www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 11:54:07

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 [189] 190 191 192 193 194 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3376970 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #14764 Dátum: 2011 Augusztus 04, 12:31:26 »

eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf
az enyém is ilyen, azért meg üresben vagy egyesben nem fogom tovább forgatni hogy kifossa az olajat a főtengely szimeringnél vagy  kibújon a hajtókar ...

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14763 Dátum: 2011 Augusztus 04, 12:28:08 »

Akkor lehet, hogy már nyúlt a bowdened... Én 1.-be mentem vele hatezres fordulattal  Huh

eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #14762 Dátum: 2011 Augusztus 04, 12:17:01 »

Tapasztalt tuningosoktól kérdezem, mi a normális üzemi olajhőfok átlagos autózáskor és az meddig mehet fel, ha hajtjuk a gépet? Mi az az olajhőfok határ amit nem célszerű átlépni?
se tapasztalt se tuningos nem vagyok ....nekem városba 100fok országúton 110fok autópályán 120fok  Roll Eyes

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #14761 Dátum: 2011 Augusztus 04, 11:58:53 »

Tapasztalt tuningosoktól kérdezem, mi a normális üzemi olajhőfok átlagos autózáskor és az meddig mehet fel, ha hajtjuk a gépet? Mi az az olajhőfok határ amit nem célszerű átlépni?
ez attól is függ, hogy hol méri a hőt. az olajteknő alján nyilván kevesebbet mutat, mint a pálcás rendszerű az olajbetöltőn bedugva
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #14760 Dátum: 2011 Augusztus 04, 11:35:41 »

Tapasztalt tuningosoktól kérdezem, mi a normális üzemi olajhőfok átlagos autózáskor és az meddig mehet fel, ha hajtjuk a gépet? Mi az az olajhőfok határ amit nem célszerű átlépni?

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #14759 Dátum: 2011 Augusztus 04, 10:43:34 »

Vajon simán egy duplakarbival is elfogyna 4000 -nél? Kíváncsi lennék.
Valószínűleg igen. Talán a tüzet jobban venné, de 4000-nél a HF ugyanúgy bekorlátozna.
Inkább extrahosszú váltót pattintanék mellé, nyomaték elbírja.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #14758 Dátum: 2011 Augusztus 04, 09:50:35 »

Gondolom széria HF, nem?
igen

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #14757 Dátum: 2011 Augusztus 04, 09:49:22 »

eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf
Gondolom széria HF, nem?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #14756 Dátum: 2011 Augusztus 04, 09:07:21 »

Vajon simán egy duplakarbival is elfogyna 4000 -nél? Kíváncsi lennék.
eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #14755 Dátum: 2011 Augusztus 04, 08:59:06 »

Úhhh teccik, gőzmozdony. 2000 fordulattól rendelkezésre áll a 162 Nm.
Vajon simán egy duplakarbival is elfogyna 4000 -nél? Kíváncsi lennék.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #14754 Dátum: 2011 Augusztus 04, 08:43:19 »

Könyvek és oldspeed: "Souping the Volkswagen", 1959
Ha kell valakinek feltolthetem. http://oldspeed.ch/pages/ForSale/04-037.htm

Én támogatom az ötletet Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #14753 Dátum: 2011 Augusztus 04, 08:28:26 »

Könyvek és oldspeed: "Souping the Volkswagen", 1959
Ha kell valakinek feltolthetem. http://oldspeed.ch/pages/ForSale/04-037.htm

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Robpanzer
« Hozzászólás #14752 Dátum: 2011 Augusztus 03, 23:51:27 »

Az 1,25-ös himbasor mivel jobb mint a gyári?  Érdemes széria vezérműtengellyel házasítani?
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #14751 Dátum: 2011 Augusztus 03, 23:10:48 »

