www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 12:37:30

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 [154] 155 156 157 158 159 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3368852 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16164 Dátum: 2012 Február 05, 20:47:43 »

Ahogy Maresz mondja, ahhoz is kell szívócső... Sokkal olcsóbb nem lesz, de cserébe egy erősen kompromisszumos valamit kapunk...
Tuning motort így nem lehet építeni... A széria karbis tuning motorok meg szörnyűek számomra... De szerintem Maresz is utálja őket mint a sz@rt...

egy fos konkrétan

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16163 Dátum: 2012 Február 05, 20:42:25 »

Ahogy Maresz mondja, ahhoz is kell szívócső... Sokkal olcsóbb nem lesz, de cserébe egy erősen kompromisszumos valamit kapunk...
Tuning motort így nem lehet építeni... A széria karbis tuning motorok meg szörnyűek számomra... De szerintem Maresz is utálja őket mint a sz@rt...

szerintem ennek semmi értelme

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16162 Dátum: 2012 Február 05, 20:40:00 »

Ha jól be van lőve a karbi, akkor tud erősebb lenni a teljes tartományban.

A két darab EMPI ICT karburátorral és a szimplaszívós HF-el milyen eséllyel lesz erősebb a motor 2000 fordulat környékén.
Semmi esetre sem akarok pörgős motort. A felső tartományok egyáltalán nem érdekelnek.
Vagy semmi javulást nem tudok kicsikarni a gyárihoz képest?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #16161 Dátum: 2012 Február 05, 18:06:16 »

Van két DRLA36 a polcon, csak pénzem nincs a szívócsonkokra, a karbirudazatra meg a légszűrőkre.
Ha csak az egyiket használnám fel valamelyest csökkennek igaz a költségek, de jön megint a kérdés: 1db DRLA-val jó lesz?
szerintem ennek semmi értelme

Sompi
« Hozzászólás #16160 Dátum: 2012 Február 05, 18:05:46 »

ahoz 1db hoz is kell szivócsonk....

pl ilyen...



1303LS
« Hozzászólás #16159 Dátum: 2012 Február 05, 17:57:36 »

A két darab EMPI ICT karburátorral és a szimplaszívós HF-el milyen eséllyel lesz erősebb a motor 2000 fordulat környékén.
Semmi esetre sem akarok pörgős motort. A felső tartományok egyáltalán nem érdekelnek.
Vagy semmi javulást nem tudok kicsikarni a gyárihoz képest?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16158 Dátum: 2012 Február 05, 17:53:52 »

Van két DRLA36 a polcon, csak pénzem nincs a szívócsonkokra, a karbirudazatra meg a légszűrőkre.
Ha csak az egyiket használnám fel valamelyest csökkennek igaz a költségek, de jön megint a kérdés: 1db DRLA-val jó lesz?
Itt van tati, írj neki, kicsi pénzért csinál neked szívócsövet Cheesy

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16157 Dátum: 2012 Február 05, 17:52:24 »

Van két DRLA36 a polcon, csak pénzem nincs a szívócsonkokra, a karbirudazatra meg a légszűrőkre.
Ha csak az egyiket használnám fel valamelyest csökkennek igaz a költségek, de jön megint a kérdés: 1db DRLA-val jó lesz?
ahoz 1db hoz is kell szivócsonk....

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #16156 Dátum: 2012 Február 05, 17:49:08 »

Teljesen szar lesz, gyenge és még sokat is fog fogyasztani. Alapjárat is nehezen lesz beállítható, de azért lesz. Szarul reagál majd a CO csavarra (a pict2 CO csavaros egyáltalán?)

Ahol a tengely kezdene "menni", ott a karbi kis 23 mm-es venturija megfogja a levegőt....

Van két DRLA36 a polcon, csak pénzem nincs a szívócsonkokra, a karbirudazatra meg a légszűrőkre.
Ha csak az egyiket használnám fel valamelyest csökkennek igaz a költségek, de jön megint a kérdés: 1db DRLA-val jó lesz?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16155 Dátum: 2012 Február 05, 17:39:01 »

1.6 + W120 mit szól a gyári 30PICT-2-höz?
Szeretni fogja a motor ezt a karbit? Alapjáratokkal (hidegen melegen) mennyi bajom lesz?
Szóval mennyire szivatom meg magam???

