www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 12:23:07

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 314 315 316 317 318 [319] 320 321 322 323 324 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13914402 alkalommal)
Lazlow
« Hozzászólás #67882 Dátum: 2013 Július 19, 08:41:50 »

Sziasztok!
Egy gyors ámátőőr kérdésem lenne Bogár felbakolással kapcsolatban. Igazából csak megerősítést/jóváhagyást szeretnék kérni:
A "How to Restore Volkswagen Beetle" könyvben motorcserénél a kocsi hátulját úgy emelik fel, hogy a krokodil emelőt simán betolják a motor alá (persze közte van egy falap is), és úgy emeli fel. Ez mennyire biztonságos (elbírja-e a kaszni súlyát a hátsó nyúlvány/és nem borulhat le az emelőről)? Természetesen az első kereket ki kell ékelni meg jó ha van kormányzár is...stb. Meg a felbakolási pontok is tiszták, de ez a "felemelem a motornál" dolog valahogy nem túl bizalomgerjesztő -> nem szívesen borítanám magamra egyik Bogit se. xD:D

Köszönöm!

Üdvw: Laci
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67881 Dátum: 2013 Július 19, 00:16:35 »

ahha, tényleg más. érdekes.
és a kék kabriónak mintha más lenne a pillangó ablaka is. felül hosszabb a vízszíntes rész?
Olvastam olyat is,hogy mikor megjelent az 1303-as típus,először a Volkswagen gyárnak gondja akadt,hogy nem igazán tudta a nagy,íves panorámaszélvédővel rendesen összepasszítani a tetőborítást,de aztán hamar felülkerekedtek a problémán,az A-oszlop és az első szélvédő módosításával.

És azt tudom elképzelni,hogy vagy volt egy-két prototípus,vagy a gyártás elején kijött egy pár 1303-as kabrió még olyan szélvédővel,mint ami a keménytetős változatnak van.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #67880 Dátum: 2013 Július 18, 15:30:15 »

Nézd meg egy sima 1303-asnak a szélvédőjét,és nézd meg egy 1303 kabriónak a szélvédőjét,teljesen más a kettő!

Itt az volt az érdekes,hogy a gyári kabriónak (egyenes A-oszlop) nem kabrió szélvédője van,hanem olyan mint a sima 1303-asoknak (ferde A-oszlop).

Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.

Ne mond,hogy nem látod az első szélvédők közötti különbséget?
ahha, tényleg más. érdekes.
és a kék kabriónak mintha más lenne a pillangó ablaka is. felül hosszabb a vízszíntes rész?
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67879 Dátum: 2013 Július 18, 14:45:44 »

Azért olyan nagy különbséget nehezen tudok elképzelni, hogy emiatt ne repedezzen a kabrióban a műszerfal. Én a „rejtély” megoldását inkább a kétféle változat felhasználásbeli különbségeiben látom:

A kabriók jellemzően nem első számú autók voltak, hanem amolyan második, kirándulós autók. Összel-télen-tavasszal garázsban voltak és nyáron is csak időnként vették őket elő. (Nagy százalékuk szeptember és március között garázsban állt, de nyáron is csak néha elmentek velük kirándulni, egyszer-egyszer munkába, stb.)

Ezzel szemben a zárt verziók jó részét mindennapi használatra vették, még ha garázsban is álltak, évente akár tízszer többet voltak napon, vagy kinn a mínuszokban. (Akár az év minden munkanapján ott álltak 8 órán át a munkahely parkolójában.) Ráadásul a zárt verzióknál a 80-as, 90-es években eljött egy olyan időszak amikor sima, olcsó használtautókká váltak és leharcolták őket. (Ezzel szemben a gyári kabriókat megbecsült hobbi autóként használták 15-20 évesen is.)


Értem amit írsz,lehet neki valami igazságalapja is,de ezt viszont megcáfolják a fennmaradt 40-45 éves autók.
Vannak olyan 1303-as kabriók,amik végig napi használatban voltak,és péppé vannak rohadva,egy roncs bontószökevény,minden sebből vérzik,de a műszerfala tökéletes (pl a Stigi piros kabriója is ilyen volt).
És vannak olyan keveset használt,megkímélt,gyárias álapotú zárt változatok,amiknek pedig szétrepedt.

