www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:13:53
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
144
145
146
147
148
[
149
]
150
151
152
153
154
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3368141 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16364 Dátum:
2012 Február 27, 21:32:20 »
Elvileg nem drasztikusan szarok...
122 a főfúvóka amit az 1776 motor azért megszív a 30-as venturikon annyira, hogy elviselhetően működjön a motor, mégha nem is 100%-os
(Én szoktam 1776-hoz 32-es venturi és 130-135 főfúvókát használni, az elég jó, de pl. a Boxer Shop kis, 28-as venturit és hozzá 115-ös főfúvókát használ ezekhez a motorjaihoz, hogy könnyen állíthatóak és mindenhol erős hétköznapi motorok legyenek)
Alapjárati talán 50, féklevegő se beteg (talán 190), de amilyen tartományról beszélünk, ott pont a fő fúvóka dolgozik...
Próbából dobnék bele más fúvókákat, hogy látszódjon, milyen irányba kell elindulni, de ezt innen nehéz... Nincs egyértelmű recept... Mennie kell valaki olyannak az autóval, aki állítgatott már ilyen karbikat és az érezni fogja, hogy milyen jellegű a gond...
Idézetet írta: tati - 2012 Február 27, 20:24:09
milyen fúvókák vannak benne?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16363 Dátum:
2012 Február 27, 21:02:45 »
Idézetet írta: Sagaris - 2012 Február 27, 18:10:49
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16362 Dátum:
2012 Február 27, 20:24:09 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 27, 18:57:24
A szinkront beállítottuk. Akkor hétvégén indul a fúvóka játék (ha nem előbb :-)).
milyen fúvókák vannak benne?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16361 Dátum:
2012 Február 27, 18:57:24 »
A szinkront beállítottuk. Akkor hétvégén indul a fúvóka játék (ha nem előbb :-)).
Idézetet írta: Maresz - 2012 Február 27, 18:28:03
szinkron ilyesmi?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16360 Dátum:
2012 Február 27, 18:28:03 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 27, 18:20:49
Nos, ma tudtam menni a kocsival. Jelenlegi állapot:
- az autó alul nagyon erős. Kb 1500-tól nagyot lép, kb 2700-2800-ig.
- 3000 felett elkezd a motor elfogyni, kicsit rángat, dadog, vagy csak eszetlenül szívó hangot ad, de lassan gyorsul
- 4500 fölé kín-keservesen megy, de sokat nem próbáltam.
Ha valaki járt már hasonló cipőben, ötleteket várnék.
Amúgy jelen állapotában mindennapos autózásra nagy élmény (már ha nem megyünk 3000 fölé :-)))). Az alapjárat picit magas (kb 1100), de azt könnyű korrigálni.
szinkron ilyesmi?
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16359 Dátum:
2012 Február 27, 18:27:14 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 27, 18:20:49
Nos, ma tudtam menni a kocsival. Jelenlegi állapot:
- az autó alul nagyon erős. Kb 1500-tól nagyot lép, kb 2700-2800-ig.
- 3000 felett elkezd a motor elfogyni, kicsit rángat, dadog, vagy csak eszetlenül szívó hangot ad, de lassan gyorsul
- 4500 fölé kín-keservesen megy, de sokat nem próbáltam.
Ha valaki járt már hasonló cipőben, ötleteket várnék.
Amúgy jelen állapotában mindennapos autózásra nagy élmény (már ha nem megyünk 3000 fölé :-)))). Az alapjárat picit magas (kb 1100), de azt könnyű korrigálni.
benzin és levegő fuvókával.... játszanék...
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16358 Dátum:
2012 Február 27, 18:20:49 »
Nos, ma tudtam menni a kocsival. Jelenlegi állapot:
- az autó alul nagyon erős. Kb 1500-tól nagyot lép, kb 2700-2800-ig.
- 3000 felett elkezd a motor elfogyni, kicsit rángat, dadog, vagy csak eszetlenül szívó hangot ad, de lassan gyorsul
- 4500 fölé kín-keservesen megy, de sokat nem próbáltam.
Ha valaki járt már hasonló cipőben, ötleteket várnék.
