www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 11, 03:50:55

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1694 1695 1696 1697 1698 [1699] 1700 1701 1702 1703 1704 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13999070 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #12682 Dátum: 2007 Január 28, 23:19:59 »

nekem is volt, hogy csak a helyzetjelző világított, az index meg halványította azt, fura ütemben is villogott, volt egy rossz bizti, kicseréltem, ugyanúgy szar volt, aztán egyszercsak megjavult, azóta is jó...

ma meg helyrejött a benzinszintmérőm, tankoltam 20 litert és lám, mutat. lehet, hogy megakadt a mérő?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #12681 Dátum: 2007 Január 28, 22:48:22 »

Az a legnagyobb gond, hogy általában a biztosíték táblák érintkezői az évek során elvesztették a rugalmasságukat és lazán van bennük a biztosíték. Ezért rázkódik a biztosíték a rázkódás során nem megfelelő a kontakt és melegszik a biztosíték. Főleg mostmár nem igen vannak rendes porcelános biztosítékok a műanyag meg meglágyul a hő miatt. Ezért vagy kiolvad vagy pedig ho jó hol nem. Én találtam 8 amperesbe porcelánosat ez ugyan olyan mint a műanyagok szálcserével pedig csináltam belőle 16 amperest, az érintkezőket pedig vékony kötegelővel össze huzattam. Azóta nincs semmi gondom.


                             GNX-967
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #12680 Dátum: 2007 Január 28, 21:45:24 »

vagy egyszerűen kiégett a tompított égőszál.
akkor egyszerre égett ki a helyzetjelzővel....???? az nagyon kisérteties lenne:)SmileySmiley
Nekem már volt ilyen esetem természetesen éjszaka korom sötétben.... felvillantottam a refit és amikor lekapcsoltam elszált a tompított és a helyzetjelző és a refi is csak akkor világított amikor húzva tartottam a kart..... mire megtettem egy 15km-s szakaszt tartott refikapcsoló karral és hazaértem beleolvadt a bizti a házba...... de aztán egy egyszerü bizticsrével rendbejött minden......

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #12679 Dátum: 2007 Január 28, 21:45:11 »

vagy egyszerűen kiégett a tompított égőszál.
Egyszerre kettő?És a helyzetjelző is mind a kettő?

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12678 Dátum: 2007 Január 28, 21:21:27 »

Valószínű felborult a tér-idő kontívum!Nekem tompított van ,távolsági nincs,viszont világít a távolsági visszajelzője!Közlekedj reflektorral!Nekem úgytűnik mindenki avval közlekedik,szerintem a bogi már nem is tűnne ki a sok terepjáró meg a xenonos .... közül!Én holnap kezdem a nyomozást!!A tapasztalat azt mutatja ,mindig a testkábellel kell kezdeni!
vagy egyszerűen kiégett a tompított égőszál.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #12677 Dátum: 2007 Január 28, 20:49:00 »

Sziasztok!
szerintetek mitől lehet az, hogy nem világít az első tompított és a helyzetjelzőm? Reflektorom és hátsó lámpám van. Izzó esetleg biztosíték? Mivel kezdjem a 'nyomozást'?

Előre is köszi.


Valószínű felborult a tér-idő kontívum!Nekem tompított van ,távolsági nincs,viszont világít a távolsági visszajelzője!Közlekedj reflektorral!Nekem úgytűnik mindenki avval közlekedik,szerintem a bogi már nem is tűnne ki a sok terepjáró meg a xenonos .... közül!Én holnap kezdem a nyomozást!!A tapasztalat azt mutatja ,mindig a testkábellel kell kezdeni!

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #12676 Dátum: 2007 Január 28, 20:41:14 »

már fel volt újjítva a hengerfej, új hengerdugó volt rajta. Gépmunka, szerelés, csapágysor egy új főtengely néhány apróság meg a munkadíj lett 140.
thx

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12675 Dátum: 2007 Január 28, 20:04:54 »

tati,ilyen a gerenda
   köszi ! ez nem állítható ha jól látom . De majd azt is megoldom Grin

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12674 Dátum: 2007 Január 28, 19:18:25 »

Sziasztok!
szerintetek mitől lehet az, hogy nem világít az első tompított és a helyzetjelzőm? Reflektorom és hátsó lámpám van. Izzó esetleg biztosíték? Mivel kezdjem a 'nyomozást'?

Előre is köszi.

Ha az index világit a tompított helyett és a tompított villog az index helyett, akkor a lámpának a testelésével van a gond.
De valszeg amúgy is csak valami ilyemi gond van.

