www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 14:44:23

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1924 1925 1926 1927 1928 [1929] 1930 1931 1932 1933 1934 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13341724 alkalommal)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #3482 Dátum: 2006 Május 09, 12:08:41 »

Hasonló az alapja. Lényegében a motorban is hasonló történik.Csak a forró homok mechanikusan is tisztít, nem csak termodinamikusan! Grin

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3481 Dátum: 2006 Május 09, 12:07:13 »

A "szénrudakat" azaz a kokszos gyertyákat pedig meg lehet tisztítani hevített homokkal és lágy brozkefével!!Öregapám is így vette be a Don-kanyart Evil
nagyapám valami olyasmit mondott,hogy gázon égették ki a mocskot

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #3480 Dátum: 2006 Május 09, 11:45:12 »

A "szénrudakat" azaz a kokszos gyertyákat pedig meg lehet tisztítani hevített homokkal és lágy brozkefével!!Öregapám is így vette be a Don-kanyart Evil

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Bittymakk
Hozzászólások: 74


« Hozzászólás #3479 Dátum: 2006 Május 09, 11:08:16 »

Bitty!

Ha lehet, csak egy topikban oszd meg az aggodalmaidat az olvasóközönséggel (már ha azonos az aggodalom tárgya).

Köszönöm! :-)


Értettem!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3478 Dátum: 2006 Május 09, 10:35:46 »

Bitty!

Ha lehet, csak egy topikban oszd meg az aggodalmaidat az olvasóközönséggel (már ha azonos az aggodalom tárgya).

Köszönöm! :-)

Hali!

Valaki írt nekem egy mail-t, hogy van kilincse!Nagy örömömben válaszolni is próbáltam neki, de a címe INVALID_ADDRESS@.SYNTAX-ERROR.  Shocked
Péter jelentkezz! 

Köszi!

Bitty
Nem elérhető Bittymakk
Hozzászólások: 74


« Hozzászólás #3477 Dátum: 2006 Május 09, 10:32:03 »

Hali!

Valaki írt nekem egy mail-t, hogy van kilincse!Nagy örömömben válaszolni is próbáltam neki, de a címe INVALID_ADDRESS@.SYNTAX-ERROR.  Shocked
Péter jelentkezz! 

Köszi!

Bitty
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #3476 Dátum: 2006 Május 09, 08:53:14 »

ugye csak vicc, h visszatettétek a szénrudakat a gyertya helyére? Smiley
Amennyire én tudom (olvastam) a túl dús keverék magát a gyertyát nem teszi tönkre. A szegény keverék, nagy előgyújtás sokkal jobban erodálja. (Ezek a mai gyertyák pedig még a Bogárban is jóval többet kell, hogy bírjanak 20e km -nél. Ez meg tapasztalat.)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #3475 Dátum: 2006 Május 09, 08:51:19 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))


Vagy a szívató már kevés, mert nem olyan túldús a keverék. Ha kis gázpedálnyomással indul, akkor szívató.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #3474 Dátum: 2006 Május 09, 08:35:52 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))
Igaz, nem állítottuk csak megnéztük a szelepeket, mert nem volt mivel mérni, de legalább már láttam hogy kéne. :-)
A kéményseprők meg gyorsak voltak, csak sok volt a dolguk :-))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3473 Dátum: 2006 Május 09, 08:29:56 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))

ugye csak vicc, h visszatettétek a szénrudakat a gyertya helyére? Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3472 Dátum: 2006 Május 09, 05:26:01 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))

Szóval a vasárnapi SzMB:

A gyertyák jó feketék voltak, de legalább egyenletesen feketék :-)
szelephézagot nem állítottunk pontosat, mert nem volt hézagmérőnk, de Sto azt mondja érzésre jók a hézagok. Most hogy már tudom hogy kell, be is tudom majd állítani remélem, ha megvettem hézagmérőt. (nem gondoltam volna hogy a Bakácson nem kapok)
A gyújtáson nem is állítottunk, csak szerettünk volna, így még mindig csörög kicsit.
A karbin viszon állíítottunk. Most jobban reagál a gázadásra, alacsonyabb fordulaton kevésbé rángat. Melegen könnyebben indult. Tegnap viszont hidegen alig akart, amivel eddig nem volt gond :-(.
Az alapjárat is magasabb lett, valószínüleg, mert túl rövidre "állítottam" a gázbovdent. így szebb lett a hangja, de túl magas a fordulat.
A előmelegítő cső biztosan el van -legalábbis részben- tömődve. azt is ki kéne pucolni valamikor.

