www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 12, 15:27:04
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1750
1751
1752
1753
1754
[
1755
]
1756
1757
1758
1759
1760
...
2016
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 14037713 alkalommal)
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10442 Dátum:
2006 November 28, 22:27:08 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 22:06:44
lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D
Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10441 Dátum:
2006 November 28, 22:06:44 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 November 28, 21:47:26
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni
, vagy állíts magasabb alapjáratot
de azért a 10 perc túl soknak tánik
lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D
Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10440 Dátum:
2006 November 28, 21:47:26 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 21:33:56
Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!
Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni
, vagy állíts magasabb alapjáratot
de azért a 10 perc túl soknak tánik
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10439 Dátum:
2006 November 28, 21:33:56 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 19:47:55
A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.
Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.
Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!
Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10438 Dátum:
2006 November 28, 21:21:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 16:42:12
Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.
En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10437 Dátum:
2006 November 28, 19:50:27 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 18:14:52
Lehet!
főleg a szimmering befogatása érdekel
A szimmering kicsit erős illesztéssel van a blokkban. Kézzel majdnem benyomható, de mégsem. A régit csavarhúzóval ki lehet ügyesen fordítani a főtengely egyik stiftjére támasztva a csavarhúzót.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10436 Dátum:
2006 November 28, 19:47:55 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 18:14:52
Lehet!
Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel
A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.
Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10435 Dátum:
2006 November 28, 18:23:39 »
Nekem halt meg így - igaz Wartburg - motorom. Beakadt a kemény rugóacél a henger és a dugó közé a kipuffo ablaknál. Képzelheted.
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 28, 17:49:18
most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10434 Dátum:
2006 November 28, 18:20:47 »
elég ha egyszer ki esik csak 1 db.
ez azoknál nagy probléma, akik nem a "hagyományos" hengerürtartalmú motorokat használják.
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 28, 17:49:18
most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10433 Dátum:
2006 November 28, 18:14:52 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 18:08:32
Persze, léghűtés, négy kerék (fékezett mind a négy) tekerhető kormány, kifelé nyíló ajtók, utcára néző ablakok.
Annyi hasonlóság van, mint egy Lada és egy BMW között. Ha kényszerítenek felsorolok vagy százat. Ha értelmesen nézzük akkor egy sincs.
Lehet!
Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10432 Dátum:
2006 November 28, 18:08:32 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 18:05:09
Most adtam el:D
Amugy iszonyat sok hasonlóság van a 2 kocsi között!
Persze, léghűtés, négy kerék (fékezett mind a négy) tekerhető kormány, kifelé nyíló ajtók, utcára néző ablakok.
Annyi hasonlóság van, mint egy Lada és egy BMW között. Ha kényszerítenek felsorolok vagy százat. Ha értelmesen nézzük akkor egy sincs.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10431 Dátum:
2006 November 28, 18:05:09 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 16:42:59
Akkor inkább vegyél kispolszkit.
Most adtam el:D
Amugy iszonyat sok hasonlóság van a 2 kocsi között!
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10430 Dátum:
2006 November 28, 18:02:09 »
Magas fordulaton (nem széria typ1 motor) előállhat olyan szerencsétlen helyzet hogy a biztosító olyan irányban áll hogy az alsó vagy felső holtponti irányváltáskor a kis fül tömegénél fogva egyszerűen összenyomódik(tehetetlenség) és simán kijön a helyéről.
Ezt mondják az okosok, de elképzelhetőnek tartom.Bár nem tudom hol lehet az a határ ami fordulat felett mindez megtörténhet egy gyári biztosítóval.
Gondolom nem 5000-5000 fordulat környékén.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10429 Dátum:
2006 November 28, 17:54:21 »
Idézetet írta: KIZS - 2006 November 28, 17:49:18
most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem
Nem is a kopott hengeres 2500-at forgó 31.5 lóerős motorokról van szó, hanem a nagy lökettérfogatú, forgós, izmos gépekről, mint a mieink...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10428 Dátum:
2006 November 28, 17:49:18 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 28, 17:02:14
A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!
Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.
most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10427 Dátum:
2006 November 28, 17:44:14 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 28, 17:02:14
A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!
Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.
