www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 Március 28, 15:19:22

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Tawaszi Rallye
Budapest
2024. május 11.
920121 Hozzaszólás 218 Témában írta 1606 Felhasználó
Legújabb tag: Stoye
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1985 1986 1987 1988 1989 [1990] 1991 1992 1993 1994 1995 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 10564192 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #967 Dátum: 2006 Február 23, 09:42:58 »

de nem érdemes a teljesítménygörbe leszálló ágán autózgatni. :-)



Ha mondjuk csak 30 lóerőre van szükséged a haladás fenntartásához ez két fodulaton tudod kivenni a motorból
Az egyik a teljesítmény görbe felszálló ága ahol kis belső ellenállásokkal alacsony fordulaton takarékosan ad le a motor ennyit.
A másik az említett leszálló ág ahol a motort túlpörgeted megnőnek a belső ellenállások súrlódások, ide játszik még be a rossz tötés csere is és leesett teljesítményt veszel ki belőle rossz hatásfokkal, mert szegény motornak saját maga korlátait is le kell gyűrnie.Ráadásul veszettül kopik is minden.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #966 Dátum: 2006 Február 23, 09:38:26 »


kössz. :-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #965 Dátum: 2006 Február 23, 09:38:14 »

A mostanim is ilyen.
"D"-s
Látod az 1700-as fordulaton maximalizálódó nyomatékot?  Grin

Nevetséges 76 Nm-em nekem lesz 1500-on is!  Grin Grin Grin

Én is nagyon kíváncsi vagyok a mérésekre, amint jó idő lesz leméretem a gépet!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #964 Dátum: 2006 Február 23, 09:36:15 »

Volt 1303-asban 1192-es motor? Ezt nem is tudtam... Ez milyen blokk lehetett?

A mostanim is ilyen.
"D"-s
Látod az 1700-as fordulaton maximalizálódó nyomatékot?  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #963 Dátum: 2006 Február 23, 09:34:36 »

Itt egy táblázat: http://www.vw-1303.com/technik.html

Tudom hogy 03-as de elég sok infót ki lehet hámozni belőle.
A maximális teljesítmény leadásához tartozó fordulatszám lehet a mérvadó.
Tehát ILLIK ez alatt tartani kicsivel.
AJÁNLOTT ez alatt tartani sokkal kb (60-70%on ?)

Volt 1303-asban 1192-es motor? Ezt nem is tudtam... Ez milyen blokk lehetett?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #962 Dátum: 2006 Február 23, 09:31:42 »

én is megtudhatnám amire kiváncsi vagyok?
Meddig szabad a motort pörgetni? 2500? 3000?  tovább?

Szerintem a (széria) bogármotort bármeddig lehet forgatni, az AB-es 4400-ig forognak a régebbiek meg 4000 köré, mert az áramlási veszteségek itt már korlátozzák a töltéscserét, nem forog tovább, valamint a gyári vezérműtengely vezérlési idejei is max. ehhez jók. A forgattyús mechanizmus, még a régi blokkokkal is elviseli a 4000-res fordulatot hosszútávon is, pláne a gyári kompresszióviszonnyal. Ezek alapján azt mondom, hogy addig pörgesd, amíg húz jól, ez olyan 3500-as fordulat, ott érdemes elváltani, de a motor bírja, de nem érdemes a teljesítménygörbe leszálló ágán autózgatni. :-)

Az AS41-es motortömbök a széria főtengellyel, kicsit szorosabbra húzva a blokkcsavarokat (70Nm) tartósan bírják az 5000-es fordulatot maximum 9:1-hez kompresszióig. Felette sok dolgot módosítani kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #961 Dátum: 2006 Február 23, 09:30:07 »


Szerintem meg pont nagyon jó, hogy jól gyorsul, hamar beleszalad a 100-ba, dugsz egy negyediket és leesik a fordulat...szépen utazol. Nem olyan rövid az első három, így is hosszabb, mint a sima bogárváltó.

Én 303S-emben azt imádtam hogy már a kissebb fokozatokat is szépen hosszan lehetett huzatni.
Érezhető volt a nyomaték görbe lapossága.
Eyg rövidebb váltónál ebből kopik kicsit.
Tudod én öregapósan autózok. Wink
Imádom a nyomatékot, a lóerőt meg leszarom. Tongue
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #960 Dátum: 2006 Február 23, 09:26:26 »

A félhosszú váltó bogárban szerintem annak ellenére hogy majdnem olyan hosszú mint a hosszú talán kicsit kényelmetlenül rövid maradna az első 3 fokozatban.
Az a TYPek nagyobb kasztnijához van hangolva szerintem.


