www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 23, 17:12:36

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 963 964 965 966 967 [968] 969 970 971 972 973 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13269590 alkalommal)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #41918 Dátum: 2009 December 13, 16:57:55 »


Olyan lehet, hogy nem fúj meleget, olyan, hogy hideget fúj ugyanolyan intenzitással az elég valószínűtlen.

Hát , nem mértem sem dinamikus nyomást, sem tömegáramot így hirtelen, de legalább olyan erősnek tűnt kézfejjel tapogatva.

A csajszi meg csak kamillázott, hogy miért fázok, aztán elment az ő oldalán is Cheesy

« Utoljára szerkesztve: 2009 December 13, 17:02:14 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
1303LS
« Hozzászólás #41917 Dátum: 2009 December 13, 16:51:23 »

akkor nem fújná be a levegőt
Szíjjja, nem fújjja.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #41916 Dátum: 2009 December 13, 16:50:53 »


Olyan lehet, hogy nem fúj meleget, olyan, hogy hideget fúj ugyanolyan intenzitással az elég valószínűtlen.
A hideget sokkal erősebb intenzitásúnak érzed, mit a meleget.
Simán nyomja azt csak a fülke és a kocsi alatti nyomáskülönbség. Főleg, ha kopoltyús a kasztnija.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41915 Dátum: 2009 December 13, 16:49:42 »

Elhagytad a kasztni és  a hőcserélő közti gumiharmonikát. Vagy csak simán lecsúszott.
akkor nem fújná be a levegőt
1303LS
« Hozzászólás #41914 Dátum: 2009 December 13, 16:47:49 »

Ha egyszer csak spontán elkezd hideget fújni a fűtés az addigi meleg helyett, mi a fene történhetett ? Még nem feküdtem alá, szóval tippem sincs, megyek az m3 ason, egyszer csak megváltozik az addigi kellemes légkör, és elkezdett hideget fújni a lábamra...mivel 10 perc után kurvára fáztam, úgy döntöttem, átnyomom a gázpedált a tűzfalon, csak érjek haza minél előbb  Grin
Elhagytad a kasztni és  a hőcserélő közti gumiharmonikát. Vagy csak simán lecsúszott.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41913 Dátum: 2009 December 13, 16:46:33 »

Ha egyszer csak spontán elkezd hideget fújni a fűtés az addigi meleg helyett, mi a fene történhetett ? Még nem feküdtem alá, szóval tippem sincs, megyek az m3 ason, egyszer csak megváltozik az addigi kellemes légkör, és elkezdett hideget fújni a lábamra...mivel 10 perc után kurvára fáztam, úgy döntöttem, átnyomom a gázpedált a tűzfalon, csak érjek haza minél előbb  Grin


Olyan lehet, hogy nem fúj meleget, olyan, hogy hideget fúj ugyanolyan intenzitással az elég valószínűtlen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #41912 Dátum: 2009 December 13, 16:45:14 »

Ha egyszer csak spontán elkezd hideget fújni a fűtés az addigi meleg helyett, mi a fene történhetett ? Még nem feküdtem alá, szóval tippem sincs, megyek az m3 ason, egyszer csak megváltozik az addigi kellemes légkör, és elkezdett hideget fújni a lábamra...mivel 10 perc után kurvára fáztam, úgy döntöttem, átnyomom a gázpedált a tűzfalon, csak érjek haza minél előbb  Grin

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41911 Dátum: 2009 December 13, 15:38:59 »

Ezt egyre több, új vagy Brosol karburátort használó embernél látom a TheSamba-n, lehet, hogy nem hülyeség. Az AC csövénél szintúgy.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #41910 Dátum: 2009 December 12, 21:22:58 »

mert vagy 5 db AO-s váltóm előtt álltam értetlenül hogy miért is 35 fogas difi van bennük. Grin

ohhhó....
lehet, hogy most valaki várja tőlem a sóderost? :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #41909 Dátum: 2009 December 12, 19:32:43 »

Miért is???
mert vagy 5 db AO-s váltóm előtt álltam értetlenül hogy miért is 35 fogas difi van bennük. Grin


                             GNX-967
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #41908 Dátum: 2009 December 12, 18:33:01 »

Ez sok mindent megmagyaráz.
Miért is???
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #41907 Dátum: 2009 December 12, 18:29:35 »

És mondjuk egy '71 1300-as AB motor készülhetett többféle váltóval is? Vagy egyáltalán melyik a "gyári"?
« Utoljára szerkesztve: 2009 December 12, 21:51:41 írta Zoli »

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #41906 Dátum: 2009 December 11, 22:50:54 »



Onnan lehet megismerni az A0-s és az AO, hogy így ahogy itt is látszik, a rövid A0 esetében a nulla számjegy vastagabb, mint a AO-s esetében az O betű. A betűk (így az A betű is) vékonyabb, mint a nulla.


