www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 14:00:49

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3318360 alkalommal)
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #20284 Dátum: 2014 Május 02, 22:44:40 »

és hova kell hézagolni hogy csendes legyen és forgassa a szelepet?
ezt nem az előtt akartad Volt kérdezni melőtt nekem beraktad Huh v tartsam aszámat mert jövő hétre gyúrsz???

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20283 Dátum: 2014 Május 02, 22:10:37 »

A gyári csavaros szettek egy részénél a cső aluból, másik részénél CroMo-ból, a maradéknál meg acélból van... Szóval tök mindegy...
Mivel sokszor a csomagban sincs hézagoló, vagy kevés, ezért én veszek időnként egy-egy csomag CB-performance fézagolót. Ebben 3-féle vastagságú hézagolóból van 5-10 darab. A sima gyári lemezek is jók lennének, de azokkal nem tudsz hézagolni, mert ugyanolyan vastagok. Persze el lehet pöcsölni azzal, hogy mekkorára esztergáltatod a csövet, illetve a 2 záróalátét vállát, de sokkal egyszerűbb egy hézagoló szettel beállítani, hogy forgassa a himba a szelepeket és hogy halk legyen a vezérlés.

és hova kell hézagolni hogy csendes legyen és forgassa a szelepet?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20282 Dátum: 2014 Május 02, 22:09:25 »

(Van is polcon ilyen szettem...)

és ha már nem akarod felajánlani, mikor rendelsz valamit hofmanrózsáéktól ?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20281 Dátum: 2014 Május 02, 22:01:50 »

(Van is polcon ilyen szettem...)


Nem elérhető Louy
Hozzászólások: 440


(o\_!_/o)

« Hozzászólás #20280 Dátum: 2014 Május 02, 21:59:57 »

a gyári hézagolókkal a hullámosok nélkül ,meg középen csővel? a csövet miből kell csinálni? amit a satupad alatt éppen találok?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20279 Dátum: 2014 Május 02, 21:59:40 »

http://de.hoffmann-speedster.com/karmann-ghia/motor/zylinderkopf-ventiltrieb/784/kipphebelwellen-distanzscheiben?c=110017

Egy ilyen szett kb. 2pár himbasorhoz elég, ha nem adnak 1 darabot sem hozzá.

A gyári csavaros szettek egy részénél a cső aluból, másik részénél CroMo-ból, a maradéknál meg acélból van... Szóval tök mindegy...
Mivel sokszor a csomagban sincs hézagoló, vagy kevés, ezért én veszek időnként egy-egy csomag CB-performance fézagolót. Ebben 3-féle vastagságú hézagolóból van 5-10 darab. A sima gyári lemezek is jók lennének, de azokkal nem tudsz hézagolni, mert ugyanolyan vastagok. Persze el lehet pöcsölni azzal, hogy mekkorára esztergáltatod a csövet, illetve a 2 záróalátét vállát, de sokkal egyszerűbb egy hézagoló szettel beállítani, hogy forgassa a himba a szelepeket és hogy halk legyen a vezérlés.


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20278 Dátum: 2014 Május 02, 21:56:56 »

A gyári csavaros szettek egy részénél a cső aluból, másik részénél CroMo-ból, a maradéknál meg acélból van... Szóval tök mindegy...
Mivel sokszor a csomagban sincs hézagoló, vagy kevés, ezért én veszek időnként egy-egy csomag CB-performance fézagolót. Ebben 3-féle vastagságú hézagolóból van 5-10 darab. A sima gyári lemezek is jók lennének, de azokkal nem tudsz hézagolni, mert ugyanolyan vastagok. Persze el lehet pöcsölni azzal, hogy mekkorára esztergáltatod a csövet, illetve a 2 záróalátét vállát, de sokkal egyszerűbb egy hézagoló szettel beállítani, hogy forgassa a himba a szelepeket és hogy halk legyen a vezérlés.

