www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 12:32:05
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
170
171
172
173
174
[
175
]
176
177
178
179
180
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3373567 alkalommal)
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15324 Dátum:
2011 Szeptember 20, 20:35:40 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2011 Szeptember 20, 15:20:40
<beszúrt kép törölve>
Ez igen.... ezt vétek felrakni autóra olyan szép
Apropó úgy néz ki van 2 darab hengerfejem űrhajóra ha valaki ilyesmire érez ingerenciát
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15323 Dátum:
2011 Szeptember 20, 15:20:40 »
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15322 Dátum:
2011 Szeptember 20, 13:33:27 »
Ha az F -es mocin levő egyik hengerfejemre az van írva, hogy 37, a másikra meg hogy 41, az jó? Nem baj, hogy különböznek? Melyik HF mit tud?
Előre is köszönöm!
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15321 Dátum:
2011 Szeptember 20, 09:21:33 »
Még szerencse, hogy nem a méretem, mert elcsábulnék
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-GENE-BERG-PIT-SHIRT-DRAG-RACING-VW-HOTROD-VERY-RARE-/230671547580?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b5187cbc#ht_500wt_949
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15320 Dátum:
2011 Szeptember 19, 08:04:08 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Szeptember 18, 22:32:00
Nem szánt szándékkal, de hétvégén Shell FuelSave Euro 95 -el nyomtam teli a tankot, és mintha szerette volna a motor
Majd próbáljátok ki, hátha bejön másnak is. Bár 399,9 pengőt kértek egy liciért...
Enyémben is az van. Ugyanannyi mint a sima 95-ös. Illetve az már nincs.
A gyertyáimon tűzpiros lerakódást láttam a napokban mikor pucolgattam. SOsem láttam még ilyet.
Most ez vagy a SFS benzin vagy az adalék (wins ólompótló) miatt van, de nem örültem neki.
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15319 Dátum:
2011 Szeptember 19, 00:46:18 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Szeptember 18, 22:32:00
399,9 pengőt kértek egy liciért...
Hat elmentem ma egy kut mellett es ott 397 volt a sima 95os benzin.
Buzi, aki fékez! :-)))
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15318 Dátum:
2011 Szeptember 18, 23:06:59 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2011 Szeptember 18, 22:32:00
Nem szánt szándékkal, de hétvégén Shell FuelSave Euro 95 -el nyomtam teli a tankot, és mintha szerette volna a motor
Majd próbáljátok ki, hátha bejön másnak is. Bár 399,9 pengőt kértek egy liciért...
Ez tudtommal a sima 95-ös átnevezve, egy fogyasztáscsökkentő adalékkal.
Meg is van:
http://sajtokozlemeny.blog.hu/2011/09/06/csodat_tesz_a_csodabenzin
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15317 Dátum:
2011 Szeptember 18, 22:32:00 »
Nem szánt szándékkal, de hétvégén Shell FuelSave Euro 95 -el nyomtam teli a tankot, és mintha szerette volna a motor
Majd próbáljátok ki, hátha bejön másnak is. Bár 399,9 pengőt kértek egy liciért...
bushi
Hozzászólások: 2415
-=BUS(H)MAN=-
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15316 Dátum:
2011 Szeptember 17, 19:30:15 »
csodálkoznék ha ez még nem bukkant volna itt fel
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?138015
VW Transporter T1 (1965)
VW Lupo 1.2 TDi Triptronic (2000)
http://www.facebook.com/istvan.busak
http://hu.linkedin.com/in/istvanbusak
http://foursquare.com/bushiur
http://twitter.com/bushiur
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15315 Dátum:
2011 Szeptember 16, 09:34:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 16, 09:31:12
Ott vannak az árak is, a két Solex 34 PCI szet, teljesen kompletten 712 EUR.
Ez nekem nagyon tetszik.
Egyébként ismerjük, a Riechert tuning "vintage speed speed" motorok az USA-ban is nagy népszerűségnek örvendenek.
