www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 11:49:56

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 ... 547
Nyomtatás
Szerző Téma: Buszos topic !  (Megtekintve 5268484 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18661 Dátum: 2011 Október 20, 18:50:20 »

Akkor ezt megnézem, egyébként ezt ami most benne van, nemrég raktam bele, kicserélem, meglátjuk.

fel van töltve az az akksi? nem lehet hogy az indítózás miatt nincs benne elég energia a gyújtásnak, csak mikor már elengeded?
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18660 Dátum: 2011 Október 20, 18:44:56 »

Nekem volt ilyen hibám, testkábel csere megoldotta. Még egy próbát megérne, mert ez a tipikus esete annak, amikor indítózáskor sehova máshova nem jut áram.

Akkor ezt megnézem, egyébként ezt ami most benne van, nemrég raktam bele, kicserélem, meglátjuk.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #18659 Dátum: 2011 Október 20, 18:39:30 »

Nekem volt ilyen hibám, testkábel csere megoldotta. Még egy próbát megérne, mert ez a tipikus esete annak, amikor indítózáskor sehova máshova nem jut áram.


Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18658 Dátum: 2011 Október 20, 18:37:29 »

Csak a betétet próbáld ki.Rádugod a vezetéket és megtekered a kapcsolót csavarhúzóval.
jó a betét, a működő autónkból vettem ki.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18657 Dátum: 2011 Október 20, 18:35:38 »

Felraktam egy testet, a helyzet változatlan  Undecided

Testkábel az akku és a kaszni között?


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #18656 Dátum: 2011 Október 20, 18:33:55 »

Átraktam a gyujtáskapcsolót a működő buszunkból.
Természetesen ezzel is ugyanez a helyzet....
Amikor inditok, elmegy a gyujtás, teljesen.
kicsit már kezdem unni  Roll Eyes
Csak a betétet próbáld ki.Rádugod a vezetéket és megtekered a kapcsolót csavarhúzóval.

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #18655 Dátum: 2011 Október 20, 18:31:47 »

Testkábel az akku és a kaszni között?

Átraktam a gyujtáskapcsolót a működő buszunkból.
Természetesen ezzel is ugyanez a helyzet....
Amikor inditok, elmegy a gyujtás, teljesen.
kicsit már kezdem unni  Roll Eyes
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18654 Dátum: 2011 Október 20, 18:20:30 »

Átraktam a gyujtáskapcsolót a működő buszunkból.
Természetesen ezzel is ugyanez a helyzet....
Amikor inditok, elmegy a gyujtás, teljesen.
kicsit már kezdem unni  Roll Eyes
piccolotrumpet
« Hozzászólás #18653 Dátum: 2011 Október 20, 10:44:04 »

Foleg, hogy mondta is, hogy a gyujtaskapcsolo alatti vezetekek osszeerintesevel siman indul az auto.
Ja, azt nem olvastam. Odáig nem mentem le Smiley
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #18652 Dátum: 2011 Október 20, 10:21:18 »

Szinte biztos, hogy gyújtáskapcsoló baj lesz...
Foleg, hogy mondta is, hogy a gyujtaskapcsolo alatti vezetekek osszeerintesevel siman indul az auto.


Buzi, aki fékez! :-)))
piccolotrumpet
« Hozzászólás #18651 Dátum: 2011 Október 20, 10:15:13 »

Bogaraknál is tapasztaltam már ilyen hibát. Ha jól értem forgat forgat, de csak akkor indul be mikor elengedted a kulcsot?

Csak a gyújtáskapcsoló környékén van a hiba, általában patroncserével meg szokott oldódni. Vagy amiben cserélted a patront?
Ez elég gyakori hiba. Nekem a gyújtáskapcsoló (patron) szétszedése, tisztítása után véletlenül fordítva rakták össze a cuccot, így csak akkor indít, ha már elengedtem a kulcsot. Szinte biztos, hogy gyújtáskapcsoló baj lesz...
« Utoljára szerkesztve: 2011 Október 20, 10:17:37 írta piccolotrumpet »
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18650 Dátum: 2011 Október 20, 09:59:34 »

és ha ebből átrakod abba? ha ott meg működik, akkor lassan a zár rész kizárható
Az a baj, hogy az az autó gyakorlatilag már üres.  Undecided
Így nemnagyon tudom megnézni.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18649 Dátum: 2011 Október 20, 09:52:30 »

Megpróbálom  Wink
Deberaktam kormányzárastól egy komplett gyujáskapcsolót ami tuti, hogy jó(indítottam vele a másik autót)
És azzal is ezt csinálta.