Amúgy jelen állapotában mindennapos autózásra nagy élmény (már ha nem megyünk 3000 fölé :-)))). Az alapjárat picit magas (kb 1100), de azt könnyű korrigálni.
Sagaris
Hozzászólások: 2302
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16357 Dátum:
2012 Február 27, 18:10:49 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2012 Február 27, 15:57:23
1961 VW1200 DeLuxe
http://www.vulture.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16356 Dátum:
2012 Február 27, 17:13:41 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2012 Február 27, 15:57:23
[offtopic] csak egybe műanyagot árul.
offtopic]
hi hi
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16355 Dátum:
2012 Február 27, 15:57:23 »
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16354 Dátum:
2012 Február 26, 15:48:24 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Február 26, 15:37:12
Mind a 2 szelepfedélről kell szellőztetni a motort? Mintha úgy emlékszem, hogy csak az egyikről érdemes, de a jobb vagy a bal?
ha egy akkor jobb
www.tatinson.hu
www.kck.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16353 Dátum:
2012 Február 26, 15:37:12 »
Mind a 2 szelepfedélről kell szellőztetni a motort? Mintha úgy emlékszem, hogy csak az egyikről érdemes, de a jobb vagy a bal?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16352 Dátum:
2012 Február 26, 11:43:39 »
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16351 Dátum:
2012 Február 26, 11:13:44 »
Idézetet írta: 1303LS - 2012 Február 26, 07:57:29
A blokkban a visszavezetőcsatorna biztos, hogy tiszta? Nem kerülhetett oda mondjuk egy kis paszta?
Nem, tiszta és egy kicsit meg is van nagyobbítva.
Ha az el lenne tömődve, akkor drámaian szórná az olajat.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16350 Dátum:
2012 Február 26, 11:11:45 »
Nem gondolnám, hogy a blokk van elfúrva (egyébként Pomlényi Peti csinálta, meg még mást is rajta
), amennyire lehet, ellenőriztem és az első olajvisszavezetés nem tizedmillimétereken múlik, nem is nagyon tudom, hogy lehetne annyira elfúrni, hogy ne működjön a labirint. Ott van egy szórótárcsa, egy furat, meg a labirint, semmi nincs illesztve.
Az szíjtárcsa alatti folyás a kis csapágyhézag, a nagy pumpa (30 mm), katergáz és a nagy fordulat együttes hatása. Ahogy nő a csapágyhézag, a folyás szépen megszűnik, illetve egyre nagyobb fordulat felé tolódik el, a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy később tényleg csak padlógázas autópálya tempónál folyik.
Én még nem esnék neki a szimmeringes ékszíjtárcsának (ez az egyetlen jó megoldás, illetve tüneti kezelés), hanem várnék, hogy mit mutat, ha bent lesz a motor s használatban van.
A szimmeringes tárcsa berakáshoz csak a kipufogót kell levenni, a csőkígyót.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16349 Dátum:
2012 Február 26, 11:00:57 »
Ehhez ki kell venni a motort?
Idézetet írta: callook - 2012 Február 26, 10:24:46
A legtisztább ha megveszed a szettet, akkor kb 15 perc az átalakítás...
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16348 Dátum:
2012 Február 26, 10:24:46 »
Sajnos azt kell mondjam, hogy ilyen esetben általában nem a szíjtárcsa cseréje, illetve a szellőzés kiépítése a megoldás... Valószínűleg az van amit Maresz írt, vagy valami miatt valamikor megsérült a szíjtárcsánál a furat a blokkban. 3 motor volt eddig nálam ami ilyen tüneteket produkált (közte az én régi 1,6 motorom) Mindegyiknél kísérleteztem, végig vettem minden eshetőséget (visszavezető furat, kartergáz, szíjtárcsák), de végül a szimeringes szíjtárcsa oldotta meg a dolgot.