Nekem is tecc, nem is kicsit, a legszebb mondjuk a dupla Zenit, csak ahhoz tényleg nem kapsz semmit, úh. 32PCI.
Már csak a szimplát vagy duplát kell eldönteni (szívócsőben)...
VW Beetle - the original since 1938
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15314 Dátum:
2011 Szeptember 16, 09:31:12 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 16, 08:14:18
Őket ismeri valaki? Régóta a "szakmában" vannak, és jó retros szettek, csak nem tudom, mennyiért...
http://www.maehnz.de/riechertmotorentechnik/
Ott vannak az árak is, a két Solex 34 PCI szet, teljesen kompletten 712 EUR.
Ez nekem nagyon tetszik.
Egyébként ismerjük, a Riechert tuning "vintage speed speed" motorok az USA-ban is nagy népszerűségnek örvendenek.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15313 Dátum:
2011 Szeptember 16, 08:14:18 »
Őket ismeri valaki? Régóta a "szakmában" vannak, és jó retros szettek, csak nem tudom, mennyiért...
http://www.maehnz.de/riechertmotorentechnik/
VW Beetle - the original since 1938
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15312 Dátum:
2011 Szeptember 15, 22:18:27 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 15, 20:42:09
Ha már itt vagytok, a duplatorkú karbik (pl. a szokásos Weberek - IDA, IDF) előnye hol jelentkezik egy szimplával (Solex 30PCIB vagy a kapható Kadron vagy Weber ICT) szemben? Mert ezt így leírva sehol nem láttam.
A fordulat számít? Tehát nagyobb tartományt tud rendesen kezelni megfelelő légsebességgel?
nekem buszon ict van
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15311 Dátum:
2011 Szeptember 15, 21:09:21 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 15, 20:42:09
A fordulat számít? Tehát nagyobb tartományt tud rendesen kezelni megfelelő légsebességgel?
Nagyjából ez.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15310 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:45:36 »
Idézetet írta: callook - 2011 Szeptember 15, 20:38:12
Szelepfedelet kell levenni.
Köszönöm.
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15309 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:42:09 »
Ha már itt vagytok, a duplatorkú karbik (pl. a szokásos Weberek - IDA, IDF) előnye hol jelentkezik egy szimplával (Solex 30PCIB vagy a kapható Kadron vagy Weber ICT) szemben? Mert ezt így leírva sehol nem láttam.
A fordulat számít? Tehát nagyobb tartományt tud rendesen kezelni megfelelő légsebességgel?
VW Beetle - the original since 1938
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15308 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:38:12 »
Szelepfedelet kell levenni.
Idézetet írta: abes - 2011 Szeptember 15, 20:34:32
Ez gondolom blokk megbontása nélkül nem látható.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15307 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:37:39 »
A jó motor lényege, hogy passzolnak a dolgok egymáshoz. Ha jól válogatod össze az alkatrészeket, akkor az egyes komponensek erősítik egymás "teljesítménynövelő hatását", de külön külön nem jelentenek akkora előnyt... Sőt, néha önmagában egy alkatrész cseréje csak ront a gyári motoron...
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 20:31:19
csak járatom az agyam, apránként úgyis beszerzem a cuccokat, csak fájna hónapokig nézni a polcon
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15306 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:34:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 15, 20:10:26
Nem az AB a kulcs, hanem 041 vagy 043-as a fej. A 043-as a jó alap.
Ez gondolom blokk megbontása nélkül nem látható.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15305 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:31:19 »
Idézetet írta: callook - 2011 Szeptember 15, 20:27:03
Ezt azért egy gyári motorra picit pénzkidobásnak érzem... Nem arányos az befektetett pénz az eredménnyel (forgós 1,6nak kell ahhoz lennie, hogy ilyen fejet igényeljen...), viszont egy nagyobb motornál már megtérül az ára...
csak járatom az agyam, apránként úgyis beszerzem a cuccokat, csak fájna hónapokig nézni a polcon
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15304 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:27:03 »
Ezt azért egy gyári motorra picit pénzkidobásnak érzem... Nem arányos az befektetett pénz az eredménnyel (forgós 1,6nak kell ahhoz lennie, hogy ilyen fejet igényeljen...), viszont egy nagyobb motornál már megtérül az ára...
