www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 13, 00:36:17

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1779 1780 1781 1782 1783 [1784] 1785 1786 1787 1788 1789 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14047593 alkalommal)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9282 Dátum: 2006 Október 30, 19:02:59 »

köszi Stuntmanus!
eddig csak kacérkodtam a gondolattal ,de most már elvetem az ötletet, motor tuningoláshoz nincs "kedvem" Smiley

köszi az infót.

megyek az alkatrész rovatba Grin

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #9281 Dátum: 2006 Október 30, 18:27:09 »


Akkor mind a kettőt átépítették volna, amelyek a tuljdonomban voltak? Szerintem olajos. Amúgy az áttételek stimmelnek.  Cheesy Cheesy

amit én láttam ao-s az is mind olajos(pl a Kübelé..)

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8612


« Hozzászólás #9280 Dátum: 2006 Október 30, 18:25:46 »

Szerintem az AO-s váltó száraz, és a 8:31-es a végáttétele (ez a 3.875-öt adja), de a negyedike a 0.93, tehát rövidebb, mint a typ3-as DC váltójának, ami 0.89-es de 4.125 átétellel. A két váltó negyedike között (fordulatszámot tekintve) alig van különbség.


Akkor mind a kettőt átépítették volna, amelyek a tuljdonomban voltak? Szerintem olajos. Amúgy az áttételek stimmelnek.  Cheesy Cheesy
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9279 Dátum: 2006 Október 30, 18:24:28 »

Üdvw!
ezt a typ3,  DC -s száraz félt.-s váltót átlehet-e alakítani olajosra ,ill. 1-1-ben fellehet-e szerelni bogárra?
előre is köszi


Minden váltót át lehet alakítani mindenre, a kérdés az, hogy megéri-e. A száraz váltónak más a kihajtásnál a flajsnija, más a féltengely, más a féltengely fogadója, azt mondom, hogy amikor átalakítod egyiket a másikká az egész difi részt cserélni, de legalábbi nagyon át kell alakítani. És akkor még vannak olyanok, hogy a korai váltók a kihajtásnál papírtömítést használtak, az ujabbak gumi o gyűrűt, stb. egyiknek van kiegészítő difiolaj leeresztő, a másiknak nincs, stb.

Véleményem szerint (nem muszáj egyetérteni) ezek a váltók nem olyan kurrens cikkek, hogy alakítgatni kelljen őket ide-oda. Egyedi esetek lehetnek, pl. NGA autója, ahol keskeny hátsó nyomtávot akartak hosszú, de olajos váltóval, korhűség, stb, de egy "akármilyen" autóba átszerelgetni...hát én nem kezdenék neki.
Ráadásul a váltó egy kényes téma, használt alkatrészeket nem pároítgathatsz össze kedved szerint mert ha nincs egymáshoz kopva egy kúpkerék, tányérkerék vagy a bolygókerek a difiben akkor zajos lesz.


A bogárra felszereléssel is van egy kis gond, mert a váltórúd csatlakozópontja nem teljesen azonos, de az is átalakítható.


Egyébként én ebben nem vagyok otthon, van itt olyan aki már csinált ilyet, én csak láttam. És most fogok csinálni a télen. DC-s váltó 4.125 végáttételét (differenciálmű kúp és tányérkerék) cserélem 3.875-re.


A másik probléma pedig az, hogy a hosszú váltó csak erős motorral jó, különben nem tudsz majd városban negyedikben menni, vagy legalábbis nem  lesz tuti, 80-nál meg egy kis emelkedőn is kapcsolhatsz harmadikat....ráadásul a végsebességed is alacsonyabb lesz, nem biztos, hogy kiforgat egy hosszú váltót egy akármilyen motor. A 1303S sem forgatta ki a 3.88-ast, pedig ott a negyedik rövidebb volt, mint a typ3-ban (0.93 vs. 0.89) Ez amolyan túlfokozat (overdrive) volt, amit az elhaladási zaj és a károsanyag emissziók miatt tettek bele.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9278 Dátum: 2006 Október 30, 18:09:46 »

A motorblokkok legnagyobb hibája, hogy a csapágycsészék beverődnek és már az első szétszedésnél is vonalbafúrás szükséges. Ez a korábbi motoroknál jellemzőbb volt, az AS41/21 öntvényű (alumínium 4% Szilícium 1%) merevebbek és erősebbek. Tuningra alkalmasabbak.


