www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 08:44:10
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
165
166
167
168
169
[
170
]
171
172
173
174
175
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3372652 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15524 Dátum:
2011 Szeptember 30, 22:18:36 »
Nikasiloznak. Heroin áron.
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Szeptember 30, 22:15:07
ezt csinálják valahol úgy, hogy odabaszok egy hengert - jelen esetben a pöcsköszörűét -, hogy neszebazeg tegyetek rá nikasilt?
vagy jelen esetben nem lenne szerencsés megoldás?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15523 Dátum:
2011 Szeptember 30, 22:15:07 »
Idézetet írta: callook - 2011 Szeptember 30, 20:23:41
A pihe könnyű alumínium hengereken nagyon szép a nikasilos felület.
ezt csinálják valahol úgy, hogy odabaszok egy hengert - jelen esetben a pöcsköszörűét -, hogy neszebazeg tegyetek rá nikasilt?
vagy jelen esetben nem lenne szerencsés megoldás?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15522 Dátum:
2011 Szeptember 30, 21:24:03 »
Tudom, most le leszek b@szva, hogy tök jól használhatóak a rendesebben túrt bogár motorok is (én is ilyet használok...), de azért az átalakítások mindig hoznak apró, de néha észrevétlenül is bosszantó negatívumokat, mint a nehezen kivehető gyertyák, a króm légszűrőházon elpattanó ponthegesztés, a pancsolás a légszűrő olajzáskor, a motortérgumihoz túl közel futó csőkígyó, stb...
De ezeket a korabeli szetteket egyszerűen annyira átgondolták és nem hobbi, hanem napi használatú autókhoz gyártották, így tényleg szinte minden negatívumot mellőznek...
Idézetet írta: callook - 2011 Szeptember 30, 21:16:31
de semmilyen negatívumot nem akarunk amit magával hoz a szokásos bogár tuning:
Nem akarjuk, hogy jóval hangosabb legyen, nem akarunk gagyi taiwani légszűrőket, nem akarunk 4 torokkal és szivatóval szenvedni, nem akarjuk forgatni...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15521 Dátum:
2011 Szeptember 30, 21:17:03 »
Csak neked a 35,5/32 szelepekkel.
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Szeptember 30, 21:15:53
az enyémen is ilyen van ugye?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15520 Dátum:
2011 Szeptember 30, 21:16:31 »
Mivel ez a motor abszolút nem a csúcsteljesítményről szól (hiszen akkor egész más alkatrészeket vettünk volna), hanem arról amiről az Oettinger motorok is szóltak akkoriban: A gyári bogár motorból készül egy olyan, amilyen a 60-as, 70-es években lett volna a bogár motor, ha sportautónak gyártották volna... Szóval minden picit jobb lesz, minden picit erősebb, de semmilyen negatívumot nem akarunk amit magával hoz a szokásos bogár tuning:
Nem akarjuk, hogy jóval hangosabb legyen, nem akarunk gagyi taiwani légszűrőket, nem akarunk 4 torokkal és szivatóval szenvedni, nem akarjuk forgatni... Szóval, 2 verzió van:
1. gyári tengely és akkor is kapunk egy bogár motort amit nem versenyre találtak ki, de a nagyobb hengerek, a jobb hengerfejek és a dupla karbik miatt egy teljesen széria jelleggel rendelkező, de az összes gyári motornál jóval erősebb motort kapunk. (Ez így akkoriban kerek 70 LE volt!! Ez nem hangzik túl soknak, de aki már ült tényleg 65 LE fölötti bogárban, az tudja, hogy nem szar...)
