www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 12:05:14

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3318181 alkalommal)
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20204 Dátum: 2014 április 09, 17:30:45 »

Fordítom. A Porsche-ba gyárilag alulról megy, a bogárba felülről. Ha ezt nem tudod, elhiszem, hogy nem érted Smiley


Na ezt nem tudtam! Akkor azt mondod, hogy a 944 csonkot at kell alakitani olyanra, mint eredetileg a bogar, hogy felulrol fogaja a gombfejet? Igy ertenem  Wink

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20203 Dátum: 2014 április 09, 17:29:32 »

Ezt a Porsche fék-futómű dolgot olyan szépen,alaposan,és mindenre kiterjedően összeszedted,hogy ennél jobban nem is lehetne!
Minden elismerésem,és köszönet érte,hogy ilyen profin leírtad! Kezfogas
Ennek tényleg menni kell a főoldalra a tudás bázisba,ennek nem szabad elvesznie!

Lehet,hogy nem tudom jól,de azzal még kiegészíteném,hogy az első tengelycsonknál a furat a km spirálnak az nem típusfüggő,hanem évjáratfüggő.Szintén az 1985 a dátum,mint a vas és alu lengőkarnál.A régebbi évjáratok még mechanikus-bowdenes km órásak voltak,a fiatalabbak pedig már elektromosan működtek.

Az első futóműnél sem kötelező a Kerscher gömbefej (persze biztos jobb ha van),hanem létezik valami okosság (talán adapter),amit esztergályossal le lehet gyártani,és akkor nem kell a Kerscheré.A Breuer Zsolti már ezt is kiagyalta,és meg is csinálta/csináltatta,és működik.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20202 Dátum: 2014 április 09, 17:06:29 »

Ulesfutes + j cso   Evil
Te egyébként ezt javaslod?

A 996 Carrera Cabrio üléseim eleve fűtésesek,meg cabrióval hideg időben eleve nem fogok közlekedni.Felesleges két hőcserélővel két hengert korlátozni ugye?
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20201 Dátum: 2014 április 09, 17:04:52 »

Fordítom. A Porsche-ba gyárilag alulról megy, a bogárba felülről. Ha ezt nem tudod, elhiszem, hogy nem érted Smiley

Meg egyszer forditsd a magyart magyarra legyszi, tovabbra sem ertem  Cheesy
Gyarilag mindkettobol felulrol megy, nem? Ha atforditod alulra (mindegy h porsche/) de nem csereled egyszerre hosszura a lengokar gombfejet is, hozzaerne a stabihoz, a harmadik kepen latszik mennyire nincs hely.  Huh
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20200 Dátum: 2014 április 09, 17:02:51 »

A bogár tengelycsonkba fülről megy bele a gömbfej kúpja, a 944-be pedig alulról (ld. 2. kép, nem a lengőkar!). Na, ennek az átfordítására gondolok, mert különben hosszabb nyomtávrúd kell, és úgy eléggé ki van fordítva a gömbfej. Stunt kocsijában is így van.


Meg egyszer forditsd a magyart magyarra legyszi, tovabbra sem ertem  Cheesy
Gyarilag mindkettobol felulrol megy, nem? Ha atforditod alulra (mindegy h porsche/) de nem csereled egyszerre hosszura a lengokar gombfejet is, hozzaerne a stabihoz, a harmadik kepen latszik mennyire nincs hely.  Huh

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20199 Dátum: 2014 április 09, 16:55:36 »

köszi a véleményeket/tanácsokat kipufogó témában  Wink
ma volt a kezemben gyári 2.1wbx hengerfej, és annak 35mm a kipufogó csatorna kilépő nyílása - és pont arra gondoltam amit Callook írt, hogy fel kellene túrni a 32 járatomat tölcséresen 35-re, és akkor adja magát a 38-as rendszer.
egyelőre várok tapasztalatokat a 32-es rendszerrel, és közben elkezdek gyűjteni 38-asra.
az a nyűg a nagyobbal még, hogy a gyári hőcserélő nem jó hozzá, mert korlátozza az 1 és 3 henger töltéscseréjét  Undecided vagy heroináron bővebb csővel szerelt hőcserélő, vagy J cső a megoldás. viszont én nem szeretnék benzinkályhát - öngól  Jezusom ...

Ulesfutes + j cso   Evil

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20198 Dátum: 2014 április 09, 16:18:50 »

köszi a véleményeket/tanácsokat kipufogó témában  Wink
ma volt a kezemben gyári 2.1wbx hengerfej, és annak 35mm a kipufogó csatorna kilépő nyílása - és pont arra gondoltam amit Callook írt, hogy fel kellene túrni a 32 járatomat tölcséresen 35-re, és akkor adja magát a 38-as rendszer.
egyelőre várok tapasztalatokat a 32-es rendszerrel, és közben elkezdek gyűjteni 38-asra.
az a nyűg a nagyobbal még, hogy a gyári hőcserélő nem jó hozzá, mert korlátozza az 1 és 3 henger töltéscseréjét  Undecided vagy heroináron bővebb csővel szerelt hőcserélő, vagy J cső a megoldás. viszont én nem szeretnék benzinkályhát - öngól  Jezusom ...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20197 Dátum: 2014 április 09, 11:51:18 »

A bogár tengelycsonkba fülről megy bele a gömbfej kúpja, a 944-be pedig alulról (ld. 2. kép, nem a lengőkar!). Na, ennek az átfordítására gondolok, mert különben hosszabb nyomtávrúd kell, és úgy eléggé ki van fordítva a gömbfej. Stunt kocsijában is így van.

