www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 03:02:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1889 1890 1891 1892 1893 [1894] 1895 1896 1897 1898 1899 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13320827 alkalommal)
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4878 Dátum: 2006 Június 28, 22:08:40 »

No a q... mindenségit ma elszállt a sebválltóm :-( (teljesen  először csak nagy nehezen tudtam 2/4 et kapcsolni néha 1 et 3 nál inkább egy félkörre hasonlító ív volt amit találtam, majd a végén teljesen elszállt minden sebességem  szerencsére már otthon. Amit tudni a váltó rúd at elől (kar alatt mozgatni lehet de hátul valahol első ülés alatt valami kolompol, (eddig ugye elég nehezen erőltetve vette be főleg 1/2 őt. Szerintetek mi lehet?? (Nálam ugye nem megvezetett kinyomócsapágy találkozik olyan tárcsával aminek megvezetett kellene. Lehet hogy a rúd ami hátramegy tört volna el???
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4877 Dátum: 2006 Június 28, 22:04:27 »

Tudtok valami ragasztóanyagot javasolni kárpit felragasztáshoz?
egy hete tűnt fel hogy lóg a tetőről a kárpit (nem a gyári van ott már)
szerintem a meleg miatt az előző elengedett.. szerencsére még csak a hátsó ülés felett baldachinos Grin

egyszerűen pálmatex.
annál jobbat nem találtak ki.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #4876 Dátum: 2006 Június 28, 21:59:01 »

Tudtok valami ragasztóanyagot javasolni kárpit felragasztáshoz?
egy hete tűnt fel hogy lóg a tetőről a kárpit (nem a gyári van ott már)
szerintem a meleg miatt az előző elengedett.. szerencsére még csak a hátsó ülés felett baldachinos Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4875 Dátum: 2006 Június 28, 21:26:15 »

sejtettem.. akkor meg kell látogatnom a helyi mestert Smiley

sajnos szmb-ben elég nehéz besajtolni egy gömbfejet abba az öntvénybe.... :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4874 Dátum: 2006 Június 28, 21:25:33 »

Központi duplakarbi?

hümmmm....
ilyen értelmezés nem jutott eszembe, de logikus.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #4873 Dátum: 2006 Június 28, 21:17:38 »

...
ez esetben szerezned kell egy gömbfej-kinyomót, másképpen szétszopod az agyadat.
annak a cseréjét sem tudom. Sad

 sejtettem.. akkor meg kell látogatnom a helyi mestert Smiley

'81 Hecho en México
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #4872 Dátum: 2006 Június 28, 21:16:52 »

kettő
Központi duplakarbi?

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4871 Dátum: 2006 Június 28, 21:14:45 »

Hát kell egy másik szívócső...

kettő



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #4870 Dátum: 2006 Június 28, 21:10:43 »

hogy lehet 1,6-os szimplaszivosra duplakarbit rakni Huh
Hát kell egy másik szívócső...

Bácsi Győző
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #4869 Dátum: 2006 Június 28, 21:02:27 »

hogy lehet 1,6-os szimplaszivosra duplakarbit rakni Huh

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4868 Dátum: 2006 Június 28, 21:00:57 »

Köszkösz. Ennyi nekem bőven elég!  Grin Grin Grin
Ha minden jól megy, holnap örömteli bejelentést teszek...

előlegezd meg!
tegyél MA egy örömteli bejelentést!! :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4867 Dátum: 2006 Június 28, 21:00:16 »

a felső gömbcsukló az = a kormányösszekötővel?
ha igen, akkor letekered róla a muttert, aztán kalapáccsal durván megdolgozod.
kitekered, visszatekered az újat, lehetőleg szerelőspray-vel, hogy legközelebb ne szopd szét az agyad, aztán már mehetsz is a futóműveshez beállíásra, mert tuti, hogy az összetartás meg a terpesztés el fog mászni.
ennyi.

gömbcsuklók 2x2000 ft
futóműves 3000-6000 ft

közben rájöttem, hogy az nem a kormányösszekötő.
ez esetben szerezned kell egy gömbfej-kinyomót, másképpen szétszopod az agyadat.
annak a cseréjét sem tudom. Sad



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4866 Dátum: 2006 Június 28, 20:58:44 »

HELP!