A másik okosság pedig a csapszegre egy 45 fokos letörést csinálni, a rugós biztosítógyűrű két behajló végét levágni és kész. Bepattintod, ha a csapszeg nekimegy a letörés miatt szétfelé feszíti, nem bírja kilökni. A levágott végek miatt a kiszerelés nem könnyű, de megoldható.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10426 Dátum:
2006 November 28, 17:04:09 »
valami ilyesmire gondoltam.
kösz
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 28, 17:02:14
A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!
Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10425 Dátum:
2006 November 28, 17:02:14 »
A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!
Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.
Idézetet írta: Balage - 2006 November 28, 16:58:47
ez mire jó?
sok helyen láttam már, de nem tudok rájönni.
illetve sejtéseim vannak, de nem vagyok benne biztos
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=172
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10424 Dátum:
2006 November 28, 16:58:47 »
ez mire jó?
sok helyen láttam már, de nem tudok rájönni.
illetve sejtéseim vannak, de nem vagyok benne biztos
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=172
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10423 Dátum:
2006 November 28, 16:55:57 »
Stunt!
Küldtem mail-t.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10422 Dátum:
2006 November 28, 16:55:32 »
Nekem volt román teherautóm. A tapasztalatom az, hogy kétes esetben hasznos a papír, mintegy "meghordja" a tömítő anyagot. Én az Elring féle tömítőt használom, ez az a fajta, ami szétszerelésnél állítólag elporlik.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 16:42:12
Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10421 Dátum:
2006 November 28, 16:42:59 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 16:07:02
Ha jól láttam 50 rongy lenne a fékdobok+betétek?
Ez nagyon sok...
Bár viszonyítási alapom a kispolski! abba ez az egész 12e huf-ból kijött:D
alapjáratnak mennyit szoktatok állítani? akönyvebn 850van de nekem 950 körül kezd szépen járni!
Akkor inkább vegyél kispolszkit.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10420 Dátum:
2006 November 28, 16:42:12 »
Idézetet írta: aptom - 2006 November 28, 16:33:03
1. igen, de specifikusan engem a nagyobb hengerhez érdekelne, mivel e tömítéskészletben ilyen nincs (pl. 94mm)
2. hehe, ezért irtam hogy LÁMA
Egyébként miért nem elég pl. a LOCTITE 5699, minek a papir?
Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10419 Dátum:
2006 November 28, 16:38:45 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 28, 15:16:04
És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?
Azt tudják, hogy sokkal erősebbek, 40%-kal nehezebbek, cserébe ÁLLÍTÓLAG 10-ből 4 biztosan enged a porozitása miatt, mert nem valami minőségi öntvények.
Nincs vele közvetlen tapasztalatom.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10418 Dátum:
2006 November 28, 16:33:03 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 28, 15:34:23
1. A hengertalp alá papírból és tömítőpaszta - normál esetben
2. CSÖKKENTENI kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor az maga a tömítés. Meg esetleg egy kis paszta, attól függ, mit használsz. Sziloplaszt biztos nem
1. igen, de specifikusan engem a nagyobb hengerhez érdekelne, mivel e tömítéskészletben ilyen nincs (pl. 94mm)
2. hehe, ezért irtam hogy LÁMA
Egyébként miért nem elég pl. a LOCTITE 5699, minek a papir?
'81 Hecho en México
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10417 Dátum:
2006 November 28, 16:07:02 »
Ha jól láttam 50 rongy lenne a fékdobok+betétek?
Ez nagyon sok...
Bár viszonyítási alapom a kispolski! abba ez az egész 12e huf-ból kijött:D
alapjáratnak mennyit szoktatok állítani? akönyvebn 850van de nekem 950 körül kezd szépen járni!
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10416 Dátum:
2006 November 28, 15:34:23 »
1. A hengertalp alá papírból és tömítőpaszta - normál esetben
2. CSÖKKENTENI kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor az maga a tömítés. Meg esetleg egy kis paszta, attól függ, mit használsz. Sziloplaszt biztos nem
Idézetet írta: aptom - 2006 November 28, 15:23:45
Ide milyen tömítés kerül? Úgy értem ?) Ha növelni kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor tömítés szempontjából hogy változik a helyzet?
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10415 Dátum:
2006 November 28, 15:23:45 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 11:01:46
Enyém meg csütörtökön!
