www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 23:24:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 819 820 821 822 823 [824] 825 826 827 828 829 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13218501 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #47675 Dátum: 2010 Július 27, 22:33:05 »

Nem. Kisköre előtt tankoltam olyan kútnál ami olcsó és van náluk E85 is. Még maradt ebből a kocsiban kiskörére menet. Egy idő után észrevettem, hogy becsörög a motor. Kukkra vab állítva  a gyújtásom mindig. A becsörgésnek ellent mond a megszakító kopása, mert ugye ellenkező irányba kopik, meg ellentmond az is, hogy a kutasok a ganék belekeverik éjjel az E85-öt a 95-ösömbe, mert az meg ugye a nagyobb előgyújtást kívánja Na mindegy mert ezek ellenére félúton kiskörére ment tankoltam molnál és meg is szűnt a becsörgés. Próbálgattam elhiheted és nem egyszer csörrent be és utána nem egyszer nyomtam neki, hogy na csörögj már, te disznó.
ezt becumiztad, mert az e85-nek kurvamagas az oktánszáma, ezért pont nem csöröghet be.
szerintem tele volt dióhéjjal a tankod, amit a mókusok odaköpködtek.
vagy valami :-PPP

vagy a családod nőtagjai zizit, esetleg dunakavicsot kajáltak a hátsó ülésen, az zavarta meg a lelkedet  Kiss



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #47674 Dátum: 2010 Július 27, 22:30:52 »

valahol van valami képlet, ami elárulja, hogy mekkora torokátmérővel mekkora és milyen fordulatú motort lehet megetetni.
gondolom a kolléga ezt óhajtotta megtudni.

most nézem, hogy közben már írtatok egy oldalt.
buzik!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #47673 Dátum: 2010 Július 27, 22:26:38 »

hát lehet inkább az a kérdés hogy hány lóerőtől.. bár én nem értek hozzá. mindenesetre nem hiszem hogy az IDF 48 túl kicsi legyen a motorodra  Roll Eyes
ajánlom hogy pl ezt a topikot olvasd végig:
http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=192.0
, de ha tudsz angolul, úgy sokkal több az olvasnivaló
erre nem nagyon lehet rövid választ adni és kb könyveket írhatnak róla a hozzáértők Tongue

valahol van valami képlet, ami elárulja, hogy mekkora torokátmérővel mekkora és milyen fordulatú motort lehet megetetni.
gondolom a kolléga ezt óhajtotta megtudni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #47672 Dátum: 2010 Július 27, 22:13:49 »

kár volt idás hülyeséget kérdezni......
sokat olvasta a hoffer oldalát  Grin
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #47671 Dátum: 2010 Július 27, 20:48:55 »

ezt elfogadom, de nem tom mennyi plusz kattintásba került volna leírni..de nem akarok én itt hőzöngeni isten ments..peace..nem ezért regeltem be hanem mert tényleg alázattal el akarok bogarasodni

akkor irány a tuning topic, a többi kérdést oda küldöm mert az inkább motor...
ott is inkább olcvass vissza hasznos

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #47670 Dátum: 2010 Július 27, 20:25:55 »

de  de ha van egy gyári 1.6 mocid nem ida az első

ezt elfogadom, de nem tom mennyi plusz kattintásba került volna leírni..de nem akarok én itt hőzöngeni isten ments..peace..nem ezért regeltem be hanem mert tényleg alázattal el akarok bogarasodni

akkor irány a tuning topic, a többi kérdést oda küldöm mert az inkább motor...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #47669 Dátum: 2010 Július 27, 20:17:16 »

akkor csak hogy fokozzam ... minek a rövidítése és mit jelent az IDA ???

de látom lehet nem az a topik az ahol érdeklődnöm kell...
de  de ha van egy gyári 1.6 mocid nem ida az első

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #47668 Dátum: 2010 Július 27, 20:15:59 »

ez kb olyan szintű UL, hogy "szar benzint tankoltam, befosott az autóm".
Nem. Kisköre előtt tankoltam olyan kútnál ami olcsó és van náluk E85 is. Még maradt ebből a kocsiban kiskörére menet. Egy idő után észrevettem, hogy becsörög a motor. Kukkra vab állítva  a gyújtásom mindig. A becsörgésnek ellent mond a megszakító kopása, mert ugye ellenkező irányba kopik, meg ellentmond az is, hogy a kutasok a ganék belekeverik éjjel az E85-öt a 95-ösömbe, mert az meg ugye a nagyobb előgyújtást kívánja Na mindegy mert ezek ellenére félúton kiskörére ment tankoltam molnál és meg is szűnt a becsörgés. Próbálgattam elhiheted és nem egyszer csörrent be és utána nem egyszer nyomtam neki, hogy na csörögj már, te disznó.
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #47667 Dátum: 2010 Július 27, 20:00:22 »

kár volt idás hülyeséget kérdezni......

