www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 09:01:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 161 162 163 164 165 [166] 167 168 169 170 171 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3372752 alkalommal)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #15684 Dátum: 2011 Október 17, 15:00:08 »

Hosszú váltóval a széria motor is megfutja kettesben a 80-at.
Nem csak a vége hosszabb?

Bácsi Győző
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15683 Dátum: 2011 Október 17, 14:21:15 »

Megérkeztek a weberek is.
Egyszerűen gyönyörű ahogy össze van rakva a polírozott szívócsövekkel.
Még 1pár légszűrő meg egy kis turbina ház hiányzik.
Majd le fényképelem hogy gyönyörködjetek.   Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15682 Dátum: 2011 Október 13, 08:14:58 »

Nem pont Neked kellett elmagyarázni a múltkor, hogy nevezd át a jpg-t xlsx-re?
Megint beteszem akkor.
 Jezusom ...


télleg, ez is megvan.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #15681 Dátum: 2011 Október 13, 06:57:15 »

akkor fasztudja.
van valami táblázat, hogy milyen fordulaton milyen kerékkel milyen a fordulatszám?
mintha a thesambán lett volna ilyen.
Nem pont Neked kellett elmagyarázni a múltkor, hogy nevezd át a jpg-t xlsx-re?
Megint beteszem akkor.
 Jezusom ...


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15680 Dátum: 2011 Október 13, 06:23:58 »

kösziiiii!!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15679 Dátum: 2011 Október 12, 21:47:28 »

Hosszú váltóval a széria motor is megfutja kettesben a 80-at.


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15678 Dátum: 2011 Október 12, 21:10:05 »

akkor fasztudja.
van valami táblázat, hogy milyen fordulaton milyen kerékkel milyen a fordulatszám?
mintha a thesambán lett volna ilyen.
Wink
http://www.csp-shop.de/cshop/technik/getriebeberechnung5.php

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15677 Dátum: 2011 Október 12, 20:52:06 »

akkor fasztudja.
van valami táblázat, hogy milyen fordulaton milyen kerékkel milyen a fordulatszám?
mintha a thesambán lett volna ilyen.

Hosszú váltóval a széria motor is megfutja kettesben a 80-at.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #15676 Dátum: 2011 Október 12, 20:33:59 »

akkor fasztudja.
van valami táblázat, hogy milyen fordulaton milyen kerékkel milyen a fordulatszám?
mintha a thesambán lett volna ilyen.
én excelben megcsináltam magamnak (annak idején itt is közreadtam, Stunt jól megkritizálta Grin), sőt valamelyik fórumtársunk is közzétette a saját verzióját, nem is olyan rég
« Utoljára szerkesztve: 2011 Október 12, 21:11:40 írta Bill »
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #15675 Dátum: 2011 Október 12, 18:14:28 »

g60-as felniről van képed?

Ami egy másik topicban megbújt a bogár mögött???? (BMW E30-on van)

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15674 Dátum: 2011 Október 12, 18:13:51 »

akkor fasztudja.
van valami táblázat, hogy milyen fordulaton milyen kerékkel milyen a fordulatszám?
mintha a thesambán lett volna ilyen.
mondom le lett számolva.... Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15673 Dátum: 2011 Október 12, 18:11:13 »

Mert a Mesterek itt vannak belinkelem ide is:

g60-as felniről van képed?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15672 Dátum: 2011 Október 12, 18:10:45 »

az váltó le lett számolva anno......és hosszú
akkor fasztudja.
van valami táblázat, hogy milyen fordulaton milyen kerékkel milyen a fordulatszám?
mintha a thesambán lett volna ilyen.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #15671 Dátum: 2011 Október 12, 18:09:54 »

Mert a Mesterek itt vannak belinkelem ide is:


Stunt figyelmébe:  Grin Grin   

Ember nem szarozik holmi kulcskereséssel:

http://videa.hu/videok/jarmuvek/szijcsere-auto-gyors-veteran-uDju2u9D8I83BCbz

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15670 Dátum: 2011 Október 12, 18:04:10 »

ha az az a váltó, ami most ulrichban van, akkor megnyugtatlak, hogy ez egy sima rövid váltó.
nem ao-s, hanem a0-s.
kábé fél éve homályosított fel a varázsló erről létező anomáliáról.
az váltó le lett számolva anno......és hosszú

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15669 Dátum: 2011 Október 12, 18:03:13 »

Volt bent nekem hosszú váltóm, simán elviszi a motor (1200 -m volt)

ha az az a váltó, ami most ulrichban van, akkor megnyugtatlak, hogy ez egy sima rövid váltó.
nem ao-s, hanem a0-s.
kábé fél éve homályosított fel a varázsló erről létező anomáliáról.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #15668 Dátum: 2011 Október 12, 16:46:21 »

Tipikusan az ötös váltóknak nem hosszabb a vége, mint egy bogár négyes.

Volt bent nekem hosszú váltóm, simán elviszi a motor (1200 -m volt), legfeljebb többször szúrsz hármast, meg hármasban végig tudsz előzni anélkül, hogy váltanod kéne.

A porsche váltó nem ilyen, ott valóban hosszabb az 5.

Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam gyenge motor + hosszú váltónál: hol sok, hol kevés, de sehol nem jó. Ahol a váltónak értelme lenne, ott a motor nem forog. Előzni nehézkes, nagyobb utazóhoz nincs ereje. Erős motorhoz biztos hosszút raknék.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15667 Dátum: 2011 Október 12, 16:38:52 »

Bárki ki tudja próbálni a hosszú váltót, csak ballonosabb gumit tegyen hátra Smiley
kb. 205/80 -asat... Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15666 Dátum: 2011 Október 12, 16:10:44 »

Bárki ki tudja próbálni a hosszú váltót, csak ballonosabb gumit tegyen hátra Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #15665 Dátum: 2011 Október 12, 15:57:46 »

Sopron-Vecsés utat. Undecided
Siklós-Vecsés útat. Wink
Nem elérhető Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089


The first rule of Fight Club is......

« Hozzászólás #15664 Dátum: 2011 Október 12, 15:43:21 »

egyszer én is raktam hosszú váltót a buszba az 1.6 hoz....a cseheknél a hegyekben (de amúgy is)olyan xar volt a hűtés hogy csak na......

"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15663 Dátum: 2011 Október 12, 15:00:22 »

nem tudom milyen áttételekkel megy az 5 sebességes váltó, attól függ kinek miért jobb. ha az utolsó fokozat kb olyan, mint a 4 sebességesé, akkor gyorsításnál jöhet jobban, ha meg hosszabb a vége, akkor nyilván nagyobb a végsebesség. ki nem kapcsolná az 5.et 110-nél?
Tipikusan az ötös váltóknak nem hosszabb a vége, mint egy bogár négyes. (Ez a mai autóknál is így van, mindet kb. arra tervezik, h. 100 körül forog 3000 -et.) A bogár rövidje is aránylag hosszú váltó, csak maga a motor karakterisztikája olyan, hogy nem szeret forogni (főleg a gyári). De igaza van valahol stuntnak, hogy lehet, hogy többet ér, ha megszokja az ember a hangját, és nyugodtan tolja neki 110-120 -szal.

Volt bent nekem hosszú váltóm, simán elviszi a motor (1200 -m volt), legfeljebb többször szúrsz hármast, meg hármasban végig tudsz előzni anélkül, hogy váltanod kéne. A tapasztalatok fényében azt mondom, gyári motorhoz nem érdemes vele töcskölni, mert a szűk fordulatszám-tartomány miatt nem sokat ér, kb. 5-10 km/h -t lehet vele nyerni maximum, nem lesz jelentősen csendesebb tőle. Egy rövid váltóval is simán bírja a motor a gyári végét, 110 -zel meg bármilyen jó állapotú bogár kimegy a világból. Fogyasztás sem lenne jobb, mert jobban függ a sebességtől (menetellenállástól), mint a fordulattól.
Mondom, ezek a konkrét tapasztalataim, nekem volt bent hosszú váltó gyári motorral, elbírja a motor, csak nem éri meg. Ha elforog a motor 4000 fölé vígan, akkor megéri (1,6 vagy tuning motor).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #15662 Dátum: 2011 Október 12, 15:00:01 »

A berg5 váltók ilyenek. Az 5. fokozat = gyári 4. (talán hosszú) fokozattal. Ezt leginkább olyan autókba használják, amik lábon mennek gyorsulni.