A kérdésedre, hogy megoldható-e a gyári tárcsa leesztergálásával az ügy, arra a válaszom az, hogy igen, de nem a szíjtárcsa a kényesebb része a dolognak, hanem maga a szimering. Ugyanis, ha leesztergálnád ékpályáig is a tárcsa agyát, akkor sincs elég hely az agy és a furat között, hogy elférjen bármilyen szimering is. Ezért úgy csinálják, hogy egy alumínium szimeringházat ragasztanak be a blokkba és a szimering gyakorlatilag a blokkon kívül van. Éppen ezért a szíjtárcsát is ki hozzák picit egy távtartó gyűrűvel és így a szettben természetesen van mégegy távtartó a felső tárcsához is. A legtisztább ha megveszed a szettet, akkor kb 15 perc az átalakítás...
Azért előtte tehetsz egy próbát másik tárcsával... Hátha...
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 26, 06:34:17
Nem hagy nyugodni a probléma, hogy az ékszíjtárcsa alól terhelésen szökik az olaj.
Átolvasva kb 50 oldal szambát, a következőkre jutottam:
- az ékszíjtárcsa olajvisszavezetője nem megfelelő (jelenleg gyári van rajta)
- nem megfelelő a motor szellőzése - csináljunk kartergáz kivezetést 1600ccm felett a szelepfedelekre
- tegyünk szimmeringet a főtengely végére a tárcsa alá - speckó tárcsa kell, illetve szimmering
Első lépésként - ha sikerül - felteszek egy másik ékszíjtárcsát (
ilyet
). Ezzel az a baj, hogy beleér az olajpumpa nagyobb fedele miatt az alsó lemezkébe (ezt kiküszöbölöm alacsonyabb anyával). Mivel bentebb van az ékszíj, nem fog más síkban futni az ékszíj, mint a gyári tárcsával?
Ha ez nem sikerül, akkor továbblépek a szimmering irányba. Ehhez mindenképp csak speckó ékszíjtárcsa jó? A visszavezető csatornák leesztergálásával nem megoldható?
Csak végső esetben csinálnék kivezetést a szelepfedelekre.
Köszi a tanácsokat!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16347 Dátum:
2012 Február 26, 09:44:09 »
Idézetet írta: 1303LS - 2012 Február 26, 09:28:26
Azt hogy lehet?
Blokkot össze rakva furnak 2 felet.....szerszám van a végén ami megvezti a "furot"
Vagy üt a szerszám,vagy tul nagy elötolással végzik(szakálmetál pl olyan rondát fur)
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
sparkafer
Hozzászólások: 13994
30-347-1939
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16346 Dátum:
2012 Február 26, 09:38:40 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 25, 20:14:21
Ilyen lett:
<beszúrt kép törölve>
A legelső indítás (előtte forgattuk gyertyák nélkül, hogy legyen benzin a karbikban és olaj a szükséges helyeken):
http://www.youtube.com/watch?v=Z7UI0HSeSCY&feature=youtu.be
Gratula!
http://sparkafer.blogspot.hu/
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16345 Dátum:
2012 Február 26, 09:28:26 »
Idézetet írta: Maresz - 2012 Február 26, 08:52:45
-elvan furva a blokk
Azt hogy lehet?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16344 Dátum:
2012 Február 26, 08:52:45 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 26, 06:34:17
Nem hagy nyugodni a probléma, hogy az ékszíjtárcsa alól terhelésen szökik az olaj.
Átolvasva kb 50 oldal szambát, a következőkre jutottam:
- az ékszíjtárcsa olajvisszavezetője nem megfelelő (jelenleg gyári van rajta)
- nem megfelelő a motor szellőzése - csináljunk kartergáz kivezetést 1600ccm felett a szelepfedelekre
- tegyünk szimmeringet a főtengely végére a tárcsa alá - speckó tárcsa kell, illetve szimmering
Első lépésként - ha sikerül - felteszek egy másik ékszíjtárcsát (
ilyet
). Ezzel az a baj, hogy beleér az olajpumpa nagyobb fedele miatt az alsó lemezkébe (ezt kiküszöbölöm alacsonyabb anyával). Mivel bentebb van az ékszíj, nem fog más síkban futni az ékszíj, mint a gyári tárcsával?
Ha ez nem sikerül, akkor továbblépek a szimmering irányba. Ehhez mindenképp csak speckó ékszíjtárcsa jó? A visszavezető csatornák leesztergálásával nem megoldható?
Csak végső esetben csinálnék kivezetést a szelepfedelekre.