2. Kap egy 270 körüli tengelyt és akkor az még nem ront semmit az előbbi koncepción, mert a többi alkatrész nagyon jó.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 30, 20:46:25
Állati jó motor lesz, de ne rakjatok bele nagy tengelyt! Max 276-ost.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15519 Dátum:
2011 Szeptember 30, 21:15:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 30, 15:43:15
Szerintem ez 043-as fej.
az enyémen is ilyen van ugye?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15518 Dátum:
2011 Szeptember 30, 20:46:25 »
Idézetet írta: callook - 2011 Szeptember 30, 20:23:41
Viszont nekem megjöttek az Oettinger 1800 TSV cuccok:
A két hengerfej repedésmentes felújított darab. Átdolgozott égésterekkel és a 90-es Oettinger hengerekhez igazítva. Mindkettő szemcseszórva, új szelepekkel, új vezetőkkel, új ülékkel, új rugókkal, új ékekkel, új rugótányérokkal. Még a tőcsavarokat is újra felületkezelték.
A pihe könnyű alumínium hengereken nagyon szép a nikasilos felület. Természetesen a hengereket is szemcseszórták kívülről. A dugók, csapszegek, gyűrűk is nagyon szépek.
Ezekhez még itthon van a Stunttól vásárolt Oettinger karbi szett, egy régi raktárkészletből előkerült garnitúra gyári új hajtórúd és az újkora óta a családunkban szolgáló 1302-es eredeti blokkja vonalba fúrva a köszörült főtengellyel...
Hamarosan minden adott lesz apu öreges tuning gépéhez
Állati jó motor lesz, de ne rakjatok bele nagy tengelyt! Max 276-ost.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15517 Dátum:
2011 Szeptember 30, 20:23:41 »
Viszont nekem megjöttek az Oettinger 1800 TSV cuccok:
A két hengerfej repedésmentes felújított darab. Átdolgozott égésterekkel és a 90-es Oettinger hengerekhez igazítva. Mindkettő szemcseszórva, új szelepekkel, új vezetőkkel, új ülékkel, új rugókkal, új ékekkel, új rugótányérokkal. Még a tőcsavarokat is újra felületkezelték.
A pihe könnyű alumínium hengereken nagyon szép a nikasilos felület. Természetesen a hengereket is szemcseszórták kívülről. A dugók, csapszegek, gyűrűk is nagyon szépek.
Ezekhez még itthon van a Stunttól vásárolt Oettinger karbi szett, egy régi raktárkészletből előkerült garnitúra gyári új hajtórúd és az újkora óta a családunkban szolgáló 1302-es eredeti blokkja vonalba fúrva a köszörült főtengellyel...
Hamarosan minden adott lesz apu öreges tuning gépéhez
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15516 Dátum:
2011 Szeptember 30, 20:13:29 »
Igen! Ez vagy régóta, vagy másodszor van fenn az ebay-en... Elsőre rácsodálkoztam az árára, aztán én is arra jutottam, hogy ezek 043-as fejek... Bár, attól még nem is rossz az ár, mert nagyszelepes erős fejek...
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 30, 15:43:15
Szerintem ez 043-as fej.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15515 Dátum:
2011 Szeptember 30, 15:43:15 »
Idézetet írta: tati - 2011 Szeptember 29, 23:46:47
bátraké a szerencse ill. a szopás
http://www.ebay.de/itm/Zylinderkopfe-VW-Kafer-Typ-1-044-Tuning-1-Paar-Formel-V-/160658347672?pt=DE_Autoteile&hash=item2567fbd698
Szerintem ez 043-as fej.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15514 Dátum:
2011 Szeptember 30, 09:06:57 »
Idézetet írta: tati - 2011 Szeptember 30, 08:57:49
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15513 Dátum:
2011 Szeptember 30, 08:57:49 »
Idézetet írta: Balage - 2011 Szeptember 30, 08:40:38
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15512 Dátum:
2011 Szeptember 30, 08:40:38 »
Idézetet írta: tati - 2011 Szeptember 29, 23:59:49
komolyan mondom ezeknek elmentek otthonról
http://www.ebay.de/itm/Porsche-Style-Kuhlung-System-VW-Kafer-240mm-Version-B-/160657880755?pt=DE_Autoteile&hash=item2567f4b6b3
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15511 Dátum:
2011 Szeptember 29, 23:59:49 »
komolyan mondom ezeknek elmentek otthonról
http://www.ebay.de/itm/Porsche-Style-Kuhlung-System-VW-Kafer-240mm-Version-B-/160657880755?pt=DE_Autoteile&hash=item2567f4b6b3
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15510 Dátum:
2011 Szeptember 29, 23:46:47 »
bátraké a szerencse ill. a szopás
http://www.ebay.de/itm/Zylinderkopfe-VW-Kafer-Typ-1-044-Tuning-1-Paar-Formel-V-/160658347672?pt=DE_Autoteile&hash=item2567fbd698
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15509 Dátum:
2011 Szeptember 28, 09:37:40 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 28, 09:36:22
két karbi+szívócsövek+légszűrők+rudazat kb100+szerelés. fej még kérdéses, valószínű amit stunt javasolt
Ok, köszi.