Egyébként szépen szembesültünk jónéhány problémával, pl, hogy a 94-es hengerekhez kimart nagyobb hengerfuratok esetében a hengerpalást tömítőfelülete ráér a hengerfej csavar menet-perselyére, és az jobban kilóg, tehát azt is le kellett szedni homlokmaróval, de aztán a tömítést is meg kell oldani, ne folyjojn ott az olaj.
...
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=126
..
Lenne ide pár LÁMA kérdésem (csak hogy tanuljak vmit
)
Ide milyen tömítés kerül? Úgy értem a hengertalp alá (kivágsz papírból egyet?(94mm) vagy elég a tömítőpaszta?) Ha növelni kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor tömítés szempontjából hogy változik a helyzet?
'81 Hecho en México
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10414 Dátum:
2006 November 28, 15:16:04 »
És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 15:12:49
A csapágy beverődésre az AS21-es blokk hajlamos a legkevésbé, viszont hajlamosabb repedni, mint az AS41-es, ami kicsit rugalmasabb, puhább anyagból van, de beverődésre hajlamosabb és az egész kevésbé merev, torzióra hajlamosabb.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10413 Dátum:
2006 November 28, 15:12:49 »
Idézetet írta: Balage - 2006 November 28, 14:50:16
fák jú!
akkor axilálisan billeg, ez gondolom annyira nem jó
A billegés az tényleg nem jó. 4-6 századra kell illeszteni a hajtórudat. Ha így van illesztve, akkor amikor olaj van a csapágyban oldalra a hajtórúd egyáltalán nem billethető, eltolni a forgattyúcsapon el lehet kb. 1 mm-t.
Az okosok ( Gene Berg, Lousi Vittone (Empi) etc.) azt mondják, hogy a tuningra épített blokkot csak egyszer lehet vonalba fúrni és akkor a legjobb. Nem azért, mert sok anyag kikerül belőle, hanem azért, mert amikor először benyomódnak a csapágyak a (látszólagos) csapágylétrába, akkor az anyag zömül és a maximális kleménységét akkor éri el. Egy pontos első vonalbafúrás után a csapágy a lehető legstabilabban ül a fészekben, beverősére a legkevésbé hajlamos. A második vonalbafúrásra már akkor kerül sor általában, amikor a blokk már fárad, sok fárasztó igénybevételt kapott és repedésre hajlamosabb.
A csapágy beverődésre az AS21-es blokk hajlamos a legkevésbé, viszont hajlamosabb repedni, mint az AS41-es, ami kicsit rugalmasabb, puhább anyagból van, de beverődésre hajlamosabb és az egész kevésbé merev, torzióra hajlamosabb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10412 Dátum:
2006 November 28, 14:50:16 »
fák jú!
akkor axilálisan billeg, ez gondolom annyira nem jó
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 14:33:50
A két irány tengelyirány (axiális) és sugárirány (radiális).
nem észak meg dél meg fel meg le...meg oldal meg tat meg far... meg függőleges..
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10411 Dátum:
2006 November 28, 14:33:50 »
Idézetet írta: Balage - 2006 November 28, 12:08:54
Van még egy olyan jelenség, hogy a hajtókarók oldal irányban elbillennek, illetve csúsztatható is oldalra 1-1 mm-t. Függőleges irányba
A két irány tengelyirány (axiális) és sugárirány (radiális).
nem észak meg dél meg fel meg le...meg oldal meg tat meg far... meg függőleges..
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10410 Dátum:
2006 November 28, 14:31:19 »
Idézetet írta: Balage - 2006 November 28, 12:08:54
Szóval azt mondod, hogy érdemes még foglalkozni ezzel a blokkal.
AS 41ről van szó. Már majdnem kidobtam.
Egy barátomnak épülne belőle motor.
Van még egy olyan jelenség, hogy a hajtókarók oldal irányban elbillennek, illetve csúsztatható is oldalra 1-1 mm-t. Függőleges irányba nem lötyög.
Ez a billenés mennyire természetes dolog?
Még egy körre menthető ez a blokk, ne dobd ki.
