www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 11:54:20
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
184
185
186
187
188
[
189
]
190
191
192
193
194
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3376973 alkalommal)
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14764 Dátum:
2011 Augusztus 04, 12:31:26 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 04, 09:07:21
eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf
az enyém is ilyen, azért meg üresben vagy egyesben nem fogom tovább forgatni hogy kifossa az olajat a főtengely szimeringnél vagy kibújon a hajtókar ...
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14763 Dátum:
2011 Augusztus 04, 12:28:08 »
Akkor lehet, hogy már nyúlt a bowdened... Én 1.-be mentem vele hatezres fordulattal
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 04, 09:07:21
eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14762 Dátum:
2011 Augusztus 04, 12:17:01 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Augusztus 04, 11:35:41
Tapasztalt tuningosoktól kérdezem, mi a normális üzemi olajhőfok átlagos autózáskor és az meddig mehet fel, ha hajtjuk a gépet? Mi az az olajhőfok határ amit nem célszerű átlépni?
se tapasztalt se tuningos nem vagyok ....nekem városba 100fok országúton 110fok autópályán 120fok
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14761 Dátum:
2011 Augusztus 04, 11:58:53 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Augusztus 04, 11:35:41
Tapasztalt tuningosoktól kérdezem, mi a normális üzemi olajhőfok átlagos autózáskor és az meddig mehet fel, ha hajtjuk a gépet? Mi az az olajhőfok határ amit nem célszerű átlépni?
ez attól is függ, hogy hol méri a hőt. az olajteknő alján nyilván kevesebbet mutat, mint a pálcás rendszerű az olajbetöltőn bedugva
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14760 Dátum:
2011 Augusztus 04, 11:35:41 »
Tapasztalt tuningosoktól kérdezem, mi a normális üzemi olajhőfok átlagos autózáskor és az meddig mehet fel, ha hajtjuk a gépet? Mi az az olajhőfok határ amit nem célszerű átlépni?
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14759 Dátum:
2011 Augusztus 04, 10:43:34 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Augusztus 04, 08:59:06
Vajon simán egy duplakarbival is elfogyna 4000 -nél? Kíváncsi lennék.
Valószínűleg igen. Talán a tüzet jobban venné, de 4000-nél a HF ugyanúgy bekorlátozna.
Inkább extrahosszú váltót pattintanék mellé, nyomaték elbírja.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14758 Dátum:
2011 Augusztus 04, 09:50:35 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Augusztus 04, 09:49:22
Gondolom széria HF, nem?
igen
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14757 Dátum:
2011 Augusztus 04, 09:49:22 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 04, 09:07:21
eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf
Gondolom széria HF, nem?
VW Beetle - the original since 1938
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14756 Dátum:
2011 Augusztus 04, 09:07:21 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Augusztus 04, 08:59:06
Vajon simán egy duplakarbival is elfogyna 4000 -nél? Kíváncsi lennék.
eddig a sajátommal is azt tapasztalom, hogy 4000 fölé nem nagyon forog és érzésre értelme sincs, 1.6, 2db 36-os idf
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14755 Dátum:
2011 Augusztus 04, 08:59:06 »
Idézetet írta: abes - 2011 Augusztus 03, 22:41:57
Úhhh teccik, gőzmozdony. 2000 fordulattól rendelkezésre áll a 162 Nm.
Vajon simán egy duplakarbival is elfogyna 4000 -nél? Kíváncsi lennék.
VW Beetle - the original since 1938
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14754 Dátum:
2011 Augusztus 04, 08:43:19 »
Idézetet írta: Sagaris - 2011 Augusztus 04, 08:28:26
Könyvek és oldspeed: "Souping the Volkswagen", 1959
Ha kell valakinek feltolthetem.
http://oldspeed.ch/pages/ForSale/04-037.htm
Én támogatom az ötletet
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14753 Dátum:
2011 Augusztus 04, 08:28:26 »
Könyvek és oldspeed: "Souping the Volkswagen", 1959
Ha kell valakinek feltolthetem.
http://oldspeed.ch/pages/ForSale/04-037.htm
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14752 Dátum:
2011 Augusztus 03, 23:51:27 »
Az 1,25-ös himbasor mivel jobb mint a gyári? Érdemes széria vezérműtengellyel házasítani?