Az 1303-as fanok ezt azzal magyarázzák,hogy a nap bántó,égető erejét,nem kapja meg úgy a műszerfal.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67878 Dátum: 2013 Július 18, 13:56:54 »

Azért olyan nagy különbséget nehezen tudok elképzelni, hogy emiatt ne repedezzen a kabrióban a műszerfal. Én a „rejtély” megoldását inkább a kétféle változat felhasználásbeli különbségeiben látom:

A kabriók jellemzően nem első számú autók voltak, hanem amolyan második, kirándulós autók. Összel-télen-tavasszal garázsban voltak és nyáron is csak időnként vették őket elő. (Nagy százalékuk szeptember és március között garázsban állt, de nyáron is csak néha elmentek velük kirándulni, egyszer-egyszer munkába, stb.)

Ezzel szemben a zárt verziók jó részét mindennapi használatra vették, még ha garázsban is álltak, évente akár tízszer többet voltak napon, vagy kinn a mínuszokban. (Akár az év minden munkanapján ott álltak 8 órán át a munkahely parkolójában.) Ráadásul a zárt verzióknál a 80-as, 90-es években eljött egy olyan időszak amikor sima, olcsó használtautókká váltak és leharcolták őket. (Ezzel szemben a gyári kabriókat megbecsült hobbi autóként használták 15-20 évesen is.)



Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.


Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67877 Dátum: 2013 Július 18, 11:15:55 »

mit kell nézni hogy lássam a különbséget? nekem nem tűnik fel a képről hogy miben más
Nézd meg egy sima 1303-asnak a szélvédőjét,és nézd meg egy 1303 kabriónak a szélvédőjét,teljesen más a kettő!

Itt az volt az érdekes,hogy a gyári kabriónak (egyenes A-oszlop) nem kabrió szélvédője van,hanem olyan mint a sima 1303-asoknak (ferde A-oszlop).

Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.

Ne mond,hogy nem látod az első szélvédők közötti különbséget?

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
« Utoljára szerkesztve: 2013 Július 18, 11:20:19 írta Narancs »
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67876 Dátum: 2013 Július 18, 09:40:15 »

 
A hídtest 2 felfele álló menetes hüvelyére húzod rá, majd ráemeled a kasztnit, aztán még 2 gumi, alátét lemez és csavar.


Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #67875 Dátum: 2013 Július 18, 07:19:58 »

A gyári 1303-as kabriónak,és a csukott változatnak,teljesen más az első szélvédője.
mit kell nézni hogy lássam a különbséget? nekem nem tűnik fel a képről hogy miben más
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #67874 Dátum: 2013 Július 18, 06:09:34 »

Húúú, fussunk neki.

A vizes hasonlat nagyon jó, de a fesz.szabályzó nem érzékel semmit az akku felől. A fesz.szabályzó a dinamó vagy a generátor töltőfeszültségét szabályozza. Az hogy mekkora akku van rajta az őt nem érdekli.

Vegyünk egy példát:
Nyugalmi helyzetben 12,8-13,2V feszültség van az akkumulátorban. Indítózásnál a 44Ah-ban leesik a feszültség 11 Volt környékére. Egy 72 Ah-ban mondjuk 11,5 Voltra. Beindul a motor alapjárat mondjuk 1000-1200-as fordulat. Dinamó felől érkezik a  töltőáram, feszültsége 13-13,8 V. Tehát a töltés megindult. Ha kicsi, ha nagy az akkumulátor teljesen mindegy. Sőt amikor megtelik az akkumulátor akkor is tovább tölt a dinamó, csak az akkumulátor már nem veszi fel a töltést.

8V akku: Az írod, hogy 1 cella sérült volt. A 8 V nem tudom hogy jött ki neked. Egy 12V akkumulátorban 6 cella található (6V-ban 3 db) Tehát te beraktál egy 6V rendszerű autóba egy kb. 10,6V akkumulátort. A 6V fesz.szabályzó maximum 7,2V tölti az akkumulátort. Ezek után csodálkozol, hogy nem töltötte. Mire el kezdte tölteni addigra a cellákban megkeményedett az ólomszulfát, tehát tönkrement az akkumulátor.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67873 Dátum: 2013 Július 18, 00:04:54 »


Matrox,ez az első fotó a hozzászólásodban weltklasse!Köszönöm!