Szerintem meg pont nagyon jó, hogy jól gyorsul, hamar beleszalad a 100-ba, dugsz egy negyediket és leesik a fordulat...szépen utazol. Nem olyan rövid az első három, így is hosszabb, mint a sima bogárváltó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #959 Dátum: 2006 Február 23, 09:24:24 »

A 129 az hosszú 4. hosszú vég vagy a gyári AO-s?

A 129 az hosszúváltó, pl. egy 1303S-ből.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #958 Dátum: 2006 Február 23, 09:20:00 »

én is megtudhatnám amire kiváncsi vagyok?
Meddig szabad a motort pörgetni? 2500? 3000?  tovább?

Itt egy táblázat: http://www.vw-1303.com/technik.html

Tudom hogy 03-as de elég sok infót ki lehet hámozni belőle.
A maximális teljesítmény leadásához tartozó fordulatszám lehet a mérvadó.
Tehát ILLIK ez alatt tartani kicsivel.
AJÁNLOTT ez alatt tartani sokkal kb (60-70%on ?)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 23, 09:23:57 írta 1303LS »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #957 Dátum: 2006 Február 23, 09:10:50 »

Tudom, hogy volt már róla szó korábban, csak nem emlékszem mikor.

Meddig illik forgatni a motort? milyen fordulatig? és meddig szabad?
szeretném a fordulatszámot sebességben konkretizálni, a saját példámon.

Gumi: 165/80 R15
Váltó 4,375

Gang1000   1500   2000   2500   3000   3500   4000   4500   5000   5500      6000   6500   7000   7500   8000   
 1.      7       10      14      17      21         24      28      31      35         38         42      45      49   52   56   
 2.      13      19      26      32      39         45      51      58      64         71         77      84      90   96   103   
 3.      20      30      40      50      60         70      80      90      100         110      120      130      141      151      161   
 4.      30      45      60      74      89      104      119      134      149      164      179      194      208      223      238   
Angaben in km/h pro U/min

én is megtudhatnám amire kiváncsi vagyok?
Meddig szabad a motort pörgetni? 2500? 3000?  tovább?
1303LS
« Hozzászólás #956 Dátum: 2006 Február 23, 09:01:07 »

A félhosszú váltó bogárban szerintem annak ellenére hogy majdnem olyan hosszú mint a hosszú talán kicsit kényelmetlenül rövid maradna az első 3 fokozatban.
Az a TYPek nagyobb kasztnijához van hangolva szerintem.
1303LS
« Hozzászólás #955 Dátum: 2006 Február 23, 08:57:23 »

A 129 az hosszú 4. hosszú vég vagy a gyári AO-s?

Ha már így benne lennél.
Egy ilyen a CSP-tól:
4. Gear 0.77 keyed ERCO
314 000 077S   286.00 EUR/set    Grin
1303LS
« Hozzászólás #954 Dátum: 2006 Február 23, 08:54:22 »

195/60-as gumivel 4000-es fordulaton a különböző váltókkal így megy a gép:
114 km/h
127 km/h
129 km/h

A 129 az hosszú 4. hosszú vég vagy a gyári AO-s?
1303LS
« Hozzászólás #953 Dátum: 2006 Február 23, 08:52:26 »

http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/16774.jpg

159 EUR, csak beépíteni megfelelően nem egyszerű.
Na de aaz vagy 40000+szállítás.
Azt írta mellé a Baditz, hogy original teile AUDI VW

Kicsit bütykölsz vele na és? Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #952 Dátum: 2006 Február 23, 08:51:40 »

195/60-as gumivel 4000-es fordulaton a különböző váltókkal így megy a gép:
114 km/h
127 km/h
129 km/h

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #951 Dátum: 2006 Február 23, 08:48:01 »

Baditz hirdet 3.88-as végáttételt a Depoban 29900ft

http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/16774.jpg

159 EUR, csak beépíteni megfelelően nem egyszerű.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #950 Dátum: 2006 Február 23, 08:42:24 »



A tuti hosszú váltó egy 0,89-es 4 fokozatú váltó lenne 3.875-ös végáttétellel. De ilyet nem gyártottak, ilyet csak építeni lehet. Én tervezem is egy ilyen építését.





Baditz hirdet 3.88-as végáttételt a Depoban 29900ft
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #949 Dátum: 2006 Február 23, 08:38:07 »

azt nézem, de nem vergődök vele ződágra.
Akkor most melyik a leghoszabb váltó? mert látom a hosszú váltók között is van valamicske különbség!
nem?

Én szerintem 3 féle bogár/typ3 váltó van, a sima rövidnek mondott, aminek a végáttétele 4.375 és a 4. fokozat 0.93-as
Aztán van a "félhosszúnak" becézett (pl. DC kódú) váltó, aminek a végáttétele 4.125, de a negyedik fokozata hosszabb, mint bármelyik másnak, azaz 0.89. Ezzel ez a váltó csak egy hajszállal rövidebb, mint a hosszúnak mondott (pl. AO kódú) 3.875-ös végáttételű de csak a rövid 4. fokozatú (0.93) hosszúváltó. Az 1.2.3. fokozatok minden váltónál azonosak.

