www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 21:44:56

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1737 1738 1739 1740 1741 [1742] 1743 1744 1745 1746 1747 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13174278 alkalommal)
Süni
« Hozzászólás #10955 Dátum: 2006 December 14, 17:19:31 »

eddig jó embernek ismertelek...
Embarrassed
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #10954 Dátum: 2006 December 14, 16:43:00 »

Mai SZMB a fagyban. Grin

figyelitek: gömbölű a szélvédője!!  Shocked Shocked Shocked Wink Grin
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10953 Dátum: 2006 December 14, 16:39:03 »

ma i tanulság!
mentem golfal és elkezdett egyenletlenül járni amotorja mondom megnézem azon kivül h kidobtam 2 uj gyertyakábelt mert elszakdat (utánygyártott rulez)
rá pillantottam vezérmü szijra és 2 fog leszakadt rola és árugrott 1 fogat vezérlés!yeahhh   2000.-utánygyártott szij rulez!!

aztán vetem sajna ugyan olyat vissza pakoltam szijfeszesség beállit és már haladok tovább! Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10952 Dátum: 2006 December 14, 16:25:49 »

(Nekem az állólámpásokból csak a 1303 teccik...)

eddig jó embernek ismertelek...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Süni
« Hozzászólás #10951 Dátum: 2006 December 14, 16:05:13 »

a gófomon a solex 31pict7 karbin vala torokfűtés.
azt rá lehet barkácsolni a korábbi solexekre is.
csak kérdés, hogy minek?
Minden olyan korabeli VW-n Audin van. (amelyik karbis). Már ha a karbi alatt a fémtüskékre gondolsz.
Süni
« Hozzászólás #10950 Dátum: 2006 December 14, 16:04:23 »

Mai SZMB a fagyban.  Grin
60/55W
Sokkal jobban világít mint a 45/40W és a sárga búra sem tompít rajta sokat.
A következő projekt talán egy 100W körüli lesz.  Grin
DECÍPÓTÓ ! (Nekem az állólámpásokból csak a 1303 teccik...)  A 100W körülihez már vmi nagyon minőségi fényszóró kell, különben évente foncsorcsere.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10949 Dátum: 2006 December 14, 15:24:23 »

Az eltérő méret szándékos (de a tömítés különbözik, nem kell fúrni semmit) - az végzi az irányítását a gáznak. Ha egyforma, akkor sokkal kisebb lenne a gáz áramlása, rosszabb lenne a fűtés. Legalábbi így magyará'sztaki a Dieter Korp.
De nem volna szabad lefagyni, ha jó az előmelegítő. Bár ki tudja...

a gófomon a solex 31pict7 karbin vala torokfűtés.
azt rá lehet barkácsolni a korábbi solexekre is.
csak kérdés, hogy minek?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10948 Dátum: 2006 December 14, 14:56:53 »

ki lett ezen már pucolva minden, úgy jár kel benne a lég, hogy csak na. de mégis lefagy.
de ugye az előmelegítőcső egyik - kimenő  - furata kisebb, mint a bemenő...ezért ott meg tud állni a kosz, mi van, ha felfúrod azonos méretre?

Az eltérő méret szándékos (de a tömítés különbözik, nem kell fúrni semmit) - az végzi az irányítását a gáznak. Ha egyforma, akkor sokkal kisebb lenne a gáz áramlása, rosszabb lenne a fűtés. Legalábbi így magyará'sztaki a Dieter Korp.
De nem volna szabad lefagyni, ha jó az előmelegítő. Bár ki tudja...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10947 Dátum: 2006 December 14, 14:54:52 »

Halló 1.6-os hengerfejen a szelephimbatengely tartóbakja alatt nincs tömítőgyűrű mint az AB-s hengerfejen?

igen.

(mivan????)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10946 Dátum: 2006 December 14, 14:44:51 »

Halló 1.6-os hengerfejen a szelephimbatengely tartóbakja alatt nincs tömítőgyűrű mint az AB-s hengerfejen?