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14751 Dátum:
2011 Augusztus 03, 23:10:48 »
Idézetet írta: brez - 2011 Augusztus 03, 22:40:47
Nekem itt van a polcon a Keith Seume féle könyvvel együtt, egyenlőre addig jutottam, hogy szép-érdekes képek vannak benne.
Legalább németül lenne....
Ha már könyvek, akkor:
How to Hotrod Volkswagen Engines (Paperback) By (author) Bill Fisher
19th Revised edition of "How to Keep Your Volkswagen Alive" (Paperback) By (author) John Muir, By (author) Tosh Gregg
Aircooled Vw Engine Interchange Manual (Paperback) By (author) Keith Seume
Vw Beetle Performance Handbook (Paperback) By (author) Keith Seume
melyikeket érdemes megvenni?
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14750 Dátum:
2011 Augusztus 03, 23:00:22 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Augusztus 03, 12:55:42
szimplaszívóst tuningolni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
Ez nekem tecc
http://sparkafer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14749 Dátum:
2011 Augusztus 03, 22:53:37 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 03, 21:19:12
Szerinted lehet kevés a 3-4km ahhoz, hogy rángatásmentesre melegedjen a motor? Egyszerűen még ennél többet nem mentem vele egyhuzamban, kéne rá a papír.
Fúvókaméretekre mit mondasz? 60-as alap nem kéne neki inkább?
nekem busznál kell kb 2km mire "normális" ict 34 és már szét szedtem stb....melegne jó mindehol hidegen nem
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14748 Dátum:
2011 Augusztus 03, 22:52:18 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 03, 16:14:58
Esküszöm Tegnap már tettem, de most nézem, hogy eltünt.
Itt aztán van rudazat.
Ezt majd szeretném jobban megvizslatni, ha lehet. Remélem evvel jössz majd át!
http://sparkafer.blogspot.hu/
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14747 Dátum:
2011 Augusztus 03, 22:41:57 »
Idézetet írta: martonmany - 2011 Augusztus 03, 22:34:54
De ha már érdekes motorkonstrukciókról beszélünk akkor nekem ez az egyik kedvencem: 2110 ccm gyári cuccokkal, solex 34 központi karbival:
http://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso
75LE 162Nm
Úhhh teccik, gőzmozdony. 2000 fordulattól rendelkezésre áll a 162 Nm.
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14746 Dátum:
2011 Augusztus 03, 22:40:47 »
Idézetet írta: martonmany - 2011 Augusztus 03, 22:34:54
Persze írhatnak rá 200+ lóerőt, gondolom ezt olvastad (
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1704
) de az 1776ból egykönnyen nem lesz annyi abban biztos lehetsz, a 2.4ből hamarabb. A könyvet meg javaslom vedd meg és tanulmányozd, mert semmi baj a kísérletezéssel, de minek dobjunk ki fölösleges lóvét ha értelmetlen mert már valaki kidobta helyettünk, pláne hogy itthon senki nem fogja úgy megtúrni a szimplaszívós fejet, mint az amcsiknál, akik már 60 éve ezt csinálják. De ha már érdekes motorkonstrukciókról beszélünk akkor nekem ez az egyik kedvencem: 2110 ccm gyári cuccokkal, solex 34 központi karbival:
http://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso
75LE 162Nm
Tényleg jó könyv, nekem megrendelés után két héten belül szállították innen:
http://www.bookdepository.co.uk/book/9780912656038/How-to-Hotrod-Volkswagen-Engines
Nekem itt van a polcon a Keith Seume féle könyvvel együtt, egyenlőre addig jutottam, hogy szép-érdekes képek vannak benne.
Legalább németül lenne....
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14745 Dátum:
2011 Augusztus 03, 22:34:54 »
Idézetet írta: Patrone - 2011 Augusztus 03, 20:02:30
A 170cfm az jónak számít 0.45-nél, ha megnézed a CB Performance 044 CNC Mini Wedge Port fejét, akkor az kevesebbet tud és ennek ellenére 200+ lóerőt írnak rá!
Akkor most mi az igazság? Nem tudnád ide bemásolni a Bill Fischer könyvben lévő mérési oldalt?
