www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 15:54:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1896 1897 1898 1899 1900 [1901] 1902 1903 1904 1905 1906 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13328551 alkalommal)
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4599 Dátum: 2006 Június 11, 15:42:10 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

tavaly Orfűn is melegnek találtuk emlékeim szerint....nekem motor rendbetétele előtt hiányzott a az ékszíjtárcsa előtti lemez meg gumi is egy nyarat úgy mentem vele semmi melegedés nem volt...télen szétszedtük és ki volt herélve a kutyaház hogy mindig hűtsön mer termosztát se volt benne......szóval sanszos hogy neked meg lezár mindig....probáld ki hogy kikötöd fixen rostélyokat nyitotra
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4598 Dátum: 2006 Június 11, 15:26:58 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

az is okozhat ilyet, ilyenkor pont a kipufogóról felszálló meleg levegő érkezik a motortérbe.

de azt megnézted, hogy a termosztát kinyitott-e?
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4597 Dátum: 2006 Június 11, 15:23:24 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4596 Dátum: 2006 Június 11, 12:56:58 »

nekiálltam szmg-zni (golf)

a terv:
- generátoron szénkefe (egyben fesszabályzó csere)
1. az új cucc nem passzolt a régi helyre
2. a kuplungbowden is gondolt egyet, és megadta magát
rohadjon meg

akkor átcsoportosítottam erőforrásaimat a robogóhoz:
1. rövid vízhőfok-jeladó-kábe hosszabbítás -> siker
2. kilométerspirál bőrözés -> siker
3. egykerekezés próbálás -> siker 5 méteren.

szóval összességében alakul a nap, már csak schuminak kéne nyernie silverstone-ban :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
dt
« Hozzászólás #4595 Dátum: 2006 Június 11, 10:38:09 »

én is mindig mekötöm magam, de az az alsó csavar elég gyengusnak tűnik. de más autójában is bekötöm magam, hátul is, szóval nem rajtam fog múlni ez a része

úgy vélem, ez a minimum, amit megtehetünk az utasok, és persze a saját egészségünk, életünk érdekében.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4594 Dátum: 2006 Június 11, 09:50:43 »

nekem a régi bogaramban levő öv meg a buszomban levő öv is mentette már meg az életem
bogárban olyan is volt, hogy az ülés kiszakadt a helyéről én meg még csak a fejemet se vertem be, a busszal meg mikor borultam, akkor az öv miatt nem estem ki
be is kapcsoltam/kapcsolom mindig az övet kocsiban, hasznos dolog
én is mindig mekötöm magam, de az az alsó csavar elég gyengusnak tűnik. de más autójában is bekötöm magam, hátul is, szóval nem rajtam fog múlni ez a része

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4593 Dátum: 2006 Június 11, 08:58:38 »

az a legkevesebb, hogy megbö a jagalló.
inkább az a gond, hogy ha csattansz az autóval, akkor igen csúnyán meg lehet sérülni bekötetlenül.
utána tudnál tükörbe nézni, ha a gyermeked esetleg életreszóló sérülést szerez, mert basztál betenni egy normális övet meg gyerekülést???

sajnos bőven elég 30-cal csattanni, hogy a hátsó ülésről a bekötetlen gyerek kirepüljön a szélvédőn...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4592 Dátum: 2006 Június 11, 08:52:07 »

halkan jegyezném meg, hogy a buszomban lévő övre bíznék pár dolgot, de az életem soha...pedig gyári ponton van rögzítve

nekem a régi bogaramban levő öv meg a buszomban levő öv is mentette már meg az életem
bogárban olyan is volt, hogy az ülés kiszakadt a helyéről én meg még csak a fejemet se vertem be, a busszal meg mikor borultam, akkor az öv miatt nem estem ki
be is kapcsoltam/kapcsolom mindig az övet kocsiban, hasznos dolog

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4591 Dátum: 2006 Június 11, 08:49:15 »

s mi van ha gyereket akarok szállítani bogárral megbö a rendőr ha hátul a gyerek és nincs semmi rajta?

az a legkevesebb, hogy megbö a jagalló.
inkább az a gond, hogy ha csattansz az autóval, akkor igen csúnyán meg lehet sérülni bekötetlenül.
utána tudnál tükörbe nézni, ha a gyermeked esetleg életreszóló sérülést szerez, mert basztál betenni egy normális övet meg gyerekülést???



