www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 19:49:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1640 1641 1642 1643 1644 [1645] 1646 1647 1648 1649 1650 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13172785 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14835 Dátum: 2007 április 02, 22:49:19 »

Csavarás elött izzó kissé benyom - kimaradt.

jól képzeled !

1. lépés : 3 csillag csavarat kicsavar
2. lépés : kiégett izzót megfog, 90 fokos forgatás balra, kiszed
3. lépés : új izzót behelyez 90 fok forgatás jobbra
4. lépés : 3 csillag csavart vissza csavar
5. lépés : mosolyogva krúzol 1et a városban  Smiley
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #14834 Dátum: 2007 április 02, 22:38:07 »



jól képzeled !

1. lépés : 3 csillag csavarat kicsavar
2. lépés : kiégett izzót megfog, 90 fokos forgatás balra, kiszed
3. lépés : új izzót behelyez 90 fok forgatás jobbra
4. lépés : 3 csillag csavart vissza csavar
5. lépés : mosolyogva krúzol 1et a városban  Smiley

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #14833 Dátum: 2007 április 02, 22:21:21 »

hmm hmmm

kegett a hatso helyzetjelzom...  Embarrassed

ugy dontottem hogy eeeeeeeeeen fogom kicserelni.
csak nem tudom milyen egot vegyek es hogy az valoban ugy van ahogy en
elkepzeltem, hogy kicsavarok 3 csavart, egocsere es annyi... vagy ezt rosszul kepzelem???
 Cool

Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14832 Dátum: 2007 április 02, 19:46:20 »

Nem ér rá valaki a csüt-vasárnap között egy kis szmb bogár ültetésre ?
hátul kéne megültetni egy picit a bogit, de szakértő nélkül nem vágnék bele  Undecided
segítsetek !  Cool

csüt este tudok segítni  Grin
de pls csinálj képeket ha a hátsót is állítod!
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #14831 Dátum: 2007 április 02, 18:22:45 »

Nem ér rá valaki a csüt-vasárnap között egy kis szmb bogár ültetésre ?
hátul kéne megültetni egy picit a bogit, de szakértő nélkül nem vágnék bele  Undecided
segítsetek !  Cool
várj még hova sietsz talán jövöhét?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #14830 Dátum: 2007 április 02, 13:30:52 »

Sziasztok!

A hétvégén kormánykardánt cseréltem. Összarakás után a minden ok, de a duda nem hajlandó megszólalni. Kormánykerék alsó réz gyűrűje érintkezik a megfelelő lemezkével, ez utóbbit direkt  testre kötve müxik a duda.
Mérések szerint a kormány rúd nem kap testet. Ha jól tudom a "normális" bogikban egy vezeték van a rúdban végigvezetve és ez biztosítja a megfelelő testelést. Ilyen a 03-ban nem találtatik. A 03-asnál, hogy oldják meg a megbízható testelést?


én is pont tegnap bajlódtam a dudával. nem jöttem rá hogy kellene lennie, de így is lett végül.
nálam van egy vezeték, ami testet ad a kormányrúdank. ez ott megy az index és gyújtás vezetékekkel együtt a műszerfal mögé. e mellé behúztam egy új vezetéket ugyanitt, majd az index "szerkezeten"  keresztül átvezetve kapcsoltam a kormány közepén lévő csatlakozóra (K kormány). Ez a vezeték megy a biztitáblára, majd a dudához.

azért kíváncsi lennék hogy kéne lennie gyárilag.. ja, az enyém 1300as
1303LS
« Hozzászólás #14829 Dátum: 2007 április 02, 13:25:31 »

Sziasztok!

A hétvégén kormánykardánt cseréltem. Összarakás után a minden ok, de a duda nem hajlandó megszólalni. Kormánykerék alsó réz gyűrűje érintkezik a megfelelő lemezkével, ez utóbbit direkt  testre kötve müxik a duda.
Mérések szerint a kormány rúd nem kap testet. Ha jól tudom a "normális" bogikban egy vezeték van a rúdban végigvezetve és ez biztosítja a megfelelő testelést. Ilyen a 03-ban nem találtatik. A 03-asnál, hogy oldják meg a megbízható testelést?


Szerintem 303-asban simán a kiskardánon is át kell mennie a testnek.
Nézd meg, hogy a kormányművön van-e teste egyáltalán nem-e az alvázvédő szétszigeteli.
Nem elérhető Petya1303
Hozzászólások: 40


« Hozzászólás #14828 Dátum: 2007 április 02, 13:13:56 »

Sziasztok!