Az elmúlt  napokban végeztem egy mellsőtengely cserét, mellé egy "kis" alvázfej felújítás is befigyelt. Ma éppen a tartókarokat tettem vissza sikeresen amikor észrevettem hogy ha elforgatom a kereket (mintha kormányoznék) jobbra-balra akkor a tartokarok egy picit fel-le mozognak. De csak az egyik oldalon történt ez. A másik oldal alapos szemrevételezése után észrevettem hogy a felső tartó gömbcsukló kotyog (a többi kb. 2 éve cserélve volt, ez nem...). Valószínüleg emiatt nincs fel/le játéka. Szóval az lenne a kérdés hogy speckó szerszám nélkül kivitelezhető-e a csere (felsö gömbcsukló) és ha igen akkor hogyan?

ui.: Mennyibe kerül egy felső tartó gömbcsukló mostanában?   Smiley


a felső gömbcsukló az = a kormányösszekötővel?
ha igen, akkor letekered róla a muttert, aztán kalapáccsal durván megdolgozod.
kitekered, visszatekered az újat, lehetőleg szerelőspray-vel, hogy legközelebb ne szopd szét az agyad, aztán már mehetsz is a futóműveshez beállíásra, mert tuti, hogy az összetartás meg a terpesztés el fog mászni.
ennyi.

gömbcsuklók 2x2000 ft
futóműves 3000-6000 ft



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #4865 Dátum: 2006 Június 28, 20:26:58 »

itt nézd ha 67 elötti érdekel:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php
ha jól látom 65 decemberi bogba való

itt a T1eseké is:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/chassisdating.php
Köszkösz. Ennyi nekem bőven elég!  Grin Grin Grin
Ha minden jól megy, holnap örömteli bejelentést teszek...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #4864 Dátum: 2006 Június 28, 20:21:13 »

De az szinte tuti, hogy T1-be nem raktak ilyet gyárilag?
itt nézd ha 67 elötti érdekel:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php
ha jól látom 65 decemberi bogba való

itt a T1eseké is:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/chassisdating.php
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #4863 Dátum: 2006 Június 28, 20:13:13 »

1. nemtudom biztosan, de azt hiszem igen
2. igen, csak nemtudom, hogy hol van motorszámos táblázat (talán a váciak oldalán) mgvac.sulinet.hu
De az szinte tuti, hogy T1-be nem raktak ilyet gyárilag?
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #4862 Dátum: 2006 Június 28, 20:11:36 »

HELP!

Az elmúlt  napokban végeztem egy mellsőtengely cserét, mellé egy "kis" alvázfej felújítás is befigyelt. Ma éppen a tartókarokat tettem vissza sikeresen amikor észrevettem hogy ha elforgatom a kereket (mintha kormányoznék) jobbra-balra akkor a tartokarok egy picit fel-le mozognak. De csak az egyik oldalon történt ez. A másik oldal alapos szemrevételezése után észrevettem hogy a felső tartó gömbcsukló kotyog (a többi kb. 2 éve cserélve volt, ez nem...). Valószínüleg emiatt nincs fel/le játéka. Szóval az lenne a kérdés hogy speckó szerszám nélkül kivitelezhető-e a csere (felsö gömbcsukló) és ha igen akkor hogyan?

ui.: Mennyibe kerül egy felső tartó gömbcsukló mostanában?   Smiley

'81 Hecho en México
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4861 Dátum: 2006 Június 28, 20:00:14 »

Ezt csak bogárba rakták gyárilag? Évjáratra lehet belőle következtetni?

1. nemtudom biztosan, de azt hiszem igen
2. igen, csak nemtudom, hogy hol van motorszámos táblázat (talán a váciak oldalán) mgvac.sulinet.hu



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #4860 Dátum: 2006 Június 28, 19:34:06 »

1.3-as, szimplaszívós.
Ezt csak bogárba rakták gyárilag? Évjáratra lehet belőle következtetni?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4859 Dátum: 2006 Június 28, 19:30:00 »

Ez milyen motor ez? F 049 32 32

1.3-as, szimplaszívós.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #4858 Dátum: 2006 Június 28, 19:29:00 »

Ez milyen motor ez? F 049 32 32
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4857 Dátum: 2006 Június 28, 18:10:18 »

menyibe kerülnek a kormányösszekötő gömbfejek mostanában?  Huh Huh

bizony belekerülnek vagy 2 ezer forintba / darab.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4856 Dátum: 2006 Június 28, 12:58:33 »

És hány litért evett? konkrétan?
(Nekem 1200 van, és amúgy sem eszik, ha nem nyomom (6,5l), ha taposom, akkor meg igen(7,5-8l). Szóval engem sajna nem érint, de kíváncsi vagyok nagyon!)

10 et. most 9 körül.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4855 Dátum: 2006 Június 28, 12:57:26 »

ok , a listába a neve mellé lécci midenki írja be, hogy milyen karbija van (28-30-34). lénygében csak a 34 es érdekes, abba akkor naygobb gyűrű kell.

a kellemtlen rész ( nektek Smiley : az ára 4500 forint magában, kitt jellegben még nem tudom , azt kikalkulálom pontosan (tehát tömítések, szűrő, hosszabb tőcsavarok, cső, minden), nem akarok hülyeséget mindenki, mert tényleg nem tudom az árakat Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4854 Dátum: 2006 Június 27, 22:29:08 »

menyibe kerülnek a kormányösszekötő gömbfejek mostanában?  Huh Huh

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
1303LS
« Hozzászólás #4853 Dátum: 2006 Június 27, 22:01:45 »

A lényege, hogy szabályozott falslevegőt ad a motónak, így kompenzálja a fordulaton történő dúsulást, javítja a keveredeést, és a légáramot.

