www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 11:47:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921349 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1714 1715 1716 1717 1718 [1719] 1720 1721 1722 1723 1724 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14722943 alkalommal)
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #11891 Dátum: 2007 Január 08, 18:35:52 »

Akkor ezért füstül úgy ahogy híresztelik?  Grin

dehogy. a szelepvezető harmonikák közül punnyadt meg kettő. de onnan pont a fűtésdobra érkezik a cucc.
Nem elérhető Dühösnyúl
Hozzászólások: 64


« Hozzászólás #11890 Dátum: 2007 Január 08, 17:51:28 »

Valaki valamikor berakott ide Weber vagy Delorto leírást meg rajzot.

Valaki emlégszik még erre?
Hogy ntalálhatnám meg?

1303LS
« Hozzászólás #11889 Dátum: 2007 Január 08, 17:28:36 »

nekem egyszer volt ilyen, busszal. pár hónap állás után meg se moccant a motor...

kellett hozzá egy bivaly kötél, meg egy erős autó. ezek segítségével meghúzkodtuk az autót, és olyan 40-50 környében be négyesbe, kuplung finoman fel. első egy-két alkalommal az álló hátsó kerekek felszántoták az aszfaltot, de aztán elindult, annyira, hogy még be is röffent. azóta semmi baja ;-)
Akkor ezért füstül úgy ahogy híresztelik?  Grin
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #11888 Dátum: 2007 Január 08, 17:00:51 »

A piros bogárral sajnos valami gond van, múlt hét végén raktuk tető alá, előtte kint állt az udvaron. Kb. 1 hónapot nem használtuk, próbáltuk indítan, de egyet kattant, és semmi. Jó, akksit feltöltöttük, ugyanez. Gondoltuk, biztos szar az aksi, megpróbáltuk belökni, de nem jött össze, egyből leblokkolt a gép a kuplung felengedése után, és meg se nyikkant.
Kiderült, hogy meg se tudom forgatni a főtengelyt. Nyáron volt teljes motorgenerál.
Ez mitől lehet?


nekem egyszer volt ilyen, busszal. pár hónap állás után meg se moccant a motor...

kellett hozzá egy bivaly kötél, meg egy erős autó. ezek segítségével meghúzkodtuk az autót, és olyan 40-50 környében be négyesbe, kuplung finoman fel. első egy-két alkalommal az álló hátsó kerekek felszántoták az aszfaltot, de aztán elindult, annyira, hogy még be is röffent. azóta semmi baja ;-)
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #11887 Dátum: 2007 Január 08, 16:03:04 »

tépkedd ki egyenként a biztosítékokat, oszt nézegessed közben, hogy mikor nem szopókázza az akksit.
ha ez megvan, akkor azon a szálon haladj tovább.

(dekurvaokosvagyok :-)))
ezeket már rég átnéztem,és ott minden oké.a töltés hibátlan.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #11886 Dátum: 2007 Január 08, 12:46:15 »

Nekem nyáron ugyanez történt az 98-as Polo-val, öt napot állt, aztán beindítottam, kiálltam az udvarról, a kapuban megnyekkent, két hajtókar eltört!!
Nálad remélhetőleg nem ilyesmi a gond.
Hát, remélem! A motorfelújítás elég sokba van, remélem csak valami apróság lesz.

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #11885 Dátum: 2007 Január 08, 12:42:20 »

A piros bogárral sajnos valami gond van, múlt hét végén raktuk tető alá, előtte kint állt az udvaron. Kb. 1 hónapot nem használtuk, próbáltuk indítan, de egyet kattant, és semmi. Jó, akksit feltöltöttük, ugyanez. Gondoltuk, biztos szar az aksi, megpróbáltuk belökni, de nem jött össze, egyből leblokkolt a gép a kuplung felengedése után, és meg se nyikkant.
Kiderült, hogy meg se tudom forgatni a főtengelyt. Nyáron volt teljes motorgenerál.
Ez mitől lehet?


