www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 24, 00:47:00

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1873 1874 1875 1876 1877 [1878] 1879 1880 1881 1882 1883 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13275131 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #5518 Dátum: 2006 Július 30, 17:59:54 »

keresok olyan kis műanyag bizbaszt, ami az ablaktörlő karhoz rögzíti a lapátot. Esélyes az autósbolt?
igy van szinte bármelyikben van

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5517 Dátum: 2006 Július 30, 17:54:26 »

keresok olyan kis műanyag bizbaszt, ami az ablaktörlő karhoz rögzíti a lapátot. Esélyes az autósbolt?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5516 Dátum: 2006 Július 30, 17:04:28 »

Nem bonyolult ez a motor Neked? Lehet elkapkodott lépés volt a Lego után egyből ilyen "bonyolult" motort szerelgetned?

Cheesy

Szerencsére a motorhoz nem nyúlt.  Evil (hátsótengely szimmering)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető IQ23
Hozzászólások: 3366

« Hozzászólás #5515 Dátum: 2006 Július 30, 17:01:52 »

hol a kukiban veszel cinkkromátost???

más:
ismét kicseréltem a hátsótengeyl-szimmeringet, rájöttem, hogy eddig mit basztam el, de most meg kifelejtettem az egyik tömítőkarikát.
faszom, holnap szedem szét mégegyszer.

Nem bonyolult ez a motor Neked? Lehet elkapkodott lépés volt a Lego után egyből ilyen "bonyolult" motort szerelgetned?

Cheesy

nem tudom mi történt de eltünt innen az avatar képem, meg a beírt szövegem is... Sad
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #5514 Dátum: 2006 Július 30, 16:23:42 »

Ismétlés a tudás anyja!

ez már a 3. szimmering, baffameg :-(



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #5513 Dátum: 2006 Július 30, 16:01:52 »

más:
ismét kicseréltem a hátsótengeyl-szimmeringet, rájöttem, hogy eddig mit basztam el, de most meg kifelejtettem az egyik tömítőkarikát.
faszom, holnap szedem szét mégegyszer.
Ismétlés a tudás anyja!

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #5512 Dátum: 2006 Július 30, 15:41:15 »

csak azért érdeklődöm, mert ilyen cinkes trutyit sehol nem lelek.
mindenhol azt mondják, hogy környezetvédelem, meg ilyesmi.
de ezexerint van remény!! :-)))

köszönöm



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #5511 Dátum: 2006 Július 30, 15:32:57 »

hol a kukiban veszel cinkkromátost???

más:
ismét kicseréltem a hátsótengeyl-szimmeringet, rájöttem, hogy eddig mit basztam el, de most meg kifelejtettem az egyik tömítőkarikát.
faszom, holnap szedem szét mégegyszer.

Jó akkóóó nem zinkkromátos, hanem "korrózió gátló alapozó" tököm tugggya mi van benne.
Egyébként meg tiszakorr.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #5510 Dátum: 2006 Július 30, 15:14:02 »

hol a kukiban veszel cinkkromátost???

más:
ismét kicseréltem a hátsótengeyl-szimmeringet, rájöttem, hogy eddig mit basztam el, de most meg kifelejtettem az egyik tömítőkarikát.
faszom, holnap szedem szét mégegyszer.
én ezeket használom, pl zinc fill    http://www.totallux.hu/hb_korroziogatlo_alapozo.html   

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #5509 Dátum: 2006 Július 30, 15:02:04 »

Tisztelt festőtudorok!

Ha a zinkkromátos alapozó nem kap fedőréteget az akkor ugye nem sokáig bírja mivel a környezeti pára is bontja.
Jól gondolom?
Ez megint ilyen elméleti túlokoskodásom, de jó lenne tudni, hogy hogy is megy.

hol a kukiban veszel cinkkromátost???

más:
ismét kicseréltem a hátsótengeyl-szimmeringet, rájöttem, hogy eddig mit basztam el, de most meg kifelejtettem az egyik tömítőkarikát.
faszom, holnap szedem szét mégegyszer.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #5508 Dátum: 2006 Július 30, 14:47:13 »

Nincs ilyen tapasztalatom, mert nálunk Ede alváza belülről csak zinkkromátossal van kikenve, és most, három év után látszik csak vmi kezdeti rozsda, amit jól lekaparok, oszt rozsdamaró, és mégegy kenés...