Ez sok mindent megmagyaráz.


                             GNX-967
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41905 Dátum: 2009 December 11, 21:44:45 »

Viszont a -66ig váltó negyedikje hosszabb mint a későbbi rövid bogárváltóké, ha nem tévedek! Szóval -66ig váltóba, ha hosszú difit teszünk elméletben lehetne nagyon hosszú váltót csinálni. De azt gondolom nem lehet csak úgy betenni a difiti...egyik éjjel ezt agyaltam.

Igen, de azt hallottam, hogy 71-ig hosszabb, 0.88 a 0.93 helyett.

A difi berakásnál a kúpkerék és tányérkerék hézagolása nagyon macerás, leginkább csak szerencsével megy mérőeszköz (foghézag mérő, jelölő) hiányában, és ha van is ilyen, akkor is szemét munka, mert a hézagoló cseréjéhez a kúpkerék tengelyét ki kell venni, ahhoz meg teljesen szét kell borítani a váltót...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #41904 Dátum: 2009 December 11, 20:38:27 »

Az utóbbi dőkben kicsit belebonyolódtam a váltókba, jutottam egy-két hasznos megállapításra, amit megosztanék veletek.

kb. 1965-66-ig betűkód nélkül jöttek a váltók, amikor megjelent az 1.5-ös motor a középhosszú váltóval, akkor kezdték betűkóddal ellátni őket.
1968-ban (talán 67-ben is) az első betűkódos váltó A betűvel volt jelezve, utána pedig 7 (nem hat!!) számjegy volt, jellemzően 0 (nullával) kezdve. Aztán jöttek az AB-s váltók, de már csak 6 számjeggyel.
1971-ben (1970 08-tól) megjelent az AO-s váltó, AO betűk és 6 számjegy. Ez KG váltó volt, hosszú végáttétellel (3.88) és vezetett kinyomócsapággyal, az A0-s (a nullás) váltók NEM vezetett kinyomócsapágyasok és RÖVID (4.375) végáttételűek.

Onnan lehet megismerni az A0-s és az AO, hogy így ahogy itt is látszik, a rövid A0 esetében a nulla számjegy vastagabb, mint a AO-s esetében az O betű. A betűk (így az A betű is) vékonyabb, mint a nulla.


Azonos betűkóddal nincs különböző váltó.

Viszont a -66ig váltó negyedikje hosszabb mint a későbbi rövid bogárváltóké, ha nem tévedek! Szóval -66ig váltóba, ha hosszú difit teszünk elméletben lehetne nagyon hosszú váltót csinálni. De azt gondolom nem lehet csak úgy betenni a difiti...egyik éjjel ezt agyaltam.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41903 Dátum: 2009 December 11, 19:21:05 »

erre nem figyeltek hogy egyenletes legyen a sor?  Roll Eyes
A gyárinál csak a betűk vannak ütve.A számok azok kifele domborodnak.
A másiknál, ott mintha javítva lenne a felület, és mindegyik ütve van.Érdekes.

Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #41902 Dátum: 2009 December 11, 19:16:59 »




 Evil

 Grin

 Wink


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41901 Dátum: 2009 December 11, 19:00:50 »

erre nem figyeltek hogy egyenletes legyen a sor?  Roll Eyes
Nem elérhető Bangyi
Hozzászólások: 140


« Hozzászólás #41900 Dátum: 2009 December 11, 18:55:41 »

Tutik ezek a számok? Kicsit fura, hogy azonos kódon két fajta váltó van.
Az egyik oldalról szerelhetőt nehéz szerelni, de tuningra alkalmasabb és 1970 körüli, amennyire én tudom és elég ritka madár.