A hétvégén kormánykardánt cseréltem. Összarakás után a minden ok, de a duda nem hajlandó megszólalni. Kormánykerék alsó réz gyűrűje érintkezik a megfelelő lemezkével, ez utóbbit direkt  testre kötve müxik a duda.
Mérések szerint a kormány rúd nem kap testet. Ha jól tudom a "normális" bogikban egy vezeték van a rúdban végigvezetve és ez biztosítja a megfelelő testelést. Ilyen a 03-ban nem találtatik. A 03-asnál, hogy oldják meg a megbízható testelést?

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #14827 Dátum: 2007 április 02, 13:03:57 »

mindkettő felmegy bogárra Smiley
ügyes húzás Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #14826 Dátum: 2007 április 02, 13:00:21 »

Leginkább a lyukosztás Smiley

mindkettő felmegy bogárra Smiley

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14825 Dátum: 2007 április 02, 12:59:15 »

Leginkább a lyukosztás Smiley

tévedtem, csak hasonlít....
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #14824 Dátum: 2007 április 02, 12:56:10 »

szerintem ez egy Skoda rally autó kétrészes alufelnije.
tévedtem, csak hasonlít....

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #14823 Dátum: 2007 április 02, 12:54:08 »

Infó kellene ezekröl  a  felnikröl.13"  5-205.Eredetileg mire való?
szerintem ez egy Skoda rally autó kétrészes alufelnije.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #14822 Dátum: 2007 április 02, 12:16:27 »

Az normális jelenség, hogy ha az elosztóból kihúzgálva egyenként a kábeleket, más-más mértékben kezd el 3 hengerezni a motor? Van amelyiket kihúzom, szinte épp, hogy hallani a változást, van amelyiket meg kihúzva, majd leáll a gép. Mintha különböző erejűek lennének a hengerek. Roll Eyes
Az azt jelenti, hogy nézd meg a gyertyákat, gyujtókábelt, elosztót.  Wink

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14821 Dátum: 2007 április 02, 12:03:37 »

Mákos és JoPi. Nem tudom, rája érnek-e. JoPi eltűnt szerintem ő reménytelen. Én meg már ki SZMB-ztem magam.

Nem ér rá valaki a csüt-vasárnap között egy kis szmb bogár ültetésre ?
hátul kéne megültetni egy picit a bogit, de szakértő nélkül nem vágnék bele  Undecided
segítsetek !  Cool
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #14820 Dátum: 2007 április 02, 10:49:58 »

Nem ér rá valaki a csüt-vasárnap között egy kis szmb bogár ültetésre ?
hátul kéne megültetni egy picit a bogit, de szakértő nélkül nem vágnék bele  Undecided
segítsetek !  Cool

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14819 Dátum: 2007 április 02, 08:21:32 »

Nem normális jelenség - hogy ki van húzva egy kábel  Wink

Az normális jelenség, hogy ha az elosztóból kihúzgálva egyenként a kábeleket, más-más mértékben kezd el 3 hengerezni a motor? Van amelyiket kihúzom, szinte épp, hogy hallani a változást, van amelyiket meg kihúzva, majd leáll a gép. Mintha különböző erejűek lennének a hengerek. Roll Eyes
1303LS
« Hozzászólás #14818 Dátum: 2007 április 01, 20:30:56 »

Mintha különböző erejűek lennének a hengerek. Roll Eyes
Jó helyen tapogatózol.  Undecided
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #14817 Dátum: 2007 április 01, 20:28:15 »

Az normális jelenség, hogy ha az elosztóból kihúzgálva egyenként a kábeleket, más-más mértékben kezd el 3 hengerezni a motor? Van amelyiket kihúzom, szinte épp, hogy hallani a változást, van amelyiket meg kihúzva, majd leáll a gép. Mintha különböző erejűek lennének a hengerek. Roll Eyes

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
RNIE
« Hozzászólás #14816 Dátum: 2007 április 01, 18:42:07 »

No,széjjelszmbztem a fényezést,legtöbb helyen lemezig kromofág+spakli...
Azt hittem nem lesz ép része,de az eredeti rétegre rá volt festve és a puposodás meg a rozsda a legtöbb helyen felületi,16centis javítólemez kell az aljához oszt víz nagyjából.Szélvédő alatt,sárvédők hibátlanok!!A plató viszont elég kuka:(