Hogy miért?
A gyári 1303-as kabriónak,és a csukott változatnak,teljesen más az első szélvédője.Én egyszer egy bogaras könyvben találkoztam egy olyan 1303-as gyári kabrió képével,aminek olyan első szélvédője volt,mint a keménytetősnek.Studíroztam,hogy lehetett-e ilyen,rengeteg kabrió képét átnéztem a neten,meg rákérdeztem Porsche fórumtársnál is,hogy lehetett-e ilyen,találkozott-e már ilyennel.Arra jutottam,hogy ilyen nem létezett,az csak a könyvben valami variált kép volt,vagy csak valami elméletben és papíron megszületett dolog.

Most itt egy élő példa,hogy létezett ilyen.Minden esetre érdekes!

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
« Utoljára szerkesztve: 2013 Július 18, 00:06:38 írta Narancs »
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #67872 Dátum: 2013 Július 17, 23:43:45 »

Felesleges.
Neked elmondom, hogy ha egy kis, és egy nagy amperórás akkut feltöltesz akkutöltővel addig amig vizet nem bont. Ezután két autóval teszteled úgy, hogy mindkét kocsit beindítjátok, akkor az történik, mint amikor kiiszol egy literes edényből vízet, és utánna a 3 literes edényből is egy nagy kortyot. A 3 literesben alig fog látszani, hogy fogyott, mig a literesből jól látható. A feszültség szabályzó is ezt érzékeli. A nagy akkut nem kezdi tölteni, mig a kicsit engedi mert több fogyott belőle. Még a következő indításnál sem biztos, hogy engedi tölteni a feszültségszabályzó az akkut. A 8 voltos akkuval itt követtem el a hibát. Egy karambolban sérült kocsiból vettem ki a 12 voltos akkut. 1 cella sérült. Új volt. Jó lesz a bogárba alapon bele is raktam. Nagyon jól indult, de soha nem kapcsolt a feszültségszabályzó, hogy tölteni kéne, mert 8 voltot érzékelt. Lemerült az akku a végén. Azért írtam le, hogy mindenki megértse. A nagy amperórás akkut nehezebben tölti fel a dinamó, vagy generátor. Diesel autóba, vagy sok elektronikával felszerelt autókba valók ezek. Tovább tartanak, de az áruk is több sokkal, ezt nem vitatom.
Húúú, fussunk neki.

A vizes hasonlat nagyon jó, de a fesz.szabályzó nem érzékel semmit az akku felől. A fesz.szabályzó a dinamó vagy a generátor töltőfeszültségét szabályozza. Az hogy mekkora akku van rajta az őt nem érdekli.

Vegyünk egy példát:
Nyugalmi helyzetben 12,8-13,2V feszültség van az akkumulátorban. Indítózásnál a 44Ah-ban leesik a feszültség 11 Volt környékére. Egy 72 Ah-ban mondjuk 11,5 Voltra. Beindul a motor alapjárat mondjuk 1000-1200-as fordulat. Dinamó felől érkezik a  töltőáram, feszültsége 13-13,8 V. Tehát a töltés megindult. Ha kicsi, ha nagy az akkumulátor teljesen mindegy. Sőt amikor megtelik az akkumulátor akkor is tovább tölt a dinamó, csak az akkumulátor már nem veszi fel a töltést.

8V akku: Az írod, hogy 1 cella sérült volt. A 8 V nem tudom hogy jött ki neked. Egy 12V akkumulátorban 6 cella található (6V-ban 3 db) Tehát te beraktál egy 6V rendszerű autóba egy kb. 10,6V akkumulátort. A 6V fesz.szabályzó maximum 7,2V tölti az akkumulátort. Ezek után csodálkozol, hogy nem töltötte. Mire el kezdte tölteni addigra a cellákban megkeményedett az ólomszulfát, tehát tönkrement az akkumulátor.


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67871 Dátum: 2013 Július 17, 21:57:47 »

A hídtest 2 felfele álló menetes hüvelyére húzod rá, majd ráemeled a kasztnit, aztán még 2 gumi, alátét lemez és csavar.

Elöl-alul hol van ez?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67870 Dátum: 2013 Július 17, 21:34:01 »

Elöl-alul hol van ez?

Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #67869 Dátum: 2013 Július 17, 17:10:42 »

vagy tényleg öszvér lehetett, vagy egy korábbi javítás során jobbkormányos kasztni vagy csak ablak javítóelem került rá.
vagy esetleg spárként balkormányos és mégis 4 lyukas. érdekes

Cserélve ott elem nem volt rajta, levolt homokolva teljesen és sehol egy arra utaló varrat vagy ilyesmi hogy valami babrálva lenne

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #67868 Dátum: 2013 Július 17, 17:05:59 »


Márcsak az maradt hogy akkor az enyémen egy összvér mert balkormányos és 4 lyukas  Wink
vagy tényleg öszvér lehetett, vagy egy korábbi javítás során jobbkormányos kasztni vagy csak ablak javítóelem került rá.
vagy esetleg spárként balkormányos és mégis 4 lyukas. érdekes
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #67867 Dátum: 2013 Július 17, 16:53:07 »

Ablaktörlő likakra visszatérve vw1966 felhívta ám a figyelmemet hogy nézzek csak rá a '74-es superbeetle-re ami jobbkormányos!

Tádámmm:
Jobbkormány 4 lik!


jobbkormány 4lik!


szintén


...


és az összes jobbkormányoson fordítva van a kar másik irányba áll!!

Márcsak az maradt hogy akkor az enyémen egy összvér mert balkormányos és 4 lyukas  Wink

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67866 Dátum: 2013 Július 17, 15:58:08 »

Elől ilyen az alsó:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/3275/vorderachsunterlagen-unten?c=112680
És ilyen a felső:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/1807/vorderachsunterlagen-oben?c=112680
Hogy bele üljön ez a lemez:
http://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/7123/vorderachsunterlage-metall?c=112680

(De mindez csak a szekérfutóműves bogaraknál!)

Hátul 1-1db van oldalanként, elől pedig 2 alul és 2 felül, de az első,felső nem teljesen ilyen, abban van egy kis mélyedés amibe beleül a homorú, négyzetes nagy alátét.

Tehát a belinkeltből egy autóhoz 4 db kell + 2 db amibe besüllyed az alátét.

Egyébként kabriónál a hátsó 2 gumi vastagságának változtatásával lehet az ajtóhézagon finomítani.


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67865 Dátum: 2013 Július 17, 15:53:17 »

1302, 1303-nál csak hátul van. Elől csak a szekérfutóműveseknél van.

Amit mi leemeltünk 1303 bódét az alvázról, ott hátul a doblemezben kialakított kis négyszögletes konzolban volt 1 - 1 db gumi, de  a gumi  közepében fémcső is volt.
Elöl hol kellene lenni, alul és fölül 2 - 2 db-nak? Ott, ahol az alvázfej és a bódé csavarral csatlakozik egymáshoz?

Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #67864 Dátum: 2013 Július 17, 15:49:59 »

Nem tudom.
Olyan embernek kéne hozzászólnia,aki már emelt le,és rakott is össze pár autót.

Hátulra biztosan két ilyen gumi kell.
Előre viszont lehet,hogy négy,a webáruházak elől négy ilyen gumit írnak,kettőt alulra,és kettőt pedig felülre.

Valamennyi hézagnak kell lennie.

Hátulra 2 az fix, és ha jól láttam *-nál akkor előre 4 de ez nem 100% mert nekem csak hátra kell.

Fürdőszoba meg jó puccos  Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67863 Dátum: 2013 Július 17, 15:19:17 »

Hátul 1-1db van oldalanként, elől pedig 2 alul és 2 felül, de az első,felső nem teljesen ilyen, abban van egy kis mélyedés amibe beleül a homorú, négyzetes nagy alátét.

Tehát a belinkeltből egy autóhoz 4 db kell + 2 db amibe besüllyed az alátét.

Egyébként kabriónál a hátsó 2 gumi vastagságának változtatásával lehet az ajtóhézagon finomítani.


Amit mi leemeltünk 1303 bódét az alvázról, ott hátul a doblemezben kialakított kis négyszögletes konzolban volt 1 - 1 db gumi, de  a gumi  közepében fémcső is volt.
Elöl hol kellene lenni, alul és fölül 2 - 2 db-nak? Ott, ahol az alvázfej és a bódé csavarral csatlakozik egymáshoz?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67862 Dátum: 2013 Július 17, 14:51:33 »

meg milyen gyertyát rakjunk bele
és hogy kell ékszíjat cserélni  Grin
szerintem meg:

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67861 Dátum: 2013 Július 17, 13:23:44 »

Hátul 1-1db van oldalanként, elől pedig 2 alul és 2 felül, de az első,felső nem teljesen ilyen, abban van egy kis mélyedés amibe beleül a homorú, négyzetes nagy alátét.

