www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 29, 22:17:51

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3484 3485 3486 3487 3488 [3489] 3490 3491 3492 3493 3494 ... 3546
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30598516 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #2318 Dátum: 2006 Március 06, 08:38:07 »

Aha, csinos lenne a Déli pu. mellől csikorgó gumikkal nekicsapódni az emelkedőnek Tongue

90 vagy 130, nem mindegy? :PP

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aates
Hozzászólások: 3024


« Hozzászólás #2317 Dátum: 2006 Március 06, 08:31:12 »

nem kell gondot csinálni ebből, nem 90-el mész neki az emelkedőnek, hanem, 130-al Wink

Aha, csinos lenne a Déli pu. mellől csikorgó gumikkal nekicsapódni az emelkedőnek Tongue

Farkas Attila Balázs
Az optimisták angolul tanulnak. A pesszimisták héberül. A realisták - lőni
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #2316 Dátum: 2006 Március 06, 08:21:24 »

Magnum, engem mozgat ám a hosszított 4. fokozat, de azért felmerül egy kérdés, amit olyasvalakitől kellene megkérdezni, aki használ ilyen váltót. Nevezetesen az, hogy emelkedőn mennyivel gyengébb? Tudod, én Budán lakom, és kényelmes dolog az Istenhegyi úton negyedikben felmenni, meg az érdi lejtőn gyorsítani 90-nél a pályán... Ezek azok, amikhez nem ragaszkodom, de valyon nem kell-e hármasba visszaváltanom? Ahhoz azonban le kell lassúlni kb. 60-ra, hogy ne üvöltessem (és pörgessem szét) a motort, ugye. Vagy azért marad legalább a sebesség tartásához elég erő benne? Mert mókás dolog pályán krúzolni lassan, de bosszantó is Smiley

A másik kérdés az idő tényező lenne, nevezetesen kb. hány nap kell hozzá? És tényleg érdekel, mivel a szinkron gyűrűket amúgy is rendbe kellene hozni, mert elég gáz állapotban vannak...

nem kell gondot csinálni ebből, nem 90-el mész neki az emelkedőnek, hanem, 130-al Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aates
Hozzászólások: 3024


« Hozzászólás #2315 Dátum: 2006 Március 06, 08:12:20 »

Magnum, engem mozgat ám a hosszított 4. fokozat, de azért felmerül egy kérdés, amit olyasvalakitől kellene megkérdezni, aki használ ilyen váltót. Nevezetesen az, hogy emelkedőn mennyivel gyengébb? Tudod, én Budán lakom, és kényelmes dolog az Istenhegyi úton negyedikben felmenni, meg az érdi lejtőn gyorsítani 90-nél a pályán... Ezek azok, amikhez nem ragaszkodom, de valyon nem kell-e hármasba visszaváltanom? Ahhoz azonban le kell lassúlni kb. 60-ra, hogy ne üvöltessem (és pörgessem szét) a motort, ugye. Vagy azért marad legalább a sebesség tartásához elég erő benne? Mert mókás dolog pályán krúzolni lassan, de bosszantó is Smiley

A másik kérdés az idő tényező lenne, nevezetesen kb. hány nap kell hozzá? És tényleg érdekel, mivel a szinkron gyűrűket amúgy is rendbe kellene hozni, mert elég gáz állapotban vannak...
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 06, 08:14:22 írta aates »

Farkas Attila Balázs
Az optimisták angolul tanulnak. A pesszimisták héberül. A realisták - lőni
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2314 Dátum: 2006 Március 05, 23:46:47 »


Sompi!
Ez gyári szín?
Mi az évjárat?

Ja, a felgen az nagyon klassz! Ez már így polír nélkül a legjobb Cool

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2313 Dátum: 2006 Március 05, 23:45:41 »

Szia Gumibogi!!
No így fest az ótón a guriga!   Grin
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>


Sompi!
Ez gyári szín?
Mi az évjárat?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2312 Dátum: 2006 Március 05, 23:43:05 »

Dehogynem.