Szal sztem hacsak nem vmi show&shine gépet készítesz, jó az úgy is!
Aham kössz.
A három év tapasztalat az jó.
Nem sóendsájn a gép de én mindenhol fedem az alapozót.  Wink Biztos ami biztos.
Ja és pont most fejeztem be én is a padlót belülről.Ugrik bele a kárpit, csak még előbb szarrá nyomom üregvédővel ahol csak birom. Grin
Csak az meg félúton elfogyott úgyhogy szerdán irány a bóóót.
Nem elérhető homs
Hozzászólások: 77


« Hozzászólás #5507 Dátum: 2006 Július 30, 13:21:53 »

Tisztelt festőtudorok!

Ha a zinkkromátos alapozó nem kap fedőréteget az akkor ugye nem sokáig bírja mivel a környezeti pára is bontja.
Jól gondolom?
Ez megint ilyen elméleti túlokoskodásom, de jó lenne tudni, hogy hogy is megy.

Nincs ilyen tapasztalatom, mert nálunk Ede alváza belülről csak zinkkromátossal van kikenve, és most, három év után látszik csak vmi kezdeti rozsda, amit jól lekaparok, oszt rozsdamaró, és mégegy kenés...

Szal sztem hacsak nem vmi show&shine gépet készítesz, jó az úgy is!
1303LS
« Hozzászólás #5506 Dátum: 2006 Július 30, 12:17:01 »

Tisztelt festőtudorok!

Ha a zinkkromátos alapozó nem kap fedőréteget az akkor ugye nem sokáig bírja mivel a környezeti pára is bontja.
Jól gondolom?
Ez megint ilyen elméleti túlokoskodásom, de jó lenne tudni, hogy hogy is megy.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #5505 Dátum: 2006 Július 28, 22:04:20 »

Üdv mindenkinek!
Nekem a bogárban 1 ellenálásszerű valami van az óra elött.az előző tulaj kicserélte az egész 140-es órát 160-ra mert nem mutat a szint jelző,megnéztem a műszer volt szét hullva a tankban,az új műszerrel kishíján lángoló sikerem lett, akis ellenálló nélkül szétolvadtak a műanyag alkatrészei a müszernek.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #5504 Dátum: 2006 Július 28, 20:30:20 »

Köszönöm!
Akinek jó szeme van, szemfüles vagy csak egyszerűen profi Buszos, mondja már meg, hogy a hátulról érkező barna vezetéken kívül milyen megy a benzinszintmérőre. Én a feketére tippelek, ami a jobb szélső biztosítéktól indul, viszont az több helyre is megy, ahogy elnézem. Hova még? Esetleg a két oldalon az irányjelző visszajelzőket is befogadó szigetecskékre? Mert úgy tűnik logikusnak...
Így viszont lehet, hogy alig kell kábelt cserélnem, mert szinte az összes megvan. Csak saruzok... :-))))


Ha jol emlekszem a fekete megy a ket oldali visszajelzo szigetecskekre is.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5503 Dátum: 2006 Július 28, 16:33:00 »

Köszönöm!
Akinek jó szeme van, szemfüles vagy csak egyszerűen profi Buszos, mondja már meg, hogy a hátulról érkező barna vezetéken kívül milyen megy a benzinszintmérőre. Én a feketére tippelek, ami a jobb szélső biztosítéktól indul, viszont az több helyre is megy, ahogy elnézem. Hova még? Esetleg a két oldalon az irányjelző visszajelzőket is befogadó szigetecskékre? Mert úgy tűnik logikusnak...
Így viszont lehet, hogy alig kell kábelt cserélnem, mert szinte az összes megvan. Csak saruzok... :-))))

Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #5502 Dátum: 2006 Július 28, 16:07:25 »

Egy linkért hálám örökké üldözne...
Na meg ha mondjuk maradt némi vezetéked a másik typ3-ból, az lenne a mennyország! :-)
Köszönöm!


http://www.vintagebus.com/wiring/index.html
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5501 Dátum: 2006 Július 28, 15:56:00 »

Egy linkért hálám örökké üldözne...
Na meg ha mondjuk maradt némi vezetéked a másik typ3-ból, az lenne a mennyország! :-)
Köszönöm!