Nekem nyáron ugyanez történt az 98-as Polo-val, öt napot állt, aztán beindítottam, kiálltam az udvarról, a kapuban megnyekkent, két hajtókar eltört!!
Nálad remélhetőleg nem ilyesmi a gond.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #11884 Dátum: 2007 Január 08, 12:35:28 »

A piros bogárral sajnos valami gond van, múlt hét végén raktuk tető alá, előtte kint állt az udvaron. Kb. 1 hónapot nem használtuk, próbáltuk indítan, de egyet kattant, és semmi. Jó, akksit feltöltöttük, ugyanez. Gondoltuk, biztos szar az aksi, megpróbáltuk belökni, de nem jött össze, egyből leblokkolt a gép a kuplung felengedése után, és meg se nyikkant.
Kiderült, hogy meg se tudom forgatni a főtengelyt. Nyáron volt teljes motorgenerál.
Ez mitől lehet?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #11883 Dátum: 2007 Január 08, 12:31:16 »

Üdvw!

Tudja valaki, hogyan lehet átalakítani a 70-es fékdobjait, hogy rá tudjam tenni a 64-es felniket. Vagy cseréljem ki az egész futóművet?

kösz
Ede
matchbox
« Hozzászólás #11882 Dátum: 2007 Január 07, 22:29:38 »

Ha levélként feldobsz egy "biztonsági másolatot, azt nagyon megköszönném... Na, de ne OFFoljunk, mert reggbe leszünk súgva. Embarrassed
Holnap kuldom postan.
(Ti mar tenyleg nem is halljatok azt a hangot, amikor tarcsazol meg letrejon a kapcsolat? A szomszedom meselt valami ISDN-rol, amit a radioban reklamoztak par evvel ezelott.)
« Utoljára szerkesztve: 2007 Január 07, 22:33:02 írta matchbox »
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11881 Dátum: 2007 Január 07, 22:25:40 »

<beszúrt kép törölve>
Nemröhögaztatamindenitaréztökűbaglyosborzasának!!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11880 Dátum: 2007 Január 07, 22:23:15 »

Van egy CD-re irva Maróti-Godai: "Suzuki javtitasi kezikonyv"-em - nejem elozo autoja okan.
17 Mega: odaadjam a CD-t? Betarcsazos kapcsomatom van, igy nem ajanlom fel az elkuldest (egyebkent ugyanzat eszem, amit Ti)
 Smiley
Ha levélként feldobsz egy "biztonsági másolatot, azt nagyon megköszönném... Na, de ne OFFoljunk, mert reggbe leszünk súgva. Embarrassed

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #11879 Dátum: 2007 Január 07, 22:17:59 »

(egyebkent ugyanzat eszem, amit Ti)
 Smiley
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11878 Dátum: 2007 Január 07, 22:17:17 »

typ117-nek teljesen igaza van, hivatalosan 1% lejtést kell beállítani és mindkét lámpának előre kell világítani, nem befelé vagy összefelé...

A lila bogárkönyvben ábra is van.
Nem távolságban van megadva a fénykéve hossza? Ugyanis ilyen 1%-os módszerrel igencsak nagy a szórás a tompított fény távolságának a típus függvényében. Én arra a bizonyos távolságra gondoltam, csak nem tom, hogy 50, 40 vagy 35 méter-e...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
matchbox
« Hozzászólás #11877 Dátum: 2007 Január 07, 22:15:29 »

Ez a sógor OFF Suzukija ON, amit most a bogár helyett használunk. Egyszer csattant vele, aszongya, azóta nem tudták beállítani. Most a jobboldali lámpa balra keresztbe felfelé hord, a bal első meg a kocsi elé vagy 5-10 m-rel. Viszont a beállításhoz le kell venni a levegőszűrőt, meg még egfy-két cájgot, mert barom módon egy csomó dolgot a fényszóró mögé zsúfoltak...
Holnap este asszem megműtöm... Grin
Van egy CD-re irva Maróti-Godai: "Suzuki javtitasi kezikonyv"-em - nejem elozo autoja okan.
17 Mega: odaadjam a CD-t? Betarcsazos kapcsomatom van, igy nem ajanlom fel az elkuldest (egyebkent ugyanzat eszem, amit Ti)
 Smiley
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11876 Dátum: 2007 Január 07, 22:07:54 »

A termosztát ugyanakkor az olajhűtőre jutó levegőmennyiséget nem szabályozza (turbinaházon kívüli). Vagy igen?  Huh  Szívja vagy fújja a levegőt a olajhűtőre?

