www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 16:40:31

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1641 1642 1643 1644 1645 [1646] 1647 1648 1649 1650 1651 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13169135 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14795 Dátum: 2007 Március 30, 09:40:56 »

hátmár az enyém is így néz ki!
-kulung kuka!
-hengerfej be kell új gyertyamenet!
-meg lehet gyűrűzés(biztos)
-ja meg össszes tőmítés csere!

Ezt a gyűrűzést nagyon élitek.

Régen, amikor keménykróm és krómbevonat csak a NASA-nak volt akkor volt értelme a gyűrűzésnek, mert az öntöttvas hengerekben, amelyeknek nagyon jó siklási tulajdonságai voltak a gyűrűk sokkal hamarabb elkoptak, mint a hengerfal kifényesedett. A gyűrűhézag nagy lett, lefújások voltak, volt értelme beletenni az új gyűrűket.
Ma viszont az a helyzet, hogy a gyűrűk sokkal keményebbek, mint a hengerfal, gyakorlatilag mire a gyűrűhézag nagy lesz a hengerfal feltükrösödik és lesz egy kis válla is. Ide berakni egy új gyűrűt (majdnem) teljesen felesleges, mert a gyűrűhézag nem sokkal lesz kisebb, hiszen a henger is kopott, továbbá ezek már nem 80e km alat kopnak el, hanem sokkal több, ennyi idő alatt még a dugattyú gyűrűhornya is kiverődik és nagy lesz a gyűrű játéka benne. Berakódik, megszorul, beleszánt a hengerfalba...
Arról nem is beszélve, hogy egy henger/dugó garnitúra 36e Ft, azért ez nem a világvége.

Egyébként a bogármotorban nem forognak a gyűrűk, a fekvő hengerekben szépen oválisra kopik a henger, belekopik a gyűrű, ide berakod az új gyűrűket és indítás után (meg egyébként is) nagy füstöket ereget és soha nem kopik be. Általában nem sokat használ a gyűrűzés.

Amikor a hengeren nem látszanak a hónolási nyomok, akkor más nem sok van neki hátra, mert az olajtároló képessége minimális, kopása felgyorsul. Ezt egy új gyűrű csak rontja, gyorsítja.

Szerintem vagy hengercsere, vagy ha nem agyonkopott, szépen összeszámozni a hengereket és dugókat, gyűrűket nem forgatni és visszatenni ugyanúgy. Ez az én véleményem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #14794 Dátum: 2007 Március 30, 07:12:53 »

az akkor jó ár!
Megvárom mijen lesz a tied aztán döntök  Grin
Ezt majd én is megnézem!

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #14793 Dátum: 2007 Március 29, 23:53:59 »

az akkor jó ár!
Megvárom mijen lesz a tied aztán döntök  Grin

peppino és partizán gépére is ő csinálta  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14792 Dátum: 2007 Március 29, 23:51:31 »

Ma betettük a szűrős olajpumpát! több mint 3 lityi olaj ment a motorba!! Wink
jah, persze valaki tőcsavart cserélt, és kicsit rövidebbet tett be... 
remélem jó lesz!!  Grin
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14791 Dátum: 2007 Március 29, 23:49:36 »

igen.

30a külső(fekete BMW kabrió anyag)  + 40 a full belső (ablakok tetejéig)
az akkor jó ár!
Megvárom mijen lesz a tied aztán döntök  Grin
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #14790 Dátum: 2007 Március 29, 23:43:36 »

faltdakk külsője is benne van ebbe?

igen.

30a külső(fekete BMW kabrió anyag)  + 40 a full belső (ablakok tetejéig)

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14789 Dátum: 2007 Március 29, 23:39:38 »

voltam ma a kárpitosnál... (Viszkok Péter)

külső, belső komplett faltdach kárpitozás 70pénz...
faltdakk külsője is benne van ebbe?
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #14788 Dátum: 2007 Március 29, 21:31:36 »

Hát nem ezzel megyek rajzani...

