www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 28, 20:22:22

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Tawaszi Rallye
Budapest
2024. május 11.
920121 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 2679484 alkalommal)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13940


30-347-1939

« Hozzászólás #22204 Dátum: 2020 Július 28, 22:00:37 »

Üdv mindenkinek!
Szimplaszívós hengerfejre ( 1.6)milyen duplakarbis megoldás van ?
Én egyszer egy Typ3 PDSIT karbipárral szerettem volna próbálkozni, de beletört a bicskám valamiért.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22203 Dátum: 2020 Július 26, 21:21:49 »

Üdv mindenkinek!
Szimplaszívós hengerfejre ( 1.6)milyen duplakarbis megoldás van ?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #22202 Dátum: 2020 április 23, 20:41:59 »

ami kiderült

express kétkarburátoros rendszer

50es- 60as évek közepéig készült..

mára nem sok maradt

az ismerösöm valahol hozzájutott egyhez, felépitette vele a motort, azóta is azzal hajtja
Nagyon jó!

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22201 Dátum: 2020 április 23, 06:12:32 »

oválban ketyereg.. többet nem tudok de megkérdezem a részleteket
Nagyon szép bogár!

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2155


« Hozzászólás #22200 Dátum: 2020 április 22, 20:46:29 »

ami kiderült

express kétkarburátoros rendszer

50es- 60as évek közepéig készült..

mára nem sok maradt

az ismerösöm valahol hozzájutott egyhez, felépitette vele a motort, azóta is azzal hajtja
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2155


« Hozzászólás #22199 Dátum: 2020 április 22, 20:19:33 »

oválban ketyereg.. többet nem tudok de megkérdezem a részleteket
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4260


Zeitwagen...

« Hozzászólás #22198 Dátum: 2020 április 18, 21:34:20 »

egy barátom épitette.....
Jézusom, de jól néz ki! Milyen szívócső szett van rajta?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #22197 Dátum: 2020 április 18, 06:48:01 »

Ez 30 lovas blokk, szóval inkább egy jó korabeli tuning lehet 50-60 lóval, mint 100 körüli egyhat így szemre.

Lehet tudni mire képes ez a masina?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22196 Dátum: 2020 április 18, 06:00:02 »

egy barátom épitette.....
Lehet tudni mire képes ez a masina?

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2155


« Hozzászólás #22195 Dátum: 2020 április 17, 22:05:01 »

egy barátom épitette.....
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3483


« Hozzászólás #22194 Dátum: 2020 április 05, 18:49:38 »

https://www.youtube.com/watch?v=p2tB4bJd6jI

azért ettől el lehet csöppenni Wink
hááát   ,nem gyengén Cool

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29029


Road Force One

« Hozzászólás #22193 Dátum: 2020 április 03, 07:59:58 »

https://www.youtube.com/watch?v=p2tB4bJd6jI

azért ettől el lehet csöppenni Wink

Hmmm… elég szigorú volt...  Shocked Shocked Shocked

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22192 Dátum: 2020 április 03, 06:44:39 »

https://www.youtube.com/watch?v=p2tB4bJd6jI

azért ettől el lehet csöppenni Wink
Elég jó időket ment.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #22191 Dátum: 2020 április 02, 21:22:46 »

Gondolj bele milyen volna vellany bogarakkal Tongue
https://www.youtube.com/watch?v=p2tB4bJd6jI

azért ettől el lehet csöppenni Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3483


« Hozzászólás #22190 Dátum: 2020 április 02, 20:10:34 »

zene nélkül mit érek én... Smiley az eredeti hangokat többet hallottam volna. durva, hogy mennyi rendszámos ebből
Gondolj bele milyen volna vellany bogarakkal Tongue

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #22189 Dátum: 2020 április 02, 08:04:11 »

zene nélkül mit érek én... Smiley az eredeti hangokat többet hallottam volna. durva, hogy mennyi rendszámos ebből

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22188 Dátum: 2020 április 02, 06:11:28 »

Nem annyira rosszak.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #22187 Dátum: 2020 április 01, 23:12:04 »

Európa krémje

https://www.youtube.com/watch?v=SSPaixMKJSc

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #22186 Dátum: 2020 Március 21, 21:50:29 »

https://www.youtube.com/channel/UCVB-_yKtj4pRUpNI3xoe3-g

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #22185 Dátum: 2020 Március 21, 20:59:52 »