Persze írhatnak rá 200+ lóerőt, gondolom ezt olvastad (
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1704
) de az 1776ból egykönnyen nem lesz annyi abban biztos lehetsz, a 2.4ből hamarabb. A könyvet meg javaslom vedd meg és tanulmányozd, mert semmi baj a kísérletezéssel, de minek dobjunk ki fölösleges lóvét ha értelmetlen mert már valaki kidobta helyettünk, pláne hogy itthon senki nem fogja úgy megtúrni a szimplaszívós fejet, mint az amcsiknál, akik már 60 éve ezt csinálják. De ha már érdekes motorkonstrukciókról beszélünk akkor nekem ez az egyik kedvencem: 2110 ccm gyári cuccokkal, solex 34 központi karbival:
http://www.youtube.com/watch?v=oRLOxOXGPso
75LE 162Nm
Tényleg jó könyv, nekem megrendelés után két héten belül szállították innen:
http://www.bookdepository.co.uk/book/9780912656038/How-to-Hotrod-Volkswagen-Engines
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14744 Dátum:
2011 Augusztus 03, 22:03:52 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 03, 15:58:34
Valóban nem építettem sem 1.8-as, sem 2 literes szimplaszívós hengerfejes motort. Viszont építettem számos 1.6-ost dupla szívóssal és próbálkoztam hasonló paraméterű 1.6-ossal, amin szimplaszívós volt, ráadásul növelt kompresszióval és tisztított járatokkal.
Nem vittem el fékpadra, mert nagyon érezhető volt, hogy SEHOL nem volt jobb a motor, mint a hasonló paraméterekkel épített csont széria duplaszívós hengerfejes motor.
Ezt azért mondom, mert ez pontosan alátámasztja a Bill Fisher könyv 61 és 64. oldalán lévő szimplaszívós áramlástani mérések és a duplaszívós mérések által (66. oldal) vázolt adatokat.
A szimplaszívós kegyetlenül, profik által megtúrva a szívó oldalon tudott 0.45" emelésnél 170 cfm-et, a gyári, érintetlen duplaszívós meg 164-et.
Ha már minimálisan hozzányúltak a duplaszívóshoz, akkor azonnal tudott 188-at, amit a szimpla soha. (cfm= köbhüvelyk/min)
Itt jön be az én ex callookerem, amivel mentem és megtapasztaltam, hogy nem tud még 1.6-os motorral sem forogni, hiába van rajta nagyobb és dupla karbi, meg nyitott kipufogó, mert a hengerfej bekorlátozza. És akkor csak 1.6-os motorról beszélünk, ahol egy henger csak alig 400 ccm nem pedig majdnem 450. Az 1776-os motort mégjobban megfojtaná az a hengerfej és nem lenne vagy alig lenne nagyobb teljesítménye.
Ezt megtapasztaltam a polírozott szívócsatornás, de széria szelepes hengerfejemmel is, a 2110-es motor nem tudott forogni, szinte még annyira sem, mint a gyári 1.6-os, mert nagyon kicsi volt az áramlási keresztmetszet. Lett is 85 lóerős, hengerfej és tengely csere után meg 145 felett lett volna, ha nem szakad le a lendkerék, ahogy az ismeretes. 144.7 így is volt.
Ami pedig a TheSamba-t illeti rendszeresen olvasom, többet, mint a bogarhatu.hu-t, de azért ott sem az a jellemző, hogy szimplaszívós tuning motorral közlekednek, szerintem 20-ból ha van egy szimplaszívós. Általában feltöltött motorokon szeretik, mert ott a nyomás miatt a hengerfej áramlási viszonyai nem annyira számítanak, mert ha kell megtolja 2 bar-ral.
Kérdezték a véleményemet, én elmondtam azokra a saját tapasztalatokra alapozva, amelyeket én szedtem össze szerény dolgaimmal. Dolgok, amiket kipróbáltam és alátámasztani látszottak az olvasottakat. Ez nem azt jelenti, hogy szimplaszívóst tilos csinálni, hiszen én is csináltam és én is csináltam sok olyat, ami nem jött be, vagy nem úgy jött be ahogy arra először gondoltam (pl. a 2110-es széria szelepekkel) és én nem is beszélek le róla senkit.
Csináljátok meg és aztán legalább a végén ideírhatom, hogy én megmondtam előre.