Egy példa:
20 %-al nagyobb főtengely-ékszíjtárcsa:

http://www.aircooledtech.com/over-sized_pulley/

A végén lehet olvasni a tapasztalatokat.
röviden: 
 autópálya ->3-4 'C -os olajhőfok csökkenés
 város -> 102 'C-fokról (autópálya) 2-3 perc alatt. 90 'C max. olajhőfok (itt nem írt összehasonlítást)
 
 jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa


Van egy nagyon érdekes dolog, mégpedig az, hogy a bogár ventillátor pontosan meghatározható áramlástani törvényszerűségek (leválás, kavitáció, stb.) miatt 5500 fordulat/perc felett nem szállít több levegőt! Ezt kimérték, csak nem találom a gépemen a cikket. Ezért van, hogy a forgós, 5500 felett forgó motorokon KISEBB (!) ékszíjtárcsát szoktak használni, vállalva a következményét, hogy kis fordulaton kisebbet szállít, viszont ha tolja neki az ember 6000 körül, akkor többet szállít, mint a gyorsan forgó venti.
A cikk még azt is említi, hogy a gyári szegecselt ventikerék nem alkalmas széria kerékkel 6000 feletti fordulatra mert szétesik, kilazulnak a szegecsek. Ezért is kisebb ékszíjtárcsát használnak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11875 Dátum: 2007 Január 07, 22:02:42 »

typ117-nek teljesen igaza van, hivatalosan 1% lejtést kell beállítani és mindkét lámpának előre kell világítani, nem befelé vagy összefelé...

A lila bogárkönyvben ábra is van.
Teljesen egybevág az ábrával.
5m-es távolságon az 1 %=50mm,az meg att van a C-vel jelölve!

Tóth Zoltán
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11874 Dátum: 2007 Január 07, 21:59:03 »

szerintem nem.. mert akkor hova rajzolod a falra a középpontokat??
5 centivel az elméleti egyenestől jobbra, vagy mi? meg akkor kiemelnék hogy a jobb oldali világítson egyenesen, és attól legyen ez az adott (A) távolság.

a vakítás kiküszöbölésére van hogy a középpont (a falon) lejebb van mint az égő (1%), és onnan balra mindkét fényszóró csak vízszintes vanalat rajzol, és onnan jobbra pedig emelkedik a falra vetített kép.
szerintem

typ117-nek teljesen igaza van, hivatalosan 1% lejtést kell beállítani és mindkét lámpának előre kell világítani, nem befelé vagy összefelé...

A lila bogárkönyvben ábra is van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #11873 Dátum: 2007 Január 07, 21:43:01 »


Inkább az ékszíj méretét mond meg.

Erre válaszóljon valaki....
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11872 Dátum: 2007 Január 07, 21:40:48 »

szerintem nem.. mert akkor hova rajzolod a falra a középpontokat??

Na,ha holnapig nem mondja meg Stunt a frankot,akkor elökeresem a nagykönyvet,oszt beszkennelem.
Ma már igérni se igérek!

Tóth Zoltán
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #11871 Dátum: 2007 Január 07, 21:36:12 »

Tudtommal a bal első fénykévének kell x távolságon belül az út közepe felé behúznia pontosan a szembejövők vakításának kivédése miatt. Csak arra nem emlékszem, hogy a kocsitól hány méterre történjen ez, illetve a tompítottnak (mindkét oldal...) max. milyen távolságig kell hordania.

szerintem nem.. mert akkor hova rajzolod a falra a középpontokat??
5 centivel az elméleti egyenestől jobbra, vagy mi? meg akkor kiemelnék hogy a jobb oldali világítson egyenesen, és attól legyen ez az adott (A) távolság.

a vakítás kiküszöbölésére van hogy a középpont (a falon) lejebb van mint az égő (1%), és onnan balra mindkét fényszóró csak vízszintes vanalat rajzol, és onnan jobbra pedig emelkedik a falra vetített kép.
szerintem
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11870 Dátum: 2007 Január 07, 21:26:51 »

előre nem egyenesen kell világítson? vagyis a kocsi hossztengelyével párhuzamosan? meg persze lefelé is.
szóval az égők távolságát kell a falra mérni, nem?
Hát aszontam én is!
Az égök távolsága az a fényszoro középponttávolsága is.

