www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 19:56:36
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
46
47
48
49
50
[
51
]
52
53
54
55
56
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3318957 alkalommal)
StumRobi
Hozzászólások: 948
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20284 Dátum:
2014 Május 02, 22:44:40 »
Idézetet írta: tati - 2014 Május 02, 22:10:37
és hova kell hézagolni hogy csendes legyen és forgassa a szelepet?
ezt nem az előtt akartad Volt kérdezni melőtt nekem beraktad
v tartsam aszámat mert jövő hétre gyúrsz???
30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20283 Dátum:
2014 Május 02, 22:10:37 »
Idézetet írta: callook - 2014 Május 02, 21:56:56
A gyári csavaros szettek egy részénél a cső aluból, másik részénél CroMo-ból, a maradéknál meg acélból van... Szóval tök mindegy...
Mivel sokszor a csomagban sincs hézagoló, vagy kevés, ezért én veszek időnként egy-egy csomag CB-performance fézagolót. Ebben 3-féle vastagságú hézagolóból van 5-10 darab. A sima gyári lemezek is jók lennének, de azokkal nem tudsz hézagolni, mert ugyanolyan vastagok. Persze el lehet pöcsölni azzal, hogy mekkorára esztergáltatod a csövet, illetve a 2 záróalátét vállát, de sokkal egyszerűbb egy hézagoló szettel beállítani, hogy forgassa a himba a szelepeket és hogy halk legyen a vezérlés.
és hova kell hézagolni hogy csendes legyen és forgassa a szelepet?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20282 Dátum:
2014 Május 02, 22:09:25 »
Idézetet írta: callook - 2014 Május 02, 22:01:50
(Van is polcon ilyen szettem...)
és ha már nem akarod felajánlani, mikor rendelsz valamit hofmanrózsáéktól ?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20281 Dátum:
2014 Május 02, 22:01:50 »
(Van is polcon ilyen szettem...)
Idézetet írta: callook - 2014 Május 02, 21:59:40
http://de.hoffmann-speedster.com/karmann-ghia/motor/zylinderkopf-ventiltrieb/784/kipphebelwellen-distanzscheiben?c=110017
Egy ilyen szett kb. 2pár himbasorhoz elég, ha nem adnak 1 darabot sem hozzá.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Louy
Hozzászólások: 440
(o\_!_/o)
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20280 Dátum:
2014 Május 02, 21:59:57 »
Idézetet írta: tati - 2014 Május 02, 21:48:09
a gyári hézagolókkal a hullámosok nélkül ,meg középen csővel? a csövet miből kell csinálni? amit a satupad alatt éppen találok?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20279 Dátum:
2014 Május 02, 21:59:40 »
http://de.hoffmann-speedster.com/karmann-ghia/motor/zylinderkopf-ventiltrieb/784/kipphebelwellen-distanzscheiben?c=110017
Egy ilyen szett kb. 2pár himbasorhoz elég, ha nem adnak 1 darabot sem hozzá.
Idézetet írta: callook - 2014 Május 02, 21:56:56
A gyári csavaros szettek egy részénél a cső aluból, másik részénél CroMo-ból, a maradéknál meg acélból van... Szóval tök mindegy...
Mivel sokszor a csomagban sincs hézagoló, vagy kevés, ezért én veszek időnként egy-egy csomag CB-performance fézagolót. Ebben 3-féle vastagságú hézagolóból van 5-10 darab. A sima gyári lemezek is jók lennének, de azokkal nem tudsz hézagolni, mert ugyanolyan vastagok. Persze el lehet pöcsölni azzal, hogy mekkorára esztergáltatod a csövet, illetve a 2 záróalátét vállát, de sokkal egyszerűbb egy hézagoló szettel beállítani, hogy forgassa a himba a szelepeket és hogy halk legyen a vezérlés.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20278 Dátum:
2014 Május 02, 21:56:56 »
A gyári csavaros szettek egy részénél a cső aluból, másik részénél CroMo-ból, a maradéknál meg acélból van... Szóval tök mindegy...
Mivel sokszor a csomagban sincs hézagoló, vagy kevés, ezért én veszek időnként egy-egy csomag CB-performance fézagolót. Ebben 3-féle vastagságú hézagolóból van 5-10 darab. A sima gyári lemezek is jók lennének, de azokkal nem tudsz hézagolni, mert ugyanolyan vastagok. Persze el lehet pöcsölni azzal, hogy mekkorára esztergáltatod a csövet, illetve a 2 záróalátét vállát, de sokkal egyszerűbb egy hézagoló szettel beállítani, hogy forgassa a himba a szelepeket és hogy halk legyen a vezérlés.