a gyári hézagolókkal a hullámosok nélkül ,meg középen csővel? a csövet miből kell csinálni? amit a satupad alatt éppen találok?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20277 Dátum: 2014 Május 02, 21:48:09 »

Mi most próbáljuk meg átalakítani a gyáriakat a Formel Vau-hoz. Egyébként ha erős rugó van, fordulat van, akkor érdemes gyári himbánál is csavarosra alakítani, nem csak a nagy áttételűnél, mert ezek is intenzívebbé teszik az oldalirányú mozgást. Formel Vau-nál is gyári himba lesz, de csavaros tengelyen.

a gyári hézagolókkal a hullámosok nélkül ,meg középen csővel? a csövet miből kell csinálni? amit a satupad alatt éppen találok?

Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #20276 Dátum: 2014 Május 02, 20:05:57 »



Feldobtam a hátsó sárvédőt is, frankón mutatkoznak a dolgok a fék felni kombóval pont nem lóg ki minden klappol felni sem ér hozzá semmihez, viszont! Porsche rudak bent a hátuljában és mocskosul lentre állítottam a magasságot, nem is feszítettem elő csak alsó ütközőn volt a penge. Aki állított már be ilyen porke rudat az kb mennyi előfeszítést adott neki??? Most annyira ül a popsi hogy motor váltó súlytól leül a gumi ütközőkre a futómű Grin
« Utoljára szerkesztve: 2014 Május 02, 20:07:39 írta MatroX »

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20275 Dátum: 2014 Május 02, 17:04:00 »

Mi most próbáljuk meg átalakítani a gyáriakat a Formel Vau-hoz. Egyébként ha erős rugó van, fordulat van, akkor érdemes gyári himbánál is csavarosra alakítani, nem csak a nagy áttételűnél, mert ezek is intenzívebbé teszik az oldalirányú mozgást. Formel Vau-nál is gyári himba lesz, de csavaros tengelyen.

szoktak gyári szelephimba tengelyt csavarosvégű  kihézagolósra  átalakítani (természetesen nem gyári himbilimbihez) vagy meg kell venni a puccos drága tuningtengelyt?  Undecided

Nem elérhető Louy
Hozzászólások: 440


(o\_!_/o)

« Hozzászólás #20274 Dátum: 2014 Május 02, 13:04:52 »

A képen látható, a karbi és a levegőszűrő közé szerelhető fémlemezek, amelyikeknek az oldalán kis konzolhely van kialakítva  - a képen nincs felszerelve a karbira -   azok mi célt szolgálnak?
Mindegyik dupla karbihoz kell ilyen, vagy csak bizonyos típusú rudazatoknál?
Csak az úgynevezett "Cross bar (linkage)" rudazatoknál van ilyen, ezek a rúdtartók...
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20273 Dátum: 2014 Május 02, 12:36:54 »

A képen látható, a karbi és a levegőszűrő közé szerelhető fémlemezek, amelyikeknek az oldalán kis konzolhely van kialakítva  - a képen nincs felszerelve a karbira -   azok mi célt szolgálnak?
Mindegyik dupla karbihoz kell ilyen, vagy csak bizonyos típusú rudazatoknál?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20272 Dátum: 2014 Május 02, 11:44:43 »

 szoktak gyári szelephimba tengelyt csavarosvégű  kihézagolósra  átalakítani (természetesen nem gyári himbilimbihez) vagy meg kell venni a puccos drága tuningtengelyt?  Undecided

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #20271 Dátum: 2014 április 30, 16:09:32 »

Cheesy Akkor már nem is kell sok a 170 lóhoz, csak egy számmal nagyobb Weberek, 300 fok feletti vezérműtengely és pár apróság. (ja, meg egy kis zsebpénz  Tongue )

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20270 Dátum: 2014 április 30, 12:44:28 »

Ők elég jók.

http://orratech.de/


Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #20269 Dátum: 2014 április 30, 09:09:15 »

 Grin

nice:

http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?187544

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20268 Dátum: 2014 április 28, 22:58:56 »

akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?