akkor csak hogy fokozzam ... minek a rövidítése és mit jelent az IDA ???

de látom lehet nem az a topik az ahol érdeklődnöm kell...
« Utoljára szerkesztve: 2010 Július 27, 20:13:21 írta picichris »
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #47666 Dátum: 2010 Július 27, 19:42:40 »

nekem  a szar 1,6 32 venturival tavaly jobban elforgot mint  idén 28as venturival...........

viszont alul tényleg szarabb 32as oda már kell nagy ccm

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #47665 Dátum: 2010 Július 27, 19:41:09 »

köszi mindenkinek az infót - hozzászólást...tudom én hogy nem egyszerű, de az elején úgy lesz az ember okosabb ha kérdezz..néha hülyéket  Grin

egyébként a moci 1,6-os 1300  Wink

a többit majd a tuning topikban
kár volt idás hülyeséget kérdezni......

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #47664 Dátum: 2010 Július 27, 19:09:26 »

köszi mindenkinek az infót - hozzászólást...tudom én hogy nem egyszerű, de az elején úgy lesz az ember okosabb ha kérdezz..néha hülyéket  Grin

egyébként a moci 1,6-os 1300  Wink

a többit majd a tuning topikban
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47663 Dátum: 2010 Július 27, 18:49:02 »

Szerintem a tuning topikban folytassuk, mert az haldoklik, ide meg ez sok...


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47662 Dátum: 2010 Július 27, 18:47:02 »

Arra a mocira max 40/36 inkább... Vagy nem?!
Mondjuk átveszed az enyéimet én meg veszek 900 Eurosat Spaból  Roll Eyes


Ezen lehet elgondolkodnék.  Undecided

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47661 Dátum: 2010 Július 27, 18:45:57 »


Greg Tims azt mondta, hogy 42/37 Stage 2 kell rá. Írtam neki, hogy max 5500 meg 276-os tengely és nem akarok 1.4-es himbát.
A 40/35-re azt mondta, hogy keményen meg kell túrni és kell hozzá himba, mert kicsi a tengely.  Wink


http://performance-workshop.com/cylinderheads.aspx

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47660 Dátum: 2010 Július 27, 18:44:58 »

40esek vannak fenn 28-as venturival, de attól mert Stunttól hallok dolgokat, illetve elmagyaráz pár dolgot még nem mondom magamról hogy értek a motorokhoz

Nem mondta ő sem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #47659 Dátum: 2010 Július 27, 18:44:27 »

40esek vannak fenn 28-as venturival, de attól mert Stunttól hallok dolgokat, illetve elmagyaráz pár dolgot még nem mondom magamról hogy értek a motorokhoz
Ne érts félre, én is csak figyelek, fülelek, eltanulok ezt-azt, de itt nem én vagyok a gépészmérnök. De a lepkegyűjtő körben már übertunernek tűnök  Tongue
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47658 Dátum: 2010 Július 27, 18:44:18 »

Arra a mocira max 40/36 inkább... Vagy nem?!
Mondjuk átveszed az enyéimet én meg veszek 900 Eurosat Spaból  Roll Eyes



Greg Tims azt mondta, hogy 42/37 Stage 2 kell rá. Írtam neki, hogy max 5500 meg 276-os tengely és nem akarok 1.4-es himbát.
A 40/35-re azt mondta, hogy keményen meg kell túrni és kell hozzá himba, mert kicsi a tengely.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #47657 Dátum: 2010 Július 27, 18:40:44 »

Egyébként az egy Boxer Shop által fúvókázott karbi 1776-1915-re és 280 körüli tengelyre. A BS ezekhez a mocikhoz viszonylag kis venturikat használ, így nagyon jó utcai motorokat kapunk, amiket élmény vezetni, nem kell szétforgatni. És még a beállításokra sem olyan érzékenyek...

