www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 22:31:10

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 195 196 197 198 199 [200] 201 202 203 204 205 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13197193 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #72635 Dátum: 2014 Augusztus 07, 06:46:19 »

Galvánelem keletkezik,az aluminium és a réz nem kedveli egymást.

Elektronikában tilos is a rezet és az alumíniumot kontaktusba hozni.Még vezetékeket sem szabad összekötni,összesodorni,összeforrasztani stb.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #72634 Dátum: 2014 Augusztus 06, 21:18:37 »

Galvánelem keletkezik,az aluminium és a réz nem kedveli egymást.

Elektronikában tilos is a rezet és az alumíniumot kontaktusba hozni.Még vezetékeket sem szabad összekötni,összesodorni,összeforrasztani stb.

Igen, erre próbáltam utalni...  Wink
Köszi a kiegészítést!

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #72633 Dátum: 2014 Augusztus 06, 21:17:10 »

Tisztában vagyok vele, hogy melyik fogó mit csinál. Smiley Van olyan fogó, amivel lehet blankolni is, és ilyen sarukat is felszerelni. Smiley Én a Te képeden lévő blankolófogókat nem kedvelem, de ez lehet rossz beidegződés a suliból, ugyanis ezekből én még nem beragadó, működő példányt nem nagyon láttam (hab a tortán, hogy senki sem értett hozzájuk a tanárok közül). Egyébként blankolni egy egyszerű késsel is lehet. Smiley

Én meg se hegeszteni, se flexelni nem tudok Cheesy  Cheesy

És, ha lett volna katona, ráadásul utász , akkor tudna a fogsorával is blankolni... Mert ott nincs idő ezzel baszkodni...  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #72632 Dátum: 2014 Augusztus 06, 21:15:51 »

Arról nem beszélve, hogy engem is tréfált már meg egy biztosíték, mert a réz biztitartóba alu végű biztosíték került és valahogy nem szerették egymást...  Grin
Galvánelem keletkezik,az aluminium és a réz nem kedveli egymást.

Elektronikában tilos is a rezet és az alumíniumot kontaktusba hozni.Még vezetékeket sem szabad összekötni,összesodorni,összeforrasztani stb.
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72631 Dátum: 2014 Augusztus 06, 21:10:27 »

  már elnézést de csak a gagyi blankoló fogóval lehet saruzni is ... a blankoló fogó csupaszít a krimpelő fogó meg saruz de hát ez neked ugye a szakmád is félig meddig . nekem meg semennyire nem a szakmám csak gyűlölöm a tróger munkát és ezért flexel hegesztek és hegesztővel flexelek  ja ,ja nem ,hanem fordítva  Evil  és ezekkel basztatom a bogár villanyvezetékeit Undecided
Tisztában vagyok vele, hogy melyik fogó mit csinál. Smiley Van olyan fogó, amivel lehet blankolni is, és ilyen sarukat is felszerelni. Smiley Én a Te képeden lévő blankolófogókat nem kedvelem, de ez lehet rossz beidegződés a suliból, ugyanis ezekből én még nem beragadó, működő példányt nem nagyon láttam (hab a tortán, hogy senki sem értett hozzájuk a tanárok közül). Egyébként blankolni egy egyszerű késsel is lehet. Smiley

Én meg se hegeszteni, se flexelni nem tudok Cheesy  Cheesy


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72630 Dátum: 2014 Augusztus 06, 21:04:23 »

Kedves Maresz! Valóban, egyszerűbb lenne egy szerelő. Az enyém nem villanyász, és megbízható villanyászt se tud ajánlani (aki tutira ért a Bogárhoz és itt van Győr, max 50 km-es körzetében). Nekem meg félig-meddig az a szakmám (ipari elektronikai technikus), kábelsarukat cserélni én is tudok. Smiley