Nekem itt van a polcon a Keith Seume féle könyvvel együtt, egyenlőre addig jutottam, hogy szép-érdekes képek vannak benne.  Grin  Grin  Grin
Legalább németül lenne....
Ha már könyvek, akkor:
How to Hotrod Volkswagen Engines (Paperback) By (author) Bill Fisher
19th Revised edition of "How to Keep Your Volkswagen Alive" (Paperback) By (author) John Muir, By (author) Tosh Gregg
Aircooled Vw Engine Interchange Manual (Paperback) By (author) Keith Seume
Vw Beetle Performance Handbook (Paperback) By (author) Keith Seume
melyikeket érdemes megvenni?
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #14750 Dátum: 2011 Augusztus 03, 23:00:22 »

szimplaszívóst tuningolni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
Ez nekem tecc Grin Grin

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #14749 Dátum: 2011 Augusztus 03, 22:53:37 »

Szerinted lehet kevés a 3-4km ahhoz, hogy rángatásmentesre melegedjen a motor? Egyszerűen még ennél többet nem mentem vele egyhuzamban, kéne rá a papír.  Roll Eyes
Fúvókaméretekre mit mondasz? 60-as alap nem kéne neki inkább?
nekem busznál kell kb 2km mire "normális" ict 34 és már szét szedtem stb....melegne jó mindehol hidegen nem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #14748 Dátum: 2011 Augusztus 03, 22:52:18 »

Esküszöm Tegnap már tettem, de most nézem, hogy eltünt.  Cool

Itt aztán van rudazat.
Ezt majd szeretném jobban megvizslatni, ha lehet. Remélem evvel jössz majd át!

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #14747 Dátum: 2011 Augusztus 03, 22:41:57 »

De ha már érdekes motorkonstrukciókról beszélünk akkor nekem ez az egyik kedvencem: 2110 ccm gyári cuccokkal, solex 34 központi karbival: http://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso 75LE 162Nm
Úhhh teccik, gőzmozdony. 2000 fordulattól rendelkezésre áll a 162 Nm.
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #14746 Dátum: 2011 Augusztus 03, 22:40:47 »

Persze írhatnak rá 200+ lóerőt, gondolom ezt olvastad (http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1704) de az 1776ból egykönnyen nem lesz annyi abban biztos lehetsz, a 2.4ből hamarabb. A könyvet meg javaslom vedd meg és tanulmányozd, mert semmi baj a kísérletezéssel, de minek dobjunk ki fölösleges lóvét ha értelmetlen mert már valaki kidobta helyettünk, pláne hogy itthon senki nem fogja úgy megtúrni a szimplaszívós fejet, mint az amcsiknál, akik már 60 éve ezt csinálják. De ha már érdekes motorkonstrukciókról beszélünk akkor nekem ez az egyik kedvencem: 2110 ccm gyári cuccokkal, solex 34 központi karbival: http://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso 75LE 162Nm

Tényleg jó könyv, nekem megrendelés után két héten belül szállították innen: http://www.bookdepository.co.uk/book/9780912656038/How-to-Hotrod-Volkswagen-Engines
Nekem itt van a polcon a Keith Seume féle könyvvel együtt, egyenlőre addig jutottam, hogy szép-érdekes képek vannak benne.  Grin  Grin  Grin
Legalább németül lenne....

Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #14745 Dátum: 2011 Augusztus 03, 22:34:54 »

A 170cfm az jónak számít 0.45-nél, ha megnézed a CB Performance 044 CNC Mini Wedge Port fejét, akkor az kevesebbet tud és ennek ellenére 200+ lóerőt írnak rá!
Akkor most mi az igazság? Nem tudnád ide bemásolni a Bill Fischer könyvben lévő mérési oldalt?
Persze írhatnak rá 200+ lóerőt, gondolom ezt olvastad (http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1704) de az 1776ból egykönnyen nem lesz annyi abban biztos lehetsz, a 2.4ből hamarabb. A könyvet meg javaslom vedd meg és tanulmányozd, mert semmi baj a kísérletezéssel, de minek dobjunk ki fölösleges lóvét ha értelmetlen mert már valaki kidobta helyettünk, pláne hogy itthon senki nem fogja úgy megtúrni a szimplaszívós fejet, mint az amcsiknál, akik már 60 éve ezt csinálják. De ha már érdekes motorkonstrukciókról beszélünk akkor nekem ez az egyik kedvencem: 2110 ccm gyári cuccokkal, solex 34 központi karbival: http://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso 75LE 162Nm

