www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 13:44:33
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
48
49
50
51
52
[
53
]
54
55
56
57
58
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3318339 alkalommal)
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20204 Dátum:
2014 április 09, 17:30:45 »
Idézetet írta: gsattila - 2014 április 09, 17:04:52
Fordítom. A Porsche-ba gyárilag alulról megy, a bogárba felülről. Ha ezt nem tudod, elhiszem, hogy nem érted
Na ezt nem tudtam! Akkor azt mondod, hogy a 944 csonkot at kell alakitani olyanra, mint eredetileg a bogar, hogy felulrol fogaja a gombfejet? Igy ertenem
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20203 Dátum:
2014 április 09, 17:29:32 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 08, 19:29:13
Ezt a Porsche fék-futómű dolgot olyan szépen,alaposan,és mindenre kiterjedően összeszedted,hogy ennél jobban nem is lehetne!
Minden elismerésem,és köszönet érte,hogy ilyen profin leírtad!
Ennek tényleg menni kell a főoldalra a tudás bázisba,ennek nem szabad elvesznie!
Lehet,hogy nem tudom jól,de azzal még kiegészíteném,hogy az első tengelycsonknál a furat a km spirálnak az nem típusfüggő,hanem évjáratfüggő.Szintén az 1985 a dátum,mint a vas és alu lengőkarnál.A régebbi évjáratok még mechanikus-bowdenes km órásak voltak,a fiatalabbak pedig már elektromosan működtek.
Az első futóműnél sem kötelező a Kerscher gömbefej (persze biztos jobb ha van),hanem létezik valami okosság (talán adapter),amit esztergályossal le lehet gyártani,és akkor nem kell a Kerscheré.A Breuer Zsolti már ezt is kiagyalta,és meg is csinálta/csináltatta,és működik.
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20202 Dátum:
2014 április 09, 17:06:29 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 09, 16:55:36
Ulesfutes + j cso
Te egyébként ezt javaslod?
A 996 Carrera Cabrio üléseim eleve fűtésesek,meg cabrióval hideg időben eleve nem fogok közlekedni.Felesleges két hőcserélővel két hengert korlátozni ugye?
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20201 Dátum:
2014 április 09, 17:04:52 »
Fordítom. A Porsche-ba gyárilag alulról megy, a bogárba felülről. Ha ezt nem tudod, elhiszem, hogy nem érted
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 09, 17:02:51
Meg egyszer forditsd a magyart magyarra legyszi, tovabbra sem ertem
Gyarilag mindkettobol felulrol megy, nem? Ha atforditod alulra (mindegy h porsche/) de nem csereled egyszerre hosszura a lengokar gombfejet is, hozzaerne a stabihoz, a harmadik kepen latszik mennyire nincs hely.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20200 Dátum:
2014 április 09, 17:02:51 »
Idézetet írta: gsattila - 2014 április 09, 11:51:18
A bogár tengelycsonkba fülről megy bele a gömbfej kúpja, a 944-be pedig alulról (ld. 2. kép, nem a lengőkar!). Na, ennek az átfordítására gondolok, mert különben hosszabb nyomtávrúd kell, és úgy eléggé ki van fordítva a gömbfej. Stunt kocsijában is így van.
Meg egyszer forditsd a magyart magyarra legyszi, tovabbra sem ertem
Gyarilag mindkettobol felulrol megy, nem? Ha atforditod alulra (mindegy h porsche/) de nem csereled egyszerre hosszura a lengokar gombfejet is, hozzaerne a stabihoz, a harmadik kepen latszik mennyire nincs hely.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20199 Dátum:
2014 április 09, 16:55:36 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 09, 16:18:50
köszi a véleményeket/tanácsokat kipufogó témában
ma volt a kezemben gyári 2.1wbx hengerfej, és annak 35mm a kipufogó csatorna kilépő nyílása - és pont arra gondoltam amit Callook írt, hogy fel kellene túrni a 32 járatomat tölcséresen 35-re, és akkor adja magát a 38-as rendszer.
egyelőre várok tapasztalatokat a 32-es rendszerrel, és közben elkezdek gyűjteni 38-asra.
az a nyűg a nagyobbal még, hogy a gyári hőcserélő nem jó hozzá, mert korlátozza az 1 és 3 henger töltéscseréjét
vagy heroináron bővebb csővel szerelt hőcserélő, vagy J cső a megoldás. viszont én nem szeretnék benzinkályhát - öngól
Ulesfutes + j cso
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20198 Dátum:
2014 április 09, 16:18:50 »
köszi a véleményeket/tanácsokat kipufogó témában
ma volt a kezemben gyári 2.1wbx hengerfej, és annak 35mm a kipufogó csatorna kilépő nyílása - és pont arra gondoltam amit Callook írt, hogy fel kellene túrni a 32 járatomat tölcséresen 35-re, és akkor adja magát a 38-as rendszer.
egyelőre várok tapasztalatokat a 32-es rendszerrel, és közben elkezdek gyűjteni 38-asra.
az a nyűg a nagyobbal még, hogy a gyári hőcserélő nem jó hozzá, mert korlátozza az 1 és 3 henger töltéscseréjét
vagy heroináron bővebb csővel szerelt hőcserélő, vagy J cső a megoldás. viszont én nem szeretnék benzinkályhát - öngól
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20197 Dátum:
2014 április 09, 11:51:18 »
A bogár tengelycsonkba fülről megy bele a gömbfej kúpja, a 944-be pedig alulról (ld. 2. kép, nem a lengőkar!). Na, ennek az átfordítására gondolok, mert különben hosszabb nyomtávrúd kell, és úgy eléggé ki van fordítva a gömbfej. Stunt kocsijában is így van.