Egyelőre írtam egy rakás hibajelenséget, és a többiek bőven megerősítették az elképzeléseimet, hogy van egy rakat kontakthiba. És igaz, hogy ők nem látják a gépet, de több szem többet lát, egy alapos karbantartás pedig bőven ráfér az elektromos rendszerre. Azt próbáltam még kiszűrni, hogy lehet-e hibás a bajuszkapcsoló, mert ha igen, akkor azt is szereznem kellene. Huh (csak kérdés, honnét... Huh )

gsattila, van egy frankó blankoló fogóm, amivel lehet kábelsarut is felrakni, az már többször bizonyított, igen pöpec darab (mondjuk nem volt olcsó annó). A sarunak utána nézek, bár egyelőre lövésem sincs, mennyit is kéne vennem, gondolom kell egy csomó. Cheesy
  már elnézést de csak a gagyi blankoló fogóval lehet saruzni is ... a blankoló fogó csupaszít a krimpelő fogó meg saruz de hát ez neked ugye a szakmád is félig meddig . nekem meg semennyire nem a szakmám csak gyűlölöm a tróger munkát és ezért flexel hegesztek és hegesztővel flexelek  ja ,ja nem ,hanem fordítva  Evil  és ezekkel basztatom a bogár villanyvezetékeit Undecided

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72629 Dátum: 2014 Augusztus 06, 20:59:16 »

Hmmm... Ez itt az SZMB (Szereld Magad Bogarad) topic, nem?  Vagy inkább SZMB (Szereltesd Mással Bogarad)???
Szerintem nem árt, ha valaki kap némi tanácsot, szereléshez, hibakereséshez...
igen, de tessék megérteni nem mindenkin lehet segíteni  Roll Eyes

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #72628 Dátum: 2014 Augusztus 06, 20:39:09 »

szerintem nem kell előre rettegni mindentől, meg kell csinálni a legegyszerűbb dolgot, ha az kész és nem javult a helyzet, tovább lépni, stb. felesleges bajuszkapcsoló javításon gondolkodni, amíg kocogtatásra eltűnik/megjön a kontakt a bizti táblánál, oda csak egy kis csiszolóvászon kell...

Arról nem beszélve, hogy engem is tréfált már meg egy biztosíték, mert a réz biztitartóba alu végű biztosíték került és valahogy nem szerették egymást...  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #72627 Dátum: 2014 Augusztus 06, 20:33:59 »

Kedves Maresz! Valóban, egyszerűbb lenne egy szerelő. Az enyém nem villanyász, és megbízható villanyászt se tud ajánlani (aki tutira ért a Bogárhoz és itt van Győr, max 50 km-es körzetében). Nekem meg félig-meddig az a szakmám (ipari elektronikai technikus), kábelsarukat cserélni én is tudok. Smiley

Egyelőre írtam egy rakás hibajelenséget, és a többiek bőven megerősítették az elképzeléseimet, hogy van egy rakat kontakthiba. És igaz, hogy ők nem látják a gépet, de több szem többet lát, egy alapos karbantartás pedig bőven ráfér az elektromos rendszerre. Azt próbáltam még kiszűrni, hogy lehet-e hibás a bajuszkapcsoló, mert ha igen, akkor azt is szereznem kellene. Huh (csak kérdés, honnét... Huh )

gsattila, van egy frankó blankoló fogóm, amivel lehet kábelsarut is felrakni, az már többször bizonyított, igen pöpec darab (mondjuk nem volt olcsó annó). A sarunak utána nézek, bár egyelőre lövésem sincs, mennyit is kéne vennem, gondolom kell egy csomó. Cheesy
szerintem nem kell előre rettegni mindentől, meg kell csinálni a legegyszerűbb dolgot, ha az kész és nem javult a helyzet, tovább lépni, stb. felesleges bajuszkapcsoló javításon gondolkodni, amíg kocogtatásra eltűnik/megjön a kontakt a bizti táblánál, oda csak egy kis csiszolóvászon kell...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72626 Dátum: 2014 Augusztus 06, 20:11:03 »

Kedves Maresz! Valóban, egyszerűbb lenne egy szerelő. Az enyém nem villanyász, és megbízható villanyászt se tud ajánlani (aki tutira ért a Bogárhoz és itt van Győr, max 50 km-es körzetében). Nekem meg félig-meddig az a szakmám (ipari elektronikai technikus), kábelsarukat cserélni én is tudok. Smiley