Samba-n van kapcsolási rajz, szinesben. Csak mondom...  Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5500 Dátum: 2006 Július 28, 15:25:59 »

A szintjelző testet kapott, de rájöttem... A biztit is kiveri ilyenkor! :-)
Jól mutat ha 12V-ot adok rá, de sajna nem találtam olyan 12V-ot, ami csak a gyújtásra van. Csókafészek, úgyhogy hétfőn szépen kitakarítom, újravezetékelem az egészet gyárira.

Samba-n van kapcsolási rajz, szinesben. Csak mondom...  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5499 Dátum: 2006 Július 28, 15:23:50 »

A szintjelző testet kapott, de rájöttem... A biztit is kiveri ilyenkor! :-)
Jól mutat ha 12V-ot adok rá, de sajna nem találtam olyan 12V-ot, ami csak a gyújtásra van. Csókafészek, úgyhogy hétfőn szépen kitakarítom, újravezetékelem az egészet gyárira.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5498 Dátum: 2006 Július 28, 14:11:56 »

Igazad van, hiába van 30 mm-es pumpám, az alapjárati olajnyomást csak kismértékben vagy sehogy nem tudom befolyásolni, mert az annyi, amennyi, akkor még nem nyit a lendkerék felőli szelep.

A hátsó, olajpumpánál lévő szelep pedig nem engedi a hideg olaj nagy nyomását a hűtőre, már ha nincs megakadva, a büdöskurvaanyját.

Hát akkor marad gsattlia megoldása + egy sportdob (ha lúd legyen kövér)   Grin

'81 Hecho en México
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5497 Dátum: 2006 Július 28, 14:10:53 »

Köszi!


nm. estére lemérem én is kiváncsiságból..Smiley

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5496 Dátum: 2006 Július 28, 14:02:10 »

Köszi!

Szerintem sima ellenállást mérhetsz ott. Mérjél rá egy műszerrel. Kb 5 és 200 Ohm közt kell mérni. 5 Ohm az üres tank 200 meg a tele (de lehet forditva is) , az érték is változhat egy kicsit
(katalógusból nézem)

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5495 Dátum: 2006 Július 28, 13:46:12 »

Én úgy tudom hogy az első szelep (az olajszivattyú felöli) csak "meleg" olajnál tereli a hűtő fele az olajat.

Itt van egy ábra:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/oelsystem.php

Igazad van, hiába van 30 mm-es pumpám, az alapjárati olajnyomást csak kismértékben vagy sehogy nem tudom befolyásolni, mert az annyi, amennyi, akkor még nem nyit a lendkerék felőli szelep.

A hátsó, olajpumpánál lévő szelep pedig nem engedi a hideg olaj nagy nyomását a hűtőre, már ha nincs megakadva, a büdöskurvaanyját.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5494 Dátum: 2006 Július 28, 13:35:17 »

Valaki ismeri a tank jeladó műszer működését? A két érintkezőn mit kap? Hogyan szabályoz?

Úgy tűnik, a főtengely szimmeringem is elfosta magát, mert csöpög az olaj a váltó és a motor találkozásánál. Gyomát és Orfűt kibírja így, vagy előbb kellene lépni az ügyben?

Szerintem sima ellenállást mérhetsz ott. Mérjél rá egy műszerrel. Kb 5 és 200 Ohm közt kell mérni. 5 Ohm az üres tank 200 meg a tele (de lehet forditva is) , az érték is változhat egy kicsit
(katalógusból nézem)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Július 28, 13:39:41 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5493 Dátum: 2006 Július 28, 13:29:26 »

Két szelep van, egyik elöl, másik hátul. Egyik a túlnyomásnál zár az olajhűtő felé, a másik meg nagy nyomásnál nyit. Ha jól értem.

Én úgy tudom hogy az első szelep (az olajszivattyú felöli) csak "meleg" olajnál tereli a hűtő fele az olajat.

Itt van egy ábra:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/oelsystem.php

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5492 Dátum: 2006 Július 28, 13:29:19 »

Valaki ismeri a tank jeladó műszer működését? A két érintkezőn mit kap? Hogyan szabályoz?

