www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 10:27:38
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Oldalak:
1
...
103
104
105
106
107
[
108
]
109
110
111
112
113
...
3545
Szerző
Téma: Szóljatok ide (Megtekintve 27880565 alkalommal)
aates
Hozzászólások: 3024
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137501 Dátum:
2017 Szeptember 14, 05:29:24 »
Idézetet írta: stonemen - 2017 Szeptember 13, 15:21:16
Ezt is megpróbáljuk útba ejteni, talán a legnagyobb Bogártemető a világon.
https://www.classiccult.com/blog/interstate-vw-junkyard.html
A bevásárló cetlit küldjem?
Farkas Attila Balázs
Az optimisták angolul tanulnak. A pesszimisták héberül. A realisták - lőni
Sompi
Hozzászólások: 425
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137500 Dátum:
2017 Szeptember 13, 21:22:15 »
asszem ebből a vastelepből eléldegélnék életem végéig..
Idézetet írta: stonemen - 2017 Szeptember 13, 15:21:16
Ezt is megpróbáljuk útba ejteni, talán a legnagyobb Bogártemető a világon.
https://www.classiccult.com/blog/interstate-vw-junkyard.html
Sompi
Hozzászólások: 425
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137499 Dátum:
2017 Szeptember 13, 21:19:34 »
Idézetet írta: stonemen - 2017 Szeptember 13, 05:46:28
Ma életem egyik legjobb Bogaras élménye történt velem.
Gyanútlanul gurulunk a 66-os úton Halbrook-ban, amikor bal oldalon különféle Bogarakra lettünk figyelmesek. Gyorsan bekanyarodtunk a régi benzinkúthoz és körbejártuk a szanaszét vágott Bogarakat. Mikor már mindenhova belestünk, megérkezett a tulaj: egy 76 éves bácsi, aki egész életében itt szerelt VW-t, de már csak a maga örömére dolgozik. Belestünk a műhelyébe, ahol épp jövő tavaszra készültek a vasak. Az első egy 7.000ccm-es (orrmotoros) Bogár, ami a vontató autó; a tréleren pedig egy topcsop T1 lesz, amiben egy 2.700ccm-es motor dolgozik. Nem kispályás az öreg, mindent maga csinál, külsőre elég igényesen.
Képeket tolok, amikor hazaértünk.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137498 Dátum:
2017 Szeptember 13, 15:21:16 »
Ezt is megpróbáljuk útba ejteni, talán a legnagyobb Bogártemető a világon.
https://www.classiccult.com/blog/interstate-vw-junkyard.html
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137497 Dátum:
2017 Szeptember 13, 07:48:48 »
Idézetet írta: VW T2b - 2017 Szeptember 13, 07:28:04
Az a kis orrmotoros közúton is közlekedhet?
Miért ne, ha átment a vizsgán.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137496 Dátum:
2017 Szeptember 13, 07:47:06 »
Idézetet írta: stonemen - 2017 Szeptember 13, 05:46:28
Ma életem egyik legjobb Bogaras élménye történt velem.
Gyanútlanul gurulunk a 66-os úton Halbrook-ban,
Már megint irigyellek.
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137495 Dátum:
2017 Szeptember 13, 07:35:09 »
Idézetet írta: stonemen - 2017 Szeptember 13, 05:46:28
Ma életem egyik legjobb Bogaras élménye történt velem.
Gyanútlanul gurulunk a 66-os úton Halbrook-ban, amikor bal oldalon különféle Bogarakra lettünk figyelmesek. Gyorsan bekanyarodtunk a régi benzinkúthoz és körbejártuk a szanaszét vágott Bogarakat. Mikor már mindenhova belestünk, megérkezett a tulaj: egy 76 éves bácsi, aki egész életében itt szerelt VW-t, de már csak a maga örömére dolgozik. Belestünk a műhelyébe, ahol épp jövő tavaszra készültek a vasak. Az első egy 7.000ccm-es (orrmotoros) Bogár, ami a vontató autó; a tréleren pedig egy topcsop T1 lesz, amiben egy 2.700ccm-es motor dolgozik. Nem kispályás az öreg, mindent maga csinál, külsőre elég igényesen.