Idézetet írta: tati - 2014 Május 02, 21:48:09
a gyári hézagolókkal a hullámosok nélkül ,meg középen csővel? a csövet miből kell csinálni? amit a satupad alatt éppen találok?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20277 Dátum:
2014 Május 02, 21:48:09 »
Idézetet írta: callook - 2014 Május 02, 17:04:00
Mi most próbáljuk meg átalakítani a gyáriakat a Formel Vau-hoz. Egyébként ha erős rugó van, fordulat van, akkor érdemes gyári himbánál is csavarosra alakítani, nem csak a nagy áttételűnél, mert ezek is intenzívebbé teszik az oldalirányú mozgást. Formel Vau-nál is gyári himba lesz, de csavaros tengelyen.
a gyári hézagolókkal a hullámosok nélkül ,meg középen csővel? a csövet miből kell csinálni? amit a satupad alatt éppen találok?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20276 Dátum:
2014 Május 02, 20:05:57 »
Feldobtam a hátsó sárvédőt is, frankón mutatkoznak a dolgok a fék felni kombóval pont nem lóg ki minden klappol felni sem ér hozzá semmihez, viszont! Porsche rudak bent a hátuljában és mocskosul lentre állítottam a magasságot, nem is feszítettem elő csak alsó ütközőn volt a penge. Aki állított már be ilyen porke rudat az kb mennyi előfeszítést adott neki??? Most annyira ül a popsi hogy motor váltó súlytól leül a gumi ütközőkre a futómű
«
Utoljára szerkesztve: 2014 Május 02, 20:07:39 írta MatroX
»
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20275 Dátum:
2014 Május 02, 17:04:00 »
Mi most próbáljuk meg átalakítani a gyáriakat a Formel Vau-hoz. Egyébként ha erős rugó van, fordulat van, akkor érdemes gyári himbánál is csavarosra alakítani, nem csak a nagy áttételűnél, mert ezek is intenzívebbé teszik az oldalirányú mozgást. Formel Vau-nál is gyári himba lesz, de csavaros tengelyen.
Idézetet írta: tati - 2014 Május 02, 11:44:43
szoktak gyári szelephimba tengelyt csavarosvégű kihézagolósra átalakítani (természetesen nem gyári himbilimbihez) vagy meg kell venni a puccos drága tuningtengelyt?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Louy
Hozzászólások: 440
(o\_!_/o)
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20274 Dátum:
2014 Május 02, 13:04:52 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 Május 02, 12:36:54
A képen látható, a karbi és a levegőszűrő közé szerelhető fémlemezek, amelyikeknek az oldalán kis konzolhely van kialakítva - a képen nincs felszerelve a karbira - azok mi célt szolgálnak?
Mindegyik dupla karbihoz kell ilyen, vagy csak bizonyos típusú rudazatoknál?
Csak az úgynevezett "Cross bar (linkage)" rudazatoknál van ilyen, ezek a rúdtartók...
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20273 Dátum:
2014 Május 02, 12:36:54 »
A képen látható, a karbi és a levegőszűrő közé szerelhető fémlemezek, amelyikeknek az oldalán kis konzolhely van kialakítva - a képen nincs felszerelve a karbira - azok mi célt szolgálnak?
Mindegyik dupla karbihoz kell ilyen, vagy csak bizonyos típusú rudazatoknál?
[a csatolmányt egy admin törölte]
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20272 Dátum:
2014 Május 02, 11:44:43 »
szoktak gyári szelephimba tengelyt csavarosvégű kihézagolósra átalakítani (természetesen nem gyári himbilimbihez) vagy meg kell venni a puccos drága tuningtengelyt?
www.tatinson.hu
www.kck.hu
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20271 Dátum:
2014 április 30, 16:09:32 »
Idézetet írta: StumRobi - 2014 április 30, 09:09:15
nice:
http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?187544
Akkor már nem is kell sok a 170 lóhoz, csak egy számmal nagyobb Weberek, 300 fok feletti vezérműtengely és pár apróság. (ja, meg egy kis zsebpénz
)
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20270 Dátum:
2014 április 30, 12:44:28 »
Ők elég jók.
http://orratech.de/
Idézetet írta: StumRobi - 2014 április 30, 09:09:15
nice:
http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?187544
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
StumRobi
Hozzászólások: 948
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20269 Dátum:
2014 április 30, 09:09:15 »
nice:
http://bugnet.de/markt/marktbild.pl?187544
30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20268 Dátum:
2014 április 28, 22:58:56 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 26, 21:52:06
akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?