Tehát a belinkeltből egy autóhoz 4 db kell + 2 db amibe besüllyed az alátét.

Egyébként kabriónál a hátsó 2 gumi vastagságának változtatásával lehet az ajtóhézagon finomítani.

Nem tudom.
Olyan embernek kéne hozzászólnia,aki már emelt le,és rakott is össze pár autót.

Hátulra biztosan két ilyen gumi kell.
Előre viszont lehet,hogy négy,a webáruházak elől négy ilyen gumit írnak,kettőt alulra,és kettőt pedig felülre.

Valamennyi hézagnak kell lennie.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67860 Dátum: 2013 Július 17, 13:00:51 »

A felsavazástól indul az akku élete, ha egy boltban megveszed, nem lehet tudni, hogy mikor savazták fel. A gyártó eleve felsavazva és feltőltve szállítja. Erre kapsz aznap amikor megvetted garanciát 2 évet. Ezért is van, hogy egyes akkuk 4-5 évet elmennek, másikak, csak 2 évet bírnak.
Ebben is van igazság,saját tapasztalat!

Én vásároltam még 2008-ban egy új 6V-os akksit,ami fél év múlva kihalt.Garancia egy év volt rá.Visszamentem a boltba ahol vettem,de nem fogadták el,arra hívatkoztak,hogy nem volt rendszeresen töltve,elszulfátosodott,tehát nem megfelelő karbantartásból adódóan ment tönkre.

Nem nyugodtam bele,felhívtam a gyártót.Ott mondták,hogy van olyan akkumulátor amit ők savaznak fel,és van olyan amit szárazon szállítanak ki az üzletekbe,és a kereskedő savazza fel.Kérdezte a nő az akkun lévő számokat,és abból mondta is,hogy azt az akksit ők savazták fel a gyárban,ekkor és ekkor,és már úgy kapta a kereskedő készen.
Ja,csak mikor nekem eladták,már két éve állt a boltban raktáron,vagy a polcon (ugye 6V-os akksiról van szó,gondolom nem fogy úgy,nem sok ilyen jármű fut,régi Trabanthoz tartották,de már az sem nagyon van).Én megvettem ezt a kétéves dögöt,még hat hónapig funkcionált,aztán kihalt,de akkor már 2.5 éves volt.Utána elmentem a boltoshoz,elmondtam neki,hogy lenyomoztam az akksi gyártását és felsavazását,köpni-nyelni nem tudott,és így egy ötezrest visszaadott.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67859 Dátum: 2013 Július 17, 12:30:22 »

Javaslom a Józsit írassuk be egy alapfokú villanyász képzésere.
Felesleges.
Neked elmondom, hogy ha egy kis, és egy nagy amperórás akkut feltöltesz akkutöltővel addig amig vizet nem bont. Ezután két autóval teszteled úgy, hogy mindkét kocsit beindítjátok, akkor az történik, mint amikor kiiszol egy literes edényből vízet, és utánna a 3 literes edényből is egy nagy kortyot. A 3 literesben alig fog látszani, hogy fogyott, mig a literesből jól látható. A feszültség szabályzó is ezt érzékeli. A nagy akkut nem kezdi tölteni, mig a kicsit engedi mert több fogyott belőle. Még a következő indításnál sem biztos, hogy engedi tölteni a feszültségszabályzó az akkut. A 8 voltos akkuval itt követtem el a hibát. Egy karambolban sérült kocsiból vettem ki a 12 voltos akkut. 1 cella sérült. Új volt. Jó lesz a bogárba alapon bele is raktam. Nagyon jól indult, de soha nem kapcsolt a feszültségszabályzó, hogy tölteni kéne, mert 8 voltot érzékelt. Lemerült az akku a végén. Azért írtam le, hogy mindenki megértse. A nagy amperórás akkut nehezebben tölti fel a dinamó, vagy generátor. Diesel autóba, vagy sok elektronikával felszerelt autókba valók ezek. Tovább tartanak, de az áruk is több sokkal, ezt nem vitatom.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #67858 Dátum: 2013 Július 17, 12:00:35 »