Ezt nem teljesen értem, Tiéden így volt? Tudtommal ezt csak a régebbi 3 csavaroson lehet megcsinálni (enyémen meg is fordítottam), mert ennél beleérne a stabilizátorba/fogasléces kormányműbe, ha csak nincs valami ilyesmi módon meghosszabbítva a gömbfej nyaka. Ezért van, hogy 40-50mm a max. ültetés, amit a 2 csavaros elvisel.

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20196 Dátum: 2014 április 09, 11:32:16 »

Annyit tennék hozzá, hogy a kormányösszekötők kúpját célszerű átfordítani az első tengelycsonkon, by Merki. Egyebekben korrekt és alapos, gratula.


Ezt nem teljesen értem, Tiéden így volt? Tudtommal ezt csak a régebbi 3 csavaroson lehet megcsinálni (enyémen meg is fordítottam), mert ennél beleérne a stabilizátorba/fogasléces kormányműbe, ha csak nincs valami ilyesmi módon meghosszabbítva a gömbfej nyaka. Ezért van, hogy 40-50mm a max. ültetés, amit a 2 csavaros elvisel.








http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20195 Dátum: 2014 április 09, 11:21:47 »

<beszúrt kép törölve>


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20194 Dátum: 2014 április 09, 10:29:57 »

A nagyobb áttételű himbasor az áttétel arányában megnöveli a szelepnyitást. Ahol a vezérműtengely nyitna a szelepen 10mm-t, ott egy jól beállított 1.25 himbasorral 12.5mm-t nyit. De nem csak a maximális szelepnyitásnál számít, hanem a teljes nyitási (zárási) időszakban: Amikor még csak 1mm lenne a nyitás 1:1 áttételű himbával, akkor az 1.25 himbával már 1.25mm, és így tovább. Azt lehet mondani, hogy ez egy olyan beavatkozás, ami már széria motoron is tud segíteni, ráadásul a teljes teljesítménytartományban. Egy szolid vezérműtengelyes motornál a tengely jótékony hatását erősíti, aztán minél nagyobb emelésű és minél hegyesebb a tengely, a himbasor hatása annál elhanyagolhatóbb. Nagyvonalakban, leegyszerűsítve ezt lehet elmondani.
emellett fontos még, hogy a vezérműtengelyeket is úgy tervezik, hogy meghatározott himbasorokkal működnek jól. Pl. az Engle FK sorozatú tengelyeit, illetve a Scat C sorozatának néhány darabját kis emeléssel gyártják, így azokat 1,4 himbasorral kell szerelni, hogy a szelepeknél megvalósuljon a megfelelő löket (ezzel a megoldással a vezérlés bizonyos alkatrészei nem annyira terheltek). Az Engle VZ sorozatú tengelyeit csak gyári áttételű himbákkal lehet szerelni, mert nagyon nagy az emelésük. Van a köztes út is, ilyen az Engle W sorozata, ami gyári, vagy 1.25-ös himbákkal is szerelhető.
Egyébként a gyáriak között is van különbség, mert a himbák egy része 1:1, a másik része 1:1,1 áttételű.
És a himbáknál nagyon fontos a jól beállított geometria (hézagolókkal és a nyomórúd vágásával). Egyszer kiszámoltam, hogy ha úgy építünk be egy 1:1.25 himbát, hogy nagyon rossz a geometria (nagyon kitekert, vagy nagyon betekert állító csavarral lehet a szelephézagot beállítani), akkor alig lesz nagyobb a szelepnyitásunk mint egy tökéletesen beállított gyári 1:1,1 himbával.


Biztos már volt téma párszor,de erről az 1:1.25-ös himbáról írjatok még valamit.

Mi a lényege,miért szokták beépíteni,milyen motorokba javasolt...

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20193 Dátum: 2014 április 09, 08:24:45 »

Nagyobbat emel, jobban nyitja a szelepeket, jobban szellőzik a motor.

Biztos már volt téma párszor,de erről az 1:1.25-ös himbáról írjatok még valamit.

Mi a lényege,miért szokták beépíteni,milyen motorokba javasolt...
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20192 Dátum: 2014 április 09, 01:38:35 »

Biztos már volt téma párszor,de erről az 1:1.25-ös himbáról írjatok még valamit.

Mi a lényege,miért szokták beépíteni,milyen motorokba javasolt...
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 09, 01:41:46 írta Narancs »
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #20191 Dátum: 2014 április 08, 22:25:22 »

« Utoljára szerkesztve: 2014 április 08, 22:27:51 írta Maresz »

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20190 Dátum: 2014 április 08, 22:24:31 »

Annyit tennék hozzá, hogy a kormányösszekötők kúpját célszerű átfordítani az első tengelycsonkon, by Merki. Egyebekben korrekt és alapos, gratula.

ha már agymenés:
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20189 Dátum: 2014 április 08, 22:18:45 »

Az is érdekes infó, hogy a CSP Super Competition kipufogó csak 38-as csővel készül és azt 2000 ccm-ig és 40/35,5 szelepes hengerfejhez ajánlják.