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15508 Dátum:
2011 Szeptember 28, 09:36:22 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Szeptember 28, 09:23:49
mennyire jöttek ki így a karbik? Fejet mennyiért találtál és milyet?
két karbi+szívócsövek+légszűrők+rudazat kb100+szerelés. fej még kérdéses, valószínű amit stunt javasolt
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15507 Dátum:
2011 Szeptember 28, 09:30:30 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Szeptember 28, 08:46:41
weber és dellorto a téma
Proti Solexet kérdezett, egyébként az elvek ugyanazok.
(Sokat kell szopni
)
VW Beetle - the original since 1938
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15506 Dátum:
2011 Szeptember 28, 09:23:49 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Szeptember 28, 08:32:02
én itthon találtam jó karbikat, a többi hozzávalót is itthon vettem meg, a fej meg ha minden jól megy amerikából lesz
mennyire jöttek ki így a karbik? Fejet mennyiért találtál és milyet?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15505 Dátum:
2011 Szeptember 28, 09:23:12 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Szeptember 28, 09:11:27
azmiaz? Custom Speed Parts?
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/index.php/cPath/395_1732_1756/sort/3a/page/7
Karbi:
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/index.php/cPath/395_1732_1754/sort/3a/page/1
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 28, 09:25:15 írta Mr.Horsepower
»
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15504 Dátum:
2011 Szeptember 28, 09:11:27 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 28, 08:38:51
CSP? Vagy túl nyilvánvaló?
azmiaz? Custom Speed Parts?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15503 Dátum:
2011 Szeptember 28, 08:46:41 »
Idézetet írta: te_o - 2011 Szeptember 28, 08:38:16
Kicsit okoskodok, legyen off.
weber és dellorto a téma
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15502 Dátum:
2011 Szeptember 28, 08:38:51 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Szeptember 28, 08:11:42
Valaki? Biztos rendeltetek már kintről, de honnan?
CSP? Vagy túl nyilvánvaló?
VW Beetle - the original since 1938
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15501 Dátum:
2011 Szeptember 28, 08:38:16 »
Idézetet írta: Protheus - 2011 Szeptember 27, 23:10:10
Kosz Maresz!
Solexben is van ilyen?
Kicsit okoskodok, legyen off.
VW Beetle - the original since 1938
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15500 Dátum:
2011 Szeptember 28, 08:32:02 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Szeptember 28, 08:11:42
Valaki? Biztos rendeltetek már kintről, de honnan?
én itthon találtam jó karbikat, a többi hozzávalót is itthon vettem meg, a fej meg ha minden jól megy amerikából lesz
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15499 Dátum:
2011 Szeptember 28, 08:22:01 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Szeptember 28, 08:11:42
Valaki? Biztos rendeltetek már kintről, de honnan?
Hengerfej hoffman speedster esetleg
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15498 Dátum:
2011 Szeptember 28, 08:11:42 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Szeptember 27, 22:58:29
Tudnátok egy megbízható és nem elszállt beszerzési forrást mondani hengerfejekhez és dual weber karbikhoz (lehetőleg ne amerikából)? Köszi!