Tényleg jó könyv, nekem megrendelés után két héten belül szállították innen: http://www.bookdepository.co.uk/book/9780912656038/How-to-Hotrod-Volkswagen-Engines
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #14744 Dátum: 2011 Augusztus 03, 22:03:52 »

Valóban nem építettem sem 1.8-as, sem 2 literes szimplaszívós hengerfejes motort.  Viszont építettem számos 1.6-ost dupla szívóssal és próbálkoztam hasonló paraméterű 1.6-ossal, amin szimplaszívós volt, ráadásul növelt kompresszióval és tisztított járatokkal.
Nem vittem el fékpadra, mert nagyon érezhető volt, hogy SEHOL nem volt jobb a motor, mint a hasonló paraméterekkel épített csont széria duplaszívós hengerfejes motor.
Ezt azért mondom, mert ez pontosan alátámasztja a Bill Fisher könyv 61 és 64. oldalán lévő szimplaszívós áramlástani mérések és a duplaszívós mérések által (66. oldal) vázolt adatokat.
A szimplaszívós kegyetlenül, profik által megtúrva a szívó oldalon tudott 0.45" emelésnél 170 cfm-et, a gyári, érintetlen duplaszívós meg 164-et.
Ha már minimálisan hozzányúltak a duplaszívóshoz, akkor azonnal tudott 188-at, amit a szimpla soha. (cfm= köbhüvelyk/min)

Itt jön be az én ex callookerem, amivel mentem és megtapasztaltam, hogy nem tud még 1.6-os motorral sem forogni, hiába van rajta nagyobb és dupla karbi, meg nyitott kipufogó, mert a hengerfej bekorlátozza. És akkor csak 1.6-os motorról beszélünk, ahol egy henger csak alig 400 ccm nem pedig majdnem 450. Az 1776-os motort mégjobban megfojtaná az a hengerfej és nem lenne vagy alig lenne nagyobb teljesítménye.

Ezt megtapasztaltam a polírozott szívócsatornás, de széria szelepes hengerfejemmel is, a 2110-es motor nem tudott forogni, szinte még annyira sem, mint a gyári 1.6-os, mert nagyon kicsi volt az áramlási keresztmetszet. Lett is 85 lóerős, hengerfej és tengely csere után meg 145 felett lett volna, ha nem szakad le a lendkerék, ahogy az ismeretes. 144.7 így is volt.

Ami pedig a TheSamba-t illeti rendszeresen olvasom, többet, mint a bogarhatu.hu-t, de azért ott sem az a jellemző, hogy szimplaszívós tuning motorral közlekednek, szerintem 20-ból ha van egy szimplaszívós. Általában feltöltött motorokon szeretik, mert ott a nyomás miatt a hengerfej áramlási viszonyai nem annyira számítanak, mert ha kell megtolja 2 bar-ral.

Kérdezték a véleményemet, én elmondtam azokra a saját tapasztalatokra alapozva, amelyeket én szedtem össze szerény dolgaimmal. Dolgok, amiket kipróbáltam és alátámasztani látszottak az olvasottakat. Ez nem azt jelenti, hogy szimplaszívóst tilos csinálni, hiszen én is csináltam és én is csináltam sok olyat, ami nem jött be, vagy nem úgy jött be ahogy arra először gondoltam (pl. a 2110-es széria szelepekkel) és én nem is beszélek le róla senkit.
Csináljátok meg és aztán legalább a végén ideírhatom, hogy én megmondtam előre.  Wink
Ez elég rendesen kicsontozott téma lett!
De abszolút érthetőek az érvek. Emlékszem, az 1,6 amikor elkészült elég csalódott voltál vele kapcsolatban... aztán amikor maxi motorját raktad össze volt egy kis eltévelyedésed egy túrt szimplaszívós 1,3-s irányába. Ezzel elbizonytalanítottál, kedvet támasztottál bennem újra a vintage vonalra, de úgy éreztem, hogy nagyon sok vesződség lenne ez egy 1,3-s tuningolásához, amivel a 40 helyett kitornászhatnék belőle maximum 50 lóerőt.
Most még mondogatom egy kicsit a gépműhelyes barátomnak a hf túrási ötleteimet, hátha rákap a témára, aztán meglátjuk. Smiley