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #14815 Dátum: 2007 Március 31, 16:12:06 »

hali!

beszéltetek itt régebben egy műhelyről ,ahol cseredarabért (+kp:) adnak felújított dinamót. na ez  hol van ?? próbáltam akeresővel is, de nem dobta ki , vagy béna vagyok.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #14814 Dátum: 2007 Március 31, 14:42:18 »

magyar és forumos is Smiley

akkor a mellette álló szlovák bogárra emlékeztem...  Smiley
Holló
« Hozzászólás #14813 Dátum: 2007 Március 31, 14:35:00 »

majtinka:
nem ugrasz át pízé meg egy kis kuplung tekergetésre?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #14812 Dátum: 2007 Március 31, 14:18:34 »

wartburg sportfelni szerintem....vagyis wareszbol csináltak Melkus nevű sportautót lehet annak a felnije
Grin
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #14811 Dátum: 2007 Március 31, 14:15:59 »

Infó kellene ezekröl  a  felnikröl.13"  5-205.Eredetileg mire való?

wartburg sportfelni szerintem....vagyis wareszbol csináltak Melkus nevű sportautót lehet annak a felnije
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #14810 Dátum: 2007 Március 31, 14:14:53 »

asszem a tavalyi rajzáson láttam egy szlovák rdsz-ú bogin...

magyar és forumos is Smiley
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14809 Dátum: 2007 Március 31, 10:37:38 »

Fedel:
Hat a karcolasok megjelenesehez nem kell sok ido ... Grin
Sikoltatni talan olcsobb, de ha nem mely, 90 fokos forditas is sokat segit.
Ezt inkább ne! Güntherr motorján is forgatták már, és a forgatás után csak könnyebben faragta a fogaskerék... méllyebb lett a karc sokkal!!
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #14808 Dátum: 2007 Március 31, 10:12:12 »

asszem a tavalyi rajzáson láttam egy szlovák rdsz-ú bogin...
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #14807 Dátum: 2007 Március 31, 09:40:25 »

Infó kellene ezekröl  a  felnikröl.13"  5-205.Eredetileg mire való?

VW 1200.1963.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #14806 Dátum: 2007 Március 31, 07:36:55 »

fogaskerekekre: foghézag -> 0.03-0.06 mm
                      fogaskerekek axiális hézaga:  0.06-0.18 mm  (kopáshatár 0.2 mm)
"Ha a fedélnek a belső oldalán karcolások láthatóak, akkor azt ki kell cserélni"  (idézet nagy fehér szervízkönyvből)
gyakorlatilag fel is lehet köszörülni szerintem...
Fedel:
Hat a karcolasok megjelenesehez nem kell sok ido ... Grin
Sikoltatni talan olcsobb, de ha nem mely, 90 fokos forditas is sokat segit.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #14805 Dátum: 2007 Március 30, 23:23:07 »

Hell!
ezek a bogár oljpumpák, mennyire elnyűhetetlenek?
felújitáskor érdemes kicserélni vagy örök életű???
a pumpa fedelében vannak bemaródás nyomok de csak századnyi...

sztem érdemes cserélni. ez a motor szíve! én cseréltem. még az újat is!  Grin szal van egy eladóm.
fedselet, meg kb 2ezerért lehet venni, és ennyi síkoltatni is kb.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #14804 Dátum: 2007 Március 30, 22:09:36 »

Hell!
ezek a bogár oljpumpák, mennyire elnyűhetetlenek?
felújitáskor érdemes kicserélni vagy örök életű???
a pumpa fedelében vannak bemaródás nyomok de csak századnyi...

fogaskerekekre: foghézag -> 0.03-0.06 mm
                      fogaskerekek axiális hézaga:  0.06-0.18 mm  (kopáshatár 0.2 mm)
"Ha a fedélnek a belső oldalán karcolások láthatóak, akkor azt ki kell cserélni"  (idézet nagy fehér szervízkönyvből)
gyakorlatilag fel is lehet köszörülni szerintem...

