www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 22, 01:53:41

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921344 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1972 1973 1974 1975 1976 [1977] 1978 1979 1980 1981 1982 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14639011 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1571 Dátum: 2006 Március 09, 13:52:35 »

Bárcsak az én kocsimnál is ez lehetne az indok...
Laza illesztéssel egészen jó erőben van a moci. Alapjáraton (indításnál) az olajnyomás lámpája azért 2-3 másodperccel később alszik ki, mint felújítás előtt. Nomeg egy kis IFA-fíling a motorzaj miatt. De jó a hifim...

A gyári illesztés 0.04-0.15-ig jó, kopáshatár 0.19 mm. Ha az olajpumpád jó állapotú, akkor a 0.2 mm-es csapágyillesztési hézagot is megfelelően, megfelelő nyomással kitölti és a motor járása egyenletes és szép lesz, nem lesz zajos. További előnye, hogy nagy térfogatú olajat áramoltat át a csapágyon és a csapágy hőfoka alacsony marad. Az is előny, hogy a szűretlen olaj által szállított kopadékok sem okoznak komoly gondot. Hátránya, hogy ha valami híg olajat teszel bele 5W vagy még talán a 10W is híg, hamar csapágyasra megy a motor és a főtengely torziós deformációjának is nagyobb teret ad...
Érdemes lenne egy jó olajpumpát betenni és nekem nagy kedvencem az állítható olajnyomásszelep.

Most az olajpumpákról olvasok egy könyvben (Gene Berg írta), nagyon érdekes. Érdekes a szállítási diagramja a kisfuratos olajpumpának, valójában 3800 főtengely fordulat felett hiába növeled a fordulatot a pumpa nem szállít többet. Egy 30 mm-es Schadek pumpa 1800-on többet szállít, mint a 20mm-es kisfuratos maximálisan...de a kisfuratos blokkba nem szabad beletenni a nagyfuratos pumpát...stb. Sok érdekesség a 70-es évekből.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1570 Dátum: 2006 Március 09, 13:42:10 »

A köszörülési beszólásodból azt hittem hogy szarul köszörültek valamit.
Mi abaj a vez tengellyel?Csak a hangja vagy alapjárat is?
Azért kérdezem mert lehet hogy a mexikói blokkból csinálnék egy pörgőske 1.5öst a 64-es lökettel és ahhoz lehet hogy tennék egy kis sporttengelyt.Ez minden alapelképzelésemmel szembe megy, d eaz agyam azért forog.

Ezzel az engle W120-assal még be lehet állítani 900 körüli egyenletes alapjáratot, ha lejjeb viszed, akkor olyan a hangja, mintha az egyik henger nem lenne tökéletes. Tudod, nem úgy szól hogy brrrrrr, hanem hogy brbrbrbrbrbr, ami nem baj, hiszen végülis egy boxermotor... Viszont nagyon veszi vele a fordulatot.

Most összegondolom, hogy miket használok fel..és lesz egy csomó cuccom eladó. Pl. ez a tengely, olajhőmérő, olajnyomásmérő, fordulatszámmérő... majd felrakom az adok-veszekbe. Jó áron, mert nem akarok felhalmozni alkatrészeket.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető zsolt
Hozzászólások: 833


« Hozzászólás #1569 Dátum: 2006 Március 09, 13:06:00 »

Talán jó a denaturált szesz is, de azért az adalékoknak van egyéb oldószer hatásuk (adalékolásuk) is. Én még nem próbáltam denaturált szesszel, de könnyű tenni egy próbát. Egy deci benzin, kevés víz bele...és aztán beletenni egy kis adalékot és összerázni. Ha elegyedik, akkor oké, ha elkülönül egy kis üllepítés után akkor nem oké.
A denaturáltszesz tökéletesen megfelel. Én évek óta ezt öntök a benzinbe. Főleg így télen, mert szerintem baromi vizes a benzin. Ha enélkül megyek, sokszor rángat és kihagy a motor.Ez a legolcsób megoldás.Tankoláskor löttyintek a tankba 1-2 decit.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #1568 Dátum: 2006 Március 09, 12:37:02 »