Itt vannak a fotók:
a gyári váltó kódja:
http://picasaweb.google.com/Bogaras.Gergely/20090929TolMunkalatokEleonoranMotorfelujitas#5413611855805228658

a "tartalék" kódja:
http://picasaweb.google.com/Bogaras.Gergely/20090929TolMunkalatokEleonoranMotorfelujitas#5414037604137267986

Az élet nem nehéz, csak rossz a fogása!
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #41899 Dátum: 2009 December 11, 18:33:58 »

Kimentem megnézni:

AA és 7 számjegy  Huh

Eddig úgy tudtam AA volt az első betűvel kombinált 55-től de mostmár semmi sem biztos...

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41898 Dátum: 2009 December 11, 18:29:26 »

Ha már váltóknál tartunk...
Két váltóm van:
- amit most szedtem ki a kocsiból (AM4766470)
- "tartalék" váltó (AM13083)

A gyári és a tartalék váltóm között annyi különbség van (külsőre), hogy a gyári mindkét oldalról szerelhető, míg a tartalék csak az egyik irányból.
Mikori lehet a "tartalék "váltóm?

Tutik ezek a számok? Kicsit fura, hogy azonos kódon két fajta váltó van.
Az egyik oldalról szerelhetőt nehéz szerelni, de tuningra alkalmasabb és 1970 körüli, amennyire én tudom és elég ritka madár.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bangyi
Hozzászólások: 140


« Hozzászólás #41897 Dátum: 2009 December 11, 18:26:24 »

Ha már váltóknál tartunk...
Két váltóm van:
- amit most szedtem ki a kocsiból (AM4766470)
- "tartalék" váltó (AM13083)

A gyári és a tartalék váltóm között annyi különbség van (külsőre), hogy a gyári mindkét oldalról szerelhető, míg a tartalék csak az egyik irányból.
Mikori lehet a "tartalék "váltóm?

Az élet nem nehéz, csak rossz a fogása!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41896 Dátum: 2009 December 11, 18:17:44 »

Legyen, nekem mindegy csak kiváncsi voltam. Kösz.
Ez évjáratban mit jelent? Mikori lehet?

Ha vezetett kinyomócsapágyas akkor 1971 utáni. Azt hiszem ez az.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #41895 Dátum: 2009 December 11, 18:15:59 »

Lehet AA is, az is rövid, azonban akkor 6 számjegynek kell lenni mögötte.
Vsz ez AM-es.

Legyen, nekem mindegy csak kiváncsi voltam. Kösz.
Ez évjáratban mit jelent? Mikori lehet?

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41894 Dátum: 2009 December 11, 18:14:08 »

Nekem AA-nak tűnik.


Lehet AA is, az is rövid, azonban akkor 6 számjegynek kell lenni mögötte.
Vsz ez AM-es.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41893 Dátum: 2009 December 11, 17:47:42 »


AM? Sima rövid bogárváltó.
Nekem AA-nak tűnik.

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #41892 Dátum: 2009 December 11, 17:40:28 »


AM? Sima rövid bogárváltó.

Holnap megnézem pontosan de nekem úgy tűnik AA és 7(!) számjegy de lehet neked van igazad.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41891 Dátum: 2009 December 11, 17:39:10 »


Ez milyen váltó?
<beszúrt kép törölve>


AM? Sima rövid bogárváltó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #41890 Dátum: 2009 December 11, 17:32:51 »

Az utóbbi dőkben kicsit belebonyolódtam a váltókba, jutottam egy-két hasznos megállapításra, amit megosztanék veletek.

kb. 1965-66-ig betűkód nélkül jöttek a váltók, amikor megjelent az 1.5-ös motor a középhosszú váltóval, akkor kezdték betűkóddal ellátni őket.
1968-ban (talán 67-ben is) az első betűkódos váltó A betűvel volt jelezve, utána pedig 7 (nem hat!!) számjegy volt, jellemzően 0 (nullával) kezdve. Aztán jöttek az AB-s váltók, de már csak 6 számjeggyel.
1971-ben (1970 08-tól) megjelent az AO-s váltó, AO betűk és 6 számjegy. Ez KG váltó volt, hosszú végáttétellel (3.88) és vezetett kinyomócsapággyal, az A0-s (a nullás) váltók NEM vezetett kinyomócsapágyasok és RÖVID (4.375) végáttételűek.

Onnan lehet megismerni az A0-s és az AO, hogy így ahogy itt is látszik, a rövid A0 esetében a nulla számjegy vastagabb, mint a AO-s esetében az O betű. A betűk (így az A betű is) vékonyabb, mint a nulla.


