www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 05, 00:08:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 664 665 666 667 668 [669] 670 671 672 673 674 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14871788 alkalommal)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #53891 Dátum: 2011 Május 03, 21:12:16 »

6 csavaros, felül is van kettő és nagy tétben mernék fogadni, hogy oldal irányban is merevebb, hossz irányban pedig nem kérdés.
Egyébként a csavarok az alvázfejen kiképzett helyre rögzítik, a merevséget az alvázfej is biztosítja.
Én meg csináltam ilyen futómű kitámasztót, hogy még stabilabb legyen, érezni lehet a különbséget .
 http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/popup_image.php/pID/1377

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #53890 Dátum: 2011 Május 03, 20:34:58 »

Igaz, hogy azt nem írtad, hogy csak, de azért van ott más is.
A McPhersonnál a szélesen egymástól messze található bekötési pontok sokkal kisebb ébredő erőket produkálnak az egész futóműben.
Hiába egy hatalmas vastömeg a szekérfutómű, hogyha az egy viszonylag labilis 4 csavaros felfogatással van a vázhoz rögzítve. Szerintem ott sokkal nagyobb torzulások jelentkeznek szélsőséges körülmények között.

6 csavaros, felül is van kettő és nagy tétben mernék fogadni, hogy oldal irányban is merevebb, hossz irányban pedig nem kérdés.
Egyébként a csavarok az alvázfejen kiképzett helyre rögzítik, a merevséget az alvázfej is biztosítja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #53889 Dátum: 2011 Május 03, 20:03:23 »


A torziós rugózásnak van egy alapvető, konstrukcióból fakadó progresszivitása, amit tekercsrugóval nehéz produkálni és amikor a kerék  megvezetését a lengécsillapító szára végzi, ott nagy torziós stabilitásról nem beszélhetünk.
Igaz, hogy azt nem írtad, hogy csak, de azért van ott más is.
A McPhersonnál a szélesen egymástól messze található bekötési pontok sokkal kisebb ébredő erőket produkálnak az egész futóműben.
Hiába egy hatalmas vastömeg a szekérfutómű, hogyha az egy viszonylag labilis 4 csavaros felfogatással van a vázhoz rögzítve. Szerintem ott sokkal nagyobb torzulások jelentkeznek szélsőséges körülmények között.
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #53888 Dátum: 2011 Május 03, 19:09:49 »

ilyen szinten elkorhadt a hársó lengőkar belső oldala, gondolom ezt nem szerencsés visszaszerelni, vagyis nem nagyon lehet vele mit csinálni ha jól sejtem.
.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #53887 Dátum: 2011 Május 03, 19:08:54 »

ilyen szinten elkorhadt a hársó lengőkar belső oldala, gondolom ezt nem szerencsés visszaszerelni, vagyis nem nagyon lehet vele mit csinálni ha jól sejtem.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #53886 Dátum: 2011 Május 03, 13:47:54 »

Még annyit, hogy a 303-nál a lemez lengőkaros megoldással valamit javítottak ezen.

a 1302-es a 100 láb sugarú körön 30.4 mérföldnél sodródott ki, az automata 1500-as meg 32.1 mérföldnél, ami persze sok dolog következménye lehet, de nem beszélhetünk "messze jobb" futóműről, ha a menetteljesítményeket nézzük.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #53885 Dátum: 2011 Május 03, 12:03:15 »

A poénkodást félretéve...
Végre tények...
Köszönöm.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #53884 Dátum: 2011 Május 03, 11:05:31 »

30év gondolkodás után ezen javitottak a bogáron.Tényleg nem a legszebb bogár a 302 de az első futómű messze jobb a szekérfutóműnél.

A poénkodást félretéve, azért a dupla lengőkaros, torziós futómű nem annyira rossz. Ezt a futóművet használták a 40-es években versenyautókon is, nagyon sok előnye van a későbbi McPhersonos felfüggesztéssel szemben, és nem csak az, hogy erősebb, jobban bírja a strapát, hanem pl. berugózáskor egyáltalán nem változik a dőlés, ellenben a csaphátradőlés úgy változik, hogy a jobb egyenesfutást és a kormány visszatérését erősíti.


A torziós rugózásnak van egy alapvető, konstrukcióból fakadó progresszivitása, amit tekercsrugóval nehéz produkálni és amikor a kerék  megvezetését a lengécsillapító szára végzi, ott nagy torziós stabilitásról nem beszélhetünk.

