www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 16:08:31

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 238 239 240 241 242 [243] 244 245 246 247 248 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13211564 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70915 Dátum: 2014 Március 18, 14:22:48 »

- olajhűtő tömítés a kutyaházban (le kell venni a kutyaházat, amit kényelmesebb megtenni kivett motornál, de nem lehetetlen a helyén sem levett motortértetővel).
én is erre tippelek, főleg, hogy a vezető oldali cuccod olajosabb.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Lazlow
« Hozzászólás #70914 Dátum: 2014 Március 18, 14:17:47 »

Köszönöm (Tominak is).Smiley

A győztes kap majd egy sört  Grin

Hát vettem már le kutyaházat úgy motorról, hogy bent volt a helyén ('67-esről, meg 1303-asról is)...de többször nem szeretném ezt a műveletet megismételni.  Grin

Mivel isten tudja mennyit állt ez a motor meg milyen tömítések vannak benne, már szoktatom magam a gondolathoz, hogy kivesszük. Mindenhova veszek új tömítést. Úgy is szívócsövet és komplett kipufogót kell cserélni.

Üdvw.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #70913 Dátum: 2014 Március 18, 14:03:37 »

Ha tippverseny van, akkor a tétjeim Lazlow olajfolyásával kapcsolatban:
- olajhűtő tömítés a kutyaházban (le kell venni a kutyaházat, amit kényelmesebb megtenni kivett motornál, de nem lehetetlen a helyén sem levett motortértetővel).
- harmonikacső tömítés (javítást luftstick leírta)
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #70912 Dátum: 2014 Március 18, 13:02:09 »

Sziasztok!

Vajon mitől lehet az, hogy a moci bal oldalán a két hátsó (lendkerék felöli) harmonikacsőnél tisztességesen szivárog az olaj (mi szokta ezt leggyakrabban okozni)? A leghátsó konkrétan csupa olaj és onnan csöpög a földre (és egyre nagyobb lesz az olajfolt). A legalsó légterelő lemezen (blokk és a fűtésdob közötti lemez) áll az olaj. ÉS friss az olajfolyás, tehát nem ezer éves ráégett...stb.

Anno volt szó a gyári motorok felújításáról, de most harakirit követnék el a 17-es csillag-villással ha 400-500pénzt ki kéne adnom rá.  Grin 1.3-as AR-es motorról lenne szó. Szerencsére enyhe volt a tél így +10°C körül mindig megjárattam. Félek ha hosszabb távra mennék akkor autópályán megadja magát és "elfosná" az összes olajat. Undecided

A tapasztalt szakik mit tanácsolnának? Smiley

Köszönöm! Smiley

Üdvw: Laci



mivel gyári motorról van szó, nem gondolnám, hogy az elgörbült szelepnyomórúd dörzsölte ki a harmonika csövet.
egyszerűbb okra gondolnék, pl. elöregedett tömítések, vagy teljesen átrozsdásodott harmonika csövek.
a helyedben én levenném a szelepfedelet, a himbatengelyt, kihúznám a szelepnyomórudakat a problémás harmonika csövekből (ekkor már látszik, ha kidözsölésről lenne  szó). lehet kapni olyan harmonika cső helyettesítőt, amit be lehet tenni felszerelt hengerfejeknél is (van rugós és csavaros is) ebből vennék annyit amenyi kell plusz új tömítéseket hozzájuk, és vissza minden.
Lazlow
« Hozzászólás #70911 Dátum: 2014 Március 18, 12:48:09 »

Sziasztok!

Vajon mitől lehet az, hogy a moci bal oldalán a két hátsó (lendkerék felöli) harmonikacsőnél tisztességesen szivárog az olaj (mi szokta ezt leggyakrabban okozni)? A leghátsó konkrétan csupa olaj és onnan csöpög a földre (és egyre nagyobb lesz az olajfolt). A legalsó légterelő lemezen (blokk és a fűtésdob közötti lemez) áll az olaj. ÉS friss az olajfolyás, tehát nem ezer éves ráégett...stb.

Anno volt szó a gyári motorok felújításáról, de most harakirit követnék el a 17-es csillag-villással ha 400-500pénzt ki kéne adnom rá.  Grin 1.3-as AR-es motorról lenne szó. Szerencsére enyhe volt a tél így +10°C körül mindig megjárattam. Félek ha hosszabb távra mennék akkor autópályán megadja magát és "elfosná" az összes olajat. Undecided

A tapasztalt szakik mit tanácsolnának? Smiley

Köszönöm! Smiley

Üdvw: Laci


Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #70910 Dátum: 2014 Március 18, 12:42:11 »

Első találat:
<beszúrt kép törölve>

Köszi!