A CSP Python-jából is a legkisebb a 38-as cső és onnan indul felfelé.


A kipufogóról még a TheSamba-n is nagyon megioszlanak a vélemények és mindig van vita.
Az ökölszabály az, hogy a kisebb átmérőjű cső nyomatékosabbá, de keveésbé forgóssá teszi a motort, a nagyobb pedig alul nehezebben beállíthatóvá és kisebb nyomatékúvá és felül jobban menőssé teszi. Ezt a töltéscserére kifejtett hatása, a torlónyomása miatt van.
Itt aztán képbe jön, hogy a nagyobb fojtású cső esetében jobban melegszik a motor, valamint a rendszer rezonanciája, hangolása is beleszól.

A CSP supercomp azért jó, mert relatíve halk (hosszú csövek) de kicsi a fojtása, mert a két dob is átmenő (abszorpciós) teljesen.
A Python meg azért jó, mert a hangolása jobb, mint a Supercompnak és a saját rezonanciától és a kúpos kiképzéstől van egy gázgyorsító, így szívóhatása.


A kipufogó esetében SZERINTEM van a nagyon rossz, ami nagyon fojt (pl. a módosítatlan gyári) és vannak a jók, a 35-ös, a 38-as stb. és ott már annyira kicsi a különbség, hogy egy rossz fúvókázás sokkal többet ront a motoron, mint a 35-38-as rendszer különbsége.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20188 Dátum: 2014 április 08, 22:07:15 »

ha már agymenés:





Szerintem nagyon jó, emlékszem pl. nekem is kellett a 3 mm-es hézagolás a hátsó tárcsához/nyereghez, Callook gyártotta le lézervágott lemezből.

Én nem találtam hibát, de ki szedte ezt így össze?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20187 Dátum: 2014 április 08, 20:23:00 »

Az is érdekes infó, hogy a CSP Super Competition kipufogó csak 38-as csővel készül és azt 2000 ccm-ig és 40/35,5 szelepes hengerfejhez ajánlják.

A CSP Python-jából is a legkisebb a 38-as cső és onnan indul felfelé.

Megmondom őszintén, hogy a kipufogó az már egy külön tudomány (én nem értek hozzá). Viszont ami biztos, hogy ezek a standard lépcsők typ1 csőkígyók esetében:

35, 38, 41, 44, 48, 51, 54, 57

Ezek külső csőméretek, de biztos vagyok benne, hogy 57-es, de még 54, illetve 51 kipufogó szeleppel sincs nagyon typ1 motor. Sőt, már a 41 is csak valami spéci nagy furatos, nem typ1 style fejben képzelhető el kipufogószelepként. csőkígyóból mégis van nagyobb, bőven. Én a cal look stílus miatt mindenképp a verseny csőkígyót akartam megvenni, nem az utcait (az az amelyik jobban kinyúlik a kasztni alól), na abból a legkisebb a 38-as, de egyszerűen a használt piacon csak a 41 és 44 forog. Velem egy 41-es jött szembe, ami belül kb. 38-as. Én nem bonyolítottam túl a dolgot: Ahogy a 38-as belső átmérőre rá vannak hegesztve a flansnik, a hegesztéstől csak 36-37 a belépő a csőkígyóba. Ez pont akkora mint a WBX kipufogótömítése, így én ahhoz igazítottam a hengerfej kilépőjét, de nem túrtam meg a kipufogócsatornát teljes hosszban úgy mint a szívót. Csak kicsit tölcséresre csináltam.
Én úgy éreztem, az egyel kisebb kipufogó lenne az ideális a 2 literes motorhoz, de a puccoskodás  fontosabb volt akkor. Illetve a 60-as években ez a csőkígyó kialakítás sikerült a legjobbra, ennél jobbat akkoriban nem tudtak. Én a helyedben a 38-as (35 belső) rendszer lazán be merném vállalni.


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20186 Dátum: 2014 április 08, 20:12:33 »

Megmondom őszintén, hogy a kipufogó az már egy külön tudomány (én nem értek hozzá). Viszont ami biztos, hogy ezek a standard lépcsők typ1 csőkígyók esetében:

35, 38, 41, 44, 48, 51, 54, 57

Ezek külső csőméretek, de biztos vagyok benne, hogy 57-es, de még 54, illetve 51 kipufogó szeleppel sincs nagyon typ1 motor. Sőt, már a 41 is csak valami spéci nagy furatos, nem typ1 style fejben képzelhető el kipufogószelepként. csőkígyóból mégis van nagyobb, bőven. Én a cal look stílus miatt mindenképp a verseny csőkígyót akartam megvenni, nem az utcait (az az amelyik jobban kinyúlik a kasztni alól), na abból a legkisebb a 38-as, de egyszerűen a használt piacon csak a 41 és 44 forog. Velem egy 41-es jött szembe, ami belül kb. 38-as. Én nem bonyolítottam túl a dolgot: Ahogy a 38-as belső átmérőre rá vannak hegesztve a flansnik, a hegesztéstől csak 36-37 a belépő a csőkígyóba. Ez pont akkora mint a WBX kipufogótömítése, így én ahhoz igazítottam a hengerfej kilépőjét, de nem túrtam meg a kipufogócsatornát teljes hosszban úgy mint a szívót. Csak kicsit tölcséresre csináltam.
Én úgy éreztem, az egyel kisebb kipufogó lenne az ideális a 2 literes motorhoz, de a puccoskodás  fontosabb volt akkor. Illetve a 60-as években ez a csőkígyó kialakítás sikerült a legjobbra, ennél jobbat akkoriban nem tudtak. Én a helyedben a 38-as (35 belső) rendszer lazán be merném vállalni.

le tudod fotózni a rögzítését? hengerfejen hová kell csavarozni...gondolom az egyik hőcserélőt tartó tőcsavarhoz....

volt egy kis időm utánaolvasni, és azt találtam hogy 90-140LE között 1 1/2" (38mm) csőátmérőből érdemes építkezni. Az 1 3/8" (35mm) már korlátozhatja a töltéscserét - ez utóbbit 90LE-ig ajánlják. viszont az én hengerfejem kipufogó járatához a 35mm rendszer illeszkedik lépcsőmentesen. 35mm szelephez a 35mm csőrendszer, míg a gyári 32mm szelephez a 32mm csőrendszer passzol (külső átmérőkről van szó) - nem is jártam annyira rossz úton a gondolatmenetemmel tegnap  Cheesy
a kipufogórendszerem gyári fejekhez való, szóval biztos korlátozni fog míg nem lesz másik  Undecided

na most az a kérdés, hogy a steve tims stage 1 fejre melyiket célozzam? 35 vagy 38?
valamiért úgy érzem, hogy a 35mm rendszer illene hozzá, nincs értelme túlméretezett rendszert feltenni.
a 38mm rendszer a stage2 fejekhez való - ennyi a varázslat, igaz Zsolti?  Wink
valakinek van érve mégis a 38mm rendszer mellett?

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20185 Dátum: 2014 április 08, 19:34:48 »

ha már agymenés:


Köszi.


Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20184 Dátum: 2014 április 08, 19:29:13 »

ha már agymenés:

944 ELSŐ FÉK



A 944 az alábbi fékekkel készült (NA = naturally aspirated = szívó motor, T = Turbo):


1303 tulajoknak a gyári (15mm) helyett össz-vissz egy Kerscher gömbfejet (17mm) kell beszerezni, hogy a ('83-86 NA) 944 tengelcsonkja egy az egyben beépíthető legyen. Így a csonktól kifelé az agy, tárcsa, nyereg Porsche lesz. Kormányösszekötőkből a VW-t kell megtartani és ha nincs kialakítva, helyet kell csinálni a km óra spirálnak a tengelycsonkban (modellje válogatja). Az átalakítással járó pozitív kerékdőlést a lengőkar bekötési pontjánál a gyárit meghaladó állítást biztosító csavarok beszerzésével és/vagy a gólyaláb felső furatának oválissá alakításával lehet kompenzálni. A művelet végén oldalanként kb. 20mm-t szélesedik a nyomtáv, ezzel érdemes számolni felni/gumi/sárvédő választásnál.




Ha nem nullahármas az alany, nem sikerült beszerezni az említett agyat, vagy el kell kerülni a nyomtáv szélesedését, akkor az alkatrészek megmunkálásával is összehozható a fékcsere. A Porsche agyba szűkítőt kell  esztergálni (hogy fogadja a bogár csapágyat) és a dobfékes (!) tengelycsonkra egyedi konzolt gyártatni a nyeregnek. Az agy hátuljából is érdemes lemarni, különben beleér a nyeregtartó csavarjába. Így a nyomtáv oldalanként csak szimbolikus 3.5mm-rel lesz szélesebb az eredetinél.
Az úszónyerges elfér 15" felni alatt, a többihez minimum 16" kell.

944 HÁTSÓ FÉK



A hátsó fék  esetében minden IRS-es autó labdába rúghat és a Porsche sem variált annyit a fékekkel: létezik az NA-ról származó úszonyerges (290x20mm), vagy bármelyik erősebbről származó fix Brembo (299x24mm). Ez az elejéhez hasonlóan 4 dugattyús, de a fékerő eloszlás miatt kisebb dugók dolgoznak benne. A gyári dobfékhez képest minimum 22.5mm-t szélesít, alu lengőkarokkal még többet. Mindkét hátsó agy tőcsavaros (ezért csak 5x130-as felnivel használható -pótkerék is), de a sík fajta átalakítható 5x100/5x112-es osztókörre a csavarok áthelyezésével. Az úszónyergeshez elég a 15", a nagyobbakhoz kell a 16".


KÉZIFÉK

A kézifék minden modellnél a tárcsa belsejében található, nincs köztük különbség. Az ide gyártott "hattyúval", vagy átalakítóval (pl. Kerscher) tudja működtetni a gyári kézifékkötél.