Jopofa projekt  Cool

https://grassrootsmotorsports.com/forum/build-projects-and-project-cars/73-beetle-chassis-swapped-w-a-90-miata-seemed-like/145906/page1/

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #22184 Dátum: 2020 Január 07, 20:45:04 »

Funkcionalis gep

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=495312&postdays=0&postorder=asc&start=840

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14827

« Hozzászólás #22183 Dátum: 2019 November 01, 14:19:27 »

Ezek szerint rendelek fúvókákat , aztán meglátjuk mi lesz. Jövő héten kiderül.
Anno nekem Tati ajánlotta ezt a boltot:
https://www.carbparts.eu/

Nagyon rendesek, Lengyelektől jön a cucc.
A csomagomba, került egy icipici kockás papír is, szép kézírással rajta: Köszönjük!

Azért ez marha jól esett. Smiley
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22182 Dátum: 2019 November 01, 10:29:24 »

A karbi úgy lett felrakva ahogy érkezett. Naivan azt gondoltam, hogy mivel készletben árulják, biztos megfelelőek a paraméterek. Most mint kiderült, nagyon nem. Smiley
Kicsit nyomoztam, és kiderült, hogy azok a fúvókák vannak benne amit a gyárban bele tettek valamilyen szisztéma szerint (ott nem tudják, hogy végül milyen motorra kerül).
Most ezek szerint lesz befúvókázva. https://www.aircooled.net/making-weber-progressive-dfev-work-aircooled-vw-engine/

Ezek szerint rendelek fúvókákat , aztán meglátjuk mi lesz. Jövő héten kiderül.

Rendelés előtt alaposan nézz körül! Szerintem ha darabonték veszed meg a készletet, lehet olcsóbb lesz a végeredmény. Illetve a csábítóan alacsony amerikai árak, vám fizetése után már nem tűnik olyan nagy vételnek Smiley

Egyébként racse motorra szerintem nem biztos, hogy ez az ideális karbi választás.
 
Ezért kérdeztem a henger méretet, a következő kérdés az lett volna, hogy át kellet-e fúvókázni, ill a beállításon kívül csináltatok-e vele valamit?

Ezen  szetten gondolkodtam én is a vörsöny motorunkhoz, az 1.6

Ha elakadsz a fbokon van egy karbis csoport ( karburátor adok-veszek segítségnyújtás észrevételek problémák megvitatása) a Zoltán Mátyási az admin és a fő guru nagyon vágja a weber karbikat.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22181 Dátum: 2019 November 01, 10:08:32 »

Magasabb fokozatba kapcsolt a szopóroller!

Megkértek a műszakin, hogy térjek majd vissza ha jó lesz a keverék képzés.
A Laci beállította 1,5-re a CO-t.
Műszakin már az alábbi képen látható értékeket produkálta.
De szemmel láthatóan is kormol, kipufogó is fekete. Sad

Meg kell keresnem mitől ömlik bele a benzin.

Ha van ötlet, hogy merre keresgéljek, akkor welcome!
A gyorsító nem csöpög, azt már néztem.
 weber dfav 32/36


Ezért kérdeztem a henger méretet, a következő kérdés az lett volna, hogy át kellet-e fúvókázni, ill a beállításon kívül csináltatok-e vele valamit?

Ezen  szetten gondolkodtam én is a vörsöny motorunkhoz, az 1.6

Ha elakadsz a fbokon van egy karbis csoport ( karburátor adok-veszek segítségnyújtás észrevételek problémák megvitatása) a Zoltán Mátyási az admin és a fő guru nagyon vágja a weber karbikat.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22180 Dátum: 2019 November 01, 09:10:30 »

Én biztos vagyok benne, hogy a viszonylag nagy hengerűrtartalomból adódó (1776 ccm) a venturikban kialakuló nagy légsebesség okozza a túldúsulást. Ez a nagy légsebesség nagy szívóhatást gyakorol a fúvókákra amiket jellemzően a kisebb 1,6 motorokhoz pakolnak a karbiba. Biztos, hogy visszafúvókázás lesz a megoldás. (Én nem emlékszem, hogy mekkora fúvókák voltak az enyémben amikor a csúcson volt, de az biztos, hogy még az 1,6 motorhoz is kisebbre cseréltük a fúvókákat az alap gyári szetthez képest. De szerintem megoldod te ezt.