Teljesen szar lesz, gyenge és még sokat is fog fogyasztani. Alapjárat is nehezen lesz beállítható, de azért lesz. Szarul reagál majd a CO csavarra (a pict2 CO csavaros egyáltalán?)

Ahol a tengely kezdene "menni", ott a karbi kis 23 mm-es venturija megfogja a levegőt....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #16154 Dátum: 2012 Február 05, 17:34:50 »

1.6 + W120 mit szól a gyári 30PICT-2-höz?
Szeretni fogja a motor ezt a karbit? Alapjáratokkal (hidegen melegen) mennyi bajom lesz?
Szóval mennyire szivatom meg magam???
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #16153 Dátum: 2012 Február 05, 09:20:16 »

Bocs nem tudom hová írjam.
Van egy "ismerősömnek" egy 1,6-os kabrió bogara.
Azt mondja nekem, hogy városban 15 litert eszik, országúton normál 8-10 liter.
Sokkalom a 15 litert.
Valami ötletetek?
köszi
télen, padlógáz-padlófék üzemmódban és rövid utakon járva a városban biztos több is lehet.. szóval lehet hogy csak sofőr függő.
esetleg szelephézag állítás + karbi + gyújtásállítás nem árthat. fontos hogy az előmelegítő meg a termosztát működjön pl stb..
vagy egy kis tömítetlenség a benzinbetöltőnél és minden bal kanyarban csöpög a benzin menetközben ha úgy használják.. nehéz lenne ennyi infóból eltalálni
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 05, 09:22:00 írta Typ117 »
Nem elérhető wcsabesz
Hozzászólások: 93

« Hozzászólás #16152 Dátum: 2012 Február 05, 09:05:06 »

Bocs nem tudom hová írjam.
Van egy "ismerősömnek" egy 1,6-os kabrió bogara.
Azt mondja nekem, hogy városban 15 litert eszik, országúton normál 8-10 liter.
Sokkalom a 15 litert.
Valami ötletetek?
köszi
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16151 Dátum: 2012 Február 03, 16:01:56 »

Én arra gondoltam egyébként (lentiek mellett) hogy a széria typ1 főtengely - legalábbis a források, illetve akár itthoni legendák szerint - hajlamos eltörni. Ez fokozottan igaz fordulaton, mert ugyan eléggé rövidke, de a gyártásnál nem is gondoltak arra, hogy a kritikus tartományt bármikor elérheti. Ergo a megmunkálás is ennek megfelelő, az edzés, az anyagminőség....
Szóval a törésveszéllyel mi a helyzet?
(Egyébként egy 1200 -es pl. soha nem forog 4000 fölé, eleve úgy van a gyári solex karburálva a hatalmas féklevegővel. És ez gondolom nem véletlen.).


Szerintem meg egyáltalán nem jellemző a törés. 150 lóerőig a gyári főtengely és a hajtórudakat simán beépítik, pedig ehhez már azért kell még nagy lökettérfogatnál is 5500-6000-es fordulat.
A gyári német főtengelyek nagyon jók, mindenki előnyben részíti a vadi új, kínai gyártmányokkal szemben.
Szerintem a törés nem akut probléma, inkább a blokk-csapágycsészék beverődése nagy fordulaton.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16150 Dátum: 2012 Február 02, 20:04:09 »

Én arra gondoltam egyébként (lentiek mellett) hogy a széria typ1 főtengely - legalábbis a források, illetve akár itthoni legendák szerint - hajlamos eltörni. Ez fokozottan igaz fordulaton, mert ugyan eléggé rövidke, de a gyártásnál nem is gondoltak arra, hogy a kritikus tartományt bármikor elérheti. Ergo a megmunkálás is ennek megfelelő, az edzés, az anyagminőség....
Szóval a törésveszéllyel mi a helyzet?
(Egyébként egy 1200 -es pl. soha nem forog 4000 fölé, eleve úgy van a gyári solex karburálva a hatalmas féklevegővel. És ez gondolom nem véletlen.).
forog 4000 fole meg masodikban is.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16149 Dátum: 2012 Február 02, 19:54:39 »