Akkor a tudtom nélkül nekem is a spéci vezérműtengely kalapál (amit tudtom nélkül tettek be..), és nem a laza (elb.szott) csapágyillesztés miatt.  Wink Grin
Bárcsak az én kocsimnál is ez lehetne az indok...
Laza illesztéssel egészen jó erőben van a moci. Alapjáraton (indításnál) az olajnyomás lámpája azért 2-3 másodperccel később alszik ki, mint felújítás előtt. Nomeg egy kis IFA-fíling a motorzaj miatt. De jó a hifim...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #1567 Dátum: 2006 Március 09, 12:34:39 »

Cheesy

A hétvégén megint szétszedem, lemérem az összes forgattyúcsapot és ha kell ismét egy nagyobb túlméretre köszörültetem és addig csináltatom (mi lesz ez édesapám? Fogpiszkáló, ha el nem baszom") amíg nem lesz az összes siklócsapágy illesztése 0.06-0.08 között. Mikrométerrel megyek átvenni a munkát, csak a saját szememben bízok. Aztán a 294-es tengely 276-osra cserélem és szépen összerakom.  A Nightcruise-on szépen zenélő motorral leszek ott, azt hiszem egy sportkipufogó is alákerül, de ez még nem biztos.
ez az átka, ha valaki túlságosan ért valamihez. nekem a számítógépem épsége olyan kérdés, amiben nem engedek, idegesít is rendesen Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #1566 Dátum: 2006 Március 09, 12:33:35 »

Az egyik szelephézag kopogott egy kicsit (ezt beállítottam) aztán már csak a nagyobb emelésű, agresszívebb profilú tengely hangját lehetett hallani. Ne olyan zörgést képzelj, mintha csapágyas lenne, hanem olyat, amivel sokan eljárkálnak, mert nem veszik észre... De nem járt vele szépen...ellenben vette a fordulatot rendesen... Valamit valamiért.


Akkor a tudtom nélkül nekem is a spéci vezérműtengely kalapál (amit tudtom nélkül tettek be..), és nem a laza (elb.szott) csapágyillesztés miatt.  Wink Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #1565 Dátum: 2006 Március 09, 12:32:54 »

Az egyik szelephézag kopogott egy kicsit (ezt beállítottam) aztán már csak a nagyobb emelésű, agresszívebb profilú tengely hangját lehetett hallani. Ne olyan zörgést képzelj, mintha csapágyas lenne, hanem olyat, amivel sokan eljárkálnak, mert nem veszik észre... De nem járt vele szépen...ellenben vette a fordulatot rendesen... Valamit valamiért.

A főtengely gépmunkája sem zűrös, de ha már szétszedem akkor megnézetem, mert úgy tűnt, hogy nem csináltak olyan pontos munkát, mint szerettem volna. Csak elméleti jelentősége van, mert a nagyszállítású pumpám és a szabályozható olajnyomásommal 2 tizedes csapágyhézagot is lazán kiolajozok... :-)

A köszörülési beszólásodból azt hittem hogy szarul köszörültek valamit.
Mi abaj a vez tengellyel?Csak a hangja vagy alapjárat is?
Azért kérdezem mert lehet hogy a mexikói blokkból csinálnék egy pörgőske 1.5öst a 64-es lökettel és ahhoz lehet hogy tennék egy kis sporttengelyt.Ez minden alapelképzelésemmel szembe megy, d eaz agyam azért forog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1564 Dátum: 2006 Március 09, 12:26:31 »

Mi zörgött?

Az egyik szelephézag kopogott egy kicsit (ezt beállítottam) aztán már csak a nagyobb emelésű, agresszívebb profilú tengely hangját lehetett hallani. Ne olyan zörgést képzelj, mintha csapágyas lenne, hanem olyat, amivel sokan eljárkálnak, mert nem veszik észre... De nem járt vele szépen...ellenben vette a fordulatot rendesen... Valamit valamiért.