Képeket tolok, amikor hazaértünk.
klassz
ismerősök szintén épp a 66os úton motoroznak. valahol a felénél járnak
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137494 Dátum:
2017 Szeptember 13, 07:28:04 »
Idézetet írta: stonemen - 2017 Szeptember 13, 05:46:28
Ma életem egyik legjobb Bogaras élménye történt velem.
Gyanútlanul gurulunk a 66-os úton Halbrook-ban, amikor bal oldalon különféle Bogarakra lettünk figyelmesek. Gyorsan bekanyarodtunk a régi benzinkúthoz és körbejártuk a szanaszét vágott Bogarakat. Mikor már mindenhova belestünk, megérkezett a tulaj: egy 76 éves bácsi, aki egész életében itt szerelt VW-t, de már csak a maga örömére dolgozik. Belestünk a műhelyébe, ahol épp jövő tavaszra készültek a vasak. Az első egy 7.000ccm-es (orrmotoros) Bogár, ami a vontató autó; a tréleren pedig egy topcsop T1 lesz, amiben egy 2.700ccm-es motor dolgozik. Nem kispályás az öreg, mindent maga csinál, külsőre elég igényesen.
Képeket tolok, amikor hazaértünk.
Az a kis orrmotoros közúton is közlekedhet?
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137493 Dátum:
2017 Szeptember 13, 05:46:28 »
Ma életem egyik legjobb Bogaras élménye történt velem.
Gyanútlanul gurulunk a 66-os úton Halbrook-ban, amikor bal oldalon különféle Bogarakra lettünk figyelmesek. Gyorsan bekanyarodtunk a régi benzinkúthoz és körbejártuk a szanaszét vágott Bogarakat. Mikor már mindenhova belestünk, megérkezett a tulaj: egy 76 éves bácsi, aki egész életében itt szerelt VW-t, de már csak a maga örömére dolgozik. Belestünk a műhelyébe, ahol épp jövő tavaszra készültek a vasak. Az első egy 7.000ccm-es (orrmotoros) Bogár, ami a vontató autó; a tréleren pedig egy topcsop T1 lesz, amiben egy 2.700ccm-es motor dolgozik. Nem kispályás az öreg, mindent maga csinál, külsőre elég igényesen.
Képeket tolok, amikor hazaértünk.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137492 Dátum:
2017 Szeptember 12, 09:28:16 »
Idézetet írta: 1303LS - 2017 Szeptember 11, 07:55:50
Ezeket a csömöri vagy rákospalotai úti kereskedőnek csináljátok?
Milyen ezeknek a kasztnija? Lemez mennyit fog bírni? normális a felületkezelés?
Saját akkuval hozza franciából vagy üres kocsikat vesz és itt vagy még kint kerül bele akku?
www.colosseumauto.hu
késmárk utca 15ker kerskedés de még van nekik 2 telep
Minden kaszni elem lökös patentos
van mitshu,peugeot,citroen be tök egyforma mind
Nincs egyiken se nagy törés.....lökös fényzés,,,ajtó huzás stb....
lemez része normális nem szarabb mint 3gy c3 c4,clio
Aksi benne 8as tréleren jönnek....sima és gyorstöltövel
azt klima fütés nagyon jó benne nagyon jo vezetni én nagyon szeretem(amugy ajtok stb japán alapon vannak nem francián tehát jó szerelni)
ök is rohangálnak vele itt a környéken 80-120km tud attölk füg fütesz világit e stb.....
én ha vennék magamnak belül kényelmes hátul is ,csomija nem tul nagy
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137491 Dátum:
2017 Szeptember 12, 07:22:06 »
http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/hoppa_elkeszultek_a_byd_elso_elektromos_buszai_magyarorszagon.3.261883.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137490 Dátum:
2017 Szeptember 11, 16:23:20 »
Idézetet írta: RNIE - 2017 Szeptember 11, 10:09:28
Regadót kérdeztél :-))
Csak beírtam, ha már tudom az aktuális árakat.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137489 Dátum:
2017 Szeptember 11, 13:48:20 »
http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/a_mercedes_nagyot_robbantana_az_elektromos_autozas_teruleten_50_uj_modellrol_beszeltek.3.261853.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
RNIE
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137488 Dátum:
2017 Szeptember 11, 10:09:28 »
Idézetet írta: abes - 2017 Szeptember 11, 10:02:30
Honosítás.
