www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 18:35:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1714 1715 1716 1717 1718 [1719] 1720 1721 1722 1723 1724 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13194349 alkalommal)
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11875 Dátum: 2007 Január 07, 22:02:42 »

typ117-nek teljesen igaza van, hivatalosan 1% lejtést kell beállítani és mindkét lámpának előre kell világítani, nem befelé vagy összefelé...

A lila bogárkönyvben ábra is van.
Teljesen egybevág az ábrával.
5m-es távolságon az 1 %=50mm,az meg att van a C-vel jelölve!

Tóth Zoltán
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11874 Dátum: 2007 Január 07, 21:59:03 »

szerintem nem.. mert akkor hova rajzolod a falra a középpontokat??
5 centivel az elméleti egyenestől jobbra, vagy mi? meg akkor kiemelnék hogy a jobb oldali világítson egyenesen, és attól legyen ez az adott (A) távolság.

a vakítás kiküszöbölésére van hogy a középpont (a falon) lejebb van mint az égő (1%), és onnan balra mindkét fényszóró csak vízszintes vanalat rajzol, és onnan jobbra pedig emelkedik a falra vetített kép.
szerintem

typ117-nek teljesen igaza van, hivatalosan 1% lejtést kell beállítani és mindkét lámpának előre kell világítani, nem befelé vagy összefelé...

A lila bogárkönyvben ábra is van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #11873 Dátum: 2007 Január 07, 21:43:01 »


Inkább az ékszíj méretét mond meg.

Erre válaszóljon valaki....
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11872 Dátum: 2007 Január 07, 21:40:48 »

szerintem nem.. mert akkor hova rajzolod a falra a középpontokat??

Na,ha holnapig nem mondja meg Stunt a frankot,akkor elökeresem a nagykönyvet,oszt beszkennelem.
Ma már igérni se igérek!

Tóth Zoltán
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #11871 Dátum: 2007 Január 07, 21:36:12 »

Tudtommal a bal első fénykévének kell x távolságon belül az út közepe felé behúznia pontosan a szembejövők vakításának kivédése miatt. Csak arra nem emlékszem, hogy a kocsitól hány méterre történjen ez, illetve a tompítottnak (mindkét oldal...) max. milyen távolságig kell hordania.

szerintem nem.. mert akkor hova rajzolod a falra a középpontokat??
5 centivel az elméleti egyenestől jobbra, vagy mi? meg akkor kiemelnék hogy a jobb oldali világítson egyenesen, és attól legyen ez az adott (A) távolság.

a vakítás kiküszöbölésére van hogy a középpont (a falon) lejebb van mint az égő (1%), és onnan balra mindkét fényszóró csak vízszintes vanalat rajzol, és onnan jobbra pedig emelkedik a falra vetített kép.
szerintem
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11870 Dátum: 2007 Január 07, 21:26:51 »

előre nem egyenesen kell világítson? vagyis a kocsi hossztengelyével párhuzamosan? meg persze lefelé is.
szóval az égők távolságát kell a falra mérni, nem?
Hát aszontam én is!
Az égök távolsága az a fényszoro középponttávolsága is.

Tóth Zoltán
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11869 Dátum: 2007 Január 07, 21:25:19 »

előre nem egyenesen kell világítson? vagyis a kocsi hossztengelyével párhuzamosan? meg persze lefelé is.
szóval az égők távolságát kell a falra mérni, nem?
Tudtommal a bal első fénykévének kell x távolságon belül az út közepe felé behúznia pontosan a szembejövők vakításának kivédése miatt. Csak arra nem emlékszem, hogy a kocsitól hány méterre történjen ez, illetve a tompítottnak (mindkét oldal...) max. milyen távolságig kell hordania.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #11868 Dátum: 2007 Január 07, 21:20:16 »

Hátso szándékkal szoltam be,mert a buszon nekem is állitani kell,ott meg ugye más a méret! Grin
előre nem egyenesen kell világítson? vagyis a kocsi hossztengelyével párhuzamosan? meg persze lefelé is.
szóval az égők távolságát kell a falra mérni, nem?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11867 Dátum: 2007 Január 07, 21:00:27 »