A főtengely gépmunkája sem zűrös, de ha már szétszedem akkor megnézetem, mert úgy tűnt, hogy nem csináltak olyan pontos munkát, mint szerettem volna. Csak elméleti jelentősége van, mert a nagyszállítású pumpám és a szabályozható olajnyomásommal 2 tizedes csapágyhézagot is lazán kiolajozok... :-)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 09, 12:28:54 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #1563 Dátum: 2006 Március 09, 12:20:55 »

Cheesy

A hétvégén megint szétszedem, lemérem az összes forgattyúcsapot és ha kell ismét egy nagyobb túlméretre köszörültetem és addig csináltatom (mi lesz ez édesapám? Fogpiszkáló, ha el nem baszom") amíg nem lesz az összes siklócsapágy illesztése 0.06-0.08 között. Mikrométerrel megyek átvenni a munkát, csak a saját szememben bízok. Aztán a 294-es tengely 276-osra cserélem és szépen összerakom.  A Nightcruise-on szépen zenélő motorral leszek ott, azt hiszem egy sportkipufogó is alákerül, de ez még nem biztos.

Mi zörgött?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1562 Dátum: 2006 Március 09, 12:19:34 »



Eggyel. Azt hiszem 7-es jelöléssel van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1561 Dátum: 2006 Március 09, 12:17:19 »

Cheesy

A W8AC gyertyanal kissebb hoertekut vegyek azt montad. De mennyivel?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1560 Dátum: 2006 Március 09, 12:14:39 »

Hogy haladsz a mocidal? Grin

 Cheesy

A hétvégén megint szétszedem, lemérem az összes forgattyúcsapot és ha kell ismét egy nagyobb túlméretre köszörültetem és addig csináltatom (mi lesz ez édesapám? Fogpiszkáló, ha el nem baszom") amíg nem lesz az összes siklócsapágy illesztése 0.06-0.08 között. Mikrométerrel megyek átvenni a munkát, csak a saját szememben bízok. Aztán a 294-es tengely 276-osra cserélem és szépen összerakom.  A Nightcruise-on szépen zenélő motorral leszek ott, azt hiszem egy sportkipufogó is alákerül, de ez még nem biztos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #1559 Dátum: 2006 Március 09, 12:11:10 »

OFF

STUNT, ment privi!

ON
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1558 Dátum: 2006 Március 09, 12:05:51 »

Nekem nincs bajom, ha valami (valaki) nem tetszik akkor odébbállok. Csak sajnálnám, ha ez az egyetlen műszaki topik is átalakulna bármi mássá. Ha szétnézünk a magyar hétköznapokban van 18-as felni, meg airbrush, de igazi műszaki ínyencség, szépen kivitelezett műszaki megoldásokkal...hát, egy-két kivételtől eltkintve...nagyon ritka.  Ezt a vonalat kellene erősíteni, szerintem.
Hogy haladsz a mocidal? Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1557 Dátum: 2006 Március 09, 11:56:58 »

De azért nincs öri-hari, ugye?  Cheesy

Nekem nincs bajom, ha valami (valaki) nem tetszik akkor odébbállok. Csak sajnálnám, ha ez az egyetlen műszaki topik is átalakulna bármi mássá. Ha szétnézünk a magyar hétköznapokban van 18-as felni, meg airbrush, de igazi műszaki ínyencség, szépen kivitelezett műszaki megoldásokkal...hát, egy-két kivételtől eltkintve...nagyon ritka.  Ezt a vonalat kellene erősíteni, szerintem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1556 Dátum: 2006 Március 09, 11:53:11 »

Ha a topik tele lenne zsúfolásig hasznos infókkal akkor lezíthatnánk egy kicsit.  De így? Szerinted rájön egy ide tévedt amatőr, hogy mit jelent az szmb rövidítés a témákból?

De azért nincs öri-hari, ugye?  Cheesy

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1555 Dátum: 2006 Március 09, 11:50:49 »

Bocs, de a denaturált szesz erre a célra nem alkalmas?
Hosszú távon én ezt használom, (ukrán benya...), eddig semmi nem fingott ki. A flakonon meg rajta, hogy vízzel , benzinnel, szerves oldószerrel jól elegyedik - vagy valami hasonló. Ára: kb. 350Ft/liter, adagolás 1 tank benzin 2dl.

Stunt, te szakember vagy, (olaj, üzemanyag, moci az utolsó csavarig...), szerinted ez nem járható út?