Úgy tűnik, a főtengely szimmeringem is elfosta magát, mert csöpög az olaj a váltó és a motor találkozásánál. Gyomát és Orfűt kibírja így, vagy előbb kellene lépni az ügyben?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #5491 Dátum: 2006 Július 28, 13:11:13 »

De ez csak a túl magas nyomást szabályozza le nem? Alapjáraton ettől még változatlan lesz a nyomás, hiszen ott csak 1-1.5 bar.
Szóval ugy gondolom hogy beállítod mondjuk 8 bar-ra, de alapjáraton ezt nem éri el, nem?

Tehát azt mondod hogy ugyanaz a szelep alapjáraton 1 bar-nál szabályoz le fordulaton meg 5 bar-nál?

Két szelep van, egyik elöl, másik hátul. Egyik a túlnyomásnál zár az olajhűtő felé, a másik meg nagy nyomásnál nyit. Ha jól értem.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Július 28, 13:12:44 írta te_o »

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5490 Dátum: 2006 Július 28, 12:56:49 »

Ezzel:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=204


Ez van a lendkerék felöli olajszelep helyén és a rugó előfeszítésével növelhető a nyomás.

De ez csak a túl magas nyomást szabályozza le nem? Alapjáraton ettől még változatlan lesz a nyomás, hiszen ott csak 1-1.5 bar.
Szóval ugy gondolom hogy beállítod mondjuk 8 bar-ra, de alapjáraton ezt nem éri el, nem?

Tehát azt mondod hogy ugyanaz a szelep alapjáraton 1 bar-nál szabályoz le fordulaton meg 5 bar-nál?
« Utoljára szerkesztve: 2006 Július 28, 13:05:26 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5489 Dátum: 2006 Július 28, 12:52:57 »

Hogyan állítod feljebb az alapjárati olajnyomást? 

Ezzel:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=204


Ez van a lendkerék felöli olajszelep helyén és a rugó előfeszítésével növelhető a nyomás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #5488 Dátum: 2006 Július 28, 12:48:36 »

Az alapjárati beállítócsavarral...  Evil

Hogyan állítod feljebb az alapjárati olajnyomást? 
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5487 Dátum: 2006 Július 28, 12:43:51 »

.....
Most hidegen (fordulaton) az olajnyomásom 5 bar (ott szabályoz) melegen, alapjáraton pedig 1 bar. Ez nem túl magas, ezen még lehet, hogy állítok.
30 mm-es pumpa tud többet is alapjáraton.
.....


Hogyan állítod feljebb az alapjárati olajnyomást? 
« Utoljára szerkesztve: 2006 Július 28, 12:46:26 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5486 Dátum: 2006 Július 27, 19:59:10 »

Üdv!
A szepes.hu-n hirdetett valaki új VDO jeladókat 5-6000-ért asssszem csere is érdekelte.

Köszi, de azok nyomásjeladók. Mondjuk azok árfekvése már elfogadható, de igysem kapkodják el (ha jól emlékszem 7500-ért ment régebben, mondjuk a bolti ára meg 20000...)


Nem mértem be, ez egy VDO jeldó és egy VDO műszer, VDO cikkszám szerint kompatibilis. Valójában mindegy, hogy 70 vagy 75 fok, lényeg, hogy nem 140 fokos az olaj...

Ez igy van, ezért is lehet/fogom megcsinálni a  jeladót sk. Kis eltérések elfogadhatóak a hőmérséklet-ellenállás jellegörbénél, mivel ugyanazt a termisztort nem tudom megvenni.
gyors költségvetés:  termisztor ára 140 Ft de nekem kettő kell, csatlakozok 50 Ft esztergályos meló - nekem ingyen lesz, kiöntőanyag (nem feltétlen szükséges) van a melóhelyen, utánnajárás a dolgoknak 500 Ft , kicsit sarkosan ugyan de egy ezresből kijön...Szóval ezért nemértem miért 10 ezer egy ilyen 'vacak'?!

Csak azért kérdeztem hogy mérted-e együtt a jeladót/órát, mert gyanakodtál hogy vmi nem stimmel, mert 80 'C fölé nem nagyon kuszott (vagy csak 'nehezen') az óra mutatója...