Ha a komplett Bogár féltengelyt nézzük, akkor a csuklók azok, amik eltérnek, egyébként pedig teljesen megegyeznek a T2 busz csuklóival, nagyobb átmérőjűek. Ha a menesztő is ilyen a váltón (pl. nekem) akkor ilyen csuklót kell használni. Ha kívül a tengelycsonk Porsche, akkor kívül is, ha Bogár, akkor kívül jó a Bogár féltengely csuklója.
Ha a Bogár féltengelyre akarod rátenni a Porsche csuklókat, akkor a biztosító zéger hornyát kicsit arrébb kell szúratni egy esztergályossal, de lesz anyázás, mert a bordák iszonyatos kemények és az esztergakést letompítja hamar.
A 944-es féltengelyből csak egy fajta jó, annak egyezik meg a hossza a Bogáréval, azonban nem vastagabb ( a bordás rész azonos) és nem is tűnik erősebbnek.
Nekem belül Porsche csukló van a váltó miatt, kívül Bogár, mert hagytam azt a tengelycsonkot. Ebből következik, hogy belül nagy a homokinetikus csukló, kívül pedig a Bogáré van.
Valahol van két 944-es féltengelyem, csak a rúd.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20267 Dátum:
2014 április 28, 19:22:13 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 26, 21:30:38
meglettek a válaszok, gyorsabb csinálni mint elmélkedni
- a szárazlengőtengelyes futóműnél a lengőkart a váltóvilla tövéből is le kell oldani 17-es imbusszal, hogy ki lehessen billenteni a pengét a lengőkar mögül.
viszont újabb kérdés alakult a gumi/urethan csapágyakat illetően:
a csőtokban és a torziófedélben füles kialakítású a hely, elvileg tehetnék kívülre-belülre füles csapágyat. mintha úgy kéne, hogy egy füles és egy körkörös gyűrű megy oldalanként, mert a szettben árult pakkban is két füles és két gyűrűs van emlékeim szerint. hogy mi volt a kocsiban azt inkább hagyjuk
hogy is van ez akkor? köszi!
Szerintem nem kell kikötni a lengőkart, én soha nem kötöttem ki. Kéziféket kell meglazítani, lendécsillapítót lekötni és lehúzható a lengőkar a pengéről.
A sima uretánt tedd kívülre, esetleg cserélj fedelet simára, de belül mindig a 4 fülest.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20266 Dátum:
2014 április 28, 19:18:59 »
Idézetet írta: MatroX - 2014 április 28, 19:05:08
Narancsnak nincs se az elsőn se a hátsón! Elsőn amit látsz alumíniumot az maga a felfogatás része abban vannak a tőcsavarok és a csapágy! Arra jönne még rá a pogácsa. De szerintem elöl nem is igen volt pogácsa csak a hátsókon mert elöl pont jó a tőcsavar hossza ha felrakod a felnit. A hátsót kellett rövidíteni nekem is mert én kihagytam a pogácsákat, na ott hosszú a tőcsavar.
Én is pont így.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20265 Dátum:
2014 április 28, 19:05:08 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 27, 21:32:15
Az elsőkön ott van, de a hátsókról úgy látom neked is hiányzik.
Narancsnak nincs se az elsőn se a hátsón! Elsőn amit látsz alumíniumot az maga a felfogatás része abban vannak a tőcsavarok és a csapágy! Arra jönne még rá a pogácsa. De szerintem elöl nem is igen volt pogácsa csak a hátsókon mert elöl pont jó a tőcsavar hossza ha felrakod a felnit. A hátsót kellett rövidíteni nekem is mert én kihagytam a pogácsákat, na ott hosszú a tőcsavar.
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20264 Dátum:
2014 április 28, 09:08:48 »
Idézetet írta: drflexes - 2014 április 28, 09:03:36
Tudok csinalni.
Szuper.