Ha a komplett Bogár féltengelyt nézzük, akkor a csuklók azok, amik eltérnek, egyébként pedig teljesen megegyeznek a T2 busz csuklóival, nagyobb átmérőjűek. Ha a menesztő is ilyen a váltón (pl. nekem) akkor ilyen csuklót kell használni. Ha kívül a tengelycsonk Porsche, akkor kívül is, ha Bogár, akkor kívül jó a Bogár féltengely csuklója.

Ha a Bogár féltengelyre akarod rátenni a Porsche csuklókat, akkor a biztosító zéger hornyát kicsit arrébb kell szúratni egy esztergályossal, de lesz anyázás, mert a bordák iszonyatos kemények és az esztergakést letompítja hamar.

A 944-es féltengelyből csak egy fajta jó, annak egyezik meg a hossza a Bogáréval, azonban nem vastagabb ( a bordás rész azonos) és nem is tűnik erősebbnek.


Nekem belül Porsche csukló van a váltó miatt, kívül Bogár, mert hagytam azt a tengelycsonkot. Ebből következik, hogy belül nagy a homokinetikus csukló, kívül pedig a Bogáré van.

Valahol van két 944-es féltengelyem, csak a rúd.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20267 Dátum: 2014 április 28, 19:22:13 »

meglettek a válaszok, gyorsabb csinálni mint elmélkedni  Wink

- a szárazlengőtengelyes futóműnél a lengőkart a váltóvilla tövéből is le kell oldani 17-es imbusszal, hogy ki lehessen billenteni a pengét a lengőkar mögül.

 
viszont újabb kérdés alakult a gumi/urethan csapágyakat illetően:
a csőtokban és a torziófedélben füles kialakítású a hely, elvileg tehetnék kívülre-belülre füles csapágyat. mintha úgy kéne, hogy egy füles és egy körkörös gyűrű megy oldalanként, mert a szettben árult pakkban is két füles és két gyűrűs van emlékeim szerint. hogy mi volt a kocsiban azt inkább hagyjuk  Jezusom ...
hogy is van ez akkor? köszi!
 

Szerintem nem kell kikötni a lengőkart, én soha nem kötöttem ki. Kéziféket kell meglazítani, lendécsillapítót lekötni és lehúzható a lengőkar a pengéről.

A sima uretánt tedd kívülre, esetleg cserélj fedelet simára, de belül mindig a 4 fülest.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20266 Dátum: 2014 április 28, 19:18:59 »

Narancsnak nincs se az elsőn se a hátsón! Elsőn amit látsz alumíniumot az maga a felfogatás része abban vannak a tőcsavarok és a csapágy! Arra jönne még rá a pogácsa. De szerintem elöl nem is igen volt pogácsa csak a hátsókon mert elöl pont jó a tőcsavar hossza ha felrakod a felnit. A hátsót kellett rövidíteni nekem is mert én kihagytam a pogácsákat, na ott hosszú a tőcsavar.

Én is pont így.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #20265 Dátum: 2014 április 28, 19:05:08 »

Az elsőkön ott van, de a hátsókról úgy látom neked is hiányzik.


Narancsnak nincs se az elsőn se a hátsón! Elsőn amit látsz alumíniumot az maga a felfogatás része abban vannak a tőcsavarok és a csapágy! Arra jönne még rá a pogácsa. De szerintem elöl nem is igen volt pogácsa csak a hátsókon mert elöl pont jó a tőcsavar hossza ha felrakod a felnit. A hátsót kellett rövidíteni nekem is mert én kihagytam a pogácsákat, na ott hosszú a tőcsavar.

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20264 Dátum: 2014 április 28, 09:08:48 »

Tudok csinalni.

Szuper.
Egy árat kérnék  - nagyságrendileg - a 4 db-ra, mert úgy alkudoznék akkor az eladóval.
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #20263 Dátum: 2014 április 28, 09:03:36 »

Az elsőkön ott van, de a hátsókról úgy látom neked is hiányzik.

Tudok csinalni.