'81 Hecho en México
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #5485 Dátum: 2006 Július 27, 17:32:46 »

Üdv!
A szepes.hu-n hirdetett valaki új VDO jeladókat 5-6000-ért asssszem csere is érdekelte.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5484 Dátum: 2006 Július 27, 12:58:07 »

Ehhez kapcsolódóan kérdezem hogy az olajhőfokmérőt bemérted mielőtt beszerelted? Én most probálok 'fabrikálni' egy jeladót a műszerhez, mivel kicsit sokallom a 8700 Ft+áfás árat, még ha eredeti VDO jeladóról is van szó.

Nem mértem be, ez egy VDO jeldó és egy VDO műszer, VDO cikkszám szerint kompatibilis. Valójában mindegy, hogy 70 vagy 75 fok, lényeg, hogy nem 140 fokos az olaj...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #5483 Dátum: 2006 Július 27, 12:11:21 »

Mint tudjátok, az olajnyomásom egyik hidegindításkor 8 bar fölé ment és szétnyomta az olajhűtőt, a nyomáskorlátozó szelep nem szabályozott le.
........
Ehhez kapcsolódóan kérdezem hogy az olajhőfokmérőt bemérted mielőtt beszerelted? Én most probálok 'fabrikálni' egy jeladót a műszerhez, mivel kicsit sokallom a 8700 Ft+áfás árat, még ha eredeti VDO jeladóról is van szó.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5482 Dátum: 2006 Július 27, 10:17:39 »

http://www.schadek.com.br/PR_BO_VW.htm


Itt a brazil Schadek oladala. A typ1 pumpák is ott vannak, de sok egyéb autóhoz is gyártanak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5481 Dátum: 2006 Július 27, 09:57:02 »

Üdv mindenkinek!
Boccs,hogy beleszólok,de a rendszám világítástartóm mind 3 fogatási pontja letört 2 komponensű fémragasztóval megragasztottam ,jóltart.Szóval a fém fogaskerék is ragasztható,ha édekel megnézem a ragasztó nevét.


Loctite-nak van többgféle fémragasztója, valamint a ciánakrillátos pillanatragasztók is jók lehetnek, ahol a ragasztandó felületek illeszkedése pontos. A baj ott van, hogy nem tudsz a km óra estében odaférni, mást meg nem jó összekenni, mert pl. nem jó, ha az egyes és a tizes helyiérték együtt forog...  Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5480 Dátum: 2006 Július 27, 09:53:56 »

Mint tudjátok, az olajnyomásom egyik hidegindításkor 8 bar fölé ment és szétnyomta az olajhűtőt, a nyomáskorlátozó szelep nem szabályozott le.


Szétszedtem a szelepet és a azt tapasztaltam, hogy a Customspeedparts-tól rendelt dugattyú + rugó kombónál a dugattyú 4 mm-rel hosszabb így a rugót jobban előfeszíti (de ez csak kicsit emelné meg a nyomást, ami a hűtőbe jut) azonban a rugónak a felső zárómenete picit pontatlan volt és nem ült rá a dugattyú peremére, hanem a rugóvég beakadt a falába és megragadt. Kicsit megigazítottam...de aztán meggondoltam magam és beraktam az eredeti rugót.

Most hidegen (fordulaton) az olajnyomásom 5 bar (ott szabályoz) melegen, alapjáraton pedig 1 bar. Ez nem túl magas, ezen még lehet, hogy állítok.
30 mm-es pumpa tud többet is alapjáraton.


Azért fontos a magas olajnyomás, mert sajnos a bogár vezérlésének (nyomórudak, himba és himbatengely) kenése csak akkor biztosított, ha fordulaton 3 bar felett van a nyomás. Alapjáraton gyakorlatilag nem jut olaj a hengerfejekbe a nyomórudakon keresztül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29087


Road Force One

« Hozzászólás #5479 Dátum: 2006 Július 27, 07:20:03 »

Na, az útépítők sikerrel jártak.
Lett egy hibátlan T2a műszerfalam (nincs kifúrva, repedve, stb), bár nem napiszámlálós (viszont az a fogaskerék, ami nekem eltörött, fémből van :-))). Sőt, az eddig nem működő órát is sikerült megcsinálnom, úgyhogy teljes a siker! :-)

 
Grat! Ügyi vagy!  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Oldalak: 1 ... 1873 1874 1875 1876 1877 [1878] 1879 1880 1881 1882 1883 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.143 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.