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 09, 11:32:16
Ezt nem teljesen értem, Tiéden így volt? Tudtommal ezt csak a régebbi 3 csavaroson lehet megcsinálni (enyémen meg is fordítottam), mert ennél beleérne a stabilizátorba/fogasléces kormányműbe, ha csak nincs valami ilyesmi módon meghosszabbítva a gömbfej nyaka. Ezért van, hogy 40-50mm a max. ültetés, amit a 2 csavaros elvisel.
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20196 Dátum:
2014 április 09, 11:32:16 »
Idézetet írta: gsattila - 2014 április 08, 22:24:31
Annyit tennék hozzá, hogy a kormányösszekötők kúpját célszerű átfordítani az első tengelycsonkon, by Merki. Egyebekben korrekt és alapos, gratula.
Ezt nem teljesen értem, Tiéden így volt? Tudtommal ezt csak a régebbi 3 csavaroson lehet megcsinálni (enyémen meg is fordítottam), mert ennél beleérne a stabilizátorba/fogasléces kormányműbe, ha csak nincs valami ilyesmi módon meghosszabbítva a gömbfej nyaka. Ezért van, hogy 40-50mm a max. ültetés, amit a 2 csavaros elvisel.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20195 Dátum:
2014 április 09, 11:21:47 »
Idézetet írta: Maresz - 2014 április 08, 22:25:22
<beszúrt kép törölve>
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20194 Dátum:
2014 április 09, 10:29:57 »
A nagyobb áttételű himbasor az áttétel arányában megnöveli a szelepnyitást. Ahol a vezérműtengely nyitna a szelepen 10mm-t, ott egy jól beállított 1.25 himbasorral 12.5mm-t nyit. De nem csak a maximális szelepnyitásnál számít, hanem a teljes nyitási (zárási) időszakban: Amikor még csak 1mm lenne a nyitás 1:1 áttételű himbával, akkor az 1.25 himbával már 1.25mm, és így tovább. Azt lehet mondani, hogy ez egy olyan beavatkozás, ami már széria motoron is tud segíteni, ráadásul a teljes teljesítménytartományban. Egy szolid vezérműtengelyes motornál a tengely jótékony hatását erősíti, aztán minél nagyobb emelésű és minél hegyesebb a tengely, a himbasor hatása annál elhanyagolhatóbb. Nagyvonalakban, leegyszerűsítve ezt lehet elmondani.
emellett fontos még, hogy a vezérműtengelyeket is úgy tervezik, hogy meghatározott himbasorokkal működnek jól. Pl. az Engle FK sorozatú tengelyeit, illetve a Scat C sorozatának néhány darabját kis emeléssel gyártják, így azokat 1,4 himbasorral kell szerelni, hogy a szelepeknél megvalósuljon a megfelelő löket (ezzel a megoldással a vezérlés bizonyos alkatrészei nem annyira terheltek). Az Engle VZ sorozatú tengelyeit csak gyári áttételű himbákkal lehet szerelni, mert nagyon nagy az emelésük. Van a köztes út is, ilyen az Engle W sorozata, ami gyári, vagy 1.25-ös himbákkal is szerelhető.
Egyébként a gyáriak között is van különbség, mert a himbák egy része 1:1, a másik része 1:1,1 áttételű.
És a himbáknál nagyon fontos a jól beállított geometria (hézagolókkal és a nyomórúd vágásával). Egyszer kiszámoltam, hogy ha úgy építünk be egy 1:1.25 himbát, hogy nagyon rossz a geometria (nagyon kitekert, vagy nagyon betekert állító csavarral lehet a szelephézagot beállítani), akkor alig lesz nagyobb a szelepnyitásunk mint egy tökéletesen beállított gyári 1:1,1 himbával.
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 09, 01:38:35
Biztos már volt téma párszor,de erről az 1:1.25-ös himbáról írjatok még valamit.
Mi a lényege,miért szokták beépíteni,milyen motorokba javasolt...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20193 Dátum:
2014 április 09, 08:24:45 »
Nagyobbat emel, jobban nyitja a szelepeket, jobban szellőzik a motor.
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 09, 01:38:35
Biztos már volt téma párszor,de erről az 1:1.25-ös himbáról írjatok még valamit.
Mi a lényege,miért szokták beépíteni,milyen motorokba javasolt...
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20192 Dátum:
2014 április 09, 01:38:35 »
Biztos már volt téma párszor,de erről az 1:1.25-ös himbáról írjatok még valamit.
Mi a lényege,miért szokták beépíteni,milyen motorokba javasolt...
«
Utoljára szerkesztve: 2014 április 09, 01:41:46 írta Narancs
»
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20191 Dátum:
2014 április 08, 22:25:22 »
«
Utoljára szerkesztve: 2014 április 08, 22:27:51 írta Maresz
»
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20190 Dátum:
2014 április 08, 22:24:31 »
Annyit tennék hozzá, hogy a kormányösszekötők kúpját célszerű átfordítani az első tengelycsonkon, by Merki. Egyebekben korrekt és alapos, gratula.