Köszi a tanácsokat!
-elvan furva a blokk
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16343 Dátum:
2012 Február 26, 07:57:29 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 26, 06:34:17
Nem hagy nyugodni a probléma, hogy az ékszíjtárcsa alól terhelésen szökik az olaj.
Átolvasva kb 50 oldal szambát, a következőkre jutottam:
- az ékszíjtárcsa olajvisszavezetője nem megfelelő (jelenleg gyári van rajta)
- nem megfelelő a motor szellőzése - csináljunk kartergáz kivezetést 1600ccm felett a szelepfedelekre
- tegyünk szimmeringet a főtengely végére a tárcsa alá - speckó tárcsa kell, illetve szimmering
Első lépésként - ha sikerül - felteszek egy másik ékszíjtárcsát (
ilyet
). Ezzel az a baj, hogy beleér az olajpumpa nagyobb fedele miatt az alsó lemezkébe (ezt kiküszöbölöm alacsonyabb anyával). Mivel bentebb van az ékszíj, nem fog más síkban futni az ékszíj, mint a gyári tárcsával?
Ha ez nem sikerül, akkor továbblépek a szimmering irányba. Ehhez mindenképp csak speckó ékszíjtárcsa jó? A visszavezető csatornák leesztergálásával nem megoldható?
Csak végső esetben csinálnék kivezetést a szelepfedelekre.
Köszi a tanácsokat!
A blokkban a visszavezetőcsatorna biztos, hogy tiszta? Nem kerülhetett oda mondjuk egy kis paszta?
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16342 Dátum:
2012 Február 26, 06:34:17 »
Nem hagy nyugodni a probléma, hogy az ékszíjtárcsa alól terhelésen szökik az olaj.
Átolvasva kb 50 oldal szambát, a következőkre jutottam:
- az ékszíjtárcsa olajvisszavezetője nem megfelelő (jelenleg gyári van rajta)
- nem megfelelő a motor szellőzése - csináljunk kartergáz kivezetést 1600ccm felett a szelepfedelekre
- tegyünk szimmeringet a főtengely végére a tárcsa alá - speckó tárcsa kell, illetve szimmering
Első lépésként - ha sikerül - felteszek egy másik ékszíjtárcsát (
ilyet
). Ezzel az a baj, hogy beleér az olajpumpa nagyobb fedele miatt az alsó lemezkébe (ezt kiküszöbölöm alacsonyabb anyával). Mivel bentebb van az ékszíj, nem fog más síkban futni az ékszíj, mint a gyári tárcsával?
Ha ez nem sikerül, akkor továbblépek a szimmering irányba. Ehhez mindenképp csak speckó ékszíjtárcsa jó? A visszavezető csatornák leesztergálásával nem megoldható?
Csak végső esetben csinálnék kivezetést a szelepfedelekre.
Köszi a tanácsokat!
«
Utoljára szerkesztve: 2012 Február 26, 06:39:00 írta stonemen
»
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16341 Dátum:
2012 Február 25, 20:31:28 »
Idézetet írta: gsattila - 2012 Február 25, 20:27:02
Fáin!
nagyon szépen zenél a motor.....
zengőgumi
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16340 Dátum:
2012 Február 25, 20:27:02 »
Fáin!
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 25, 20:21:52
Amikor igazán varázsol:
http://youtu.be/VegC9pn7Vck
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16339 Dátum:
2012 Február 25, 20:21:52 »
Amikor igazán varázsol:
http://youtu.be/VegC9pn7Vck
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16338 Dátum:
2012 Február 25, 20:19:35 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 25, 20:14:21
A legelső indítás (előtte forgattuk gyertyák nélkül, hogy legyen benzin a karbikban és olaj a szükséges helyeken):
Zsir
(Ahogy gumibacsi is mondta a vegen: az index meg belever a karterba, allitani kell rajta ;-))
Buzi, aki fékez! :-)))
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16337 Dátum:
2012 Február 25, 20:14:21 »
Ilyen lett:
A legelső indítás (előtte forgattuk gyertyák nélkül, hogy legyen benzin a karbikban és olaj a szükséges helyeken):
http://www.youtube.com/watch?v=Z7UI0HSeSCY&feature=youtu.be
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16336 Dátum:
2012 Február 25, 09:00:10 »
Akkoriban volt értelme, mert a gyári szimplaszívós hengerfejeknél és 1db karbinál sokkal jobb volt. De ez abban az időben volt, amikor a bogarakban a legerősebb gyári motor 30 LE volt... Idővel a VW is duplaszívós fejeket kezdett használni és sok apróságot változtatott a motorjain, így megjelentek a gyári motorok 34, 40, 44, 50 LE-vel.
