www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 09:04:12
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
163
164
165
166
167
[
168
]
169
170
171
172
173
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3372769 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15604 Dátum:
2011 Október 10, 20:58:49 »
Idézetet írta: 1303LS - 2011 Október 10, 20:03:17
Karesz barátom 303-asában fordtíva vannak a sebességek és a motor is 2-3 cm-el hátrébb van téve.
Nem tudom milyen porscheból van a váltó, de az 5.-e rohadt hosszú. Asszem fejjel lefelé van az egész váltó. Talán. 10-en sok éve így van már és rengetegszer megjárta németországot és napi használatos is emellett, nem kicsit.
Ja és a kérdés, nem egyszerűbb ez a beépítés?
Fejjel lefelé nem lehet váltót berakni, kenés szempontjából nagyon nem mindegy.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15603 Dátum:
2011 Október 10, 20:58:00 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 20:38:55
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15602 Dátum:
2011 Október 10, 20:38:55 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 14:44:22
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15601 Dátum:
2011 Október 10, 20:36:34 »
Idézetet írta: Mákos - 2011 Október 10, 15:40:38
www.tatinson.hu
www.kck.hu
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15600 Dátum:
2011 Október 10, 20:03:17 »
Idézetet írta: callook - 2011 Október 10, 13:55:30
Mi tavaly építettünk be Porsche váltót bogárba. Az anyagköltsége a beépítésnek a váltó árán felül 500.000 Ft volt. Persze, megoldható házilag is, de ez az összeg mutatja, hogy nem kevés átalakítást kell elvégezni. Ehhez az összeghez hozzájött még a váltó ára, továbbá a beépítés után kiderült, hogy a felújítottként megvásárolt váltó nem felújított. Ezek után a váltó javításának (nem felújításának) anyagköltsége további 250.000 Ft-ba került. Itt jegyezném meg, hogy a 250.000 Ft értékű alkatrészek elfértek egy borítékban… Ehhez jött még a rengeteg munkaóra, mert ahogy Tati írta, a Porsche váltóknak alacsonyabban helyezkedik el a rudazatuk, így vagdosni kell az alagút alját. Össze kell hozni a kihajtásokat, mert nem stimmelnek a féltengely hosszok és az osztókörök sem. (Itt jön az is, hogy csak száraz féltengelyes bogarakba) lehet bepakolni a Porsche váltót, vagy az olajos alvázat át kell alakítani szárazra…). Aztán meg kell valósítani a váltófarok rögzítését, meg a kuplungharang rögzítését is, hiszen mások a felfogatási pontok, mint bogár váltónál… Végül jön a kulissza, amit ha nem alakítunk át, akkor nem működik a rendszer, mivel a Porsche váltó rudazata az alagút aljában megy, a bogáréval ellentétben, ami az alagút felső részében fut…
Szóval, a mi tavalyi munkánk anyagköltsége a munka végére 1.000.000 Ft-ba szaladt bele… A munkaigényéről pedig annyit, hogy minden feltétel adott volt, de így is több mint 30 alkalommal kellett be és kivenni a váltót, ebből 6 alkalommal már a motor is benn volt az autóban…
Karesz barátom 303-asában fordtíva vannak a sebességek és a motor is 2-3 cm-el hátrébb van téve.
Nem tudom milyen porscheból van a váltó, de az 5.-e rohadt hosszú. Asszem fejjel lefelé van az egész váltó. Talán. 10-en sok éve így van már és rengetegszer megjárta németországot és napi használatos is emellett, nem kicsit.