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 08, 19:29:13
ha már agymenés:
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20189 Dátum:
2014 április 08, 22:18:45 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 08, 20:23:00
Az is érdekes infó, hogy a CSP Super Competition kipufogó csak 38-as csővel készül és azt 2000 ccm-ig és 40/35,5 szelepes hengerfejhez ajánlják.
A CSP Python-jából is a legkisebb a 38-as cső és onnan indul felfelé.
A kipufogóról még a TheSamba-n is nagyon megioszlanak a vélemények és mindig van vita.
Az ökölszabály az, hogy a kisebb átmérőjű cső nyomatékosabbá, de keveésbé forgóssá teszi a motort, a nagyobb pedig alul nehezebben beállíthatóvá és kisebb nyomatékúvá és felül jobban menőssé teszi. Ezt a töltéscserére kifejtett hatása, a torlónyomása miatt van.
Itt aztán képbe jön, hogy a nagyobb fojtású cső esetében jobban melegszik a motor, valamint a rendszer rezonanciája, hangolása is beleszól.
A CSP supercomp azért jó, mert relatíve halk (hosszú csövek) de kicsi a fojtása, mert a két dob is átmenő (abszorpciós) teljesen.
A Python meg azért jó, mert a hangolása jobb, mint a Supercompnak és a saját rezonanciától és a kúpos kiképzéstől van egy gázgyorsító, így szívóhatása.
A kipufogó esetében SZERINTEM van a nagyon rossz, ami nagyon fojt (pl. a módosítatlan gyári) és vannak a jók, a 35-ös, a 38-as stb. és ott már annyira kicsi a különbség, hogy egy rossz fúvókázás sokkal többet ront a motoron, mint a 35-38-as rendszer különbsége.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20188 Dátum:
2014 április 08, 22:07:15 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 08, 19:29:13
ha már agymenés:
Szerintem nagyon jó, emlékszem pl. nekem is kellett a 3 mm-es hézagolás a hátsó tárcsához/nyereghez, Callook gyártotta le lézervágott lemezből.
Én nem találtam hibát, de ki szedte ezt így össze?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20187 Dátum:
2014 április 08, 20:23:00 »
Az is érdekes infó, hogy a CSP Super Competition kipufogó csak 38-as csővel készül és azt 2000 ccm-ig és 40/35,5 szelepes hengerfejhez ajánlják.
A CSP Python-jából is a legkisebb a 38-as cső és onnan indul felfelé.
Idézetet írta: callook - 2014 április 08, 20:12:33
Megmondom őszintén, hogy a kipufogó az már egy külön tudomány (én nem értek hozzá). Viszont ami biztos, hogy ezek a standard lépcsők typ1 csőkígyók esetében:
35, 38, 41, 44, 48, 51, 54, 57
Ezek külső csőméretek, de biztos vagyok benne, hogy 57-es, de még 54, illetve 51 kipufogó szeleppel sincs nagyon typ1 motor. Sőt, már a 41 is csak valami spéci nagy furatos, nem typ1 style fejben képzelhető el kipufogószelepként. csőkígyóból mégis van nagyobb, bőven. Én a cal look stílus miatt mindenképp a verseny csőkígyót akartam megvenni, nem az utcait (az az amelyik jobban kinyúlik a kasztni alól), na abból a legkisebb a 38-as, de egyszerűen a használt piacon csak a 41 és 44 forog. Velem egy 41-es jött szembe, ami belül kb. 38-as. Én nem bonyolítottam túl a dolgot: Ahogy a 38-as belső átmérőre rá vannak hegesztve a flansnik, a hegesztéstől csak 36-37 a belépő a csőkígyóba. Ez pont akkora mint a WBX kipufogótömítése, így én ahhoz igazítottam a hengerfej kilépőjét, de nem túrtam meg a kipufogócsatornát teljes hosszban úgy mint a szívót. Csak kicsit tölcséresre csináltam.
Én úgy éreztem, az egyel kisebb kipufogó lenne az ideális a 2 literes motorhoz, de a puccoskodás fontosabb volt akkor. Illetve a 60-as években ez a csőkígyó kialakítás sikerült a legjobbra, ennél jobbat akkoriban nem tudtak. Én a helyedben a 38-as (35 belső) rendszer lazán be merném vállalni.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20186 Dátum:
2014 április 08, 20:12:33 »
Megmondom őszintén, hogy a kipufogó az már egy külön tudomány (én nem értek hozzá). Viszont ami biztos, hogy ezek a standard lépcsők typ1 csőkígyók esetében:
35, 38, 41, 44, 48, 51, 54, 57
Ezek külső csőméretek, de biztos vagyok benne, hogy 57-es, de még 54, illetve 51 kipufogó szeleppel sincs nagyon typ1 motor. Sőt, már a 41 is csak valami spéci nagy furatos, nem typ1 style fejben képzelhető el kipufogószelepként. csőkígyóból mégis van nagyobb, bőven. Én a cal look stílus miatt mindenképp a verseny csőkígyót akartam megvenni, nem az utcait (az az amelyik jobban kinyúlik a kasztni alól), na abból a legkisebb a 38-as, de egyszerűen a használt piacon csak a 41 és 44 forog. Velem egy 41-es jött szembe, ami belül kb. 38-as. Én nem bonyolítottam túl a dolgot: Ahogy a 38-as belső átmérőre rá vannak hegesztve a flansnik, a hegesztéstől csak 36-37 a belépő a csőkígyóba. Ez pont akkora mint a WBX kipufogótömítése, így én ahhoz igazítottam a hengerfej kilépőjét, de nem túrtam meg a kipufogócsatornát teljes hosszban úgy mint a szívót. Csak kicsit tölcséresre csináltam.
