www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 18:37:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1715 1716 1717 1718 1719 [1720] 1721 1722 1723 1724 1725 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13194367 alkalommal)
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #11835 Dátum: 2007 Január 07, 13:00:14 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #11834 Dátum: 2007 Január 07, 12:52:14 »

zsiguliba nem kell de a bogárnál azon van a turbina Roll Eyes

aha... de ehhez a generátor generátorságának semmi köze, max. a közös tengely, ugye??  Huh
1303LS
« Hozzászólás #11833 Dátum: 2007 Január 07, 11:34:23 »

tök mind1, hogy a ventillátor mennyi leveghőt szállít úgy is a termosztát szabályozza hűtést... a hűtéssel együtt a generátor is többet tölt, de fölösleges ,mert a fesszab úgy is szabályozza...

3600 fordulaton 500 liter levegőt szállít... a korszerúsítés során az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét többször is csökentették,(1959, 1963) hogy ne legyen hangos a vetillátor... tehát a fordulatszám csökkent...    (az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét változtatták 234mm-ről 208mm-re )
Na azért nyári időszakban nem igazán láttam még tartós menet mellett nyíló-záró termosztátot.
Bár még nem futottam 100-al robogó autó után a termosztátok kémlelve.  Grin
SZóval elmélet inkább mint hogy láttam volna.
(DEszarulfogalmazok)
Az kinyit és úgy is marad, nem tudja túlhűteni a turbina a motort.
Ott már az szabályoz hogy a 140C'-os vasdarab könnyebben leadj a hőt a 40C'-os levegőnek mint a 110C'-os
SZerintem.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11832 Dátum: 2007 Január 07, 11:29:36 »

   köbölni másfél évesen tanultam stunttól amikor ő 2hónapos volt  egyébként kiszámolhatod te is és nagyon meg fogsz lepődni hogy mi lessz az eredmény Shocked

tök mind1, hogy a ventillátor mennyi leveghőt szállít úgy is a termosztát szabályozza hűtést... a hűtéssel együtt a generátor is többet tölt, de fölösleges ,mert a fesszab úgy is szabályozza...

3600 fordulaton 500 liter levegőt szállít... a korszerúsítés során az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét többször is csökentették,(1959, 1963) hogy ne legyen hangos a vetillátor... tehát a fordulatszám csökkent...    (az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét változtatták 234mm-ről 208mm-re )

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11831 Dátum: 2007 Január 07, 11:27:01 »

na ezt most nem értem: miért kell a generátornak levegőt szállítani??  Shocked Huh
    zsiguliba nem kell  de a bogárnál azon van a turbina Roll Eyes

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #11830 Dátum: 2007 Január 07, 11:17:40 »

akkor számold ki ,hogy a generátorod mennyivel többet forog percenként,mennyivel több levegőt szállít, ha az ékszíj hosszát lecsökkented (2cm-mel)... és azt is, hogy a generátorod hány évvel fog elöbb kikopni Tongue gépészmérnök oviba jártál? köbölni már 2 évesen tudtál Grin

na ezt most nem értem: miért kell a generátornak levegőt szállítani??  Shocked Huh
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11829 Dátum: 2007 Január 07, 11:15:52 »

akkor számold ki ,hogy a generátorod mennyivel többet forog percenként,mennyivel több levegőt szállít,  ha az ékszíj hosszát lecsökkented (2cm-mel)... és azt is, hogy a generátorod hány évvel fog elöbb kikopni  Tongue gépészmérnök oviba jártál? köbölni már 2 évesen tudtál  Grin
   köbölni másfél évesen tanultam stunttól amikor ő 2hónapos volt  egyébként kiszámolhatod te is és nagyon meg fogsz lepődni hogy mi lessz az eredmény Shocked