De gondolom a pre67 és a 303-as tudodmik mások.  Grin
Szóval igazad volt.  Cheesy
Hátso szándékkal szoltam be,mert a buszon nekem is állitani kell,ott meg ugye más a méret! Grin

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #11866 Dátum: 2007 Január 07, 20:58:41 »

Akko má nem is szoltam,de azt is csak halkan! Embarrassed
De gondolom a pre67 és a 303-as tudodmik mások.  Grin
Szóval igazad volt.  Cheesy
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11865 Dátum: 2007 Január 07, 20:57:09 »

Ez dudukocsikönyvből van szerintem.
Akko má nem is szoltam,de azt is csak halkan! Embarrassed

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #11864 Dátum: 2007 Január 07, 20:55:25 »

Az A érték nem autofajtánként változik?
(fényszorok egymástol valo távolsága)
Ez dudukocsikönyvből van szerintem.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11863 Dátum: 2007 Január 07, 20:54:36 »

az enyém úgy vizsgázott, hogy nem volt beállítva a fényszóró.  Shocked
aztán mindig villogtak a szembejövők...  Roll Eyes ...és nem bogarak voltak  Cheesy
aztán egy garázsban beállítottam ránézésre, most jó.

Ez a sógor OFF Suzukija ON, amit most a bogár helyett használunk. Egyszer csattant vele, aszongya, azóta nem tudták beállítani. Most a jobboldali lámpa balra keresztbe felfelé hord, a bal első meg a kocsi elé vagy 5-10 m-rel. Viszont a beállításhoz le kell venni a levegőszűrőt, meg még egfy-két cájgot, mert barom módon egy csomó dolgot a fényszóró mögé zsúfoltak...
Holnap este asszem megműtöm... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11862 Dátum: 2007 Január 07, 20:51:45 »



ez szerepel a könyvben.

jó munkát!
Az A érték nem autofajtánként változik?
(fényszorok egymástol valo távolsága)

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #11861 Dátum: 2007 Január 07, 20:43:31 »


jó munkát!
Na ez már valami.  Cheesy
dt
« Hozzászólás #11860 Dátum: 2007 Január 07, 20:43:15 »

helyezze a gépkocsit vizszintes talajra 5m távolságra egy faltól. a kocsi hossztengelye legyen merőleges a falra. kérjen meg egy kb. 70km-os embert, hogy üljön a hátsó ülésre

kg-os  Grin Wink
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11859 Dátum: 2007 Január 07, 20:41:38 »

helyezze a gépkocsit vizszintes talajra 5m távolságra egy faltól. a kocsi hossztengelye legyen merőleges a falra. kérjen meg egy kb. 70km-os embert, hogy üljön a hátsó ülésre középre. kapcsolja be a tompitott világitást és az egyik lámpát takarja le.

ez szerepel a könyvben.

jó munkát!
dt
« Hozzászólás #11858 Dátum: 2007 Január 07, 20:39:47 »

SZerintem menj ki valahová a vaksötétbe és ott állítgasd be külön külön őket.
Nagykabáttal letakarod az egyiket, állítod a másikat, majd csere.
Asszem 30m után kell földetérnie a fénynek.
Én beállítottam így és vizsgán sem szóltak semmit.