Magasabb fokozatba kapcsolt a szopóroller!

Megkértek a műszakin, hogy térjek majd vissza ha jó lesz a keverék képzés.
A Laci beállította 1,5-re a CO-t.
Műszakin már az alábbi képen látható értékeket produkálta.
De szemmel láthatóan is kormol, kipufogó is fekete. Sad

Meg kell keresnem mitől ömlik bele a benzin.

Ha van ötlet, hogy merre keresgéljek, akkor welcome!
A gyorsító nem csöpög, azt már néztem.
 weber dfav 32/36



Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22179 Dátum: 2019 November 01, 09:05:37 »

A készletben érkezett levegőszűrő mérete sem jó! Nem lehet lezárni a motorháztetőt!! A vízelvezető lemez kiszerelését követően sem. A termék leírés Kell egy alacsonyabb. 40 euro körül van, szinte bagatell. Ki tudja, hogy az jó lesz-e? Elérhető K&N is, ez kb. 150 euró. Szóval nem egy egyszerű plug & play cucc.
Typ3 alsó motorburkolat, nem jó a 10mm tőcsavarhoz. De ne is kellett volna megvenni. Ahonnan rendeltem (Hoffmannspeedster) ott nem volt feltüntetve, hogy typ1 motorhoz nem ajánlott. Egy régi emlékfoszlány miatt rendelte. Ahonnan a hengerfejet rendeltem (Anhenedorp), ott már írták, de ekkor már késő volt.
Harmonika cső: Ez az én hibám, egyik felén hosszabb végűt rendeltem. A normál kellett a motorba.
Az AA performance cuccok elvileg amerikaiak. Erős a gyanúm, hogy igazából kínai, de ettől még lehet jó. A hozzá tartozó tőcsavarok valószínűleg hosszabbak a kelleténél.

- Igen, a légszűrő necces ennél a karbinál, főleg a 67 eéőtti bogaraknál, ahol a motorháztető íve nincs megtörve a rendszám felületénél, így kevesebb a hely. Amikor nekem volt regiszter Weber, akkor nekem 3 lépcsős volt a légszűrő evolúcióm, mert a szetthez tartozó légszűrővel nekem sem lehetett lecsukni a fedelet: 1. Első körben a tégla légszűrő helyére egy hagyományos kis kör alakú sportlégszűrőm volt, aminek a talpát átfaragtam, hogy passzoljon a karbihoz. Ezzel tökéletesen elfért és úgy nézett ki mint a korabeli EMPI GTV MK4 motorok. 2. Hégráth Peti anno amikor megunta a központi Webert megvált az ITG gyártmányú légszűrőjétől. Azt vettem meg. Az egy teljesen szivacs, lapos gomba alakú légszűrő volt jó design-nal. Sajnos sokáig nem tartott, mert a Petinél már jópár évet szolgált és nálam 1-2 év alatt a benzingőz  elkezdte megenni a torkok fölötti részét a szivacsnak. 3. Végül visszakerült az eredetileg a karbihoz való tégla légszűrő, de a talpa átalakításra került: úgy csináltam meg a talpát, hogy a légszűrőt koppig a turbinaházig tudjam tolni (nem alacsonyabb lett, hanem beljebb került), így már elfért a motortérben.
- A typ3 lemezt én már raktam fel 10-es tőcsavarhoz nem is egyet. Kicsit kell alakítani a 8-as csavaroknak kialakított fészkeken, de nem vészes. Mondjuk az eredeti, gyári masszív darabokkal egyszerűbb dolgozni, mint az amúgy sem túl pontos utángyártottakon.
- Az egyik felén hosszabb harmonikacsövet nem értem miért nem jó?! Az elvileg passzol minden typ1 motorba. A tuning cégek anno a Porsche 356 motorról koppintották ezt a megoldást és a Formel Vau motoroknál használták előszeretettel az egyik oldalon a harmonikás rész után kicsit hosszabb csődarabot. (nekünk is ilyen van a Formel Vau motorunkban). A dolog lényege, hogy a hosszabb nyak megy a blokkba, így az kicsit kitakarja az olajvisszafolyó járatokat, így erős kanyarban nem tud (vagy nehezen tud) az olaj fellöttyenni a harmonikacsövekbe. (egyfajta hullámtörő). A blokkban sok hely van, el kell hogy férjen. Csak akkor nem passzol ha fordítva akarod berakni (hengerfej felé áll a hosszabb része).
- Igen, az AA pistons cuccokat Kínában gyártják és az USA-ban szerelik össze. De minőségük rendben van.