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11828 Dátum: 2007 Január 07, 11:10:32 »

  mert ugye a generátor szíjtárcsa átmérővel szabályzod a feszességet  namármost az enyémen a szíj  a tárcsa tövén forog (kissebb átmérőn) ezért gyorsabban  de ezt   6éves korban tanultuk  Tongue Grin

akkor számold ki ,hogy a generátorod mennyivel többet forog percenként,mennyivel több levegőt szállít,  ha az ékszíj hosszát lecsökkented (2cm-mel)... és azt is, hogy a generátorod hány évvel fog elöbb kikopni  Tongue gépészmérnök oviba jártál? köbölni már 2 évesen tudtál  Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #11827 Dátum: 2007 Január 07, 11:05:27 »

  mert ugye a generátor szíjtárcsa átmérővel szabályzod a feszességet  namármost az enyémen a szíj  a tárcsa tövén forog (kissebb átmérőn) ezért gyorsabban  de ezt   6éves korban tanultuk  Tongue Grin

Hiteles mérési jegyzőkönyvet kérünk róla.  Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11826 Dátum: 2007 Január 07, 10:56:40 »

Shocked

attól ,hogy szorosabb az ékszíj miért is forogna gyorsobban ? az áttétel változatlan marad, maximum a generátor/dinamó lesz csapágyas...
  mert ugye a generátor szíjtárcsa átmérővel szabályzod a feszességet  namármost az enyémen a szíj  a tárcsa tövén forog (kissebb átmérőn) ezért gyorsabban  de ezt   6éves korban tanultuk  Tongue Grin

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11825 Dátum: 2007 Január 07, 10:48:51 »

  azt hiszem 900-905mm hosszú volt rajta de én ráfeszegettem egy 880-ast hogy a turbina gyorsabban forogjon (majd stunt mingyá megmondja hogy az úgy nem jó de nekem egyenlőre bevált)

 Shocked

attól ,hogy szorosabb az ékszíj miért is forogna gyorsobban ? az áttétel változatlan marad, maximum a generátor/dinamó lesz csapágyas...

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11824 Dátum: 2007 Január 07, 10:42:23 »

Uhhh, bázzeg 

Inkább az ékszíj méretét mond meg.
  azt hiszem 900-905mm hosszú volt rajta de én ráfeszegettem egy 880-ast hogy a turbina gyorsabban forogjon (majd stunt mingyá megmondja hogy az úgy nem jó de nekem egyenlőre bevált)

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #11823 Dátum: 2007 Január 07, 10:34:17 »

   látod ez generátornál nem fordult volna elő Grin

Uhhh, bázzeg 

Inkább az ékszíj méretét mond meg.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11822 Dátum: 2007 Január 07, 10:28:18 »

Itt az igért kép.
   látod ez generátornál nem fordult volna elő Grin

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #11821 Dátum: 2007 Január 07, 10:20:42 »

Itt az igért kép.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11820 Dátum: 2007 Január 07, 09:51:14 »

Grin

Mert a dinamó jó, a dinamó finom, különleges...

Komolyra fordítva a szót, 36 éven keresztül tiszteséggel szolgált. Ezek után is jó lesz.


 Smiley
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11819 Dátum: 2007 Január 07, 09:00:08 »

még mindig folyik az olaj a szelepfedél alól (csak a jobb oldalt) !
leszedtem, tömitéstcseréltem és jól bezsíroztam. nem segített semmit.
elég rendesen csepeg, kb 3 mp-nként 1 csepp pont a hőcserélőre ami ettől egy picit füstöl : ((((
miért folyik ott a cucc ???? segítség !

szelepfedeled nem-e van e meggörbülve?
nyomd ki sziloplaszttal :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #11818 Dátum: 2007 Január 06, 22:22:58 »

Grin

Mert a dinamó jó, a dinamó finom, különleges...

Komolyra fordítva a szót, 36 éven keresztül tiszteséggel szolgált. Ezek után is jó lesz.
nekem is az van ám

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #11817 Dátum: 2007 Január 06, 22:12:06 »

na most megköveznek, hogy miért nem generátoros vagy  Grin
Grin

Mert a dinamó jó, a dinamó finom, különleges...

Komolyra fordítva a szót, 36 éven keresztül tiszteséggel szolgált. Ezek után is jó lesz.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #11816 Dátum: 2007 Január 06, 22:01:47 »

Na ma én is SzMB-ztem.