Én úgy éreztem, az egyel kisebb kipufogó lenne az ideális a 2 literes motorhoz, de a puccoskodás fontosabb volt akkor. Illetve a 60-as években ez a csőkígyó kialakítás sikerült a legjobbra, ennél jobbat akkoriban nem tudtak. Én a helyedben a 38-as (35 belső) rendszer lazán be merném vállalni.
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 08, 15:11:57
le tudod fotózni a rögzítését? hengerfejen hová kell csavarozni...gondolom az egyik hőcserélőt tartó tőcsavarhoz....
volt egy kis időm utánaolvasni, és azt találtam hogy 90-140LE között 1 1/2" (38mm) csőátmérőből érdemes építkezni. Az 1 3/8" (35mm) már korlátozhatja a töltéscserét - ez utóbbit 90LE-ig ajánlják. viszont az én hengerfejem kipufogó járatához a 35mm rendszer illeszkedik lépcsőmentesen. 35mm szelephez a 35mm csőrendszer, míg a gyári 32mm szelephez a 32mm csőrendszer passzol (külső átmérőkről van szó) - nem is jártam annyira rossz úton a gondolatmenetemmel tegnap
a kipufogórendszerem gyári fejekhez való, szóval biztos korlátozni fog míg nem lesz másik
na most az a kérdés, hogy a steve tims stage 1 fejre melyiket célozzam? 35 vagy 38?
valamiért úgy érzem, hogy a 35mm rendszer illene hozzá, nincs értelme túlméretezett rendszert feltenni.
a 38mm rendszer a stage2 fejekhez való - ennyi a varázslat, igaz Zsolti?
valakinek van érve mégis a 38mm rendszer mellett?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20185 Dátum:
2014 április 08, 19:34:48 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 08, 19:29:13
ha már agymenés:
Köszi.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20184 Dátum:
2014 április 08, 19:29:13 »
ha már agymenés:
944 ELSŐ FÉK
A 944 az alábbi fékekkel készült (NA = naturally aspirated = szívó motor, T = Turbo):
1303 tulajoknak a gyári (15mm) helyett össz-vissz egy Kerscher gömbfejet (17mm) kell beszerezni, hogy a ('83-86 NA) 944 tengelcsonkja egy az egyben beépíthető legyen. Így a csonktól kifelé az agy, tárcsa, nyereg Porsche lesz. Kormányösszekötőkből a VW-t kell megtartani és ha nincs kialakítva, helyet kell csinálni a km óra spirálnak a tengelycsonkban (modellje válogatja). Az átalakítással járó pozitív kerékdőlést a lengőkar bekötési pontjánál a gyárit meghaladó állítást biztosító csavarok beszerzésével és/vagy a gólyaláb felső furatának oválissá alakításával lehet kompenzálni. A művelet végén oldalanként kb. 20mm-t szélesedik a nyomtáv, ezzel érdemes számolni felni/gumi/sárvédő választásnál.
Ha nem nullahármas az alany, nem sikerült beszerezni az említett agyat, vagy el kell kerülni a nyomtáv szélesedését, akkor az alkatrészek megmunkálásával is összehozható a fékcsere. A Porsche agyba szűkítőt kell esztergálni (hogy fogadja a bogár csapágyat) és a dobfékes (!) tengelycsonkra egyedi konzolt gyártatni a nyeregnek. Az agy hátuljából is érdemes lemarni, különben beleér a nyeregtartó csavarjába. Így a nyomtáv oldalanként csak szimbolikus 3.5mm-rel lesz szélesebb az eredetinél.
Az úszónyerges elfér 15" felni alatt, a többihez minimum 16" kell.
944 HÁTSÓ FÉK
A hátsó fék esetében minden IRS-es autó labdába rúghat és a Porsche sem variált annyit a fékekkel: létezik az NA-ról származó úszonyerges (290x20mm), vagy bármelyik erősebbről származó fix Brembo (299x24mm). Ez az elejéhez hasonlóan 4 dugattyús, de a fékerő eloszlás miatt kisebb dugók dolgoznak benne. A gyári dobfékhez képest minimum 22.5mm-t szélesít, alu lengőkarokkal még többet. Mindkét hátsó agy tőcsavaros (ezért csak 5x130-as felnivel használható -pótkerék is), de a sík fajta átalakítható 5x100/5x112-es osztókörre a csavarok áthelyezésével. Az úszónyergeshez elég a 15", a nagyobbakhoz kell a 16".
KÉZIFÉK
A kézifék minden modellnél a tárcsa belsejében található, nincs köztük különbség. Az ide gyártott "hattyúval", vagy átalakítóval (pl. Kerscher) tudja működtetni a gyári kézifékkötél.
FŐFÉKHENGER
A főfékhengerrel mindenki saját szája íze szerint variál, általánosságban azt lehet mondani, hogy az úszónyerges fékhez a Porsche (23/19) kell, a Bremboknál maradhat a VW (19/19), vagy a direkt tárcsafékekhez árult 20/20-as.