Ja és a kérdés, nem egyszerűbb ez a beépítés?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15599 Dátum:
2011 Október 10, 18:49:50 »
Idézetet írta: bushi - 2011 Október 10, 14:51:20
Ha esetleg kiváncsiak vagytok, talán idefér, és az is megismerkedhet vele aki nem olvassa a buszost
A végső döntésem a busz motorját illetően ez lett: 1972-es Porsche 914 (nem VW 411/412/T2b typ4) furat 90mm löket 66mm hengerűrtartalom 1679cc nyomaték 98@2700 teljesítmény (gyári hp@rpm 79@4900) de ez a kipuff + (d-jetronic helyett) iker dollertok (40) kb 90LE . Ahnendorp kipifogó, csp tömítések, könnyített lendkerék (szintén ahnendorp) - nem versenymotor de pont annyi ereje van ami nekem kelleni fog a T1-be hogy ne érezzem magam rosszul amögött a 3mm lemez mögött ami köztem és a külvilág (túlvilág) között lesz.
Video:
http://youtu.be/Qlkars_rCRY
Képek:
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Ez dellorto FRD, baby dell-nek is nevezik.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15598 Dátum:
2011 Október 10, 17:26:58 »
Nem lesz ez rossz... :-)
Idézetet írta: bushi - 2011 Október 10, 14:51:20
Ha esetleg kiváncsiak vagytok, talán idefér, és az is megismerkedhet vele aki nem olvassa a buszost
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15597 Dátum:
2011 Október 10, 15:40:38 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 13:44:11
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15596 Dátum:
2011 Október 10, 15:01:32 »
Idézetet írta: bushi - 2011 Október 10, 14:51:20
A végső döntésem
Legyen benne sok örömöd!
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15595 Dátum:
2011 Október 10, 14:59:12 »
Idézetet írta: callook - 2011 Október 10, 13:55:30
Össze kell hozni a kihajtásokat, mert nem stimmelnek a féltengely hosszok és az osztókörök sem.
Miért? Nem úgy van, hogy a 90mm (bogár) és 100mm (porsche) vastagságú féltengelyek hosszra tök egyformák - > vaslengőkarnál csereszabatosak? Alu lengőkarnál szokás (hosszabb) T2 féltengelyeket használni. Porsche váltó-féltengely-fék szentháromságban mindkét végén 100mm-rel mindenki jóban van mindenkivel. vagy?
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Október 10, 15:01:59 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15594 Dátum:
2011 Október 10, 14:55:02 »
köszönöm a kimerítő válaszokat
hát marad a 4 gang
talán nem volt felesleges "kitárgyalni" hátha más is dédelget(ett) hasonló álmokat
bushi
Hozzászólások: 2415
-=BUS(H)MAN=-
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15593 Dátum:
2011 Október 10, 14:51:20 »
Ha esetleg kiváncsiak vagytok, talán idefér, és az is megismerkedhet vele aki nem olvassa a buszost
A végső döntésem a busz motorját illetően ez lett: 1972-es Porsche 914 (nem VW 411/412/T2b typ4) furat 90mm löket 66mm hengerűrtartalom 1679cc nyomaték 98@2700 teljesítmény (gyári hp@rpm 79@4900) de ez a kipuff + (d-jetronic helyett) iker dollertok (40) kb 90LE . Ahnendorp kipifogó, csp tömítések, könnyített lendkerék (szintén ahnendorp) - nem versenymotor de pont annyi ereje van ami nekem kelleni fog a T1-be hogy ne érezzem magam rosszul amögött a 3mm lemez mögött ami köztem és a külvilág (túlvilág) között lesz.