Eredetiségvizsgálat.
Rendszámok.
Forgalmi+törzskönyv.
Vagyonszerzési adó.
90-ből meg is áll.
Regadót kérdeztél :-))
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137487 Dátum:
2017 Szeptember 11, 10:02:30 »
Idézetet írta: RNIE - 2017 Szeptember 10, 18:15:06
Nem.
Honosítás.
Eredetiségvizsgálat.
Rendszámok.
Forgalmi+törzskönyv.
Vagyonszerzési adó.
90-ből meg is áll.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137486 Dátum:
2017 Szeptember 11, 07:55:50 »
Idézetet írta: Maresz - 2017 Szeptember 10, 20:03:59
sok ion czerot javitunk kérdezz ha van valami
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Ezeket a csömöri vagy rákospalotai úti kereskedőnek csináljátok?
Milyen ezeknek a kasztnija? Lemez mennyit fog bírni? normális a felületkezelés?
Saját akkuval hozza franciából vagy üres kocsikat vesz és itt vagy még kint kerül bele akku?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137485 Dátum:
2017 Szeptember 10, 20:03:59 »
Idézetet írta: 1303LS - 2017 Szeptember 08, 07:56:50
Amíg 400ezerkm-t elmegy egy 1. generációs LEAF (aminek az akkuját már vagy 3-4szer fejlesztették is azóta) én nem aggódok miatta. Aggódjanak a pesszimisták.
Ha annyira szar lenne, nem alapítanának 2-3-4éves LEAFre budapesti taxiscéget.
Pesszimistáknak csak ajánlani tudom a beszélgetést velük.
Sajnos eladni eladják akkor mikor az állami kedvezmény eladási korlátozása lejár (nyugaton is 3 év körül van) csak annyira kevés van még belőlük, hogy azonnal helyben felszívják őket.
Model 3 sem véletlen 2 éves előjegyzéssel vehető, de már ez is optimista, mert megjelenéskori keresletbővüléssel állítólag simán fel fog menni 3 év fölé. Tiszta KGST/MERKUR.
sok ion czerot javitunk kérdezz ha van valami
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
RNIE
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137484 Dátum:
2017 Szeptember 10, 18:15:06 »
Idézetet írta: abes - 2017 Szeptember 10, 17:59:53
Újból be kell fizetni a regisztrációs adót?
Nem.
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137483 Dátum:
2017 Szeptember 10, 17:59:53 »
Magyarországi első forgalomba helyezésű autó 2013-ban Ausztriába vándorolt és osztrák rendszámot kapott. Most ismét magyar rendszámot kapna.
Újból be kell fizetni a regisztrációs adót?
Tud valaki erről valami okosat és hivatalosat?
Mit és mennyit és hova kell fizetni?
Köszönöm.
BlackPsenior
Hozzászólások: 19077
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137482 Dátum:
2017 Szeptember 10, 17:21:15 »
Idézetet írta: vaughan - 2017 Szeptember 10, 14:40:54
Szervusztok...!
... Mivel lehetne szépen eltávolítani a rovar piszkot? ...
bogároldó
(jómagam egy tatabányai tombolán nyertem egy palackkal
)
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137481 Dátum:
2017 Szeptember 10, 16:43:39 »
Idézetet írta: Typ117 - 2017 Szeptember 10, 16:19:23
Pedig a sárga bogár jó
De valóban megvan ez a hátránya, sokan szoktak rajta aludni is, ha este sötétben lámpa alatt állok
egyetértek..... :-)
zengőgumi
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137480 Dátum:
2017 Szeptember 10, 16:19:23 »
Idézetet írta: vaughan - 2017 Szeptember 10, 14:40:54
Szervusztok!
Az én kedvesem egy sárga bogár... És a rovarvilág színe java klozetnak nézi... Mivel lehetne szépen eltávolítani a rovar piszkot? Tapasztalatok? (legközelebb biztosan nem sárga bogarat fogok venni...)
Köszönöm!