1303LS
« Hozzászólás #14743 Dátum: 2011 Augusztus 03, 21:19:12 »

Szerinted lehet kevés a 3-4km ahhoz, hogy rángatásmentesre melegedjen a motor? Egyszerűen még ennél többet nem mentem vele egyhuzamban, kéne rá a papír.  Roll Eyes
Fúvókaméretekre mit mondasz? 60-as alap nem kéne neki inkább?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14742 Dátum: 2011 Augusztus 03, 20:33:02 »



Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #14741 Dátum: 2011 Augusztus 03, 20:16:56 »

Az enyém a TYP3-ban szimplaszívós 2X34-es karbival és azt tudom mondani, hogy 80km alatt nem evett meg 8 liter benzint úgy, hogy csak durván városban használgattam, sőt (mivel új a seggem alatt) keményen próbálgattam. A másik, hogy ha lesz ídőm rá és úgy gondolom, hogy rendben van a motor vissza fogom vinni a volt gazdályához és leméretem. Bár nem csodálkoznék, ha építéskor is mérték volna padon.  Roll Eyes
Tényleg az kellene, hogy legyen sok publikált mért eredmény, és ne csak a felsőbb régiókból.

 Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #14740 Dátum: 2011 Augusztus 03, 20:08:47 »

Nem elérhető Patrone
Hozzászólások: 485


« Hozzászólás #14739 Dátum: 2011 Augusztus 03, 20:02:30 »

Valóban nem építettem sem 1.8-as, sem 2 literes szimplaszívós hengerfejes motort.  Viszont építettem számos 1.6-ost dupla szívóssal és próbálkoztam hasonló paraméterű 1.6-ossal, amin szimplaszívós volt, ráadásul növelt kompresszióval és tisztított járatokkal.
Nem vittem el fékpadra, mert nagyon érezhető volt, hogy SEHOL nem volt jobb a motor, mint a hasonló paraméterekkel épített csont széria duplaszívós hengerfejes motor.
Ezt azért mondom, mert ez pontosan alátámasztja a Bill Fisher könyv 61 és 64. oldalán lévő szimplaszívós áramlástani mérések és a duplaszívós mérések által (66. oldal) vázolt adatokat.
A szimplaszívós kegyetlenül, profik által megtúrva a szívó oldalon tudott 0.45" emelésnél 170 cfm-et, a gyári, érintetlen duplaszívós meg 164-et.
Ha már minimálisan hozzányúltak a duplaszívóshoz, akkor azonnal tudott 188-at, amit a szimpla soha. (cfm= köbhüvelyk/min)

Itt jön be az én ex callookerem, amivel mentem és megtapasztaltam, hogy nem tud még 1.6-os motorral sem forogni, hiába van rajta nagyobb és dupla karbi, meg nyitott kipufogó, mert a hengerfej bekorlátozza. És akkor csak 1.6-os motorról beszélünk, ahol egy henger csak alig 400 ccm nem pedig majdnem 450. Az 1776-os motort mégjobban megfojtaná az a hengerfej és nem lenne vagy alig lenne nagyobb teljesítménye.

Ezt megtapasztaltam a polírozott szívócsatornás, de széria szelepes hengerfejemmel is, a 2110-es motor nem tudott forogni, szinte még annyira sem, mint a gyári 1.6-os, mert nagyon kicsi volt az áramlási keresztmetszet. Lett is 85 lóerős, hengerfej és tengely csere után meg 145 felett lett volna, ha nem szakad le a lendkerék, ahogy az ismeretes. 144.7 így is volt.