Szerintem az AO-s váltó száraz, és a 8:31-es a végáttétele (ez a 3.875-öt adja), de a negyedike a 0.93, tehát rövidebb, mint a typ3-as DC váltójának, ami 0.89-es de 4.125 átétellel. A két váltó negyedike között (fordulatszámot tekintve) alig van különbség.

Lehet kapni 3.44-es áttételt is, kb. 60e Ft.  A 3.875 (8:31) a Bakátson 34e Ft.
Üdvw!
ezt a typ3,  DC -s száraz félt.-s váltót átlehet-e alakítani olajosra ,ill. 1-1-ben fellehet-e szerelni bogárra?
előre is köszi

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9277 Dátum: 2006 Október 30, 17:20:01 »

tényleg kellene egy fleksztopik, a tiszteletbeli elnök és topikgizda meg a Pityubácsi lehetne  Grin Grin

bár amint látom, vannak követői  Grin
   amire rávan írva hogy flex és piros az a flex ti is megismeritek Grin

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9276 Dátum: 2006 Október 30, 17:18:09 »

ha már így vágod..
nálam az volt a jelenség, hogy folyamaosan (pár nap alatt) egyre kevesebbet mutatott a műszer, aztán hiába tankoltam tele. aztán azóta ott van a nulla alatt kiakadva. itt a jeladó lehet szar, vagy a műszer?
vagy mindkettő  Grin
     ez álltalában a jeladó elpusztulására utal pont így halálozott el az enyém is kiskörére menet kicsit meg is ilyedtem azt hittem 50km alatt elfolyt a telitank de nem benyám

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9275 Dátum: 2006 Október 30, 16:43:17 »

Stunt, Maresz,
beavattok miért jó az AS41 és az AS21 típusú blokk? olajfuratok, öntvényminőség, egyéb technikai trükkök? Nagyon kíváncsi vagyok miért ennyire kurrens cikkek ezek. Meg hogy miért jobb(?) az AS21?
Nekem a sárgámmal AD betűjelű motorblokk jött, ami alá bekukkantottam a hétvégén, és ott figyel az AS41 az oldalán  Cheesy Érdekel mit kell tudni erről a mociról.

visszaolvastam az üzeneteket váltótémában... én elég sok olyan váltóval találkoztam, amelyiken nem volt betűkód. A typ3as váltóm is ilyen, amit nemrég bepróbáltam a kocsiba. volt '64es és '65ös kocsim is ami alól szintén csak számokkal jelölt váltók jöttek ki betűkód nélkül. a fene se érti ezt.
aztán itt van ez az AO mizéria: egyes leírások szerint hosszú negyedik, és leghosszabb véglhajtással (8:31), mások szerint 8:33, majd 8:35 véglehajtásúak. ami biztosnak tűnik, hogy olajos féltengelyes, és hossszú a negyedik benne. ki tudja mi az igazság  Undecided

volt szó (leg)hosszú(bb) kúpkerék-tányérkerék párosításról, amit lehet kapni pl. a Bakátson. nem tudjátok véletlenül ennek a fogazatszámait?
(nem igazán vagyok elégedett a félhosszú typ3-as váltó vég- és utazósebességével, asszem ki fogom cserélni előbb-utóbb)


A motorblokkok legnagyobb hibája, hogy a csapágycsészék beverődnek és már az első szétszedésnél is vonalbafúrás szükséges. Ez a korábbi motoroknál jellemzőbb volt, az AS41/21 öntvényű (alumínium 4% Szilícium 1%) merevebbek és erősebbek. Tuningra alkalmasabbak.