Pedig a sárga bogár jó
De valóban megvan ez a hátránya, sokan szoktak rajta aludni is, ha este sötétben lámpa alatt állok
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137479 Dátum:
2017 Szeptember 10, 15:18:03 »
Idézetet írta: vaughan - 2017 Szeptember 10, 14:40:54
Szervusztok!
Az én kedvesem egy sárga bogár... És a rovarvilág színe java klozetnak nézi... Mivel lehetne szépen eltávolítani a rovar piszkot? Tapasztalatok? (legközelebb biztosan nem sárga bogarat fogok venni...)
Köszönöm!
Bármely bioaktív mosogatószerrel.
Bácsi Győző
vaughan
Hozzászólások: 433
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137478 Dátum:
2017 Szeptember 10, 14:40:54 »
Szervusztok!
Az én kedvesem egy sárga bogár... És a rovarvilág színe java klozetnak nézi... Mivel lehetne szépen eltávolítani a rovar piszkot? Tapasztalatok? (legközelebb biztosan nem sárga bogarat fogok venni...)
Köszönöm!
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137477 Dátum:
2017 Szeptember 09, 17:54:07 »
Idézetet írta: RNIE - 2017 Szeptember 09, 08:26:26
https://hu.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_hat%C3%A1s
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137476 Dátum:
2017 Szeptember 09, 08:51:21 »
Végre egy jó cikk a TCtől:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/09/ha_ez_elromlik_hivhatod_a_trelert/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
RNIE
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137475 Dátum:
2017 Szeptember 09, 08:26:26 »
https://hu.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_hat%C3%A1s
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137474 Dátum:
2017 Szeptember 08, 09:16:12 »
Idézetet írta: te_o - 2017 Szeptember 08, 08:24:39
Nem a komplikáció miatt, hanem az akkuban vegyi folyamatok zajlanak, amiknél töltőáramot és feszültséget mérsz. Jó állapotú akkunál aránylag jól becsülhető a dolog, csak be kell lőni a hiszterézisét. Amikor már romlik, akkor a feszültség szépen elszáll, áram leesik, holott még nem teljesen töltött. LiON esetében ez kisebb, de megvan.
Mindenesetre mindegy is, a hosszadalmas töltés és a kiszolgáltatottság miatt a hibridek nagyon sokáig meglesznek. Az a legnagyobb baj, hogy az álzöld hülyeség miatt (0 emisszinónak mondani ki a villanyautót) nem nagyon gondolkoznak állandó fordulatú segédmotor (aggregát) + villany megoldáson. Optimális töltöttség, minimális emisszió, hatalmas hatótáv, csend, stb...
Villanyautónál a legnagyobb eretnekség belevágni egy motort ami tölti az akkut. Egy bármilyen benzines agregátorban van annyi alkatrész, mint 2 villanyautóban összesen. AZt mind karbantartani, javítani legyártani kell. Normális modellezéssel már rég kimutatott, hogy a villanyautózás sokkal környezetkímélőbb, mint a fosszilis üzemanyag kitermelése, finomítása, SZÁLLÍTÁSA, majd elégetése. Buta pesszimisták ebből általában az utóbbit szokták szembeállítani az akkuk gyártójának még a fingját is tartalmazó képlettel. Mintha a benzin a benzinkúton teremne.
Holott egy benzines kocsinál a karbantartási környezetterhelés, legalább akkora, mint amit eléget üzemanyagot. Villanyautóban gyakorlatilag a gumik és kormányalkatrészeken kívül semmit nem kell cserélni.
zsozsy
Hozzászólások: 3619
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137473 Dátum:
2017 Szeptember 08, 08:35:58 »
Idézetet írta: te_o - 2017 Szeptember 08, 08:24:39
álzöld hülyeség miatt........
Szépen fogalmaztál
1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137472 Dátum:
2017 Szeptember 08, 08:32:38 »
Üdv mindenkinek!
Egy kis érdekesség autós témában:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137471 Dátum:
2017 Szeptember 08, 08:24:39 »
Idézetet írta: 1303LS - 2017 Szeptember 08, 08:01:15
Gyakorlati tapasztalat, keress rá a villanyautósoknál, asszem a bécsi túrás cikkben írja az ember, hogy a gyári új kori 155km "0"zás utáni becslés 1pálcikát elveszítve a műszerfali kapacitásjelzőn most pl. 161-et becsül. Szóval mit kendőz a szoftver?
