www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 16:13:07
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Oldalak:
1
...
3483
3484
3485
3486
3487
[
3488
]
3489
3490
3491
3492
3493
...
3545
Szerző
Téma: Szóljatok ide (Megtekintve 27789601 alkalommal)
Sompi
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2301 Dátum:
2006 Március 05, 22:09:03 »
Szia Gumibogi!!
No így fest az ótón a guriga!
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Március 05, 22:11:54 írta Sompi
»
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2300 Dátum:
2006 Március 05, 21:37:02 »
NGA! Hol szereztél sárga izzót? Nekem is kellene vagy 3 darab!
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 05, 20:49:32
vannak gyári sárga izzóim is, a 60-as években használtak sárga izzót.
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2299 Dátum:
2006 Március 05, 21:12:34 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Március 05, 21:02:56
pénteken megyek le, viszem a ködlámpát meg a pénzt is.
hát én még emléxem, mikor általánosba jártam és este jöttem haza edzésről, hogy minden sárgalámpás autóra azt hittem, hogy a skodánk. szal nemcsak a 60as években használtak
BlackP: Vettem egy bologatókutyát Budapesten. El tudod hozni nekem?
Holnap megkapom, hogy pontosan hova kellene elmenni érte, ha nem nagy gond!
Köszi
Gábor
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2298 Dátum:
2006 Március 05, 21:02:56 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 05, 20:49:32
Éppen akartam kérdezni, hogy szerintetek milyen igy 1 ködlámpával? (A másik fele még BlackP-nél van, aki még nem ért le Pécsre, oszt nem bitram ki, felpróbáltam. Erősen gondolkodom a sárga első lánpákon is, mivel vannak gyári sárga izzóim is, igy szemből azok is sárgák lennének. Olyan igazi régies lenne, ugyemlékszem a 60-as években használtak sárga izzót.
pénteken megyek le, viszem a ködlámpát meg a pénzt is.
hát én még emléxem, mikor általánosba jártam és este jöttem haza edzésről, hogy minden sárgalámpás autóra azt hittem, hogy a skodánk. szal nemcsak a 60as években használtak
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
korben
Hozzászólások: 1662
Korben Dallas
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2297 Dátum:
2006 Március 05, 21:01:09 »
meg a fransziák használnak sárga izzót!
Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2296 Dátum:
2006 Március 05, 20:49:32 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2006 Március 05, 19:03:32
Ködlámpa nagyon üt...
Éppen akartam kérdezni, hogy szerintetek milyen igy 1 ködlámpával? (A másik fele még BlackP-nél van, aki még nem ért le Pécsre, oszt nem bitram ki, felpróbáltam. Erősen gondolkodom a sárga első lánpákon is, mivel vannak gyári sárga izzóim is, igy szemből azok is sárgák lennének. Olyan igazi régies lenne, ugyemlékszem a 60-as években használtak sárga izzót.
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2295 Dátum:
2006 Március 05, 19:39:42 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Március 05, 19:34:30
és ha szarás után ülünk a kocsiba, akkor kevesebb feles terhet kell cipelnie és csökken a fogyasztás
Erre nem is gondoltam,de megjegyzem!
Tóth Zoltán
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2294 Dátum:
2006 Március 05, 19:34:30 »
és ha szarás után ülünk a kocsiba, akkor kevesebb feles terhet kell cipelnie és csökken a fogyasztás
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
amato
Hozzászólások: 167
Results are all that matters.
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2293 Dátum:
2006 Március 05, 19:15:10 »
Ezért kell a bogin a mocitetőre tenni a csomagtartót. Ha jól rakod a bőröndöt, még tolja is a verdát, akár egy légterelő.
Megváltozik a kaszni felületén a túlnyomás illetve depresszió.
Le kell burkolni az alját és a kerék járatokat, a végét kicsit diffúzorosra szobrászkodni, ezáltal csökkented a felhajtóerőt, nő a kerekek és a talaj közötti erő.
Rövidül a fékút, növelhető a kanyarokban a végsebesség - visszacsökken az áramlási ellenálláserő és aztán mehet is a Nascar-on.
Aki ezt tudományosan akarja vizsgálni, az Euler-egyenletet vegye elő. Utána könnyebb a megfelelő bőrönd kiválasztása.
Idézetet írta: vagabond - 2006 Március 05, 18:07:46
Légellenállás témában érdemes a jol megpakolt tetöcsomagtartoval is foglalkozni.
1,5-2 liter többletfogyasztást simán eredményez.
Ugyanaz a többletsuly a kocsiszekrénybe/csomagtarto,utastér/helyezve nem eredményez jelentös többlet fogyasztást.mivel az auto aerodinamikáka nem változik!