Gratulálok! Sok örömöt hozzá!

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #22178 Dátum: 2019 Október 30, 14:04:41 »

Sok hónapnyi tervezgetés...

Gratula! Kitartás a gyerekbetegségek kezeléséhez, aztán sok élvezetes km-t tekerj bele! Smiley

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22177 Dátum: 2019 Október 30, 12:43:40 »

Magasabb fokozatba kapcsolt a szopóroller!

Megkértek a műszakin, hogy térjek majd vissza ha jó lesz a keverék képzés.
A Laci beállította 1,5-re a CO-t.
Műszakin már az alábbi képen látható értékeket produkálta.
De szemmel láthatóan is kormol, kipufogó is fekete. Sad

Meg kell keresnem mitől ömlik bele a benzin.

Ha van ötlet, hogy merre keresgéljek, akkor welcome!
A gyorsító nem csöpög, azt már néztem.
 weber dfav 32/36

« Utoljára szerkesztve: 2019 Október 30, 14:19:28 írta Balage »

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22176 Dátum: 2019 Október 29, 14:50:48 »

Az is új, a méretére már nem emlékszem.
Gratula.
A henger-dugattyú maradt a régi?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3282


« Hozzászólás #22175 Dátum: 2019 Október 29, 07:34:45 »

Gratula.
A henger-dugattyú maradt a régi?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #22174 Dátum: 2019 Október 28, 21:44:16 »

Pedig az. 2 éve ezzel fut.
Smiley
Akkor lehet, hogy a magas oldalfal miatt nem tűnik túl szélesnek..
Teljesen jól áll neki
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22173 Dátum: 2019 Október 28, 21:35:29 »

Pedig az. 2 éve ezzel fut.
gratula Cheesy
a fotón már ez a hátsó gumi van rajta? nem tűnik olyan szélesnek

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #22172 Dátum: 2019 Október 28, 09:28:09 »

Elektromos ac tervben volt, de ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldásnak tűnt. Elvileg jó lesz ez is, ha nem akkor B terv. "Gyári" új, olajhűtő került beépítésre, itt nincs semmi extra.
Hátul 215/70-15, a felni 6", pont befér a sárvédő alá, még úgy is, hogy a hátsó fék miatt kicsit szélesebb a nyomtáv a gyárihoz képest.
 
gratula Cheesy
a fotón már ez a hátsó gumi van rajta? nem tűnik olyan szélesnek
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22171 Dátum: 2019 Október 28, 08:23:03 »

Elektromos ac tervben volt, de ez így egyszerűbb és gyorsabb megoldásnak tűnt. Elvileg jó lesz ez is, ha nem akkor B terv. "Gyári" új, olajhűtő került beépítésre, itt nincs semmi extra.
Hátul 215/70-15, a felni 6", pont befér a sárvédő alá, még úgy is, hogy a hátsó fék miatt kicsit szélesebb a nyomtáv a gyárihoz képest.
 
jó érzés lehetett ez a 10 méter is. nekem már sok éve készült el a motor (nagyjából, még van vele terv), akkor is 7 számjegybe csúszott, de minden fillért megért.

elektromos ac nem lenne jobb az éppen befér helyett? az olajhűtő lehet, hogy nem is fog kelleni, nekem sincs és sosem volt vele gondom. a gumi mekkora felnin van és hogy fér be?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #22170 Dátum: 2019 Október 28, 07:54:42 »

Sok hónapnyi tervezgetés, alkatrész beszerzés, és várakozás után végre bekerült az új motor a bogárba.

jó érzés lehetett ez a 10 méter is. nekem már sok éve készült el a motor (nagyjából, még van vele terv), akkor is 7 számjegybe csúszott, de minden fillért megért.

elektromos ac nem lenne jobb az éppen befér helyett? az olajhűtő lehet, hogy nem is fog kelleni, nekem sincs és sosem volt vele gondom. a gumi mekkora felnin van és hogy fér be?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17217