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20262 Dátum: 2014 április 27, 21:32:15 »

Nekem ennyi van,de nem tudom,hogy benne van-e amiről beszélsz.Szerintem nincsen.

Az elsőkön ott van, de a hátsókról úgy látom neked is hiányzik.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #20261 Dátum: 2014 április 27, 21:12:12 »

Nekem ennyi van,de nem tudom,hogy benne van-e amiről beszélsz.Szerintem nincsen.
Ott van a tárcsán.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20260 Dátum: 2014 április 27, 21:07:51 »

Narancs neked megvan a 944-es szett is, ha jól tudom.
Megvan hozzá a nyomtávszélesítő pogácsa is?
Azokat sem adod el esetleg külön?
Vagy ha pogácsa nélkülit tudok venni, akkor elkérhetem legyártatni?
Nekem kis ET-s felnijeim vannak, és ahhoz mindenképpen kellenek a pogácsák.
Nekem ennyi van,de nem tudom,hogy benne van-e amiről beszélsz.Szerintem nincsen.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20259 Dátum: 2014 április 27, 21:02:54 »

A 944-es Porsche fékekhez,nincsen szükséged sem a Porsche vaslengőkarokra,sem a Porsche féltengelyekre.

Narancs neked megvan a 944-es szett is, ha jól tudom.
Megvan hozzá a nyomtávszélesítő pogácsa is?
Azokat sem adod el esetleg külön?
Vagy ha pogácsa nélkülit tudok venni, akkor elkérhetem legyártatni?
Nekem kis ET-s felnijeim vannak, és ahhoz mindenképpen kellenek a pogácsák.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20258 Dátum: 2014 április 27, 20:58:02 »

Egy kérdés még eszembe jutott:

ha marad a VW vaslengőkar vagy esetleg a Porsche vaslengőkaros futómű kerül hátra beépítésre, akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?


A 944-es Porsche fékekhez,nincsen szükséged sem a Porsche vaslengőkarokra,sem a Porsche féltengelyekre.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20257 Dátum: 2014 április 27, 20:54:27 »

Rászántam magam a karbi pucolásra! első körben az elvi részét olvastam át egy egész jó kis oldalon, nem tudom mennyi hiba van benne, mindenesetre sok dolgot kevésbé ködösen látok. Találtam 1-2 videót a neten, amin ilyen karbit szednek szét/raknak össze, lélekben felkészültem mi vár rám. Első pofon, a karbi nincs a kezemben, mint a videón, a hátsó csavarokhoz nem tudom miképp lehet hozzáférni. Végül arra jutottam, hogy az alapjárati rendszer valószínűleg tiszta, mivel azzal nincs gond, szóval felülről kezdtem a bontást. Amennyire tudtam, elkezdtem szétszedni a karbit, fúvókákat féktisztítóval meg sűrített levegővel kitakarítottam, lekaptam az úszóház tetejét, ekkor jött a második pofon, a szivatónak is van két valami fúvókája, ami rugón csücsül, ezek rohadtul nem voltak rajta a videókon. Mindegy, rutinos voltam és nem csak letéptem a fedelet, hanem óvatosan emeltem, szóval kiszúrtam őket, nem kellett a motortérből kivakarni őket. Az úszóházban durva látvány fogadott:





Fecskendővel kiszívtam az apraját, a nagyját meg kitöröltem, átfújtam minden járatot, amit tudtam, gyorsító fúvókát is, még a venturi oldalát is letöröltem, hátha Smiley Összerakás, hidegindító, gyorsan felkapta a naftát, próbakör, ég és föld a különbség. Veszek benzinszűrőt és azt is cserélem, nem láttam jól mi van benne, de tutira megyek. Két óra alatt megvoltam az egésszel, a második már sokkal gyorsabban ment, tudtam mihez nyúlok, mire számítsak.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20256 Dátum: 2014 április 26, 23:09:57 »

Egy kérdés még eszembe jutott:

ha marad a VW vaslengőkar vagy esetleg a Porsche vaslengőkaros futómű kerül hátra beépítésre, akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?