Üdv,
amato
ELMO
1968 ELM220 VW1300
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2292 Dátum:
2006 Március 05, 19:03:32 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 03, 14:05:45
Elölről
Ködlámpa nagyon üt...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2291 Dátum:
2006 Március 05, 19:01:50 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2006 Március 05, 18:47:05
Nem Ternai?
Dehogynem.
Nem tudom miért irtam el,többet olvastam sráckoromban mint a Hofehérkét.
Nyomdahiba!
Idézet
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Március 05, 19:03:43 írta vagabond
»
Tóth Zoltán
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2290 Dátum:
2006 Március 05, 18:52:50 »
Idézetet írta: ESZ - 2006 Március 04, 22:18:32
ehez mit szóltok?
Napfényes kalifornia hótszáraz. Egy hetes eső után nekem a gyári 5 éves tömítéssel beázik a hátsó ablakom
Szárazabb éghajlaton überkiráj
Amúgy tetszik az első szélvédő...
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2289 Dátum:
2006 Március 05, 18:47:05 »
Idézetet írta: vagabond - 2006 Március 05, 14:53:28
Ahoy.
Motor teljesitmény-végsebesség-légellenállás témában 1 kis adalék.
<beszúrt kép törölve>
Ábra a jobb felsö sarokban.No komment.
Akönyv amiböl szkenneltem,
Csernai Zoltán A GÉPKOCSI. KIadás kelte 1953.
Nem Ternai?
Fatert tanította a műegyetemen.
Apámék hegesztgettek neki tanműhelyben egy gyárból behozott, töréstesztes (falnak küdték) 0 km-es Variantot. Meg apám szerint később ugyanilyen nódszerrel egy merga tulajdonosa is lett. Anno 1964-1969 táján.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2288 Dátum:
2006 Március 05, 18:22:37 »
Valóban így van, ezt abusznál tapasztaltam, hogy mikor rajta a soklom legalább1,5 literrel többet eszik.
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2287 Dátum:
2006 Március 05, 18:07:46 »
Légellenállás témában érdemes a jol megpakolt tetöcsomagtartoval is foglalkozni.
1,5-2 liter többletfogyasztást simán eredményez.
Ugyanaz a többletsuly a kocsiszekrénybe/csomagtarto,utastér/helyezve nem eredményez jelentös többlet fogyasztást.mivel az auto aerodinamikáka nem változik!
Tóth Zoltán
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2286 Dátum:
2006 Március 05, 14:58:24 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Március 04, 20:13:30
Nekem nissanos mondta, hogy 130 felett jött utánam, de ha a kocsim 120-at tud, nekem elég. Csak sokáig tudja! úgyis sajnálom neki tolni... Ha lenne egy eredeti oválom, képes lennék 70-el tötyögni!
én se megyek 90-100nál többet
egyik nap megy az idézés másik nap meg nem....és semmit se állítok a gépen ...ez mitől?
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2285 Dátum:
2006 Március 05, 14:53:28 »
Ahoy.
Motor teljesitmény-végsebesség-légellenállás témában 1 kis adalék.
Ábra a jobb felsö sarokban.No komment.
Akönyv amiböl szkenneltem,
Csernai Zoltán A GÉPKOCSI. KIadás kelte 1953.
Tóth Zoltán
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2284 Dátum:
2006 Március 05, 14:53:10 »
Szerintem ennyiért korrekt. Ősszel érdekes lehet a dolog...
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 05, 14:35:57
További információ:
Az átalakitás dija: 60e Ft. Ez tartalmazza a váltó szétszedését, a tömitések, szimeringek cseréjét, átnézést, hibafeltárást, és a hosszú 4. fokozat beépitését. Nem tartalmazza a hibás alkatrészek cseréjét, azt külön kell fizetni. Azaz ha van hibás váltó, akkor azt is meg lehet csináltatni, mivel a hibás alkatrészeket is meg lehet javittatni. Erre külön árajánlat van egyedileg. A váltót ki kell szerelni, és ugy kell lejuttatni a Lacinak.
Remélem tudtam segiteni mindenkinek.
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2283 Dátum:
2006 Március 05, 14:35:57 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 04, 13:34:21
BUSMANOKNAK:
2 literes motorú buszokba a CP-s váltó 4. fokozatának van mód a meghosszabbítására kb 10-12%-al! Igy kb 150 km/h lesz az utazósebesség!
Vörös Lacinál kell érdeklődni, kiforrott, megbizható technika, nem az elsőt csinálja, és nagyon bevált. Hosszú úton 130-as temponál elég rendesen visszaesik a fogyasztás.