AZtán ha jó utána lesz mit rajzolgatnod a falra, csak a kocsi helyzetét is jelöld be mikor rajzolsz.

az enyém úgy vizsgázott, hogy nem volt beállítva a fényszóró.  Shocked
aztán mindig villogtak a szembejövők...  Roll Eyes ...és nem bogarak voltak  Cheesy
aztán egy garázsban beállítottam ránézésre, most jó.
1303LS
« Hozzászólás #11857 Dátum: 2007 Január 07, 20:32:44 »

Fényszóróbeállításhoz kellene nekem segítség:
milyen messze álljak a faltól, illetve milyen adatokat kell mérnem (fénykéve a lámpa magasságához képest mennyivel essen.
A tompított fénykévének meddig kell elvilágítania, illetve a bal oldali tompított fénykévéje hány méter után kell jobbra lehúzzon?
SZerintem menj ki valahová a vaksötétbe és ott állítgasd be külön külön őket.
Nagykabáttal letakarod az egyiket, állítod a másikat, majd csere.
Asszem 30m után kell földetérnie a fénynek.
Én beállítottam így és vizsgán sem szóltak semmit.

AZtán ha jó utána lesz mit rajzolgatnod a falra, csak a kocsi helyzetét is jelöld be mikor rajzolsz.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11856 Dátum: 2007 Január 07, 20:15:38 »

              köszönöm szépen erről beszéltem!

én is :

jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11855 Dátum: 2007 Január 07, 20:07:46 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.
Tegyél az akksikábelre egy áramtalanítót...
De ha az akksid 5-6 éves, akkor lehet, hogy cserére érett...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11854 Dátum: 2007 Január 07, 19:44:31 »

A termosztát ugyanakkor az olajhűtőre jutó levegőmennyiséget nem szabályozza (turbinaházon kívüli). Vagy igen?  Huh  Szívja vagy fújja a levegőt a olajhűtőre?

Egy példa:
20 %-al nagyobb főtengely-ékszíjtárcsa:

http://www.aircooledtech.com/over-sized_pulley/

A végén lehet olvasni a tapasztalatokat.
röviden: 
 autópálya ->3-4 'C -os olajhőfok csökkenés
 város -> 102 'C-fokról (autópálya) 2-3 perc alatt. 90 'C max. olajhőfok (itt nem írt összehasonlítást)
 
 jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa

              köszönöm szépen erről beszéltem!

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11853 Dátum: 2007 Január 07, 19:18:22 »

Fényszóróbeállításhoz kellene nekem segítség:
milyen messze álljak a faltól, illetve milyen adatokat kell mérnem (fénykéve a lámpa magasságához képest mennyivel essen.
A tompított fénykévének meddig kell elvilágítania, illetve a bal oldali tompított fénykévéje hány méter után kell jobbra lehúzzon?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #11852 Dátum: 2007 Január 07, 19:16:50 »

tök mind1, hogy a ventillátor mennyi leveghőt szállít úgy is a termosztát szabályozza hűtést... a hűtéssel együtt a generátor is többet tölt, de fölösleges ,mert a fesszab úgy is szabályozza...

3600 fordulaton 500 liter levegőt szállít... a korszerúsítés során az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét többször is csökentették,(1959, 1963) hogy ne legyen hangos a vetillátor... tehát a fordulatszám csökkent...  :book:  (az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét változtatták 234mm-ről 208mm-re )

A termosztát ugyanakkor az olajhűtőre jutó levegőmennyiséget nem szabályozza (turbinaházon kívüli). Vagy igen?  :???:  Szívja vagy fújja a levegőt a olajhűtőre?

Egy példa:
20 %-al nagyobb főtengely-ékszíjtárcsa:

http://www.aircooledtech.com/over-sized_pulley/

A végén lehet olvasni a tapasztalatokat.
röviden: 
 autópálya ->3-4 'C -os olajhőfok csökkenés
 város -> 102 'C-fokról (autópálya) 2-3 perc alatt. 90 'C max. olajhőfok (itt nem írt összehasonlítást)
 
 jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa

'81 Hecho en México
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #11851 Dátum: 2007 Január 07, 17:42:12 »

valaki nem tud linket hol lehet egybebakos motor AC pumpa robbantott rajza?
szetszedtem a sajatom s eleg furcsa dolgokat talatam benne ami szerintem nem valo bele
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #11850 Dátum: 2007 Január 07, 17:37:54 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.