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #70909 Dátum: 2014 Március 18, 10:52:58 »

Váltó rudazaton a kis müanyag vagy gumi perselyt cserélnék de nemtudom hogy kell álljon rajta mert a gyári szinte lemálott teljesen. Merre kell nézzen a nagyobb peremes fele vagy egy kép is jól jönne.  Thx
Első találat:

Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #70908 Dátum: 2014 Március 18, 10:51:48 »

Váltó rudazaton a kis müanyag vagy gumi perselyt cserélnék de nemtudom hogy kell álljon rajta mert a gyári szinte lemálott teljesen. Merre kell nézzen a nagyobb peremes fele vagy egy kép is jól jönne.  Thx

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70907 Dátum: 2014 Március 18, 07:37:16 »

grafitos zsír
Nem jó, ha rossz helyre kerül le testel a gyújtás.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70906 Dátum: 2014 Március 18, 06:56:57 »

gépzsír.
grafitos zsír



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70905 Dátum: 2014 Március 17, 23:38:27 »

Néhány órás szopóálarcozás árán építettem 2ből 1 használható gyújtásmegszakítót milyen kenőanyagot használjak hozzá?
gépzsír.
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #70904 Dátum: 2014 Március 17, 23:35:56 »

Néhány órás szopóálarcozás árán építettem 2ből 1 használható gyújtásmegszakítót milyen kenőanyagot használjak hozzá?

06208005898
1303LS
« Hozzászólás #70903 Dátum: 2014 Március 17, 20:25:38 »

Az a harmat rugó ami ott van meg sem mozdítja visszafelé a pedált  Huh

A rugó NYOMJA a pedált, nem húzza. AZért van, hogy ne hajoljon vissza a padlóig.
Nem elérhető bogaras91
Hozzászólások: 7

« Hozzászólás #70902 Dátum: 2014 Március 17, 19:24:52 »

Íme az újabb változat.

Köszi szépen! Smiley
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #70901 Dátum: 2014 Március 17, 19:19:25 »

Íme az újabb változat.

Nagyon jó ötlet ez a táblázat! Smiley

Esetleg még az automata váltó adatait (kihajtás: 4.125; L: 2.25, 1: 1.26, 2: 0.88) beleraknád (bár igaz, hogy ~2350/p-ig megközelítőleg sem közvetlen az erőátvitel...)?


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70900 Dátum: 2014 Március 17, 19:17:36 »

Fém pedált raknék műanyag helyére. Tengely így jó??? Nincs másik tengely ezt találom csak vagy valaki világosítson fel. Felújítóban is csak ilyen van. Az a harmat rugó ami ott van meg sem mozdítja visszafelé a pedált  Huh

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
a harmat rugó azért van hogy a görgőre rá hajtsa a pedált ,ha erősebb lenne benyomná a gázpedált Undecided

Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #70899 Dátum: 2014 Március 17, 18:54:27 »

Fém pedált raknék műanyag helyére. Tengely így jó??? Nincs másik tengely ezt találom csak vagy valaki világosítson fel. Felújítóban is csak ilyen van. Az a harmat rugó ami ott van meg sem mozdítja visszafelé a pedált  Huh




Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető bogaras91
Hozzászólások: 7

« Hozzászólás #70898 Dátum: 2014 Március 17, 17:52:13 »


Javítottam, itt az új.


Nagyon jó ötlet ez a táblázat! Smiley

Esetleg még az automata váltó adatait (kihajtás: 4.125; L: 2.25, 1: 1.26, 2: 0.88) beleraknád (bár igaz, hogy ~2350/p-ig megközelítőleg sem közvetlen az erőátvitel...)?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #70897 Dátum: 2014 Március 17, 15:49:36 »


Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70896 Dátum: 2014 Március 17, 15:47:33 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70895 Dátum: 2014 Március 17, 15:19:51 »

Tök jó. 50 km/h még kéne bele és gumiból gyári méret.


Szerintem a gyári rövidváltó 4. fokozata is 0.89-es, csak a hosszúváltónak van "rövidített" 0.93-as negyedik fokozata.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70894 Dátum: 2014 Március 17, 15:16:40 »

Mi a gyári gumiméret?
Ahogy en tudom: 155/80 R15 (de manapsag inkabb 165/80 R15 hasznalatos "gyarinak").


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #70893 Dátum: 2014 Március 17, 15:07:44 »

A szürke cellákat át tudod írni, tehát beírhatod a gumiméretet meg az 50 kmh-t és megnézed, mi jön ki. Vagy tegyem bele default-ba? Mi a gyári gumiméret?