A biztosítékok (gyári állapotban) oldalanként vannak, tehát két külön biztiről meg a két oldali lámpa és emlékeim szerint 1 első + 1 hátsó kombinációkban vannak.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12673 Dátum: 2007 Január 28, 18:42:23 »

Sziasztok!
szerintetek mitől lehet az, hogy nem világít az első tompított és a helyzetjelzőm? Reflektorom és hátsó lámpám van. Izzó esetleg biztosíték? Mivel kezdjem a 'nyomozást'?

Előre is köszi.



Én a lámpánál keresgélnék, biztos berohadtak az érintkezők, vagy testet nem kap, ilyesmi.
Csapjál rá egy jókorát  Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Eszter
Hozzászólások: 754


« Hozzászólás #12672 Dátum: 2007 Január 28, 18:34:15 »

Sziasztok!
szerintetek mitől lehet az, hogy nem világít az első tompított és a helyzetjelzőm? Reflektorom és hátsó lámpám van. Izzó esetleg biztosíték? Mivel kezdjem a 'nyomozást'?

Előre is köszi.

RNIE
« Hozzászólás #12671 Dátum: 2007 Január 28, 18:13:24 »

tati,ilyen a gerenda
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #12670 Dátum: 2007 Január 28, 15:03:47 »

Itt jól látszanak az érdekek az elmúlt évtizedek tapasztalatait figyelembe véve. És tudományosan nem bizonyítható az ólom okozta elhülyülés sem.


az indok nem a katalizátor az ólom ellen?
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12669 Dátum: 2007 Január 28, 15:02:25 »

Itt jól látszanak az érdekek az elmúlt évtizedek tapasztalatait figyelembe véve. És tudományosan nem bizonyítható az ólom okozta elhülyülés sem.

A megfelelő oktánszámról :
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #12668 Dátum: 2007 Január 28, 13:51:40 »

Szia!
Megkérdezhetem mennyiért csinálták meg az első mocit?

már fel volt újjítva a hengerfej, új hengerdugó volt rajta. Gépmunka, szerelés, csapágysor egy új főtengely néhány apróság meg a munkadíj lett 140.

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12667 Dátum: 2007 Január 28, 11:57:19 »

Az izzók miatt küldtem egy privátot.

Hát én is végigtelefonáltam az összes miskolci boltot, de sehol sem volt, max. egy helyen H4-es sárga halogén, ami ugye nem jó nekem( illetve jó lenne, lett is volna átalakítógyűrű, csakhát félek, hogy a dinamó nem bírná), és végül egy öreg autószerelő-boltos talált nekem pont két darabot a hátsó polcon, igaz, hogy az egyik használt és újáron adta(450), de ezeknek is nagyon örültem   Wink
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #12666 Dátum: 2007 Január 28, 10:47:08 »

Le a kalappal a Szepes előtt:

Az 1500as motorom a felújítás után pár ezer km-el behalt. Sokáig mérgelődtem emiatt, de aztán be lett bizonyítva számomra, hogy szerencsételen véletlenk összjátéka cseszett ki velem. Megrepedt a blokk, lényegében erről volt szó, ami felújítás tényétől bármikor bekövetkezhet.
Aztán a Szepes Műhelyben nem mentek bele az általam kezdeményezett anyázásba, hanem szépen fogták és összeraktak nekem egy motort, ami pont olyan zsír, mint a korábbi felújított. Mindennek a költsége 0, azaz 0 forint volt.
A szolgáltatói szektorban asszem ez példásan gáláns gesztus és még egy olyan lázongó kötsögöt is meggyőz, mint amilyen én vagyok...
Szia!
Megkérdezhetem mennyiért csinálták meg az első mocit?

Süni
« Hozzászólás #12665 Dátum: 2007 Január 28, 02:12:49 »

A megfelelő oktánszámról :



nagyban :

http://img0.tar.hu/suni25/img/28104589.jpg
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12664 Dátum: 2007 Január 28, 00:47:36 »

Skodi! Miskolcon merre laksz? Szirmán? Mintha arra láttam volna egy ilyen autót!
Kinél szoktál vásárolni? Szilvási Zolinál?

Nem Szirmán, hanem a Bodó-tető környékén.
Amúgy csak novembertől van meg a Bogár, a decembert garázsban töltötte szerelgetve, úgyhogy nemigen láthattad ott, bár egyszer jártam vele Szirmán, még novemberben  Smiley
Szilvásitól vettem már 1-2 mütyürt ja, gyertyát, tűszelepet, meg AC-t. Meg generátort vagy dinamót akartam tőle bontottat, de arra nagyon sokat mondott  Viszont ilyen apróságokban igen jó, hogy itt van Miskolcon.
De nagyobb darabokat tavasszal a "Hudák"tól fogok venni, mert ott páratlan a választék, ahogy látom. Eddig egy ablaksínt rendeltem tőle, és 2 nap múlva már itt is volt postán, nagyon korrekt.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #12663 Dátum: 2007 Január 27, 22:05:20 »

