www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 08, 17:32:58

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921205 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 561 562 563 564 565 [566] 567 568 569 570 571 ... 3545
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 27670639 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #119181 Dátum: 2013 Január 21, 23:10:17 »

Erre gondoltam én is, de az nem lehet 3eFt.  Cheesy
Majom.  Cool De. Annyi. Mondjuk ez Hudáknál pont a fele...

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5801


redgear.hu

« Hozzászólás #119180 Dátum: 2013 Január 21, 22:59:10 »

<beszúrt kép törölve>


kösz Wink
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #119179 Dátum: 2013 Január 21, 22:54:07 »

Most elrontottad a jatekomat, mer' mar nem mutat a gombra! :-P
tedd oda a gatyádat, akkor oda mutat :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #119178 Dátum: 2013 Január 21, 22:54:03 »

Ez így igaz. Amikor csináltam az autómat, akkor mindent írtam, a csvaroktól kezdve, az alapozón át, a javító elemekig. Mikor valaki kérdezte, hogy mennyibe volt az autó, akkor pont abból adódóan, hogy csak a nagy alkatrészek voltak a fejemben, olyan 600ezer max 800ezer volt a tippem. Aztán leültem és összeadtam a listámat. 1.6 millió jött ki. És pont az apróságok miatt jött ki ez az összeg. Elmész a festék boltba, veszel egy kis alapozót a lemezekhez, egy kis ragasztót a kárpitokhoz, pár doboz féktisztítót, 1-2 csiszolóvásznat, korongot, stb. és ott maradnak a 10ezrek. Csavarbolt szintén. És akkor még hol vannak a "gyári" alkatrészek: gumi dugók, klipszek, műanyagok.
De így van ez egy motorfelújításnál is:Gondolja az ember, hogy gépmunka csapágyakkal 80ezer, henger-dugó 50ezer, a többi meg tulajdonképpen jó a motoron. Aztán csak a tömítések, szimering és harmónikacsövek 15-ben vannak, gyertyák meg gyertyakábelek még egy 10-es, illik lehomokoltatni, leszintereztetni a lemezeket és máris beleugrik még egy 20-as. Észreveszed, hogy a blokk anyák és alátétek agyongyötörtek, megveszed az új szettet (csak gyárit tudsz, mert csavarboltban gagyi van), kihézagolnád a főtengelyt, de kopottak a hézagolók, abból is veszel párat, megint ezresek mentek el. Ha már szinterezettek a burkolatok, illene új csavarokat is tenni... És akkor még nem beszéltünk arról, hogy kell egy kis hengerfej felújítás, nem tökéletes a karbi, kifúj egy hőcserélő.

Ezt amúgy sokmindenre le lehet így vezetni.

Pl ki gondolná,vagy ki számolja,hogy öt db ötcsavaros felni felújítása,dísztárcsákkal együtt,belejön kb 100.000-Forintba.
-elmész a gumishoz,leszereltetni a gumikat,nem tudom mennyi manapság meg gumisa is válogatja,legyen mondjuk 4e Ft.
-elviszed homokszóróhoz,legyen darabja háromezer,így 15e Ft
-aztán elviszed fényezőhöz,szakszerűen két színre lefújatni őket,más színre a felniközép,más színűre a peremet legyen 25e Ft
-a felnikre új dísztárcsatartó füleket kell venni,meg szegecseket.Mindegyikből 25db-ot,ez megint 10e Ft
-újra gumis,öt felnit felgumizni,legyen megint 4eFt
-a legolcsóbb,utángyártott pre dísztárcsa is már olyan 5e Ft körül lehet,legyen az öt db,25e Ft.
-akkor vesz az ember még öt db fehér Atlas peremet,az kb 20e Ft

És nem hinném,hogy ha valaki felújítás előtt,egy előzetes költségvetést készít,felírja,hogy az öt gyári vasfelni  rendbetétele mondjuk 90-100e Ft.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #119177 Dátum: 2013 Január 21, 22:50:30 »


:DDDDDDDDDDDD
Most elrontottad a jatekomat, mer' mar nem mutat a gombra! :-P


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #119176 Dátum: 2013 Január 21, 22:49:21 »

<beszúrt kép törölve>




:DDDDDDDDDDDD
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #119175 Dátum: 2013 Január 21, 22:40:09 »




milyen térképen? Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5801


redgear.hu

« Hozzászólás #119174 Dátum: 2013 Január 21, 22:30:28 »

a térképen láthatod. (Tazoli)
milyen térképen? Roll Eyes
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #119173 Dátum: 2013 Január 21, 22:14:00 »


Megbeszéltük. Amugy van bárki-akárki-valaki aki a kornyeken lakik?
a térképen láthatod. (Tazoli)
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #119172 Dátum: 2013 Január 21, 22:12:35 »

ha sikerült, szólj és megyünk  Grin


Megbeszéltük. Amugy van bárki-akárki-valaki aki a kornyeken lakik?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #119171 Dátum: 2013 Január 21, 22:07:21 »