Ezek alapján azt mondom, ha manapság valaki tuningolni akar, akkor eleve a már gyárilag 50LE motorból kell kiindulni, mert az módosítások nélkül tud annyit mint egy költséges 1,2 Vintage Speed motor.
Emellett én nagy rajongója vagyok ezeknek a Retro tuning motoroknak és úgy gondolom, ha valaki ilyet épít (Okrasa, TDE, Speedwell, stb, illetve replikáik) akkor azt azért teszi és én is azért tenném, mert egy nagyon jó kis korabeli, autentikus extra. Pl. ugyanúgy kb. 50 LE egy széria 1,6, illetve egy Okrasa 1,2, de az nem kérdés, hogy melyik mutat jobban egy ovál motorfedele alatt.
Ahogy Janek mondta egyszer amikor arról beszélgettünk, hogy néha szeretnék a nagy motorom helyett egy vintage speed motort ő meg a TDE replikája helyett néha egy igazi izmos motora vágyik, hogy "el kell dönteni, hogy retrózni, vagy tuningolni akarunk..."
Illetve azért itt nem lehet csak lóerőkről beszélni! Ahogy Varázsló is írta egész más a karaktere egy piszkált, duplakarbis 1,2 motornak mint egy gyári 1,6-nak, hiába hasonló a teljesítménye. Mint ahogy egész más karektere van a Varázsló valamikori Cal lookerében lévő szimplaszívós 2 karbis 1,6 motornak és egy gyári duplaszívós 1,6-nak is, pedig szerintem a legnagyobb teljesítményük az kb egyező.
Idézetet írta: Narancs - 2012 Február 24, 21:11:54
Egy széria 30LE-s motoron ha meghagyjuk a gyári tengelyt,és felteszünk rá két OKRASA 7.5:1 kompressziójú hengerfejet,és két Solex32PBIC karbit,akkor kb hány lóerős motort kapunk?Olyan 50LE körül,mint egy széria 1.6-os?
Van értelme így feltenni egy motorra a két fejet és a két karbit,vagy mást is kéne csinálni?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16335 Dátum:
2012 Február 24, 22:03:53 »
Idézetet írta: Narancs - 2012 Február 24, 21:34:55
Amit leírtam,azok a korabeli felpiszkált OKRASA motorok tartozékai.
Vagy csináltak azokkal mást is?
SAE lóerőt mértek rajta, ezek általában amerikai mérések, DIN lóerőben közelebb volt a 40-hez.
De nem vagyok benne a témában, nem értek hozzá, inkább csak a 70-es évek Oettingereihez.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16334 Dátum:
2012 Február 24, 21:37:28 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Február 24, 20:53:05
Ez egy jó motor lesz. ;-)
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16333 Dátum:
2012 Február 24, 21:34:55 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Február 24, 21:25:24
Szerintem ahhoz, hogy 50 lóerő legyen mást is kellene csinálni. Én 40-re saccolnám kb., de nem lesz olyan, mint egy F-es motor. Más lesz a karaktere.
Amit leírtam,azok a korabeli felpiszkált OKRASA motorok tartozékai.
Vagy csináltak azokkal mást is?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16332 Dátum:
2012 Február 24, 21:25:24 »
Idézetet írta: Narancs - 2012 Február 24, 21:11:54
Egy széria 30LE-s motoron ha meghagyjuk a gyári tengelyt,és felteszünk rá két OKRASA 7.5:1 kompressziójú hengerfejet,és két Solex32PBIC karbit,akkor kb hány lóerős motort kapunk?Olyan 50LE körül,mint egy széria 1.6-os?