Ja. Ahogy a Monyó 1.8-asán volt, azokkal a beállításokkal és paraméterekkel úgy ahogy volt felraktam és jó lett.
Majd később lehet még tovább gondolkodni. De meg van az esélye, hogy a 30-as ventiruktól alul vesztek, felül nyerek (kicsit). Nem tudom megérné e.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #47656 Dátum: 2010 Július 27, 18:38:33 »

Ennyit már konyítok a dolgokhoz, meg látom a sajátomon, hogy az 1915 hogy viselkedik a 28-as venturikkal.
Kétlem, hogy egy 1.6 jobb lenne egy 30 vagy a feletti venturival, mint egy kisebbel. Mármint önmagához képest.  Evil
Mibe, hogy a Te 36-osaidba is 30-as van  Tongue
40esek vannak fenn 28-as venturival, de attól mert Stunttól hallok dolgokat, illetve elmagyaráz pár dolgot még nem mondom magamról hogy értek a motorokhoz
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #47655 Dátum: 2010 Július 27, 18:37:59 »

Azért mert 1,6 motor is lehet forgós, de a 2,0 motor is lehet egy laza túramotor, amit nem fordulatra terveztek. Nagy általánosságban a venturi méretét a hengerűrtartalom és az a fordulatszám határozza meg, amelyikre a legnagyobb teljesítményt tervezzük. (hengerfej, tengely, stb.) Tehát minél nagyobb a motor és minél forgósabb, annál nagyobb venturi kell. Így egy 6000-et forgó 1,6-nak kellhet a 30-32, míg egy nyomatékos utcai 2,0-nek elég lehet a 28 is...

Aha. Csak azért nem gyakori a 6000-et forgó 1.6 itthon szerintem.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47654 Dátum: 2010 Július 27, 18:37:09 »

Arra a mocira max 40/36 inkább... Vagy nem?!
Mondjuk átveszed az enyéimet én meg veszek 900 Eurosat Spaból  Roll Eyes

A másik probléma meg az, hogy ha én is kicserélem a hengerfejemet egy 42/37-esre, akkor hiába hagyom ezt a tengelyt,  kis fordulaton a légsebesség csökkenni fog -> rosszabb lesz a porlasztás, örvénylés, így az alsó nyomatékom is kicsit csökkenni fog.

Viszont jobban forog, többet pörög.  Wink

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47653 Dátum: 2010 Július 27, 18:35:56 »

Mondjuk egy garnitúra 30-as venturit meg nagyobb főfúvókákat kipróbálnék azokban a karbikban...


A DCNF-ben nekem 30-as volt.  107 LE 5500

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47652 Dátum: 2010 Július 27, 18:35:03 »

A hengerenkénti teljesítményeltérés elkon s320-al mérve csak azt mondja,hogy hol szar a gyertya,kábel,elosztófej etc.?

A kopott hengert, törött gyűrűt is mutatja. Fordulatszám esésből számít.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47651 Dátum: 2010 Július 27, 18:34:51 »

Egyébként az egy Boxer Shop által fúvókázott karbi 1776-1915-re és 280 körüli tengelyre. A BS ezekhez a mocikhoz viszonylag kis venturikat használ, így nagyon jó utcai motorokat kapunk, amiket élmény vezetni, nem kell szétforgatni. És még a beállításokra sem olyan érzékenyek...

Mondjuk egy garnitúra 30-as venturit meg nagyobb főfúvókákat kipróbálnék azokban a karbikban...


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47650 Dátum: 2010 Július 27, 18:34:05 »

Kb erre gondoltam én is.


A másik probléma meg az, hogy ha én is kicserélem a hengerfejemet egy 42/37-esre, akkor hiába hagyom ezt a tengelyt,  kis fordulaton a légsebesség csökkenni fog -> rosszabb lesz a porlasztás, örvénylés, így az alsó nyomatékom is kicsit csökkenni fog.

Viszont jobban forog, többet pörög.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #47649 Dátum: 2010 Július 27, 18:33:41 »

ez most olyan volt mintha értenél hozzá  Grin Grin Grin
Ennyit már konyítok a dolgokhoz, meg látom a sajátomon, hogy az 1915 hogy viselkedik a 28-as venturikkal.
Kétlem, hogy egy 1.6 jobb lenne egy 30 vagy a feletti venturival, mint egy kisebbel. Mármint önmagához képest.  Evil
Mibe, hogy a Te 36-osaidba is 30-as van  Tongue
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #47648 Dátum: 2010 Július 27, 18:33:16 »

A hengerenkénti teljesítményeltérés elkon s320-al mérve csak azt mondja,hogy hol szar a gyertya,kábel,elosztófej etc.?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47647 Dátum: 2010 Július 27, 18:32:13 »

Mondjuk egy garnitúra 30-as venturit meg nagyobb főfúvókákat kipróbálnék azokban a karbikban...