Nem tudom miért irtam el,többet olvastam sráckoromban mint a Hofehérkét.
Nyomdahiba! Grin
Idézet

Apám azt mondja, rendszerváltáskor öngyilkos lett ez a Ternai prof...

...neki nem jött valami jól...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2311 Dátum: 2006 Március 05, 23:40:36 »

meg a fransziák használnak sárga izzót!

...amit már sehol nem kapsz, mert asszem kadmiummal színezett az üvege. A kadmium meg tiltólistán...
nekem is van, de már csak találkozó(k)ra teszem be...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Ubi
Hozzászólások: 18


« Hozzászólás #2310 Dátum: 2006 Március 05, 23:35:50 »

Ezt láttátok már?
Adj neki utasítást!
http://a.oneofthelads.com/carwash.php
Bogár is van benne! Smiley

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #2309 Dátum: 2006 Március 05, 23:16:30 »

BlackP: Vettem egy bologatókutyát Budapesten. El tudod hozni nekem?
Holnap megkapom, hogy pontosan hova kellene elmenni érte, ha nem nagy gond!
Köszi
Gábor


nem lehetetlen, de csak meló után tudnék elmenni érte

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #2308 Dátum: 2006 Március 05, 22:34:07 »

Ma láttam egy ilyet a Hungária körúton, de dupla kabinos változatban. (ugyanez a színleosztás volt)
Nem ismerős senkinek?

1963 VW1200 DeLuxe
Sompi
« Hozzászólás #2307 Dátum: 2006 Március 05, 22:26:38 »

Igen alszik már a mester!! Smiley

De meddig most már az a kérdés Huh Huh Huh

üdvw
Grin Jóéjt!  Grin
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #2306 Dátum: 2006 Március 05, 22:20:51 »

Köszi!
Holnap akkor erről is értekezünk!!  Grin
Marci már szundít???   Wink Dorkánk még "tévézik"  Grin
Igen alszik már a mester!! Smiley

De meddig most már az a kérdés Huh Huh Huh

üdvw

Sompi
« Hozzászólás #2305 Dátum: 2006 Március 05, 22:18:37 »

Én csak drágát!! Grin Grin Grin

Majd megkérdezem az ismeröst mennyiért nyomja.


üdvw
Köszi!
Holnap akkor erről is értekezünk!!  Grin
Marci már szundít???   Wink Dorkánk még "tévézik"  Grin
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #2304 Dátum: 2006 Március 05, 22:15:40 »

Igen így autón gumival szerintem jól mutat  Grin
Neadj isten ha egyszer a polírozás is meglesz!! Grin
Télleg emberek!!
Ki tud jó felnipolírozót nem drágán???

Én csak drágát!! Grin Grin Grin

Majd megkérdezem az ismeröst mennyiért nyomja.


üdvw

Sompi
« Hozzászólás #2303 Dátum: 2006 Március 05, 22:14:32 »

Igen így autón gumival szerintem jól mutat  Grin
Neadjisten ha egyszer a polírozás is meglesz!! Grin
Télleg emberek!!
Ki tud jó felnipolírozót nem drágán???
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 05, 22:26:01 írta Sompi »
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #2302 Dátum: 2006 Március 05, 22:11:12 »

Szia Gumibogi!!
No így fest az ótón a guriga!   Grin
<beszúrt kép törölve>
pont most akartam irni hogy egy képet se dobsz fel ,aztán tessék!

igy már azért sokkal jobb a gyerek fekvése!:-))))
már mint felnié......

zsir!!