Én arra gondoltam egyébként (lentiek mellett) hogy a széria typ1 főtengely - legalábbis a források, illetve akár itthoni legendák szerint - hajlamos eltörni. Ez fokozottan igaz fordulaton, mert ugyan eléggé rövidke, de a gyártásnál nem is gondoltak arra, hogy a kritikus tartományt bármikor elérheti. Ergo a megmunkálás is ennek megfelelő, az edzés, az anyagminőség....
Szóval a törésveszéllyel mi a helyzet?
(Egyébként egy 1200 -es pl. soha nem forog 4000 fölé, eleve úgy van a gyári solex karburálva a hatalmas féklevegővel. És ez gondolom nem véletlen.).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16148 Dátum: 2012 Február 02, 18:25:00 »

Itt két dolgot kell megkülönböztetni a "mekkora fordulatot bírnak" alatt. Van aki ezt úgy érti, hogy mekkora az a fordulat aminél még nem repül ki a blokkból a főtengely, és van aki úgy érti, hogy mi az a határ ami felett üzemeltetve drasztikusan lecsökken az élettartam.

Az első variációra valóban az a válasz, hogy gond nélkül bírnak 6000 fölött forogni, de szerintem te konkrétan a második variációra vagy kíváncsi.

Azzal kezdeném, hogy a gyári, leszabályzós rotor nem hiába szabályoz le 4500-nál... Az egyértelmű, hogy a fordulatszám növelésével az élettartam csökken, de itt nem lehet tisztán a főtengelyről beszélni, hanem a főtengely-csapágy-blokk hármas élettartamáról van szó. Az elmondható, hogy a typ1 motor élettartama nem csökken drasztikusan addig, amíg nem használjuk folyamatosan 5000 f/perc felett.
Gene Berg csinált egy tesztet amiben egy széria alapú tuningmotort 6500-as leszabályzással használt hajtva. Így 4000 km futásteljesítmény után nagyon komoly elhasználódást tapasztalt. Utána megcsinálta a tesztet 7200-as max fordulattal, így 1500 km-ig bírta a motor. Szóval azért ezeket nem erre találták ki, de feltételezem, hogy ehhez az eredményhez nagyon kapott ez a két motor, mert az én 1,6 motorom ugyan 6000-nél nem szeretett többet forogni, de gyakran rúgva olyan 20-30ezer km után sikerült lenulláznom (Azt azért hozzá kell tenni, hogy egy olyan szinten felújított motor, ha nem kap olyan gyilkolást mint az enyém kapott tőlem, akkor pont tízszeresét bírja ki...)
Ezzel a 4500-5500-as határral egyébként a legtöbb komoly tuner a tengerentúlon és Németeknél is egyetért. De jelzem, ez nem azt jelenti, hogy behal a motor, hanem egyszerűen csökken az élettartam... Illetve nem azt kell érteni, hogy egyszer-egyszer 6000-ig elforgatva nem bír ki egy évet...

Meg azért az sem mindegy, hogy a motor többi része hogyan van kialakítva (sűrítési viszony, olajrendszer, stb)...



A gyári főtengelyek kb. mekkora fordulatot bírnak ép elmével? Gondolok arra, hogy régi tuner könyvekben pl. javasolják a cserét, ha 4000 fölé megyünk, ilyesmi... Meg mondjuk Judsonhoz sem ajánlják, hogy a gyári fordulat fölé menjünk.
Illetve van-e különbség ebből a szempontból a régi (pl. 30 lovas) és az új D-s, F-es motorok között?
« Utoljára szerkesztve: 2012 Február 02, 18:26:53 írta callook »

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16147 Dátum: 2012 Február 02, 16:34:34 »

Laikusként:
Biztosan van valami határ, ha másért nem, a hosszú löket miatt, rosszul gondolom?
1200 is érdekel...
(pl. a how to soup up... c. műben is utalnak rá - azok pl. a régi 30 lovas motorokat túrták)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #16146 Dátum: 2012 Február 02, 16:31:56 »

szerintem azért 6000felett is kell tudni....böven
Laikusként:
Biztosan van valami határ, ha másért nem, a hosszú löket miatt, rosszul gondolom?