Skodi! Miskolcon merre laksz? Szirmán? Mintha arra láttam volna egy ilyen autót!
Kinél szoktál vásárolni? Szilvási Zolinál?
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12662 Dátum: 2007 Január 27, 21:33:30 »

Küldök pár képet oks, bár nem sok van  Wink

A toatólámpát simán csak egy külön kapcsolóra kötöttem a gyújtásról, meg egy kis csipogót szándékozom még rákötni, hogy ne felejtsem úgy:)
Amúgy a könyv valami olyan szerkenytűről ír, amit a kmóra bovdenbe kell iktatni, és amikor hátrafele tekereg, akkor bekapcsol automatikusan  Cool
Ilyet szerezzen valaki  Grin

elvileg ha mázlid van benn van helye ledugózva váltóban....enyémben nincs...szóval nekem is km spirálos verzió kéne
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12661 Dátum: 2007 Január 27, 21:32:44 »

Skodi tolatólámpakapcsoló neked hogy van?
Vagy esetleg lehetne a váltó rudazatra kötni valahogy, mint a régebbi Skodákban, hogy egy kis lemezke rükvercben benyom egy kapcsolót, bár itt nehéz lehet megoldani, mert ugye a 2-es helyén van a rükverc....de nemtom....én nem is foglalkoztam ezzel, jó így egyszerűen ez a kapcsoló:)

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12660 Dátum: 2007 Január 27, 21:29:57 »

tolatólámpakapcsoló neked váltoban van? vagy hogy? küldesz nekem magánba képeket boggaradrol nagyobban vw1966@gmail.com?

Küldök pár képet oks, bár nem sok van  Wink

A toatólámpát simán csak egy külön kapcsolóra kötöttem a gyújtásról, meg egy kis csipogót szándékozom még rákötni, hogy ne felejtsem úgy:)
Amúgy a könyv valami olyan szerkenytűről ír, amit a kmóra bovdenbe kell iktatni, és amikor hátrafele tekereg, akkor bekapcsol automatikusan  Cool
Ilyet szerezzen valaki  Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12659 Dátum: 2007 Január 27, 21:26:56 »

Skodi tolatólámpakapcsoló neked hogy van?
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12658 Dátum: 2007 Január 27, 21:23:06 »

elárulod, hogy honnan szerváltál sárga égőket?
mindenki csak igérget, hogy innen meg onnan szerez, de végül nincs sehol... :-(

Hát én is végigtelefonáltam az összes miskolci boltot, de sehol sem volt, max. egy helyen H4-es sárga halogén, ami ugye nem jó nekem( illetve jó lenne, lett is volna átalakítógyűrű, csakhát félek, hogy a dinamó nem bírná), és végül egy öreg autószerelő-boltos talált nekem pont két darabot a hátsó polcon, igaz, hogy az egyik használt és újáron adta(450), de ezeknek is nagyon örültem   Wink

Amúgy én is vadászok még többre, mert kellene tartalékba is vagy 4-5 db  Cool

Mondta valaki itt a fórumon ezt a "kapható" sárga búrát, hát olyat még nem láttam, de Miskolcon ilyen sincs:(  Pedig az is érdekelne. Meg több "veterános" haveromat is már most már, hogy látták, hogy milyen jó amikor este sárga a felező, sárgák a táblák, sárgák a hátsórendszámok:)

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14986

« Hozzászólás #12657 Dátum: 2007 Január 27, 20:32:27 »

elárulod, hogy honnan szerváltál sárga égőket?
mindenki csak igérget, hogy innen meg onnan szerez, de végül nincs sehol... :-(

Biztos a csigazabálóktól.  Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12656 Dátum: 2007 Január 27, 19:53:17 »

...előre sárgaégőket...

elárulod, hogy honnan szerváltál sárga égőket?
mindenki csak igérget, hogy innen meg onnan szerez, de végül nincs sehol... :-(



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #12655 Dátum: 2007 Január 27, 17:55:55 »

Beszúrok már pár képet a Bogimról, ha nem baj.

Tetszik ez a kisautó.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12654 Dátum: 2007 Január 27, 17:43:58 »

Beszúrok már pár képet a Bogimról, ha nem baj.
Kicsit csinálgattam már, 12V-os most már(eredetiség oda, dehát nekem napi használtra kell), kapott eredeti kislámpákat hátra, előre sárgaégőket, meg a műszerfalrácsból távoztak a kütyük:) A feszszabályzónak ez a hely tűnt a legjobbnak, hogy hozzá is lehessen férni állítgatni, úgyis volt már ott elég lyuk fúrkálva.
Még így is elég szakadt szegényke,  majd tavasszal jön a gatyábarázás,fényezés egérszürkére,de  ebben a hidegben örülök, hogy ennyit is haladtam.
Pár napja használom így 12 V-osan, eddig nem merült le, bár majd még tesztelni kell a töltést, elvileg olyan 13-14V meg van. De a 6V-os önindító úgyis teker, mint állat, mégha lemerül egy picit az akksi is  Cool


tolatólámpakapcsoló neked váltoban van? vagy hogy? küldesz nekem magánba képeket boggaradrol nagyobban vw1966@gmail.com?
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12653 Dátum: 2007 Január 27, 17:41:55 »