« Hozzászólás #22169 Dátum: 2019 Október 28, 07:30:13 »

Végre egy részletes beszámoló; mit tettem bele és mi lett belőle.
Ha jót akarsz és van pénzed, így építesz motort. Ha bármelyik hiányzik (vagy szeretsz játszani :-)), akkor sok szopás és türelem.
Én szorítok, de nem fog nagy meglepetés érni. Jó lesz. :-)
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3046


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #22168 Dátum: 2019 Október 28, 05:40:56 »

Sok hónapnyi tervezgetés, alkatrész beszerzés, és várakozás után végre bekerült az új motor a bogárba........
Gratula, sok-sok közös, boldog km-t kívánok! Cheesy

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22167 Dátum: 2019 Október 27, 21:48:20 »

Sok hónapnyi tervezgetés, alkatrész beszerzés, és várakozás után végre bekerült az új motor a bogárba.
Több éve érlelődött a gondolat, hogy kéne egy új motor. 1971-óta benne volt a régi. Jól ment, keveset fogyasztott, de nem volt egy rakéta.
A végső lökést a tavalyi rovinji túra szolgáltatta.
Odafele már párszor megcsúszott a kuplung nagyobb terhelésnél. Aztán kiderült, hogy nem egy másik autó folyatja az olajat magából a parkolóban, hanem az enyém. Gond nélkül haza hozott, de a pihenőnél szabályosan folyt az olaj a kuplung harangból. Nyilván a főtengely szimering adta meg magát, ezért csúszott a kuplung is. Ha már kint a motor akkor, miért ne legyen felújítva???

Elkezdődött a tervezgetés, hogy milyen legyen. Sok év alatt, sokat változott a koncepció. Akkor még durva tuning motor volt a terv. Aztán öregedtem, változott az élet, megnyugodtam. Már nem volt szempont, hogy „mindenkinél erősebb és gyorsabb” legyen. Inkább egy viszonylag erős, tartós túramotor volt az álom. Igazából ki akar állandóan 170-nem száguldani? Nincs hol, de nincs is értelme. Az épített hosszú váltó terve így került a soha meg nem valósuló projektek hosszú listájáról, a képzeletbeli papírkosárba. Persze az anyagi vonzata is ( nem beszélve a temérdek szopásról) is jelentős lenne. Rövid számolgatás után körvonalazódott egy költséghatékony és mint később kiderült, kiváló megoldás. 215/70-es hátsó gumi + rövid váltó. Az áttételek és a gumi kiad egy átlagos hosszú váltót. Kiválóan működik még gyári alap motorral is. Sok embernek nem jön be a nagy ballonos gumi, nekem nagyon, de ez egy külön történet.

Megkezdődött az alkatrész vadászat. Ez jól haladt, viszonylag jó árakon Európából sikerült beszerezni a fő darabokat. A motor megbontása után kiderült, hogy nincsenek csodák. Reménykedni lehet, de egy motor felújításnál muszáj bele kalkulálni egy(kettő) hengerfej cserét is. Tudom léteznek még, repedés mentes dupla szívós hengerfejek. Nekem is csak az egyik oldal volt megrepedve. Ment az agyalás, hogy mi legyen. Ha bele gondolsz, hogy 2 hengerfej tisztséges felújítása mennyibe kerül, akkor már nem is annyira borzasztó az új hf ára. Így mentesülhet az ember egy használt repedés mentesnek tűnő hf vadászatától.  Kétféle gyári dupla szívós hengerfej létezik. A repedt, és ami el fog repedni. 100, 1000, 10000 km múlva, biztosan.

Ami új lett a motorban: hengerfejek 043 35/32 (AA performance), hd (AA performance), vezérmű tengely + fogaskerék (Engle w110), 30mm külső szűrős olajpumpa, komplett gépmunka csapágyakkal, kuplungszerkezet (Sachs 215mm), kinyomócsapágy (nem tudom már milyen, de nem gagyi), szeleptőke (Febi), tömítéskészlet (Victor Reinz), olajhűtő, ac, szelepnyomórúd harmonika cső( utólag cink festékkel bevonva), karburátor szívócsonkkal és kiegészítőivel (weber redline 32/36DFEV ), gyertya (Bosch platinum), gyertyakábel (NGK), szűrők, vezetékek, egyéb kellék anyagok amiket ilyenkor illik. Meg ha már kint volt a motor, akkor beépítésre került még új, nyeles tengely szimering, összes váltóbak. Bár ezek cseréje nem volt indokolt, de nem akarnám ezek miatt pár hónap/év múlva kivenni a motort.   