Sompi
« Hozzászólás #2301 Dátum: 2006 Március 05, 22:09:03 »

Szia Gumibogi!!
No így fest az ótón a guriga!   Grin

« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 05, 22:11:54 írta Sompi »
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #2300 Dátum: 2006 Március 05, 21:37:02 »

NGA! Hol szereztél sárga izzót? Nekem is kellene vagy 3 darab!

vannak gyári sárga izzóim is, a 60-as években használtak sárga izzót.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2299 Dátum: 2006 Március 05, 21:12:34 »

pénteken megyek le, viszem a ködlámpát meg a pénzt is.

hát én még emléxem, mikor általánosba jártam és este jöttem haza edzésről, hogy minden sárgalámpás autóra azt hittem, hogy a skodánk. szal nemcsak a 60as években használtak Smiley

BlackP: Vettem egy bologatókutyát Budapesten. El tudod hozni nekem?
Holnap megkapom, hogy pontosan hova kellene elmenni érte, ha nem nagy gond!
Köszi
Gábor
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #2298 Dátum: 2006 Március 05, 21:02:56 »

Éppen akartam kérdezni, hogy szerintetek milyen igy 1 ködlámpával? (A másik fele még BlackP-nél van, aki még nem ért le Pécsre, oszt nem bitram ki, felpróbáltam. Erősen gondolkodom a sárga első lánpákon is, mivel vannak gyári sárga izzóim is, igy szemből azok is sárgák lennének. Olyan igazi régies lenne, ugyemlékszem a 60-as években használtak sárga izzót.

pénteken megyek le, viszem a ködlámpát meg a pénzt is.

hát én még emléxem, mikor általánosba jártam és este jöttem haza edzésről, hogy minden sárgalámpás autóra azt hittem, hogy a skodánk. szal nemcsak a 60as években használtak Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #2297 Dátum: 2006 Március 05, 21:01:09 »

meg a fransziák használnak sárga izzót!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2296 Dátum: 2006 Március 05, 20:49:32 »

Ködlámpa nagyon üt... Afro Cool Afro

Éppen akartam kérdezni, hogy szerintetek milyen igy 1 ködlámpával? (A másik fele még BlackP-nél van, aki még nem ért le Pécsre, oszt nem bitram ki, felpróbáltam. Erősen gondolkodom a sárga első lánpákon is, mivel vannak gyári sárga izzóim is, igy szemből azok is sárgák lennének. Olyan igazi régies lenne, ugyemlékszem a 60-as években használtak sárga izzót.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2295 Dátum: 2006 Március 05, 19:39:42 »

és ha szarás után ülünk a kocsiba, akkor kevesebb feles terhet kell cipelnie és csökken a fogyasztás  Evil
Erre nem is gondoltam,de megjegyzem! Cool

Tóth Zoltán
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #2294 Dátum: 2006 Március 05, 19:34:30 »

és ha szarás után ülünk a kocsiba, akkor kevesebb feles terhet kell cipelnie és csökken a fogyasztás  Evil

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető amato
Hozzászólások: 167


Results are all that matters.

« Hozzászólás #2293 Dátum: 2006 Március 05, 19:15:10 »

Ezért kell a bogin a mocitetőre tenni a csomagtartót. Ha jól rakod a bőröndöt, még tolja is a verdát, akár egy légterelő.
Megváltozik a kaszni felületén a túlnyomás illetve depresszió. Evil Evil Evil

Le kell burkolni az alját és a kerék járatokat, a végét kicsit diffúzorosra szobrászkodni, ezáltal csökkented a felhajtóerőt, nő a kerekek és a talaj közötti erő.
Rövidül a fékút, növelhető a kanyarokban a végsebesség - visszacsökken az áramlási ellenálláserő és aztán mehet is a Nascar-on.

Aki ezt tudományosan akarja vizsgálni, az Euler-egyenletet vegye elő. Utána könnyebb a megfelelő bőrönd kiválasztása. Grin Grin Grin Grin


Légellenállás témában érdemes a jol megpakolt tetöcsomagtartoval is foglalkozni.
1,5-2 liter többletfogyasztást simán eredményez.
Ugyanaz a többletsuly a kocsiszekrénybe/csomagtarto,utastér/helyezve nem eredményez jelentös többlet fogyasztást.mivel az auto aerodinamikáka nem változik!