SZVSZ egy jól beállított jó karban lévő karbi megfelelő féklevegő fúvókával nem fog fordulaton túldúsulni.
Viszont a keveredést (porlasztott cseppek nagyságát) kedvezően fogja befojásolni.
Ugye ezt zsigulira találták ki és ott remek eredményeket produkál.
Viszont -megint csak a saját elméletem- a zsiguli szívócsöve teljesen másként működik mint a bogáré.
Rövid és -a progresszív miatt- a karbi után rögtön kiszélesedik, itt viszont a légsebesség a szélesedés miatt lelessul és ezáltal romlik a porlasztás minősége.Itt sokat tud a cucc.
AZt hogy a bogár szívócsövében (ott más dolgok is végbe mennek mint a zsigáéban)hogy viselkedi a mellékelt tapasztalatok tudják bizonyítani, a 10% fogyasztás csökkenés azért jónak mondható.
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4852 Dátum: 2006 Június 27, 21:47:17 »

Ilyen nincs véletlen a weberen alapból (vagy rosszul emlékszem?)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #4851 Dátum: 2006 Június 27, 21:37:24 »

A lényege, hogy szabályozott falslevegőt ad a motónak, így kompenzálja a fordulaton történő dúsulást, javítja a keveredeést, és a légáramot.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #4850 Dátum: 2006 Június 27, 21:35:56 »

ILyen:

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4849 Dátum: 2006 Június 27, 19:09:59 »

Hát nem vágom hogy milyen a szerkezet hova megy s gondoltam ha valmi csöre szerelhető akkor lehet hogy a csövek elágazása után kell s akkor már kettő kell. Na de valami infót please róla
karburátor alá kell tenni, rajzok lentebb, már nemtudom hol volt

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4848 Dátum: 2006 Június 27, 18:24:10 »

Hát nem vágom hogy milyen a szerkezet hova megy s gondoltam ha valmi csöre szerelhető akkor lehet hogy a csövek elágazása után kell s akkor már kettő kell. Na de valami infót please róla
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4847 Dátum: 2006 Június 27, 18:15:41 »


Ára (kb) Dupla karbihoz kettő kell?


ezt gondold végig szerintem Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4846 Dátum: 2006 Június 27, 18:07:37 »

Van valakinek typ 4 hez előgyújtás jelleggörbéje adatostúl???

Kellene elektronikus vezérléshez, kiindulásnak!


Köszi Greg
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4845 Dátum: 2006 Június 27, 18:06:42 »

Mi ez a fogyasztás csökkentő bigyó, ?? van róla valahol kép   vagy valami, mondjatok róla kérlek pár szót !
Ára (kb) Dupla karbihoz kettő kell?

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #4844 Dátum: 2006 Június 27, 17:34:55 »

Nekem F 1300. Arra jó?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4843 Dátum: 2006 Június 27, 14:55:12 »

nekem is 1200esre lesz majd!

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4842 Dátum: 2006 Június 27, 14:07:04 »

AB 200000 km. kiscit nyomja már kifelel az olajat. ja meg nem jó az előmelegítő sem, pityubáét még mindígenm tettem be Smiley

És hány litért evett? konkrétan?
(Nekem 1200 van, és amúgy sem eszik, ha nem nyomom (6,5l), ha taposom, akkor meg igen(7,5-8l). Szóval engem sajna nem érint, de kíváncsi vagyok nagyon!)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4841 Dátum: 2006 Június 27, 13:32:21 »

Konkrétan milyen motorral mennyi lett a fogyi?

AB 200000 km. kiscit nyomja már kifelel az olajat. ja meg nem jó az előmelegítő sem, pityubáét még mindígenm tettem be Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4840 Dátum: 2006 Június 27, 13:31:27 »

ja !

jelzzétek, ha nem 1300 as a motorotok kérlek!  ugye a 20-30-34 es karbikhoz való szívócsövek csak a szívócsatorna méretben különböznek? szóval a geometria ugyanaz, csak lyuknak a közepén más a mérete.

mert akkor át kell tervezni a dolgot, ha nem így van.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4839 Dátum: 2006 Június 27, 09:08:06 »

már nem is tudom Smiley

TESSÉK JELENTKEZNI ! Smiley

ja, a fogyi olyan 10 % al csökkent nekem. 2/3 rész város, 1/3 országút(70-80)és autópálya (100).

Konkrétan milyen motorral mennyi lett a fogyi?

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 1889 1890 1891 1892 1893 [1894] 1895 1896 1897 1898 1899 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.