www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 16, 18:54:54

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921390 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3485 3486 3487 3488 3489 [3490] 3491 3492 3493 3494 3495 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 31732669 alkalommal)
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2287 Dátum: 2006 Március 05, 18:07:46 »

Légellenállás témában érdemes a jol megpakolt tetöcsomagtartoval is foglalkozni.
1,5-2 liter többletfogyasztást simán eredményez.
Ugyanaz a többletsuly a kocsiszekrénybe/csomagtarto,utastér/helyezve nem eredményez jelentös többlet fogyasztást.mivel az auto aerodinamikáka nem változik!

Tóth Zoltán
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #2286 Dátum: 2006 Március 05, 14:58:24 »

Nekem nissanos mondta, hogy 130 felett jött utánam, de ha a kocsim 120-at tud, nekem elég. Csak sokáig tudja! úgyis sajnálom neki tolni... Ha lenne egy eredeti oválom, képes lennék 70-el tötyögni!

én se megyek 90-100nál többet Smiley

egyik nap megy az idézés másik nap meg nem....és semmit se állítok a gépen ...ez mitől?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2285 Dátum: 2006 Március 05, 14:53:28 »

Ahoy.
Motor teljesitmény-végsebesség-légellenállás témában 1 kis adalék.

Ábra a jobb felsö sarokban.No komment.
Akönyv amiböl szkenneltem,
Csernai Zoltán A GÉPKOCSI. KIadás kelte 1953.

Tóth Zoltán
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #2284 Dátum: 2006 Március 05, 14:53:10 »

Szerintem ennyiért korrekt. Ősszel érdekes lehet a dolog...

További információ:
Az átalakitás dija: 60e Ft. Ez tartalmazza a váltó szétszedését, a tömitések, szimeringek cseréjét, átnézést, hibafeltárást, és a hosszú 4. fokozat beépitését. Nem tartalmazza a hibás alkatrészek cseréjét, azt külön kell fizetni. Azaz ha van hibás váltó, akkor azt is meg lehet csináltatni, mivel a hibás alkatrészeket is meg lehet javittatni. Erre külön árajánlat van egyedileg. A váltót ki kell szerelni, és ugy kell lejuttatni a Lacinak.

Remélem tudtam segiteni mindenkinek.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2283 Dátum: 2006 Március 05, 14:35:57 »

BUSMANOKNAK:

2 literes motorú buszokba a CP-s váltó 4. fokozatának van mód a meghosszabbítására kb 10-12%-al! Igy kb 150 km/h lesz az utazósebesség!

Vörös Lacinál kell érdeklődni, kiforrott, megbizható technika, nem az elsőt csinálja, és nagyon bevált. Hosszú úton 130-as temponál elég rendesen visszaesik a fogyasztás.

0672336665


További információ:
Az átalakitás dija: 60e Ft. Ez tartalmazza a váltó szétszedését, a tömitések, szimeringek cseréjét, átnézést, hibafeltárást, és a hosszú 4. fokozat beépitését. Nem tartalmazza a hibás alkatrészek cseréjét, azt külön kell fizetni. Azaz ha van hibás váltó, akkor azt is meg lehet csináltatni, mivel a hibás alkatrészeket is meg lehet javittatni. Erre külön árajánlat van egyedileg. A váltót ki kell szerelni, és ugy kell lejuttatni a Lacinak.

Remélem tudtam segiteni mindenkinek.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27172


« Hozzászólás #2282 Dátum: 2006 Március 05, 14:12:23 »

Szerintem ha valaki meg akarja tudni mennyi a tényleges sebesség (végsebesség) elég ha van egy fordulatszámmérője, megnézi milyen váltója van meg milyen gumikat tett fel, megnézi mennyit pörgött végre aztán ellátogat pl a csp honlapjára...

vagy kölcsönkér egy gps-t Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #2281 Dátum: 2006 Március 05, 14:08:04 »

A végsebesség mindig a motortól függ, hogy meddig tud leforogni. Itt 150-nél 4000-et forog a motor a 4600 helyett, igy kényelemsen lehet haladni vele folyamatosan. De ugye azt tudni kell, hogy a sebesség növekedésének négyzetável nő a légellenállás, és azért 150 fölött van rendesen légellenállása a busznak. Valoszinüsithetően olyan 170-et tud menni vele egy jó motorral a busz.

