, hogy miért nem oly lényeges paraméter ez.
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14646 Dátum:
2011 Július 28, 20:41:45 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 20:35:17
Azt kérdeztem, hogy netalántán ronthatok e rajta...
Héé mi bajotok van?
Elhangzott a válasz csak figyelmetlen vagy.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Július 27, 11:39:24
Így viszont szinte teljesen mindegy.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14645 Dátum:
2011 Július 28, 20:39:46 »
Pontatlanul fogalmazol
Nem adtál esélyt a "semmi nem változik" lehetőségnek.
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Július 28, 20:35:17
Azt kérdeztem, hogy netalántán ronthatok e rajta...
Héé mi bajotok van?
Oldalak:
1
...
186
187
188
189
190
[
191
]
192
193
194
195
196
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...