0672336665
További információ:
Az átalakitás dija: 60e Ft. Ez tartalmazza a váltó szétszedését, a tömitések, szimeringek cseréjét, átnézést, hibafeltárást, és a hosszú 4. fokozat beépitését. Nem tartalmazza a hibás alkatrészek cseréjét, azt külön kell fizetni. Azaz ha van hibás váltó, akkor azt is meg lehet csináltatni, mivel a hibás alkatrészeket is meg lehet javittatni. Erre külön árajánlat van egyedileg. A váltót ki kell szerelni, és ugy kell lejuttatni a Lacinak.
Remélem tudtam segiteni mindenkinek.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2282 Dátum:
2006 Március 05, 14:12:23 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Március 05, 14:08:04
Szerintem ha valaki meg akarja tudni mennyi a tényleges sebesség (végsebesség) elég ha van egy fordulatszámmérője, megnézi milyen váltója van meg milyen gumikat tett fel, megnézi mennyit pörgött végre aztán ellátogat pl a csp honlapjára...
vagy kölcsönkér egy gps-t
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
aptom
Hozzászólások: 803
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2281 Dátum:
2006 Március 05, 14:08:04 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 04, 19:28:40
A végsebesség mindig a motortól függ, hogy meddig tud leforogni. Itt 150-nél 4000-et forog a motor a 4600 helyett, igy kényelemsen lehet haladni vele folyamatosan. De ugye azt tudni kell, hogy a sebesség növekedésének négyzetável nő a légellenállás, és azért 150 fölött van rendesen légellenállása a busznak. Valoszinüsithetően olyan 170-et tud menni vele egy jó motorral a busz.
Szerintem ha valaki meg akarja tudni mennyi a tényleges sebesség (végsebesség) elég ha van egy fordulatszámmérője, megnézi milyen váltója van meg milyen gumikat tett fel, megnézi mennyit pörgött végre aztán ellátogat pl a csp honlapjára...
'81 Hecho en México
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2280 Dátum:
2006 Március 05, 12:44:05 »
vagy tolod neki légüres térben... :-)))))
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 05, 12:33:50
Valóban ez nagy hülyeség volt a részemről, hisz fix rendszernél egy adott sebességhez tartozó fordulat minidg ugyanaz. Ott tévedtem, hogy arra gondoltam, hogy ha állva pürgeted a motort, akkor ugye el tudod pörgetni simán 5000-ig. De ha haladsz vele, akkor 4. fokozatban a légellenállás, a terhelés, és a surlódás miatt már nem képes a motor ugyanannyit kiforogni. Namármost ebből az következik, hogy fix rendszerben nagyobb végsebesség eléréséhez vagy a surlódást csökkentjük, vagy a légellenálást. Azaz hátszéllel, amit mi nem is érzünk, simán haladhatunk többet. Az igazi proba az az, hogy 1 távon odavissza haladunk, és átlagolunk. Igy megkapjuk az elérhető maximális sebességet, és nem az egyéni csúcsot.
Kedves vőm, köszönöm, hogy megvilágitottad elmémet. Jövök neked egy sörrel.
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2279 Dátum:
2006 Március 05, 12:36:45 »
Természetesen azonos váltónál 4.fokozatban értettem.
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2278 Dátum:
2006 Március 05, 12:33:50 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 Március 05, 10:28:24
azt írtad, kedves após, hogy 145 km/h-hoz 5000 f/perc kéne a vasnak, ami a légellenállás miatt 5500 f/perc.
erre érdeklődött rá az íveltszélvédős, turcsiorrús, mekferzonos kollega
Valóban ez nagy hülyeség volt a részemről, hisz fix rendszernél egy adott sebességhez tartozó fordulat minidg ugyanaz. Ott tévedtem, hogy arra gondoltam, hogy ha állva pürgeted a motort, akkor ugye el tudod pörgetni simán 5000-ig. De ha haladsz vele, akkor 4. fokozatban a légellenállás, a terhelés, és a surlódás miatt már nem képes a motor ugyanannyit kiforogni. Namármost ebből az következik, hogy fix rendszerben nagyobb végsebesség eléréséhez vagy a surlódást csökkentjük, vagy a légellenálást. Azaz hátszéllel, amit mi nem is érzünk, simán haladhatunk többet. Az igazi proba az az, hogy 1 távon odavissza haladunk, és átlagolunk. Igy megkapjuk az elérhető maximális sebességet, és nem az egyéni csúcsot.