Felújított dolgok:  10mm henger tőcsavarok + perselyek a motorblokkban, generátor, kuplungtárcsa ( Luk alappal, új Luk kopófelülettel), 215mm typ1 lendkerék, motorburkolatok.

Valamint egyéb dolgok amik nem jutnak most eszembe.

A kipufogó, fűtésdob, és a gyújtás( hall jeladós, egy 2.1 wbx-ről érkezett már régebben), termosztát, kiváló állapotúak voltak, csak tisztítást és festést kaptak. Illetve ide sorolnám még a gyári, nagyobb főtengely ékszíjtárcsát. 

A terv az volt, hogy majd amit lehet én csinálok. Mert mekkora feeling, munka után pár órát bütykölni. Itt van a helye egy óriási muhahaha-nak. Van itt több olyan ember aki képes lenne erre, de hamar beláttam, hogy én nem tartozom közéjük. A motort a Vörös Laci építette. Hogy miért? Egyrészt azért, mert most megengedhettem magamnak, hogy egy elismert, hozzáértő szakemberember munkáját meg tudjam fizetni. Másrészt, így sokkal kényelmesebb és hosszú távon biztosan költséghatékonyabb. Valamint itt van a „szomszédban” Smiley.

Az egész folyamat tanulsága. Nem, nem fogod megúszni olcsón. Tényleg nem. Tök komoly.
Ha nem magadnak építed, mindenképp konzultálj a beszerelni kívánt alkatrészekkel kapcsolatban. Én nem mindig tettem így, sok-sok ezer forintot lehetett volna spórolni!! A beszerezhető alkatrészek minősége igencsak megkérdőjelezhető.
Csak néhány példa:   
Új szelepállító csavar. A szeleppel kapcsolódó felület kúpos. Így jött a Hoffmannspeedstertől. Ez síkolva lett. Már a próba járatásnál (még nem volt beépítve a motor), a nyolcból egy elkenődött. A többi is vissza lesz cserélve a gyárira, remélhetőleg kibírják azt az 500Km-t ami az első olajcseréig vissza van. Nincsenek illúzióim. Sad
karburátor készlet: Egy ilyen készletet rendeltem (https://www.ebay.com/itm/VW-Bug-Super-Beetle-DuneBuggy-Weber-Carburetor-Kit-w-Genuine-Weber-Dual-Port/372206597364?fits=Make%3AVolkswagen&hash=item56a93df4f4:g:n7IAAOSwMGVabM5B ). A karburátor valószínűleg jó lesz. Még a szívócsonk is kb. illeszkedik a helyére. Ez viszont nem mondható el az előmelegítő csövekre. Nagy küzdelem és formázás árán lehetett csatlakoztatni a kipufogóra. A gyári ac nem fér el a szívócsonktól. A lapos brazil ac is neccesen. A készletben érkezett levegőszűrő mérete sem jó! Nem lehet lezárni a motorháztetőt!! A vízelvezető lemez kiszerelését követően sem. A termék leírés Kell egy alacsonyabb. 40 euro körül van, szinte bagatell. Ki tudja, hogy az jó lesz-e? Elérhető K&N is, ez kb. 150 euró. Szóval nem egy egyszerű plug & play cucc.
Typ3 alsó motorburkolat, nem jó a 10mm tőcsavarhoz. De ne is kellett volna megvenni. Ahonnan rendeltem (Hoffmannspeedster) ott nem volt feltüntetve, hogy typ1 motorhoz nem ajánlott. Egy régi emlékfoszlány miatt rendelte. Ahonnan a hengerfejet rendeltem (Anhenedorp), ott már írták, de ekkor már késő volt.
Harmonika cső: Ez az én hibám, egyik felén hosszabb végűt rendeltem. A normál kellett a motorba.
Az AA performance cuccok elvileg amerikaiak. Erős a gyanúm, hogy igazából kínai, de ettől még lehet jó. A hozzá tartozó tőcsavarok valószínűleg hosszabbak a kelleténél. Ez majd kiderül, ha egyszer le kell venni a kipufogót.
Az olajpumpához csomagban érkezett az olajszűrő. Első indításnál fosta az olajat, nem tömített. 