LENGŐKAR
1, NA / ATE úszónyergek, 290x20mm
A vas lengőkar teljesen megegyezik a bogáréval (egyes források szerint belül meg van erősítve). Egy az egyben átrakható az egész lengőkar, vagy megbontás után minden alkatrésze a bogáréra. Opcionális a 944 rugótányérok használata (lásd lent), ahogy a Porsche kihajtásé is, ami lehetővé teszi a 100mm-es csuklók használatát. Amennyiben belül is 100mm-es csukló a cél, úgy bogár váltónál a Kübel, 901-es Porsche váltónál (914, 911) a 911 kihajtásait kell használni. A kézifék használható a gyári bovdennel a megfelelő adapter segítségével (lásd lent). A gyári nyomtávszélesítővel oldalanként +43.5mm, ezek elhagyásával (ekkor rövidebb tőcsavar is kell, pl. 86+ hátsó/83-85 első) +22.5mm-rel szélesedik a nyomtáv.
2, Korai ('85-86) Turbo / Brembo, 299x24mm
Aluminium lengőkarja onnan ismerhető fel, hogy még van rajta hely a felütközés gátló guminak. 4 dugattyús Brembo nyereggel és 299x24-es tárcsával szerelték. Csak kompletten szerelhető át, mert a nyeregtartó konzolt a lengőkarba integrálták, kell hozzá a Porsche rugótányér is. A nagyobb nyomtáv miatt hosszabb féltengely kell (Porsche, T2) és a kihajtásoknál csak a 100-as csuklók használhatók. Oldalanként 44mm-t szélesít a gyári dobfékhez képest.
3, Késői ('87-től) Turbo / Brembo, 299x24mm
Alu lengőkaron már nincs hely a felütközőknek, minden más megegyezik az előzővel. Az eltérő agyaknak köszönhetőn 62-74mm-t szélesít oldalanként, ami az agyak visszacserélésével csökkenthető.
4, Joker megoldások
Vas lengőkarra is fel lehet okoskodni a 944 Brembo nyergét: csak az 1986-os 944T tárcsája alkalmas erre, így 3mm-rel kell hézagolni a nyerget, hogy központos legyen a tárcsához képest. Másik alternatíva a 2000-2008 közti Boxster S (986S) hátsó tárcsa használata, amivel megspórolható a nyergek hézagolása. Ha elszakadunk a 944 alkatrészektől, a lengőkaron használható a 993 komplett hátsó féke (ebben az esetben is szükséges a 3mm hézagolás), vagy adapterek segítségével bármelyik 996-nál újabb nyereg is.
Mindez a táblázat szerint megköveteli a 100mm-es csuklók és hosszabb féltengelyek (944T, T2)használtatát is. A nagy nyomtáv növekedést a jellemzően magas ET számú (ET55-70) Porsche felnik kompenzálják.
RUGÓTÁNYÉR
Vas lengőkarnál csereszabatos, aluminiumnál a Porsche kell. Érdemes utóbbit használni, mert a pengén lévő ovális furat és excenteres anya lehetővé teszi a kerékdőlés/összetartás és minimálisan (kb. 1 cm) a magasság állítását is. A gyári gumiszilentekből (rá van vulkanizálva, szenvedős leszedni) a külsőt cserélni kell bogáréra, különben nem megy rá a VW torzió fedél.
STABILIZÁTOR
Motorizáltásgtól függően több méretben létezett, mindegyik használható, de a felfogatást egyedileg kell megoldani.
Ha valami nem ok, javítsátok és tegyük el a tudásbázisba, legyen visszakereshető stb.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20183 Dátum:
2014 április 08, 16:50:56 »
Idézetet írta: BlackP - 2014 április 08, 16:36:28
persze, csinálok képet, mennyire sos?
egyáltalán nem, még csak agymenés van a témában. megvalósítás hónapnyi távolságra van, addig prüszköl majd az empi single packon
BlackP
Hozzászólások: 27138
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20182 Dátum:
2014 április 08, 16:36:28 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 08, 15:11:57
le tudod fotózni a rögzítését? hengerfejen hová kell csavarozni...gondolom az egyik hőcserélőt tartó tőcsavarhoz....
volt egy kis időm utánaolvasni, és azt találtam hogy 90-140LE között 1 1/2" (38mm) csőátmérőből érdemes építkezni. Az 1 3/8" (35mm) már korlátozhatja a töltéscserét - ez utóbbit 90LE-ig ajánlják. viszont az én hengerfejem kipufogó járatához a 35mm rendszer illeszkedik lépcsőmentesen. 35mm szelephez a 35mm csőrendszer, míg a gyári 32mm szelephez a 32mm csőrendszer passzol (külső átmérőkről van szó) - nem is jártam annyira rossz úton a gondolatmenetemmel tegnap
a kipufogórendszerem gyári fejekhez való, szóval biztos korlátozni fog míg nem lesz másik
na most az a kérdés, hogy a steve tims stage 1 fejre melyiket célozzam? 35 vagy 38?
valamiért úgy érzem, hogy a 35mm rendszer illene hozzá, nincs értelme túlméretezett rendszert feltenni.
a 38mm rendszer a stage2 fejekhez való - ennyi a varázslat, igaz Zsolti?