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4590 Dátum: 2006 Június 11, 00:38:35 »

s mi van ha gyereket akarok szállítani bogárral megbö a rendőr ha hátul a gyerek és nincs semmi rajta?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4589 Dátum: 2006 Június 11, 00:08:34 »

halkan jegyezném meg, hogy a buszomban lévő övre bíznék pár dolgot, de az életem soha...pedig gyári ponton van rögzítve

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
dt
« Hozzászólás #4588 Dátum: 2006 Június 11, 00:07:39 »

Szerintem nem

köcce!
jövő 7en vizsgázik, remélem rendben lesz minden.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4587 Dátum: 2006 Június 11, 00:06:09 »

nekem hátul is van egy öv (3pontyos).
erre nézhetnek csúnyán? '70es vas

Szerintem nem
dt
« Hozzászólás #4586 Dátum: 2006 Június 11, 00:02:07 »

nekem hátul is van egy öv (3pontyos).
erre nézhetnek csúnyán? '70es vas
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4585 Dátum: 2006 Június 10, 23:35:10 »

1966 elött ennek sem felelt meg a bogár:

(Cool Az olyan menetirányba néző ülés háttámlájának a fémvázát, amelyik mögött - azonos irányba néző - másik ülés van, megfelelő módon burkolni kell és olyan szilárdságúra kell kialakítani, hogy frontális ütközéskor képes legyen megtartani a mögötte ülő utast.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4584 Dátum: 2006 Június 10, 23:33:10 »

81. § (1) Gépkocsiba csak jóváhagyási jellel ellátott biztonsági övet szabad beépíteni.
(2) A személygépkocsinak a biztonsági öv rögzítő elemek kialakítására vonatkozó jóváhagyási jellel kell ellátottnak lennie.
(3) A személygépkocsi vezetőülésénél és első utasülésénél legalább három, összes egyéb ülésénél pedig legalább két, a biztonsági öv csatlakoztatására alkalmas, a mezőgazdasági vontató ülésénél (üléseinél) vagy az ülésen legalább két, a rögzítőöv csatlakoztatására alkalmas rögzítő elemet kell gyárilag kialakítani.
(4) Biztonsági övvel kell felszerelni a személygépkocsi hátsó utasüléseit, amennyiben a biztonsági öv rögzítésére szolgáló rögzítő elemeket gyárilag beépítették. E bekezdés rendelkezéseit 1991. évi július hó 1. napjától kell alkalmazni.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4583 Dátum: 2006 Június 10, 23:30:00 »

1976-ban minden autót, amiben megvolt a 3 rögzitési pont, fel kellett szerelni biztonsági övvel. Addig csak ajánlott volt.

Szóval elméletileg a 69-est is.  Embarrassed
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4582 Dátum: 2006 Június 10, 23:25:57 »

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
80. § (1) A vezetőülésnek kellően rögzítettnek, gépkocsi és mezőgazdasági vontató esetében a vezető testméretéhez igazodóan állíthatónak kell lenni.
(4) Biztonsági övvel fel kell szerelni
b) az 1992. évi július hó 1. napja után forgalomba helyezésre kerülő személygépkocsik hátsó üléseit,
(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni.

« Utoljára szerkesztve: 2006 Június 10, 23:27:46 írta NGA »
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4581 Dátum: 2006 Június 10, 23:25:12 »

Most hogy is van ez?

Kötelező a biztiöv és Vwéék extraként teszik csak bele 76-ig? Vagy csak Mgyarországon volt kötelező?

1976-ban minden autót, amiben megvolt a 3 rögzitési pont, fel kellett szerelni biztonsági övvel. Addig csak ajánlott volt.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4580 Dátum: 2006 Június 10, 23:19:47 »

Most hogy is van ez?

Kötelező a biztiöv és Vwéék extraként teszik csak bele 76-ig? Vagy csak Mgyarországon volt kötelező?
sztem visszamenőleg tehették azzá bizonyos kor alatt

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4579 Dátum: 2006 Június 10, 23:18:13 »

Ja és a bogarat csak extraként szerelték fel 1976-ig biztonsági övvel, az alapár ezt nem tartalmazta. Ezért van egy csomó bogárban AFIT öv, mivel 1971-ben sem volt benne biztonsági öv, amikor megvették.

Most hogy is van ez?

Kötelező a biztiöv és Vwéék extraként teszik csak bele 76-ig? Vagy csak Mgyarországon volt kötelező?
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4578 Dátum: 2006 Június 10, 23:16:08 »

Hát ez érdekes kérdés lesz. Neked van a B oszlop aljában csavar? Mert ott gyárilag csak 1967-ben volt. A deréköv meg szerintem nem engedélyezett, mivel 1967 óta kötelező felszerelni az autókat 3 rögzitési ponttal.

A franc figyelte eddig lent, fent a Bében bele volt faragva valami szörnyű dolog, de azt azonnal kivetettem a felújítás során.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4577 Dátum: 2006 Június 10, 23:15:17 »

Europában nem volt ilyen. Csak USA-ban. És még 1 archiv fotót sem láttam eredeti derékövvel.
Ja és a bogarat csak extraként szerelték fel 1976-ig biztonsági övvel, az alapár ezt nem tartalmazta. Ezért van egy csomó bogárban AFIT öv, mivel 1971-ben sem volt benne biztonsági öv, amikor megvették.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4576 Dátum: 2006 Június 10, 23:13:33 »

akkor most hogyvan ez az én 66-os gépembe volt vagy nem biztonsági öv?