Valaki? Biztos rendeltetek már kintről, de honnan?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15497 Dátum:
2011 Szeptember 28, 07:44:58 »
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 28, 07:47:53 írta Bripery
»
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15496 Dátum:
2011 Szeptember 27, 23:12:54 »
Idézetet írta: Protheus - 2011 Szeptember 27, 23:10:10
Kosz Maresz!
Solexben is van ilyen?
levegö fuvoka alja hasonló...egyben keverö csö is...
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15495 Dátum:
2011 Szeptember 27, 23:10:10 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Szeptember 27, 23:02:36
karbiban felül
Kosz Maresz!
Solexben is van ilyen?
Buzi, aki fékez! :-)))
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15494 Dátum:
2011 Szeptember 27, 23:02:36 »
Idézetet írta: Protheus - 2011 Szeptember 27, 22:59:44
Nekem, mint a temaban felmuveltnek valaki elmondana, hogy mi az a keverocso ? Lattam Stunt blogjan azokat a szep kis lyukas furulyakat, biztos szep hangjuk van :-) De ezek hol vannak? Mekkorak es mire valok? Meg sosem lattam ilyet.
karbiban felül minden torokra 1 jut
cirka akkora mint az ikeás ceruza amit mindeki zsebre tesz. ez keveri meg benzint és levegöt.
Más furat méret kialakitása van igy van több féle
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15493 Dátum:
2011 Szeptember 27, 22:59:44 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 27, 21:19:07
Általánosságban elmondható, hogy a keverőcsövek közepe alatt a benzinfuratok vannak
Nekem, mint a temaban felmuveltnek valaki elmondana, hogy mi az a keverocso ? Lattam Stunt blogjan azokat a szep kis lyukas furulyakat, biztos szep hangjuk van :-) De ezek hol vannak? Mekkorak es mire valok? Meg sosem lattam ilyet.
Buzi, aki fékez! :-)))
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15492 Dátum:
2011 Szeptember 27, 22:58:29 »
Tudnátok egy megbízható és nem elszállt beszerzési forrást mondani hengerfejekhez és dual weber karbikhoz (lehetőleg ne amerikából)? Köszi!
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15491 Dátum:
2011 Szeptember 27, 22:20:39 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Szeptember 27, 21:43:28
lehet, hogy nem véletlenül találták ki a szabályozott keverékképzést.
a sok gyári mérnöknek is tele lehetett a fasza a karburátorokkal. :-))
és akkor hol marad a kísérletezés és saját munka öröme
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15490 Dátum:
2011 Szeptember 27, 22:18:39 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 27, 21:36:36
http://oettingertsv.blogspot.com/2011/09/keverocsovek-keverese.html
na ennek az eredményét megvárom, pont ezen törtem a fejem, hogy megmókolom az f57-es keverőcsövet, hogy alul is jobb legyen
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15489 Dátum:
2011 Szeptember 27, 21:43:28 »
Idézetet írta: gas - 2011 Szeptember 27, 21:03:30
nem rég kísérleteztem a keverőcsövekkel, azonos fúvókák csak a keverő csövet cseréltem, mintha teljesen más motor lett volna a két különböző keverőcsővel
nincsenek műszereim, csak fülre-szagra-szemre gyertyaszínre állítgattam
lehet, hogy nem véletlenül találták ki a szabályozott keverékképzést.