Az igaz, hogy ZOE-k szoktak olyat csinálni, hogy 1-2kWh val többet enged tölteni a 100% után, de ezek lehetnek mérési hibák is. Nem olyan egyszerű egy ilyen komplikált rendszert kimérni.
Nem a komplikáció miatt, hanem az akkuban vegyi folyamatok zajlanak, amiknél töltőáramot és feszültséget mérsz. Jó állapotú akkunál aránylag jól becsülhető a dolog, csak be kell lőni a hiszterézisét. Amikor már romlik, akkor a feszültség szépen elszáll, áram leesik, holott még nem teljesen töltött. LiON esetében ez kisebb, de megvan.
Mindenesetre mindegy is, a hosszadalmas töltés és a kiszolgáltatottság miatt a hibridek nagyon sokáig meglesznek. Az a legnagyobb baj, hogy az álzöld hülyeség miatt (0 emisszinónak mondani ki a villanyautót) nem nagyon gondolkoznak állandó fordulatú segédmotor (aggregát) + villany megoldáson. Optimális töltöttség, minimális emisszió, hatalmas hatótáv, csend, stb...
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137470 Dátum:
2017 Szeptember 08, 08:04:24 »
Idézetet írta: 1303LS - 2017 Szeptember 08, 08:01:15
Gyakorlati tapasztalat, keress rá a villanyautósoknál, asszem a bécsi túrás cikkben írja az ember, hogy a gyári új kori 155km "0"zás utáni becslés 1pálcikát elveszítve a műszerfali kapacitásjelzőn most pl. 161-et becsül. Szóval mit kendőz a szoftver?
Az igaz, hogy ZOE-k szoktak olyat csinálni, hogy 1-2kWh val többet enged tölteni a 100% után, de ezek lehetnek mérési hibák is. Nem olyan egyszerű egy ilyen komplikált rendszert kimérni.
Azt nem értem még, nem tudom hol van. Talán a nagy prémium kocsikban? Az a rendszer amiről volt cikk az NNGvel, hogy olyan szoftvereket fejlesztenek, amik már megbecsülik a hegymenetet és a lejtmeneti visszatáplálást és ezáltal pontosabb tippelést adnak a megtehető távra a tervezett útvonal függvényében. Mosdjuk azt sem tudom melyikben van NNG navi, mert sok gyártó még mindig a fos tomtomot favorizálja.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137469 Dátum:
2017 Szeptember 08, 08:01:15 »
Idézetet írta: abes - 2017 Szeptember 07, 21:11:08
Ezt úgy csinálják, hogy az akkupakk új korában kb. tud 110-120%-ot a névleges (gyár által megadott) értékből
Gyakorlati tapasztalat, keress rá a villanyautósoknál, asszem a bécsi túrás cikkben írja az ember, hogy a gyári új kori 155km "0"zás utáni becslés 1pálcikát elveszítve a műszerfali kapacitásjelzőn most pl. 161-et becsül. Szóval mit kendőz a szoftver?
Az igaz, hogy ZOE-k szoktak olyat csinálni, hogy 1-2kWh val többet enged tölteni a 100% után, de ezek lehetnek mérési hibák is. Nem olyan egyszerű egy ilyen komplikált rendszert kimérni.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137468 Dátum:
2017 Szeptember 08, 07:56:50 »
Idézetet írta: abes - 2017 Szeptember 07, 21:11:08
Ezt úgy csinálják, hogy az akkupakk új korában kb. tud 110-120%-ot a névleges (gyár által megadott) értékből. Amit a fedélzeti rendszer szépen elkendőzve adagolja a felhasználónak. Tehát a tulaj örül, hogy az elején (1 évig) nulla kapacitás vesztése van.
Egy akku életét nem években hanem ciklusban mérik. Igen és a gyors töltés 2-3 normál ciklusnak felel meg.
Azt se felejtsük el, hogy minél több lesz az elektromos autó annál kisebb lesz az igény az üzemanyagra. Tehát olcsóbb lesz.