A hajtórudak a hajtókarcsapokon oldalirányban elcsúsztathatók, sőt kell, is, hogy elcsúsztathatók legyenek, ezen a résen távozik az olaj a hajtókarcsapágyból. Azt hiszem olyan 0.7-nek kell lenni.
A csapágycsésze elég csúnya...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10409 Dátum:
2006 November 28, 12:27:11 »
most jött aweber könyvem!!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10408 Dátum:
2006 November 28, 12:23:35 »
én is kobelsmit csapágyakat rendeltem !
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10407 Dátum:
2006 November 28, 12:16:42 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 08:42:26
Amikor melegen valami barom jól berántja a kéziféket akkor van ez, hogy ovális lesz.
A felszabályozás alapvetően arra jó, amikor a dob felülete belül már be van maródva és ezt kiveszik egy kis fogásmélységgel. Amikor azonban az egész dob ovális, gyakran akkora fogásmélységet kellene venni, hogy a dob átmérője annyival nagyobb lesz, hogy a fékpofa nem passzol hozzá, mert az íve jelentősen kisebb és az első sokszáz kilométeren nagyon szar lesz a fékhatás....vagy pedig a betéteket hozzá kell igazítani. Ez nem kis munka úgy, hogy pontos legyen.
Én azt mondom dobot kell cserélni.
Először nézesd meg egy esztergályossal. Ha még nem volt felszabályozva, akkor még lehet, hogy esztergálható. Akkor viszont érdemes a túloldalit is, hogy a fékhatás (a Stunt mester által említett okok miatt...) egyforma legyen a két oldalon.
Mondjuk ha újrabetétezteted a fékpofákat, akkor krétás módszerrel egy unalmas délutánon bele tudod egy reszelő/ráspoly kombó segítségével a fékbetétet faragni az esztergált dobba.
Ha van pénzed, szerintem szintén fékdob csere, de én komplett garnitúrát tennék fel, azzal jó10 évig semmi bajod nem lesz. Úgy 50 ropiból (saccperkábé..) megúszhatod. Plusz gyári fékpofák? (Talán az is benne lehet az 50-ben?...)
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10406 Dátum:
2006 November 28, 12:14:48 »
Ez meg a csapágy belső fele!
A főtengelyen semmi karcolás nem látható!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10405 Dátum:
2006 November 28, 12:08:54 »
Szóval azt mondod, hogy érdemes még foglalkozni ezzel a blokkal.
AS 41ről van szó. Már majdnem kidobtam.
Egy barátomnak épülne belőle motor.
Van még egy olyan jelenség, hogy a hajtókarók oldal irányban elbillennek, illetve csúsztatható is oldalra 1-1 mm-t. Függőleges irányba nem lötyög.
Ez a billenés mennyire természetes dolog?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10404 Dátum:
2006 November 28, 12:01:25 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 12:00:35
A főtengely csapágy belül 0.5 mm-es (kettes túlméret) kívül meg 1.0 mm-es, tehát itt is kettes túlméret.
A hajtókar csap 0.25-ös egyes túlméret.
A fészek elég biztató, a közepén nincs benyomódva a külső csapányhorony. Egyszer még biztos felújítható. Az is lehet, hogy a vonalbafúrás szem szükséges...de azért ajánlott.
...és Kolbenschmidt csapágyak, ezek a legjobbak, vitán felül.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10403 Dátum:
2006 November 28, 12:00:35 »
Idézetet írta: Balage - 2006 November 28, 11:31:56
ezekből mit lehet kiolvasni?
Ez volt a főtengelynél
<beszúrt kép törölve>
ez meg az egyik hajtókarnál
<beszúrt kép törölve>
ez meg a lendkerél felöli csapágy fészke, az a csapágyat már nem találtam meg
<beszúrt kép törölve>
A főtengely csapágy belül 0.5 mm-es (kettes túlméret) kívül meg 1.0 mm-es, tehát itt is kettes túlméret.
A hajtókar csap 0.25-ös egyes túlméret.
A fészek elég biztató, a közepén nincs benyomódva a külső csapányhorony. Egyszer még biztos felújítható. Az is lehet, hogy a vonalbafúrás szem szükséges...de azért ajánlott.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
1750
1751
1752
1753
1754
[
1755
]
1756
1757
1758
1759
1760
...
2016
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...