A tuti hosszú váltó egy 0,89-es 4 fokozatú váltó lenne 3.875-ös végáttétellel. De ilyet nem gyártottak, ilyet csak építeni lehet. Én tervezem is egy ilyen építését.

Itt van táblázat: http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebetechnik.php


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #948 Dátum: 2006 Február 23, 08:03:35 »

Ezt, most, itt, meg választások előtt nem kéne.... talán.....  Evil Grin Evil Grin Evil

ezaz, szűrjük le, hogy Martin balos, ezért állított az autón, én meg ugyancsak balos vagyok, mert nem ellenkeztem  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29029


Road Force One

« Hozzászólás #947 Dátum: 2006 Február 23, 07:17:57 »

nekem is félrehúzott, elvittem Martinhoz, az egyik fékpofáról nagy darabok le voltak pattanva(tán még 3 éves sem volt), jobbra húzott..most balra húz Smiley

Ezt, most, itt, meg választások előtt nem kéne.... talán.....  Evil Grin Evil Grin Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27018


« Hozzászólás #946 Dátum: 2006 Február 22, 23:00:49 »

nekem is félrehúzott, elvittem Martinhoz, az egyik fékpofáról nagy darabok le voltak pattanva(tán még 3 éves sem volt), jobbra húzott..most balra húz Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #945 Dátum: 2006 Február 22, 22:37:16 »

Sziasztok!
Hetek ota be sem neztem a forumra - levegot is alig van idom venni.
Segitsegetekre van szuksegem: eros fekezesnel balra huz a jargany - de veszettul. Allitsunk a fekpofakon vagy fekhenger-problema leszÍ?
A legjobbakat - es kellemes meleg levegot mindekinek! Smiley

Ha már egy fék "veszettül" félrehú akkor:
Szét szed
Pofákat ellenőriz szükség szerint cserél
Munkahengereket néz nem-e folyik-e.Javít-felújít vagy cserél.
Összerak, szépen beállít
Örül, sört iszik

Ok lehet betét leszakadás a fogó oldalon olaj folyás a nem fogó oldalon ha hirtelen a tünet.
Ha szép lassan alakult ki akkor elkopott betét folyás beragadt munkahenger.

Féket tessék tengeelyenként együtt javítani.
Fék nem játék.
Nem óriási összeg.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #944 Dátum: 2006 Február 22, 22:29:40 »

Sziasztok!
Hetek ota be sem neztem a forumra - levegot is alig van idom venni.
Segitsegetekre van szuksegem: eros fekezesnel balra huz a jargany - de veszettul. Allitsunk a fekpofakon vagy fekhenger-problema leszÍ?
A legjobbakat - es kellemes meleg levegot mindekinek! Smiley

állítsatok a fékpofákon, vagy fékhenger-probléma lesz ;-)
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #943 Dátum: 2006 Február 22, 22:24:26 »

Hat a blokk jobb felen (1.,2.) a felso sorban a ket szelso, meg a bal felen a felso hatso (4.) csavar  Grin
Es termeszetesen a 3-as hengernel a lendkerek feloli felso az sullyesztett csavar. Smiley
OK, köszi! Most hirtelen nincs elöttem hogy miért is, de gondolom a süllyesztések miatt... Smiley

'81 Hecho en México
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #942 Dátum: 2006 Február 22, 22:21:26 »

az a kis kép ne tévesszen meg! az nem az övé! az a T1  Gumballról, amiről az elöbb mondta SiD hogy lerobbant útközben.
Má megint árnyékra vetödtem. Grin Grin

Tóth Zoltán
matchbox
« Hozzászólás #941 Dátum: 2006 Február 22, 22:16:23 »

Sziasztok!
Hetek ota be sem neztem a forumra - levegot is alig van idom venni.
Segitsegetekre van szuksegem: eros fekezesnel balra huz a jargany - de veszettul. Allitsunk a fekpofakon vagy fekhenger-problema leszÍ?
A legjobbakat - es kellemes meleg levegot mindekinek! Smiley
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #940 Dátum: 2006 Február 22, 22:00:17 »

Ahoy.
Tegyél felfele lécci nagyobb képet a BUSZODRÓL.!
az a kis kép ne tévesszen meg! az nem az övé! az a T1  Gumballról, amiről az elöbb mondta SiD hogy lerobbant útközben.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #939 Dátum: 2006 Február 22, 21:58:36 »

beleraktam a buszomba a motort Smiley Smiley
Ahoy.
Tegyél felfele lécci nagyobb képet a BUSZODRÓL.!