Talán jó a denaturált szesz is, de azért az adalékoknak van egyéb oldószer hatásuk (adalékolásuk) is. Én még nem próbáltam denaturált szesszel, de könnyű tenni egy próbát. Egy deci benzin, kevés víz bele...és aztán beletenni egy kis adalékot és összerázni. Ha elegyedik, akkor oké, ha elkülönül egy kis üllepítés után akkor nem oké.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1554 Dátum: 2006 Március 09, 11:48:52 »



Tudod, néha kell egy kicsit lazítani is.... Tdum, tegyük a másik topicban, de akkor semmi munkájuk nem lenne a moderátoroknak!  Evil

Télleg: Igyexünk mindent a helyén tenni! 

Ha a topik tele lenne zsúfolásig hasznos infókkal akkor lezíthatnánk egy kicsit.  De így? Szerinted rájön egy ide tévedt amatőr, hogy mit jelent az szmb rövidítés a témákból?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1553 Dátum: 2006 Március 09, 11:38:44 »

Némelyik karburátornak alul (oldalt) van leeresztő csavarja (nem leeresztő ez, hanem a főfúvóka ezen érhető el) azt kicsavarni és leengedni az úszóházat. Ez a legegyszerűbb.

Illetve...eszembe jutott mégvalami. Lehet kapni ezeket az üzemanyagrendszer tisztító adalékokat. Ezek egy része (pl. ProTec, STP) olyan, hogy hatásukra a benzin a belekerült vízzel emulziót tud képezni és a motor simán megeszi. Ez nagyon jó, mert a tankból is eltűnik a víz és a motornak ekkora mennyiségben nem okoz gondot, sőt, még javítja is az égést...

Na most lehet, hogy nagyon nem fogsz szeretni, de a legegyszerűbb módja az, ha kiemeled a kocsit a medencéből!  Evil Evil Evil
De a Te megoldásod is szimpatikus!! Bocsi!!

Tudod, néha kell egy kicsit lazítani is.... Tdum, tegyük a másik topicban, de akkor semmi munkájuk nem lenne a moderátoroknak!  Evil

Télleg: Igyexünk mindent a helyén tenni! 

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #1552 Dátum: 2006 Március 09, 11:34:58 »



Illetve...eszembe jutott mégvalami. Lehet kapni ezeket az üzemanyagrendszer tisztító adalékokat. Ezek egy része (pl. ProTec, STP) olyan, hogy hatásukra a benzin a belekerült vízzel emulziót tud képezni és a motor simán megeszi. Ez nagyon jó, mert a tankból is eltűnik a víz és a motornak ekkora mennyiségben nem okoz gondot, sőt, még javítja is az égést...

Bocs, de a denaturált szesz erre a célra nem alkalmas?
Hosszú távon én ezt használom, (ukrán benya...), eddig semmi nem fingott ki. A flakonon meg rajta, hogy vízzel , benzinnel, szerves oldószerrel jól elegyedik - vagy valami hasonló. Ára: kb. 350Ft/liter, adagolás 1 tank benzin 2dl.

Stunt, te szakember vagy, (olaj, üzemanyag, moci az utolsó csavarig...), szerinted ez nem járható út?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1551 Dátum: 2006 Március 09, 11:08:51 »

Na akkor beszéljünk SZMB-ről!
Mit kell tenni, ha víz kerül a karburátorba?

Némelyik karburátornak alul (oldalt) van leeresztő csavarja (nem leeresztő ez, hanem a főfúvóka ezen érhető el) azt kicsavarni és leengedni az úszóházat. Ez a legegyszerűbb.

Illetve...eszembe jutott mégvalami. Lehet kapni ezeket az üzemanyagrendszer tisztító adalékokat. Ezek egy része (pl. ProTec, STP) olyan, hogy hatásukra a benzin a belekerült vízzel emulziót tud képezni és a motor simán megeszi. Ez nagyon jó, mert a tankból is eltűnik a víz és a motornak ekkora mennyiségben nem okoz gondot, sőt, még javítja is az égést...
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 09, 11:18:20 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1550 Dátum: 2006 Március 09, 11:00:25 »

Amikor van egy kis időm idenézek az szmb rovatba, mert ez (és az adok-veszek) szinte az egyetlen, ami számomra érdekes, nem élek nagy közösségi sörözős életet.
Néha felmerül egy-két érdekesebb téma, de mostanában extraunalmas, hogy szétoffoljátok ezt is mindennel. Hasznos téma ez is, de nem itt.
Uff, én beszéltem. 