FŐFÉKHENGER

A főfékhengerrel mindenki saját szája íze szerint variál, általánosságban azt lehet mondani, hogy az úszónyerges fékhez a Porsche (23/19) kell, a Bremboknál maradhat a VW (19/19), vagy a direkt tárcsafékekhez árult 20/20-as.

LENGŐKAR



1, NA / ATE úszónyergek, 290x20mm
 
A vas lengőkar teljesen megegyezik a bogáréval (egyes források szerint belül meg van erősítve). Egy az egyben átrakható az egész lengőkar, vagy megbontás után minden alkatrésze a bogáréra. Opcionális a 944 rugótányérok használata (lásd lent), ahogy a Porsche kihajtásé is, ami lehetővé teszi a 100mm-es csuklók használatát. Amennyiben belül is 100mm-es csukló a cél, úgy bogár váltónál a Kübel, 901-es Porsche váltónál (914, 911) a 911 kihajtásait kell használni. A kézifék használható a gyári bovdennel a megfelelő adapter segítségével (lásd lent). A gyári nyomtávszélesítővel oldalanként +43.5mm, ezek elhagyásával (ekkor rövidebb tőcsavar is kell, pl. 86+ hátsó/83-85 első) +22.5mm-rel szélesedik a nyomtáv.

2, Korai ('85-86) Turbo / Brembo, 299x24mm

Aluminium lengőkarja onnan ismerhető fel, hogy még van rajta hely a felütközés gátló guminak. 4 dugattyús Brembo nyereggel és 299x24-es tárcsával szerelték. Csak kompletten szerelhető át, mert a nyeregtartó konzolt a lengőkarba integrálták, kell hozzá a Porsche rugótányér is. A nagyobb nyomtáv miatt hosszabb féltengely kell (Porsche, T2) és a kihajtásoknál csak a 100-as csuklók használhatók. Oldalanként 44mm-t szélesít a gyári dobfékhez képest.
 
3, Késői ('87-től) Turbo / Brembo, 299x24mm

Alu lengőkaron már nincs hely a felütközőknek, minden más megegyezik az előzővel. Az eltérő agyaknak köszönhetőn 62-74mm-t szélesít oldalanként, ami az agyak visszacserélésével csökkenthető.

4, Joker megoldások

Vas lengőkarra is fel lehet okoskodni a 944 Brembo nyergét: csak az 1986-os 944T tárcsája alkalmas erre, így 3mm-rel kell hézagolni a nyerget, hogy központos legyen a tárcsához képest. Másik alternatíva a 2000-2008 közti Boxster S (986S) hátsó tárcsa használata, amivel megspórolható a nyergek hézagolása. Ha elszakadunk a 944 alkatrészektől, a lengőkaron használható a 993 komplett hátsó féke (ebben az esetben is szükséges a 3mm hézagolás), vagy adapterek segítségével bármelyik 996-nál újabb  nyereg is.

Mindez a táblázat szerint megköveteli a 100mm-es  csuklók és hosszabb féltengelyek  (944T, T2)használtatát is. A nagy nyomtáv növekedést a jellemzően magas ET számú (ET55-70) Porsche felnik kompenzálják.



RUGÓTÁNYÉR

Vas lengőkarnál csereszabatos, aluminiumnál a Porsche kell. Érdemes utóbbit használni, mert a pengén lévő ovális furat és excenteres anya lehetővé teszi a kerékdőlés/összetartás és minimálisan (kb. 1 cm) a magasság állítását is. A gyári gumiszilentekből (rá van vulkanizálva, szenvedős leszedni) a külsőt cserélni kell bogáréra, különben nem megy rá a VW torzió fedél. 


STABILIZÁTOR

Motorizáltásgtól függően több méretben létezett, mindegyik használható, de a felfogatást egyedileg kell megoldani.

Ha valami nem ok, javítsátok és tegyük el a tudásbázisba, legyen visszakereshető stb.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20183 Dátum: 2014 április 08, 16:50:56 »

persze, csinálok képet, mennyire sos?
egyáltalán nem, még csak agymenés van a témában. megvalósítás hónapnyi távolságra van, addig prüszköl majd az empi single packon
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20182 Dátum: 2014 április 08, 16:36:28 »

le tudod fotózni a rögzítését? hengerfejen hová kell csavarozni...gondolom az egyik hőcserélőt tartó tőcsavarhoz....

volt egy kis időm utánaolvasni, és azt találtam hogy 90-140LE között 1 1/2" (38mm) csőátmérőből érdemes építkezni. Az 1 3/8" (35mm) már korlátozhatja a töltéscserét - ez utóbbit 90LE-ig ajánlják. viszont az én hengerfejem kipufogó járatához a 35mm rendszer illeszkedik lépcsőmentesen. 35mm szelephez a 35mm csőrendszer, míg a gyári 32mm szelephez a 32mm csőrendszer passzol (külső átmérőkről van szó) - nem is jártam annyira rossz úton a gondolatmenetemmel tegnap  Cheesy
a kipufogórendszerem gyári fejekhez való, szóval biztos korlátozni fog míg nem lesz másik  Undecided

na most az a kérdés, hogy a steve tims stage 1 fejre melyiket célozzam? 35 vagy 38?
valamiért úgy érzem, hogy a 35mm rendszer illene hozzá, nincs értelme túlméretezett rendszert feltenni.
a 38mm rendszer a stage2 fejekhez való - ennyi a varázslat, igaz Zsolti?  Wink
valakinek van érve mégis a 38mm rendszer mellett?
persze, csinálok képet, mennyire sos?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20181 Dátum: 2014 április 08, 15:11:57 »

nekem is ilyen van fent
le tudod fotózni a rögzítését? hengerfejen hová kell csavarozni...gondolom az egyik hőcserélőt tartó tőcsavarhoz....