1303LS
« Hozzászólás #10945 Dátum: 2006 December 14, 14:30:20 »

az a 2 ködlámpa, ami az előző képeken még megvolt, az hol van?
Még lusta voltam feltenni, mert ugye a vizsgára leszedtem.
Viszont a fő szempont a ködlámpák sárga színéhez való illesztés volt.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10944 Dátum: 2006 December 14, 14:27:08 »

Mai SZMB a fagyban.  Grin
60/55W
Sokkal jobban világít mint a 45/40W és a sárga búra sem tompít rajta sokat.
A következő projekt talán egy 100W körüli lesz.  Grin

az a 2 ködlámpa, ami az előző képeken még megvolt, az hol van?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10943 Dátum: 2006 December 14, 14:26:25 »

Mai SZMB a fagyban.  Grin
60/55W
Sokkal jobban világít mint a 45/40W és a sárga búra sem tompít rajta sokat.
A következő projekt talán egy 100W körüli lesz.  Grin

mint a spenót tükörtojással....  Evil

(egyébként faszályos, csak ilyet ugye nem illik mondani egy "nemmondommegmi'-re :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #10942 Dátum: 2006 December 14, 14:12:16 »

Mai SZMB a fagyban.  Grin
60/55W
Sokkal jobban világít mint a 45/40W és a sárga búra sem tompít rajta sokat.
A következő projekt talán egy 100W körüli lesz.  Grin
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #10941 Dátum: 2006 December 14, 11:07:02 »

Hétvégén pont ezt néztem. Az összekötő cső megvan a hengerek és a (papírbetétes) levegőszűrő között, de a szűrőben levő lemezkét a rugó "nyári" állásban tartja, tehát a hengerek felől feljövő ág van zárva, és hideg levegőt szív. Hogyan, hova lehet beakasztani ezt az erős rugót, hogy meleg levegő jöjjön a szűrőbe?
Szóval a rugó nyári állásban van beakasztva? akaszd ki.....vagy tegyél fel egy olajtükröset, abban ellensúlyos a lemez.  Grin

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #10940 Dátum: 2006 December 14, 10:35:00 »

Légszűrőre tedd fel a meleglevegő szívó csövet a hengerek felől.
Állítsd fixen oda a szívásirányt.
Hétvégén pont ezt néztem. Az összekötő cső megvan a hengerek és a (papírbetétes) levegőszűrő között, de a szűrőben levő lemezkét a rugó "nyári" állásban tartja, tehát a hengerek felől feljövő ág van zárva, és hideg levegőt szív. Hogyan, hova lehet beakasztani ezt az erős rugót, hogy meleg levegő jöjjön a szűrőbe?
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #10939 Dátum: 2006 December 14, 10:28:01 »

alpból a lemezt már én gyártottam meg luzkasra, hogy legyen előmelegítő csövem, de még a hengerekig nem sikerült hátravezetni eddig, sajnos, se időm, se csövem nem volt hozzá.....és a légyszűrőn is át kelett pakolni a szabályozó kallantyúkat....
ha igaz, ma szerzek csövet, azt beküldöm a termosztát mellé az egész rendszert.
egyébként ja, a karbitorkot bekentem ólajjal, azt jóvan. :-))

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
1303LS
« Hozzászólás #10938 Dátum: 2006 December 14, 10:24:39 »

Jó reggelt!
Valami gebaszt lesz, metr még csak -1 van, de olyan szépen lefagyott a karbitorok tegnap, hogy azta.
Ma reggel bekntem 15w40-el, most nem csapódik le a pára...:-))
Cserébe hallottam egy tippet, miszerint az ablaktörlők alá szerelhető, vékony fűtőszál esetleg mint torokfűtés beugorhatna hátra, na persze csak télire. Mondjuk spirálisan feltekerve a torokra, valami kapcsolóval...
Vélemény? ( kiemelném, hogy napi használatú gépjárműről van szó )
Bekented a szívócsövet kívülről olajjal?  Grin
Előmelegítöt nézd meg, hogy előmelegít-e.
Légszűrőre tedd fel a meleglevegő szívó csövet a hengerek felől.
Állítsd fixen oda a szívásirányt.
Egyébként -10-ben sem fog jobban lefagyni a torok mert most a magas páratartalom az ami miatt nagyon jegesedik.
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #10937 Dátum: 2006 December 14, 10:23:30 »

előmelegítő cső tiszta?

ki lett ezen már pucolva minden, úgy jár kel benne a lég, hogy csak na. de mégis lefagy.
de ugye az előmelegítőcső egyik - kimenő  - furata kisebb, mint a bemenő...ezért ott meg tud állni a kosz, mi van, ha felfúrod azonos méretre?