Lehet, hogy nem ért hozzá, de igaza van. A motorjában egy 286 fokos tengely van, 40-es szívószelep (bárcsak enyém lenne az a hengerfej!! ), ezzel nem fog 6000 fölé forogni, nem kell a nagy venturi, mert alul csökken a nyomaték és rosszul autózható lesz a gép.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47646 Dátum: 2010 Július 27, 18:31:19 »

Kb erre gondoltam én is.


Ha van hozzá jó hengerfejük és a motor forgo 6000 felett akkor kell. Ebben az esetben azonban az 1.6-os motor alul halott, a maximális teljesítménye meg kb. 100 lóerő.

Ha az 1.6-os motor nem forog 6000 felett és 30 feletti venturi van benne, akkor az alul nagyon halott...és nem sok értelme van.

Egyébként ezek nem kitalációk, hanem egyrészt van a neten/világban sok tepesztalat vele, másrészről pedig ezt nagyon könnyű számolni, mert az elméleti légsebességnek nem szabad egy adott érték fölé/alá menni, hogy a töltsécsere megfelelő legyen. Ha alá megy, akkor túl nagy ott a keresztmetszet, ha fölé meg, akkor pedig túl szűk, fojt.

A CSP-n van erre egy számológép, azt hiszem.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47645 Dátum: 2010 Július 27, 18:30:45 »

Azért mert 1,6 motor is lehet forgós, de a 2,0 motor is lehet egy laza túramotor, amit nem fordulatra terveztek. Nagy általánosságban a venturi méretét a hengerűrtartalom és az a fordulatszám határozza meg, amelyikre a legnagyobb teljesítményt tervezzük. (hengerfej, tengely, stb.) Tehát minél nagyobb a motor és minél forgósabb, annál nagyobb venturi kell. Így egy 6000-et forgó 1,6-nak kellhet a 30-32, míg egy nyomatékos utcai 2,0-nek elég lehet a 28 is...

Sokan lazán használnak az 1.6-os motorukhoz 30 meg 32-es venturikat a duplakarbikba, de minek... Nekem is csak 28-as van benne, sztem így is marad.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47644 Dátum: 2010 Július 27, 18:26:18 »

ez most olyan volt mintha értenél hozzá  Grin Grin Grin

Lehet, hogy nem ért hozzá, de igaza van. A motorjában egy 286 fokos tengely van, 40-es szívószelep (bárcsak enyém lenne az a hengerfej!! ), ezzel nem fog 6000 fölé forogni, nem kell a nagy venturi, mert alul csökken a nyomaték és rosszul autózható lesz a gép.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47643 Dátum: 2010 Július 27, 18:24:39 »

Sokan lazán használnak az 1.6-os motorukhoz 30 meg 32-es venturikat a duplakarbikba, de minek... Nekem is csak 28-as van benne, sztem így is marad.


Ha van hozzá jó hengerfejük és a motor forgo 6000 felett akkor kell. Ebben az esetben azonban az 1.6-os motor alul halott, a maximális teljesítménye meg kb. 100 lóerő.

Ha az 1.6-os motor nem forog 6000 felett és 30 feletti venturi van benne, akkor az alul nagyon halott...és nem sok értelme van.

Egyébként ezek nem kitalációk, hanem egyrészt van a neten/világban sok tepesztalat vele, másrészről pedig ezt nagyon könnyű számolni, mert az elméleti légsebességnek nem szabad egy adott érték fölé/alá menni, hogy a töltsécsere megfelelő legyen. Ha alá megy, akkor túl nagy ott a keresztmetszet, ha fölé meg, akkor pedig túl szűk, fojt.

A CSP-n van erre egy számológép, azt hiszem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #47642 Dátum: 2010 Július 27, 18:22:54 »

Sokan lazán használnak az 1.6-os motorukhoz 30 meg 32-es venturikat a duplakarbikba, de minek... Nekem is csak 28-as van benne, sztem így is marad.
ez most olyan volt mintha értenél hozzá  Grin Grin Grin
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #47641 Dátum: 2010 Július 27, 17:58:37 »


A venturi a lényeg.
Ha hengerenkénti karbiról beszélünk, mint a DRLA, IDF és az IDA, akkor
28-as venturi kb. 100 lóig
30-as venturi kb. 120 lóig
32-es venturi kb. 150 lóig
34-es venturi kb. 180 lóig (ez már általában 48-as IDA)


Azt gondolom feljebb nem annyira érdekes, mert az 51.5-ös IDA-ba szoktak tenni 40-es venturit is, 220 lóerő felett...  Wink