Egy árat kérnék - nagyságrendileg - a 4 db-ra, mert úgy alkudoznék akkor az eladóval.
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20263 Dátum:
2014 április 28, 09:03:36 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 27, 21:32:15
Az elsőkön ott van, de a hátsókról úgy látom neked is hiányzik.
Tudok csinalni.
új számom van:20 592 5434
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20262 Dátum:
2014 április 27, 21:32:15 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 27, 21:07:51
Nekem ennyi van,de nem tudom,hogy benne van-e amiről beszélsz.Szerintem nincsen.
Az elsőkön ott van, de a hátsókról úgy látom neked is hiányzik.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20261 Dátum:
2014 április 27, 21:12:12 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 27, 21:07:51
Nekem ennyi van,de nem tudom,hogy benne van-e amiről beszélsz.Szerintem nincsen.
Ott van a tárcsán.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20260 Dátum:
2014 április 27, 21:07:51 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 27, 21:02:54
Narancs neked megvan a 944-es szett is, ha jól tudom.
Megvan hozzá a nyomtávszélesítő pogácsa is?
Azokat sem adod el esetleg külön?
Vagy ha pogácsa nélkülit tudok venni, akkor elkérhetem legyártatni?
Nekem kis ET-s felnijeim vannak, és ahhoz mindenképpen kellenek a pogácsák.
Nekem ennyi van,de nem tudom,hogy benne van-e amiről beszélsz.Szerintem nincsen.
[a csatolmányt egy admin törölte]
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20259 Dátum:
2014 április 27, 21:02:54 »
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 27, 20:58:02
A 944-es Porsche fékekhez,nincsen szükséged sem a Porsche vaslengőkarokra,sem a Porsche féltengelyekre.
Narancs neked megvan a 944-es szett is, ha jól tudom.
Megvan hozzá a nyomtávszélesítő pogácsa is?
Azokat sem adod el esetleg külön?
Vagy ha pogácsa nélkülit tudok venni, akkor elkérhetem legyártatni?
Nekem kis ET-s felnijeim vannak, és ahhoz mindenképpen kellenek a pogácsák.
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20258 Dátum:
2014 április 27, 20:58:02 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 26, 21:52:06
Egy kérdés még eszembe jutott:
ha marad a VW vaslengőkar vagy esetleg a Porsche vaslengőkaros futómű kerül hátra beépítésre, akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?
A 944-es Porsche fékekhez,nincsen szükséged sem a Porsche vaslengőkarokra,sem a Porsche féltengelyekre.
BlackP
Hozzászólások: 27138
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20257 Dátum:
2014 április 27, 20:54:27 »
Rászántam magam a karbi pucolásra! első körben az elvi részét olvastam át egy egész jó kis oldalon, nem tudom mennyi hiba van benne, mindenesetre sok dolgot kevésbé ködösen látok. Találtam 1-2 videót a neten, amin ilyen karbit szednek szét/raknak össze, lélekben felkészültem mi vár rám. Első pofon, a karbi nincs a kezemben, mint a videón, a hátsó csavarokhoz nem tudom miképp lehet hozzáférni. Végül arra jutottam, hogy az alapjárati rendszer valószínűleg tiszta, mivel azzal nincs gond, szóval felülről kezdtem a bontást. Amennyire tudtam, elkezdtem szétszedni a karbit, fúvókákat féktisztítóval meg sűrített levegővel kitakarítottam, lekaptam az úszóház tetejét, ekkor jött a második pofon, a szivatónak is van két valami fúvókája, ami rugón csücsül, ezek rohadtul nem voltak rajta a videókon. Mindegy, rutinos voltam és nem csak letéptem a fedelet, hanem óvatosan emeltem, szóval kiszúrtam őket, nem kellett a motortérből kivakarni őket. Az úszóházban durva látvány fogadott:
Fecskendővel kiszívtam az apraját, a nagyját meg kitöröltem, átfújtam minden járatot, amit tudtam, gyorsító fúvókát is, még a venturi oldalát is letöröltem, hátha
Összerakás, hidegindító, gyorsan felkapta a naftát, próbakör, ég és föld a különbség. Veszek benzinszűrőt és azt is cserélem, nem láttam jól mi van benne, de tutira megyek. Két óra alatt megvoltam az egésszel, a második már sokkal gyorsabban ment, tudtam mihez nyúlok, mire számítsak.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20256 Dátum:
2014 április 26, 23:09:57 »
Idézetet írta: Dadan - 2014 április 26, 21:52:06
Egy kérdés még eszembe jutott:
ha marad a VW vaslengőkar vagy esetleg a Porsche vaslengőkaros futómű kerül hátra beépítésre, akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?