Ami pedig a TheSamba-t illeti rendszeresen olvasom, többet, mint a bogarhatu.hu-t, de azért ott sem az a jellemző, hogy szimplaszívós tuning motorral közlekednek, szerintem 20-ból ha van egy szimplaszívós. Általában feltöltött motorokon szeretik, mert ott a nyomás miatt a hengerfej áramlási viszonyai nem annyira számítanak, mert ha kell megtolja 2 bar-ral.

Kérdezték a véleményemet, én elmondtam azokra a saját tapasztalatokra alapozva, amelyeket én szedtem össze szerény dolgaimmal. Dolgok, amiket kipróbáltam és alátámasztani látszottak az olvasottakat. Ez nem azt jelenti, hogy szimplaszívóst tilos csinálni, hiszen én is csináltam és én is csináltam sok olyat, ami nem jött be, vagy nem úgy jött be ahogy arra először gondoltam (pl. a 2110-es széria szelepekkel) és én nem is beszélek le róla senkit.
Csináljátok meg és aztán legalább a végén ideírhatom, hogy én megmondtam előre.  Wink
A 170cfm az jónak számít 0.45-nél, ha megnézed a CB Performance 044 CNC Mini Wedge Port fejét, akkor az kevesebbet tud és ennek ellenére 200+ lóerőt írnak rá!
Akkor most mi az igazság? Nem tudnád ide bemásolni a Bill Fischer könyvben lévő mérési oldalt?

« Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 03, 21:40:20 írta Patrone »
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #14738 Dátum: 2011 Augusztus 03, 19:44:32 »

Erre nincs ötlet?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #14737 Dátum: 2011 Augusztus 03, 16:55:27 »

Erre nincs ötlet?
Főfúvóka.
(Vagy nem)

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #14736 Dátum: 2011 Augusztus 03, 16:17:08 »

Szétszedtem a karbikat.
EMPI ECP 34 van rajta 2 db.
52/130/160 fúvókákkal.
A venturin van egy 45 és egy H108 felirat.
1500-ös, de könnyen lehet, hogy 1600-os motorral.
Alul nagyon szépen megy, átmenetiben elfogy kicsit, forgatva veszettül jól megy megint.
Merre induljak?

Erre nincs ötlet?
1303LS
« Hozzászólás #14735 Dátum: 2011 Augusztus 03, 16:14:58 »

jó ......motortérröl dobj egy képet
Esküszöm Tegnap már tettem, de most nézem, hogy eltünt.  Cool


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14734 Dátum: 2011 Augusztus 03, 16:10:54 »

csak én látom a lehetőséget benne az alapból elhatárolódókkal szemben.
Éljen az R/D, így halad előre a világ. Smiley


Mit értesz az alatt, hogy alapból elhatárolódók? Olvastunk róla és ki is próbáltuk már, ezeket a tapasztalatokat írtam le.
Lehet, hogy nem 1776-os duplaszívóst, de nekem az 1.6-os is tanulságos volt és ezt a tanulságot írtam le. Ez alapból elhatárolódás?

Tudod mi lesz az R&D? Az, hogy a következő motorom okos hengerfejes lesz, de kis tengelyes.

Ugyanis a töltési fok javítását két módon lehet jól elérni:
1, jó áramlású, túrt, nagy szelepes hengerfejjel (ez van nekem)
2, ha kisebben a szelepek, akkor meg egy nagy tengellyel nagyobbat emelni és tovább tartani nyitva.

Az 1-es esetben egy nagyon jó, széles tartományban erős motor lenne, ne feledjük, hogy a Porsche 911 2.7s-nek is csak 276 fokos tengelye van.
A 2. esetben pedig egy forgós, de csak felül erős motor lenne, mert az összenyitások az alsó tartományt kimossák. A két motor akár lehet azonos maximális teljesítményű is, vagy minimális különbségű, de az egyik jól használható, a másik meg szélesebb tartományban forgó, de szűk tartományban erős lenne.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #14733 Dátum: 2011 Augusztus 03, 16:08:37 »