Szerintem az AO-s váltó száraz, és a 8:31-es a végáttétele (ez a 3.875-öt adja), de a negyedike a 0.93, tehát rövidebb, mint a typ3-as DC váltójának, ami 0.89-es de 4.125 átétellel. A két váltó negyedike között (fordulatszámot tekintve) alig van különbség.

Lehet kapni 3.44-es áttételt is, kb. 60e Ft.  A 3.875 (8:31) a Bakátson 34e Ft.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #9274 Dátum: 2006 Október 30, 16:34:29 »

tényleg kellene egy fleksztopik, a tiszteletbeli elnök és topikgizda meg a Pityubácsi lehetne  Grin Grin

bár amint látom, vannak követői  Grin
Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #9273 Dátum: 2006 Október 30, 16:32:50 »

Nincs baj a noném cuccokkal. Ki lehet fogni jó vételt. Súlyra kell megvizsgálni, és ha jó nehéz, akkor bírni fogja. Nekem is van 2ezer forintos flexem amit lehet ütni-vágni és bírja.
1303LS
« Hozzászólás #9272 Dátum: 2006 Október 30, 16:28:54 »

Ilyet én is vettem az OBI-ban. Igaz az csak 1800Ft volt. 3 centit tudtam vele vágni, és csapágyas lett Cheesy Én meg tiszta ideg.
Én meg vettem ilyet (igaz nem mostanában), gagyi noname akármi,mikor építkeztem, hogy majd cserepet vágni jó lesz.
Aztán kész lett vele a tetőm meg vágtam egy csomó csempét vele gyémánt koornggal, meg kölcsönadtam a sógoromnak is cserepet vágni majd Ő is vágott vele csempét meg még betont is, hogy ne a finom bost porolja össze és a kapcsolóját kivéve még mindig tökéletesen megy.

Öööö izé nyissak egy kisflextopicot vagy visszafogja magát mindenki hogy beszóljon az OFFolásért.  Evil
Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #9271 Dátum: 2006 Október 30, 16:27:46 »

Maszkolás után ne felejts el zsírtalanítani. Akkor már lehetőleg csak gumikesztyűben tapizd a felnit, mert ahol ujjlenyomatos marad, ott pár nap mulva lejön a festék
Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #9270 Dátum: 2006 Október 30, 16:21:58 »

Ha nincs kisflexxed veszel egyet kb 2500-ért valami gagyit egyszerhasználatost.
Ilyet én is vettem az OBI-ban. Igaz az csak 1800Ft volt. 3 centit tudtam vele vágni, és csapágyas lett Cheesy Én meg tiszta ideg.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #9269 Dátum: 2006 Október 30, 16:11:21 »

nálam is kb igy játszodott le
kösz Smiley akkor rám is ugyanez érvényes.
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #9268 Dátum: 2006 Október 30, 16:09:01 »

ha már így vágod..
nálam az volt a jelenség, hogy folyamaosan (pár nap alatt) egyre kevesebbet mutatott a műszer, aztán hiába tankoltam tele. aztán azóta ott van a nulla alatt kiakadva. itt a jeladó lehet szar, vagy a műszer?
vagy mindkettő  Grin

nálam is kb igy játszodott le
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #9267 Dátum: 2006 Október 30, 15:59:31 »

egyébként most komolyan: általában a nagyobb, forgalmasabb festékboltokban olcsóbb minden, mint a tescoban vagy a baumaxban és hasonlókban.
esetleg XIkerben?

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9266 Dátum: 2006 Október 30, 15:47:49 »

festéket a festékboltból  Grin
egyébként most komolyan: általában a nagyobb, forgalmasabb festékboltokban olcsóbb minden, mint a tescoban vagy a baumaxban és hasonlókban.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9265 Dátum: 2006 Október 30, 15:46:36 »

thx thx
remélem van ilyen festék fehérben is...
esetleg javaslat a festékek beszerzési helyére?  Grin
festéket a festékboltból  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #9264 Dátum: 2006 Október 30, 15:45:11 »