Nekem van egy elméletem az "olcsó" hosszú váltóra. Valaki ki is próbálhatná  Roll Eyes.
A T2 4. fokozata egy sima rövid váltóba. Ez kb egy sima hosszú váltóval egyenértékű lesz 4. fokozatban, viszont kicsit nyomatékosabb. (R) (TM)
de ez gyorsulás közben is jó, mert kevésbé esik vissza a fordulatszám váltásnál

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15661 Dátum: 2011 Október 12, 14:54:36 »

A berg5 váltók ilyenek. Az 5. fokozat = gyári 4. (talán hosszú) fokozattal. Ezt leginkább olyan autókba használják, amik lábon mennek gyorsulni.

Nekem van egy elméletem az "olcsó" hosszú váltóra. Valaki ki is próbálhatná  Roll Eyes.
A T2 4. fokozata egy sima rövid váltóba. Ez kb egy sima hosszú váltóval egyenértékű lesz 4. fokozatban, viszont kicsit nyomatékosabb. (R) (TM)
Idézetet írta: BlackP link
=topic=192.msg701567#msg701567 date=1318422974
nem tudom milyen áttételekkel megy az 5 sebességes váltó, attól függ kinek miért jobb. ha az utolsó fokozat kb olyan, mint a 4 sebességesé, akkor gyorsításnál jöhet jobban,
« Utoljára szerkesztve: 2011 Október 12, 14:57:31 írta Balage »

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
1303LS
« Hozzászólás #15660 Dátum: 2011 Október 12, 14:45:42 »

nem tudom milyen áttételekkel megy az 5 sebességes váltó, attól függ kinek miért jobb. ha az utolsó fokozat kb olyan, mint a 4 sebességesé, akkor gyorsításnál jöhet jobban, ha meg hosszabb a vége, akkor nyilván nagyobb a végsebesség. ki nem kapcsolná az 5.et 110-nél?
Erről jut eszembe.
Van nekem egy AT-s váltóm. Ha valakit érdekel kölcsönbe szívesen odaadom mondjuk egy meghatározott időre.
Lehet, hogy elmegy tőle a kedve és akkor visszaadja, hogy "na ezt is kipróbáltam"
Ami nekem jó a dologban, hogy nem tudom az előéletét és így lepróbálhatjuk élesben.
Az enyémbe lusta vagyok már ki-be rakosgatni.
Szegény Porsche a múlt héten nem tudott mit kezdeni vele, mert a bizonytalanság miatt hülyeség lett volna bevállalni a Sopron-Vecsés utat. Undecided
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #15659 Dátum: 2011 Október 12, 14:36:14 »

Kérdés, hogy minek.
Illetve 1000 vagy 10000 bogarasból mennyinek van valójában szüksége 5 sebességre, vagy hosszúnál hosszabb váltóra.  Roll Eyes
nem tudom milyen áttételekkel megy az 5 sebességes váltó, attól függ kinek miért jobb. ha az utolsó fokozat kb olyan, mint a 4 sebességesé, akkor gyorsításnál jöhet jobban, ha meg hosszabb a vége, akkor nyilván nagyobb a végsebesség. ki nem kapcsolná az 5.et 110-nél?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #15658 Dátum: 2011 Október 12, 14:33:59 »

elég baráti ár  Shocked
Kérdés, hogy minek.
Illetve 1000 vagy 10000 bogarasból mennyinek van valójában szüksége 5 sebességre, vagy hosszúnál hosszabb váltóra.  Roll Eyes
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #15657 Dátum: 2011 Október 12, 14:21:50 »