'81 Hecho en México
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #14803 Dátum: 2007 Március 30, 21:15:50 »

tehát olajpumpa
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #14802 Dátum: 2007 Március 30, 21:15:22 »

Hell!
ezek a bogár oljpumpák, mennyire elnyűhetetlenek?
felújitáskor érdemes kicserélni vagy örök életű???
a pumpa fedelében vannak bemaródás nyomok de csak századnyi...
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #14801 Dátum: 2007 Március 30, 15:01:59 »

azt mibQl gondolod, hogy gagyi?

(miért nincs hosszó ö-m?)


Azt én poénnak szántam, ott a vigyor a végén:)

De amúgy komolyra fordítva a szót sem lehet valami jó, hisz egy Skodához is drágább egy "generál", és annnak még ráadásul sima hüvelyei vannak, nem is ilyen légbordásak.
Ilyen olcsón nagyon megérné, ha jó is, és nem 1-2 évre szól.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #14800 Dátum: 2007 Március 30, 13:44:46 »

(miért nincs hosszó ö-m?)

google toolbar vagy yahoo toolbar.
szedd le a gecibe és lesz hosszű ő-d



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #14799 Dátum: 2007 Március 30, 11:12:11 »

Mert öntve vagyon, gyengécske anyagból.

azt mibQl gondolod, hogy gagyi?

(miért nincs hosszó ö-m?)

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #14798 Dátum: 2007 Március 30, 11:10:25 »

azt mibQl gondolod, hogy gagyi?

(miért nincs hosszó ö-m?)

36.000.- a régi 1.2-es henger-dugó szett is?
Én mindenhol csak a gagyi 1.6-osokat látom reklámozni, kell a francnak akkora, így is leeszi a fejemet Grin Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #14797 Dátum: 2007 Március 30, 10:33:19 »

Ezt a gyűrűzést nagyon élitek.

Régen, amikor keménykróm és krómbevonat csak a NASA-nak volt akkor volt értelme a gyűrűzésnek, mert az öntöttvas hengerekben, amelyeknek nagyon jó siklási tulajdonságai voltak a gyűrűk sokkal hamarabb elkoptak, mint a hengerfal kifényesedett. A gyűrűhézag nagy lett, lefújások voltak, volt értelme beletenni az új gyűrűket.
Ma viszont az a helyzet, hogy a gyűrűk sokkal keményebbek, mint a hengerfal, gyakorlatilag mire a gyűrűhézag nagy lesz a hengerfal feltükrösödik és lesz egy kis válla is. Ide berakni egy új gyűrűt (majdnem) teljesen felesleges, mert a gyűrűhézag nem sokkal lesz kisebb, hiszen a henger is kopott, továbbá ezek már nem 80e km alat kopnak el, hanem sokkal több, ennyi idő alatt még a dugattyú gyűrűhornya is kiverődik és nagy lesz a gyűrű játéka benne. Berakódik, megszorul, beleszánt a hengerfalba...
Arról nem is beszélve, hogy egy henger/dugó garnitúra 36e Ft, azért ez nem a világvége.

Egyébként a bogármotorban nem forognak a gyűrűk, a fekvő hengerekben szépen oválisra kopik a henger, belekopik a gyűrű, ide berakod az új gyűrűket és indítás után (meg egyébként is) nagy füstöket ereget és soha nem kopik be. Általában nem sokat használ a gyűrűzés.

Amikor a hengeren nem látszanak a hónolási nyomok, akkor más nem sok van neki hátra, mert az olajtároló képessége minimális, kopása felgyorsul. Ezt egy új gyűrű csak rontja, gyorsítja.

Szerintem vagy hengercsere, vagy ha nem agyonkopott, szépen összeszámozni a hengereket és dugókat, gyűrűket nem forgatni és visszatenni ugyanúgy. Ez az én véleményem.

36.000.- a régi 1.2-es henger-dugó szett is?
Én mindenhol csak a gagyi 1.6-osokat látom reklámozni, kell a francnak akkora, így is leeszi a fejemet Grin Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #14796 Dátum: 2007 Március 30, 09:57:09 »

Ezt a gyűrűzést nagyon élitek.

én még csak 1 busz motort gyűrűztem azt is leginkább azért mert az olajáteresztőjének nem volt hornya éskb3mm volt a hézag a hengerfúrós ember aki mindig azt mondja mindenre: kuka ő megnézte aszem mért is benne,  mondta hogy gyűrűzzem -és tök jó lett . akkor ez a ritka kivétel?

Oldalak: 1 ... 1640 1641 1642 1643 1644 [1645] 1646 1647 1648 1649 1650 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.14 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.