1935-ben az Auto Union sok versenyt nyert hasonló elrendezésű futóművel és a 50-es évekbeli Porsche Race speedsterek ( korai 356 alapon) is innen vették az első futóművüket.

Amikor egy konstrukciót levált egy másik, akkor nem biztos, hogy csak az van mögötte, hogy az új minden tekintetben jobb. Lehet olyan is, hogy pl. olcsóbb és egyszerűbb gyártani, kevesebb alkatrészből áll, szereléséhez kevesebb célszerszám és oktatás kell, stb.

A McPherson egy nagyszerű futómű, de megvannak a saját korlátai, amikor először megjelent középkategóriájú autóban, akkor nagyon sokan el is csodálkoztak, az AutoCar konkrétan hibának nevezte.
Megjegyzem ma is csak erősen módosított, felső vagy dupla lengőkaros formában van jelen nagyobb autókban, ahol a geometria változást ezekkel kompenzálják vagy tüntetik el.

És vannak gyártók, aki soha nem foglalkoztak komolyabb modelljeikben a MCphersonnal, pl. a Mercedes és a BMW...de említhetném a Porsche-t is.

Amiben a 02-es messze jobb a torziósnál, az a hátsó futómű, nem az első. Ezt az 1971-es Road and Track magazine is elmondta, amikor tesztelték, a nagy előny a nagyobb csomagtartó volt és kiemelték, hogy jobban szélérzékeny és nagy sebességű egyenesfutása rosszabb(!), mint az auto-stick-shiftes társának, de kisebb helyen fordul, mert a kerék jobban bekormányozható. (36 láb vs. 34.5 láb fordulókör átmérő), de pl. a 1302-es a 100 láb sugarú körön 30.4 mérföldnél sodródott ki, az automata 1500-as meg 32.1 mérföldnél, ami persze sok dolog következménye lehet, de nem beszélhetünk "messze jobb" futóműről, ha a menetteljesítményeket nézzük.

Nem akarok vitát, az élet igazolta amúgy is, hogy melyik futómű az életképesebb, azt azonban nem biztos, hogy melyik a jobb.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #53883 Dátum: 2011 Május 03, 10:25:04 »

Két beton járólap. Esetleg 4. Baráti áron 2 sör, és puhább is lesz a rugózás.

Az van, hogy gyárilag elhibázott dolog alvázas autónál a kasztnihoz rögzíteni a futóművet, és ezt még esztétikailag is tetézték. Nem csoda, hogy válságba került a gyár...
Wink
30év gondolkodás után ezen javitottak a bogáron.Tényleg nem a legszebb bogár a 302 de az első futómű messze jobb a szekérfutóműnél.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #53882 Dátum: 2011 Május 03, 10:07:51 »

Úgy állítsd a hátsó torziót, hogy a pengétől az alsó/hátsó fedéltartó csavart éppenhogy be tud kapatni. Ekkor a hátulja talán egy picikét magas lesz (1-2cm), de kompenzálja az elejét, amit nem tudsz állítani. Az gyárilag magasnak tűnős.
Előre vegyél rövidebb rugót, fehér meg piros kapható asszem 20eFt körül.

Két beton járólap. Esetleg 4. Baráti áron 2 sör, és puhább is lesz a rugózás.

Az van, hogy gyárilag elhibázott dolog alvázas autónál a kasztnihoz rögzíteni a futóművet, és ezt még esztétikailag is tetézték. Nem csoda, hogy válságba került a gyár...
Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #53881 Dátum: 2011 Május 03, 08:56:05 »


köszi a tanácsot, a szétszedés előtt minden rendben volt, ezért nem értem mi okozhatja a változást,( talán az utángyártott sárvédő íve nem egyezik meg az eredetivel)üdvw
Ez mondjuk kapásból valószínű. Undecided

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető zolibácsi
Hozzászólások: 47

« Hozzászólás #53880 Dátum: 2011 Május 02, 21:50:42 »

Úgy állítsd a hátsó torziót, hogy a pengétől az alsó/hátsó fedéltartó csavart éppenhogy be tud kapatni. Ekkor a hátulja talán egy picikét magas lesz (1-2cm), de kompenzálja az elejét, amit nem tudsz állítani. Az gyárilag magasnak tűnős.
Előre vegyél rövidebb rugót, fehér meg piros kapható asszem 20eFt körül.