A használt elektromos autókat pedig pont akkor fogják eladni, amikor kezd tönkremenni az akkumulátor. Az pedig belátható időn belül nem lesz olcsóbb.
10 évig biztosan marad a benzin és dízel technológia. Lásd Continental, Bosch és Lucas gőzerővel fejleszti a rendszereit.
Amíg 400ezerkm-t elmegy egy 1. generációs LEAF (aminek az akkuját már vagy 3-4szer fejlesztették is azóta) én nem aggódok miatta. Aggódjanak a pesszimisták.
Ha annyira szar lenne, nem alapítanának 2-3-4éves LEAFre budapesti taxiscéget.
Pesszimistáknak csak ajánlani tudom a beszélgetést velük.
Sajnos eladni eladják akkor mikor az állami kedvezmény eladási korlátozása lejár (nyugaton is 3 év körül van) csak annyira kevés van még belőlük, hogy azonnal helyben felszívják őket.
Model 3 sem véletlen 2 éves előjegyzéssel vehető, de már ez is optimista, mert megjelenéskori keresletbővüléssel állítólag simán fel fog menni 3 év fölé. Tiszta KGST/MERKUR.
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137467 Dátum:
2017 Szeptember 07, 21:11:08 »
Idézetet írta: 1303LS - 2017 Szeptember 07, 12:13:12
4-5 éves akkuk 95% felett futnak a Leafekben. Tesla még egy fokkal jobban kezeli az akkut. Kicsi Ionban vízhűtéses, arról -asszem- nincs konkrét adatbázis, -mint a Leaf összes kocsijáról a világban a SPYban- csak a felhasználók akik szintén 4-5 év használat után sem észlelnek kapacitásvesztést.
Ezt úgy csinálják, hogy az akkupakk új korában kb. tud 110-120%-ot a névleges (gyár által megadott) értékből. Amit a fedélzeti rendszer szépen elkendőzve adagolja a felhasználónak. Tehát a tulaj örül, hogy az elején (1 évig) nulla kapacitás vesztése van.
Egy akku életét nem években hanem ciklusban mérik. Igen és a gyors töltés 2-3 normál ciklusnak felel meg.
Azt se felejtsük el, hogy minél több lesz az elektromos autó annál kisebb lesz az igény az üzemanyagra. Tehát olcsóbb lesz.
A használt elektromos autókat pedig pont akkor fogják eladni, amikor kezd tönkremenni az akkumulátor. Az pedig belátható időn belül nem lesz olcsóbb.
10 évig biztosan marad a benzin és dízel technológia. Lásd Continental, Bosch és Lucas gőzerővel fejleszti a rendszereit.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137466 Dátum:
2017 Szeptember 07, 13:00:40 »
Idézetet írta: te_o - 2017 Szeptember 07, 12:47:09
Ne magadból indulj ki, a 20-30 perces töltést pedig gondold át, mi is történne (mondjuk egy 150km -es amúgy 1,5 órás út közben, mikor még vársz negyed órát a másikra a kúton, és még szerencséd volt). Inkább a vonat.
És akkor sem lesz "tele", csak mondjuk 50km hatótáv. De mindegy, várjátok csak a csodát, meg a Musk gyerek blöffjeit, egyelőre az akkuk öregszenek, karbantartásigényesek, drágák, környezetszennyezők, véges élettartammal. Igen, jobb lenne, ha nem így lenne.
Hát kiből induljak ki? Magamnak veszem nem a szomszédnak.
Mi történik egy 150km-es úton? Otthon megtankolom és meg sem állok odáig.
Miért is kellene negyed órát várnom? Most vagy senki nem veszi, mert szar, akkor nincs senki a kúton előttem ugyebár. Vagy ha tuti és sokan veszik akkorra lesz bőven töltőpont.
50km/fél óra? 30-40kW körül tölt, ez fél óra alatt 20kW. Autó normális fogyasztása 10-11kW/100km. Tehát fél óra alatt 200!!!km megy bele.
Nem szabad bezsopni a netes fröcsögők blöffjeit, tessék utánanézni, számolni, magadtól ítélni.