Video:
http://youtu.be/Qlkars_rCRY
Képek:
VW Transporter T1 (1965)
VW Lupo 1.2 TDi Triptronic (2000)
http://www.facebook.com/istvan.busak
http://hu.linkedin.com/in/istvanbusak
http://foursquare.com/bushiur
http://twitter.com/bushiur
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15592 Dátum:
2011 Október 10, 14:44:22 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 13:44:11
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15591 Dátum:
2011 Október 10, 14:04:12 »
Idézetet írta: callook - 2011 Október 10, 13:55:30
Mi tavaly építettünk be Porsche váltót bogárba. Az anyagköltsége a beépítésnek a váltó árán felül 500.000 Ft volt. Persze, megoldható házilag is, de ez az összeg mutatja, hogy nem kevés átalakítást kell elvégezni. Ehhez az összeghez hozzájött még a váltó ára, továbbá a beépítés után kiderült, hogy a felújítottként megvásárolt váltó nem felújított. Ezek után a váltó javításának (nem felújításának) anyagköltsége további 250.000 Ft-ba került. Itt jegyezném meg, hogy a 250.000 Ft értékű alkatrészek elfértek egy borítékban… Ehhez jött még a rengeteg munkaóra, mert ahogy Tati írta, a Porsche váltóknak alacsonyabban helyezkedik el a rudazatuk, így vagdosni kell az alagút alját. Össze kell hozni a kihajtásokat, mert nem stimmelnek a féltengely hosszok és az osztókörök sem. (Itt jön az is, hogy csak száraz féltengelyes bogarakba) lehet bepakolni a Porsche váltót, vagy az olajos alvázat át kell alakítani szárazra…). Aztán meg kell valósítani a váltófarok rögzítését, meg a kuplungharang rögzítését is, hiszen mások a felfogatási pontok, mint bogár váltónál… Végül jön a kulissza, amit ha nem alakítunk át, akkor nem működik a rendszer, mivel a Porsche váltó rudazata az alagút aljában megy, a bogáréval ellentétben, ami az alagút felső részében fut…
Szóval, a mi tavalyi munkánk anyagköltsége a munka végére 1.000.000 Ft-ba szaladt bele… A munkaigényéről pedig annyit, hogy minden feltétel adott volt, de így is több mint 30 alkalommal kellett be és kivenni a váltót, ebből 6 alkalommal már a motor is benn volt az autóban…
Na, akkor ezt megéri megcsinálni.
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15590 Dátum:
2011 Október 10, 13:55:30 »
Mi tavaly építettünk be Porsche váltót bogárba. Az anyagköltsége a beépítésnek a váltó árán felül 500.000 Ft volt. Persze, megoldható házilag is, de ez az összeg mutatja, hogy nem kevés átalakítást kell elvégezni. Ehhez az összeghez hozzájött még a váltó ára, továbbá a beépítés után kiderült, hogy a felújítottként megvásárolt váltó nem felújított. Ezek után a váltó javításának (nem felújításának) anyagköltsége további 250.000 Ft-ba került. Itt jegyezném meg, hogy a 250.000 Ft értékű alkatrészek elfértek egy borítékban… Ehhez jött még a rengeteg munkaóra, mert ahogy Tati írta, a Porsche váltóknak alacsonyabban helyezkedik el a rudazatuk, így vagdosni kell az alagút alját. Össze kell hozni a kihajtásokat, mert nem stimmelnek a féltengely hosszok és az osztókörök sem. (Itt jön az is, hogy csak száraz féltengelyes bogarakba) lehet bepakolni a Porsche váltót, vagy az olajos alvázat át kell alakítani szárazra…). Aztán meg kell valósítani a váltófarok rögzítését, meg a kuplungharang rögzítését is, hiszen mások a felfogatási pontok, mint bogár váltónál… Végül jön a kulissza, amit ha nem alakítunk át, akkor nem működik a rendszer, mivel a Porsche váltó rudazata az alagút aljában megy, a bogáréval ellentétben, ami az alagút felső részében fut…
Szóval, a mi tavalyi munkánk anyagköltsége a munka végére 1.000.000 Ft-ba szaladt bele… A munkaigényéről pedig annyit, hogy minden feltétel adott volt, de így is több mint 30 alkalommal kellett be és kivenni a váltót, ebből 6 alkalommal már a motor is benn volt az autóban…
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 13:24:43
köszönöm lemondok a tervről....