Szétkaptam a dinamót.

A kommukátornál szarráment a réz felület. Volt egy rossz dinamó, aminek a forgó része frankó volt. 2-ből csináltam 1-et olyan szép 14,2-14,4 V tölt.  Smiley
Na majd holnap rakok fel képet.
na most megköveznek, hogy miért nem generátoros vagy  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #11815 Dátum: 2007 Január 06, 21:41:35 »

Na ma én is SzMB-ztem.

Szétkaptam a dinamót.

A kommukátornál szarráment a réz felület. Volt egy rossz dinamó, aminek a forgó része frankó volt. 2-ből csináltam 1-et olyan szép 14,2-14,4 V tölt.  Smiley
Na majd holnap rakok fel képet.
1303LS
« Hozzászólás #11814 Dátum: 2007 Január 06, 21:21:25 »

mi van akkor, ha a karbin a keverék állitó csavar tekerésére nem reagál a motor?
el lehet koszolódva? vagy már teljesen ki van tekerve?
1. Nem az alapjárati rendszeren kereltül kapja az alapjárati keveréket.
A pillagószelep ütközője nagyon be van csavarva (ott állított valaki álapjáratot.
2. Fals levegő itt ott.
3. valami nem OK.  Grin
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11813 Dátum: 2007 Január 06, 21:18:52 »

mi van akkor, ha a karbin a keverék állitó csavar tekerésére nem reagál a motor?
el lehet koszolódva? vagy már teljesen ki van tekerve?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11812 Dátum: 2007 Január 06, 16:36:48 »

még mindig folyik az olaj a szelepfedél alól (csak a jobb oldalt) !
leszedtem, tömitéstcseréltem és jól bezsíroztam. nem segített semmit.

elég rendesen csepeg, kb 3 mp-nként 1 csepp pont a hőcserélőre ami ettől egy picit füstöl : ((((

miért folyik ott a cucc ???? segítség !

mértem fogyasztást:

szabómiki beállította a karbit, jól megy.
5000 ftért szoktam tankolni  = 19,1 l = 168km (főként városbam + állófűtés)  11,3 l/km
szerintem nem is rossz átlag, ez főként a váltónak köszönhető. a 4.ik az hosszú benne, 50nél nyomok egy 4est és alapjáraton elketyeg  Wink

Fütéssel használva a 11l-es fogyasztás teljesen rendben van,pláne sok városi menettel.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11811 Dátum: 2007 Január 06, 16:34:11 »

még mindig folyik az olaj a szelepfedél alól (csak a jobb oldalt) !
leszedtem, tömitéstcseréltem és jól bezsíroztam. nem segített semmit.

elég rendesen csepeg, kb 3 mp-nként 1 csepp pont a hőcserélőre ami ettől egy picit füstöl : ((((

miért folyik ott a cucc ???? segítség !

mértem fogyasztást:

szabómiki beállította a karbit, jól megy.
5000 ftért szoktam tankolni  = 19,1 l = 168km (főként városbam + állófűtés)  11,3 l/km
szerintem nem is rossz átlag, ez főként a váltónak köszönhető. a 4.ik az hosszú benne, 50nél nyomok egy 4est és alapjáraton elketyeg  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #11810 Dátum: 2007 Január 06, 16:02:43 »

ilyesmire gondoltam.
többi márkához nincs ilyen?
esetleg olyan oldalo amin részletes leírás va róluk, hogy milyen motorhoz ajánlott meg ilyenek?


ezt találtam a Scat-hez (illetve van itt Engle is): http://www.scatvw.com/Camshafts.htm
« Utoljára szerkesztve: 2007 Január 06, 16:04:49 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11809 Dátum: 2007 Január 06, 15:24:10 »

ilyesmire gondoltam.
többi márkához nincs ilyen?
esetleg olyan oldalo amin részletes leírás va róluk, hogy milyen motorhoz ajánlott meg ilyenek?