Tök jó. 50 km/h még kéne bele és gumiból gyári méret.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70892 Dátum: 2014 Március 17, 14:59:22 »

Barkácsoltam egy gumiméret - sebesség táblázatot. Teszteljétek, ha jó, betesszük a tudásbázisba.
A szürke cellákba lehet írni.
Köszönöm!
Tök jó. 50 km/h még kéne bele és gumiból gyári méret.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70891 Dátum: 2014 Március 17, 12:30:45 »

ott a pont  Wink köszi, hogy leírtad!
ezek szerint nekem összejött: dinamós alsó ékszíjtárcsa, távtartó nélküli generátor ékszíjtárcsa, és 32mm-es külső szűrős olajpumpa...
tényleg súrlódik az alsó ékszíjtárcsa a motorlemezen, mert eltartja a pumpafedél.

És amikor távtartóztál a főtengelyen, akkor labirint-es tárcsát használtál, vagy már szimmeringeset? ha labirintest akkor nem tolta ki az olajat a tárcsa alól?


Labirintest is használtam, nem folyt az olaj.

Most meg más szimmeringes van, mert itt már nem fogta meg a labirint. Vagy mittudomén, de folyt az olaj, hiába nem volt távtartó...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70890 Dátum: 2014 Március 17, 10:45:54 »

Nalam nincs masolat es jo szokasommal ellentetben meg fenykep sem volt a kulcsokrol.
Kedden varlak, koszi! Smiley
Megyek. Túrok hátha találok egy ajtózárat kulccsal.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70889 Dátum: 2014 Március 17, 10:39:47 »

Otthon állsz vele? Kedd délután oda tudok gurulni a bogár kulcsokkal, ha kinyitottuk akkor rövidre zárjuk.  Grin
Nalam nincs masolat es jo szokasommal ellentetben meg fenykep sem volt a kulcsokrol.
Kedden varlak, koszi! Smiley


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70888 Dátum: 2014 Március 17, 08:50:53 »

Elvesztek a bogaram kulcsai. :-(
Ha nyitva van az auto, kivehetoek a zarbetetek (atlamellazashoz stb), vagy szukseg lenne hozza a kulcsokra ? (ket kulon kulcs van az ajtokhoz es gyujtaskapcsolohoz)

NGA, Mikrobi, Varazslo, nincs esetleg masik kulcsotok a kocsihoz? (CSK-211) Roll Eyes
Nem volt másolat?

http://www.hungyorsszolgalat.hu/az-autozar-szerelo-kihuz-a-csavabol/

Ha sürgős. Aztán másolnak is hozzá, szerintem.

Otthon állsz vele? Kedd délután oda tudok gurulni a bogár kulcsokkal, ha kinyitottuk akkor rövidre zárjuk.  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2014 Március 17, 08:55:13 írta abes »
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #70887 Dátum: 2014 Március 17, 08:03:38 »

Sok más alkatrésszel ellentétben a kulcsok (különösen kissé kopott zár esetében) meglehetősen kompatibilisek, ellentétben sok más alkatrésszel. SZVSZ próbálkozhatsz más bogárkulccsal is.

esetleg masik kulcsotok a kocsihoz? (CSK-211) Roll Eyes
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70886 Dátum: 2014 Március 17, 01:38:05 »

Elvesztek a bogaram kulcsai. :-(
Ha nyitva van az auto, kivehetoek a zarbetetek (atlamellazashoz stb), vagy szukseg lenne hozza a kulcsokra ? (ket kulon kulcs van az ajtokhoz es gyujtaskapcsolohoz)

NGA, Mikrobi, Varazslo, nincs esetleg masik kulcsotok a kocsihoz? (CSK-211) Roll Eyes
állítólag te vagy a nagy picklocker.
kulcs nélkül nem gyün ki a zárbetét, ez szopó.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70885 Dátum: 2014 Március 17, 00:59:26 »

Elvesztek a bogaram kulcsai. :-(
Ha nyitva van az auto, kivehetoek a zarbetetek (atlamellazashoz stb), vagy szukseg lenne hozza a kulcsokra ? (ket kulon kulcs van az ajtokhoz es gyujtaskapcsolohoz)

NGA, Mikrobi, Varazslo, nincs esetleg masik kulcsotok a kocsihoz? (CSK-211) Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #70884 Dátum: 2014 Március 16, 21:07:43 »

Kétféle alsó (főtengely) ékszíjtárcsa van, 4 mm különbség van köztük. Az egyik generátorhoz való, a másik dinamóhoz, az utángyártott alu tuning ékszíjtárcsák mind dinamóhoz vannak, 4 mm-rel beljebb vannak ha generátorod van.
Van amelyik generátort át lehet alakítani, van amelyiket nem, mert olyan a tárcsája.

Nekem volt úgy, hogy az alsó ékszíjtárcsa alá tettem egy 4 mm-es távtartót. Nem elegáns megoldás, de semmi probléma nem volt.