Azonos betűkóddal nincs különböző váltó.



Ez milyen váltó?

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41889 Dátum: 2009 December 11, 17:28:34 »

ezek csak a bogárváltók, vagy a typ3 is így lehetett?

Nem tudom, mert a typ3 eleve hosszabb volt. Azt hiszem azok mind betűkódosak....de nem biztos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41888 Dátum: 2009 December 11, 16:59:28 »

ezek csak a bogárváltók, vagy a typ3 is így lehetett?
Az utóbbi dőkben kicsit belebonyolódtam a váltókba, jutottam egy-két hasznos megállapításra, amit megosztanék veletek.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41887 Dátum: 2009 December 11, 16:50:36 »

Az utóbbi dőkben kicsit belebonyolódtam a váltókba, jutottam egy-két hasznos megállapításra, amit megosztanék veletek.

kb. 1965-66-ig betűkód nélkül jöttek a váltók, amikor megjelent az 1.5-ös motor a középhosszú váltóval, akkor kezdték betűkóddal ellátni őket.
1968-ban (talán 67-ben is) az első betűkódos váltó A betűvel volt jelezve, utána pedig 7 (nem hat!!) számjegy volt, jellemzően 0 (nullával) kezdve. Aztán jöttek az AB-s váltók, de már csak 6 számjeggyel.
1971-ben (1970 08-tól) megjelent az AO-s váltó, AO betűk és 6 számjegy. Ez KG váltó volt, hosszú végáttétellel (3.88) és vezetett kinyomócsapággyal, az A0-s (a nullás) váltók NEM vezetett kinyomócsapágyasok és RÖVID (4.375) végáttételűek.

Onnan lehet megismerni az A0-s és az AO, hogy így ahogy itt is látszik, a rövid A0 esetében a nulla számjegy vastagabb, mint a AO-s esetében az O betű. A betűk (így az A betű is) vékonyabb, mint a nulla.


Azonos betűkóddal nincs különböző váltó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #41886 Dátum: 2009 December 11, 12:22:34 »

Linkelni lehet, beszúrni nem.
tényleg Undecided
beteg ötlet  Evil
de megvalósítom Roll Eyes Grin
tuti vidámság spike vidámparkjában Cool

1 es kep
2 es kep
« Utoljára szerkesztve: 2009 December 11, 12:30:12 írta Micka »
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #41885 Dátum: 2009 December 11, 12:07:27 »

jobb is h nem látja senki ennyi pénzem úgysem lesz erre a projektre jövőre. Sad


...de ha lesz Roll Eyes

 Evil Evil Evil Evil


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #41884 Dátum: 2009 December 11, 11:20:52 »

beteg ötlet  Evil
de megvalósítom Roll Eyes Grin
tuti vidámság spike vidámparkjában Cool

http://www.americansandassociation.org/myalbum/albun60/IMG_0629.sized.jpg
http://www.americansandassociation.org/myalbum/albun60/IMG_0628.sized.jpg

Linkelni lehet, beszúrni nem.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #41883 Dátum: 2009 December 11, 11:19:25 »

   "Na az enyém nem így néz ki:" Roll Eyes


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #41882 Dátum: 2009 December 11, 11:04:11 »

kérdés :
mit tud egy ilyen rugó amit egy hagyományos nem?
mi az a flakon?
<beszúrt kép törölve>
(sejtéseim vannak csak pontos leírást szeretnék.)
en csak egy tolvaj gyíkot látok
hasznáj ilyet pl : http://anonym.to/
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #41881 Dátum: 2009 December 11, 02:55:31 »

beteg ötlet  Evil
de megvalósítom Roll Eyes Grin
tuti vidámság spike vidámparkjában Cool


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #41880 Dátum: 2009 December 11, 02:37:58 »

kérdés :
mit tud egy ilyen rugó amit egy hagyományos nem?
mi az a flakon?

(sejtéseim vannak csak pontos leírást szeretnék.)


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #41879 Dátum: 2009 December 10, 22:56:15 »

Most nem teljesen tiszta, szimpla szívós hengerfejhez akarsz prog. karbit ?
   "Na az enyém nem így néz ki:" Roll Eyes

Oldalak: 1 ... 963 964 965 966 967 [968] 969 970 971 972 973 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.246 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.