Egyelőre írtam egy rakás hibajelenséget, és a többiek bőven megerősítették az elképzeléseimet, hogy van egy rakat kontakthiba. És igaz, hogy ők nem látják a gépet, de több szem többet lát, egy alapos karbantartás pedig bőven ráfér az elektromos rendszerre. Azt próbáltam még kiszűrni, hogy lehet-e hibás a bajuszkapcsoló, mert ha igen, akkor azt is szereznem kellene. Huh (csak kérdés, honnét... Huh )

gsattila, van egy frankó blankoló fogóm, amivel lehet kábelsarut is felrakni, az már többször bizonyított, igen pöpec darab (mondjuk nem volt olcsó annó). A sarunak utána nézek, bár egyelőre lövésem sincs, mennyit is kéne vennem, gondolom kell egy csomó. Cheesy


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #72625 Dátum: 2014 Augusztus 06, 19:41:20 »

Vegyél egy jó krimpelő fogót a sarukhoz, és jó minőségű sarut használj. Amiket általában kapni lehet, hamar kitágul. Ha van rá kereted, használj u.n. "hőálló" sarut, az igen jó. Ne felejtsd, a kábelnek két vége van Smiley

Jó, megpróbálkozom a sarukkal, érintkezőkkel. Smiley
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #72624 Dátum: 2014 Augusztus 06, 19:11:39 »

egyszerelő nem lenne egyszerübb?
isten lássa lelkem h beleszólók de ez ami igy megy itt a szenvedés

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #72623 Dátum: 2014 Augusztus 06, 19:10:36 »

Hmmm... Ez itt az SZMB (Szereld Magad Bogarad) topic, nem?  Vagy inkább SZMB (Szereltesd Mással Bogarad)???
Szerintem nem árt, ha valaki kap némi tanácsot, szereléshez, hibakereséshez...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72622 Dátum: 2014 Augusztus 06, 18:53:29 »

De csak 1 szerelő van, az meg csak hétvégén ér rá. :-)
Amúgy szerintem nem baj, ha próbálkozik az ember. Ha van kedve, tanulja meg, ha nincs, vigye szerelőhöz.

egyszerelő nem lenne egyszerübb?
isten lássa lelkem h beleszólók de ez ami igy megy itt a szenvedés
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #72621 Dátum: 2014 Augusztus 06, 18:51:21 »

Értem én a viccet, azért raktam tele én is szmájlival, azonban az is biztos, hogy idővel az 1.2-es motor helyét elfoglalja az 1.6-os, és az se lesz egyszerű menet Cheesy

Jó, megpróbálkozom a sarukkal, érintkezőkkel. Smiley
egyszerelő nem lenne egyszerübb?
isten lássa lelkem h beleszólók de ez ami igy megy itt a szenvedés

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72620 Dátum: 2014 Augusztus 06, 18:38:49 »

Arra akartam utalni, hogy a kocsiban minden felé test, meg kontakthiba van. Amit GSAttila mondott, azt kellene csinálni. Minden sarkon rendbetenni a csatlakozásokat. Persze lehetőség szerint a drót másik végén is. Legegyszerűbb úgy, hogy valami terheléssel egyidőben méred a feszültség esését ott kint a fogyasztónál. Ahol esik, ott van dolgod, ahol stabilan tudja mondjuk a 11V feletti egy 50W-os izzóval meghúzva az már jónak mondható.

Nincs eladó motorom, csak vicceltem.
Értem én a viccet, azért raktam tele én is szmájlival, azonban az is biztos, hogy idővel az 1.2-es motor helyét elfoglalja az 1.6-os, és az se lesz egyszerű menet Cheesy

Jó, megpróbálkozom a sarukkal, érintkezőkkel. Smiley


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
1303LS
« Hozzászólás #72619 Dátum: 2014 Augusztus 06, 18:19:28 »

Igen, nekem volt az ablakmosómmal baj (még most is Cheesy ). Amúgy ha jól tudom, a két bajuszkapcsoló az két külön egység, nem? Bár elromolhattak éppenséggel egyszerre is... Shocked

Akkor a Tank-szűrő-csövek-tűszelep-karbi útvonalon kéne elindulnom?