Ha lenne beleszolasom átállítanám 250 re csak hogy jöjjön valaki Grin
ha sikerült, szólj és megyünk  Grin
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #119170 Dátum: 2013 Január 21, 22:00:46 »

Az biztos. Meg nem rossz amikor ott van melletted az autó amihez csinálod, és pont olyanra tudod hajtani, pont akkorára tudod vágni, mint amekkora kell. Jobb mintha mondjuk egy utángyártott alvázfejen nem passzoló fékcsőtartó miatt a nem passzoló bolti fém fékcsövet elkezdi valaki ész nélkül hajtogatni. Pl. amikor raktam fel a CSP tárcsafékeket és a keskenyített híd, meg az egyedi féknyereg miatt át kellett hegesztenem az alvázfejen a fékcsőtartó lemezt, hogy a gumifékcső jól álljon, illetve 3-féle főfékhengert próbáltam ki az új tárcsafékhez, amiknek máshol voltak a csatlakozásai, akkor mindegyik verzióhoz gyártottam pontos, nem feszülő, nem hajtogatott fém (nem réz) fékcsövet. (De azért a végén már a faszom ki volt Undecided)

Sőt, egy kicist lelkiismeretesebb is az otthoni, mint a szalagban gyártott.  Roll Eyes

Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #119169 Dátum: 2013 Január 21, 22:00:35 »

Lehet egyedül is lenni,meg lehet csoportos bulit is csapni.Függ ugye,hogy mennyi a benzin  Grin
Ha lenne beleszolasom átállítanám 250 re csak hogy jöjjön valaki Grin
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #119168 Dátum: 2013 Január 21, 21:55:50 »

Talán egedül van a kúton, és látogatót vár. Azért ez nem semmi Smiley


 
RNIE
« Hozzászólás #119167 Dátum: 2013 Január 21, 21:54:14 »

Talán egedül van a kúton, és látogatót vár. Azért ez nem semmi Smiley

Lehet egyedül is lenni,meg lehet csoportos bulit is csapni.Függ ugye,hogy mennyi a benzin  Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #119166 Dátum: 2013 Január 21, 21:52:04 »

Talán egedül van a kúton, és látogatót vár. Azért ez nem semmi Smiley

hm?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #119165 Dátum: 2013 Január 21, 21:29:41 »

http://www.perpetualkid.com/vw-camper-toiletries-bag.aspx
1303LS
« Hozzászólás #119164 Dátum: 2013 Január 21, 21:29:17 »

A gyárban sem csinálják másképp.

Sőt, egy kicist lelkiismeretesebb is az otthoni, mint a szalagban gyártott.  Roll Eyes
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #119163 Dátum: 2013 Január 21, 21:20:07 »

bankrablás? akarom mondani benzinkút rablásra gondol, talán?  Grin


Nem, ha valakinek erre van dolga beugorhatna, mert olyan szitu van mint amikor a sivatag kozepen van egy kut es 3 hetente egy elcetemult autos beteved. Ed hoo van meg a reggel 6  Tongue
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #119162 Dátum: 2013 Január 21, 21:18:16 »

Tavaly óta a réz fékcsöveket nem fogadják el műszakin (persze ahol nem hunynak szemet).
szerintem a magyar autópark 50%-ában réz fékcsövek vannak.
akkor most mi van?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Rulezka
« Hozzászólás #119161 Dátum: 2013 Január 21, 21:08:57 »

hm?
bankrablás? akarom mondani benzinkút rablásra gondol, talán?  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #119160 Dátum: 2013 Január 21, 21:03:38 »

Valaki kiskunlachaza benzinkút? Kezdodik az ejszakai muszak es mar most nincs senki..
hm?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #119159 Dátum: 2013 Január 21, 20:22:29 »

Valszeg ezért ilyen állapotú az itthoni autópark
Az egykörös fékrendszer előnye, hogy vagy jó, vagy rossz. Egykörösnél nem lehet hiba, mig a kétkörösnél lehet egy hollandernél szivárgás.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #119158 Dátum: 2013 Január 21, 20:17:19 »

????
Már 10 éve nem lehet réz elmondanám. Én abból készítettem, de nem szóltak. A réz jól alakítható.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #119157 Dátum: 2013 Január 21, 20:17:12 »

De csak a rezet ugye? A nem réz fémfékcsövet azt igen?!

Tavaly óta a réz fékcsöveket nem fogadják el műszakin (persze ahol nem hunynak szemet).