Na akkor beszéljünk SZMB-ről!
Mit kell tenni, ha víz kerül a karburátorba?

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1549 Dátum: 2006 Március 09, 10:55:31 »

Amikor van egy kis időm idenézek az szmb rovatba, mert ez (és az adok-veszek) szinte az egyetlen, ami számomra érdekes, nem élek nagy közösségi sörözős életet.
Néha felmerül egy-két érdekesebb téma, de mostanában extraunalmas, hogy szétoffoljátok ezt is mindennel. Hasznos téma ez is, de nem itt.
Uff, én beszéltem. 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1548 Dátum: 2006 Március 09, 10:50:06 »



Legalább nem unatkozol...  Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #1547 Dátum: 2006 Március 09, 10:16:01 »



ehh, akkor minek kell ráírni, hogy elismeri a vétkességét, ha éppcsak értelme nincs?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Csendőr
Hozzászólások: 393


« Hozzászólás #1546 Dátum: 2006 Március 09, 10:06:08 »

amúgy kitörölhetem a seggem azzal, hogy elismeri, hogy ő volt a hibás. ugye a betétlapra, vagy kárbejelntőre, vagy mire rá kell írni megjegyzést, mex ixelni, meg minden, aki engem megtzört, elismerte, hogy ő volt a hibás, stb, erre azért is húzódott hónapokig, mert utólagos szemle, meg megvizsgálják, hogy tényleg lehetett e úgy, meg nyilatkozat a károkozóról, hogy ő volt a hibás. akkor mi a fasznak kell az elején aláírni, ha úgyis leszarják? köcsög biztosító, remélem már megszűnt

Meg az is hülyeség, hogy a kárbejelentő lap tetejére rá van írva, hogy nem használható fel a felelősség megállapítása céljából. Sad

VW 1300 L  1974
VW Golf II. 1.3 CL  1990
VW Golf Sportsvan 1.4 TSI  2017
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #1545 Dátum: 2006 Március 09, 09:58:41 »

Ezért kell a balesethez rendőrt hivni, és azonnal lefotózni. Akár egy telefonnal is. Igy egyértelmű a helyzet. Akkor már nem meri átszerelni. Ami még lényeges, ha nincs fényképezőm, akkor egy papirra leiratom, ha én voltam a hibás, hogy melyik része sérült meg az autónak, és ezt aláiratom vele. Ha meg elhagyja a helyszint, mert sietnie kell, akkor közlöm, hogy én nem is jártam arra.
amúgy kitörölhetem a seggem azzal, hogy elismeri, hogy ő volt a hibás. ugye a betétlapra, vagy kárbejelntőre, vagy mire rá kell írni megjegyzést, mex ixelni, meg minden, aki engem megtzört, elismerte, hogy ő volt a hibás, stb, erre azért is húzódott hónapokig, mert utólagos szemle, meg megvizsgálják, hogy tényleg lehetett e úgy, meg nyilatkozat a károkozóról, hogy ő volt a hibás. akkor mi a fasznak kell az elején aláírni, ha úgyis leszarják? köcsög biztosító, remélem már megszűnt

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Balage meló
« Hozzászólás #1544 Dátum: 2006 Március 09, 09:56:42 »

Meg nem kell egyezkedni, hogy a biztosító maradjon ki!
Mert ebben az esetben is csak rábaszás van, hacsak nem fizeti ki kp. az okozott kárt kétszeresét a helyszinen.