SZVSZ ha olcsó megoldást keresel vezsel egy felxbe fogható kúpos drótkorongot a nagyobbikat ami nem ilyen összetekert akármikből áll hanem csak simán a szálak, a kicsi hamar elkopik/tönkremegy, a nagyobb olyan 1200Ft körül van, ez elég ha ügyes vagy és nem vastag a fetékréteg a felniken kb a négyre.Ha nincs kisflexxed veszel egyet kb 2500-ért valami gagyit egyszerhasználatost.
Gumit nem kell leszereltetned így fel sem, ezzel tudsz spórolni jócskán.
Ezzel a módszerrel fémtisztáig tudod pucolni a felniket.
Egy hegyes vékonypengélyű késsel kikaparod az összehegesztési részét a felninek, ez fontos mert innen kezd majd rozsdásodni.
Csiszolópapírral szépen kicsit átmész rajta csak hogy tapadjon a festék.
Veszel valami rozsdaátalakító festéket (én supralux konvertet használtam, nem kell megilyedni hogy vízbázisú simán festhető ha kivárod az idejét)ecsettel vékonyan átkened.EZ a legköltségesebb dolog, kb2000Ft és nem kell belőle csak kb 1dl.
SZáradás után megint csiszolás, portalanítás.
Valami szalaggal a felni (helyesen felgni  Grin  ) szélénél a gumit elmaszkolod majd ügyesen újságpapírral az egészet.
A peremnél azért nem annyira fontos a maszkolás mert ott menetközben a mocorgó gumi úgyis kidörzsöli fényesre a felnit.
Keréktárcsa ezüst vagy keréktárcsa szürke sprayval egész vékonyan dolgozva türhető végeredményt lehet elérni, 1 flakon (asszem 1200Ft) elég bőven a 4 felnire kívülről.Ha nem elég akkor sokat fújtál és biztos hogy meg is fog folyni.

Ezzel a módszerrel a felni gumin belüli részei nem lesznek kezelve de normális esetben ott nem is igazán szabad bajának lenni.
Ja és a lakkot ha keréktárcsa festéket használsz SZVSZ el is hagyhatod, a rozsda úgyis a fém felől fog támadni pupos formában.
thx thx
remélem van ilyen festék fehérben is...
esetleg javaslat a festékek beszerzési helyére?  Grin

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #9263 Dátum: 2006 Október 30, 15:33:10 »

Ja eredmény.
1303LS
« Hozzászólás #9262 Dátum: 2006 Október 30, 15:30:44 »

Stunt, Maresz,
beavattok miért jó az AS41 és az AS21 típusú blokk? olajfuratok, öntvényminőség, egyéb technikai trükkök? Nagyon kíváncsi vagyok miért ennyire kurrens cikkek ezek. Meg hogy miért jobb(?) az AS21?
Nekem a sárgámmal AD betűjelű motorblokk jött, ami alá bekukkantottam a hétvégén, és ott figyel az AS41 az oldalán  Cheesy Érdekel mit kell tudni erről a mociról.

visszaolvastam az üzeneteket váltótémában... én elég sok olyan váltóval találkoztam, amelyiken nem volt betűkód. A typ3as váltóm is ilyen, amit nemrég bepróbáltam a kocsiba. volt '64es és '65ös kocsim is ami alól szintén csak számokkal jelölt váltók jöttek ki betűkód nélkül. a fene se érti ezt.
aztán itt van ez az AO mizéria: egyes leírások szerint hosszú negyedik, és leghosszabb véglhajtással (8:31), mások szerint 8:33, majd 8:35 véglehajtásúak. ami biztosnak tűnik, hogy olajos féltengelyes, és hossszú a negyedik benne. ki tudja mi az igazság  Undecided

volt szó (leg)hosszú(bb) kúpkerék-tányérkerék párosításról, amit lehet kapni pl. a Bakátson. nem tudjátok véletlenül ennek a fogazatszámait?
(nem igazán vagyok elégedett a félhosszú typ3-as váltó vég- és utazósebességével, asszem ki fogom cserélni előbb-utóbb)