Az enyém a TYP3-ban szimplaszívós 2X34-es karbival és azt tudom mondani, hogy 80km alatt nem evett meg 8 liter benzint úgy, hogy csak durván városban használgattam, sőt (mivel új a seggem alatt) keményen próbálgattam. A másik, hogy ha lesz ídőm rá és úgy gondolom, hogy rendben van a motor vissza fogom vinni a volt gazdályához és leméretem. Bár nem csodálkoznék, ha építéskor is mérték volna padon.  Roll Eyes
Tényleg az kellene, hogy legyen sok publikált mért eredmény, és ne csak a felsőbb régiókból.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14732 Dátum: 2011 Augusztus 03, 15:58:34 »


Hol épített ő szimplaszívós 1.8-ast illetve 2 literest ?
Múlt héten néztem egész véletlenül ezt a témát a the samba-n. Minden elismerésem Stunt-é, de nem kelhet versenyre a külföldi (leginkább amerikai) tapasztalt motorépítőkkel.

Valóban nem építettem sem 1.8-as, sem 2 literes szimplaszívós hengerfejes motort.  Viszont építettem számos 1.6-ost dupla szívóssal és próbálkoztam hasonló paraméterű 1.6-ossal, amin szimplaszívós volt, ráadásul növelt kompresszióval és tisztított járatokkal.
Nem vittem el fékpadra, mert nagyon érezhető volt, hogy SEHOL nem volt jobb a motor, mint a hasonló paraméterekkel épített csont széria duplaszívós hengerfejes motor.
Ezt azért mondom, mert ez pontosan alátámasztja a Bill Fisher könyv 61 és 64. oldalán lévő szimplaszívós áramlástani mérések és a duplaszívós mérések által (66. oldal) vázolt adatokat.
A szimplaszívós kegyetlenül, profik által megtúrva a szívó oldalon tudott 0.45" emelésnél 170 cfm-et, a gyári, érintetlen duplaszívós meg 164-et.
Ha már minimálisan hozzányúltak a duplaszívóshoz, akkor azonnal tudott 188-at, amit a szimpla soha. (cfm= köbhüvelyk/min)

Itt jön be az én ex callookerem, amivel mentem és megtapasztaltam, hogy nem tud még 1.6-os motorral sem forogni, hiába van rajta nagyobb és dupla karbi, meg nyitott kipufogó, mert a hengerfej bekorlátozza. És akkor csak 1.6-os motorról beszélünk, ahol egy henger csak alig 400 ccm nem pedig majdnem 450. Az 1776-os motort mégjobban megfojtaná az a hengerfej és nem lenne vagy alig lenne nagyobb teljesítménye.

Ezt megtapasztaltam a polírozott szívócsatornás, de széria szelepes hengerfejemmel is, a 2110-es motor nem tudott forogni, szinte még annyira sem, mint a gyári 1.6-os, mert nagyon kicsi volt az áramlási keresztmetszet. Lett is 85 lóerős, hengerfej és tengely csere után meg 145 felett lett volna, ha nem szakad le a lendkerék, ahogy az ismeretes. 144.7 így is volt.

Ami pedig a TheSamba-t illeti rendszeresen olvasom, többet, mint a bogarhatu.hu-t, de azért ott sem az a jellemző, hogy szimplaszívós tuning motorral közlekednek, szerintem 20-ból ha van egy szimplaszívós. Általában feltöltött motorokon szeretik, mert ott a nyomás miatt a hengerfej áramlási viszonyai nem annyira számítanak, mert ha kell megtolja 2 bar-ral.