Tessék 5 sebesség:
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?139393

<beszúrt kép törölve>
elég baráti ár  Shocked

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető bushi
Hozzászólások: 2415


-=BUS(H)MAN=-

« Hozzászólás #15656 Dátum: 2011 Október 12, 12:26:38 »

Tessék 5 sebesség:
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?139393


Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15655 Dátum: 2011 Október 12, 12:26:32 »

t3 5gang  Grin

Épp akartam mondani, hogy a buszomban is balra lent van az egyes. Meg 924 Porschekban is ott szokott lenni.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Süni
« Hozzászólás #15654 Dátum: 2011 Október 12, 12:17:53 »

vagy iFA

t3 5gang  Grin

Egyiket sem vezettem sose.... (Meg nem is akarok később sem.  Cool )
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15653 Dátum: 2011 Október 12, 12:16:57 »

t3 5gang  Grin
vagy iFA

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15652 Dátum: 2011 Október 12, 12:16:48 »

Vannak ilyen váltók, főleg BMW-ben, és Mercedesben. Az 1-es nem fent, hanem lent van. Lényege, hogy a 2-es, és a 3-as egy síkban legyen, így csapatásnál gyorsabban tudsz váltani.
t3 5gang  Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #15651 Dátum: 2011 Október 12, 10:24:49 »

ha annyi a furcsasága, hogy bal lent van az 1. fokozat, akkor az normális a 901-es "dog-leg" váltóknál. Meg lehetne nézni vmikor/vhol az autót? vezetted már, hogy milyen? mekkora motorral van összerakva?
Nem csak ennyi, valahogy jobbra fent kezd és vissza balfel, mint a trabant. Asszem.  Grin
VOlt már rajta valami 1.8 körül is, de most knyszerűségből egy új 1.3F-el jár.
Persze, biztos szívesen megmutatja. Vecsésen van.
Süni
« Hozzászólás #15650 Dátum: 2011 Október 12, 10:18:56 »

Lehet, hogy csak a kulissza része van fejjel lefelé és megmókolva? Nem tudom.
Az biztos, hogy többszázezret elment már így.
Vannak ilyen váltók, főleg BMW-ben, és Mercedesben. Az 1-es nem fent, hanem lent van. Lényege, hogy a 2-es, és a 3-as egy síkban legyen, így csapatásnál gyorsabban tudsz váltani.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #15649 Dátum: 2011 Október 12, 10:15:46 »

Lehet, hogy csak a kulissza része van fejjel lefelé és megmókolva? Nem tudom.
Az biztos, hogy többszázezret elment már így.

ha annyi a furcsasága, hogy bal lent van az 1. fokozat, akkor az normális a 901-es "dog-leg" váltóknál. Meg lehetne nézni vmikor/vhol az autót? vezetted már, hogy milyen? mekkora motorral van összerakva?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #15648 Dátum: 2011 Október 12, 06:36:46 »

motor egyben ugy tudom adok számot ha kell...én kimaradnék belöle

Számot kérnék légyszi privátban. Köszi Smiley

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #15647 Dátum: 2011 Október 11, 22:31:58 »

egy jó mexikoi d
72.08-tól,nagy olajfuratos,növelt kompressziójú,kúpos dugós,D1-es.Ez a motor került később a mexikóiakba is.Úgyhogy a német 1.2-es is jó,csak 1972 utáni legyen.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15646 Dátum: 2011 Október 11, 22:17:36 »

Akkor marad az építés. Csak kellene egy jó alap motor.
Ha épitesz akkor az alap egy jó mexikoi d,vagy ab ar 1300as

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető péter
Hozzászólások: 1227


« Hozzászólás #15645 Dátum: 2011 Október 11, 21:20:20 »

ez nem egy kényelmes tura motor erre én is azt mondom Grin

Akkor marad az építés. Csak kellene egy jó alap motor.
Oldalak: 1 ... 161 162 163 164 165 [166] 167 168 169 170 171 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.