A teljesítményt millió dolog befolyásolja, ebből csak az egyik a karbi.
Sokan lazán használnak az 1.6-os motorukhoz 30 meg 32-es venturikat a duplakarbikba, de minek... Nekem is csak 28-as van benne, sztem így is marad.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #47640 Dátum: 2010 Július 27, 17:35:24 »

Sziasztok,

rövid láma kérdés... Hogyan lehet megtudni - meghatározni egyszerűen és gyorsan hogy egy adott karburátor hány Le-ig megfelelő?...Csak hogy legyen neve a gyereknek Weber IDF 48 7...de úgy általánosságban....jah..karburátor zöldfülü vagyok tehát csak finoma sokkoljatok a szakszavakkal ami a karburátorokat érinti...  Wink Grin


A venturi a lényeg.
Ha hengerenkénti karbiról beszélünk, mint a DRLA, IDF és az IDA, akkor
28-as venturi kb. 100 lóig
30-as venturi kb. 120 lóig
32-es venturi kb. 150 lóig
34-es venturi kb. 180 lóig (ez már általában 48-as IDA)


Azt gondolom feljebb nem annyira érdekes, mert az 51.5-ös IDA-ba szoktak tenni 40-es venturit is, 220 lóerő felett...  Wink


A teljesítményt millió dolog befolyásolja, ebből csak az egyik a karbi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #47639 Dátum: 2010 Július 27, 17:09:20 »

az a karbi amit beírtam valóban csak egy példa...arra próbálok kilyukadni hogy mely értékek ismeretéből lehet meghatározni hogy az a karbi nekem kicsi vagy túl nagy....lassu ill. gyors...szoktak arra ajánlást adni a gyártók, hogy pl. XY karbi nagy teljesítményű, de relative kicsi köbcentis atóba való ill ajánlják...? Vagy mindenki tapasztalja ki maga... ? Huh

Erre próbáltunk itt rávilágítani, hogy a dolog nem ilyen egyszerű. Arról nem beszélve, hogy többféle karburátor - gyártó létezik.
Alapozásnak mondjuk érdemes néhány régi könyvbe beleolvasni (pl. Hörömpő Ernő: Gk. porlasztói), majd normális, tuningról szóló helyeken utánanézni. Ekkor lesz egy jó elméleti áttekintésed, ezután könnyebben elhiszed, hogy amit egyes konkrét (mondjuk bogár) motorokhoz ajánlanak olyanok, akik már sokat szoptak ezzel, az jó.
Kb. ennyi, senki nem írja le neked mindezt három mondatban. Nincs királyi út...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #47638 Dátum: 2010 Július 27, 17:07:36 »

az a karbi amit beírtam valóban csak egy példa...arra próbálok kilyukadni hogy mely értékek ismeretéből lehet meghatározni hogy az a karbi nekem kicsi vagy túl nagy....lassu ill. gyors...szoktak arra ajánlást adni a gyártók, hogy pl. XY karbi nagy teljesítményű, de relative kicsi köbcentis atóba való ill ajánlják...? Vagy mindenki tapasztalja ki maga... ? Huh
szerintem sokkal hamarabb jutnál válaszhoz, ha leírnád, hogy milyen motorr kell, abból meg tudják mondani a hozzáértők, hogy mit javasolnak

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #47637 Dátum: 2010 Július 27, 16:49:18 »

Hány karburátor hány hengernél hány torokkal? Wink

az a karbi amit beírtam valóban csak egy példa...arra próbálok kilyukadni hogy mely értékek ismeretéből lehet meghatározni hogy az a karbi nekem kicsi vagy túl nagy....lassu ill. gyors...szoktak arra ajánlást adni a gyártók, hogy pl. XY karbi nagy teljesítményű, de relative kicsi köbcentis atóba való ill ajánlják...? Vagy mindenki tapasztalja ki maga... ? Huh
Nem elérhető picichris
Hozzászólások: 80


« Hozzászólás #47636 Dátum: 2010 Július 27, 16:44:25 »

Itt ezt tudom gyorsan ajanlani
[nyissz]

köszi, azt meg tudnád mondani ebből a csilliárd adatból melyik az amely a karburátor teljesítményét jellemzi..amiből esetleg következtetni lehet, ergo mitől nagy  ill. kicsi egy karbi..és persze itt nem a befoglaló méretekre gondolok ..köszi a helpet








« Utoljára szerkesztve: 2010 Július 28, 01:39:24 írta Protheus »
Oldalak: 1 ... 819 820 821 822 823 [824] 825 826 827 828 829 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.154 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.