Bácsi Győző
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16145 Dátum: 2012 Február 02, 09:19:00 »

A gyári főtengelyek kb. mekkora fordulatot bírnak ép elmével? Gondolok arra, hogy régi tuner könyvekben pl. javasolják a cserét, ha 4000 fölé megyünk, ilyesmi... Meg mondjuk Judsonhoz sem ajánlják, hogy a gyári fordulat fölé menjünk.
Illetve van-e különbség ebből a szempontból a régi (pl. 30 lovas) és az új D-s, F-es motorok között?
szerintem azért 6000felett is kell tudni....böven

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #16144 Dátum: 2012 Február 02, 08:38:35 »

A gyári főtengelyek kb. mekkora fordulatot bírnak ép elmével? Gondolok arra, hogy régi tuner könyvekben pl. javasolják a cserét, ha 4000 fölé megyünk, ilyesmi... Meg mondjuk Judsonhoz sem ajánlják, hogy a gyári fordulat fölé menjünk.
Illetve van-e különbség ebből a szempontból a régi (pl. 30 lovas) és az új D-s, F-es motorok között?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16143 Dátum: 2012 Február 01, 17:04:31 »

Le tudnám írni, hogy miért f@szság, de az eleve szétk.rt tuning topikot nem akarom még azzal is meggyalázni, hogy egy megfelelő műszaki alapokat mellőző kitalációt taglalgassunk, miközben értelmes dolgok meg nem kerülnek ide... Igazat adok Stuntnak, nem elég a másik 52 topik, még ezt is f@szkodásra kell használni...

Múltkor valaki bogár turbosításról beszélt és mondta, hogy nehéz átalakítani a karbit hozzá. Azon gondolkoztam, hogyha két torok lenne az egyiken a karbi a másikon a turbó, akkor végülis a karbi szívott maradna a turbó meg jól elenne ott szárazon. Elnézést a móricka rajzért  Embarrassed Ha valami óltári gagyi ötlet, akkor a lebaszást privátban kérem Smiley

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16142 Dátum: 2012 Január 28, 19:23:54 »

Hogy ne süllyedjen el ez a topik és hasznos dolgok kerüljenek bele, bepötyögöm a H-hajtórudakhoz tartozó ARP csavarok meghúzásának módját, amit Stunt osztott meg velem:

A csavar fején megtalálható, hogy milyen csavarról van szó (ARP 8740 CRO-MO, vagy ARP 2000 CRO-MO)

Ha ARP 8740-es a csavar és 3/8" a kulcsnyílás, 5/16" a menet, akkor 36 Nm a meghúzási nyomaték.

Ha ARP 8740-es a csavar és 7/16" a kulcsnyílás, 3/8" a menet, akkor 42 Nm a meghúzási nyomaték.

Ha ARP 2000-es a csavar és 3/8" a kulcsnyílás, 5/16" a menet, akkor 38 Nm a meghúzási nyomaték.

Ha ARP 2000-es a csavar és 7/16" a kulcsnyílás, 3/8" a menet, akkor 46 Nm a meghúzási nyomaték.

Ezeknek a csavaroknak sokszögű fejük van amikhez nem metrikus, hanem colos crova fejre van szükség. Normálisabb szerszámboltokban kapható.
A fent leírt meghúzási nyomatékok akkor érvényesek, ha a fej alatt bezsírozzuk a csavart, a menetet pedig olajozzuk, vagy menetrögzítőzzük. Ne szárazon húzzuk meg!

Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #16141 Dátum: 2012 Január 27, 14:50:49 »

Köszönöm.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16140 Dátum: 2012 Január 26, 15:14:59 »

Nem építhető be typ1 motorba. De ha be lehetne, akkor sem látom sok értelmét. A leghosszabb löketű typ4 főtengellyel is csak minimális löket növekedést lehetne elérni (typ1 69mm, typ4 71mm). Emellett a typ4 főtengely jóval nehezebb is a typ1-hez képest. A lendkerék rögzítése masszívabb, mert nem 4 stift, hanem 5 csavar fog a tengely végén, viszont csak nagy kuplungos lendkerekek vannak hozzá tömegesen, ami plusz munka a váltóval való összeépítésnél. Egy határozott előnye van, hogy erősebb a typ1 főtengelynél, viszont annál a teljesítménynél, ahol ez számít, ott már nem a főtengely a kritikus pont...

Typ 4-es főtengely mennyire építhető be bogárblokkba?
csak hogy okosodjak...

Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #16139 Dátum: 2012 Január 26, 13:39:53 »

Typ 4-es főtengely mennyire építhető be bogárblokkba?
csak hogy okosodjak...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16138 Dátum: 2012 Január 26, 10:22:55 »

Váltó rögzítésre keresek valami megoldást.
Lehetőleg olyat amihez nem kell kivenni a motort.
Ha lenne kép illusztrációnak még jobb lenne.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16137 Dátum: 2012 Január 25, 23:48:39 »

Ilyen volt valamikor, de egyrészt így ronda, másrészt elakadt volna garázsbejárón.
http://www.mofoco.com/item/EMPI_3414_Gt_Chrome_Tip_Vw_Bug_Engine_Exhaust_Muffler/332/c81
ez van még hozzá
http://www.mofoco.com/item/EMPI_3357_8_Heater_Box_J_tubes_Vw_Bug_Ghia_Exhaust_/331/c81
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #16136 Dátum: 2012 Január 25, 21:40:34 »

felkerült az új rendszer  Wink


30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #16135 Dátum: 2012 Január 25, 21:37:19 »

felkerült az új rendszer  Wink

Milyen típus?
Elfér a külső szűrős olajpumpa mellett?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #16134 Dátum: 2012 Január 25, 21:06:19 »

felkerült az új rendszer  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16133 Dátum: 2012 Január 24, 19:08:12 »

Már ha a váltó a téma. a váltókúpnál lévő bakom megint szakadt. Most vagy az utángyártott gagyi vagy nem tudok vezetni Grin
A kérdés milyen bakot kellene használni ami bírja is?
És a váltót pluszban nem lehet még valahogy lerögzíteni?
 Wink
uretán bak

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16132 Dátum: 2012 Január 24, 19:07:53 »


Azt így nem lehet megmondani, mert ezek általában öreg kuplungok, aminek a rugója, tárcsája már sok csatából jött ki győztesen. A 180-as alapvetően a kisebb motorokhoz készült, de a gyár nem módosított, még a 44 lovas motornál is ezt használta, azonban az 1.6-os motornál már eggyel továbbléptek. Ebből arra következtetek, hogy ott már ők is úgy érezték, hogy a 180-as kimerült, eljutott a végére. Nyilván a gyártó véghelyzeteket számol, én azt mondom, hogy a 180-as kuplung simán megbirkózik az átlagos 1600-as motorral.

Továbbá van egy olyan szemlélet, hogy a határhelyzetre méretezett kuplung megvédi a  váltót és a féltegelyeket, amert amikor durván ráengeded akkor tud egy kicsit megcsúszni, tompítani, ellenben egy szinterkuplung egy stage2-es szerkezettel megfog, mint az állat és szétb@ssza a váltót, féltengelyeket, váltóbakokat. 
gyári 200as van kevlár tárcsával volt....versenyt is birta sokat kellet rugdalni..

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16131 Dátum: 2012 Január 24, 14:49:47 »

Ha nincs semmi extra kipufogód, akkor a motor alatt, hátul keresztül kell vinni egy zártszelvényt, amit két oldalon a lökhárító tartókhoz rögzítesz két menetes 8-as szárral.
Ha ez a olajpumpa alatti felöntés alatt 5 mm-re megy el, akkor soha többet nem kell orrbakot cserélned.