Ez elég rendesen kicsontozott téma lett!
De abszolút érthetőek az érvek. Emlékszem, az 1,6 amikor elkészült elég csalódott voltál vele kapcsolatban... aztán amikor maxi motorját raktad össze volt egy kis eltévelyedésed egy túrt szimplaszívós 1,3-s irányába. Ezzel elbizonytalanítottál, kedvet támasztottál bennem újra a vintage vonalra, de úgy éreztem, hogy nagyon sok vesződség lenne ez egy 1,3-s tuningolásához, amivel a 40 helyett kitornászhatnék belőle maximum 50 lóerőt.
Most még mondogatom egy kicsit a gépműhelyes barátomnak a hf túrási ötleteimet, hátha rákap a témára, aztán meglátjuk.
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14743 Dátum:
2011 Augusztus 03, 21:19:12 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 03, 20:33:02
Szerinted lehet kevés a 3-4km ahhoz, hogy rángatásmentesre melegedjen a motor? Egyszerűen még ennél többet nem mentem vele egyhuzamban, kéne rá a papír.
Fúvókaméretekre mit mondasz? 60-as alap nem kéne neki inkább?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14742 Dátum:
2011 Augusztus 03, 20:33:02 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 03, 20:08:47
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14741 Dátum:
2011 Augusztus 03, 20:16:56 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 03, 16:08:37
Az enyém a TYP3-ban szimplaszívós 2X34-es karbival és azt tudom mondani, hogy 80km alatt nem evett meg 8 liter benzint úgy, hogy csak durván városban használgattam, sőt (mivel új a seggem alatt) keményen próbálgattam. A másik, hogy ha lesz ídőm rá és úgy gondolom, hogy rendben van a motor vissza fogom vinni a volt
gazdályához
és leméretem. Bár nem csodálkoznék, ha építéskor is mérték volna padon.
Tényleg az kellene, hogy legyen sok publikált mért eredmény, és ne csak a felsőbb régiókból.
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14740 Dátum:
2011 Augusztus 03, 20:08:47 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Augusztus 03, 19:44:32
Patrone
Hozzászólások: 485
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14739 Dátum:
2011 Augusztus 03, 20:02:30 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 03, 15:58:34
Valóban nem építettem sem 1.8-as, sem 2 literes szimplaszívós hengerfejes motort. Viszont építettem számos 1.6-ost dupla szívóssal és próbálkoztam hasonló paraméterű 1.6-ossal, amin szimplaszívós volt, ráadásul növelt kompresszióval és tisztított járatokkal.
Nem vittem el fékpadra, mert nagyon érezhető volt, hogy SEHOL nem volt jobb a motor, mint a hasonló paraméterekkel épített csont széria duplaszívós hengerfejes motor.
Ezt azért mondom, mert ez pontosan alátámasztja a Bill Fisher könyv 61 és 64. oldalán lévő szimplaszívós áramlástani mérések és a duplaszívós mérések által (66. oldal) vázolt adatokat.
A szimplaszívós kegyetlenül, profik által megtúrva a szívó oldalon tudott 0.45" emelésnél 170 cfm-et, a gyári, érintetlen duplaszívós meg 164-et.
Ha már minimálisan hozzányúltak a duplaszívóshoz, akkor azonnal tudott 188-at, amit a szimpla soha. (cfm= köbhüvelyk/min)
Itt jön be az én ex callookerem, amivel mentem és megtapasztaltam, hogy nem tud még 1.6-os motorral sem forogni, hiába van rajta nagyobb és dupla karbi, meg nyitott kipufogó, mert a hengerfej bekorlátozza. És akkor csak 1.6-os motorról beszélünk, ahol egy henger csak alig 400 ccm nem pedig majdnem 450. Az 1776-os motort mégjobban megfojtaná az a hengerfej és nem lenne vagy alig lenne nagyobb teljesítménye.
Ezt megtapasztaltam a polírozott szívócsatornás, de széria szelepes hengerfejemmel is, a 2110-es motor nem tudott forogni, szinte még annyira sem, mint a gyári 1.6-os, mert nagyon kicsi volt az áramlási keresztmetszet. Lett is 85 lóerős, hengerfej és tengely csere után meg 145 felett lett volna, ha nem szakad le a lendkerék, ahogy az ismeretes. 144.7 így is volt.