Ha az a félhosszú váltó eladósorba kerülne, alkalomadtán lehet hogy érdekelne, féláron.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #9261 Dátum: 2006 Október 30, 15:27:49 »

hogy lehet az acélfelnit átfesteni szürke alapszínéről fehérre? csak simán veszek két tubus fehér festéket és uccu neki, vagy vmi komolyabb művelet ajánlott- lecsiszolgatás, alapozás... illetve milyen fetékkel ajánlott?

előre is thx
SZVSZ ha olcsó megoldást keresel vezsel egy felxbe fogható kúpos drótkorongot a nagyobbikat ami nem ilyen összetekert akármikből áll hanem csak simán a szálak, a kicsi hamar elkopik/tönkremegy, a nagyobb olyan 1200Ft körül van, ez elég ha ügyes vagy és nem vastag a fetékréteg a felniken kb a négyre.Ha nincs kisflexxed veszel egyet kb 2500-ért valami gagyit egyszerhasználatost.
Gumit nem kell leszereltetned így fel sem, ezzel tudsz spórolni jócskán.
Ezzel a módszerrel fémtisztáig tudod pucolni a felniket.
Egy hegyes vékonypengélyű késsel kikaparod az összehegesztési részét a felninek, ez fontos mert innen kezd majd rozsdásodni.
Csiszolópapírral szépen kicsit átmész rajta csak hogy tapadjon a festék.
Veszel valami rozsdaátalakító festéket (én supralux konvertet használtam, nem kell megilyedni hogy vízbázisú simán festhető ha kivárod az idejét)ecsettel vékonyan átkened.EZ a legköltségesebb dolog, kb2000Ft és nem kell belőle csak kb 1dl.
SZáradás után megint csiszolás, portalanítás.
Valami szalaggal a felni (helyesen felgni  Grin  ) szélénél a gumit elmaszkolod majd ügyesen újságpapírral az egészet.
A peremnél azért nem annyira fontos a maszkolás mert ott menetközben a mocorgó gumi úgyis kidörzsöli fényesre a felnit.
Keréktárcsa ezüst vagy keréktárcsa szürke sprayval egész vékonyan dolgozva türhető végeredményt lehet elérni, 1 flakon (asszem 1200Ft) elég bőven a 4 felnire kívülről.Ha nem elég akkor sokat fújtál és biztos hogy meg is fog folyni.

Ezzel a módszerrel a felni gumin belüli részei nem lesznek kezelve de normális esetben ott nem is igazán szabad bajának lenni.
Ja és a lakkot ha keréktárcsa festéket használsz SZVSZ el is hagyhatod, a rozsda úgyis a fém felől fog támadni pupos formában.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #9260 Dátum: 2006 Október 30, 15:16:31 »

Már nem emlékszem pontosan, de valahogy úgy volt, hogy a fúrás munkadíja 20e Ft, a hajtórúd felső szem bronzperselyezése 2e Ft/db tehát 8e, főcsapágy 13e hajtórúd pedig 9e Ft Summa: 50e Ft.

Ezek Kolbenschmidt csapágyak, osztott csapágy (2-es) acélbetétes. A Szakál Metálnál vettem, ők csinálták a gépmunkát is.
Stunt, Maresz,
beavattok miért jó az AS41 és az AS21 típusú blokk? olajfuratok, öntvényminőség, egyéb technikai trükkök? Nagyon kíváncsi vagyok miért ennyire kurrens cikkek ezek. Meg hogy miért jobb(?) az AS21?
Nekem a sárgámmal AD betűjelű motorblokk jött, ami alá bekukkantottam a hétvégén, és ott figyel az AS41 az oldalán  Cheesy Érdekel mit kell tudni erről a mociról.