Kedves vőm, köszönöm, hogy megvilágitottad elmémet. Jövök neked egy sörrel.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2277 Dátum:
2006 Március 05, 12:32:01 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 05, 10:22:39
"Pl ellenszélben már alacsonyabb a végsebesség, pedig a motor nem változik. "
A motorfordulatszám viszont igen.
Ha a vizsgált sebesség(és motor fordulatszám) a max teljesítményhez tartozó fordulatszám felett van(leszálló teljesítmény görbén)
addig fog a fordulat és a sebesség esni míg a motor teljesítménye addig nem nő(igen nő mert a lefele görbülő görbén visszafele haladun)míg az ellenállási tényezők amik meg most csökkennek mivel lassullunk nem esnek egybe.
Ha a jó kis 1200-es 1300-as motorunkat ami esetleg még kopott is kicsit megtámasztjuk egy hosszú váltóval akkor az előbbi helyzetet el sem tudjuk érni, mert az ellenállási összetevők előbb elérik az adott fordulathoz tartozó maximumot mint hogy azt a motor már le tudná adni.
Ezért szoktak sokan csalódni a hosszú váltóval.
"A Karmann Ghia ugyanazzal a motorral és váltóval, közel azonos súly esetén nagyobb végsebességet ér el. Gondolom azért, mert kisebb a légellenállása, és igy a motor jobban ki tud forogni. "
Pontosan így van.
A végsebesség itt is a max teljesítményhez tartozó fordulatszám felett van.Most nincs előttem de a bogáréhoz hasonlítva biztos látszik ez is a gyári adatokból valami táblázatban, hogy magasabb fordulaton pörög.Másként nem is tudna.
Most jut eszembe a karmannok nem hosszabb váltójúak?Mert akkor az előző mondat nem életszerű.
Persze minden csak a 4. fokozatot vizsgálva van így.
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2276 Dátum:
2006 Március 05, 11:33:27 »
Idézetet írta: ESZ - 2006 Március 04, 22:18:32
ehez mit szóltok?
A képet kinyomtatom, és leviszem a kasznisnak. "Ilyet kérek"-mondom, Ő meg fölakasztja magát. Vagy nem... És akkor én akasztom föl magam a számlától...
Bácsi Győző
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2275 Dátum:
2006 Március 05, 10:28:24 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 05, 10:22:39
Előrebocsájtom, nem értek hozzá, de van elképzelésem a dologról. 1-2-3 sebességi fokozatnál a haladás közbeni max fordulat elérésénél nem okoz akkora gondot a légellenállás, de 4. fokozatban szerintem a légellenállás azt már befolyásolja, hogy padlógázon sik úton mennyit tud max pörögni a motor. Ez a max pörgés adja a végsebességet. Pl ellenszélben már alacsonyabb a végsebesség, pedig a motor nem változik. A Karmann Ghia ugyanazzal a motorral és váltóval, közel azonos súly esetén nagyobb végsebességet ér el. Gondolom azért, mert kisebb a légellenállása, és igy a motor jobban ki tud forogni. Ha tévedek, és valamit rosszul tudok, kérlek javitsatok ki, nem akarok hülyeséget beszélni.
azt írtad, kedves após, hogy 145 km/h-hoz 5000 f/perc kéne a vasnak, ami a légellenállás miatt 5500 f/perc.
erre érdeklődött rá az íveltszélvédős, turcsiorrús, mekferzonos kollega
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2274 Dátum:
2006 Március 05, 10:22:39 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Március 05, 07:43:35
Most ezt nemértem.
Mi köze a légellenállásnak a fordulathoz?
Vagy ha van légellenállás akkor 10%-ot kipörög a kerék?
Vagy valamit félreértek vagy nem jól értelmezek a mondatodban.
Előrebocsájtom, nem értek hozzá, de van elképzelésem a dologról. 1-2-3 sebességi fokozatnál a haladás közbeni max fordulat elérésénél nem okoz akkora gondot a légellenállás, de 4. fokozatban szerintem a légellenállás azt már befolyásolja, hogy padlógázon sik úton mennyit tud max pörögni a motor. Ez a max pörgés adja a végsebességet. Pl ellenszélben már alacsonyabb a végsebesség, pedig a motor nem változik. A Karmann Ghia ugyanazzal a motorral és váltóval, közel azonos súly esetén nagyobb végsebességet ér el. Gondolom azért, mert kisebb a légellenállása, és igy a motor jobban ki tud forogni. Ha tévedek, és valamit rosszul tudok, kérlek javitsatok ki, nem akarok hülyeséget beszélni.