aszittem
csak váltó ki-váltó be az eksön(én kis naiv)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15589 Dátum:
2011 Október 10, 13:44:11 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 13:29:08
azért talán a semminél picit több,
talán kitolgható a "még nemrázódik szét" fordulatszámhatár
ezzel esetleg az utazó is "akár" 120km/h lehet
www.tatinson.hu
www.kck.hu
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15588 Dátum:
2011 Október 10, 13:29:08 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 12:14:17
ezeknek a grammolás centírozás hókuszpókuszoknak
semmi
értelme a hengerfej mókolásnak pedig elég kikaparni a félcenti vastag koxot esetleg szelepvezetőt cserélni és szelepet becsiszolni
egy jól összerakott 1,6os motorral 8literes átlagfogyasztással van 110km/h utazód
azért talán a semminél picit több,
talán kitolgható a "még nemrázódik szét" fordulatszámhatár
ezzel esetleg az utazó is "akár" 120km/h lehet
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15587 Dátum:
2011 Október 10, 13:24:43 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 12:03:01
nem hallottam martonpapper porsche váltójáról ....
de nincs értelme
azért mert szét kell vágni az alváz központi gerendát, átalakítani a váltórudazatot,bakokat venni tartókat felhekmányolni..... kuplung kötél kinyomócsapágy önindító,ez se jön ki egy százasból.... még a féltengely kihajtás sem jó mindegyiknél...
köszönöm lemondok a tervről....
aszittem
csak váltó ki-váltó be az eksön(én kis naiv)
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15586 Dátum:
2011 Október 10, 13:10:04 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Október 10, 12:32:44
de ez akkor meg nem motortuning, hanem szinte szmb
őőő kifelejtettem hogy feltétlen pirosra kell festeni a szelepfedeleket és akkor meg de....
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089
The first rule of Fight Club is......
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15585 Dátum:
2011 Október 10, 12:51:15 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 12:25:05
e
"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15584 Dátum:
2011 Október 10, 12:32:44 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 12:14:17
ezeknek a grammolás centírozás hókuszpókuszoknak semmi értelme a hengerfej mókolásnak pedig elég kikaparni a félcenti vastag koxot esetleg szelepvezetőt cserélni és szelepet becsiszolni
egy jól összerakott 1,6os motorral 8literes átlagfogyasztással van 110km/h utazód
...
de ez akkor meg nem motortuning, hanem szinte szmb
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15583 Dátum:
2011 Október 10, 12:32:36 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 12:25:05
e
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15582 Dátum:
2011 Október 10, 12:25:05 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Október 10, 12:23:55
e
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Október 10, 12:28:05 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15581 Dátum:
2011 Október 10, 12:23:55 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2011 Október 10, 12:22:35
én sem, de érdekelne.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15580 Dátum:
2011 Október 10, 12:22:35 »
Idézetet írta: tati - 2011 Október 10, 12:03:01
nem hallottam martonpapper porsche váltójáról ....
én sem, de érdekelne.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15579 Dátum:
2011 Október 10, 12:14:17 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 11:37:01
köszi megnéztem habár ellentmondásos néhol
2.) 1.3-as bogárba 1.6 os typ 3-as motorhoz (széria busz karbival)34 pict3?
van-e értelme?
és ha nincs miért nincs
a motor teljes felújításon esik át főtengely centírozva lendkerék centírozva könyítve hajtókarok-dugatyúk grammolva ilyesmi
hengerfejekkel még nincs foglalkozva, mit érdemes "soft" lehetőségek mellett?
cél egy magasabb utazósebességű nemnagyfogyasztású "jól" gyorsuló motor
hétköznapi célra
ezeknek a grammolás centírozás hókuszpókuszoknak semmi értelme a hengerfej mókolásnak pedig elég kikaparni a félcenti vastag koxot esetleg szelepvezetőt cserélni és szelepet becsiszolni
egy jól összerakott 1,6os motorral 8literes átlagfogyasztással van 110km/h utazód
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15578 Dátum:
2011 Október 10, 12:03:01 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 11:37:01
köszi megnéztem habár ellentmondásos néhol
van-e értelme?
és ha nincs miért nincs
nem hallottam martonpapper porsche váltójáról ....
de nincs értelme
azért mert szét kell vágni az alváz központi gerendát, átalakítani a váltórudazatot,bakokat venni tartókat felhekmányolni..... kuplung kötél kinyomócsapágy önindító,ez se jön ki egy százasból.... még a féltengely kihajtás sem jó mindegyiknél...