Javaslom a Józsit írassuk be egy alapfokú villanyász képzésere.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67857 Dátum: 2013 Július 17, 11:52:03 »

boccs, de ez szerintem hülyeség.
 annyit kell feltölteni amit kihasználsz belőle. Nagyobból is ugyanannyit használsz ki mint a kicsiből. És mivel idővel veszít a maximális teljesítményből még évek múlva is lesz a mondjuk 60 helyett egy 50Ah-s értéked.
nálam 7. éve van bent egy akkor már másik dízelből levetett akksi. talán akkor lehetett 2-3 éves.. azt hiszem 60Ah-s (vagy 70) és nagyobb mint a gyári méret, de nálam nem volt akkor gyári a padlólemez és elfért, most meg a lakatolás után a gyári padlólemezen kicsit alakítani kellett, de elfér
A felében igazat adok neked. Amit a nagyobbról írsz. Én is kisérleteztem sokat az akkuval. Még 8 voltost is csináltam. A lényeg, hogy egy kis amperórás hamarabb feltőltődik, és le tudja adni az indításhoz szükséges energiát. A nagy akku ami féltöltött (sokáig tud lassan tekerni). Sok idő kell, hogy feltőltődjön. Országúton való járkálásnál jó is. Ráadásul az a jó, ha az akku mindig fel van töltve az élettartama is nő, és télen nem fagy szét. A lemerült akku az szét tud fagyni. Az indító áram a lényeg és max feltöltötség. Valóban a nagyobb akku tovább tart, de drágább is. Ráadásul tovább szenved vele az önindító, ha elhasználódott az akku, mert ezek szinte soha nem töltődnek fel a maximumra. Én sok akkut elhasználtam már életemben. A mostanit már én helyeztem üzembe. Sav nélkül vettem régen a gyártótól 4 darabot. Az utolsó van most a kocsiba. 7000 forintba van, jó befektetés volt. 10 éve vettem. A felsavazástól indul az akku élete, ha egy boltban megveszed, nem lehet tudni, hogy mikor savazták fel. A gyártó eleve felsavazva és feltőltve szállítja. Erre kapsz aznap amikor megvetted garanciát 2 évet. Ezért is van, hogy egyes akkuk 4-5 évet elmennek, másikak, csak 2 évet bírnak.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #67856 Dátum: 2013 Július 17, 11:26:50 »

Értem, köszönöm a hozzászólásokat. Önindítóval küszködök ezért kérdem. Egy 44 Ah órás van most benne, a bendix nem húz be csak egy kis kattanás hallatszik mikor mikor ráadom a gyújtást. Még csak részben néztem át a vezetékeket. Az autó több mint 10 éve nem volt indítva. Az is érdekes, hogy az akksi rácsatlakozása után el kell telnie egy kis időnek míg pl. a belső világítás, extra időmérőóra életre kél. Indítózáskor a töltésjelzőlámpa a kilóméterórában elalszik. Csak azért kérdeztem, hogy akkor elvileg ennek a kapacitásnak már indítania kellene, tehát nem az akksi a gyenge. Kérhetnék esetleg egy biztosítéktábla és egy vezeték színkód kiosztást valakitől ? Megvan a Dieter Korp féle könyv elég gyenge minőségű fénymásolata nekem, de hiányzik belőle az elektromos részről szóló fejezet.
itt találsz kapcsolási rajzokat, keresd meg a tiédhez valót:
http://www.vbklub.net/
(bal oldalt kapcsolási rajzok)
vagy itt:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php

sok minden van még itt:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/
meg itt:
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/
Nem elérhető Sirály
Hozzászólások: 24

« Hozzászólás #67855 Dátum: 2013 Július 17, 11:18:56 »

Értem, köszönöm a hozzászólásokat. Önindítóval küszködök ezért kérdem. Egy 44 Ah órás van most benne, a bendix nem húz be csak egy kis kattanás hallatszik mikor mikor ráadom a gyújtást. Még csak részben néztem át a vezetékeket. Az autó több mint 10 éve nem volt indítva. Az is érdekes, hogy az akksi rácsatlakozása után el kell telnie egy kis időnek míg pl. a belső világítás, extra időmérőóra életre kél. Indítózáskor a töltésjelzőlámpa a kilóméterórában elalszik. Csak azért kérdeztem, hogy akkor elvileg ennek a kapacitásnak már indítania kellene, tehát nem az akksi a gyenge. Kérhetnék esetleg egy biztosítéktábla és egy vezeték színkód kiosztást valakitől ? Megvan a Dieter Korp féle könyv elég gyenge minőségű fénymásolata nekem, de hiányzik belőle az elektromos részről szóló fejezet.
Nem elérhető VWAUDI
Hozzászólások: 1002


« Hozzászólás #67854 Dátum: 2013 Július 17, 11:10:47 »

Küldtem PÜ-t ha lesz időd.