1303LS, motor csak akkor kell, ha 1.6-os, és azt is csak jövőre tervezem. Cheesy Érzem én, hogy az lesz még egy orbitális szívás Cheesy Cheesy
Arra akartam utalni, hogy a kocsiban minden felé test, meg kontakthiba van. Amit GSAttila mondott, azt kellene csinálni. Minden sarkon rendbetenni a csatlakozásokat. Persze lehetőség szerint a drót másik végén is. Legegyszerűbb úgy, hogy valami terheléssel egyidőben méred a feszültség esését ott kint a fogyasztónál. Ahol esik, ott van dolgod, ahol stabilan tudja mondjuk a 11V feletti egy 50W-os izzóval meghúzva az már jónak mondható.

Nincs eladó motorom, csak vicceltem.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #72618 Dátum: 2014 Augusztus 06, 18:00:08 »

en a helyedben nekiesnek egy multimeterrel, valami zarlat lesz. A fel auto nem valt at 6 voltra poenbol...
így van. vagy zárlat, vagy egy csomó kontakthiba/lötyögő vezeték ha a féklámpa bekapcsolása már túlterheli a rendszert és lehalkul a rádió, meg ha biztitábla-pofozásra helyre jönnek elektromos hibák..
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #72617 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:59:51 »

itt keress, én megtaláltam az enyémet.
http://www.bogarklub-vac.at.hu/

Hát akkor villanyászkodni kell, jön is a kérdés, van valakinek 1303 kapcsolási rajza?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #72616 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:56:18 »


itt válogathatsz kapcs. rajzokat:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php

pl:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/VW_1303_Beetle_1974_Europe_Wiring_Diagram.pdf

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_73_key.jpg

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_73super_a.jpg
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_73super_b.jpg
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_73super_c.jpg
a biztosítékok:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_73_fuses.jpg
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #72615 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:55:51 »

Igen, nekem volt az ablakmosómmal baj (még most is Cheesy ). Amúgy ha jól tudom, a két bajuszkapcsoló az két külön egység, nem? Bár elromolhattak éppenséggel egyszerre is... Shocked

Akkor a Tank-szűrő-csövek-tűszelep-karbi útvonalon kéne elindulnom?

1303LS, motor csak akkor kell, ha 1.6-os, és azt is csak jövőre tervezem. Cheesy Érzem én, hogy az lesz még egy orbitális szívás Cheesy Cheesy
en a helyedben nekiesnek egy multiketerrel, valami zarlat lesz. A fel auto nem valt at 6 voltra poenbol...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72614 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:55:40 »

Szerintem mégicsak testhiba lesz. A motortérben a doblemezekhez kétoldalt csatlakozó vízszintes lemezekre van a testvezeték lecsavarozva. Vagy a csavar, vagy a lemezen a furat rozsdás. Elől a csomagtérben a pótkerékvájat mellett kétoldalt van az index testcsavarja. Nézd meg!

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72613 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:51:39 »

Olajos légszűrőt hagggyad, az nem tud eldugulni. Bár kipucolni és friss olajjal feltölteni nem árt.
http://www.vintagebus.com/wiring/index.html
Nem igazán kell kapcsolási rajz, hiszen dolgozhatsz mindig egy vezetéken, azt meg visszadugod oda ahol volt.
Neked volt pár napja az ablakmosón 6V?
Igen lejtő, mert ami eddig jól volt beállítva (hiszen jól ment a kocsi, gond nélkül) és nem kopó, mozgó alkatrész az most is jó.
Csinálsz egy újabb hibát, arra valaki benyögi, hogy tekerj a gyújtáson, aztán cserélj fúvókát, tegyél rá duplakarbit, motorgenerál......stb...prés.
Kályhától indulni. Tank, szűrő, csövek, tűszelep, karbi.....
Igen, nekem volt az ablakmosómmal baj (még most is Cheesy ). Amúgy ha jól tudom, a két bajuszkapcsoló az két külön egység, nem? Bár elromolhattak éppenséggel egyszerre is... Shocked

Akkor a Tank-szűrő-csövek-tűszelep-karbi útvonalon kéne elindulnom?

1303LS, motor csak akkor kell, ha 1.6-os, és azt is csak jövőre tervezem. Cheesy Érzem én, hogy az lesz még egy orbitális szívás Cheesy Cheesy


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #72612 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:50:21 »

Motorcsere.  Wink
Pont van is eladó motorom.  Grin
Bocs.
Nem akartam rontani az üzleted! Grin

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #72611 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:20:01 »

Miért?
Nem lehet azt a csavart visszafele is tekerni?  Grin
Motorcsere.  Wink
Pont van is eladó motorom.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #72610 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:19:15 »

Na üdv mindenkinek ismét. Smiley

Megpróbáltam amit Protheus írt, nem vált be.