a sok gyári mérnöknek is tele lehetett a fasza a karburátorokkal. :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15488 Dátum:
2011 Szeptember 27, 21:36:36 »
http://oettingertsv.blogspot.com/2011/09/keverocsovek-keverese.html
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15487 Dátum:
2011 Szeptember 27, 21:19:07 »
Idézetet írta: gas - 2011 Szeptember 27, 21:03:30
nem rég kísérleteztem a keverőcsövekkel, azonos fúvókák csak a keverő csövet cseréltem, mintha teljesen más motor lett volna a két különböző keverőcsővel
nincsenek műszereim, csak fülre-szagra-szemre gyertyaszínre állítgattam
47/125/180 7.5-8l körül fogyaszt
az f50-el szinte 1000-es fordulattól terhelhető de csak 3500-4000-ig pörög intenzíven utána csak lomhán mászik a fordulat 4500-4700-ig
az f57-el 1500-alatt kicsit rántva indul el de kb. 2/3 idő alatt kiforog 5000-ig és keréken elforgatható 5500-ig
az f50-nél nagy levegőfúvókákkal elértem azt, hogy fent is jó legyen de nem forgott soha olyan intenzíven mint az f57-el és 5300-5500 volt a vége és 8.5-9 körül fogyasztott
az f57-nél pedig "arányaiban" nagyobb benzinfúvókával lett kezes alul, de kicsit mintha így meg dús lenne minden tartományban, és most 8-8.5 l-t fogyaszt
érdekes volt számomra, hogy a gyári (145benya, 235levegő) fúvókakészlettel is hibátlanul működött, de alapvetően azzal is lomhábban pörög ki
a két keverő cső annyiban különbözik, hogy az alsó két furat sor nagyobb az f50-en
tudom, hogy ez egy elég mezítlábas tesz és az én motorom csak 1.6 és 29-es a venturim de gondoltam érdekesség ként leírom
Általánosságban elmondható, hogy a keverőcsövek közepe alatt a benzinfuratok vannak, ott minél több a furat, annál dúsabb a keverék főleg 3000 fordulat felett, felül pedig (benzinszint felett) a levegő furatok vannak. Ott minél nagyobb és több a furat, úgy kezd el hamarabb beindulni a teljesítményrendszer az alapjárati rendszer után, tehát alul dúsítja kb. 2000-3000 között, mint nekem most.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15486 Dátum:
2011 Szeptember 27, 21:15:16 »
Idézetet írta: KIZS - 2011 Szeptember 27, 20:38:57
Egy kölcsön műszer van nálam, de motort padon kell.
agomotors.hu
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15485 Dátum:
2011 Szeptember 27, 21:03:30 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Szeptember 27, 20:29:25
4000 felett tökéletes, alul pedig hullámzik: jó majd elszegényedik, majd megint jó.
Amit te mondasz teljes tartományt tenne tönkre, főleg felül.
Azt hiszem keverőcső probléma lesz.
nem rég kísérleteztem a keverőcsövekkel, azonos fúvókák csak a keverő csövet cseréltem, mintha teljesen más motor lett volna a két különböző keverőcsővel
nincsenek műszereim, csak fülre-szagra-szemre gyertyaszínre állítgattam
47/125/180 7.5-8l körül fogyaszt
az f50-el szinte 1000-es fordulattól terhelhető de csak 3500-4000-ig pörög intenzíven utána csak lomhán mászik a fordulat 4500-4700-ig
az f57-el 1500-alatt kicsit rántva indul el de kb. 2/3 idő alatt kiforog 5000-ig és keréken elforgatható 5500-ig
az f50-nél nagy levegőfúvókákkal elértem azt, hogy fent is jó legyen de nem forgott soha olyan intenzíven mint az f57-el és 5300-5500 volt a vége és 8.5-9 körül fogyasztott
az f57-nél pedig "arányaiban" nagyobb benzinfúvókával lett kezes alul, de kicsit mintha így meg dús lenne minden tartományban, és most 8-8.5 l-t fogyaszt
érdekes volt számomra, hogy a gyári (145benya, 235levegő) fúvókakészlettel is hibátlanul működött, de alapvetően azzal is lomhábban pörög ki
a két keverő cső annyiban különbözik, hogy az alsó két furat sor nagyobb az f50-en
tudom, hogy ez egy elég mezítlábas tesz és az én motorom csak 1.6 és 29-es a venturim de gondoltam érdekesség ként leírom
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Szeptember 27, 21:12:32 írta gas
»
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Oldalak:
1
...
165
166
167
168
169
[
170
]
171
172
173
174
175
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...