Vettem olajnyomás gombát is, remélem ez már jó lesz.
meg szélvédő kédert is, amit Hortobágyon majd jól megtanulok kicserélni Smiley

matchbox
« Hozzászólás #3471 Dátum: 2006 Május 08, 22:54:47 »

fehérvárin a homasitában 700 ft-ért vettem 2 hete
Hagy nagykepuskodjek: vasarosnamenyi barkacsboltban 460 HUF
 Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3470 Dátum: 2006 Május 08, 22:18:58 »

fehérvárin a homasitában 700 ft-ért vettem 2 hete
na akkor még többre is emlékeztem, én piacon vettem pár éve

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3469 Dátum: 2006 Május 08, 22:18:15 »

hézagmérő max 2 rugó bármelyik bolhapiacon
fehérvárin a homasitában 700 ft-ért vettem 2 hete

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3468 Dátum: 2006 Május 08, 22:15:37 »

hézagmérő max 2 rugó bármelyik bolhapiacon

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3467 Dátum: 2006 Május 08, 22:07:09 »

akkor mit tegyek vele?
teljes gyújtás rendbetétel?
meg persze a szelephézagállítás?

Mondtam, hogy sorban a szelephézag állítástól el kell jutni a karbiállításig. Közte van még sok dolog, egy délutánt és kb 5000 Ft-nyi alkatrész kell rászánni.

Egyes dolgokat ugyan meg lehet csinálni, de eredmény csak akkor lesz, ha szisztematikusan mindent ellenőrzünk és beállítunk, kicserélünk.


Ez a motor nagyon sokat kap, attól ilyen fekete a gyertya. Az én gyertyáim meg a másik véglet, túl szegényre volt karburálva. Az sem jó, egyébként.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3466 Dátum: 2006 Május 08, 22:03:08 »

hát ezekről a gyertyákról nem úgy néz ki, mintha szükség lett volna rá ;-)

De valamire el kell b*szni a pénz és az időt, nem?  Sad

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #3465 Dátum: 2006 Május 08, 21:56:26 »

akkor mit tegyek vele?
teljes gyújtás rendbetétel?
meg persze a szelephézagállítás?

az ilyesmi sose árt, de ezek a gyertyák nagy valószínűséggel a sok nyáltól lettek ilyen szép mattsvarcok.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #3464 Dátum: 2006 Május 08, 21:52:33 »

Ezek a gyertyák iszonyat szarul néznek ki. valahogy igy kell egy gyertyának kinézni 4500 km után.
akkor mit tegyek vele?
teljes gyújtás rendbetétel?
meg persze a szelephézagállítás?
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #3463 Dátum: 2006 Május 08, 21:49:13 »

Mert hengerfej-menet és hengerfej felújításra is ment a motor.

hát ezekről a gyertyákról nem úgy néz ki, mintha szükség lett volna rá ;-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3462 Dátum: 2006 Május 08, 21:48:01 »

Mert hengerfej-menet és hengerfej felújításra is ment a motor.

Egyébként eszembe sem jutna kivenni. Pláne amilyen szemét kivenni a typ3-asból, amig megy addig benne lesz...  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3461 Dátum: 2006 Május 08, 21:47:14 »

konkrétan miért is kell kiszedni a gyertyákat 4500 km után?

Mert hengerfej-menet és hengerfej felújításra is ment a motor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3460 Dátum: 2006 Május 08, 21:46:21 »

Stone, én úgy gondoltam a te motordon még leellenőrizzük a szelephézagokat, nem építjük úgy be.
Én nem szeretem a fülre/érzésre beállított hézagokat, mert nem lehet egyenletesre hozni, sok főtengely fokot tol el a vezérlésen és hengerenként különbözőt, következésképpen nem lehet semmiképpen szép alapjáratot így lőni.