Ma tök véletlenül elemeltem az UNIX-nál egy saját újságot, és tök véletlenül kinyitottam a közepén, ahol a Bosch gyertyák betegségeit sorolja fel, képekkel illusztrálva. Nem csak azt írta a kormos gyertya képénél, hogy sok anyagot kap a motor, hanem azt is, hogy a légszűrő lehet egy merő dzsuva.

Olajos légszűrőm van. Azt kéne kitisztítani, de az asszem le van írva a lila könyvben is (nem tudom, mennyire mérvadó szakirodalom), majd megnézem.

Hát akkor villanyászkodni kell, jön is a kérdés, van valakinek 1303 kapcsolási rajza? (73-as, elvileg német, aztán majd kiderül, mennyire fedi a valóságot). Mert nekem csak egy 6V-os rajzom van, ami nem tudom, miféle évjáraté lehet. De csak ha egy biztitábla-kiosztásotok van, az is elég. Smiley

Akkor ne csavarjak a keveréken? (egyelőre azt se tudom, hol az a csavar, ha lökés a lejtő tetején, lehet jobb is. Shocked Nem szeretném temetni a gépemet... Sad )
Olajos légszűrőt hagggyad, az nem tud eldugulni. Bár kipucolni és friss olajjal feltölteni nem árt.
http://www.vintagebus.com/wiring/index.html
Nem igazán kell kapcsolási rajz, hiszen dolgozhatsz mindig egy vezetéken, azt meg visszadugod oda ahol volt.
Neked volt pár napja az ablakmosón 6V?
Igen lejtő, mert ami eddig jól volt beállítva (hiszen jól ment a kocsi, gond nélkül) és nem kopó, mozgó alkatrész az most is jó.
Csinálsz egy újabb hibát, arra valaki benyögi, hogy tekerj a gyújtáson, aztán cserélj fúvókát, tegyél rá duplakarbit, motorgenerál......stb...prés.
Kályhától indulni. Tank, szűrő, csövek, tűszelep, karbi.....
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #72609 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:16:04 »

Az egyik legrosszabb ötlet. Lökés a lejtő tetején.
Miért?
Nem lehet azt a csavart visszafele is tekerni?  Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72608 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:10:34 »

Na üdv mindenkinek ismét. Smiley

Megpróbáltam amit Protheus írt, nem vált be.

Ma tök véletlenül elemeltem az UNIX-nál egy saját újságot, és tök véletlenül kinyitottam a közepén, ahol a Bosch gyertyák betegségeit sorolja fel, képekkel illusztrálva. Nem csak azt írta a kormos gyertya képénél, hogy sok anyagot kap a motor, hanem azt is, hogy a légszűrő lehet egy merő dzsuva.

Olajos légszűrőm van. Azt kéne kitisztítani, de az asszem le van írva a lila könyvben is (nem tudom, mennyire mérvadó szakirodalom), majd megnézem.

Hát akkor villanyászkodni kell, jön is a kérdés, van valakinek 1303 kapcsolási rajza? (73-as, elvileg német, aztán majd kiderül, mennyire fedi a valóságot). Mert nekem csak egy 6V-os rajzom van, ami nem tudom, miféle évjáraté lehet. De csak ha egy biztitábla-kiosztásotok van, az is elég. Smiley

Akkor ne csavarjak a keveréken? (egyelőre azt se tudom, hol az a csavar, ha lökés a lejtő tetején, lehet jobb is. Shocked Nem szeretném temetni a gépemet... Sad )


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
1303LS
« Hozzászólás #72607 Dátum: 2014 Augusztus 06, 16:53:17 »

csavarj beljebb a keverék csavaron egy fél fordulatot
Az egyik legrosszabb ötlet. Lökés a lejtő tetején.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #72606 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:39:03 »

Ha a vezetékek nincsenek megégve, vagy repedezve, egy újra saruzás segíthet. Utolsó pár centi levág, új saru fel, a vezeték a helyére színkód szerint. Nekem egy nagyon beteges 74-es sparnál bevált. Egy hétvégén bőven megvan, csak hozzávaló kapcsolási rajz kell.