valakinek van érve mégis a 38mm rendszer mellett?
persze, csinálok képet, mennyire sos?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20181 Dátum:
2014 április 08, 15:11:57 »
Idézetet írta: BlackP - 2014 április 08, 11:29:16
nekem is ilyen van fent
le tudod fotózni a rögzítését? hengerfejen hová kell csavarozni...gondolom az egyik hőcserélőt tartó tőcsavarhoz....
volt egy kis időm utánaolvasni, és azt találtam hogy 90-140LE között 1 1/2" (38mm) csőátmérőből érdemes építkezni. Az 1 3/8" (35mm) már korlátozhatja a töltéscserét - ez utóbbit 90LE-ig ajánlják. viszont az én hengerfejem kipufogó járatához a 35mm rendszer illeszkedik lépcsőmentesen. 35mm szelephez a 35mm csőrendszer, míg a gyári 32mm szelephez a 32mm csőrendszer passzol (külső átmérőkről van szó) - nem is jártam annyira rossz úton a gondolatmenetemmel tegnap
a kipufogórendszerem gyári fejekhez való, szóval biztos korlátozni fog míg nem lesz másik
na most az a kérdés, hogy a steve tims stage 1 fejre melyiket célozzam? 35 vagy 38?
valamiért úgy érzem, hogy a 35mm rendszer illene hozzá, nincs értelme túlméretezett rendszert feltenni.
a 38mm rendszer a stage2 fejekhez való - ennyi a varázslat, igaz Zsolti?
valakinek van érve mégis a 38mm rendszer mellett?
BlackP
Hozzászólások: 27138
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20180 Dátum:
2014 április 08, 11:29:16 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 08, 10:06:04
köszi a rávezetést, igazad van!
nem is fatboy-nak hívják amire gondoltam
ez az ami van nekem:
http://www.mofoco.com/item/EMPI_3650_VW_BUG_ENGINE_HIGH_MOUNT_EXHAUST_MUFFLER/394/c55
a motor 1956 ccm
nekem is ilyen van fent
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20179 Dátum:
2014 április 08, 10:06:04 »
Idézetet írta: tati - 2014 április 07, 22:59:42
a fetbojt a földön fogod húzni az is marha volt aki kitalálta ! azt is jó lenne tudni mekkora a motorod ...
köszi a rávezetést, igazad van!
nem is fatboy-nak hívják amire gondoltam
ez az ami van nekem:
http://www.mofoco.com/item/EMPI_3650_VW_BUG_ENGINE_HIGH_MOUNT_EXHAUST_MUFFLER/394/c55
a motor 1956 ccm
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20178 Dátum:
2014 április 08, 09:33:34 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 06, 22:06:35
Nem tudom,de majd valaki hozzáértő megmondja.
Én úgy tudom,hogy az 1985.előtti,még öntöttvas lengőkarosnak a fékei,egy az egyben felmennek,és nem szélesítik a nyomtávolt,vagy ha szélesítik is,nem nagy mértékben.Az 1985.utáni alulengőkaros futóműnél viszont már szükség van a lengőkarokra,de ezek meg is szélesítik a nyomtávot.De mivel Te úgy is szélesítetted a sárvédőidet,lényegében mindegy,hogy melyiket találsz,mindegyik fékkel el fogsz férni a sárvédőid alatt.
Az 1985 előtti nem öntött, hanem lemez lengőkaros, amit én is megvettem, hogy majd még frankóbb lesz, mint a Bogár lengőkar és amikor itt volt az asztalon, nem láttam semmi különbséget. Aztán mégis volt valami minoritás, de ezért nem érdemes kicserélni. A lemez lengőkar esetében van egy majdnem 3 cm-es pogácsa a kerék alatt, az alu lengőkarnál ez nincs. Ezért a lemez lengőkarnál ezt a pogácsát kivéve nem szélesít, illetve csak nagyon minimális mértékben, mert a féktárcsa/rögzítőfék egy kicsit magasabb/vastagabb, mint a Bogár dobja, az alu lengőkart viszont leginkább csak szélesített Bogár sárvédő alá lehet berakni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20177 Dátum:
2014 április 07, 23:17:49 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 06, 21:44:11
Köszi a szívócsőre vonatkozó felvilágosítást.
Az első futóműt illetően - persze lehet , hogy rosszul gondolom - de a 1303-as lemezlengőkaros gólyalábhoz a Porshe 944 csonkállványa - csapágya és féktárcsája egy az egyben feltehető, és nem kell hozzá a Porsche gólyaláb is, ugye?