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #10936 Dátum: 2006 December 14, 10:20:46 »

Jó reggelt!
Valami gebaszt lesz, metr még csak -1 van, de olyan szépen lefagyott a karbitorok tegnap, hogy azta.
Ma reggel bekntem 15w40-el, most nem csapódik le a pára...:-))
Cserébe hallottam egy tippet, miszerint az ablaktörlők alá szerelhető, vékony fűtőszál esetleg mint torokfűtés beugorhatna hátra, na persze csak télire. Mondjuk spirálisan feltekerve a torokra, valami kapcsolóval...
Vélemény? ( kiemelném, hogy napi használatú gépjárműről van szó )
előmelegítő cső tiszta?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
kawa
« Hozzászólás #10935 Dátum: 2006 December 14, 09:30:42 »

Akkó most pendrive-ról megy??? Így keményebb a bootolás...
DE elég az OFF-olásból, mert be lesz b@szkodva a szélvődőnk.... (a'la Pityubá....)  Grin
az enyém most sehogysem bútol.... két napja hoztam el a lakatostól Sad
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #10934 Dátum: 2006 December 14, 09:18:38 »

sőőőőt... még a vincseszter is kiugrott belőle Cheesy

Akkó most pendrive-ról megy??? Így keményebb a bootolás...
DE elég az OFF-olásból, mert be lesz b@szkodva a szélvődőnk.... (a'la Pityubá....)  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
kawa
« Hozzászólás #10933 Dátum: 2006 December 14, 09:08:01 »

A hangkártyát is kiszedted? Tisztára olyan az a kütyü, ami  ládából kandikál kifelé....  Grin Evil

sőőőőt... még a vincseszter is kiugrott belőle Cheesy
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #10932 Dátum: 2006 December 14, 08:58:50 »

Jó reggelt!
Valami gebaszt lesz, metr még csak -1 van, de olyan szépen lefagyott a karbitorok tegnap, hogy azta.
Ma reggel bekntem 15w40-el, most nem csapódik le a pára...:-))
Cserébe hallottam egy tippet, miszerint az ablaktörlők alá szerelhető, vékony fűtőszál esetleg mint torokfűtés beugorhatna hátra, na persze csak télire. Mondjuk spirálisan feltekerve a torokra, valami kapcsolóval...
Vélemény? ( kiemelném, hogy napi használatú gépjárműről van szó )

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #10931 Dátum: 2006 December 14, 07:23:06 »

Elég lesz itt már a relékből, tegnap volt szerencsém épp eléghez, és még mindig van pár bent:)
Eddig ennyi motyó jött ki a műszarfal mögül:)

A hangkártyát is kiszedted? Tisztára olyan az a kütyü, ami  ládából kandikál kifelé....  Grin Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #10930 Dátum: 2006 December 13, 19:56:27 »

Elég lesz itt már a relékből, tegnap volt szerencsém épp eléghez, és még mindig van pár bent:)
Eddig ennyi motyó jött ki a műszarfal mögül:)

Wandál....  Grin
1303LS
« Hozzászólás #10929 Dátum: 2006 December 13, 18:52:38 »

Elég lesz itt már a relékből, tegnap volt szerencsém épp eléghez, és még mindig van pár bent:)
Eddig ennyi motyó jött ki a műszarfal mögül:)
Egy élet munkája.  Cheesy
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10928 Dátum: 2006 December 13, 18:42:13 »

Elég lesz itt már a relékből, tegnap volt szerencsém épp eléghez, és még mindig van pár bent:)
Eddig ennyi motyó jött ki a műszarfal mögül:)

a fedélzeti kompjúter  Grin
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #10927 Dátum: 2006 December 13, 16:45:22 »

Elég lesz itt már a relékből, tegnap volt szerencsém épp eléghez, és még mindig van pár bent:)
Eddig ennyi motyó jött ki a műszarfal mögül:)

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
1303LS
« Hozzászólás #10926 Dátum: 2006 December 13, 16:24:59 »

ezt pont te mondod itt ezekkel a hatalmas képekkel?  Grin
könnyű osztogatni a tanácsokat  Wink Evil
Nálam mint kiegészítő világítás fog szerepelni, nem mint ködlámpa.  Tongue
Egyébként még nincs is bekötve, sőt fel sincs téve mert vizsgára leszedtem.  Tongue
Lustaság meg egyéb tényezők közbejöttek.  Undecided
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #10925 Dátum: 2006 December 13, 15:29:50 »

Ködlámpa legjobb (legcélszerűbb) felszerelése egyébként mikor a lökhárító alá szerelik jó alalcsonyra és a köd alatt szépen el tud világítani.

ezt pont te mondod itt ezekkel a hatalmas képekkel?  Grin
könnyű osztogatni a tanácsokat  Wink Evil
1303LS
« Hozzászólás #10924 Dátum: 2006 December 13, 14:57:27 »

"Nem bonyolult.
Viszel egy szálat a reléhez +-al biztosítékolva"