volt egy kis időm utánaolvasni, és azt találtam hogy 90-140LE között 1 1/2" (38mm) csőátmérőből érdemes építkezni. Az 1 3/8" (35mm) már korlátozhatja a töltéscserét - ez utóbbit 90LE-ig ajánlják. viszont az én hengerfejem kipufogó járatához a 35mm rendszer illeszkedik lépcsőmentesen. 35mm szelephez a 35mm csőrendszer, míg a gyári 32mm szelephez a 32mm csőrendszer passzol (külső átmérőkről van szó) - nem is jártam annyira rossz úton a gondolatmenetemmel tegnap  Cheesy
a kipufogórendszerem gyári fejekhez való, szóval biztos korlátozni fog míg nem lesz másik  Undecided

na most az a kérdés, hogy a steve tims stage 1 fejre melyiket célozzam? 35 vagy 38?
valamiért úgy érzem, hogy a 35mm rendszer illene hozzá, nincs értelme túlméretezett rendszert feltenni.
a 38mm rendszer a stage2 fejekhez való - ennyi a varázslat, igaz Zsolti?  Wink
valakinek van érve mégis a 38mm rendszer mellett?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20180 Dátum: 2014 április 08, 11:29:16 »

köszi a rávezetést, igazad van!  Wink nem is fatboy-nak hívják amire gondoltam  Undecided
ez az ami van nekem:
http://www.mofoco.com/item/EMPI_3650_VW_BUG_ENGINE_HIGH_MOUNT_EXHAUST_MUFFLER/394/c55
a motor 1956 ccm
nekem is ilyen van fent

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20179 Dátum: 2014 április 08, 10:06:04 »

a fetbojt a földön fogod húzni az is marha volt aki kitalálta !  azt is jó lenne tudni mekkora a motorod ...
köszi a rávezetést, igazad van!  Wink nem is fatboy-nak hívják amire gondoltam  Undecided
ez az ami van nekem:
http://www.mofoco.com/item/EMPI_3650_VW_BUG_ENGINE_HIGH_MOUNT_EXHAUST_MUFFLER/394/c55
a motor 1956 ccm
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20178 Dátum: 2014 április 08, 09:33:34 »

Nem tudom,de majd valaki hozzáértő megmondja.

Én úgy tudom,hogy az 1985.előtti,még öntöttvas lengőkarosnak a fékei,egy az egyben felmennek,és nem szélesítik a nyomtávolt,vagy ha szélesítik is,nem nagy mértékben.Az 1985.utáni alulengőkaros futóműnél viszont már szükség van a lengőkarokra,de ezek meg is szélesítik a nyomtávot.De mivel Te úgy is szélesítetted a sárvédőidet,lényegében mindegy,hogy melyiket találsz,mindegyik fékkel el fogsz férni a sárvédőid alatt.

Az 1985 előtti nem öntött, hanem lemez lengőkaros, amit én is megvettem, hogy majd még frankóbb lesz, mint a Bogár lengőkar és amikor itt volt az asztalon, nem láttam semmi különbséget. Aztán mégis volt valami minoritás, de ezért nem érdemes kicserélni. A lemez lengőkar esetében van egy majdnem 3 cm-es pogácsa a kerék alatt, az alu lengőkarnál ez nincs. Ezért a lemez lengőkarnál ezt a pogácsát kivéve nem szélesít, illetve csak nagyon minimális mértékben, mert a féktárcsa/rögzítőfék egy kicsit magasabb/vastagabb, mint a Bogár dobja, az alu lengőkart viszont leginkább csak szélesített Bogár sárvédő alá lehet berakni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20177 Dátum: 2014 április 07, 23:17:49 »

Köszi a szívócsőre vonatkozó felvilágosítást.

Az első futóműt illetően  - persze lehet , hogy rosszul gondolom -  de a 1303-as lemezlengőkaros gólyalábhoz a Porshe 944 csonkállványa - csapágya és féktárcsája egy az egyben feltehető, és nem kell hozzá a Porsche gólyaláb is, ugye?