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 20:19:53
jah és egy ilyen fej mit csinál egy amúgy gyári motoron (dupla karbival)?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15303 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:19:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 15, 19:45:24
Ez meg Steve Tims:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1069091
jah és egy ilyen fej mit csinál egy amúgy gyári motoron (dupla karbival)?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15302 Dátum:
2011 Szeptember 15, 20:10:26 »
Idézetet írta: abes - 2011 Szeptember 15, 19:58:25
AB-s hengerfejeket mennyire lehet túrni. Egyáltalán érdemes, mondjuk egy 1.6 vagy 1776 motorra? Nem gyorsulós, inkább túrázós nyomatékos motorra.
Nem az AB a kulcs, hanem 041 vagy 043-as a fej. A 043-as a jó alap.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15301 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:58:25 »
AB-s hengerfejeket mennyire lehet túrni. Egyáltalán érdemes, mondjuk egy 1.6 vagy 1776 motorra? Nem gyorsulós, inkább túrázós nyomatékos motorra.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15300 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:51:02 »
Az a gond, hogy amit én vettem így boltban, annak a járatai megegyeztek a széria 1,6 járataival... Hiába nagy a szelep, még agyon kellett faragnom :-S
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 19:47:01
ez utóbbi árához hasonló itthoni boltban 35,5/40-es szelepekkel szerelt fej, nem tudom azon módosítottak e még valamit
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15299 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:49:31 »
Elég széles a skála attól függően, hogy mekkora és milyen forgós motorra kell... Mert nem mindegy, hogy 1,8 vagy 2,3 typ1 motor és az sem, hogy elég utcán 100 LE, vagy akarunk egy olyan motort ami 8200-nál lead 220-at...
Egy jó 1776-ra való jó hengerfej, olyan ami nem csak teljesítmény szempontjából, hanem tartósság tekintetében is is jó (hosszú gyertyamenet, nem repedésre hajlamos kialakítás), az ha a használt-új-német-amerikai piacot is figyelembe vesszük, szerintem 150ezer-200ezer/pár
De ez még nem a verseny kategória
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 19:41:32
mégis mit kóstálnak ezek a durva fejek?
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 15, 19:51:32 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15298 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:47:01 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 15, 19:45:24
700 EUR felett 1200-ért láttunk Spaban keményen túrt fejeket.
Ez meg Steve Tims:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1069091
ez utóbbi árához hasonló itthoni boltban 35,5/40-es szelepekkel szerelt fej, nem tudom azon módosítottak e még valamit
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15297 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:45:24 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 19:41:32
mégis mit kóstálnak ezek a durva fejek?
700 EUR felett 1200-ért láttunk Spaban keményen túrt fejeket.
Ez meg Steve Tims:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1069091
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15296 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:41:32 »
mégis mit kóstálnak ezek a durva fejek?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15295 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:36:42 »
Más téma:
Készül apu új motorja amolyan veterános hozzáállással:
Már korábban megvettük Stunttól az Oettinger karbiszettet, ma meg elutaltam a foglalót az Oettinger Nikasilos HD garnitúrára és az egy pár Oettinger hengerfejre...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15294 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:36:00 »
Írtam Greg Timsnek, akitől a hengerfejeimat vettem, hogy mi a véleménye egy 1776-os, W100-as tengelyes, de a stageII hengerfejes motorról. Szerinte mit tudna lóerőben? Érdemes-e ilyet csinálni? Egyelőre még nem válaszolt, azonban tudom, hogy csinált 2110-es buszmotorkat W100-as tengellyel, stage I-es hengerfejjel (kevésbé túrt, de 37/42-es szelep) és azok tudtak 120 amerikai lóerőt és ezt kimondottan buszhoz csinálták.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15293 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:31:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 15, 12:50:59
A hengerfej a kulcs.