Ó, hát ez tiszta jó.....majd rakok képet az enyiméről  Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #14787 Dátum: 2007 Március 29, 21:15:39 »

Sikerült kiszedni a motort!meg le is szedtem róla mindent!holnap meg elmegyek egy szervízbe aztán ott folytatjuk!
hála isten minden tömítésnél folyik az olaj!! Grin
üdvw!
ez gyors menet volt.
off
holnap délután othol vagy?
on

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #14786 Dátum: 2007 Március 29, 20:54:33 »

ez már nem működött! Cry

ja, akkor nemszóltam... :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14785 Dátum: 2007 Március 29, 20:50:55 »

ez már nem működött! Cry
hogy szól a régi mondás?
"ha működik, ne baszogasd"

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #14784 Dátum: 2007 Március 29, 20:49:39 »

hogy szól a régi mondás?
"ha működik, ne baszogasd"



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14783 Dátum: 2007 Március 29, 20:31:09 »

rutin meg az évek ;)majd ha rakom össze kiderül h is van
leengedés nélkül is hozzá lehet férni Grin

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #14782 Dátum: 2007 Március 29, 20:29:56 »

de azért rájöttünk h le kell engedni a váltóval együtt és akkor hózzáférünk az önindító csavarjához!
egyébként azt hittem egyszerűbb lesz!de mindent úgy találtak ki h véletlenül se férj hozzá!
leengedés nélkül is hozzá lehet férni Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14781 Dátum: 2007 Március 29, 20:26:10 »

de azért rájöttünk h le kell engedni a váltóval együtt és akkor hózzáférünk az önindító csavarjához!
egyébként azt hittem egyszerűbb lesz!de mindent úgy találtak ki h véletlenül se férj hozzá!
csak at2a b nem

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #14780 Dátum: 2007 Március 29, 20:20:04 »

Ne emeld nagyon meg a motort.
A váltót is emelni kell mert az le fog huppanni a földre.
A bogáré nem a buszé igen.

Ja jó, másfél órája volt itt.  Undecided
csak at2a b nem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14779 Dátum: 2007 Március 29, 20:16:15 »

hátmár az enyém is így néz ki!
-kulung kuka!
-hengerfej be kell új gyertyamenet!
-meg lehet gyűrűzés(biztos)
-ja meg össszes tőmítés csere!


ház igen... az enyém is csak hengerfej reparálásnak indult. most meg már apró darabokban hever a garázs padlóján...

hajrá!

Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #14778 Dátum: 2007 Március 29, 20:04:12 »

Sikerült kiszedni a motort!meg le is szedtem róla mindent!holnap meg elmegyek egy szervízbe aztán ott folytatjuk!
hála isten minden tömítésnél folyik az olaj!! Grin



ház igen... az enyém is csak hengerfej reparálásnak indult. most meg már apró darabokban hever a garázs padlóján...

hajrá!
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14777 Dátum: 2007 Március 29, 20:03:15 »

 Wink

Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #14776 Dátum: 2007 Március 29, 19:29:26 »

hát ezt híjják teljes felújitás előtti állapotnak Cry

Nembaj, van máááásííík! Grin

Ő meg jövőre kész lesz!
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #14775 Dátum: 2007 Március 29, 19:12:44 »

Hát nem ezzel megyek rajzani...
hát ezt híjják teljes felújitás előtti állapotnak Cry

Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14774 Dátum: 2007 Március 29, 18:03:21 »

Sikerült kiszedni a motort!meg le is szedtem róla mindent!holnap meg elmegyek egy szervízbe aztán ott folytatjuk!
hála isten minden tömítésnél folyik az olaj!! Grin

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #14773 Dátum: 2007 Március 29, 16:01:29 »

voltam ma a kárpitosnál... (Viszkok Péter)

külső, belső komplett faltdach kárpitozás 70pénz...

közelít  2kiló felé a  faltdach projekt, oszt rajzásra nem is tok menn és kész sem lesz  Cry

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
1303LS
« Hozzászólás #14772 Dátum: 2007 Március 29, 15:37:10 »

azt is leszerelte!
az se volt egyszerű ,mert minden csavar bele volt rohadva!!
hívok még valakit!aztán ketten hátha erősebbek leszünk!
Ne emeld nagyon meg a motort.
A váltót is emelni kell mert az le fog huppanni a földre.
A bogáré nem a buszé igen.

Ja jó, másfél órája volt itt.  Undecided
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #14771 Dátum: 2007 Március 29, 14:26:09 »

Hát nem ezzel megyek rajzani...
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #14770 Dátum: 2007 Március 29, 14:05:04 »

azt is leszerelte!
az se volt egyszerű ,mert minden csavar bele volt rohadva!!
hívok még valakit!aztán ketten hátha erősebbek leszünk!

a buszból ugyan úgy kijön mint a bogárból ? csak a typ4nél kell levenni a hátsó elemeket és a lökhárítót ?  Roll Eyes

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14769 Dátum: 2007 Március 29, 14:03:00 »

azt is leszerelte!
az se volt egyszerű ,mert minden csavar bele volt rohadva!!
hívok még valakit!aztán ketten hátha erősebbek leszünk!
igen,
tehát ha kiszedted mind a négy motor és váltó közti csavart akkor annak jönnie kell.
de buszba mintha a motor ékszíjtárcsa felöli végén is lenne motortartó, az is lent van?


Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14768 Dátum: 2007 Március 29, 13:57:57 »

kiszereltem én már minden csavart!!

nyomd tele csavarlazítóval!
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14767 Dátum: 2007 Március 29, 13:53:52 »

igen,
tehát ha kiszedted mind a négy motor és váltó közti csavart akkor annak jönnie kell.
de buszba mintha a motor ékszíjtárcsa felöli végén is lenne motortartó, az is lent van?

kiszereltem én már minden csavart!!
az egyik az egyben váltótartó is ugye???
« Utoljára szerkesztve: 2007 Március 29, 13:57:14 írta Balage »

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14766 Dátum: 2007 Március 29, 13:53:15 »

kiszereltem én már minden csavart!!
az egyik az egyben váltótartó is ugye???
melyik önindító csavart vetted ki?
az önindító felől, vagy a motor felöl a kuyaház mögöt (ha a buszokon így van)?


Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14765 Dátum: 2007 Március 29, 13:52:30 »

attól nem szorulna
meg azt is leszedtem
egyszerűen nem csúszik szét
 Roll Eyes!
gázbovden?

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14764 Dátum: 2007 Március 29, 13:51:44 »

melyik önindító csavart vetted ki?
az önindító felől, vagy a motor felöl a kuyaház mögöt (ha a buszokon így van)?

nembírom lehúzni a motort!!4
pedig mindent kiszedtem!
alul szétnyílik ,de fönt nem akar!!
javaslat????

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14763 Dátum: 2007 Március 29, 13:50:03 »

nembírom lehúzni a motort!!4
pedig mindent kiszedtem!
alul szétnyílik ,de fönt nem akar!!
javaslat????
gázbovden?
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14762 Dátum: 2007 Március 29, 13:47:37 »

nembírom lehúzni a motort!!4
pedig mindent kiszedtem!
alul szétnyílik ,de fönt nem akar!!
javaslat????

Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14761 Dátum: 2007 Március 29, 12:22:12 »

akkor megyek folytatom a minkát!!!köszi!!
A bogárnál az a 4.csavar!!!Szerintem!!

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #14760 Dátum: 2007 Március 29, 12:19:11 »

sziasztok!!
gyors kérdés!!
t2 ből most veszem ki a motort és nemtalálom a az egyik csavart a váltónál felül!!
le kell venni az önindítót??
segítsetek!!
A bogárnál az a 4.csavar!!!Szerintem!!

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14759 Dátum: 2007 Március 29, 12:18:44 »

Csak a bogarakat ismerem. Ott két csavar fogja az önindítót, abból az egyik egyben motortartó is.

sziasztok!!
gyors kérdés!!
t2 ből most veszem ki a motort és nemtalálom a az egyik csavart a váltónál felül!!
le kell venni az önindítót??
segítsetek!!
Nem elérhető vwakos
Hozzászólások: 1704


« Hozzászólás #14758 Dátum: 2007 Március 29, 12:10:26 »

sziasztok!!
gyors kérdés!!
t2 ből most veszem ki a motort és nemtalálom a az egyik csavart a váltónál felül!!
le kell venni az önindítót??
segítsetek!!

Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #14757 Dátum: 2007 Március 29, 11:31:14 »

Kb. 2 hete írtam a nehéz sebességváltással, recsegő hátramenettel kezdődő problémámról, aminek a végén már sebességbe rakva az autót, kinyomott kuplunggal ugrált, rángatott a gép és nem tudtam hazamenni.
Kuplungtárcsa és kinyomócsapágy csere lett a dologból, a sebességváltás most könnyen, halkan megy, csak a motor ki-beszerelés után a gázbowdenen kell állítani, mert ha kitaposom a tűzfalat, akkor sem tudok 90-95-nél gyorsabban menni (mechanikus sebességszabályzó került volna a gépbe  Huh)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14756 Dátum: 2007 Március 29, 10:53:23 »

Megbeszéltük.

Oké!
Ha marad valami ,és nem akarod megtartani,akkor az érdekelne.Pl .van négy darab hajlított lemez, amiből nekem 2 házibarkács.Nem volna vele baj,de lágyabb mint a gyári és össze-vissza hajlik!
Oldalak: 1 ... 1641 1642 1643 1644 1645 [1646] 1647 1648 1649 1650 1651 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.377 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.