és ha ebből átrakod abba? ha ott meg működik, akkor lassan a zár rész kizárható

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18648 Dátum: 2011 Október 20, 09:49:48 »

Én kivenném a betétet megpróbálnám rátett vezetékekkel csavarhúzóval elfordítani a betétben levő résen.Ha kint van tudsz lámpázni.lehet hogy kopott a kulcsos rész és nem fordítja el eléggé a betét közepét. 
Megpróbálom  Wink
Deberaktam kormányzárastól egy komplett gyujáskapcsolót ami tuti, hogy jó(indítottam vele a másik autót)
És azzal is ezt csinálta.
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18647 Dátum: 2011 Október 20, 09:48:28 »

Közeledben nincs egy másik buszos, aki segítene? Gyújtáspatron szokta ezt csinálni (de szerintem ezt már írtam).
Van másik buszos, de ő is ugyanezt javasolta mint te, a másik patront, amit kicseréltünk, de nem változott  Huh
Nem elérhető zsolt
Hozzászólások: 833


« Hozzászólás #18646 Dátum: 2011 Október 20, 08:42:34 »

Én kivenném a betétet megpróbálnám rátett vezetékekkel csavarhúzóval elfordítani a betétben levő résen.Ha kint van tudsz lámpázni.lehet hogy kopott a kulcsos rész és nem fordítja el eléggé a betét közepét. 

Ez szerintem is jó ötlet. Nálam egyszer ez volt a gond. Ebből kifolyólag maradt is egy új betétem, mert én is azt hittem, hogy az a rossz.
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #18645 Dátum: 2011 Október 19, 19:35:00 »

Közeledben nincs egy másik buszos, aki segítene? Gyújtáspatron szokta ezt csinálni (de szerintem ezt már írtam).
Én kivenném a betétet megpróbálnám rátett vezetékekkel csavarhúzóval elfordítani a betétben levő résen.Ha kint van tudsz lámpázni.lehet hogy kopott a kulcsos rész és nem fordítja el eléggé a betét közepét. 

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #18644 Dátum: 2011 Október 19, 19:26:55 »

Az lehet, én mindent úgy raktam vissza, ahogy eredetileg volt.
Vennem kéne egy németet  Roll Eyes
Közeledben nincs egy másik buszos, aki segítene? Gyújtáspatron szokta ezt csinálni (de szerintem ezt már írtam).
Nem elérhető Póli
Hozzászólások: 886


« Hozzászólás #18643 Dátum: 2011 Október 19, 19:22:01 »

Az lehet, én mindent úgy raktam vissza, ahogy eredetileg volt.
Vennem kéne egy németet  Roll Eyes
Minden sarunál kell lennie egy számnak, ahhoz kell a különböző kábeleket nézni.

50     fekete-piros
30     piros
15     fekete
X      fekete-fehér

VW 1200 (1979),       T2 (1978)

http://www.bmvwbk.eoldal.hu/  - Békés Megyei Bogár Klub
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18642 Dátum: 2011 Október 19, 18:56:09 »

sztem félre van kötve !
nem feltétlenül te vagy a hülye !  lehet az gyárilag (utángyártott lévén) félrecsinálva
Az lehet, én mindent úgy raktam vissza, ahogy eredetileg volt.
Vennem kéne egy németet  Roll Eyes
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #18641 Dátum: 2011 Október 19, 18:52:46 »

Énsem értem, valamint azt sem, hogy a vadonat új alkatrész miért nem működik?  Roll Eyes
Akkor ezt megpróbálom.

sztem félre van kötve !
nem feltétlenül te vagy a hülye !  lehet az gyárilag (utángyártott lévén) félrecsinálva

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18640 Dátum: 2011 Október 19, 18:51:58 »

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #18639 Dátum: 2011 Október 19, 18:48:49 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18638 Dátum: 2011 Október 19, 18:46:51 »

hmm, ebben igazad van. akkor mégis csak a kapcsoló lesz, csak nem értem másik autóban hogy volt jó..?

esetleg próbáld meg, hogy nem kötsz be minden vezetéket a kapcsolóba. a gyújtást add rá a vezetékek összekötésével és indítózz a kulccsal, majd fordítva. gyújtás a kulcs fordítással, indítózás összeérintéssel. hátha kiderül hogy a kapcsoló egyik része rossz
Énsem értem, valamint azt sem, hogy a vadonat új alkatrész miért nem működik?  Roll Eyes
Akkor ezt megpróbálom.
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18637 Dátum: 2011 Október 19, 18:45:13 »

egy pillanat !  zárbetétet vettél, komplett kormányzárat, vagy betétet a régi kormányzárba ?
van az a műanyag patron az alján, borosdugó méretű, csak azt kellett volna kicserélned, az szokott ilyet csinálni, vagy félre van kötve a kapcsolópatron
Patront  vettem, azt a boros dugó méretűt.
Miután ezzel csinálja a lejjebb említett jelenséget, kivettem a komplett kormányzárat a dokánkból, amiben működött, és átraktam.
Ezzel is ugyanez a helyzet  Undecided
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18636 Dátum: 2011 Október 19, 18:39:49 »

lehet. de akkor a kábelek összeérintésével sem kellene indulnia nem?
hmm, ebben igazad van. akkor mégis csak a kapcsoló lesz, csak nem értem másik autóban hogy volt jó..?