Nem kellett volna hozzányúlni hézagmérő nélkül. Adtatok a szarnak egy pofont.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Május 08, 21:48:35 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #3459 Dátum: 2006 Május 08, 21:46:00 »

Ezek a gyertyák iszonyat szarul néznek ki. valahogy igy kell egy gyertyának kinézni 4500 km után.

konkrétan miért is kell kiszedni a gyertyákat 4500 km után?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3458 Dátum: 2006 Május 08, 21:43:26 »

Ezek a gyertyák iszonyat szarul néznek ki. valahogy igy kell egy gyertyának kinézni 4500 km után.

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3457 Dátum: 2006 Május 08, 21:40:14 »

Friss vargánya, csiperke! Itt a szép pereszke! Grin
Nekem mindegy.
1xminden gomba ehetö! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #3456 Dátum: 2006 Május 08, 21:32:58 »

a piacon a bejárat után van egy néni.
isteni gombákat árul :-)))
Friss vargánya, csiperke! Itt a szép pereszke! Grin

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3455 Dátum: 2006 Május 08, 21:29:34 »

A gombat hol es mennyiert - marha nem vagyok indiszkret...

a piacon a bejárat után van egy néni.
isteni gombákat árul :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
matchbox
« Hozzászólás #3454 Dátum: 2006 Május 08, 20:49:25 »

Bakács téren. nemtom mennyi volt. kb 1e.

NAGYON VIGYAZZ - bar lehet, hogy te ovatosabb vagy mint en: nezd meg, hogy stimmel-e a menetemelkedes, mert nekem igy sikerult ledaralnom a menetet a bakats-teri gombaval (most teflonszalag segit a megmaradt 2-3 menetnek)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #3453 Dátum: 2006 Május 08, 20:44:57 »

A gombat hol es mennyiert - marha nem vagyok indiszkret...

Bakács téren. nemtom mennyi volt. kb 1e.
matchbox
« Hozzászólás #3452 Dátum: 2006 Május 08, 20:42:25 »

Vettem olajnyomás gombát is, remélem ez már jó lesz.


A gombat hol es mennyiert - marha nem vagyok indiszkret...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #3451 Dátum: 2006 Május 08, 20:39:41 »

Szóval a vasárnapi SzMB:

A gyertyák jó feketék voltak, de legalább egyenletesen feketék :-)
szelephézagot nem állítottunk pontosat, mert nem volt hézagmérőnk, de Sto azt mondja érzésre jók a hézagok. Most hogy már tudom hogy kell, be is tudom majd állítani remélem, ha megvettem hézagmérőt. (nem gondoltam volna hogy a Bakácson nem kapok)
A gyújtáson nem is állítottunk, csak szerettünk volna, így még mindig csörög kicsit.
A karbin viszon állíítottunk. Most jobban reagál a gázadásra, alacsonyabb fordulaton kevésbé rángat. Melegen könnyebben indult. Tegnap viszont hidegen alig akart, amivel eddig nem volt gond :-(.
Az alapjárat is magasabb lett, valószínüleg, mert túl rövidre "állítottam" a gázbovdent. így szebb lett a hangja, de túl magas a fordulat.
A előmelegítő cső biztosan el van -legalábbis részben- tömődve. azt is ki kéne pucolni valamikor.

Vettem olajnyomás gombát is, remélem ez már jó lesz.
meg szélvédő kédert is, amit Hortobágyon majd jól megtanulok kicserélni Smiley


[melléklet törölve a rendszer által]
« Utoljára szerkesztve: 2006 Május 08, 20:43:47 írta Typ117 »
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #3450 Dátum: 2006 Május 08, 20:25:07 »

Helló.

Valaki tudja esetleg a T2a kerékcsavajának a menetemelkedését?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3449 Dátum: 2006 Május 08, 16:19:03 »

de sok olyan pumpa van amibe van szürö és pucolható!
hja, én is olyanra cseréltem az enyémet...de a benzinszűrő sokkal finomabb mocskokat is kiszűr, mint a pumpa szűrője

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #3448 Dátum: 2006 Május 08, 16:10:39 »

nálam a fém és a pumpa közt van elég gumicső..meg aztán le is lehet vágni a fémcsőből,esetleg úgy hajlítani, hogy beférjen..nem nagy a szűrő
de sok olyan pumpa van amibe van szürö és pucolható!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #3447 Dátum: 2006 Május 08, 16:03:29 »