Ami pedig a TheSamba-t illeti rendszeresen olvasom, többet, mint a bogarhatu.hu-t, de azért ott sem az a jellemző, hogy szimplaszívós tuning motorral közlekednek, szerintem 20-ból ha van egy szimplaszívós. Általában feltöltött motorokon szeretik, mert ott a nyomás miatt a hengerfej áramlási viszonyai nem annyira számítanak, mert ha kell megtolja 2 bar-ral.
Kérdezték a véleményemet, én elmondtam azokra a saját tapasztalatokra alapozva, amelyeket én szedtem össze szerény dolgaimmal. Dolgok, amiket kipróbáltam és alátámasztani látszottak az olvasottakat. Ez nem azt jelenti, hogy szimplaszívóst tilos csinálni, hiszen én is csináltam és én is csináltam sok olyat, ami nem jött be, vagy nem úgy jött be ahogy arra először gondoltam (pl. a 2110-es széria szelepekkel) és én nem is beszélek le róla senkit.
Csináljátok meg és aztán legalább a végén ideírhatom, hogy én megmondtam előre.
A 170cfm az jónak számít 0.45-nél, ha megnézed a CB Performance 044 CNC Mini Wedge Port fejét, akkor az kevesebbet tud és ennek ellenére 200+ lóerőt írnak rá!
Akkor most mi az igazság? Nem tudnád ide bemásolni a Bill Fischer könyvben lévő mérési oldalt?
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 03, 21:40:20 írta Patrone
»
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14738 Dátum:
2011 Augusztus 03, 19:44:32 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 03, 16:17:08
Erre nincs ötlet?
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14737 Dátum:
2011 Augusztus 03, 16:55:27 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 03, 16:17:08
Erre nincs ötlet?
Főfúvóka.
(Vagy nem)
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14736 Dátum:
2011 Augusztus 03, 16:17:08 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Augusztus 01, 11:36:12
Szétszedtem a karbikat.
EMPI ECP 34 van rajta 2 db.
52/130/160 fúvókákkal.
A venturin van egy 45 és egy H108 felirat.
1500-ös, de könnyen lehet, hogy 1600-os motorral.
Alul nagyon szépen megy, átmenetiben elfogy kicsit, forgatva veszettül jól megy megint.
Merre induljak?
Erre nincs ötlet?
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14735 Dátum:
2011 Augusztus 03, 16:14:58 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Augusztus 01, 11:49:53
jó ......motortérröl dobj egy képet
Esküszöm Tegnap már tettem, de most nézem, hogy eltünt.
[a csatolmányt egy admin törölte]
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14734 Dátum:
2011 Augusztus 03, 16:10:54 »
Idézetet írta: Patrone - 2011 Augusztus 03, 12:07:26
csak én látom a lehetőséget benne az alapból elhatárolódókkal szemben.
Éljen az R/D, így halad előre a világ.
Mit értesz az alatt, hogy alapból elhatárolódók? Olvastunk róla és ki is próbáltuk már, ezeket a tapasztalatokat írtam le.
Lehet, hogy nem 1776-os duplaszívóst, de nekem az 1.6-os is tanulságos volt és ezt a tanulságot írtam le. Ez alapból elhatárolódás?
Tudod mi lesz az R&D? Az, hogy a következő motorom okos hengerfejes lesz, de kis tengelyes.
Ugyanis a töltési fok javítását két módon lehet jól elérni:
1, jó áramlású, túrt, nagy szelepes hengerfejjel (ez van nekem)
2, ha kisebben a szelepek, akkor meg egy nagy tengellyel nagyobbat emelni és tovább tartani nyitva.
Az 1-es esetben egy nagyon jó, széles tartományban erős motor lenne, ne feledjük, hogy a Porsche 911 2.7s-nek is csak 276 fokos tengelye van.