A hátsó futóműnél pedig csak lengőkarral együtt lehet föltenni komplettben a 944-es fékét, ugye?
még olyan ostobaságon nem gondolkodtál hogy megkérdezz valakit hogy kb milyen motorhoz milyen alkatrészeket vadássz? mert előbb-utóbb megunják hogy minden fényes vackot megkérdezel hogy az jó árban van-e  Undecided

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20176 Dátum: 2014 április 07, 22:59:42 »

kipufogó témában lettek kérdéseim...
azt gondolom, hogy a kipufogó szelep, és a hengerfejből kilépő kipufogó nyílás mérete meghatározza, hogy mekkora keresztmetszetű kipufogó rendszerrel lehet jó hatásfokkal használni a motort. azt gondolom a szívóoldal analógiájára a kipufogó oldalon sem jó, ha lépcső van a járatok/csövek találkozásánál, a szűkítő lépcső biztosan korlátozza a töltéscserét - kérdés, hogy a táguló lépcsőnek van-e értelme?
nálam a helyzet: 35mm kipufogó szelep, 32mm hfejből kilépő járat, a csőkígyóm/fűtésdobom csőátmérője pedig 30.5mm. ezzel fogom indítani és bejáratni a motort, a továbbgondolkodás miatt kérdezem, hogy mik a tapasztalatok?
perpill. a költségvetés nem utolsó szempont sajnos, de ha váltom a kipufogó rendszert, akkor nem szeretnék zsákutcába futni. nem tudom a kereskedelemben kapható csőkígyók vannak- e különböző méretben?
ha kipufogóssal gyártatnék valamit, akkor érdemes-e táguló lépcsőt beépíteni pl. egy létező 32mm-nél nagyobb csőméretből?
csinált/látott már valaki olyat, hogy az 1-2 és a 3-4 henger két egymástól független rendszeren szellőzik ki? vagy ez teljesen hülyeség mert a gázlengések károsan alakulnak így?

a csőkígyó végére van egy empi single dobom, amit cserélnék fat boy-ra. van valakinek fotója, hogy a fat boy hogyan van felszerelve a kocsira? a kasztnihoz rögzítés érdekelne leginkább... az én fat boy dobom asszem buszról való, kicsit át kell szabni.

a fetbojt a földön fogod húzni az is marha volt aki kitalálta !  azt is jó lenne tudni mekkora a motorod ...

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #20175 Dátum: 2014 április 07, 12:10:48 »

kipufogó témában lettek kérdéseim...
azt gondolom, hogy a kipufogó szelep, és a hengerfejből kilépő kipufogó nyílás mérete meghatározza, hogy mekkora keresztmetszetű kipufogó rendszerrel lehet jó hatásfokkal használni a motort. azt gondolom a szívóoldal analógiájára a kipufogó oldalon sem jó, ha lépcső van a járatok/csövek találkozásánál, a szűkítő lépcső biztosan korlátozza a töltéscserét - kérdés, hogy a táguló lépcsőnek van-e értelme?
nálam a helyzet: 35mm kipufogó szelep, 32mm hfejből kilépő járat, a csőkígyóm/fűtésdobom csőátmérője pedig 30.5mm. ezzel fogom indítani és bejáratni a motort, a továbbgondolkodás miatt kérdezem, hogy mik a tapasztalatok?
perpill. a költségvetés nem utolsó szempont sajnos, de ha váltom a kipufogó rendszert, akkor nem szeretnék zsákutcába futni. nem tudom a kereskedelemben kapható csőkígyók vannak- e különböző méretben?
ha kipufogóssal gyártatnék valamit, akkor érdemes-e táguló lépcsőt beépíteni pl. egy létező 32mm-nél nagyobb csőméretből?
csinált/látott már valaki olyat, hogy az 1-2 és a 3-4 henger két egymástól független rendszeren szellőzik ki? vagy ez teljesen hülyeség mert a gázlengések károsan alakulnak így?

a csőkígyó végére van egy empi single dobom, amit cserélnék fat boy-ra. van valakinek fotója, hogy a fat boy hogyan van felszerelve a kocsira? a kasztnihoz rögzítés érdekelne leginkább... az én fat boy dobom asszem buszról való, kicsit át kell szabni.

Itt is egymástól külön választották a két oldalt, szerintem semmi negatív hatása nincs a szétválasztásnak. https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1017/2-csoves-kipufogo-csendes-t4 Ilyen van fent Egonon negyedik éve és azon kívül, hogy szarrá rohadt, porladt a gagyi, vékony lemezelése a kipunak, nem okozott más gondot. A többi kérdésre meg válaszoljanak a szakik.
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 07, 12:12:35 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20174 Dátum: 2014 április 07, 10:55:18 »

kipufogó témában lettek kérdéseim...
azt gondolom, hogy a kipufogó szelep, és a hengerfejből kilépő kipufogó nyílás mérete meghatározza, hogy mekkora keresztmetszetű kipufogó rendszerrel lehet jó hatásfokkal használni a motort. azt gondolom a szívóoldal analógiájára a kipufogó oldalon sem jó, ha lépcső van a járatok/csövek találkozásánál, a szűkítő lépcső biztosan korlátozza a töltéscserét - kérdés, hogy a táguló lépcsőnek van-e értelme?
nálam a helyzet: 35mm kipufogó szelep, 32mm hfejből kilépő járat, a csőkígyóm/fűtésdobom csőátmérője pedig 30.5mm. ezzel fogom indítani és bejáratni a motort, a továbbgondolkodás miatt kérdezem, hogy mik a tapasztalatok?
perpill. a költségvetés nem utolsó szempont sajnos, de ha váltom a kipufogó rendszert, akkor nem szeretnék zsákutcába futni. nem tudom a kereskedelemben kapható csőkígyók vannak- e különböző méretben?
ha kipufogóssal gyártatnék valamit, akkor érdemes-e táguló lépcsőt beépíteni pl. egy létező 32mm-nél nagyobb csőméretből?
csinált/látott már valaki olyat, hogy az 1-2 és a 3-4 henger két egymástól független rendszeren szellőzik ki? vagy ez teljesen hülyeség mert a gázlengések károsan alakulnak így?