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Október 10, 12:06:40 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15577 Dátum:
2011 Október 10, 11:55:33 »
Idézetet írta: Bill - 2011 Október 10, 11:52:20
Én nem látom értelmét. Biztos ezek a váltók soha nem mennek tönkre, de mi van ha igen?
de igen tönkre mennek 30-40 év alatt és egy komplett motorfelújítással (ár-ilag)megegyezik a rendbetétele
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15576 Dátum:
2011 Október 10, 11:52:20 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 10, 11:37:01
az érdekelne
1.)vajon a Marton-féle a porche váltók ilyenek-e
2.) 1.3-as bogárba 1.6 os typ 3-as motorhoz (széria busz karbival)34 pict3?
van-e értelme?
és ha nincs miért nincs
a motor teljes felújításon esik át főtengely centírozva lendkerék centírozva könyítve hajtókarok-dugatyúk grammolva ilyesmi
hengerfejekkel még nincs foglalkozva, mit érdemes "soft" lehetőségek mellett?
cél egy magasabb utazósebességű nemnagyfogyasztású "jól" gyorsuló motor
hétköznapi célra
Én nem látom értelmét. Biztos ezek a váltók soha nem mennek tönkre, de mi van ha igen?
Egy typ3 váltó is jó kompromisszum, gumiméret növelése a hátsó tengelyen.
"cél egy magasabb utazósebességű" - ettől függ minden, mik az elvárások/elvárásaid
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15575 Dátum:
2011 Október 10, 11:37:01 »
Idézetet írta: VW T2b - 2011 Október 10, 09:27:53
Váltókról és áttételekről a Váci Bogarasok Klubja honlapján találsz adatot, vbk.at.hu oldalon, majd a baloldali függőleges oszlopot tudod görgetni és ott van sok más mellett a "Sebváltó típusok", ezt megnyitva csemegézhetsz.
köszi megnéztem habár ellentmondásos néhol
Az egyes motorokhoz a következő kombinációkat javaslom:
1.6l-Motor 4-fokozatú 72/11-től készített széria váltóval
1.6l-Motor 5-fokozatú Porsche G50-es váltóval
Typ 4-Motor 4-fokozatú 72/11-től készített széria váltóval
Typ 4-Motor 5-fokozatú Porsche G50-es váltóval
Porsche sebességváltó
Egy nagyon jó választás lehet a Porsche "extra hosszú" 5 sebességes G50-es váltója. További Porsche váltók adatait is meg lehet nézni az alábbi táblázatban. A 901-est 1965 -1968, a 911/01-est 1969-1971 és a 915/03-ast 1972-1973-ig alkalmazták. A 915/44-est 1976-ban szerelték a 911S-be és a 915/62-est pedig 1978-1983 építették be. A VW motorokkal és felépítménnyel való összeépítés csak a keresztlengőkaros modelleknél lehetséges.
A G50-es váltót nagy méretei miatt sajnos nem ajánlatos VW-motorokkal összeépíteni
.
az érdekelne
1.)vajon a Marton-féle a porche váltók ilyenek-e
2.) 1.3-as bogárba 1.6 os typ 3-as motorhoz (széria busz karbival)34 pict3?
van-e értelme?
és ha nincs miért nincs
a motor teljes felújításon esik át főtengely centírozva lendkerék centírozva könyítve hajtókarok-dugatyúk grammolva ilyesmi
hengerfejekkel még nincs foglalkozva, mit érdemes "soft" lehetőségek mellett?
cél egy magasabb utazósebességű nemnagyfogyasztású "jól" gyorsuló motor
hétköznapi célra
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15574 Dátum:
2011 Október 10, 09:27:53 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2011 Október 09, 18:08:15
volt szó Marton papa féle porsche válóról
ez extrahosszú váltó, vagy netánn 5 gangos, vagy miféle lehet?
ha áttételkülömbség van, tudja valaki mi a különbség ,számokban?