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #119156 Dátum: 2013 Január 21, 20:16:02 »

Ez így igaz. Amikor csináltam az autómat, akkor mindent írtam, a csvaroktól kezdve, az alapozón át, a javító elemekig. Mikor valaki kérdezte, hogy mennyibe volt az autó, akkor pont abból adódóan, hogy csak a nagy alkatrészek voltak a fejemben, olyan 600ezer max 800ezer volt a tippem. Aztán leültem és összeadtam a listámat. 1.6 millió jött ki. És pont az apróságok miatt jött ki ez az összeg. Elmész a festék boltba, veszel egy kis alapozót a lemezekhez, egy kis ragasztót a kárpitokhoz, pár doboz féktisztítót, 1-2 csiszolóvásznat, korongot, stb. és ott maradnak a 10ezrek. Csavarbolt szintén. És akkor még hol vannak a "gyári" alkatrészek: gumi dugók, klipszek, műanyagok.
De így van ez egy motorfelújításnál is:Gondolja az ember, hogy gépmunka csapágyakkal 80ezer, henger-dugó 50ezer, a többi meg tulajdonképpen jó a motoron. Aztán csak a tömítések, szimering és harmónikacsövek 15-ben vannak, gyertyák meg gyertyakábelek még egy 10-es, illik lehomokoltatni, leszintereztetni a lemezeket és máris beleugrik még egy 20-as. Észreveszed, hogy a blokk anyák és alátétek agyongyötörtek, megveszed az új szettet (csak gyárit tudsz, mert csavarboltban gagyi van), kihézagolnád a főtengelyt, de kopottak a hézagolók, abból is veszel párat, megint ezresek mentek el. Ha már szinterezettek a burkolatok, illene új csavarokat is tenni... És akkor még nem beszéltünk arról, hogy kell egy kis hengerfej felújítás, nem tökéletes a karbi, kifúj egy hőcserélő.

Még annyit ehhez az alkatrész témához,hogy a felújítás során,a rengeteg kis vacak,sokszázezer Forintot tud kitenni,és azokkal szinte senki sem kalkulál.Mindenki a nagy tételekkel számolgat,mennyi egy taposó,vagy fűtéscsatorna,lökhárító stb,és ha az ember írja vagy vezeti az elköltött összegeket,akkor a végén rájön,hogy az összeadódott sok kicsi legalább annyiba került mint a nagyobb,drágább cuccok.Sok kicsi sokra megy.Jó példa erre az a kis hátsó T-elosztó elem a fékcsöveknél,ha az ember egyenként végigböngész egy webáruházat,akkor látja csak,hogy van egy rakat kis gumigyűrű,kábelátvezető,bowdenátvezető,gumidugó,klipsz,bolha,szegecs,csavar,gumitömítés,filc...és összejön egy sokszáztételes lista,amit ha összeszámol elborzad. Roll Eyes

Az alvázadhoz is szépen megvásároltad a javítóelemeket,most a váltóhoz és a hátsó futóműhöz is.Ha így fogod végigfolytatni a teljes felújítást,továbbra is megveszed mindenhez az új cuccokat,fényezés után mindenhová az új gumikat,filceket,krómokat,díszeket,lámpákat,az első futómű alkatrészeit,akkor szvsz nagyon lazán át fogja lépni csak az anyagár a hétjegyű összeget.

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #119155 Dátum: 2013 Január 21, 20:02:31 »

Tavaly óta a réz fékcsöveket nem fogadják el műszakin (persze ahol nem hunynak szemet).

????

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #119154 Dátum: 2013 Január 21, 20:00:06 »

Nekem is van itthon peremezéshez, hajlításhoz komplett készletem. Méterre veszem a fém fékcsövet, a peremező meg tudja az összes szabványos kialakítást, amihez a hozzá tartozó hollandikat használom. A gyárban sem csinálják másképp.

Valszeg ezért ilyen állapotú az itthoni autópark

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #119153 Dátum: 2013 Január 21, 19:45:37 »

Tavaly óta a réz fékcsöveket nem fogadják el műszakin (persze ahol nem hunynak szemet).
Komolyan?! :-o Akkor sem, ha ugy gyari ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Süni
« Hozzászólás #119152 Dátum: 2013 Január 21, 19:26:46 »

Tavaly óta a réz fékcsöveket nem fogadják el műszakin (persze ahol nem hunynak szemet).
RNIE
« Hozzászólás #119151 Dátum: 2013 Január 21, 18:57:07 »

, és legyártod otthon
Valszeg ezért ilyen állapotú az itthoni autópark
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #119150 Dátum: 2013 Január 21, 18:56:58 »

Valaki kiskunlachaza benzinkút? Kezdodik az ejszakai muszak es mar most nincs senki..
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #119149 Dátum: 2013 Január 21, 18:55:39 »

Baditz Laci méretre legyártja.