Köszi, ez segített, én is azt terveztem, hogy valahonnan lelopok egy kis áramot:-)
de még egy dolog: minek a relé? csak, hogy ne tudjak egyszerre reflektort, és ködlámpát használni, vagy más oka is van?
AZért kell a relé, hogy a nagy áram ne a kapcsolódon menjen keresztül, mert az a 10+A-t hosszútávon kevés kapcsoló bírja.
Reléből is érdemes egy 20-25A-ost venni.
A reflektoros kapcsolgatós dolgot most pillanatnyilag nem tudom hogy mit ír elő a jogszabál, de vizsgára menet fogod és lekapod a ködlámpákat és kész.
Volt időszak mikor csak tompítottal együtt lehetett használni (asszem most is ez van).
Ködlámpa legjobb (legcélszerűbb) felszerelése egyébként mikor a lökhárító alá szerelik jó alalcsonyra és a köd alatt szépen el tud világítani.
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #10923 Dátum: 2006 December 13, 14:55:20 »

Gondolom 2x55 W áramfelvétele elég nagy ahhoz, hogy a kapcsoláskor a kapcsolóban ívet húzzon, szikrázzon, és beégjen a ködlámpa-kapcsoló.
Nem egy nagy ördöngösség, tényleg. Csak szépen precízen préseld/forraszd a sarukat a helyükre, és gondosan szigetelj minden kötést. Én a sarukra is húztam zsugorcsövet, hogy még véletlenül se zárlatosodjon le sehol a rendszer.
Remek, köszönöm! Közben boltoltam mindent hozzá, még helyes kis gumi szigetelőket is a réz papucsokra :-))
már csak relé kell, de azt nem adott a targoncás, mert csak egy volt neki....a francba
Köszönöm a tanácsokat!

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10922 Dátum: 2006 December 13, 14:51:42 »

"Nem bonyolult.
Viszel egy szálat a reléhez +-al biztosítékolva"


Köszi, ez segített, én is azt terveztem, hogy valahonnan lelopok egy kis áramot:-)
de még egy dolog: minek a relé? csak, hogy ne tudjak egyszerre reflektort, és ködlámpát használni, vagy más oka is van?
Gondolom 2x55 W áramfelvétele elég nagy ahhoz, hogy a kapcsoláskor a kapcsolóban ívet húzzon, szikrázzon, és beégjen a ködlámpa-kapcsoló.
Nem egy nagy ördöngösség, tényleg. Csak szépen precízen préseld/forraszd a sarukat a helyükre, és gondosan szigetelj minden kötést. Én a sarukra is húztam zsugorcsövet, hogy még véletlenül se zárlatosodjon le sehol a rendszer.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10921 Dátum: 2006 December 13, 14:13:00 »

A buszról leszedett 2db 32-es solex megfelelő szívócsonkkal bemegy bogiba?Vagy rövidíteni kell a rudazatot?

h ajól sejtem rudazat tök más.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10920 Dátum: 2006 December 13, 14:09:38 »

A csomagterem a teljesség igényével:)

Azt hiszem nem állok ki egy darabig a garázsból.... Roll Eyes

baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazmeg  Grin Grin durvább, mint az erősítőm összerekás előtt Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10919 Dátum: 2006 December 13, 14:08:22 »

Viszont a minőségi 1.6 szett semmivel sem olcsóbb sőt jóval drágáb mint 1.2 1.3, igaz ezt kevesen veszik.  Undecided

igen, a baditz külön hozatott nekem kolbenschimdt et, nemvolt raktáron, mert nem vitte senki Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #10918 Dátum: 2006 December 13, 14:07:35 »

"Nem bonyolult.
Viszel egy szálat a reléhez +-al biztosítékolva"


Köszi, ez segített, én is azt terveztem, hogy valahonnan lelopok egy kis áramot:-)
de még egy dolog: minek a relé? csak, hogy ne tudjak egyszerre reflektort, és ködlámpát használni, vagy más oka is van?

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10917 Dátum: 2006 December 13, 14:05:33 »

Ez szerintetek mi a manó? Gyári lenne, vagy valami fedélzeti kompúter? Smiley



és aza kis nyák, az mi  túró ? Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
1303LS
« Hozzászólás #10916 Dátum: 2006 December 13, 14:01:48 »

Helóheló.

Nem bonyolult.
Viszel egy szálat a reléhez +-al biztosítékolva.
Ez lehet a biztosíték tábládon valamelyik is mert itt nincs nagy áram.
Ezen a körön van a kapcsolód.
A relé kapcsolt oldalán pedig viszel egy szálat a lámpákhoz természetesen ezt is biztosítékolva.
Ide érdemes lengő biztit használni.
Anyagköltség pár száz forint.
JA és természetesen mindenhová biztosítasz megfelelő testet.
Oldalak: 1 ... 1737 1738 1739 1740 1741 [1742] 1743 1744 1745 1746 1747 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.