Idézetet írta: callook - 2011 Szeptember 15, 19:13:20
Egyébként én személy szerint a hengerfejet látom a kulcsnak.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15292 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:13:20 »
Egyébként én személy szerint a hengerfejet látom a kulcsnak. Egy bizonyos pont után nem tudjuk kihagyni a jó hengerfejet, mert bekorlátoz... Ez volt a gond tavaly az én motoromnál is: 4400-nál már megvolt a 100 LE, amit tartott is 5600-ig... Ennyit tudott a fej...
Sokáig nem tudtam, hogy a nagy amerikai tunerek autói miért mennek olyan jó időket 400 méteren... A fej miatt...
Már rengetegszer hoztam fel példának Ron Aronson munkábajárós bogarát, ami 1640 ccm-rel és W110 tengellyel 14.1-et tudott 400 méteren... Miért? Mert akkoriban ő volt a hengerfej guru... Ugyanez a motor amikor 1,8-as lett, de maradt a W110 tengely, akkor széria váltóval, utcai gumikkal 13,86-ot futott... És ezek mocsok jó idők...
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 15, 19:29:53 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15291 Dátum:
2011 Szeptember 15, 19:01:07 »
Én is picit beleugatok a dologba, mert épp ilyen kedvem van
Az tetszik a legjobban, hogy mindenki mondja a véleményét, hogy szerinte mi lenne a jó, de igazándiból senki sem kérdezte meg BlackP-t, hogy egész pontosan mik az igényei...
Mert egy 1776 ccm-es motorra nem csak 1 jó recept van, hanem rengeteg... Minden az igényektől függ...
Pl. a Beetle Factory 1776-os motorjában 324 fokos tengely van, az Oettinger 1770-ben meg széria... Nem lehet azt mondani, hogy ez a jó, vagy az a jó, a Beetle Factorynál sem ostobák és Oettinger úr is értette a dolgát, egyszerűen más volt a cél...
Minden ettől függ. Itt van példának 2 komoly cég 1776 motorjának az összehasonlítása:
Udo Becker 296-os tengelyt használ 39/33 szelepekkel. A Tafel 282-es tengelyt és 36/32 szelepeket.
A teljesítménye a két motornak 2000f/percnél (Ez egy tipikusan olyan fordulat, ahol hétköznapokon gyakran autózunk):
Udo Becker: 13 LE
Tafel: 41 LE
5000 f/percnél (Ez tényleg már a forgatás kategóriája):
Udo Becker: 108 LE
Tafel: 100 LE
Efelett a Tafel motor már nem megy 100 LE fölé, de még tud forogni. A Becker motor teljesítménye eléri a 128 LE-t, de csak 6400-as fordulaton.
Látszik, hogy mindkét motor jó, de másnak készült... A Becker motorral is lehet utcán autózni és jó is, de biztos, hogy élvezetesebb a Tafellel... A Tafel motorral is lehet gyorsulni, messze nem olyan jó mint a Becker motor...
Kinek mi kell...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15290 Dátum:
2011 Szeptember 15, 14:54:50 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 14:39:55
egy tényleg jó mihez? 2110cc-hez, vagy 1776-hoz? most amit látok az eddigi tapasztalatok alapján az egy 1776cc-s w120as tengelyes alap lesz, a fejen meg meglátjuk ki mit tud csinálni a rendberakáson kívül
Na, erre céloztam.
VW Beetle - the original since 1938
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15289 Dátum:
2011 Szeptember 15, 14:39:55 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 15, 13:10:40
2) Egy tényleg jó fej párban mondjuk 800 EUR. Egy tengely sokkal kevesebb. De ehhez is kéne valamilyen tengely.
egy tényleg jó mihez? 2110cc-hez, vagy 1776-hoz? most amit látok az eddigi tapasztalatok alapján az egy 1776cc-s w120as tengelyes alap lesz, a fejen meg meglátjuk ki mit tud csinálni a rendberakáson kívül
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15288 Dátum:
2011 Szeptember 15, 13:10:40 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 11:49:34
ezt nem értem. korábban kérdeztem ki mit ajánl, mit szedjek össze. tengelyem sincs, de veszek. nagy hd szett sincs, de veszek. hf sincs, de veszek. mi a gond? jelenleg az igényeimnek megfelelő felépítést keresem, nem azt, hogy mi jön ki 20ft-ból
Bocs, tényleg nem beszólás volt, csak...