TBK001
Hozzászólások: 29083
Road Force One
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2273 Dátum:
2006 Március 05, 09:53:35 »
Idézetet írta: wob974 - 2006 Március 04, 23:25:18
De van.
<beszúrt kép törölve>
Ezmiez? Ezmennyibekerül???
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2272 Dátum:
2006 Március 05, 08:01:42 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 04, 21:58:55
Namármost én nem értek hozzá, de ugytudom, hogy ahol eléri a maximális lóerőt, a fölé felesleges pürgetni, mert tovább már nem tud gyorsulni, mert ott már zuhan a teljesitmény eléggé drasztikusan.
Részben van így.
Vegyük a 44LE/4100rpm-et ha neked a folyamatos haladáshoz nincs szükséged 44LE-re mert az ellenállások(lég, gördülési, belső súrlódási ellenállások összege) a 4100-as forgulathoz tartozó sebességnél nem éri el a 44LE-rőt (álltalában a gyárban ez alá kalibrálják a teljes hajtásrendszert) a motort simán túl tudod pörgetni ezen a fordulaton.
A végsebesség pedig ott fog beállni ahol a motor a túlpörgetésből adódóan eső teljesítménye eléri az előbb említett körülmények kívánta teljesítményt.
Természetesen ez egy olyan állapot amit nem illik előidézni mert nem tesz jót sem a motornak sem az autó semmilyen porcikájának.
Ha a rendszered úgy változtattad (kerék méret hoszú váltó), hogy az áttétel révén a gyári túlméretezést csökkented, megszünteted, akkor vagy nagyon lassan és kis mértékben tudod a vég fordulatszámot elérni vagy el sem éred.Akkor áll elő az a helyzet hogy a 4100-as fordulatot el sem tudod érni esetleg.
Ugyenez a helyzet ha a másik alaptényező változik lefelé.Történetesen a motor nem képes már leadni a 44 LE-jét(kopott rosszul beállított stb)
Sajnos ez idővel minden motorban kialakul.
Egyszerűnek tűnik ez a dolog de nem is annyira az.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2271 Dátum:
2006 Március 05, 07:43:35 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 04, 21:32:58
Azaz egy 185/65-ös gumival pl 145 km/h sebességhez rövid váltóval a motornak 4. sebességi fokozatban 5000 f/perc-et kell forognia, tényleges légellenállás nélkül. Igy az 5500-as fordulat lenne a tényleges..
Most ezt nemértem.
Mi köze a légellenállásnak a fordulathoz?
Vagy ha van légellenállás akkor 10%-ot kipörög a kerék?
Vagy valamit félreértek vagy nem jól értelmezek a mondatodban.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2270 Dátum:
2006 Március 05, 07:39:29 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Március 04, 21:16:16
Ki használ elölre ilyen méreteket? A 205=60-ról nem beszélve :-)
Az első kerék számit, mivel ott mér a km óra. A hátsó kerék mérete a tényleges végsebességet befolyásolja, az óra csalását nem.
Én ilyennel mértem 160-at mikor duplakarbi volt fenn a 1600-os motoron.De lehet, hogy csak /65 volt.
BlackPsenior
Hozzászólások: 19077
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2269 Dátum:
2006 Március 05, 06:48:31 »
Boldog névnapot AZS!
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2268 Dátum:
2006 Március 05, 00:13:56 »
vennem kell egy T1-et, mindenféle T1 cucc van, T2 meg nincs
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2267 Dátum:
2006 Március 05, 00:12:32 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Március 04, 23:58:27
akkor csak buszos van?
Ja.
Csak a sárga buszos.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2266 Dátum:
2006 Március 04, 23:58:27 »
akkor csak buszos van?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2265 Dátum:
2006 Március 04, 23:47:18 »
Idézetet írta: BlackP - 2006 Március 04, 23:43:52
remélem rajzáson lesz nálad ezekből 1
Nem valószinű.
A 3db 75USD volt és speciel akkor 320 Ft a dollár.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2264 Dátum:
2006 Március 04, 23:43:52 »
Idézetet írta: wob974 - 2006 Március 04, 23:25:18
De van.
remélem rajzáson lesz nálad ezekből 1
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2263 Dátum:
2006 Március 04, 23:37:16 »
Idézetet írta: wob974 - 2006 Március 04, 23:25:18
De van.
tékettes nincs? ;-)))
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #2262 Dátum:
2006 Március 04, 23:25:18 »
Idézetet írta: Leon 1303 - 2006 Március 04, 22:38:49
bogaras nincs?
De van.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
Oldalak:
1
...
3483
3484
3485
3486
3487
[
3488
]
3489
3490
3491
3492
3493
...
3545
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...