Tóth Zoltán
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #938 Dátum: 2006 Február 22, 21:52:03 »

beleraktam a buszomba a motort Smiley Smiley
1303LS
« Hozzászólás #937 Dátum: 2006 Február 22, 21:46:51 »

azt nézem, de nem vergődök vele ződágra.
Akkor most melyik a leghoszabb váltó? mert látom a hosszú váltók között is van valamicske különbség!
nem?
Asszem ott is le van írva hogy olyat nem csináltak.
"rövid váltó" hosszú végáttétellel.
Leon 1303
« Hozzászólás #936 Dátum: 2006 Február 22, 21:43:33 »

Viszont a hosszú váltó fokozatáttételei egy picit rövidebbek mind a rövidé.
Szóval csak a véglehajtást számolni nem jó, mert a hosszú váltó nem annyival hosszabb mint a véglehejtás külömnbség.
Asszem a vácibogarasok oldalán van komoly táblázat.
azt nézem, de nem vergődök vele ződágra.
Akkor most melyik a leghoszabb váltó? mert látom a hosszú váltók között is van valamicske különbség!
nem?
1303LS
« Hozzászólás #935 Dátum: 2006 Február 22, 21:40:46 »

ezek a hosszúak:
VW 1500 [68/08 - 72/08] : 4,125 (8:33)
VW 1302 S (1600) [68/08 - 72/08] : 4,125 (8:33)
VW 1303 S (1600) [72/08-tól] : 3,875 (8:31)



Viszont a hosszú váltó fokozatáttételei egy picit rövidebbek mind a rövidé.
Szóval csak a véglehajtást számolni nem jó, mert a hosszú váltó nem annyival hosszabb mint a véglehejtás külömnbség.
Asszem a vácibogarasok oldalán van komoly táblázat.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #934 Dátum: 2006 Február 22, 21:37:41 »

ez a rövid nem?
a hosszú valami 3,8 vagy mennyi végáttételű nem?

ezek a hosszúak:
VW 1500 [68/08 - 72/08] : 4,125 (8:33)
VW 1302 S (1600) [68/08 - 72/08] : 4,125 (8:33)
VW 1303 S (1600) [72/08-tól] : 3,875 (8:31)

Leon 1303
« Hozzászólás #933 Dátum: 2006 Február 22, 21:36:00 »

3,875
Leon 1303
« Hozzászólás #932 Dátum: 2006 Február 22, 21:33:53 »

Váltó 4,375

ez a rövid nem?
a hosszú valami 3,8 vagy mennyi végáttételű nem?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18387


1969

« Hozzászólás #931 Dátum: 2006 Február 22, 21:27:10 »

Tudom, hogy volt már róla szó korábban, csak nem emlékszem mikor.

Meddig illik forgatni a motort? milyen fordulatig? és meddig szabad?
szeretném a fordulatszámot sebességben konkretizálni, a saját példámon.

Gumi: 165/80 R15
Váltó 4,375

Gang1000   1500   2000   2500   3000   3500   4000   4500   5000   5500      6000   6500   7000   7500   8000   
 1.      7       10      14      17      21         24      28      31      35         38         42      45      49   52   56   
 2.      13      19      26      32      39         45      51      58      64         71         77      84      90   96   103   
 3.      20      30      40      50      60         70      80      90      100         110      120      130      141      151      161   
 4.      30      45      60      74      89      104      119      134      149      164      179      194      208      223      238   
Angaben in km/h pro U/min

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 992


« Hozzászólás #930 Dátum: 2006 Február 22, 21:12:26 »

A Hoffmann oldaláról->
duplaszívós hengerfejhez:
16 db tőcsavar:
Length: 9 pieces = 23.5 cm, 3 pieces = 19.9 cm und 4 pieces = 18.5 cm

de hova kell az a 3 db 19.9 cm-es darab? Huh


Hat a blokk jobb felen (1.,2.) a felso sorban a ket szelso, meg a bal felen a felso hatso (4.) csavar  Grin
Es termeszetesen a 3-as hengernel a lendkerek feloli felso az sullyesztett csavar. Smiley

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #929 Dátum: 2006 Február 22, 19:31:29 »

nem tudja valaki milyen csapágy van a dinamóba.holnap meg kéne csinálnom egyet,de jó lenne ha minden meglenne,és nem utána kéne rohangálni csapágyért.6202-es csapágy lenne??
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #928 Dátum: 2006 Február 22, 18:48:04 »

*-hoz jársz alkatrészért? Annyiból feljöhetsz kocsival a bakátsra is.Bakátson tutira van kb 6 hónapja vettem ott 125-ös fúvókát!!
*-ag elszokta postazni ami kell.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Oldalak: 1 ... 1985 1986 1987 1988 1989 [1990] 1991 1992 1993 1994 1995 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.168 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.