A lámpák testje rendben van, de van egy olyan gyanúm, hogy újra kéne vezetékezni a gépet. Nulláról. Na ez az, amire perpillanat egy kanyi vasam sincs.... Sad
A motorkérdés meg még mindig jó kérdés... Sad Beszéltem szerelőmmel, szombaton tudja megmondani, mikor tud foglalkozni a géppel, valószínű jövő héten.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #72605 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:35:56 »


A lámpák testje rendben van, de van egy olyan gyanúm, hogy újra kéne vezetékezni a gépet. Nulláról. Na ez az, amire perpillanat egy kanyi vasam sincs.... Sad

azért azzal javíthatsz valószínűleg a dolgon, ha ellenőrzöd legalább az összes csatlakozót a biztitáblán és a lámpáknál. mármint szépen megcsiszolod a csatlakozó felületeket, és megrángatod hogy a kábel nem-e esik ki a saruból.

a rádió nálam elég érzékeny a feszültség változásra. lehet hogy az is egy kontakthiba. egyébként nálam alapjáraton lehalkul, menet közben (vagy a fordulatot álló helyben megemelve) hangosabb újra, de nekem dinamóm van. nálad valószínűleg generátor, ott talán nincs ilyen összefüggés
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72604 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:35:12 »

Mert indexrelére költöd, mielőtt kérdezel. :-)
Én azért megnézném mindkét baloldali indexnél nem csak a testet, hanem a komplett foglalatot. Búra nélkül indexnél mozgatod az izzót, ha néha jó, akkor kontakt probléma. Helyzetjelző jól működik bal hátul? Esetleg ha van ott tolatólámpa, az is? Direktbe vigyél egy testet kábellel oda is (miután kiszerelted a lámpát), hátha ettől megjavul. Persze lehet kormánykapcsoló is (bár nem értem, ehhez mi köze lehet a Protinál a kormányoszlopnak :-)))
A motort egyszerűen átnézheted magad is. Szerintem kicsit sokat kaphat (ha feketék a gyertyák), csavarj beljebb a keverék csavaron egy fél fordulatot és menj a kocsival.

egy kanyi vasam sincs.... Sad
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72603 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:33:53 »

Kopik a kapcsolo belseje, javitani nem igazan lehet, csere lesz belole elobb-utobb. Atmeneti megoldaskent ket dolgot probalj meg:
1. ne teritsd ki a bajuszkapcsolot a vegallasaig, elotte allitsd meg (van egy pont ahol nekem megall, kb feluton), akkor jol mukodik az index.
2. mozgasd meg a kormanyoszlopot, nekem speciel jobbra kell meglokni a kormanyt, akkor vegallasban is jo mindket index :-))
Na ezeket ki fogom próbálni Cheesy Köszönöm a tippet Smiley


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #72602 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:29:39 »

hiába indexelek balra, csak pislákol az izzó elöl és hátul is, és a relé gyorsan ketyeg, mint amikor ki van égve az egyik izzó
Kopik a kapcsolo belseje, javitani nem igazan lehet, csere lesz belole elobb-utobb. Atmeneti megoldaskent ket dolgot probalj meg:
1. ne teritsd ki a bajuszkapcsolot a vegallasaig, elotte allitsd meg (van egy pont ahol nekem megall, kb feluton), akkor jol mukodik az index.
2. mozgasd meg a kormanyoszlopot, nekem speciel jobbra kell meglokni a kormanyt, akkor vegallasban is jo mindket index :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72601 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:21:15 »

Nyoh...

Üdv ismét mindenkinek, köszönöm az eddigi hsz-eket.

A gép jelenleg le van támasztva... Sad

A gyertyák, amit tegnap megpucoltam, mára ismét beköpte a gép. Illetve csak a 4-es hengerét néztem, az tiszta retek volt. Cseréltem üzemanyagszűrőt is (valami rozsdaszerű vörösesbarna aprószemű dzsuva volt benne rengeteg), most már van is benne matéria, mert az előzőben csak max 5mm magasan volt a nafta, ebben majdnem teli van.