A 2. esetben pedig egy forgós, de csak felül erős motor lenne, mert az összenyitások az alsó tartományt kimossák. A két motor akár lehet azonos maximális teljesítményű is, vagy minimális különbségű, de az egyik jól használható, a másik meg szélesebb tartományban forgó, de szűk tartományban erős lenne.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14733 Dátum:
2011 Augusztus 03, 16:08:37 »
Az enyém a TYP3-ban szimplaszívós 2X34-es karbival és azt tudom mondani, hogy 80km alatt nem evett meg 8 liter benzint úgy, hogy csak durván városban használgattam, sőt (mivel új a seggem alatt) keményen próbálgattam. A másik, hogy ha lesz ídőm rá és úgy gondolom, hogy rendben van a motor vissza fogom vinni a volt gazdályához és leméretem. Bár nem csodálkoznék, ha építéskor is mérték volna padon.
Tényleg az kellene, hogy legyen sok publikált mért eredmény, és ne csak a felsőbb régiókból.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14732 Dátum:
2011 Augusztus 03, 15:58:34 »
Idézetet írta: Patrone - 2011 Augusztus 03, 08:30:48
Hol épített ő szimplaszívós 1.8-ast illetve 2 literest ?
Múlt héten néztem egész véletlenül ezt a témát a the samba-n. Minden elismerésem Stunt-é, de nem kelhet versenyre a külföldi (leginkább amerikai) tapasztalt motorépítőkkel.
Valóban nem építettem sem 1.8-as, sem 2 literes szimplaszívós hengerfejes motort. Viszont építettem számos 1.6-ost dupla szívóssal és próbálkoztam hasonló paraméterű 1.6-ossal, amin szimplaszívós volt, ráadásul növelt kompresszióval és tisztított járatokkal.
Nem vittem el fékpadra, mert nagyon érezhető volt, hogy SEHOL nem volt jobb a motor, mint a hasonló paraméterekkel épített csont széria duplaszívós hengerfejes motor.
Ezt azért mondom, mert ez pontosan alátámasztja a Bill Fisher könyv 61 és 64. oldalán lévő szimplaszívós áramlástani mérések és a duplaszívós mérések által (66. oldal) vázolt adatokat.
A szimplaszívós kegyetlenül, profik által megtúrva a szívó oldalon tudott 0.45" emelésnél 170 cfm-et, a gyári, érintetlen duplaszívós meg 164-et.
Ha már minimálisan hozzányúltak a duplaszívóshoz, akkor azonnal tudott 188-at, amit a szimpla soha. (cfm= köbhüvelyk/min)
Itt jön be az én ex callookerem, amivel mentem és megtapasztaltam, hogy nem tud még 1.6-os motorral sem forogni, hiába van rajta nagyobb és dupla karbi, meg nyitott kipufogó, mert a hengerfej bekorlátozza. És akkor csak 1.6-os motorról beszélünk, ahol egy henger csak alig 400 ccm nem pedig majdnem 450. Az 1776-os motort mégjobban megfojtaná az a hengerfej és nem lenne vagy alig lenne nagyobb teljesítménye.
Ezt megtapasztaltam a polírozott szívócsatornás, de széria szelepes hengerfejemmel is, a 2110-es motor nem tudott forogni, szinte még annyira sem, mint a gyári 1.6-os, mert nagyon kicsi volt az áramlási keresztmetszet. Lett is 85 lóerős, hengerfej és tengely csere után meg 145 felett lett volna, ha nem szakad le a lendkerék, ahogy az ismeretes. 144.7 így is volt.
Ami pedig a TheSamba-t illeti rendszeresen olvasom, többet, mint a bogarhatu.hu-t, de azért ott sem az a jellemző, hogy szimplaszívós tuning motorral közlekednek, szerintem 20-ból ha van egy szimplaszívós. Általában feltöltött motorokon szeretik, mert ott a nyomás miatt a hengerfej áramlási viszonyai nem annyira számítanak, mert ha kell megtolja 2 bar-ral.
Kérdezték a véleményemet, én elmondtam azokra a saját tapasztalatokra alapozva, amelyeket én szedtem össze szerény dolgaimmal. Dolgok, amiket kipróbáltam és alátámasztani látszottak az olvasottakat. Ez nem azt jelenti, hogy szimplaszívóst tilos csinálni, hiszen én is csináltam és én is csináltam sok olyat, ami nem jött be, vagy nem úgy jött be ahogy arra először gondoltam (pl. a 2110-es széria szelepekkel) és én nem is beszélek le róla senkit.