Szerintem ha valaki meg akarja tudni mennyi a tényleges sebesség (végsebesség) elég ha van egy fordulatszámmérője, megnézi milyen váltója van meg milyen gumikat tett fel, megnézi mennyit pörgött végre aztán ellátogat pl a csp honlapjára...

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #2280 Dátum: 2006 Március 05, 12:44:05 »

vagy tolod neki légüres térben... :-)))))

Valóban ez nagy hülyeség volt a részemről, hisz fix rendszernél egy adott sebességhez tartozó fordulat minidg ugyanaz. Ott tévedtem, hogy arra gondoltam, hogy ha állva pürgeted a motort, akkor ugye el tudod pörgetni simán 5000-ig. De ha haladsz vele, akkor 4. fokozatban a légellenállás, a terhelés, és a surlódás miatt már nem képes a motor ugyanannyit kiforogni. Namármost ebből az következik, hogy fix rendszerben nagyobb végsebesség eléréséhez vagy a surlódást csökkentjük, vagy a légellenálást. Azaz hátszéllel, amit mi nem is érzünk, simán haladhatunk többet. Az igazi proba az az, hogy 1 távon odavissza haladunk, és átlagolunk. Igy megkapjuk az elérhető maximális sebességet, és nem az egyéni csúcsot.

Kedves vőm, köszönöm, hogy megvilágitottad elmémet. Jövök neked egy sörrel.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2279 Dátum: 2006 Március 05, 12:36:45 »

Természetesen azonos váltónál 4.fokozatban értettem.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2278 Dátum: 2006 Március 05, 12:33:50 »

azt írtad, kedves após, hogy 145 km/h-hoz 5000 f/perc kéne a vasnak, ami a légellenállás miatt 5500 f/perc.
erre érdeklődött rá az íveltszélvédős, turcsiorrús, mekferzonos kollega  Evil

Valóban ez nagy hülyeség volt a részemről, hisz fix rendszernél egy adott sebességhez tartozó fordulat minidg ugyanaz. Ott tévedtem, hogy arra gondoltam, hogy ha állva pürgeted a motort, akkor ugye el tudod pörgetni simán 5000-ig. De ha haladsz vele, akkor 4. fokozatban a légellenállás, a terhelés, és a surlódás miatt már nem képes a motor ugyanannyit kiforogni. Namármost ebből az következik, hogy fix rendszerben nagyobb végsebesség eléréséhez vagy a surlódást csökkentjük, vagy a légellenálást. Azaz hátszéllel, amit mi nem is érzünk, simán haladhatunk többet. Az igazi proba az az, hogy 1 távon odavissza haladunk, és átlagolunk. Igy megkapjuk az elérhető maximális sebességet, és nem az egyéni csúcsot.

Kedves vőm, köszönöm, hogy megvilágitottad elmémet. Jövök neked egy sörrel.
1303LS
« Hozzászólás #2277 Dátum: 2006 Március 05, 12:32:01 »


"Pl ellenszélben már alacsonyabb a végsebesség, pedig a motor nem változik. "

A motorfordulatszám viszont igen.

Ha a vizsgált sebesség(és motor fordulatszám) a max teljesítményhez tartozó fordulatszám felett van(leszálló teljesítmény görbén)
addig fog a fordulat és a sebesség esni míg a motor teljesítménye addig nem nő(igen nő mert a lefele görbülő görbén visszafele haladun)míg az ellenállási tényezők amik meg most csökkennek mivel lassullunk nem esnek egybe.
Ha a jó kis 1200-es 1300-as motorunkat ami esetleg még kopott is kicsit megtámasztjuk egy hosszú váltóval akkor az előbbi helyzetet el sem tudjuk érni, mert az ellenállási összetevők előbb elérik az adott fordulathoz tartozó maximumot mint hogy azt a motor már le tudná adni.
Ezért szoktak sokan csalódni a hosszú váltóval.