esetleg próbáld meg, hogy nem kötsz be minden vezetéket a kapcsolóba. a gyújtást add rá a vezetékek összekötésével és indítózz a kulccsal, majd fordítva. gyújtás a kulcs fordítással, indítózás összeérintéssel. hátha kiderül hogy a kapcsoló egyik része rossz
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #18635 Dátum: 2011 Október 19, 18:39:31 »

lehet. de akkor a kábelek összeérintésével sem kellene indulnia nem?
egy pillanat !  zárbetétet vettél, komplett kormányzárat, vagy betétet a régi kormányzárba ?
van az a műanyag patron az alján, borosdugó méretű, csak azt kellett volna kicserélned, az szokott ilyet csinálni, vagy félre van kötve a kapcsolópatron

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18634 Dátum: 2011 Október 19, 18:36:09 »

szerintem nincs relé, viszont akkor valószínűleg jó a kapcsoló(ha már kettő is ugyanazt csinálja, ráadásul máshol jó volt) és az onnan induló vezetékeknél lesz valami zárlat, nem? nem lehet a kábelkötegben valami sérülés? vagy oxidált saruk a biztitáblánál vagy a kapcsolónál? esetleg összeérnek a nem szigetelt saruk?
lehet. de akkor a kábelek összeérintésével sem kellene indulnia nem?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18633 Dátum: 2011 Október 19, 18:35:11 »

Pontosan ahogy mondod.
Igen, vettem egy újat, azzal csinálja ezt(a régi egyáltalán nem működött), aztán most beraktam a másik kocsinkból, és azzal is ugyanezt csinálja.
Vegyek mégegyet? Hátha rossz mindegyik ami nálam van?
Relének nem kellene lennie a gyujtáskapcsolónál?  Huh
szerintem nincs relé, viszont akkor valószínűleg jó a kapcsoló(ha már kettő is ugyanazt csinálja, ráadásul máshol jó volt) és az onnan induló vezetékeknél lesz valami zárlat, nem? nem lehet a kábelkötegben valami sérülés? vagy oxidált saruk a biztitáblánál vagy a kapcsolónál? esetleg összeérnek a nem szigetelt saruk?
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18632 Dátum: 2011 Október 19, 18:30:18 »

Bogaraknál is tapasztaltam már ilyen hibát. Ha jól értem forgat forgat, de csak akkor indul be mikor elengedted a kulcsot?

Csak a gyújtáskapcsoló környékén van a hiba, általában patroncserével meg szokott oldódni. Vagy amiben cserélted a patront?
Pontosan ahogy mondod.
Igen, vettem egy újat, azzal csinálja ezt(a régi egyáltalán nem működött), aztán most beraktam a másik kocsinkból, és azzal is ugyanezt csinálja.
Vegyek mégegyet? Hátha rossz mindegyik ami nálam van?
Relének nem kellene lennie a gyujtáskapcsolónál?  Huh
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #18631 Dátum: 2011 Október 19, 18:16:39 »

Felraktam egy testet, a helyzet változatlan  Undecided
Bogaraknál is tapasztaltam már ilyen hibát. Ha jól értem forgat forgat, de csak akkor indul be mikor elengedted a kulcsot?

Csak a gyújtáskapcsoló környékén van a hiba, általában patroncserével meg szokott oldódni. Vagy amiben cserélted a patront?
« Utoljára szerkesztve: 2011 Október 19, 18:18:21 írta Bill »
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18630 Dátum: 2011 Október 19, 18:00:01 »

önindító jó.
Váltó és kaszni között nincs csak test, eddig sem volt.
ezekszerint kéne?  Wink
Felraktam egy testet, a helyzet változatlan  Undecided
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18629 Dátum: 2011 Október 19, 16:05:11 »

önindító behúzótekercs esetleg?

illetve a test mindenhol ok?
át van vezetve rendesen a kasztniról a váltóra/motorra?
érdemes egy közvetlen testet vinni az akksiról az önindítóhoz
önindító jó.
Váltó és kaszni között nincs csak test, eddig sem volt.
ezekszerint kéne?  Wink
Nem elérhető Póli
Hozzászólások: 886