Váltókról és áttételekről a Váci Bogarasok Klubja honlapján találsz adatot, vbk.at.hu oldalon, majd a baloldali függőleges oszlopot tudod görgetni és ott van sok más mellett a "Sebváltó típusok", ezt megnyitva csemegézhetsz.
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15573 Dátum:
2011 Október 10, 00:18:00 »
Idézetet írta: gas - 2011 Október 09, 17:27:13
Üdv mindenkinek!
Első videón befecskendezős setup van, ami hasonlít a duplaweberre, de a nyomott weberekhez fog kelleni turbós keverőcső (?)(emulsion tube -
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=520
)
A gyárihoz hasonló lehet, hogy ilyen:
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=3&t=118340
A mexikóiak általában nem az igényes megoldásaikról híresek, szériaközeli karbikat szoktak feltenni a motorjaikra, amik nem is teljesítenek annyira jól.
Nyomott, gyárihoz hasonló karbi a Renault R5 gt turbo-ról való Solex 32 DIS (
http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/index.php?cmd=category&cat_id=14
)
Szívott karbihoz speckó karbonbélésű turbó kell, mégis ezt tartják az egyszerűbb/igénytelenebbnek a nyomotthoz képest...
Olvasgasd a
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=3
fórumot, ha érdekel a téma
Illetve szerezz be egy ilyen könyvet:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=523251
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15572 Dátum:
2011 Október 09, 18:08:15 »
volt szó Marton papa féle porsche válóról
ez extrahosszú váltó, vagy netánn 5 gangos, vagy miféle lehet?
ha áttételkülömbség van, tudja valaki mi a külö
m
n
bség ,számokban?
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15571 Dátum:
2011 Október 09, 17:27:13 »
Üdv mindenkinek!
Láttam több videón duplakarbis turbós szetteket ezek speckó karbik vagy sem.....
Az idf-ek bírnák a turbót nyomatva?
Láttam dcnf-t átszívó rendszeren, de gyári karbit is nyomatva
PL.:http://www.youtube.com/watch?v=gl3jqeiPeSE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gnS2z2fGsSk&feature=related
ez nem biztos, hogy gyári de nagyon hasonlít rá
http://www.youtube.com/watch?v=ICrVYK14_dA&feature=related
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Október 09, 17:39:25 írta gas
»
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15570 Dátum:
2011 Október 08, 21:51:33 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Október 08, 21:49:21
és a 92-höz? vagy csak a 85.5 felettiekhez általában át kell?
elvileg azt még kiadja,nem árt
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15569 Dátum:
2011 Október 08, 21:49:21 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 08, 21:37:55
94mm is de ahhoz töcsavarokat át kell perselyezni.
és a 92-höz? vagy csak a 85.5 felettiekhez általában át kell?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15568 Dátum:
2011 Október 08, 21:37:55 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Október 08, 21:35:22
as 41 van rajta. mekkora HD szett fér el?
94mm is de ahhoz töcsavarokat át kell perselyezni.
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15567 Dátum:
2011 Október 08, 21:35:22 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Október 08, 21:34:30
lehet,teljesen jó,de as 21 és as 41 ötvény szám számit föleg
as 41 van rajta. mekkora HD szett fér el?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15566 Dátum:
2011 Október 08, 21:34:30 »
Idézetet írta: Forest - 2011 Október 08, 21:28:51
Az AB-s motor mennyire jó alap tuninghoz? Most 1,6-os HD van rajta. Lehet ennél nagyobbat feltenni?
lehet,teljesen jó,de as 21 és as 41 ötvény szám számit föleg
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #15565 Dátum:
2011 Október 08, 21:28:51 »
Az AB-s motor mennyire jó alap tuninghoz? Most 1,6-os HD van rajta. Lehet ennél nagyobbat feltenni?
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Oldalak:
1
...
163
164
165
166
167
[
168
]
169
170
171
172
173
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...