Ez a legegyszerűbb, de a váltót is oda lehet hiltiszalagozni az alváz villához, de az gagyi és állandóan elmozdul meglazul, stb.
Nincs valami kép erről?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16130 Dátum: 2012 Január 24, 14:46:41 »

Már ha a váltó a téma. a váltókúpnál lévő bakom megint szakadt. Most vagy az utángyártott gagyi vagy nem tudok vezetni Grin
A kérdés milyen bakot kellene használni ami bírja is?
És a váltót pluszban nem lehet még valahogy lerögzíteni?
 Wink

Ha nincs semmi extra kipufogód, akkor a motor alatt, hátul keresztül kell vinni egy zártszelvényt, amit két oldalon a lökhárító tartókhoz rögzítesz két menetes 8-as szárral.
Ha ez a olajpumpa alatti felöntés alatt 5 mm-re megy el, akkor soha többet nem kell orrbakot cserélned.

Ez a legegyszerűbb, de a váltót is oda lehet hiltiszalagozni az alváz villához, de az gagyi és állandóan elmozdul meglazul, stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #16129 Dátum: 2012 Január 24, 14:42:41 »

Megjelöltem azokat a helyeket, ahol mindenképpen kell köszörülni.
A többi nem lényeges, illetve ott nem ér bele.
Már ha a váltó a téma. a váltókúpnál lévő bakom megint szakadt. Most vagy az utángyártott gagyi vagy nem tudok vezetni Grin
A kérdés milyen bakot kellene használni ami bírja is?
És a váltót pluszban nem lehet még valahogy lerögzíteni?
 Wink

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16128 Dátum: 2012 Január 24, 14:42:20 »

180as hány lóerőt bír? mondjuk nem gyorsuláson, hanem átlag használatnál?


Azt így nem lehet megmondani, mert ezek általában öreg kuplungok, aminek a rugója, tárcsája már sok csatából jött ki győztesen. A 180-as alapvetően a kisebb motorokhoz készült, de a gyár nem módosított, még a 44 lovas motornál is ezt használta, azonban az 1.6-os motornál már eggyel továbbléptek. Ebből arra következtetek, hogy ott már ők is úgy érezték, hogy a 180-as kimerült, eljutott a végére. Nyilván a gyártó véghelyzeteket számol, én azt mondom, hogy a 180-as kuplung simán megbirkózik az átlagos 1600-as motorral.

Továbbá van egy olyan szemlélet, hogy a határhelyzetre méretezett kuplung megvédi a  váltót és a féltegelyeket, amert amikor durván ráengeded akkor tud egy kicsit megcsúszni, tompítani, ellenben egy szinterkuplung egy stage2-es szerkezettel megfog, mint az állat és szétb@ssza a váltót, féltengelyeket, váltóbakokat. 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #16127 Dátum: 2012 Január 24, 14:35:27 »

Itt van pár kép, hogy hol kell a 68 előtti váltóházat kicsit megreszelni, hogy a 215-ös lendkerékhez tartozó kuplung elférjen.

Megjegyzem, hogy széria 200-as kuplunggal sok 100 lóerő körüli bogár fut, a Kennedy stage1-es 200 mm-es kuplungot (ami nekem van) pedig 160 lóerőig és 240 Nm-ig ajánlják.

180as hány lóerőt bír? mondjuk nem gyorsuláson, hanem átlag használatnál?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16126 Dátum: 2012 Január 24, 14:11:44 »

Megjelöltem azokat a helyeket, ahol mindenképpen kell köszörülni.
A többi nem lényeges, illetve ott nem ér bele.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16125 Dátum: 2012 Január 24, 14:08:59 »

Itt van pár kép, hogy hol kell a 68 előtti váltóházat kicsit megreszelni, hogy a 215-ös lendkerékhez tartozó kuplung elférjen.

Megjegyzem, hogy széria 200-as kuplunggal sok 100 lóerő körüli bogár fut, a Kennedy stage1-es 200 mm-es kuplungot (ami nekem van) pedig 160 lóerőig és 240 Nm-ig ajánlják.


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 [154] 155 156 157 158 159 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.