köszi a tanácsot, a szétszedés előtt minden rendben volt, ezért nem értem mi okozhatja a változást,( talán az utángyártott sárvédő íve nem egyezik meg az eredetivel)üdvw
1303LS
« Hozzászólás #53879 Dátum: 2011 Május 02, 21:42:29 »

segitség Öreg Szakik!
végre sikerült talpra állítani 1302-es bogaramat,elvileg, felújítás után minden a helyére került, mégis olyan a kinézete mintha az eleje lábujjhegyen állna,kb. 4-5 ujjnyi a kerék és a sárvédő közötti távolság a sárvédőgumi hátul szinte súrolja a földet. miután beült egy 100 kg. személy sokat javult. a kérdésem a következő, ha a torzios tengelyen  változtatok javulhat-e a helyzet egy fog változtatás hány cm.-t jelent
előre is köszönöm
Úgy állítsd a hátsó torziót, hogy a pengétől az alsó/hátsó fedéltartó csavart éppenhogy be tud kapatni. Ekkor a hátulja talán egy picikét magas lesz (1-2cm), de kompenzálja az elejét, amit nem tudsz állítani. Az gyárilag magasnak tűnős.
Előre vegyél rövidebb rugót, fehér meg piros kapható asszem 20eFt körül.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #53878 Dátum: 2011 Május 02, 17:25:20 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #53877 Dátum: 2011 Május 02, 16:28:01 »

Ez igaz.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #53876 Dátum: 2011 Május 02, 14:37:51 »

Nektek hány négyzetméter ment bele? A 3mm-es négyzetmétere 5 ezer Ft.
Elég a vékonyabb változata is a 2mm-es?
Gyárilag a doblemezek utastér felőli belső oldalán is volt ez a bitumenes zajcsillapítás? Esetleg valami képsorozatot tudtok mutatni, ahol látszik, hogy hova kell tenni?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #53875 Dátum: 2011 Május 02, 09:42:55 »


Sok fényező ezért is nem szereti a "vizescsiszolást", mert illik után kicsit várni, hogy kiszáradjon.
Ez igaz.A Breuer Zsolti most épít egy Porsche914-est,és a vízescsiszolás után,leálltak vele a fényezők kb egy hónapra,éppen azért,hogy a git szépen kiszáradjon.Állítag ahogy szárad,a gitt össze is megy,zsugorodik,és jobb ha ezt akkor csinálja,ha még nincsen rajta a szín/lakk.Direkt a napra is kitették az autót.
A tulajdonos meg türelmetlenkedett,hogy miért nem fújják már az autót.A Zsolti meg mindig mondta,hogy várni kell,szárítják a gittet.

Ausztriában már nincsen vízescsiszolás,elavultnak tartják,valami más technológiát és anyagot használnak már helyette.
1303LS
« Hozzászólás #53874 Dátum: 2011 Május 02, 06:52:26 »

Batorit kollega megmutatja, hogy kell gittelni, és csiszolni. Idén most takartam ki a téli álmából a bogarat. Apránként minden nap csiszolok egy kicsit. Sok helyen a tavalyi gitt már fel is jött. Nem tapad meg az alapozóval kezelt részeken.
A gitt magába szívja a vizet. Aztán vagy az alapozózott réteg rozsdált meg alatta, vagy egyszerűen a fagy tett be neki.  Undecided
Sok fényező ezért is nem szereti a "vizescsiszolást", mert illik után kicsit várni, hogy kiszáradjon.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #53873 Dátum: 2011 április 30, 21:43:23 »

öööööb  nevezzük új proyect-nek
a neve Lulu  Wink

 Grin Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #53872 Dátum: 2011 április 30, 21:36:13 »

Amiben ültök.... a sárga... nem a régi Buszod, mert azt ösmerem... Grin
öööööb  nevezzük új proyect-nek
a neve Lulu  Wink

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #53871 Dátum: 2011 április 30, 21:12:47 »

mi ?  Roll Eyes

Amiben ültök.... a sárga... nem a régi Buszod, mert azt ösmerem... Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #53870 Dátum: 2011 április 30, 20:55:37 »

fogtam egy medúzát Roll Eyes

nem mersz rálépni.
papírkutya! :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #53869 Dátum: 2011 április 30, 20:34:33 »

fogtam egy medúzát Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #53868 Dátum: 2011 április 30, 20:33:33 »

lehet Stunt keményítette Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #53867 Dátum: 2011 április 30, 20:30:44 »

könnyen ment a szelepállítás  Grin valaki gondoskodott hogy jól hozzáférjek, hogy ez a fócvágen gyárnak nem jutott eszébe Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #53866 Dátum: 2011 április 30, 20:28:21 »