Mire gondolsz?
pl. Engle vezérműtengelyekről info:

http://www.englecams.com/index.php

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #11808 Dátum: 2007 Január 06, 15:12:12 »

Vezérmű tengelyekről hol lehet normális leírást találni?

Mire gondolsz?
pl. Engle vezérműtengelyekről info:

http://www.englecams.com/index.php

'81 Hecho en México
Nem elérhető klkl
Hozzászólások: 54

« Hozzászólás #11807 Dátum: 2007 Január 06, 14:58:49 »

Tud valaki elérhető adatokat félautomata sebességváltó beállitásáról??
Minden érdekel ezzel kapcsolatban..
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #11806 Dátum: 2007 Január 06, 14:21:27 »

A küszöb alján gyárilag elöl és hátul van egy-egy lyuk, gumidugóval. Enyémen legalábbis van. Pont azért, hogy a bejutó víz (pl. az ajtóból kifolyó, ami a küszöbre folyik rá, legalábbis ha minden lyuk megvan...) alul ki is jusson. Mert a gyári küszöbök tetején is vannak lyukak. Szóval tiszta lyuk a kocsi... Wink

Na, ezekre nem árt figyelni, mert a kosztól eltömődik, aztán egyszercsak tele lesz a küszöb vízzel... (meg amúgy is, mert képződik rajta mindenféle nem gyári lyuk Wink ).

aztán így jár az ember :


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11805 Dátum: 2007 Január 06, 13:47:06 »

Vezérmű tengelyekről hol lehet normális leírást találni?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #11804 Dátum: 2007 Január 05, 19:14:47 »

A Szóljatok ide -ben, bazmeg. Teljesen megértem Stunt -ot, néha én is kiborulok, mikor a néhány, még éppen valamiről szóló topicot is szétbasszátok.
Nincsen smiley.
csak egyre többen gondoljuk így.

na hogy SzMB is legyen: Maresz, hétvégén nem guríthatnám át a buszt?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11803 Dátum: 2007 Január 05, 18:02:02 »


Nincsen smiley.

húha, ez már fenyegetés ? 

kérek engedélyt félni! 


!

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11802 Dátum: 2007 Január 05, 16:10:07 »

A Szóljatok ide -ben, bazmeg. Teljesen megértem Stunt -ot, néha én is kiborulok, mikor a néhány, még éppen valamiről szóló topicot is szétbasszátok.
Nincsen smiley.


nekem van!
kell egy?
 Smiley
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #11801 Dátum: 2007 Január 05, 15:56:03 »

és ha ők itt szeretnék megbeszélni?
  hol a kollektiv szellem?

A Szóljatok ide -ben, bazmeg. Teljesen megértem Stunt -ot, néha én is kiborulok, mikor a néhány, még éppen valamiről szóló topicot is szétbasszátok.
Nincsen smiley.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11800 Dátum: 2007 Január 05, 15:53:57 »

és ha ők itt szeretnék megbeszélni?

  hol a kollektiv szellem?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11799 Dátum: 2007 Január 05, 09:12:30 »

Ez a topik az SzMB - Szereld Magad Bogarad.

Van sok olyan topik, ahol sok témában lehet off-nak nem minősülő dolgokat beírni, véleményezni, stb.

Javítsatok ki, ha tévedek, de ez NEM az a topik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #11798 Dátum: 2007 Január 04, 23:43:16 »

oke megyek dogoznyii  allitolag valaki szponzoral nekem kipufogot ra Grin mar csak vizsga szponzor kell majd Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11797 Dátum: 2007 Január 04, 23:06:49 »

  na es  ha 30 dolog valtozik beirjak ugyan annyi mintha csak 1
   mennyé dógozni nincs is mit levizsgáztatni  Grin

Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #11796 Dátum: 2007 Január 04, 21:48:44 »

ott minden kis változtatást be kell jegyezni a forgalmiba
  na es  ha 30 dolog valtozik beirjak ugyan annyi mintha csak 1
Oldalak: 1 ... 1715 1716 1717 1718 1719 [1720] 1721 1722 1723 1724 1725 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.232 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.