Üdv,
amato
 
ELMO
1968 ELM220 VW1300
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2292 Dátum: 2006 Március 05, 19:03:32 »

Elölről

Ködlámpa nagyon üt... Afro Cool Afro

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2291 Dátum: 2006 Március 05, 19:01:50 »

Nem Ternai?

Dehogynem.

Nem tudom miért irtam el,többet olvastam sráckoromban mint a Hofehérkét.
Nyomdahiba! Grin
Idézet
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 05, 19:03:43 írta vagabond »

Tóth Zoltán
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2290 Dátum: 2006 Március 05, 18:52:50 »

ehez mit szóltok?

Napfényes kalifornia hótszáraz. Egy hetes eső után nekem a gyári 5 éves tömítéssel beázik a hátsó ablakom

Szárazabb éghajlaton überkiráj Cool

Amúgy tetszik az első szélvédő...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #2289 Dátum: 2006 Március 05, 18:47:05 »

Ahoy.
Motor teljesitmény-végsebesség-légellenállás témában 1 kis adalék.
<beszúrt kép törölve>
Ábra a jobb felsö sarokban.No komment.
Akönyv amiböl szkenneltem,
Csernai Zoltán A GÉPKOCSI. KIadás kelte 1953.

Nem Ternai?

Fatert tanította a műegyetemen.
Apámék hegesztgettek neki tanműhelyben egy gyárból behozott, töréstesztes (falnak küdték) 0 km-es Variantot. Meg apám szerint később ugyanilyen nódszerrel egy merga tulajdonosa is lett. Anno 1964-1969 táján.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #2288 Dátum: 2006 Március 05, 18:22:37 »

Valóban így van, ezt  abusznál tapasztaltam, hogy mikor rajta a soklom legalább1,5 literrel többet eszik.

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2287 Dátum: 2006 Március 05, 18:07:46 »

Légellenállás témában érdemes a jol megpakolt tetöcsomagtartoval is foglalkozni.
1,5-2 liter többletfogyasztást simán eredményez.
Ugyanaz a többletsuly a kocsiszekrénybe/csomagtarto,utastér/helyezve nem eredményez jelentös többlet fogyasztást.mivel az auto aerodinamikáka nem változik!

Tóth Zoltán
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #2286 Dátum: 2006 Március 05, 14:58:24 »

Nekem nissanos mondta, hogy 130 felett jött utánam, de ha a kocsim 120-at tud, nekem elég. Csak sokáig tudja! úgyis sajnálom neki tolni... Ha lenne egy eredeti oválom, képes lennék 70-el tötyögni!

én se megyek 90-100nál többet Smiley

egyik nap megy az idézés másik nap meg nem....és semmit se állítok a gépen ...ez mitől?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #2285 Dátum: 2006 Március 05, 14:53:28 »

Ahoy.
Motor teljesitmény-végsebesség-légellenállás témában 1 kis adalék.

Ábra a jobb felsö sarokban.No komment.
Akönyv amiböl szkenneltem,
Csernai Zoltán A GÉPKOCSI. KIadás kelte 1953.

Tóth Zoltán
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #2284 Dátum: 2006 Március 05, 14:53:10 »

Szerintem ennyiért korrekt. Ősszel érdekes lehet a dolog...

További információ:
Az átalakitás dija: 60e Ft. Ez tartalmazza a váltó szétszedését, a tömitések, szimeringek cseréjét, átnézést, hibafeltárást, és a hosszú 4. fokozat beépitését. Nem tartalmazza a hibás alkatrészek cseréjét, azt külön kell fizetni. Azaz ha van hibás váltó, akkor azt is meg lehet csináltatni, mivel a hibás alkatrészeket is meg lehet javittatni. Erre külön árajánlat van egyedileg. A váltót ki kell szerelni, és ugy kell lejuttatni a Lacinak.