A hátsó futóműnél pedig csak lengőkarral együtt lehet föltenni komplettben a 944-es fékét, ugye?
még olyan ostobaságon nem gondolkodtál hogy megkérdezz valakit hogy kb milyen motorhoz milyen alkatrészeket vadássz? mert előbb-utóbb megunják hogy minden fényes vackot megkérdezel hogy az jó árban van-e
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20176 Dátum:
2014 április 07, 22:59:42 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 07, 10:55:18
kipufogó témában lettek kérdéseim...
azt gondolom, hogy a kipufogó szelep, és a hengerfejből kilépő kipufogó nyílás mérete meghatározza, hogy mekkora keresztmetszetű kipufogó rendszerrel lehet jó hatásfokkal használni a motort. azt gondolom a szívóoldal analógiájára a kipufogó oldalon sem jó, ha lépcső van a járatok/csövek találkozásánál, a szűkítő lépcső biztosan korlátozza a töltéscserét - kérdés, hogy a táguló lépcsőnek van-e értelme?
nálam a helyzet: 35mm kipufogó szelep, 32mm hfejből kilépő járat, a csőkígyóm/fűtésdobom csőátmérője pedig 30.5mm. ezzel fogom indítani és bejáratni a motort, a továbbgondolkodás miatt kérdezem, hogy mik a tapasztalatok?
perpill. a költségvetés nem utolsó szempont sajnos, de ha váltom a kipufogó rendszert, akkor nem szeretnék zsákutcába futni. nem tudom a kereskedelemben kapható csőkígyók vannak- e különböző méretben?
ha kipufogóssal gyártatnék valamit, akkor érdemes-e táguló lépcsőt beépíteni pl. egy létező 32mm-nél nagyobb csőméretből?
csinált/látott már valaki olyat, hogy az 1-2 és a 3-4 henger két egymástól független rendszeren szellőzik ki? vagy ez teljesen hülyeség mert a gázlengések károsan alakulnak így?
a csőkígyó végére van egy empi single dobom, amit cserélnék fat boy-ra. van valakinek fotója, hogy a fat boy hogyan van felszerelve a kocsira? a kasztnihoz rögzítés érdekelne leginkább... az én fat boy dobom asszem buszról való, kicsit át kell szabni.
a fetbojt a földön fogod húzni az is marha volt aki kitalálta ! azt is jó lenne tudni mekkora a motorod ...
www.tatinson.hu
www.kck.hu
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20175 Dátum:
2014 április 07, 12:10:48 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 07, 10:55:18
kipufogó témában lettek kérdéseim...
azt gondolom, hogy a kipufogó szelep, és a hengerfejből kilépő kipufogó nyílás mérete meghatározza, hogy mekkora keresztmetszetű kipufogó rendszerrel lehet jó hatásfokkal használni a motort. azt gondolom a szívóoldal analógiájára a kipufogó oldalon sem jó, ha lépcső van a járatok/csövek találkozásánál, a szűkítő lépcső biztosan korlátozza a töltéscserét - kérdés, hogy a táguló lépcsőnek van-e értelme?
nálam a helyzet: 35mm kipufogó szelep, 32mm hfejből kilépő járat, a csőkígyóm/fűtésdobom csőátmérője pedig 30.5mm. ezzel fogom indítani és bejáratni a motort, a továbbgondolkodás miatt kérdezem, hogy mik a tapasztalatok?
perpill. a költségvetés nem utolsó szempont sajnos, de ha váltom a kipufogó rendszert, akkor nem szeretnék zsákutcába futni. nem tudom a kereskedelemben kapható csőkígyók vannak- e különböző méretben?
ha kipufogóssal gyártatnék valamit, akkor érdemes-e táguló lépcsőt beépíteni pl. egy létező 32mm-nél nagyobb csőméretből?
csinált/látott már valaki olyat, hogy az 1-2 és a 3-4 henger két egymástól független rendszeren szellőzik ki? vagy ez teljesen hülyeség mert a gázlengések károsan alakulnak így?
a csőkígyó végére van egy empi single dobom, amit cserélnék fat boy-ra. van valakinek fotója, hogy a fat boy hogyan van felszerelve a kocsira? a kasztnihoz rögzítés érdekelne leginkább... az én fat boy dobom asszem buszról való, kicsit át kell szabni.
Itt is egymástól külön választották a két oldalt, szerintem semmi negatív hatása nincs a szétválasztásnak.
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1017/2-csoves-kipufogo-csendes-t4
Ilyen van fent Egonon negyedik éve és azon kívül, hogy szarrá rohadt, porladt a gagyi, vékony lemezelése a kipunak, nem okozott más gondot. A többi kérdésre meg válaszoljanak a szakik.
«
Utoljára szerkesztve: 2014 április 07, 12:12:35 írta VW T2b
»
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20174 Dátum:
2014 április 07, 10:55:18 »
kipufogó témában lettek kérdéseim...
azt gondolom, hogy a kipufogó szelep, és a hengerfejből kilépő kipufogó nyílás mérete meghatározza, hogy mekkora keresztmetszetű kipufogó rendszerrel lehet jó hatásfokkal használni a motort. azt gondolom a szívóoldal analógiájára a kipufogó oldalon sem jó, ha lépcső van a járatok/csövek találkozásánál, a szűkítő lépcső biztosan korlátozza a töltéscserét - kérdés, hogy a táguló lépcsőnek van-e értelme?
nálam a helyzet: 35mm kipufogó szelep, 32mm hfejből kilépő járat, a csőkígyóm/fűtésdobom csőátmérője pedig 30.5mm. ezzel fogom indítani és bejáratni a motort, a továbbgondolkodás miatt kérdezem, hogy mik a tapasztalatok?
perpill. a költségvetés nem utolsó szempont sajnos, de ha váltom a kipufogó rendszert, akkor nem szeretnék zsákutcába futni. nem tudom a kereskedelemben kapható csőkígyók vannak- e különböző méretben?
ha kipufogóssal gyártatnék valamit, akkor érdemes-e táguló lépcsőt beépíteni pl. egy létező 32mm-nél nagyobb csőméretből?
csinált/látott már valaki olyat, hogy az 1-2 és a 3-4 henger két egymástól független rendszeren szellőzik ki? vagy ez teljesen hülyeség mert a gázlengések károsan alakulnak így?
a csőkígyó végére van egy empi single dobom, amit cserélnék fat boy-ra. van valakinek fotója, hogy a fat boy hogyan van felszerelve a kocsira? a kasztnihoz rögzítés érdekelne leginkább... az én fat boy dobom asszem buszról való, kicsit át kell szabni.