A dinamós főtengely ékszíjtárcsa és a 71 előtti 30 mm-es pumpa alu fedéllel már necces, alig fér el.
ott a pont  Wink köszi, hogy leírtad!
ezek szerint nekem összejött: dinamós alsó ékszíjtárcsa, távtartó nélküli generátor ékszíjtárcsa, és 32mm-es külső szűrős olajpumpa...
tényleg súrlódik az alsó ékszíjtárcsa a motorlemezen, mert eltartja a pumpafedél.

És amikor távtartóztál a főtengelyen, akkor labirint-es tárcsát használtál, vagy már szimmeringeset? ha labirintest akkor nem tolta ki az olajat a tárcsa alól?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #70883 Dátum: 2014 Március 16, 20:38:21 »

Még egy kérdésem lenne!
Nem kapok sehol olyan széles peremű olajhűtő tömítést,ki lehet váltani a fehér tömítéssel,mert csak az van?
Vagy netán, a vörös szerelő pasztával átkenve össze lehet rakni a régi tömítéssel?
az nagyon nem oda való Cheesy

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Lazlow
« Hozzászólás #70882 Dátum: 2014 Március 16, 20:03:05 »

Evvel tutira.  Wink De van még egy bódé is  Grin

Ááá az is meglesz!  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70881 Dátum: 2014 Március 16, 20:02:53 »

Sajnos a tömítés készletben amit vettem, csak ez a fehér volt.
De viszont van benne 6 db vastag Ó gyűrű, de az bele megy a lyukakba,a fehér tömítés meg jó az Ó gyűrű közepébe,először erre gondoltam.
Akkor ezekszerint az nem úgy van.


A Victor Reinz készletből is van 3 féle: 1200-as (ebben csak a fehér, perem nélküli van) ami valójában régi 1200-as blokkhoz van, aztán van az 1600-as, amiben csak a peremes van, valamint van 1200-1600-ig, amiben mindkettő van.

A perem nélkülivel nem lehet összerakni az alu olajhűtőst, mert eldeformálódik és eltömíti a furatot, láttam már ilyet, valami tudós így rakta össze.

Sima o gyűrű nem jó oda.

Szükség esetén pasztázd be a régi, megkeményedett peremest és tedd azzal össze, mert egyébként kapható külön is, de sajnos csak a piros (Sabo) fajta, ami 4-5 év múlva tutira folyni fog.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70880 Dátum: 2014 Március 16, 19:58:51 »

Én a labirint miatt nem mertem a főtengely tárcsájából leszúratni. A generátoron meg valamiért van egy távtartó gyűrű. Adódótt a megoldás. Még az alsó ékszíjtárcsa alatti lemezt érdemes feltenni és a vele szemközti burkoló lemezt is odapróbálni. Ha ezek és a tárcsa közti hézag nagyjából hasonló, akkor pláne nem az alsó tárcsához nyúlnék.

Kétféle alsó (főtengely) ékszíjtárcsa van, 4 mm különbség van köztük. Az egyik generátorhoz való, a másik dinamóhoz, az utángyártott alu tuning ékszíjtárcsák mind dinamóhoz vannak, 4 mm-rel beljebb vannak ha generátorod van.
Van amelyik generátort át lehet alakítani, van amelyiket nem, mert olyan a tárcsája.

Nekem volt úgy, hogy az alsó ékszíjtárcsa alá tettem egy 4 mm-es távtartót. Nem elegáns megoldás, de semmi probléma nem volt.


A dinamós főtengely ékszíjtárcsa és a 71 előtti 30 mm-es pumpa alu fedéllel már necces, alig fér el.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70879 Dátum: 2014 Március 16, 19:53:37 »

Sajnos a tömítés készletben amit vettem, csak ez a fehér volt.
De viszont van benne 6 db vastag Ó gyűrű, de az bele megy a lyukakba,a fehér tömítés meg jó az Ó gyűrű közepébe,először erre gondoltam.
Akkor ezekszerint az nem úgy van.

a hat darab ó-gyűrű a blokk felekhez jár.

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #70878 Dátum: 2014 Március 16, 19:40:14 »

Rajzásig simán kész leszel vele!  Grin Grin
Evvel tutira.  Wink De van még egy bódé is  Grin

Lazlow
« Hozzászólás #70877 Dátum: 2014 Március 16, 19:16:56 »

Mai SZMB:

Alakul a rozsdabogi, majdnem kész a bontás  Grin Grin

Rajzásig simán kész leszel vele!  Grin Grin
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #70876 Dátum: 2014 Március 16, 19:10:26 »

Mai SZMB:

Alakul a rozsdabogi, majdnem kész a bontás  Grin Grin
Köszi a képeket!
Hát nem gyenge a rozsda!

Oldalak: 1 ... 238 239 240 241 242 [243] 244 245 246 247 248 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.