Tóth Zoltán
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11869 Dátum: 2007 Január 07, 21:25:19 »

előre nem egyenesen kell világítson? vagyis a kocsi hossztengelyével párhuzamosan? meg persze lefelé is.
szóval az égők távolságát kell a falra mérni, nem?
Tudtommal a bal első fénykévének kell x távolságon belül az út közepe felé behúznia pontosan a szembejövők vakításának kivédése miatt. Csak arra nem emlékszem, hogy a kocsitól hány méterre történjen ez, illetve a tompítottnak (mindkét oldal...) max. milyen távolságig kell hordania.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #11868 Dátum: 2007 Január 07, 21:20:16 »

Hátso szándékkal szoltam be,mert a buszon nekem is állitani kell,ott meg ugye más a méret! Grin
előre nem egyenesen kell világítson? vagyis a kocsi hossztengelyével párhuzamosan? meg persze lefelé is.
szóval az égők távolságát kell a falra mérni, nem?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11867 Dátum: 2007 Január 07, 21:00:27 »

De gondolom a pre67 és a 303-as tudodmik mások.  Grin
Szóval igazad volt.  Cheesy
Hátso szándékkal szoltam be,mert a buszon nekem is állitani kell,ott meg ugye más a méret! Grin

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #11866 Dátum: 2007 Január 07, 20:58:41 »

Akko má nem is szoltam,de azt is csak halkan! Embarrassed
De gondolom a pre67 és a 303-as tudodmik mások.  Grin
Szóval igazad volt.  Cheesy
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11865 Dátum: 2007 Január 07, 20:57:09 »

Ez dudukocsikönyvből van szerintem.
Akko má nem is szoltam,de azt is csak halkan! Embarrassed

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #11864 Dátum: 2007 Január 07, 20:55:25 »

Az A érték nem autofajtánként változik?
(fényszorok egymástol valo távolsága)
Ez dudukocsikönyvből van szerintem.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11863 Dátum: 2007 Január 07, 20:54:36 »

az enyém úgy vizsgázott, hogy nem volt beállítva a fényszóró.  Shocked
aztán mindig villogtak a szembejövők...  Roll Eyes ...és nem bogarak voltak  Cheesy
aztán egy garázsban beállítottam ránézésre, most jó.

Ez a sógor OFF Suzukija ON, amit most a bogár helyett használunk. Egyszer csattant vele, aszongya, azóta nem tudták beállítani. Most a jobboldali lámpa balra keresztbe felfelé hord, a bal első meg a kocsi elé vagy 5-10 m-rel. Viszont a beállításhoz le kell venni a levegőszűrőt, meg még egfy-két cájgot, mert barom módon egy csomó dolgot a fényszóró mögé zsúfoltak...
Holnap este asszem megműtöm... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11862 Dátum: 2007 Január 07, 20:51:45 »



ez szerepel a könyvben.

jó munkát!
Az A érték nem autofajtánként változik?
(fényszorok egymástol valo távolsága)

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #11861 Dátum: 2007 Január 07, 20:43:31 »


jó munkát!
Na ez már valami.  Cheesy
dt
« Hozzászólás #11860 Dátum: 2007 Január 07, 20:43:15 »

helyezze a gépkocsit vizszintes talajra 5m távolságra egy faltól. a kocsi hossztengelye legyen merőleges a falra. kérjen meg egy kb. 70km-os embert, hogy üljön a hátsó ülésre

kg-os  Grin Wink
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11859 Dátum: 2007 Január 07, 20:41:38 »

helyezze a gépkocsit vizszintes talajra 5m távolságra egy faltól. a kocsi hossztengelye legyen merőleges a falra. kérjen meg egy kb. 70km-os embert, hogy üljön a hátsó ülésre középre. kapcsolja be a tompitott világitást és az egyik lámpát takarja le.

ez szerepel a könyvben.

jó munkát!
dt
« Hozzászólás #11858 Dátum: 2007 Január 07, 20:39:47 »

SZerintem menj ki valahová a vaksötétbe és ott állítgasd be külön külön őket.
Nagykabáttal letakarod az egyiket, állítod a másikat, majd csere.
Asszem 30m után kell földetérnie a fénynek.
Én beállítottam így és vizsgán sem szóltak semmit.