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20173 Dátum:
2014 április 06, 22:06:35 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 06, 21:56:35
Az első egyértelmű.
A hátsó most nincs előttem annyira, de akkor csak a csapágy az, ami eltér a bogárétól?
Nem tudom,de majd valaki hozzáértő megmondja.
Én úgy tudom,hogy az 1985.előtti,még öntöttvas lengőkarosnak a fékei,egy az egyben felmennek,és nem szélesítik a nyomtávolt,vagy ha szélesítik is,nem nagy mértékben.Az 1985.utáni alulengőkaros futóműnél viszont már szükség van a lengőkarokra,de ezek meg is szélesítik a nyomtávot.De mivel Te úgy is szélesítetted a sárvédőidet,lényegében mindegy,hogy melyiket találsz,mindegyik fékkel el fogsz férni a sárvédőid alatt.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20172 Dátum:
2014 április 06, 21:56:35 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 06, 21:47:31
Előre nem kell gólyaláb,és hátra pedig nem kell lengőkar.
Az első egyértelmű.
A hátsó most nincs előttem annyira, de akkor csak a csapágy az, ami eltér a bogárétól?
[a csatolmányt egy admin törölte]
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20171 Dátum:
2014 április 06, 21:47:31 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 06, 21:44:11
Köszi a szívócsőre vonatkozó felvilágosítást.
Az első futóműt illetően - persze lehet , hogy rosszul gondolom - de a 1303-as lemezlengőkaros gólyalábhoz a Porshe 944 csonkállványa - csapágya és féktárcsája egy az egyben feltehető, és nem kell hozzá a Porsche gólyaláb is, ugye?
A hátsó futóműnél pedig csak lengőkarral együtt lehet föltenni komplettben a 944-es fékét, ugye?
Előre nem kell gólyaláb,és hátra pedig nem kell lengőkar.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20170 Dátum:
2014 április 06, 21:44:11 »
Köszi a szívócsőre vonatkozó felvilágosítást.
Az első futóműt illetően - persze lehet , hogy rosszul gondolom - de a 1303-as lemezlengőkaros gólyalábhoz a Porshe 944 csonkállványa - csapágya és féktárcsája egy az egyben feltehető, és nem kell hozzá a Porsche gólyaláb is, ugye?
A hátsó futóműnél pedig csak lengőkarral együtt lehet föltenni komplettben a 944-es fékét, ugye?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20169 Dátum:
2014 április 06, 08:25:03 »
Az IDF és DRLA karbiknak sokkal közelebb van egymáshoz a 2 torka mint az IDA-nak. Messziről látszik.
IDF, DRLA szívócső:
http://www.socalautoparts.com/product_info.php/empi-manifolds-48mm-hpmx-idf-drla-dual-carb-p-14671
IDA szívócső:
http://www.socalautoparts.com/product_info.php/performance-manifolds-big-beef-48mm-ida-includes-hardware-p-13747
A Solex PII-nél meg ugyanaz a távolság mint IDF és DRLA esetében, de ott meg máshol vannak a felfogató furatok.
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 05, 19:58:37
Aha, akkor már értem.
Köszi.
Azt miből vetted észre, hogy :
Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20168 Dátum:
2014 április 05, 19:58:37 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 05, 19:56:25
Ez nem jó IDF-hez és DRLA-hoz! Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.
Aha, akkor már értem.
Köszi.
Azt miből vetted észre, hogy :
Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.
«
Utoljára szerkesztve: 2014 április 05, 20:18:59 írta Dadan
»
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20167 Dátum:
2014 április 05, 19:58:04 »
Azt írják, hogy ezek Scat Track IDA-Saugrohre (szívócsövek) és kifejezetten extrem modifizierte Typ-1-Zylinderköpfe oder Street-Eliminator-Zylinderköpfe (hengerfejekhez jók.
Én gyári hengerfejekkel tervezem a motorom, akkor nem jók?
[a csatolmányt egy admin törölte]
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20166 Dátum:
2014 április 05, 19:56:25 »
Ez nem jó IDF-hez és DRLA-hoz! Ez csak a mocskos drága Weber 48 IDA-hoz jó.
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 05, 19:53:28
Megint találtam valamit
Scat szívőcső 80 euro-ért.
Szivócsövet kell vennem a 36-os weberekhez, ez ennyiért jó ajánlat?
Ha igen, akkor gyorsan leütném.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20165 Dátum:
2014 április 05, 19:53:28 »
Megint találtam valamit
Scat szívőcső 80 euro-ért.
Szivócsövet kell vennem a 36-os weberekhez, ez ennyiért jó ajánlat?
Ha igen, akkor gyorsan leütném.
[a csatolmányt egy admin törölte]
Oldalak:
1
...
48
49
50
51
52
[
53
]
54
55
56
57
58
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...