Ezért kell a balesethez rendőrt hivni, és azonnal lefotózni. Akár egy telefonnal is. Igy egyértelmű a helyzet. Akkor már nem meri átszerelni. Ami még lényeges, ha nincs fényképezőm, akkor egy papirra leiratom, ha én voltam a hibás, hogy melyik része sérült meg az autónak, és ezt aláiratom vele. Ha meg elhagyja a helyszint, mert sietnie kell, akkor közlöm, hogy én nem is jártam arra.
Nem elérhető Csendőr
Hozzászólások: 393


« Hozzászólás #1543 Dátum: 2006 Március 09, 09:52:38 »


Persze már megint nekem adtok munkát. Smiley

VW 1300 L  1974
VW Golf II. 1.3 CL  1990
VW Golf Sportsvan 1.4 TSI  2017
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1542 Dátum: 2006 Március 09, 09:48:36 »

Ezért kell a balesethez rendőrt hivni, és azonnal lefotózni. Akár egy telefonnal is. Igy egyértelmű a helyzet. Akkor már nem meri átszerelni. Ami még lényeges, ha nincs fényképezőm, akkor egy papirra leiratom, ha én voltam a hibás, hogy melyik része sérült meg az autónak, és ezt aláiratom vele. Ha meg elhagyja a helyszint, mert sietnie kell, akkor közlöm, hogy én nem is jártam arra.

Ez mind szép és jó, ha egy vadidegenről van szó, de ahogy írtam is, ez gyakorlatilag majdhogynem cégen belüli eset volt. És ott volt a Hivatal gépjármű ügyintézője is, és ő omdta, hogy ne foglalkozzak vele... Végül is bajom nem lett belőle, csak az intézés módja csípte a szemem, de nagyon...
Eszméletel egyébként egyesek hozzáállása: kétszer jártam már úgy, hogy nekem koccantak az előttem lévők és mindkét setben szó nélkül elhajtottak.
Először Várpalotán egy hölgy tökölt a lámpánál, lefulladt a kocsija előttem az emelkedőn és azzal volt elfoglalva, hogy vészvillogó bekapcsolása és indítózás... a kocsija meg rágurult az enyémre... így megtámasztotta, nyugodtan indítózott és elhúzott! Úgy repesztettem utána, hogy azért álljon meg a menet... de akkor is azzal volt elfoglalva, mikor megállítottam, hogy mi baja lett a saját kocsijának... áááááá!
A másik esetnél meg állt ki az előttem álló kocsi a parkolóból (úttal párhuzamos beálló, út szélén) szépen úgy nekem koccant tolatás közben, hogy meg is lökött, mert gyorsan kilöktem sebességből a váltót, nehogy nagyobb legyen a baj... (nem tudtam még dudálni sem, mert a kulcs még nem volt a gyújtásban)... Na ez is gyönyörűen elhajtott.. kb 1 km-t üldöztem, mire hajlandó volt rezgő szemmel félre állni. Természetesen (állítólag) semmit sem vett észre...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #1541 Dátum: 2006 Március 09, 09:28:38 »

Ezért kell a balesethez rendőrt hivni, és azonnal lefotózni. Akár egy telefonnal is. Igy egyértelmű a helyzet. Akkor már nem meri átszerelni. Ami még lényeges, ha nincs fényképezőm, akkor egy papirra leiratom, ha én voltam a hibás, hogy melyik része sérült meg az autónak, és ezt aláiratom vele. Ha meg elhagyja a helyszint, mert sietnie kell, akkor közlöm, hogy én nem is jártam arra.
Nem elérhető zsolt
Hozzászólások: 833


« Hozzászólás #1540 Dátum: 2006 Március 09, 09:24:28 »

Udv,
Bakats teren (cim baloldalt a hasznos cimeknel):
fofuvoka: ca. 1300 HUF
uresjarati: ca,. 600 HUF
Rossz tapasztalat: g55-os uresjarati fuvokaval alacsony tartomanyban rangat, g60-sal hatareset => g65-os javasolt
 Roll Eyes
Köszi!
Sajnos ott már próbáltam, de a Kübelhez gyárilag 120-as főfúvókát írnak, de erre azt mondta a Baditz, hogy ilyet már nem tud szerezni.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #1539 Dátum: 2006 Március 09, 08:57:05 »

Az ügyeskedés úgy volt, hogy sikerült olyan árakat elfogadtatni, amit, amikor avultatott is, kijöttünk belőle...
De nem volt semmi, az biztos...