AZtán ha jó utána lesz mit rajzolgatnod a falra, csak a kocsi helyzetét is jelöld be mikor rajzolsz.

az enyém úgy vizsgázott, hogy nem volt beállítva a fényszóró.  Shocked
aztán mindig villogtak a szembejövők...  Roll Eyes ...és nem bogarak voltak  Cheesy
aztán egy garázsban beállítottam ránézésre, most jó.
1303LS
« Hozzászólás #11857 Dátum: 2007 Január 07, 20:32:44 »

Fényszóróbeállításhoz kellene nekem segítség:
milyen messze álljak a faltól, illetve milyen adatokat kell mérnem (fénykéve a lámpa magasságához képest mennyivel essen.
A tompított fénykévének meddig kell elvilágítania, illetve a bal oldali tompított fénykévéje hány méter után kell jobbra lehúzzon?
SZerintem menj ki valahová a vaksötétbe és ott állítgasd be külön külön őket.
Nagykabáttal letakarod az egyiket, állítod a másikat, majd csere.
Asszem 30m után kell földetérnie a fénynek.
Én beállítottam így és vizsgán sem szóltak semmit.

AZtán ha jó utána lesz mit rajzolgatnod a falra, csak a kocsi helyzetét is jelöld be mikor rajzolsz.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11856 Dátum: 2007 Január 07, 20:15:38 »

              köszönöm szépen erről beszéltem!

én is :

jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11855 Dátum: 2007 Január 07, 20:07:46 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.
Tegyél az akksikábelre egy áramtalanítót...
De ha az akksid 5-6 éves, akkor lehet, hogy cserére érett...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11854 Dátum: 2007 Január 07, 19:44:31 »

A termosztát ugyanakkor az olajhűtőre jutó levegőmennyiséget nem szabályozza (turbinaházon kívüli). Vagy igen?  Huh  Szívja vagy fújja a levegőt a olajhűtőre?

Egy példa:
20 %-al nagyobb főtengely-ékszíjtárcsa:

http://www.aircooledtech.com/over-sized_pulley/

A végén lehet olvasni a tapasztalatokat.
röviden: 
 autópálya ->3-4 'C -os olajhőfok csökkenés
 város -> 102 'C-fokról (autópálya) 2-3 perc alatt. 90 'C max. olajhőfok (itt nem írt összehasonlítást)
 
 jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa

              köszönöm szépen erről beszéltem!

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #11853 Dátum: 2007 Január 07, 19:18:22 »

Fényszóróbeállításhoz kellene nekem segítség:
milyen messze álljak a faltól, illetve milyen adatokat kell mérnem (fénykéve a lámpa magasságához képest mennyivel essen.
A tompított fénykévének meddig kell elvilágítania, illetve a bal oldali tompított fénykévéje hány méter után kell jobbra lehúzzon?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #11852 Dátum: 2007 Január 07, 19:16:50 »

tök mind1, hogy a ventillátor mennyi leveghőt szállít úgy is a termosztát szabályozza hűtést... a hűtéssel együtt a generátor is többet tölt, de fölösleges ,mert a fesszab úgy is szabályozza...

3600 fordulaton 500 liter levegőt szállít... a korszerúsítés során az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét többször is csökentették,(1959, 1963) hogy ne legyen hangos a vetillátor... tehát a fordulatszám csökkent...  :book:  (az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét változtatták 234mm-ről 208mm-re )

A termosztát ugyanakkor az olajhűtőre jutó levegőmennyiséget nem szabályozza (turbinaházon kívüli). Vagy igen?  :???:  Szívja vagy fújja a levegőt a olajhűtőre?

Egy példa:
20 %-al nagyobb főtengely-ékszíjtárcsa:

http://www.aircooledtech.com/over-sized_pulley/

A végén lehet olvasni a tapasztalatokat.
röviden: 
 autópálya ->3-4 'C -os olajhőfok csökkenés
 város -> 102 'C-fokról (autópálya) 2-3 perc alatt. 90 'C max. olajhőfok (itt nem írt összehasonlítást)
 
 jelentős zajnövekedés
 kicsi, de érezhető teljesítménycsökkenés
 +gyorsabban elhasználodó(?) dinamó ékszíjtárcsa

'81 Hecho en México
Oldalak: 1 ... 1714 1715 1716 1717 1718 [1719] 1720 1721 1722 1723 1724 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.