www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 10, 23:27:03

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 179 180 181 182 183 [184] 185 186 187 188 189 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13995193 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #73282 Dátum: 2014 November 22, 06:55:52 »

A szelepemelo tokek be tudnak csuszni a blokkba (mikor rakod ossze es meg kulon vannak a blokkfelek), mert azt a vezermutengely butyke kellene, hogy megtartsa. Ezert kivulrol beleraknak egy facsipeszt, (az amugy rugoval szetfele feszitett szarait forditva, osszenyomva), igy a csipesz benne ki akar nyilni, belefeszul es nem engedi a toket beesni a blokkba.
így már oké.

mert egy bizonyos fordulat felett pláne ha azt nagyon gyorsan éri el a motor akkor előfordul hogy a berázkódástol nem elfordul a csapszeget tartó zégergyűrű hanem kifordul kipattan a helyéről és a kikúszó csapszeg annyira kitolja hogy bedolgozódik a dugattyúba  hengerbe pedig bemar a csapszeg aztán van baj ezért szoktak teflon dugót használni a zéger helyett Kiss
így már ez is oké.

de okosak vagytok, lehetek a barátotok? :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #73281 Dátum: 2014 November 21, 19:59:23 »

a facsipeszt akkor sem értem, meg hogy a dugattyúcsapszeghez minek kellett az a fehér rágógumi.
mert egy bizonyos fordulat felett pláne ha azt nagyon gyorsan éri el a motor akkor előfordul hogy a berázkódástol nem elfordul a csapszeget tartó zégergyűrű hanem kifordul kipattan a helyéről és a kikúszó csapszeg annyira kitolja hogy bedolgozódik a dugattyúba  hengerbe pedig bemar a csapszeg aztán van baj ezért szoktak teflon dugót használni a zéger helyett Kiss

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73280 Dátum: 2014 November 21, 19:44:14 »

fehér rágógumi.
Na azt én sem tudom, de gondolom valami káros teret jelent a csapszeg belseje és azt zárja be.

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #73279 Dátum: 2014 November 21, 19:18:55 »

a facsipeszt akkor sem értem
A szelepemelo tokek be tudnak csuszni a blokkba (mikor rakod ossze es meg kulon vannak a blokkfelek), mert azt a vezermutengely butyke kellene, hogy megtartsa. Ezert kivulrol beleraknak egy facsipeszt, (az amugy rugoval szetfele feszitett szarait forditva, osszenyomva), igy a csipesz benne ki akar nyilni, belefeszul es nem engedi a toket beesni a blokkba.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #73278 Dátum: 2014 November 21, 16:37:30 »

buzi nálam  nem facsipesz volt !  Roll Eyes csak itt
https://www.youtube.com/watch?v=wSxASexffqo&feature=player_embedded
a facsipeszt akkor sem értem, meg hogy a dugattyúcsapszeghez minek kellett az a fehér rágógumi.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #73277 Dátum: 2014 November 21, 07:11:09 »

buzi nálam  nem facsipesz volt !  Roll Eyes csak itt
https://www.youtube.com/watch?v=wSxASexffqo&feature=player_embedded
ha motor építésről van szó nem csak te vagyol  Kiss  jutúbrulez

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #73276 Dátum: 2014 November 20, 20:11:59 »

Facsipeszt már láttam alkalmazi...
buzi nálam  nem facsipesz volt !  Roll Eyes csak itt
https://www.youtube.com/watch?v=wSxASexffqo&feature=player_embedded

Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #73275 Dátum: 2014 November 20, 20:04:13 »

Senki?  Cool

Facsipeszt már láttam alkalmazi...

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73274 Dátum: 2014 November 20, 17:01:46 »

A két blokkfél összerakásánál milyen megoldás van a szelepemelők rögzítésére?
Ez beleakad a belsejébe?
<beszúrt kép törölve>
Senki?  Cool

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #73273 Dátum: 2014 November 20, 07:20:27 »

Igen, egyelőre csak ilyen asztali verzió
https://www.youtube.com/watch?v=I6fgCxwa-04
Ez tetszik! 

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73272 Dátum: 2014 November 19, 19:43:41 »

A két blokkfél összerakásánál milyen megoldás van a szelepemelők rögzítésére?
Ez beleakad a belsejébe?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73271 Dátum: 2014 November 19, 19:29:51 »

Motorszerelo allvany, amin korbe tudod forgatni a rarogzitett blokkot.
Igen, egyelőre csak ilyen asztali verzió
https://www.youtube.com/watch?v=I6fgCxwa-04

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #73270 Dátum: 2014 November 19, 17:54:17 »

mi az a motorpörgető?
Motorszerelo allvany, amin korbe tudod forgatni a rarogzitett blokkot.


Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #73269 Dátum: 2014 November 19, 17:27:10 »

mi az a motorpörgető?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #73268 Dátum: 2014 November 19, 17:23:11 »

mi az a motorpörgető?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73267 Dátum: 2014 November 19, 17:11:22 »

Elkezdtem csinálni egy motorpörgetőt. Remélem nehéz elrontani...  Grin
Vagy má' nem jó?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #73266 Dátum: 2014 November 17, 23:17:36 »

Külsös dinamó helyett külsös generátor esetén kell-e fesszabot cserélni?
igen

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73265 Dátum: 2014 November 17, 23:00:32 »

Külsös dinamó helyett külsös generátor esetén kell-e fesszabot cserélni?

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #73264 Dátum: 2014 November 17, 22:38:57 »

Külső fesz-szabályozós generátor, kb. 1974-ből.

Ez dinamó vagy generátor?

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #73263 Dátum: 2014 November 17, 22:10:10 »

Igen, ez degenerator.
A dimango az ilyen:

<beszúrt kép törölve>

Thanks.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #73262 Dátum: 2014 November 17, 22:07:37 »

Ez dinamó vagy generátor?
Igen, ez degenerator.
A dimango az ilyen:



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29091


Road Force One

« Hozzászólás #73261 Dátum: 2014 November 17, 20:35:52 »

Ez dinamó vagy generátor?


Szerintem utóbbi... Azn

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #73260 Dátum: 2014 November 17, 20:34:07 »

Ez dinamó vagy generátor?


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #73259 Dátum: 2014 November 17, 20:25:32 »

az univerzális 30cm-el hosszabb a kelleténél☺
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #73258 Dátum: 2014 November 17, 20:24:58 »

.Nekem sikerült először fordítva befűzni, így nem ért eléggé hátra (azt hiszem) bal oldalon. fordítva meg épp jó
az univerzális 30cm-el hosszabb a kelleténél☺
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #73257 Dátum: 2014 November 17, 19:08:57 »

A felső a bal oldali.
kössz Smiley

Nekem az a ket kar tok jol szorul. Neked lotyogott, azert kellett lesulyozni ?
nálam nem a kar szorul, hanem a fűtésdob a bowden másik végén. de amíg nincs rajta, könnyen elmozgott.

Felemeled a Bogár seggét, kerekek le.
Én nem emeltem, hanem felparkoltam a kocsibeállón pár deszkára, hogy aláférjek. így nem kellett a kereket levenni, meg kocsit emelni, meg alábakolni.
az univerzális egyformán nagyonhosszú
Nekem sikerült először fordítva befűzni, így nem ért eléggé hátra (azt hiszem) bal oldalon. fordítva meg épp jó
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #73256 Dátum: 2014 November 17, 18:40:45 »

megoldható egyedül, csak arra figyelj, hogy a két vég nem egyforma hosszú.
az univerzális egyformán nagyonhosszú☺
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #73255 Dátum: 2014 November 17, 18:05:18 »

A toldás egy villanyszerelésből ismert "csokival" tűrhetően kókányolható.

Nekem az elozo bogaron ugy volt megoldva, hogy egy darab drottal volt megtoldva a bowden, az a masodik darab kis drot ment a kallantyura. Jol mukodott, ha maceras talalni toldot, vagy venni ujat, akkor megstupekolhatod igy is.

Ha esetleg kicsereled, akkor kerlek fotozd le rendesen minden lepeset es irj rola par mondatot, hogy tudjak irni belole egy cikket a Tudasbazisba! Koszonjuk elore is! :-)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14986

« Hozzászólás #73254 Dátum: 2014 November 17, 17:42:26 »

Fűtésbowden csere mennyire szopókás? Érdemes nekiállni egyedül?
Mert arra jutottam, hogy nem keresgélek bowden vég toldót, hanem inkább kicserélem hosszabbra a mazzagokat, mint ami most van bent, mert így nem éri el a fűtésdobok nyitókáját és ha bekötöm, akkor ontja a meleget folyamatosan, ami meg nem mindig kívánatos.
Felemeled a Bogár seggét, kerekek le.
kihúzod a csőből a régit vagy az utastér felé vagy a karnál levágod a közösítőt és hátrafelé.

Ha félsz, hogy sérült a vezetőcsöved akkor a régit használhatod behúzószálnak....