Csináljátok meg és aztán legalább a végén ideírhatom, hogy én megmondtam előre.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14731 Dátum:
2011 Augusztus 03, 15:45:28 »
Idézetet írta: Patrone - 2011 Augusztus 03, 12:07:26
Nem akarok bizonygatni (én támogatom a felfedező kedvet), csak én látom a lehetőséget benne az alapból elhatárolódókkal szemben.
Éljen az R/D, így halad előre a világ.
Bárcsak többen állnának így itthon a témához.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14730 Dátum:
2011 Augusztus 03, 13:15:28 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Augusztus 03, 12:55:42
szimplaszívóst tuningolni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14729 Dátum:
2011 Augusztus 03, 12:55:42 »
szimplaszívóst tuningolni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14728 Dátum:
2011 Augusztus 03, 12:46:03 »
Idézetet írta: callook - 2011 Augusztus 03, 12:27:22
Az én véleményem a duplaszívós, szimplaszívós témában:
össze lehetne hozni…
Szóval tipikusan az a szituáció, hogy lehet széllel szemben pisálni anélkül, hogy hugyosak legyünk, de minek ügyeskedni, ha szélárnyékba is állhatunk…
így csinálják a bulvárhírt csak pár lényegtelen mondatot ki kell törölni
juteszembe hogy kell tisztítani a tőled vásárolt direktszűrőt?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Patrone
Hozzászólások: 485
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14727 Dátum:
2011 Augusztus 03, 12:41:08 »
Idézetet írta: Sagaris - 2011 Augusztus 03, 12:20:24
Haladt is, hiszen a VW is attert a duplara az Okrasa meg mar a 30 lovasokra is azt fejlesztett, nem veletlenul.
Nehogy csalodas legyen a vege...
Mintha apámat hallanám (én megmondtam,stb...), de van amit a saját bőrünkön érdemes megtapasztalni, nem kell berosálni a csalódástól.
Na nekem ennyi elég volt, azt hiszem kiállok a célkeresztből.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14726 Dátum:
2011 Augusztus 03, 12:27:22 »
Az én véleményem a duplaszívós, szimplaszívós témában:
Igen, lehet erős motorokat építeni szimplaszívós hengerfejekkel is, de ahhoz, hogy egy szimplaszívós fej elérje csak a széria duplaszívos „szintjét”, ahhoz nagyon komoly munkát kell rajta végezni, így sokkal többe kerül mintha simán rátennél egy duplaszívós hengerfejet. Ha ehhez még hozzávesszük azt, hogy itthon az iparosok nincsenek is felkészülve ilyen munkákra, akkor végképp a saját dolgunkat nehezítjük.
Persze, csinálnak erős motorokat szimplaszívós fejekkel, de nem azért mert könnyebb, hanem mert vintage speed motorokat szeretnének és azért, hogy ezek autentikusak legyenek, áldoznak plussz pénzt és energiát.
Pl. Van egy német cal looker, amibe építettek egy 1,6-os motort szimplaszívós fejekkel és 82 LE-t teljesít, de ehhez olyan szintű megmunkáláson esett át a hengerfej, a szívócsövek, a karburátorok, hogy annak az árából nagyon komoly duplaszívós fejeket lehetne venni, pedig a 82 LE-s 1,6 motort akár széria duplaszívós fejekkel össze lehetne hozni…
Szóval tipikusan az a szituáció, hogy lehet széllel szemben pisálni anélkül, hogy hugyosak legyünk, de minek ügyeskedni, ha szélárnyékba is állhatunk…
Mert az tény, hogy úgy csinálják az erős szimplaszívós motorokat, hogy elkezdik a járatokat felbővíteni akár annak az árán, hogy felhegesztik a fejet, szívócsonkot… De minek, ha a duplaszívós ezt gyárilag tudja?
Ha pedig mérések kellenek, akkor ott van Bill Fisher vagy Dieter Korp könyve, nem csak teljesítmény, hanem hanem áramlás grafikonokat is lehet találni ezekben a lektorált, írott anyagokban.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14725 Dátum:
2011 Augusztus 03, 12:24:05 »
Idézetet írta: Typ117 - 2011 Augusztus 03, 12:23:05
R and D gondolom
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
Oldalak:
1
...
184
185
186
187
188
[
189
]
190
191
192
193
194
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...