Gyárilag neked sem volt. Valaki belebarkácsolta
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4575 Dátum: 2006 Június 10, 23:12:34 »

Akkor miert van egy csomo fenykepen 2 pontos derekov 60-as evekbeli es oregebb bogarakban?
Europában nem volt ilyen. Csak USA-ban. És még 1 archiv fotót sem láttam eredeti derékövvel.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #4574 Dátum: 2006 Június 10, 23:09:35 »

akkor most hogyvan ez az én 66-os gépembe volt vagy nem biztonsági öv?

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #4573 Dátum: 2006 Június 10, 23:09:05 »

A 2 pontos övet nem fogadják el biztonsági övként magyarországon. Legalábbis ugy tudom, hogy a kresz 3 pontos E jelzésű üvet fogad el.

Akkor miert van egy csomo fenykepen 2 pontos derekov 60-as evekbeli es oregebb bogarakban?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4572 Dátum: 2006 Június 10, 23:02:58 »

az alváz 69-es, a kasztni meg 61-es Sad

Hát ez érdekes kérdés lesz. Neked van a B oszlop aljában csavar? Mert ott gyárilag csak 1967-ben volt. A deréköv meg szerintem nem engedélyezett, mivel 1967 óta kötelező felszerelni az autókat 3 rögzitési ponttal.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4571 Dátum: 2006 Június 10, 23:02:08 »

az alváz 69-es, a kasztni meg 61-es Sad
na ez elég tré helyzet

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4570 Dátum: 2006 Június 10, 22:58:48 »

Hát ha 1966 utáni az autód, akkor igen. Kivágják műszakiról a derékövvel.

az alváz 69-es, a kasztni meg 61-es Sad
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4569 Dátum: 2006 Június 10, 22:57:09 »

Akkor bajban leszek!
Hát ha 1966 utáni az autód, akkor igen. Kivágják műszakiról a derékövvel.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4568 Dátum: 2006 Június 10, 22:55:13 »

A 2 pontos övet nem fogadják el biztonsági övként magyarországon.

Akkor bajban leszek!
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4567 Dátum: 2006 Június 10, 22:54:14 »

A 2 pontos övet nem fogadják el biztonsági övként magyarországon. Legalábbis ugy tudom, hogy a kresz 3 pontos E jelzésű üvet fogad el.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Június 10, 22:55:54 írta NGA »
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4566 Dátum: 2006 Június 10, 22:52:28 »

A ketpontos ov az csak derek ov. Alul ketto. Az nagyon mumajeres stilusban lehet csak fojtos  Grin

A bogárban a B oszlopon fejmagasságban és az alaguton van 1-1 pont 1967 elött. Deréköv nem volt benne.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4565 Dátum: 2006 Június 10, 22:51:01 »

A ketpontos ov az csak derek ov. Alul ketto. Az nagyon mumajeres stilusban lehet csak fojtos  Grin

 
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #4564 Dátum: 2006 Június 10, 22:49:11 »

De kétpontos öv az két alsó rögzítési pontot takar, nem? (hisz a derekadat fogja át)
A harmadik pontnak tehát a felső "B" oszlop beli pontnak kell lennie.
A ketpontos ov az csak derek ov. Alul ketto. Az nagyon mumajeres stilusban lehet csak fojtos  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4563 Dátum: 2006 Június 10, 22:44:38 »

Sok esetben a padlólemezre van fogatva a 3. pont. A padlólemez meg nagyon vékony ehhez. Ha kiszakad az alsó rögzités, akkor becsuszol az öv alá, és megfojthat.

De kétpontos öv az két alsó rögzítési pontot takar, nem? (hisz a derekadat fogja át)
A harmadik pontnak tehát a felső "B" oszlop beli pontnak kell lennie.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4562 Dátum: 2006 Június 10, 22:42:47 »

Nem a padlólemezből való kiszakadással van a gond, hanem azzal, ha mondjuk megfúrod a "B" oszlopot.
Mert elveszíti a merevségét és kritikus helyzetben szétroppan.

Sok esetben a padlólemezre van fogatva a 3. pont. A padlólemez meg nagyon vékony ehhez. Ha kiszakad az alsó rögzités, akkor becsuszol az öv alá, és megfojthat.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #4561 Dátum: 2006 Június 10, 22:42:06 »

 
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4560 Dátum: 2006 Június 10, 22:39:42 »

Mi a qrvaanyja az az SZVSZ?

SZVSZ, SZerény Véleményem SZerint SZVSZ

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Oldalak: 1 ... 1896 1897 1898 1899 1900 [1901] 1902 1903 1904 1905 1906 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.099 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.