1) Maresz csinált jó referenciákat
2) Egy tényleg jó fej párban mondjuk 800 EUR. Egy tengely sokkal kevesebb. De ehhez is kéne valamilyen tengely.
3) Nem is igazán van itthon olyan autó, ahol a HF irányába mentek el, nagyobb a rizikó
4) Mivel a fejben az okosság, így mellé is könnyebben lősz
...
Ha itthon olyan szinten túrnák a typ1 fejeket, mint a Ladát, nem lenne kérdés szerintem - de nem.
VW Beetle - the original since 1938
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15287 Dátum:
2011 Szeptember 15, 12:55:13 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 15, 11:41:19
Ha Maresszel csináltatod, akkor azt tetetném bele, amit ő mond.
(Már csak azért is, mert egy nagy tengely kb. pótolja a kurvadrága profi HF -et. (Legalábbis, nekem eddig ez jött le kb. Maresz, Stunt, Berg pappa meg hasonlók irományaiból). Viszont ahhoz kelleni fog a nagywéber is.)
Van egy nagy különbség: a nagyon turkált fej és kis tengely alul csak mérsékelten rossz a nagy szívócsatorna keresztmetszet miatt, a nagy tengely meg alul sajnos elég rossz a nagy összenyitások miatt.
A kurvadrága profi hengerfejet semmi nem pótolja és semmivel nem helyettesíthető. SAJNOS!! 150 lóerő felett senkinek nincs olcsó hengerfeje.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15286 Dátum:
2011 Szeptember 15, 12:52:52 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 15, 11:49:34
ezt nem értem. korábban kérdeztem ki mit ajánl, mit szedjek össze. tengelyem sincs, de veszek. nagy hd szett sincs, de veszek. hf sincs, de veszek. mi a gond? jelenleg az igényeimnek megfelelő felépítést keresem, nem azt, hogy mi jön ki 20ft-ból
Esetleg nézz be ide:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=652346
Tudtommal itt a legolcsóbb a HF, és azt olvastam, megbízhatóak.
A posta mondjuk biztosan kurva drága...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15285 Dátum:
2011 Szeptember 15, 12:50:59 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Szeptember 15, 11:58:04
36os weber elég abba is lehet rakni 32 es vemturit
én magamnak
turkált hengerfej
120as tengely(1,7nél nem is annyira érezhetö alul mint 1,6 nál)
1776
én ezt preferálom
stunt lehet 100 110es tengelynél maradna
ebben is az a kombo van amit akarok
Nem hülyeség 120-as tengelyt tenni az 1.6 -osba sem, mert tovább pörgethető, hiszen a tovább nyitva tartó szelepeknél nagy fordulaton jobb lesz a töltéscsere, csak alul veszít a motor valamennyit, mert ott meg a hosszú nyitva tartás nem előnyös.
Maresz 120-as tengelyes motorjai már bizonyítottak.
Kérdés, az, hogy a nagy fordulaton a hengerfej csatornái bekorlátoznak-e, mert akkor a 120-as tengellyel hiába forogna, nem fog, csak alul lesz gyenge.
Én nem vagyok nagytengely párti, én azt gondolom, hogy jó hengerfejjel közepes tengellyel is nagyon jó és erős motort lehet csinálni.
A hengerfej a kulcs.
Ahogy nő a löketérfogat, úgy igényel nagyobb tengelyt, ezért van az, hogy egy 2000-es motorban egy 298-as (W120) tengely kb. olyan, mint 1.6-osban a 276-os (W100).
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
170
171
172
173
174
[
175
]
176
177
178
179
180
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...