Ez a kerékagy tengelytől függ, akár maradhat is.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20255 Dátum:
2014 április 26, 21:52:06 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2014 április 08, 19:29:13
ha már agymenés:
944 HÁTSÓ FÉK
.
Egy kérdés még eszembe jutott:
ha marad a VW vaslengőkar vagy esetleg a Porsche vaslengőkaros futómű kerül hátra beépítésre, akkor maradhatnak a Bogár féltengelyek vagy azokat is cserélni kell Porsche 944 féltengelyekre?
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20254 Dátum:
2014 április 26, 21:30:38 »
meglettek a válaszok, gyorsabb csinálni mint elmélkedni
- bármiféle állításhoz útban van a sárvédő, mert először belső vázalagút felőli ricniből csúszik ki a torziós rúd, a lengőkarban marad beszorulva, tehát ki kell húzni annál jobban, hogy a felszerelt sárvédő alatt elférne. tévesen reméltem hogy elég csak kicsit kihúzni, hogy odébbtegyem bent vagy kint.
- a szárazlengőtengelyes futóműnél a lengőkart a váltóvilla tövéből is le kell oldani 17-es imbusszal, hogy ki lehessen billenteni a pengét a lengőkar mögül. eltörtem egy 17-es villáskulcsot közben
a tengelycsonknál nem kérdés hogy ki kell oldani a 3db átmenőcsavart, mint az olajos lengőtengelyesnél is (ott csak ez a 3 csavar játszik, mert nincs lengőkar csak a csőtok)
- a pengében a ricni a "hosszú" kupak végében van, így fér be az olajos féltengelyestől hosszabb torziós rúd.
- a vastagabb torziós rúddal járó kevesebb előfeszítéssel, a jobb és baloldal kiegyenlítésével és a pontos szintezéssel szopni fogok az már biztos, kicsi az esélye hogy elsőre jól fog sikerülni. viszont sárvédőt nem fogok addig felszerelni, nem a sárvédő széléhez inkább más ponthoz fogok mérni.
kint vannak a torziók
viszont újabb kérdés alakult a gumi/urethan csapágyakat illetően:
a csőtokban és a torziófedélben füles kialakítású a hely, elvileg tehetnék kívülre-belülre füles csapágyat. mintha úgy kéne, hogy egy füles és egy körkörös gyűrű megy oldalanként, mert a szettben árult pakkban is két füles és két gyűrűs van emlékeim szerint. hogy mi volt a kocsiban azt inkább hagyjuk
hogy is van ez akkor? köszi!
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20253 Dátum:
2014 április 26, 18:27:32 »
Idézetet írta: Bill - 2014 április 26, 17:44:57
Etanol.
Az is berobban.
Viszont extrém kompressziókat lehet alkalmazni többlépcsős befecskendezésekkel, rafinált égéstérformákkal.
Ma már simán megy a 8 befecskendezés is munkaütemenként.
Persze mindez nem a duplavéberrel.
Ezért OFF is az egész.
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20252 Dátum:
2014 április 26, 17:44:57 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 26, 13:31:56
..., illetve egy pont felett már a sűrítéstől be fog robbanni a keveréked, nem pedig a gyújtástól.
Etanol.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20251 Dátum:
2014 április 26, 16:10:40 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 26, 14:30:44
erre senki? akkor nekiugrok ahogy sikerül
ugyan úgy kell csinálni mint az olajos féltengelyest.
www.tatinson.hu
www.kck.hu
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20250 Dátum:
2014 április 26, 14:40:04 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 25, 06:14:13
Szuper, kíváncsi leszek rá! (Ez a motor szinte olyan mint az enyém.)