Van értelme így feltenni egy motorra a két fejet és a két karbit,vagy mást is kéne csinálni?
Szerintem ahhoz, hogy 50 lóerő legyen mást is kellene csinálni. Én 40-re saccolnám kb., de nem lesz olyan, mint egy F-es motor. Más lesz a karaktere.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16331 Dátum:
2012 Február 24, 21:13:40 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 24, 20:02:20
Ennyi hozzászólást nem lesz könnyű törölni...
Mi a Varázslóval inkább motort építettünk ma, ha lesz kedve, tesz be képet. :-)
1776, kicsit okosított gyári hengerfej, W100, IDF40, kb 8,5 kompresszió, CSP Supercompetition.
Tavasszal megy padra, 90 körülre saccoljuk.
Kíváncsi vagyok...
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16330 Dátum:
2012 Február 24, 21:11:54 »
Idézetet írta: Varázsló - 2012 Február 24, 20:51:28
jól megépített vintage speed 1200-esek 47-50 lóerősek. Ezekben a motorokban nagy tengely van, jól megtúrt szimplaszívós két karbival, néha két dupla karbival.
Egy széria 30LE-s motoron ha meghagyjuk a gyári tengelyt,és felteszünk rá két OKRASA 7.5:1 kompressziójú hengerfejet,és két Solex32PBIC karbit,akkor kb hány lóerős motort kapunk?Olyan 50LE körül,mint egy széria 1.6-os?
Van értelme így feltenni egy motorra a két fejet és a két karbit,vagy mást is kéne csinálni?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16329 Dátum:
2012 Február 24, 20:53:05 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 24, 20:02:20
Ennyi hozzászólást nem lesz könnyű törölni...
Mi a Varázslóval inkább motort építettünk ma, ha lesz kedve, tesz be képet. :-)
1776, kicsit okosított gyári hengerfej, W100, IDF40, kb 8,5 kompresszió, CSP Supercompetition.
Tavasszal megy padra, 90 körülre saccoljuk.
Ez egy jó motor lesz. ;-)
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16328 Dátum:
2012 Február 24, 20:51:28 »
Ahhoz, hogy az 1.2-es motor 60 lóerő legyen, nagyon kell a fordulat. A nagy fordulat pedig csak nagy tengellyel és nagyon megtúrt hengerfejjel valósítható meg, még 1.2-es esetében is.
Én SOHA nem mondtam, hogy Maxi motorja 60 lóerős, én azt mondtam, hogy a túrt hengerfejes, jól megépített vintage speed 1200-esek 47-50 lóerősek. Ezekben a motorokban nagy tengely van, jól megtúrt szimplaszívós két karbival, néha két dupla karbival.
Meg lehet csinálni az 1200-as 60 lóerősre, de ahhoz túrt duplaszívós fej kell és weber IDF-ek és vagy 300-as tengely, ami egy 1.2-eben nagyjából oylan, mint az 1.6-osban a 314-322 fokos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16327 Dátum:
2012 Február 24, 20:12:52 »
Idézetet írta: maxi - 2012 Február 24, 20:11:48
inditas volt? Video?
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16326 Dátum:
2012 Február 24, 20:11:48 »
Idézetet írta: stonemen - 2012 Február 24, 20:02:20
Ennyi hozzászólást nem lesz könnyű törölni...
Mi a Varázslóval inkább motort építettünk ma, ha lesz kedve, tesz be képet. :-)
1776, kicsit okosított gyári hengerfej, W100, IDF40, kb 8,5 kompresszió, CSP Supercompetition.
Tavasszal megy padra, 90 körülre saccoljuk.
inditas volt? Video?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #16325 Dátum:
2012 Február 24, 20:02:20 »
Ennyi hozzászólást nem lesz könnyű törölni...
Mi a Varázslóval inkább motort építettünk ma, ha lesz kedve, tesz be képet. :-)
1776, kicsit okosított gyári hengerfej, W100, IDF40, kb 8,5 kompresszió, CSP Supercompetition.
Tavasszal megy padra, 90 körülre saccoljuk.
Oldalak:
1
...
144
145
146
147
148
[
149
]
150
151
152
153
154
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...