nekünk kb fényezés nélkül jött volna ki. 100at adtak, ami sérült: jobb kerékdob kuka, motorház kuka, hátsó köténylemez kuka, lökhárítók meg tartóbakok kukák, vmelyik hátsó kerékdob talán javítható/kuka. szal darabonkét kb 10, tehát anyag minimum 70 + szerelés + fényezés.
végül minden, amit cseréltem anyagárban kijött annyiból, mint amit a biztosító adott(kivéve a hátsó köténylemez). rájött a fényezés, a hátsó köténylemez cseréje, mert azt én nem tudtam, amúgy mindent én szedtem le és tettem fel.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1538 Dátum: 2006 Március 09, 08:47:06 »

ok, mi nem csak azt csináltuk, ami durván sérült, volt olyan része, ami még jó lett volna szódával, de az sem jött volna ki annyiból...

Az ügyeskedés úgy volt, hogy sikerült olyan árakat elfogadtatni, amit, amikor avultatott is, kijöttünk belőle...
De nem volt semmi, az biztos...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
matchbox
« Hozzászólás #1537 Dátum: 2006 Március 09, 08:41:55 »

Udv,
Bakats teren (cim baloldalt a hasznos cimeknel):
fofuvoka: ca. 1300 HUF
uresjarati: ca,. 600 HUF
Rossz tapasztalat: g55-os uresjarati fuvokaval alacsony tartomanyban rangat, g60-sal hatareset => g65-os javasolt
 Roll Eyes
Nem elérhető zsolt
Hozzászólások: 833


« Hozzászólás #1536 Dátum: 2006 Március 09, 08:29:42 »

Ma megjott a csomag az uj fuvokakkal:
1. Fofuvoka: x125 (elotte x145!!)
2. Uresjarati fuvoka: g55 (elotte g60)
Beinditas: mintha kicsereltek volna a motort: prompt reagal a gazadasra (nem tohonya), szinte megfiatalodot!!
Alapjarat-allitast kovetoen holnap teszteles.
(Kacerkodom a gondolattal, hogy az 'air jet'-et is kicserelem gyari alapertekre (ca. 80-120z): most 170z van benne (allitolag ez a legnagyobbn meret!!)
Naszoval: az elodom egy autopalyaszaggato, benzinzabalo, varosban oregurasan gyorsulo gepet epitett ki. (Ez edig OK is, de a kormot meg nem pucolta ki maga utan a mocibol.)
Hol lehet új főfúvókákat rendelni?
Engem is érdekelne Solex 30 PICT 2 karbicsekhez.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #1535 Dátum: 2006 Március 09, 08:21:36 »

Ja! Amikor nekem okozott egy ficsúr kárt a mostani Bogaramban, akkor éppen hogy 0-ra kijöttem, egy kis ügyeskedéssel...
ok, mi nem csak azt csináltuk, ami durván sérült, volt olyan része, ami még jó lett volna szódával, de az sem jött volna ki annyiból...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1534 Dátum: 2006 Március 09, 08:18:45 »

bazzeg, mindenki csak keres a biztosítón, mi kb 100at buktunk Sad((

Ja! Amikor nekem okozott egy ficsúr kárt a mostani Bogaramban, akkor éppen hogy 0-ra kijöttem, egy kis ügyeskedéssel...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #1533 Dátum: 2006 Március 09, 08:16:30 »

bazzeg, mindenki csak keres a biztosítón, mi kb 100at buktunk Sad((

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #1532 Dátum: 2006 Március 09, 07:13:37 »

a faszt.
látszódott egy kis felkenődés az én lökhárítómból, meg egy kb 2 mm mély, 2cm átmérőjű horpadás.
hogy én miért nem tudok ennyit kiénekelni a biztosítóból?
eddig 60 forint volt a legtöbb, amit egy törésen kerestem...

Naccucc!!
4-5 éve? mIkor az agárdi talin kissé lekoccoltam a felvonuláson a Wareszt, arra is kihoztak majdnem 150 pénzt a javításra... az egész szekér nem ért annyit... Ott is lehetett egy kis hátszél a biztinél, szerintem...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Oldalak: 1 ... 1972 1973 1974 1975 1976 [1977] 1978 1979 1980 1981 1982 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.