“Ha kerekei vannak, vagy mellei, gondjaid lesznek vele.”
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #67853 Dátum: 2013 Július 17, 11:03:38 »

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

még valami?  Cheesy
az ékszíj cserére nem adtál választ.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #67852 Dátum: 2013 Július 17, 10:54:33 »

meg milyen gyertyát rakjunk bele
és hogy kell ékszíjat cserélni  Grin




még valami?  Cheesy

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #67851 Dátum: 2013 Július 17, 10:46:03 »

Milyen olajat öntsek az autómba?  Evil Grin
meg milyen gyertyát rakjunk bele
és hogy kell ékszíjat cserélni  Grin
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #67850 Dátum: 2013 Július 17, 10:45:23 »

Milyen olajat öntsek az autómba?  Evil Grin

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #67849 Dátum: 2013 Július 17, 10:44:17 »

Rövid távokon feltétlen ez a jó.
boccs, de ez szerintem hülyeség.
 annyit kell feltölteni amit kihasználsz belőle. Nagyobból is ugyanannyit használsz ki mint a kicsiből. És mivel idővel veszít a maximális teljesítményből még évek múlva is lesz a mondjuk 60 helyett egy 50Ah-s értéked.
nálam 7. éve van bent egy akkor már másik dízelből levetett akksi. talán akkor lehetett 2-3 éves.. azt hiszem 60Ah-s (vagy 70) és nagyobb mint a gyári méret, de nálam nem volt akkor gyári a padlólemez és elfért, most meg a lakatolás után a gyári padlólemezen kicsit alakítani kellett, de elfér
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67848 Dátum: 2013 Július 17, 10:40:49 »

Élőben nem láttam, de nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség Lips Sealed
Nem nagy.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67847 Dátum: 2013 Július 17, 10:32:57 »


Azt szeretném kérdezni, hogy hány Amper órás akksi a minimum egy 1300-as bogárba ? A kézikönyv 60 Ah órásat ír, de vajon gyakorlatban is ilyen nagy akksi kell ?
A kisebb amperórást hamarabb feltölti. Rövid távokon feltétlen ez a jó.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67846 Dátum: 2013 Július 17, 10:21:19 »

Ilyenből hány van összesen? Elöl kettő, hátul kettő? Ha ráteszem a kasznit az alvázra, akkor itt hézagnak kell lennie?
Nem tudom.
Olyan embernek kéne hozzászólnia,aki már emelt le,és rakott is össze pár autót.

Hátulra biztosan két ilyen gumi kell.
Előre viszont lehet,hogy négy,a webáruházak elől négy ilyen gumit írnak,kettőt alulra,és kettőt pedig felülre.

Valamennyi hézagnak kell lennie.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #67845 Dátum: 2013 Július 17, 09:52:48 »

A fényképek csalnak.

Élőben nem láttam, de nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség Lips Sealed

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #67844 Dátum: 2013 Július 17, 08:56:06 »

De nagyon szép lett az autód. Gratulálok hozzá !
A fényképek csalnak.

Azt szeretném kérdezni, hogy hány Amper órás akksi a minimum egy 1300-as bogárba ? A kézikönyv 60 Ah órásat ír, de vajon gyakorlatban is ilyen nagy akksi kell ?
44-es bőven elég, de mehet bele nagyobb nyugodtan.
Enyémben most 54Ah van, de volt már benne dízelből levetett 72 Ah is.
Nem elérhető Sirály
Hozzászólások: 24

« Hozzászólás #67843 Dátum: 2013 Július 17, 08:45:43 »

Az én fűrdőszobám nagy? A kocsin mind számla amit láttok! Szinte mindent én csináltam a felújításnál. Anyag és alkatrész a számla. 980 000 a vége.

Ez jó poén volt Smiley ! De nagyon szép lett az autód. Gratulálok hozzá !
Azt szeretném kérdezni, hogy hány Amper órás akksi a minimum egy 1300-as bogárba ? A kézikönyv 60 Ah órásat ír, de vajon gyakorlatban is ilyen nagy akksi kell ?
Oldalak: 1 ... 314 315 316 317 318 [319] 320 321 322 323 324 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.162 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.