Még kettő:)

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12652 Dátum: 2007 Január 27, 17:40:48 »

Beszúrok már pár képet a Bogimról, ha nem baj.
Kicsit csinálgattam már, 12V-os most már(eredetiség oda, dehát nekem napi használtra kell), kapott eredeti kislámpákat hátra, előre sárgaégőket, meg a műszerfalrácsból távoztak a kütyük:) A feszszabályzónak ez a hely tűnt a legjobbnak, hogy hozzá is lehessen férni állítgatni, úgyis volt már ott elég lyuk fúrkálva.
Még így is elég szakadt szegényke,  majd tavasszal jön a gatyábarázás,fényezés egérszürkére,de  ebben a hidegben örülök, hogy ennyit is haladtam.
Pár napja használom így 12 V-osan, eddig nem merült le, bár majd még tesztelni kell a töltést, elvileg olyan 13-14V meg van. De a 6V-os önindító úgyis teker, mint állat, mégha lemerül egy picit az akksi is  Cool

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
RNIE
« Hozzászólás #12651 Dátum: 2007 Január 27, 14:43:14 »

ez nem egyszerűbb a hudáktól 5ezerért?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12650 Dátum: 2007 Január 27, 14:39:17 »

A "legjobb" megoldás tényleg két nagy ellenállás (leglábbis józan paraszti ésszel, nem hozzáértőként).
Ha van két eszméletlenül nagy és hatalmas ellenállásod (egyformák), akkor azon a 24V 1:1 arányban tehát 12-12 Voltra oszlik meg.
Ha az egyik eszméletlenül nagy és hatalmas ellenállásodhoz sorbakötsz még egy hozzá képest jelentéktelen ellenállású fogyasztót, akkor az is durván 12 Voltot fog kapni (na jó 11,999999999999999999999 Volt esik rá).

Szal ez elég tökéletes megoldás.
Csak hát fogyaszt mint disznó, de az USA-ba jó lesz. Ott nem számít a pazarlás...
Ja, cserébe nem kell fűtés a kocsiba Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #12649 Dátum: 2007 Január 27, 14:37:24 »

Attól függ hány ampere van szükséged.
Amúgy minimum kell hozzá egy tranyó, 1-2 ellenállás, meg egy stabIC, pl.7812, meg hűtőborda, esetleg venti.
Én nemrég csináltam 12/6-ost az ablaktörlőmhöz.
kozel sem. trafot nem hasznalok mert melegszik. hutobordasem kell. kar igy elbonyolitani a dolgokat. van sokkal egyszerubb es 1000-szer uzembiztosabb megoldas.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Január 27, 14:38:58 írta maxi »

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #12648 Dátum: 2007 Január 27, 14:33:52 »

hát?

Attól függ hány ampere van szükséged.
Amúgy minimum kell hozzá egy tranyó, 1-2 ellenállás, meg egy stabIC, pl.7812, meg hűtőborda, esetleg venti.
Én nemrég csináltam 12/6-ost az ablaktörlőmhöz.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #12647 Dátum: 2007 Január 27, 14:29:58 »

Nem Evil

hát?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #12646 Dátum: 2007 Január 27, 14:24:30 »

24 ről 12 re alakító kb 2 darab nagyteljesítményű ellenállás ,nem ? Cheesy
Nem Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #12645 Dátum: 2007 Január 27, 14:10:48 »

csak annyit, hogy én a szepessel több ízben próbáltam nagyon összeveszni, de az istennek sem sikerült...Smiley

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #12644 Dátum: 2007 Január 27, 14:08:59 »

Persze tudom Grin
 Most csinaltam egy 24-rol 12-re atalakitot es mondam hogy 10ezer erre mondta hogy sok kapott egy OEM verziot 5ert akkor rogton jo volt a masik Evil

24 ről 12 re alakító kb 2 darab nagyteljesítményű ellenállás ,nem ? Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #12643 Dátum: 2007 Január 27, 14:08:36 »

Ez egy álomszép történet. "És mond királyfi, ..."

Szerintem ha szepes ingyen cukrot osztogatna, akkor sokan innen bereklamálnának, hogy nézd a getzi, milyen aljasul bánik el a cukorbetegekkel.Cheesy

Oldalak: 1 ... 1694 1695 1696 1697 1698 [1699] 1700 1701 1702 1703 1704 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.