Anno én is földön indítottam. Ez volt az első indításom utógyújtással és 8:1 arányú szinkronnal
(A videó készítése előtt nem volt próbaindítás, állítgatás, csak az olajat tekertük fel az önindítóval, meg az elektromos AC nyilván telitöltötte a karbikat) Én itt nyugodtam meg először, hogy a kis garázsban vízhűtésesből levegőssé alakított motorban nem reccsent semmi
http://www.youtube.com/watch?v=iOu6RE2YzG4
milyen ismerős install a próbaindításra
nekem is viszket már mindenem hogy kocsiban kipróbáljam, még kell kis idő hogy a hátulját és a műszaki vizsgát megcsináljam
igen, majdnem ugyanolyan köbcentire-vezérlésre biztosan, a hajtórudak valszeg különböznek, meg az én kipufogórendszerem egyelőre 32mm-es. abból főztem ami volt hozzá (ha elvitték volna a wbx főtengelyt-lendekeket-kuplungot, akkor nem ilyet építettem volna)
csináltam én is videót, csak meg kéne vágni, mert a végén elfelejtettem lekapcsolni, és felvettem a kőműves dekoltázst is hosszasan
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20249 Dátum:
2014 április 26, 14:30:44 »
Idézetet írta: luftsick - 2014 április 25, 00:38:00
visszaolvasva nem írtam teljesen egyértelműen:
másik kérdésem, hogy a pengét le tudjam választani a tengelycsonkról és ki tudjam fordítani alóla ki kell oldanom a lengőkart a belső oldalon a váltóvilla tövében is? eddig nekem úgy látszik igen...
az utolsó: ha a bogár torzióállása mondjuk megfelelő volt, akkor a 23.5mm torziót mennyivel kell kevésbé előfeszítenem, hogy ugyanazt a magasságot kapjam?
minden használható ötlet/tapasztalat jól jön
köszi
erre senki? akkor nekiugrok ahogy sikerül
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20248 Dátum:
2014 április 26, 13:47:04 »
Én utcai typ1 motoroknál 8,2-8,7 közé szoktam belőni. Ez a növekedés már számít (gyárilag 7,5), viszont nem akkora, hogy bármi negatívummal járna. Az Oxyboxeremnek pl. 9:1 a sűrítése, mert egyrészt annak nagyon izmos a csapágyazása (gyárilag a WBX motoré 10:1, de ott ezt a vízhűtéses fejek miatt tehették meg), másrészt új tiszta, jó hűtésű fejek vannak rajta, jól van bekarburálva. A Formel Vau-nak 9,5 lesz a sűrítése, de az versenymotor, annak nem kell kibírnia több tízezer, százezer km-t.
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 26, 13:34:32
És az kb milyen értékeknél van?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20247 Dátum:
2014 április 26, 13:41:42 »
Milyen motornál? Milyen vezérműtengelynél? Milyen alkalmazásnál? stb. stb.
Ha lenne egy ilyen ideális szám, akkor minden motornak ugyanannyi lenne a sűrítési viszonya.
Itt egy vállalható leírás:
http://mindenamituning.uw.hu/kompresszioviszony_novelese.htm
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 26, 13:34:32
És az kb milyen értékeknél van?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20246 Dátum:
2014 április 26, 13:34:32 »
Idézetet írta: callook - 2014 április 26, 13:31:56
de addig kell emelni, amíg az több előnyt, mint hátrányt hoz.
És az kb milyen értékeknél van?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #20245 Dátum:
2014 április 26, 13:31:56 »
A kompresszió és a sűrítési viszony nem ugyanaz.
De a lényeg, hogy mindennek van előnye és hátránya is. El kell találni az optimumot. A sűrítés növelésével tudsz teljesítményt növelni, de emellett a hengerfejed is jobban fog melegedni, a csapágyakat is jobban terheled, illetve egy pont felett már a sűrítéstől be fog robbanni a keveréked, nem pedig a gyújtástól.
Nem rossz a magas sűrítési viszony, de addig kell emelni, amíg az több előnyt, mint hátrányt hoz.
Idézetet írta: Narancs - 2014 április 26, 13:24:30
Miért baj a nagy kompresszió?
Tudom,hogy teljesen másik dimenzió,de pl Simson tuner időkben,az volt a lényeg,hogy minél nagyobb legyen a kompresszió,annál bikább volt a moci.A kompresszió nincsen arányban a teljesítménnyel?Tehát nem annál nagyobb a nyomaték és a lóerő,minél nagyobb a sűrítés?Anno a Simson hengerfejéből is le szokták marni az 1mm-t.
Bogárnál miért van máshogy?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Oldalak:
1
...
46
47
48
49
50
[
51
]
52
53
54
55
56
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...