« Hozzászólás #18628 Dátum: 2011 Október 19, 14:32:19 »

akkor a kábel összeérintésre sem indulna be

nekem is ugyan ezt csinálta, cseréltem betétet, és akkor se indított rögtön, átnéztem a testet, befújtam wd40-nel, és azóta jó

VW 1200 (1979),       T2 (1978)

http://www.bmvwbk.eoldal.hu/  - Békés Megyei Bogár Klub
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18627 Dátum: 2011 Október 19, 14:25:13 »

önindító behúzótekercs esetleg?

illetve a test mindenhol ok?
át van vezetve rendesen a kasztniról a váltóra/motorra?
érdemes egy közvetlen testet vinni az akksiról az önindítóhoz
akkor a kábel összeérintésre sem indulna be

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Póli
Hozzászólások: 886


« Hozzászólás #18626 Dátum: 2011 Október 19, 14:15:57 »

Igen ezt megtettük, a műszer szerint jó az új gyujtáskapcsoló.
A másik ami tuti jó, az pedig azért tuti jó, mert én indítottam vele a másik autót, amiben hibátlanul működött.
Az esetleg nem lehet, hogy a csatlakozó rossz, ami rámegy a gyujtáskapcsolóra?


önindító behúzótekercs esetleg?

illetve a test mindenhol ok?
át van vezetve rendesen a kasztniról a váltóra/motorra?
érdemes egy közvetlen testet vinni az akksiról az önindítóhoz

VW 1200 (1979),       T2 (1978)

http://www.bmvwbk.eoldal.hu/  - Békés Megyei Bogár Klub
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #18625 Dátum: 2011 Október 19, 12:26:45 »

Az esetleg nem lehet, hogy a csatlakozó rossz, ami rámegy a gyujtáskapcsolóra?
Dehogynem, az is lehet. Ezt szinten 1 perc alatt kideritheted egy multimeteres csipogtatassal.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18624 Dátum: 2011 Október 19, 11:25:44 »

aha ... Roll Eyes
fogj egy multimetert vagy egy probalampat es vizsgald meg, valoszinuleg tovabbra is a gyujtaskapcsoloval van gond. A piroson jon be a +12 V, a vastag piros-fekete az oninditot huzza be, a fekete es a fekete-sarga pedig 12 V-t kell, hogy kapjon folyamatosan (!) a gyujtashoz. Nezd meg, hogy a kulcsot az inditozas allapotaba forditva van-e galvanikus kapcsolat a piros es a fekete(-sarga) kozott! Ha nincs, tovabbra is rossz a gyujtaskapcsolod. Roll Eyes
Igen ezt megtettük, a műszer szerint jó az új gyujtáskapcsoló.
A másik ami tuti jó, az pedig azért tuti jó, mert én indítottam vele a másik autót, amiben hibátlanul működött.
Az esetleg nem lehet, hogy a csatlakozó rossz, ami rámegy a gyujtáskapcsolóra?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #18623 Dátum: 2011 Október 19, 10:54:38 »

ami tuti, hogy jó
aha ... Roll Eyes
fogj egy multimetert vagy egy probalampat es vizsgald meg, valoszinuleg tovabbra is a gyujtaskapcsoloval van gond. A piroson jon be a +12 V, a vastag piros-fekete az oninditot huzza be, a fekete es a fekete-sarga pedig 12 V-t kell, hogy kapjon folyamatosan (!) a gyujtashoz. Nezd meg, hogy a kulcsot az inditozas allapotaba forditva van-e galvanikus kapcsolat a piros es a fekete(-sarga) kozott! Ha nincs, tovabbra is rossz a gyujtaskapcsolod. Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #18622 Dátum: 2011 Október 19, 09:08:26 »

Újabb probléma a busszal, nehogy unatkozzak  Roll Eyes
Nem működött a gyujtáskapcsoló, ezért régen át lett alakítva gombos indításra.
Ezt most vissza alakítottuk, vettünk új gyujtáskapcsoló betétet.
A probléma a következő: Indít, tekeri az önindítót, de mintha ilyenkor nemkapna gyujtást az autó. Csak akkor indul be, ha elveszem az indítást, és még forog egyet a motor.
Az az érdekes, hogy ha a két vezetéket összeérintem(fekete-sárga,fekete-piros) rögtön beindul.
Kipróbáltam még egy gyujtáskapcsoló betétet, ami tuti, hogy jó, de ugyanez a probléma, azzal sem indul.
Valakinek valami ötlete?
Köszi előre is.
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 ... 547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.