visszaolvastam az üzeneteket váltótémában... én elég sok olyan váltóval találkoztam, amelyiken nem volt betűkód. A typ3as váltóm is ilyen, amit nemrég bepróbáltam a kocsiba. volt '64es és '65ös kocsim is ami alól szintén csak számokkal jelölt váltók jöttek ki betűkód nélkül. a fene se érti ezt.
aztán itt van ez az AO mizéria: egyes leírások szerint hosszú negyedik, és leghosszabb véglhajtással (8:31), mások szerint 8:33, majd 8:35 véglehajtásúak. ami biztosnak tűnik, hogy olajos féltengelyes, és hossszú a negyedik benne. ki tudja mi az igazság  Undecided

volt szó (leg)hosszú(bb) kúpkerék-tányérkerék párosításról, amit lehet kapni pl. a Bakátson. nem tudjátok véletlenül ennek a fogazatszámait?
(nem igazán vagyok elégedett a félhosszú typ3-as váltó vég- és utazósebességével, asszem ki fogom cserélni előbb-utóbb)
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #9259 Dátum: 2006 Október 30, 15:12:04 »

Ha szakszerűen csinálsz szép felnit, a sok pénz és munka. nem biztos, hogy egy gyári felninél megéri.

tanács?  Grin
mert ugye nem vet fel sajna a pínz 

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #9258 Dátum: 2006 Október 30, 15:05:57 »

  a bogár km órája hátulján  felül középen látsz egy kis kapszulát abban van az előtét ellenállás de ott már gondolkozni kell egy kicsit mert ez az fordítva van kötve gyárilag pl az irány j vissza jelző ezért nem jó bármilyen relé bele stb
ha már így vágod..
nálam az volt a jelenség, hogy folyamaosan (pár nap alatt) egyre kevesebbet mutatott a műszer, aztán hiába tankoltam tele. aztán azóta ott van a nulla alatt kiakadva. itt a jeladó lehet szar, vagy a műszer?
vagy mindkettő  Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9257 Dátum: 2006 Október 30, 14:42:06 »

    igen
  a bogár km órája hátulján  felül középen látsz egy kis kapszulát abban van az előtét ellenállás de ott már gondolkozni kell egy kicsit mert ez az fordítva van kötve gyárilag pl az irány j vissza jelző ezért nem jó bármilyen relé bele stb

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9256 Dátum: 2006 Október 30, 14:37:31 »

bogár  Smiley  tehát rövidzár = teli tank= jó müszer   
                      rövidzár = üres tank = rossz müszer
    igen

Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #9255 Dátum: 2006 Október 30, 14:34:16 »

    nem is lessz mert egy sönt ellenállás van a müszeren a  tank jeladóról le húzod a vezetéket és testre érinted a 0 ellenállásnál telit mutat akkor a műszer jó a jeladó rossz vagy a tank nem kap testet már ha bogárról beszélünk mert nem is olvastam vissza rendesen

bogár  Smiley  tehát rövidzár = teli tank= jó müszer   
                      rövidzár = üres tank = rossz müszer
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #9254 Dátum: 2006 Október 30, 14:28:50 »

Ha szakszerűen csinálsz szép felnit, a sok pénz és munka. nem biztos, hogy egy gyári felninél megéri.

hogy lehet az acélfelnit átfesteni szürke alapszínéről fehérre? csak simán veszek két tubus fehér festéket és uccu neki, vagy vmi komolyabb művelet ajánlott- lecsiszolgatás, alapozás... illetve milyen fetékkel ajánlott?

előre is thx
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9253 Dátum: 2006 Október 30, 14:27:37 »

tehát ha nincs 12V akkor már a müszer környékén van a hiba
   nem is lessz mert egy sönt ellenállás van a müszeren a  tank jeladóról le húzod a vezetéket és testre érinted a 0 ellenállásnál telit mutat akkor a műszer jó a jeladó rossz vagy a tank nem kap testet már ha bogárról beszélünk mert nem is olvastam vissza rendesen

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #9252 Dátum: 2006 Október 30, 14:25:21 »

Úgy emlékszem úgy van megoldva, hogy a jeladóra (tankban) megy 12V és a szinttel arányosan leosztja a feszültséget ami a műszere megy. ha teli, akkor 12V megy a műszerre, ha üres, akkor majdnem nulla volt.
Adj 12V-ot a műszerre és kitér maximumra. Ha nem, akkor rossz.
bizony, direkt 12V nem tesz jót a műszernek, ki van próbálva.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9251 Dátum: 2006 Október 30, 14:13:06 »

hogy lehet az acélfelnit átfesteni szürke alapszínéről fehérre? csak simán veszek két tubus fehér festéket és uccu neki, vagy vmi komolyabb művelet ajánlott- lecsiszolgatás, alapozás... illetve milyen fetékkel ajánlott?