Ide tartoznak még olyan szopó ágak, mint például a váltó bak cserénél ( kikötött kuplung bowdennél ) spontán eltörő, kuplungkar visszahúzó rugó törés, vagy a motor beépítése után első próba kör előtt, az új karburátorhoz igazított (kb. 1 óra munkaidő) gázbowden szakadás. Vagy az új váltóbak hosszú tőcsavarok miatt elakadó lendkerék. Mint kiderült a váltó rudazat kapcsolódó részei már a halál utáni állapotban voltak, ez is javításra kerül. Nekem nem tűnt fel, mert évek óta így jártam vele, és az volt a természetes. Smiley Érezhető a különbség, nagyon is.

A kiadásoknak még nincs vége. Beszerzésre vár az új légszűrő meg egy pálcás olajhőfok mérő. A költségvetésről annyit, hogy már most 7 számjegynél járok. Annyi könnyítés volt a történetben, hogy nem egyszerre kellett kifizetni, így nem fáj annyira. 

Csak pár kilométert mentem vele eddig, azt is illegalitásban, mert a műszaki májusban lejárt.
Nem bántottam, nem gyilkoltam, de így is érezhető, hogy nagyon jó lett. Már nagyon hiányzott a CO szag, a nyers mechanikus vezetési élmény.

Jövő héten remélhetőleg sikeres műszaki vizsga, és utána számtalan gondmentes, céltalan kilométer következik.

Inneni is köszönöm Laci kitartó munkáját! Meg azt, hogy helyettem hajtotta azt a bizonyos szopó rollert.
„Röviden” ennyi. Ha lesz fejlemény akkor még írok, ha nem akkor az azt jelenti, hogy minden rendben van. Smiley

https://youtu.be/wyBhyIKZcM4


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22166 Dátum: 2019 Szeptember 18, 06:48:26 »

Ez sajnos mára szinte az összes használt duplaszívós typ1 fejre elmondható. De nehéz korrekt következtetéseket levonni olyan 40-50 éves alkatrészek alapján, amelyek előéletéről nem tudunk: nem tudjuk hány éven át szigetelte el őket az olajsár a hűtőlevegőtől, hányszor adott nekik a szaki jó nagy előgyűjtást, vagy szegény keveréket, hány olyan tulajdonosuk volt akik hidegen nyél gázon kergették, vagy egy agyon pakolt buszban az előbbiek tetszőleges kombinációjában hányszor mentek fel velük erőltetve egy hegyre...

Nyilván az én néhány évet futott 043 fejeimet sem lehet viszonyítási alapnak venni, mert ugyan az alatt a pár év alatt mindent kaptak azok a fejek amit csak kaphattak (gyorsulási versenyek, többezer kilométeres túrák, napi munkába járás, találkozón a gumiégető területen fél tank benzin elfüstölése,  sőt még egy szelepvezető cserével is meggyötörtem), de az tény eladás előtt megnéztem őket és a nagy szelepek, a túrt csatornák ellenére repedésmentesek voltak.

Illetve az is véletlen, hogy az utóbbi években csak 1db használt, régi repedésmentes typ1 fej akadt a kezembe, ami pont 043 volt.

Úgyhogy ezen a téren kiindulni csak a nálam jóval tapasztaltabb, külföldi tunerek írásaiból tudok, akiknek a több évtizedes tuning munkájuk során volt lehetőségük nagy mennyiségben megbontani 5-10-15-20 éves tuning motorokat ismert előélettel. Szerintük nyerő a 043 utcai tuningra. Illetve a hosszú gyertyamenet azért nem hazudik.

Mindemellett az a véleményem, hogy a mai felhasználási szokások mellett, hogy főként a garázsban pihenteti mindenki a bogarát, nem lesz tartóssági problémája senkinek sem, bármilyen új fejet is vesz a tuning motorjára.

én a 043as fejből még csak repedtet láttam de abból jó sokat  Undecided

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #22165 Dátum: 2019 Szeptember 17, 23:06:49 »

én a 043as fejből még csak repedtet láttam de abból jó sokat  Undecided

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.174 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.