Kérdezték a véleményemet, én elmondtam azokra a saját tapasztalatokra alapozva, amelyeket én szedtem össze szerény dolgaimmal. Dolgok, amiket kipróbáltam és alátámasztani látszottak az olvasottakat. Ez nem azt jelenti, hogy szimplaszívóst tilos csinálni, hiszen én is csináltam és én is csináltam sok olyat, ami nem jött be, vagy nem úgy jött be ahogy arra először gondoltam (pl. a 2110-es széria szelepekkel) és én nem is beszélek le róla senkit.
Csináljátok meg és aztán legalább a végén ideírhatom, hogy én megmondtam előre.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #14731 Dátum: 2011 Augusztus 03, 15:45:28 »

Nem akarok bizonygatni (én támogatom a felfedező kedvet), csak én látom a lehetőséget benne az alapból elhatárolódókkal szemben.
Éljen az R/D, így halad előre a világ. Smiley

Bárcsak többen állnának így itthon a témához.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #14730 Dátum: 2011 Augusztus 03, 13:15:28 »

szimplaszívóst tuningolni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #14729 Dátum: 2011 Augusztus 03, 12:55:42 »

szimplaszívóst tuningolni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #14728 Dátum: 2011 Augusztus 03, 12:46:03 »

Az én véleményem a duplaszívós, szimplaszívós témában:

össze lehetne hozni…
Szóval tipikusan az a szituáció, hogy lehet széllel szemben pisálni anélkül, hogy hugyosak legyünk, de minek ügyeskedni, ha szélárnyékba is állhatunk…

így csinálják a bulvárhírt csak pár lényegtelen mondatot ki kell törölni Grin

 juteszembe hogy kell tisztítani a tőled vásárolt direktszűrőt?

Nem elérhető Patrone
Hozzászólások: 485


« Hozzászólás #14727 Dátum: 2011 Augusztus 03, 12:41:08 »

Haladt is, hiszen a VW is attert a duplara az Okrasa meg mar a 30 lovasokra is azt fejlesztett, nem veletlenul.
Nehogy csalodas legyen a vege...
Mintha apámat hallanám (én megmondtam,stb...), de van amit a saját  bőrünkön érdemes megtapasztalni, nem kell berosálni a csalódástól.
Na nekem ennyi elég volt, azt hiszem kiállok a célkeresztből. Cool
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14726 Dátum: 2011 Augusztus 03, 12:27:22 »

Az én véleményem a duplaszívós, szimplaszívós témában:

Igen, lehet erős motorokat építeni szimplaszívós hengerfejekkel is, de ahhoz, hogy egy szimplaszívós fej elérje csak a széria duplaszívos „szintjét”, ahhoz nagyon komoly munkát kell rajta végezni, így sokkal többe kerül mintha simán rátennél egy duplaszívós hengerfejet. Ha ehhez még hozzávesszük azt, hogy itthon az iparosok nincsenek is felkészülve ilyen munkákra, akkor végképp a saját dolgunkat nehezítjük.
Persze, csinálnak erős motorokat szimplaszívós fejekkel, de nem azért mert könnyebb, hanem mert vintage speed motorokat szeretnének és azért, hogy ezek autentikusak legyenek, áldoznak plussz pénzt és energiát.
Pl. Van egy német cal looker, amibe építettek egy 1,6-os motort szimplaszívós fejekkel és 82 LE-t teljesít, de ehhez olyan szintű megmunkáláson esett át a hengerfej, a szívócsövek, a karburátorok, hogy annak az árából nagyon komoly duplaszívós fejeket lehetne venni, pedig a 82 LE-s 1,6 motort akár széria duplaszívós fejekkel össze lehetne hozni…
Szóval tipikusan az a szituáció, hogy lehet széllel szemben pisálni anélkül, hogy hugyosak legyünk, de minek ügyeskedni, ha szélárnyékba is állhatunk…
Mert az tény, hogy úgy csinálják az erős szimplaszívós motorokat, hogy elkezdik a járatokat felbővíteni akár annak az árán, hogy felhegesztik a fejet, szívócsonkot… De minek, ha a duplaszívós ezt gyárilag tudja?
Ha pedig mérések kellenek, akkor ott van Bill Fisher vagy Dieter Korp könyve, nem csak teljesítmény, hanem hanem áramlás grafikonokat is lehet találni ezekben a lektorált, írott anyagokban.

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #14725 Dátum: 2011 Augusztus 03, 12:24:05 »


R and D gondolom

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 [189] 190 191 192 193 194 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.