Mennyi idő alatt szívja le?
Mert ilyen hidegebb időkben, amik voltak 1-2 hete, nem ritkaság, ha pár nap(hét) állás alatt lemerül egy nem zsírúj akksi.

A biztosíték kiszedegetéses módszer jó, Ampermérővel rá kell mérni az ágakra. Ha seholsem folyik, akkor meg marad a generátor, de oda biztosíték nincs, a generátornál kell rámérni. Én ezzel kezdeném, abban az esetben, ha pl. egy éjszaka alatt tökre lemerül. Más autóban volt rá példa nekem.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #11849 Dátum: 2007 Január 07, 17:32:06 »

buzi!
nekem fél éve :-(
nekem is fél éve Sad Sad

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #11848 Dátum: 2007 Január 07, 17:29:50 »

buzi!
nekem fél éve :-(


sanjos nekem nincs másik auto, így napi ( pontosabban másnapi  Smiley  ) használatban van Dezsőke
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #11847 Dátum: 2007 Január 07, 17:28:10 »

tépkedd ki egyenként a biztosítékokat, oszt nézegessed közben, hogy mikor nem szopókázza az akksit.
ha ez megvan, akkor azon a szálon haladj tovább.

(dekurvaokosvagyok :-)))

vagy mérj rá az aksira járó motorral hogy mennyit tölt vissza égő reflektorral
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11846 Dátum: 2007 Január 07, 17:26:49 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.
buzi!
nekem fél éve :-(



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11845 Dátum: 2007 Január 07, 17:26:29 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.

tépkedd ki egyenként a biztosítékokat, oszt nézegessed közben, hogy mikor nem szopókázza az akksit.
ha ez megvan, akkor azon a szálon haladj tovább.

(dekurvaokosvagyok :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
matchbox
« Hozzászólás #11844 Dátum: 2007 Január 07, 17:00:53 »

En is megjarattam a buszt. (elotte meg kerek-legnyomas beallitas). Kiugrottunk a telekhez egy kis napoztatas utan.  Grin
En is csak melengettem az udvaron egy par fordulo erejeig a Piroskamat.
Hogy milyen jo erzes hosszabb ido utan bogarazni!!
Semmi szereles, csak a vezetes elmenye - 150 m-en...
 Smiley
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #11843 Dátum: 2007 Január 07, 16:25:44 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.
En is megjarattam a buszt. (elotte meg kerek-legnyomas beallitas). Kiugrottunk a telekhez egy kis napoztatas utan.  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11842 Dátum: 2007 Január 07, 16:03:52 »

akkor lehet, hogy mindenkinek fiatozni kéne előszőr
            nekünk 13évig volt 500-as 

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #11841 Dátum: 2007 Január 07, 15:52:34 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.

rádió/hifi fix 12Vja memóriaszál is lehet ha sokat áll pl hónapokig szerintem
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #11840 Dátum: 2007 Január 07, 15:10:29 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.
1303LS
« Hozzászólás #11839 Dátum: 2007 Január 07, 14:12:08 »

csak az udvaron kerültem kettőt, de ég és föld. Az 500as után bogarazni, olyan, mintha egy luxuslimuzinba ülnél.Smiley
Eladod a fityót?  Evil
Holló
« Hozzászólás #11838 Dátum: 2007 Január 07, 14:01:08 »

csak az udvaron kerültem kettőt, de ég és föld. Az 500as után bogarazni, olyan, mintha egy luxuslimuzinba ülnél.Smiley
akkor lehet, hogy mindenkinek fiatozni kéne előszőr
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #11837 Dátum: 2007 Január 07, 13:59:13 »

csak az udvaron kerültem kettőt, de ég és föld. Az 500as után bogarazni, olyan, mintha egy luxuslimuzinba ülnél.Smiley

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #11836 Dátum: 2007 Január 07, 13:12:54 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.
nagyon helyes
járasd meg a faltdachot is, ilyen jó időben Smiley
Oldalak: 1 ... 1714 1715 1716 1717 1718 [1719] 1720 1721 1722 1723 1724 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.