a csőkígyó végére van egy empi single dobom, amit cserélnék fat boy-ra. van valakinek fotója, hogy a fat boy hogyan van felszerelve a kocsira? a kasztnihoz rögzítés érdekelne leginkább... az én fat boy dobom asszem buszról való, kicsit át kell szabni.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20173 Dátum: 2014 április 06, 22:06:35 »

Az első egyértelmű.
A hátsó most nincs előttem annyira, de akkor csak a csapágy az, ami eltér a bogárétól?

Nem tudom,de majd valaki hozzáértő megmondja.

Én úgy tudom,hogy az 1985.előtti,még öntöttvas lengőkarosnak a fékei,egy az egyben felmennek,és nem szélesítik a nyomtávolt,vagy ha szélesítik is,nem nagy mértékben.Az 1985.utáni alulengőkaros futóműnél viszont már szükség van a lengőkarokra,de ezek meg is szélesítik a nyomtávot.De mivel Te úgy is szélesítetted a sárvédőidet,lényegében mindegy,hogy melyiket találsz,mindegyik fékkel el fogsz férni a sárvédőid alatt.
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20172 Dátum: 2014 április 06, 21:56:35 »

Előre nem kell gólyaláb,és hátra pedig nem kell lengőkar.
Az első egyértelmű.
A hátsó most nincs előttem annyira, de akkor csak a csapágy az, ami eltér a bogárétól?


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20171 Dátum: 2014 április 06, 21:47:31 »

Köszi a szívócsőre vonatkozó felvilágosítást.

Az első futóműt illetően  - persze lehet , hogy rosszul gondolom -  de a 1303-as lemezlengőkaros gólyalábhoz a Porshe 944 csonkállványa - csapágya és féktárcsája egy az egyben feltehető, és nem kell hozzá a Porsche gólyaláb is, ugye?

A hátsó futóműnél pedig csak lengőkarral együtt lehet föltenni komplettben a 944-es fékét, ugye?
Előre nem kell gólyaláb,és hátra pedig nem kell lengőkar.
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20170 Dátum: 2014 április 06, 21:44:11 »

Köszi a szívócsőre vonatkozó felvilágosítást.

Az első futóműt illetően  - persze lehet , hogy rosszul gondolom -  de a 1303-as lemezlengőkaros gólyalábhoz a Porshe 944 csonkállványa - csapágya és féktárcsája egy az egyben feltehető, és nem kell hozzá a Porsche gólyaláb is, ugye?

A hátsó futóműnél pedig csak lengőkarral együtt lehet föltenni komplettben a 944-es fékét, ugye?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20169 Dátum: 2014 április 06, 08:25:03 »

Az IDF és DRLA karbiknak sokkal közelebb van egymáshoz a 2 torka mint az IDA-nak. Messziről látszik.

IDF, DRLA szívócső:

http://www.socalautoparts.com/product_info.php/empi-manifolds-48mm-hpmx-idf-drla-dual-carb-p-14671

IDA szívócső:

http://www.socalautoparts.com/product_info.php/performance-manifolds-big-beef-48mm-ida-includes-hardware-p-13747

A Solex PII-nél meg ugyanaz a távolság mint IDF és DRLA esetében, de ott meg máshol vannak a felfogató furatok.


Aha, akkor már értem.
Köszi.
Azt miből vetted észre, hogy :

Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.


Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20168 Dátum: 2014 április 05, 19:58:37 »

Ez nem jó IDF-hez és DRLA-hoz! Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.


Aha, akkor már értem.
Köszi.
Azt miből vetted észre, hogy :

Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 05, 20:18:59 írta Dadan »
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20167 Dátum: 2014 április 05, 19:58:04 »

Azt írják, hogy ezek Scat Track IDA-Saugrohre (szívócsövek) és kifejezetten extrem modifizierte Typ-1-Zylinderköpfe oder Street-Eliminator-Zylinderköpfe  (hengerfejekhez jók.
Én gyári hengerfejekkel tervezem a motorom, akkor nem jók?


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20166 Dátum: 2014 április 05, 19:56:25 »

Ez nem jó IDF-hez és DRLA-hoz! Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.

Megint találtam valamit Grin
Scat szívőcső 80 euro-ért.
Szivócsövet kell vennem a 36-os weberekhez, ez ennyiért jó ajánlat?
Ha igen, akkor gyorsan leütném.


Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20165 Dátum: 2014 április 05, 19:53:28 »

Megint találtam valamit Grin
Scat szívőcső 80 euro-ért.
Szivócsövet kell vennem a 36-os weberekhez, ez ennyiért jó ajánlat?
Ha igen, akkor gyorsan leütném.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Oldalak: 1 ... 48 49 50 51 52 [53] 54 55 56 57 58 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 5.791 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.