Ez a kerékagy tengelytől függ, akár maradhat is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #20255 Dátum: 2014 április 26, 21:52:06 »

ha már agymenés:

944 HÁTSÓ FÉK

.

Egy kérdés még eszembe jutott:

ha marad a VW vaslengőkar vagy esetleg a Porsche vaslengőkaros futómű kerül hátra beépítésre, akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20254 Dátum: 2014 április 26, 21:30:38 »

meglettek a válaszok, gyorsabb csinálni mint elmélkedni  Wink
- bármiféle állításhoz útban van a sárvédő, mert először belső vázalagút felőli ricniből csúszik ki a torziós rúd, a lengőkarban marad beszorulva, tehát ki kell húzni annál jobban, hogy a felszerelt sárvédő alatt elférne. tévesen reméltem hogy elég csak kicsit kihúzni, hogy odébbtegyem bent vagy kint.
- a szárazlengőtengelyes futóműnél a lengőkart a váltóvilla tövéből is le kell oldani 17-es imbusszal, hogy ki lehessen billenteni a pengét a lengőkar mögül. eltörtem egy 17-es villáskulcsot közben  Undecided a tengelycsonknál nem kérdés hogy ki kell oldani a 3db átmenőcsavart, mint az olajos lengőtengelyesnél is (ott csak ez a 3 csavar játszik, mert nincs lengőkar csak a csőtok)
- a pengében a ricni a "hosszú" kupak végében van, így fér be az olajos féltengelyestől hosszabb torziós rúd.
- a vastagabb torziós rúddal járó kevesebb előfeszítéssel, a jobb és baloldal kiegyenlítésével és a pontos szintezéssel szopni fogok az már biztos, kicsi az esélye hogy elsőre jól fog sikerülni. viszont sárvédőt nem fogok addig felszerelni, nem a sárvédő széléhez inkább más ponthoz fogok mérni.

kint vannak a torziók  Cool

viszont újabb kérdés alakult a gumi/urethan csapágyakat illetően:
a csőtokban és a torziófedélben füles kialakítású a hely, elvileg tehetnék kívülre-belülre füles csapágyat. mintha úgy kéne, hogy egy füles és egy körkörös gyűrű megy oldalanként, mert a szettben árult pakkban is két füles és két gyűrűs van emlékeim szerint. hogy mi volt a kocsiban azt inkább hagyjuk  Jezusom ...
hogy is van ez akkor? köszi!
 
1303LS
« Hozzászólás #20253 Dátum: 2014 április 26, 18:27:32 »

Etanol.  Grin
Az is berobban.  Grin
Viszont extrém kompressziókat lehet alkalmazni többlépcsős befecskendezésekkel, rafinált égéstérformákkal.
Ma már simán megy a 8 befecskendezés is munkaütemenként.
Persze mindez nem a duplavéberrel.  Grin
Ezért OFF is az egész.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #20252 Dátum: 2014 április 26, 17:44:57 »

..., illetve egy pont felett már a sűrítéstől be fog robbanni a keveréked, nem pedig a gyújtástól.
Etanol.  Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20251 Dátum: 2014 április 26, 16:10:40 »

erre senki? akkor nekiugrok ahogy sikerül  Wink
ugyan úgy kell csinálni mint az olajos féltengelyest.

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20250 Dátum: 2014 április 26, 14:40:04 »