"A Karmann Ghia ugyanazzal a motorral és váltóval, közel azonos súly esetén nagyobb végsebességet ér el. Gondolom azért, mert kisebb a légellenállása, és igy a motor jobban ki tud forogni. "

Pontosan így van.
A végsebesség itt is a max teljesítményhez tartozó fordulatszám felett van.Most nincs előttem de a bogáréhoz hasonlítva biztos látszik ez is a gyári adatokból valami táblázatban, hogy magasabb fordulaton pörög.Másként nem is tudna.

Most jut eszembe a karmannok nem hosszabb váltójúak?Mert akkor az előző mondat nem életszerű.

Persze minden csak a 4. fokozatot vizsgálva van így.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #2276 Dátum: 2006 Március 05, 11:33:27 »

ehez mit szóltok?
A képet kinyomtatom, és leviszem a kasznisnak. "Ilyet kérek"-mondom, Ő meg fölakasztja magát. Vagy nem... És akkor én akasztom föl magam a számlától... Evil

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #2275 Dátum: 2006 Március 05, 10:28:24 »

Előrebocsájtom, nem értek hozzá, de van elképzelésem a dologról. 1-2-3 sebességi fokozatnál a haladás közbeni max fordulat elérésénél nem okoz akkora gondot a légellenállás, de 4. fokozatban szerintem a légellenállás azt már befolyásolja, hogy padlógázon sik úton mennyit tud max pörögni a motor. Ez a max pörgés adja a végsebességet. Pl ellenszélben már alacsonyabb a végsebesség, pedig a motor nem változik. A Karmann Ghia ugyanazzal a motorral és váltóval, közel azonos súly esetén nagyobb végsebességet ér el. Gondolom azért, mert kisebb a légellenállása, és igy a motor jobban ki tud forogni. Ha tévedek, és valamit rosszul tudok, kérlek javitsatok ki, nem akarok hülyeséget beszélni.

azt írtad, kedves após, hogy 145 km/h-hoz 5000 f/perc kéne a vasnak, ami a légellenállás miatt 5500 f/perc.
erre érdeklődött rá az íveltszélvédős, turcsiorrús, mekferzonos kollega  Evil



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2274 Dátum: 2006 Március 05, 10:22:39 »

Most ezt nemértem.
Mi köze a légellenállásnak a fordulathoz?
Vagy ha van légellenállás akkor 10%-ot kipörög a kerék?
Vagy valamit félreértek vagy nem jól értelmezek a mondatodban.

Előrebocsájtom, nem értek hozzá, de van elképzelésem a dologról. 1-2-3 sebességi fokozatnál a haladás közbeni max fordulat elérésénél nem okoz akkora gondot a légellenállás, de 4. fokozatban szerintem a légellenállás azt már befolyásolja, hogy padlógázon sik úton mennyit tud max pörögni a motor. Ez a max pörgés adja a végsebességet. Pl ellenszélben már alacsonyabb a végsebesség, pedig a motor nem változik. A Karmann Ghia ugyanazzal a motorral és váltóval, közel azonos súly esetén nagyobb végsebességet ér el. Gondolom azért, mert kisebb a légellenállása, és igy a motor jobban ki tud forogni. Ha tévedek, és valamit rosszul tudok, kérlek javitsatok ki, nem akarok hülyeséget beszélni.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29098


Road Force One

« Hozzászólás #2273 Dátum: 2006 Március 05, 09:53:35 »

De van.
<beszúrt kép törölve>



Ezmiez? Ezmennyibekerül??? 

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #2272 Dátum: 2006 Március 05, 08:01:42 »



Namármost én nem értek hozzá, de ugytudom, hogy ahol eléri a maximális lóerőt, a fölé felesleges pürgetni, mert tovább már nem tud gyorsulni, mert ott már zuhan a teljesitmény eléggé drasztikusan.