előre is thx
a legjobb hatás érdekében érdemes valamilyen szemcseszórással megtisztíttatni a jelenlegi festékréteg(ek)-től, majd ha legolcsóbban akarod megúszni, akkor spray festékkel lefújod. (ezt is lehet igényesebben: alapozó, szín, lakk. az eredmény így hosszabb életű lesz)
szemcseszórás általában 1500Ft-2000Ft/felni. Budapesten több helyen is csinálják. van olyan hely, ahol le is fújják neked a kívánt festékkel (vagy porfestéssel).

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető domievez
Hozzászólások: 1407


...a bankár is ember...na jó emberszabású

« Hozzászólás #9250 Dátum: 2006 Október 30, 14:06:10 »

hogy lehet az acélfelnit átfesteni szürke alapszínéről fehérre? csak simán veszek két tubus fehér festéket és uccu neki, vagy vmi komolyabb művelet ajánlott- lecsiszolgatás, alapozás... illetve milyen fetékkel ajánlott?

előre is thx

Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel. Cheesy
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #9249 Dátum: 2006 Október 30, 14:04:40 »

jó kérdés... néhányszor 10 ohm talán elég, de nagyteljesítményű (min.1W, de inkább több) legyen.
szerintem.

tehát ha nincs 12V akkor már a müszer környékén van a hiba
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #9248 Dátum: 2006 Október 30, 13:54:51 »

kb mekkora?

jó kérdés... néhányszor 10 ohm talán elég, de nagyteljesítményű (min.1W, de inkább több) legyen.
szerintem.
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #9247 Dátum: 2006 Október 30, 13:48:08 »

nagyon nem ajánlom a direkt 12V-ot: füstjelenség várható nagyon hamar. áramkorlátozó előtétellenállás mindenképpen célszerű.

kb mekkora?
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #9246 Dátum: 2006 Október 30, 13:46:40 »

Úgy emlékszem úgy van megoldva, hogy a jeladóra (tankban) megy 12V és a szinttel arányosan leosztja a feszültséget ami a műszere megy. ha teli, akkor 12V megy a műszerre, ha üres, akkor majdnem nulla volt.
Adj 12V-ot a műszerre és kitér maximumra. Ha nem, akkor rossz.

nagyon nem ajánlom a direkt 12V-ot: füstjelenség várható nagyon hamar. áramkorlátozó előtétellenállás mindenképpen célszerű.
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #9245 Dátum: 2006 Október 30, 13:43:03 »

Úgy emlékszem úgy van megoldva, hogy a jeladóra (tankban) megy 12V és a szinttel arányosan leosztja a feszültséget ami a műszere megy. ha teli, akkor 12V megy a műszerre, ha üres, akkor majdnem nulla volt.
Adj 12V-ot a műszerre és kitér maximumra. Ha nem, akkor rossz.

zárjam rövidre a jeladót?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9244 Dátum: 2006 Október 30, 13:40:21 »

nálam nincs meg a 12V sajanos, akkor a müszer körényékén lehet a hiba?

Úgy emlékszem úgy van megoldva, hogy a jeladóra (tankban) megy 12V és a szinttel arányosan leosztja a feszültséget ami a műszere megy. ha teli, akkor 12V megy a műszerre, ha üres, akkor majdnem nulla volt.
Adj 12V-ot a műszerre és kitér maximumra. Ha nem, akkor rossz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #9243 Dátum: 2006 Október 30, 13:36:02 »

Csak az tudja, aki megméri, mert én még erre nem láttam adatot. Feszültség az 12V, annyi megy rá a jeladóra.

nálam nincs meg a 12V sajanos, akkor a müszer körényékén lehet a hiba?
Oldalak: 1 ... 1779 1780 1781 1782 1783 [1784] 1785 1786 1787 1788 1789 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.146 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.