Megvan az oka, hogy miért a pumpa után rakják: előtte egy fémcső szállítja a benyát a hátsó tűzfalon keresztül csaknem a pumpáig, nálam nem férne be a cső és pumpa közé fizikailag.
nálam a fém és a pumpa közt van elég gumicső..meg aztán le is lehet vágni a fémcsőből,esetleg úgy hajlítani, hogy beférjen..nem nagy a szűrő

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #3446 Dátum: 2006 Május 08, 15:49:08 »

Rakd a pumpa elé közvetlenül.Mindenki oda szokta.Mondjuk nálam is még a pumpa és a karbi között székel de nálam nincs tűzveszélyességi probléma mivel nem használom.

Megvan az oka, hogy miért a pumpa után rakják: előtte egy fémcső szállítja a benyát a hátsó tűzfalon keresztül csaknem a pumpáig, nálam nem férne be a cső és pumpa közé fizikailag.

VW Beetle - the original since 1938
szeda_1970
« Hozzászólás #3445 Dátum: 2006 Május 08, 15:46:55 »

Rakd a pumpa elé közvetlenül.Mindenki oda szokta.Mondjuk nálam is még a pumpa és a karbi között székel de nálam nincs tűzveszélyességi probléma mivel nem használom.



Logikus a tank alá tenni, hisz ott nincs meleg, de csakis tűzvédelmi szempontból. Gyakorlatilag nem látod, ha elkoszolódott és nem folyik benne a benzin (meg hasznos infó, ha a kocsi nem indul, mert ha van a szűrőben benzin, nem az fogyott ki. Na meg ha ki kell cserélni, a tankot is ki kell venni, ami nem nagy kunszt, de azért mégis... :-)

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #3444 Dátum: 2006 Május 08, 14:24:51 »

SZVSZ nem kell légteleníteni, legábbiis, ha nem nyomkodod közben a féket. Azaz, nem pumpálsz levegőt a rendszerbe. Ha felteszed az új csöveket, és feltöltöd fékolajjal a tartályt, a buborékok felszállnak és "havaj" mehetsz az utadra.

Azt irjak a www-vw-resource.com honlapon, hogy a tank-kivetelt (alatta korulnezek, nincs-e rohadas) ajanlott osszekotni a flexibilis fekolaj-tomlo cserejevel, ami a puffertartaly es a fofekhenger kozott van. Ilyen cseret SZMB-ben megugorhatja az ember ugy, hogy utana nem kell legteleniteni a fekrendszert?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3443 Dátum: 2006 Május 08, 13:27:01 »

Logikus a tank alá tenni, hisz ott nincs meleg, de csakis tűzvédelmi szempontból. Gyakorlatilag nem látod, ha elkoszolódott és nem folyik benne a benzin (meg hasznos infó, ha a kocsi nem indul, mert ha van a szűrőben benzin, nem az fogyott ki. Na meg ha ki kell cserélni, a tankot is ki kell venni, ami nem nagy kunszt, de azért mégis... :-)

Sziasztok!

Holnapra szabadsagot vettem ki, mert szivarog a tank aljan levo uzemanyag-tomlobol a benzin (sz*r nemet gyartmany: nem birta ki a 35 evet!)  Wink

Azt irjak a www-vw-resource.com honlapon, hogy a tank-kivetelt (alatta korulnezek, nincs-e rohadas) ajanlott osszekotni a flexibilis fekolaj-tomlo cserejevel, ami a puffertartaly es a fofekhenger kozott van. Ilyen cseret SZMB-ben megugorhatja az ember ugy, hogy utana nem kell legteleniteni a fekrendszert?

A Jo Isten aldja meg a kerdes megvalaszolojat.

Ja, meg meg egy: az emlitett honlapon NEM javasoljak az uzemanyagszivattyu es a karbi koze betenni az uzemanyagszurot (tuzveszely), hanem inkabb a benzintank ala, elore - mint a 1303-oknal. Szerintetek?

A legjobbakat!
Oldalak: 1 ... 1924 1925 1926 1927 1928 [1929] 1930 1931 1932 1933 1934 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.