Remélem tudtam segiteni mindenkinek.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2283 Dátum: 2006 Március 05, 14:35:57 »

BUSMANOKNAK:

2 literes motorú buszokba a CP-s váltó 4. fokozatának van mód a meghosszabbítására kb 10-12%-al! Igy kb 150 km/h lesz az utazósebesség!

Vörös Lacinál kell érdeklődni, kiforrott, megbizható technika, nem az elsőt csinálja, és nagyon bevált. Hosszú úton 130-as temponál elég rendesen visszaesik a fogyasztás.

0672336665


További információ:
Az átalakitás dija: 60e Ft. Ez tartalmazza a váltó szétszedését, a tömitések, szimeringek cseréjét, átnézést, hibafeltárást, és a hosszú 4. fokozat beépitését. Nem tartalmazza a hibás alkatrészek cseréjét, azt külön kell fizetni. Azaz ha van hibás váltó, akkor azt is meg lehet csináltatni, mivel a hibás alkatrészeket is meg lehet javittatni. Erre külön árajánlat van egyedileg. A váltót ki kell szerelni, és ugy kell lejuttatni a Lacinak.

Remélem tudtam segiteni mindenkinek.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #2282 Dátum: 2006 Március 05, 14:12:23 »

Szerintem ha valaki meg akarja tudni mennyi a tényleges sebesség (végsebesség) elég ha van egy fordulatszámmérője, megnézi milyen váltója van meg milyen gumikat tett fel, megnézi mennyit pörgött végre aztán ellátogat pl a csp honlapjára...

vagy kölcsönkér egy gps-t Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #2281 Dátum: 2006 Március 05, 14:08:04 »

A végsebesség mindig a motortól függ, hogy meddig tud leforogni. Itt 150-nél 4000-et forog a motor a 4600 helyett, igy kényelemsen lehet haladni vele folyamatosan. De ugye azt tudni kell, hogy a sebesség növekedésének négyzetável nő a légellenállás, és azért 150 fölött van rendesen légellenállása a busznak. Valoszinüsithetően olyan 170-et tud menni vele egy jó motorral a busz.

Szerintem ha valaki meg akarja tudni mennyi a tényleges sebesség (végsebesség) elég ha van egy fordulatszámmérője, megnézi milyen váltója van meg milyen gumikat tett fel, megnézi mennyit pörgött végre aztán ellátogat pl a csp honlapjára...

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #2280 Dátum: 2006 Március 05, 12:44:05 »

vagy tolod neki légüres térben... :-)))))

Valóban ez nagy hülyeség volt a részemről, hisz fix rendszernél egy adott sebességhez tartozó fordulat minidg ugyanaz. Ott tévedtem, hogy arra gondoltam, hogy ha állva pürgeted a motort, akkor ugye el tudod pörgetni simán 5000-ig. De ha haladsz vele, akkor 4. fokozatban a légellenállás, a terhelés, és a surlódás miatt már nem képes a motor ugyanannyit kiforogni. Namármost ebből az következik, hogy fix rendszerben nagyobb végsebesség eléréséhez vagy a surlódást csökkentjük, vagy a légellenálást. Azaz hátszéllel, amit mi nem is érzünk, simán haladhatunk többet. Az igazi proba az az, hogy 1 távon odavissza haladunk, és átlagolunk. Igy megkapjuk az elérhető maximális sebességet, és nem az egyéni csúcsot.

Kedves vőm, köszönöm, hogy megvilágitottad elmémet. Jövök neked egy sörrel.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #2279 Dátum: 2006 Március 05, 12:36:45 »

Természetesen azonos váltónál 4.fokozatban értettem.
Oldalak: 1 ... 3484 3485 3486 3487 3488 [3489] 3490 3491 3492 3493 3494 ... 3546
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.