Szuper, kíváncsi leszek rá! (Ez a motor szinte olyan mint az enyém.)
Anno én is földön indítottam. Ez volt az első indításom utógyújtással és 8:1 arányú szinkronnal  Undecided (A videó készítése előtt nem volt próbaindítás, állítgatás, csak az olajat tekertük fel az önindítóval, meg az elektromos AC nyilván telitöltötte a karbikat) Én itt nyugodtam meg először, hogy a kis garázsban vízhűtésesből levegőssé alakított motorban nem reccsent semmi  Wink

http://www.youtube.com/watch?v=iOu6RE2YzG4

milyen ismerős install a próbaindításra  Wink
nekem is viszket már mindenem hogy kocsiban kipróbáljam, még kell kis idő hogy a hátulját és a műszaki vizsgát megcsináljam
igen, majdnem ugyanolyan köbcentire-vezérlésre biztosan, a hajtórudak valszeg különböznek, meg az én kipufogórendszerem egyelőre 32mm-es. abból főztem ami volt hozzá (ha elvitték volna a wbx főtengelyt-lendekeket-kuplungot, akkor nem ilyet építettem volna)
csináltam én is videót, csak meg kéne vágni, mert a végén elfelejtettem lekapcsolni, és felvettem a kőműves dekoltázst is hosszasan  Grin
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20249 Dátum: 2014 április 26, 14:30:44 »

visszaolvasva nem írtam teljesen egyértelműen:
másik kérdésem, hogy a pengét le tudjam választani a tengelycsonkról és ki tudjam fordítani alóla ki kell oldanom a lengőkart a belső oldalon a váltóvilla tövében is? eddig nekem úgy látszik igen...
az utolsó: ha a bogár torzióállása mondjuk megfelelő volt, akkor a 23.5mm torziót mennyivel kell kevésbé előfeszítenem, hogy ugyanazt a magasságot kapjam?

minden használható ötlet/tapasztalat jól jön  Wink köszi
erre senki? akkor nekiugrok ahogy sikerül  Wink
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20248 Dátum: 2014 április 26, 13:47:04 »

Én utcai typ1 motoroknál 8,2-8,7 közé szoktam belőni. Ez a növekedés már számít (gyárilag 7,5), viszont nem akkora, hogy bármi negatívummal járna. Az Oxyboxeremnek pl. 9:1 a sűrítése, mert egyrészt annak nagyon izmos a csapágyazása (gyárilag a WBX motoré 10:1, de ott ezt a vízhűtéses fejek miatt tehették meg), másrészt új tiszta, jó hűtésű fejek vannak rajta, jól van bekarburálva. A Formel Vau-nak 9,5 lesz a sűrítése, de az versenymotor, annak nem kell kibírnia több tízezer, százezer km-t.

És az kb milyen értékeknél van?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20247 Dátum: 2014 április 26, 13:41:42 »

Milyen motornál? Milyen vezérműtengelynél? Milyen alkalmazásnál? stb. stb.

Ha lenne egy ilyen ideális szám, akkor minden motornak ugyanannyi lenne a sűrítési viszonya.

Itt egy vállalható leírás:

http://mindenamituning.uw.hu/kompresszioviszony_novelese.htm

És az kb milyen értékeknél van?

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20246 Dátum: 2014 április 26, 13:34:32 »


de addig kell emelni, amíg az több előnyt, mint hátrányt hoz.

És az kb milyen értékeknél van?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20245 Dátum: 2014 április 26, 13:31:56 »

A kompresszió és a sűrítési viszony nem ugyanaz.

De a lényeg, hogy mindennek van előnye és hátránya is. El kell találni az optimumot. A sűrítés növelésével tudsz teljesítményt növelni, de emellett a hengerfejed is jobban fog melegedni, a csapágyakat is jobban terheled, illetve egy pont felett már a sűrítéstől be fog robbanni a keveréked, nem pedig a gyújtástól.

Nem rossz a magas sűrítési viszony, de addig kell emelni, amíg az több előnyt, mint hátrányt hoz.

Miért baj a nagy kompresszió?

Tudom,hogy teljesen másik dimenzió,de pl Simson tuner időkben,az volt a lényeg,hogy minél nagyobb legyen a kompresszió,annál bikább volt a moci.A kompresszió nincsen arányban a teljesítménnyel?Tehát nem annál nagyobb a nyomaték és a lóerő,minél nagyobb a sűrítés?Anno a Simson hengerfejéből is le szokták marni az 1mm-t.

Bogárnál miért van máshogy?

Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.