Részben van így.
Vegyük a 44LE/4100rpm-et ha neked a folyamatos haladáshoz nincs szükséged 44LE-re mert az ellenállások(lég, gördülési, belső súrlódási ellenállások összege) a 4100-as forgulathoz tartozó sebességnél nem éri el a 44LE-rőt (álltalában a gyárban ez alá kalibrálják a teljes hajtásrendszert) a motort simán túl tudod pörgetni ezen a fordulaton.
A végsebesség pedig ott fog beállni ahol a motor a túlpörgetésből adódóan eső teljesítménye eléri az előbb említett körülmények kívánta teljesítményt.
Természetesen ez egy olyan állapot amit nem illik előidézni mert nem tesz jót sem a motornak sem az autó semmilyen porcikájának.
Ha a rendszered úgy változtattad (kerék méret hoszú váltó), hogy az áttétel révén a gyári túlméretezést csökkented, megszünteted, akkor vagy nagyon lassan és kis mértékben tudod a vég fordulatszámot elérni vagy el sem éred.Akkor áll elő az a helyzet hogy a 4100-as fordulatot el sem tudod érni esetleg.
Ugyenez a helyzet ha a másik alaptényező változik lefelé.Történetesen a motor nem képes már leadni a 44 LE-jét(kopott rosszul beállított stb)
Sajnos ez idővel minden motorban kialakul.
Egyszerűnek tűnik ez a dolog de nem is annyira az.
1303LS
« Hozzászólás #2271 Dátum: 2006 Március 05, 07:43:35 »

Azaz egy 185/65-ös gumival pl 145 km/h sebességhez rövid váltóval a motornak 4. sebességi fokozatban 5000 f/perc-et kell forognia, tényleges légellenállás nélkül. Igy az 5500-as fordulat lenne a tényleges..


Most ezt nemértem.
Mi köze a légellenállásnak a fordulathoz?
Vagy ha van légellenállás akkor 10%-ot kipörög a kerék?
Vagy valamit félreértek vagy nem jól értelmezek a mondatodban.
1303LS
« Hozzászólás #2270 Dátum: 2006 Március 05, 07:39:29 »

Ki használ elölre ilyen méreteket? A 205=60-ról nem beszélve :-)

Az első kerék számit, mivel ott mér a km óra. A hátsó kerék mérete a tényleges végsebességet befolyásolja, az óra csalását nem.



Én ilyennel mértem 160-at mikor duplakarbi volt fenn a 1600-os motoron.De lehet, hogy csak /65 volt.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #2269 Dátum: 2006 Március 05, 06:48:31 »

Boldog névnapot AZS!   Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27172


« Hozzászólás #2268 Dátum: 2006 Március 05, 00:13:56 »

vennem kell egy T1-et, mindenféle T1 cucc van, T2 meg nincs Sad

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #2267 Dátum: 2006 Március 05, 00:12:32 »

akkor csak buszos van?

Ja.
Csak a sárga buszos.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27172


« Hozzászólás #2266 Dátum: 2006 Március 04, 23:58:27 »

akkor csak buszos van?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #2265 Dátum: 2006 Március 04, 23:47:18 »

remélem rajzáson lesz nálad ezekből 1

Nem valószinű.
A 3db 75USD volt és speciel akkor 320 Ft a dollár.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27172


« Hozzászólás #2264 Dátum: 2006 Március 04, 23:43:52 »

De van.


remélem rajzáson lesz nálad ezekből 1

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #2263 Dátum: 2006 Március 04, 23:37:16 »

De van.

tékettes nincs? ;-)))
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #2262 Dátum: 2006 Március 04, 23:25:18 »

bogaras nincs?

De van.






Leon 1303
« Hozzászólás #2261 Dátum: 2006 Március 04, 22:58:25 »

ez nagyon teccik
a kormány nekem is...
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #2260 Dátum: 2006 Március 04, 22:52:21 »

ez nagyon teccik

[melléklet törölve a rendszer által]

Leon 1303
« Hozzászólás #2259 Dátum: 2006 Március 04, 22:38:49 »


bogaras nincs?
Leon 1303
« Hozzászólás #2258 Dátum: 2006 Március 04, 22:36:53 »

Namármost én nem értek hozzá, de ugytudom, hogy ahol eléri a maximális lóerőt, a fölé felesleges pürgetni, mert tovább már nem tud gyorsulni, mert ott már zuhan a teljesitmény eléggé drasztikusan.

ez így van! a héten tanultam géptanból!
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #2257 Dátum: 2006 Március 04, 22:34:44 »

Eladó

Eladó 1 VW buszos (T1) nyakkendő.
Nagyon szép.
Vacsi új.
2400 Ft.


Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #2256 Dátum: 2006 Március 04, 22:32:21 »

Ekkora gumival nem is csodálom :-)


Mos mé pont akkora mint a tiéd.

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #2255 Dátum: 2006 Március 04, 22:18:32 »

ehez mit szóltok?

[melléklet törölve a rendszer által]

Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2254 Dátum: 2006 Március 04, 22:16:35 »

Ekkora gumival nem is csodálom :-)
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #2253 Dátum: 2006 Március 04, 22:10:01 »


4. 31 47 63 78 94 110 125 141 157 173 188 204 220 235

Neked ezek a sebességeid rövid váltóval.

Nálam félhosszúval:

4. 33 50 66 83 99 116 132 149 166 182 199 215 232 248 -

Gyári 1303S:

4. 33 49 65 82 98 115 131 147 164 180 196 213 229 246 -

Mint látszik, elméletileg nekem le kellene nyomnom az 1600-ast kerék és váltó miatt.

De ugye a nyomatékok és a lóerők igy alakulnak:

F 40PS/4000
AB-AR 44PS/4100


Namármost én nem értek hozzá, de ugytudom, hogy ahol eléri a maximális lóerőt, a fölé felesleges pürgetni, mert tovább már nem tud gyorsulni, mert ott már zuhan a teljesitmény eléggé drasztikusan.


Hát ezekhez én nem értek csak azt tudom, hogy 90nes évek elején a gyári motorral és gyári váltóval ment annyit.

Motor piszkálás csak 95 körül volt na meg akkor kapott TL váltót ami aztán beszart és úgy 2000 körül cseréltem ki

egy hosszúra amit a szülinapomra kaptam na ezzel már nem tudom mérni  mert túlmegy a 160on.

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #2252 Dátum: 2006 Március 04, 22:09:10 »

ennek erösen váltókinézete van

[melléklet törölve a rendszer által]

Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2251 Dátum: 2006 Március 04, 22:06:10 »

csp-n számoltam ki hogy a hosszú meg a rövid váltó között,ugyanazon paraméterekkel,10-15 km/h különbség van

Szerinted honnan linkelgetem ezt a rengeteg számot? :-)

De pl a félhosszu váltó 165-ös gumival hosszabb 4.ben mint a hosszu 155-el :-)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #2250 Dátum: 2006 Március 04, 22:02:29 »

csp-n számoltam ki hogy a hosszú meg a rövid váltó között,ugyanazon paraméterekkel,10-15 km/h különbség van

Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2249 Dátum: 2006 Március 04, 21:58:55 »


Nem, nekem normál gumi van elől.
És nem akarom fényezni magam mert nem szokásom.
Remélem nem ez a kép van rólam benned.
De tényleg mentem ennyit. Simán vertem gyorsulásban az 1,6 is.
Sajnos vannak tanuk is.
De a 44LE az 44LE.



4. 31 47 63 78 94 110 125 141 157 173 188 204 220 235

Neked ezek a sebességeid rövid váltóval.

Nálam félhosszúval:

4. 33 50 66 83 99 116 132 149 166 182 199 215 232 248 -

Gyári 1303S:

4. 33 49 65 82 98 115 131 147 164 180 196 213 229 246 -

Mint látszik, elméletileg nekem le kellene nyomnom az 1600-ast kerék és váltó miatt.

De ugye a nyomatékok és a lóerők igy alakulnak:

F 40PS/4000
AB-AR 44PS/4100


Namármost én nem értek hozzá, de ugytudom, hogy ahol eléri a maximális lóerőt, a fölé felesleges pürgetni, mert tovább már nem tud gyorsulni, mert ott már zuhan a teljesitmény eléggé drasztikusan.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #2248 Dátum: 2006 Március 04, 21:52:13 »

nesze nektek profi  szerszám Grin

[melléklet törölve a rendszer által]

Oldalak: 1 ... 3485 3486 3487 3488 3489 [3490] 3491 3492 3493 3494 3495 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.107 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.