Ehhh:

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Fűtésbowden_cseréje

 Grin

Tudasbazisba! Koszonjuk elore is! :-)
Utólag már nem?  Kiss
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #73253 Dátum: 2014 November 17, 17:30:27 »

zárt állapotban (előre tolva) rögzíted valahogy ideiglenesen
Nekem az a ket kar tok jol szorul. Neked lotyogott, azert kellett lesulyozni ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73252 Dátum: 2014 November 17, 17:29:46 »

megoldható egyedül, csak arra figyelj, hogy a két vég nem egyforma hosszú. mielőtt kihúzod, valahogy jelöld meg az egyik oldalit, kihúzáskor figyeld, hogy alulról, vagy felülről jön-e ki a megjelölt a kézifék mellett. valamint esetleg vedd ki legalább az anyósülést, készíts be rongyokat, hogy a kocsi belsejét ne zsírozd össze. legalábbis nálam jól be volt zsírozva a régi.
 
úgy talán könnyebb a helyzeted a kocsi alatt mikor elzárt fűtésű állapotban összerakod, ha miután befűzted az újat, az állító kart is visszatetted, akkor zárt állapotban (előre tolva) rögzíted valahogy ideiglenesen. valahogy lesúlyozod vagy valakit megkérsz hogy tartsa lent. és ekkor mászol alá rögzíteni a kis csavarokkal
A felső a bal oldali.


Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #73251 Dátum: 2014 November 17, 17:21:04 »

Fűtésbowden csere mennyire szopókás? Érdemes nekiállni egyedül?
Mert arra jutottam, hogy nem keresgélek bowden vég toldót, hanem inkább kicserélem hosszabbra a mazzagokat, mint ami most van bent, mert így nem éri el a fűtésdobok nyitókáját és ha bekötöm, akkor ontja a meleget folyamatosan, ami meg nem mindig kívánatos.
megoldható egyedül, csak arra figyelj, hogy a két vég nem egyforma hosszú. mielőtt kihúzod, valahogy jelöld meg az egyik oldalit, kihúzáskor figyeld, hogy alulról, vagy felülről jön-e ki a megjelölt a kézifék mellett. valamint esetleg vedd ki legalább az anyósülést, készíts be rongyokat, hogy a kocsi belsejét ne zsírozd össze. legalábbis nálam jól be volt zsírozva a régi.
 
úgy talán könnyebb a helyzeted a kocsi alatt mikor elzárt fűtésű állapotban összerakod, ha miután befűzted az újat, az állító kart is visszatetted, akkor zárt állapotban (előre tolva) rögzíted valahogy ideiglenesen. valahogy lesúlyozod vagy valakit megkérsz hogy tartsa lent. és ekkor mászol alá rögzíteni a kis csavarokkal
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #73250 Dátum: 2014 November 17, 17:13:53 »

Idézet
hogy nem keresgélek bowden vég toldót

Nekem az elozo bogaron ugy volt megoldva, hogy egy darab drottal volt megtoldva a bowden, az a masodik darab kis drot ment a kallantyura. Jol mukodott, ha maceras talalni toldot, vagy venni ujat, akkor megstupekolhatod igy is.

Fűtésbowden csere mennyire szopókás? Érdemes nekiállni egyedül?

Ha esetleg kicsereled, akkor kerlek fotozd le rendesen minden lepeset es irj rola par mondatot, hogy tudjak irni belole egy cikket a Tudasbazisba! Koszonjuk elore is! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #73249 Dátum: 2014 November 17, 17:10:30 »

Fűtésbowden csere mennyire szopókás? Érdemes nekiállni egyedül?
Mert arra jutottam, hogy nem keresgélek bowden vég toldót, hanem inkább kicserélem hosszabbra a mazzagokat, mint ami most van bent, mert így nem éri el a fűtésdobok nyitókáját és ha bekötöm, akkor ontja a meleget folyamatosan, ami meg nem mindig kívánatos.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #73248 Dátum: 2014 November 14, 19:25:07 »

Ilyen volt, ilyen lett.  Grin
Nekem tetszik.

Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #73247 Dátum: 2014 November 14, 17:16:24 »

Ilyen volt, ilyen lett.  Grin

 

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73246 Dátum: 2014 November 14, 17:15:02 »



Nem elérhető nyakas
Hozzászólások: 24

« Hozzászólás #73245 Dátum: 2014 November 14, 14:13:19 »

[/quote][/offtopic]

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #73244 Dátum: 2014 November 14, 09:27:11 »

Üdv!

AB-s motor bontódik.
Részletek az adok-veszek topicban.

Üdv


Nem elérhető nyakas
Hozzászólások: 24

« Hozzászólás #73243 Dátum: 2014 November 14, 07:08:07 »

Üdv!

AB-s motor bontódik.
Részletek az adok-veszek topicban.

Üdv
Oldalak: 1 ... 179 180 181 182 183 [184] 185 186 187 188 189 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.163 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.