Kölcsön kérsz egy peremezőt, és legyártod otthon a fékcsöveket.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #119148 Dátum: 2013 Január 21, 18:53:17 »

és összejön egy sokszáztételes lista
Igen tapasztaltam.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #119147 Dátum: 2013 Január 21, 17:51:21 »

Baditz Laci méretre legyártja.

Tőle vásároltam,még a 2006-os ringes rajzásra hozta ki.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #119146 Dátum: 2013 Január 21, 17:48:57 »

Sajnos nem. Akkor vettem ki mindent a dobozból, ahogy Merki Pistától elhoztam.
Megnéztem Hudáknál is, a fékcső készlet olcsóbb, de pár dolog drágább, így nem nagyon van különbség.

Fékcső készlet   1            16 500   
Váltórúd persely   1              1 570   
Hátsó fékelosztó   1              3 630   
Torziógumi            4              5 700   
Torzió fedél        2      7 650
Csapágyfedél töm. készl.   2   3 420
Fűtéshuzal   1                      1 450   
Váltóbak hátsó   2               4 000   
Féltengely gumiharang, bilincsek   2      4 700      
Gumifékcső első   2               2 710   
Gumifékcső hátsó   2      2 710   
Fékcső rögzítő   6               2 700      

szum:56740  Shocked

Még annyit ehhez az alkatrész témához,hogy a felújítás során,a rengeteg kis vacak,sokszázezer Forintot tud kitenni,és azokkal szinte senki sem kalkulál.Mindenki a nagy tételekkel számolgat,mennyi egy taposó,vagy fűtéscsatorna,lökhárító stb,és ha az ember írja vagy vezeti az elköltött összegeket,akkor a végén rájön,hogy az összeadódott sok kicsi legalább annyiba került mint a nagyobb,drágább cuccok.Sok kicsi sokra megy.Jó példa erre az a kis hátsó T-elosztó elem a fékcsöveknél,ha az ember egyenként végigböngész egy webáruházat,akkor látja csak,hogy van egy rakat kis gumigyűrű,kábelátvezető,bowdenátvezető,gumidugó,klipsz,bolha,szegecs,csavar,gumitömítés,filc...és összejön egy sokszáztételes lista,amit ha összeszámol elborzad. Roll Eyes

Az alvázadhoz is szépen megvásároltad a javítóelemeket,most a váltóhoz és a hátsó futóműhöz is.Ha így fogod végigfolytatni a teljes felújítást,továbbra is megveszed mindenhez az új cuccokat,fényezés után mindenhová az új gumikat,filceket,krómokat,díszeket,lámpákat,az első futómű alkatrészeit,akkor szvsz nagyon lazán át fogja lépni csak az anyagár a hétjegyű összeget.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 21, 18:24:55 írta Narancs »
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #119145 Dátum: 2013 Január 21, 17:42:57 »

Baditz Laci méretre legyártja.

Ez elég húzós volt!
Én anno a Narancshoz még olyan 7.000-Ft-ért vettem.
Az oválhoz külföldről fogok bevásárolni,még 9.000-Ft sincs egy ilyen réz fékcsőkészlet hozzá.
1303LS
« Hozzászólás #119144 Dátum: 2013 Január 21, 17:40:42 »

dehonnem Undecided
Szerintem bemegyek a helyi autósbótba és veszek ilyet max 6-700forintért.
2006-ban a Hudáknál vettem ilyet 2db-ot és csörgőspénzzel fizettem ki, sőt még rá is kérdeztem, hogy azért akar kirabolni, mert okoskodtam?  Grin
Konkrétan emlékszem rá, mert mindenáron le akart beszélni az egyikről, merthogy a 303-asban nincs ilyen elől, csak 1db kell hátra.  Grin Alig tudtam meggyőzni.
Ja és azért vettem újakat, mert lusta voltam kitekerni belőle a hollandert a levágott csővel.
Ha komolyabb pénzt kért volna érte- magamat ismerve- kihajtottam volna. 3600-ért meg inkább faragtatok egyet egy hozzáértővel miután kiröhögtem.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 21, 17:42:47 írta 1303LS »
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #119143 Dátum: 2013 Január 21, 17:29:24 »


Fékcső készlet   1            16 500   

Ez elég húzós volt!
Én anno a Narancshoz még olyan 7.000-Ft-ért vettem.
Az oválhoz külföldről fogok bevásárolni,még 9.000-Ft sincs egy ilyen réz fékcsőkészlet hozzá.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #119142 Dátum: 2013 Január 21, 16:45:12 »

Csaxólok, aki felújításba akar kezdeni, ennyi cucc 55 ezer forint volt.  Cool
Magadnak építed tesó csak magadnak ... én mindig ezt mondogatom magamnak  Cool ezért nem is izgat már hogy mikor lesz kész .


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Oldalak: 1 ... 561 562 563 564 565 [566] 567 568 569 570 571 ... 3545
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.21 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.