Csak nem a Pézsé-féle busz??? Roll Eyes
mi ?  Roll Eyes

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #53865 Dátum: 2011 április 30, 20:17:44 »

füvet azért levághattad volna  Wink
Nem akartunk rágyújtani.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #53864 Dátum: 2011 április 30, 20:17:31 »

lulu

Csak nem a Pézsé-féle busz??? Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #53863 Dátum: 2011 április 30, 20:14:58 »

ma egy jóbarátokból álló kis csapat szmbzett nálunk, alakul a bulli
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
nem kímélte magát a zengőújbuda team sem, fittyethányt a kutyaszarra, aláfeküdt, csinálta, (anyázott magában)  Grin

Nagyon Köszönöm Nektek Barátaim, Sto,Proti,Gumibá,Hörbizoli,Abes,Fofi
igenis van fórumos összetartás, pont ezért vagyunk itt mindannyian !




füvet azért levághattad volna  Wink

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #53862 Dátum: 2011 április 30, 19:33:18 »

lulu

ahha, most már világos :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #53861 Dátum: 2011 április 30, 19:31:38 »

na izé.
ez a világossárga busz ez miafasz?
lulu

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #53860 Dátum: 2011 április 30, 19:27:43 »

ma egy jóbarátokból álló kis csapat szmbzett nálunk, alakul a bulli

na izé.
ez a világossárga busz ez miafasz?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #53859 Dátum: 2011 április 30, 19:13:54 »

Akkor ott valami nagy hézag van.  Huh

Az enyém is feljött pár helyen,pedig két évet állt a szórógitt formályában,meg mindig picit csiszoltam,gitteltem ;)Hagytam pihenni.De biztos így is lesz később galiba

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #53858 Dátum: 2011 április 30, 19:12:46 »

ma egy jóbarátokból álló kis csapat szmbzett nálunk, alakul a bulli



nem kímélte magát a zengőújbuda team sem, fittyethányt a kutyaszarra, aláfeküdt, csinálta, (anyázott magában)  Grin

a jómunkásemberek mentálisan támogatják az aktív tagot  Grin

a kép címe: Puna

Kavics

mentális plusz kb 17-38 lóerő  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

niggerinjection


Nagyon Köszönöm Nektek Barátaim, Sto,Proti,Gumibá,Hörbizoli,Abes,Fofi
igenis van fórumos összetartás, pont ezért vagyunk itt mindannyian !




sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #53857 Dátum: 2011 április 30, 19:01:24 »

Akkor ott valami nagy hézag van.  Huh

Batorit kollega megmutatja, hogy kell gittelni, és csiszolni. Idén most takartam ki a téli álmából a bogarat. Apránként minden nap csiszolok egy kicsit. Sok helyen a tavalyi gitt már fel is jött. Nem tapad meg az alapozóval kezelt részeken.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #53856 Dátum: 2011 április 30, 18:03:53 »

Batorit kollega megmutatja, hogy kell gittelni, és csiszolni. Idén most takartam ki a téli álmából a bogarat. Apránként minden nap csiszolok egy kicsit. Sok helyen a tavalyi gitt már fel is jött. Nem tapad meg az alapozóval kezelt részeken.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #53855 Dátum: 2011 április 30, 16:33:24 »

 A szett alatt ilyesmit értek:http://bolthely.hu/gudebolt/id/00461_84092_Gude_Levegos_szett_4-reszes.Lehet,hogy megéri,de egy db. normális pisztolyt szeretnék,nem ipari,hanem itthon bohóckodós munkára.Vaterán ez 3700:http://bolthely.hu/gudebolt/id/00409_2750_Gude_Mini-festopisztoly_Profi-M,vagy ilyesmi:http://bolthely.hu/gudebolt/id/00425_40130_Gude_Profi_festopisztoly_Jet_F..Nincs pénzem 100 ezres pisztolyra.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #53854 Dátum: 2011 április 30, 16:25:33 »

ezért ezen az áron elfogadnám a szettet Smiley)))
minek 4 egyforma pisztoly Roll Eyes

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #53853 Dátum: 2011 április 30, 16:23:47 »

Kompresszor már megvan,szettet hozzá nem veszek,egy relativ normális pisztoly kéne.
itt szó nincs szettről Undecided

Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #53852 Dátum: 2011 április 30, 16:23:00 »


nem akarlak megsérteni de ez egy db pisztoly szett ről szó nincs  Undecided
ezért ezen az áron elfogadnám a szettet Smiley)))


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Oldalak: 1 ... 664 665 666 667 668 [669] 670 671 672 673 674 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.159 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.