Kicseréltem az első fényszórókat. (Golf1-es fényszórókat sikerült szerezni, elsőre passzoltak a helyükre). Beraktam őket, de kész szívás volt, mert hol a helyzetjelző, hol a tompított ment el szabadságra. Kellett adni a biztitáblának egy pofont, hogy működjön, most jó. (kontakthiba-hegyek lehetnek)

Aztán előjött pár plusz hiba is. Az egyik az, hogy hiába indexelek balra, csak pislákol az izzó elöl és hátul is, és a relé gyorsan ketyeg, mint amikor ki van égve az egyik izzó. Másik irányba működik, vettem horror áron új indexrelét, a probléma nem szűnt meg. (szóval most van egy eladó darabom Cheesy)
A másik hiba, ami előjött, hogy amikor rálépek a fékre, akkor kikapcsol a rádióm, illetve nem világít a bal oldali (minő meglepetés) féklámpám se, de a helyzetjelző igen.

A lámpák testje rendben van, de van egy olyan gyanúm, hogy újra kéne vezetékezni a gépet. Nulláról. Na ez az, amire perpillanat egy kanyi vasam sincs.... Sad
A motorkérdés meg még mindig jó kérdés... Sad Beszéltem szerelőmmel, szombaton tudja megmondani, mikor tud foglalkozni a géppel, valószínű jövő héten.


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72600 Dátum: 2014 Augusztus 06, 14:01:25 »

Akkor belemenve a részletekbe, saját tapasztalatom szerint:
- hidegen - ahogy írtad - egyet rárúg, a jól működő szivató bekapcsol és pöccre indulunk
- üzemmeleg motornál ha keveset állunk (max 2-3 perc), akkor általában pöccre indul a gép
- ha többet állunk, akkor nekem sem indul padlógáz nélkül (már a 302-es szimpla karbival), ilyenkor padlóval indítok. Ha nem így teszek, akkor vagy be sem indul, vagy ha beröffen, akkor is nagyon betegen jár és kell neki pár másodperc, amíg magához tér. Padlógázzal indításkor minden tökéletes az első pillanattól.

és ez így van jól Wink

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72599 Dátum: 2014 Augusztus 06, 13:27:14 »

Akkor belemenve a részletekbe, saját tapasztalatom szerint:
- hidegen - ahogy írtad - egyet rárúg, a jól működő szivató bekapcsol és pöccre indulunk
- üzemmeleg motornál ha keveset állunk (max 2-3 perc), akkor általában pöccre indul a gép
- ha többet állunk, akkor nekem sem indul padlógáz nélkül (már a 302-es szimpla karbival), ilyenkor padlóval indítok. Ha nem így teszek, akkor vagy be sem indul, vagy ha beröffen, akkor is nagyon betegen jár és kell neki pár másodperc, amíg magához tér. Padlógázzal indításkor minden tökéletes az első pillanattól.

melegen elpárolog a szivócsőből a nyál akkor is ha minden jó.teligázzal melegen ,egyszer berugva a pedált hogy a szivató müködjön, hidegen.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Augusztus 06, 13:55:53 írta stonemen »
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #72598 Dátum: 2014 Augusztus 06, 13:19:01 »

Igen, így kell működnie, ha minden jó, de az övé nem az. :-)

melegen elpárolog a szivócsőből a nyál akkor is ha minden jó.teligázzal melegen ,egyszer berugva a pedált hogy a szivató müködjön, hidegen.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72597 Dátum: 2014 Augusztus 06, 12:38:06 »

Igen, így kell működnie, ha minden jó, de az övé nem az. :-)

Nekem a 03-as automatám úgy indul, hogy egyszer indítás előtt nyomok neki egy padlót, aztán gáz nélkül indítok és azonnal bepöccen.

Melegen meg simán gáz nélkül egy pöccre indul.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #72596 Dátum: 2014 Augusztus 06, 12:17:22 »

Meleg motort melegben padlógázzal indíts, nem puNpálva.


Nekem a 03-as automatám úgy indul, hogy egyszer indítás előtt nyomok neki egy padlót, aztán gáz nélkül indítok és azonnal bepöccen.

Melegen meg simán gáz nélkül egy pöccre indul.
Oldalak: 1 ... 195 196 197 198 199 [200] 201 202 203 204 205 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.195 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.