Leírok egy Velencei kirándulást, csak úgy fikcióként. Ehhez egyetlen kút kell, de asszem az még az ősszel meglesz a mostani pályázatból.
Budapest-Letenye. Itt szoktam minden esetben megállni, kávézni, tankolni még olcsó magyar benzint, pisi, matricavásárlás. Benzinessel simán 20-perc. Villannyal rá kell áldoznom plusz 10 percet.
Letenye-Szlovén pálya. Náluk már van type2-3-s töltő sok helyen a pályán. Meg is szoktam állni nyújtózkodni, tankolni még nem annyira drága szlovén benzint, pisilni, szinte mindig. Idők ugyanaz.
Szlovén pálya- Tronchetto, vagy Piazzale Roma parkolóház. Töltőre tesz és séta. Parkolósrác majd leveszi és félreáll vele.
Ennyi a rettenet egy Leaf-el.
«
Utoljára szerkesztve: 2017 Szeptember 07, 13:03:56 írta 1303LS
»
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137465 Dátum:
2017 Szeptember 07, 12:47:09 »
Idézetet írta: 1303LS - 2017 Szeptember 07, 12:13:12
Én pl. hetente egyszer töltenék itthoni használatra. Konnektorról, simán.
A jelenlegi akkukat (sőt már a 4-5 évvel ezelőttieket sem öli meg semmi. Lásd LeafSpy adatbázis, vagy Tesla.
Rémhírek mennek amit gyorsan terjesztenek az emberek.
8 év garancia az akkura, 70% alá nem csökkenő kapacitással. Mi ebben a gyors tönkremenés?
4-5 éves akkuk 95% felett futnak a Leafekben. Tesla még egy fokkal jobban kezeli az akkut. Kicsi Ionban vízhűtéses, arról -asszem- nincs konkrét adatbázis, -mint a Leaf összes kocsijáról a világban a SPYban- csak a felhasználók akik szintén 4-5 év használat után sem észlelnek kapacitásvesztést.
Ne magadból indulj ki, a 20-30 perces töltést pedig gondold át, mi is történne (mondjuk egy 150km -es amúgy 1,5 órás út közben, mikor még vársz negyed órát a másikra a kúton, és még szerencséd volt). Inkább a vonat.
És akkor sem lesz "tele", csak mondjuk 50km hatótáv. De mindegy, várjátok csak a csodát, meg a Musk gyerek blöffjeit, egyelőre az akkuk öregszenek, karbantartásigényesek, drágák, környezetszennyezők, véges élettartammal. Igen, jobb lenne, ha nem így lenne.
VW Beetle - the original since 1938
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137464 Dátum:
2017 Szeptember 07, 12:39:25 »
Idézetet írta: aates - 2017 Szeptember 07, 12:35:27
Dobni kell bele egy generátort, ami fogyaszt 3l / óra, függetlenül attól, hogy mész-e, vagy sem.
Jah, ez van a gyári villanyos Peugeot-kban, Citroenekben, meg még egy valag autóban. Csak itthon ezt szorgalmasan nem hozzák nyilvánosságra.
Bekarikáznád a képen melyik az az egység ami benzinnel megy? Csakhogy én tudatlan is tudjam, hol akarnak átverni.
1303LS
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137463 Dátum:
2017 Szeptember 07, 12:36:55 »
Idézetet írta: aates - 2017 Szeptember 07, 12:35:27
Dobni kell bele egy generátort, ami fogyaszt 3l / óra, függetlenül attól, hogy mész-e, vagy sem.
Jah, ez van a gyári villanyos Peugeot-kban, Citroenekben, meg még egy valag autóban. Csak itthon ezt szorgalmasan nem hozzák nyilvánosságra.
Jééééézus.
aates
Hozzászólások: 3024
Re: Szóljatok ide
«
Hozzászólás #137462 Dátum:
2017 Szeptember 07, 12:35:27 »
Idézetet írta: TBK001 - 2017 Szeptember 07, 12:20:04
A használhatósághoz még sok mindennek kellene történnie, szvsz...
Nem tudom ugyan, hogy mennyit "fogyaszt" a tisztán elektromos autó egyhelyben állva, dugóban araszolgatva, de ha egy hagyományos autóból kifogy a nafta akár a Pesti belvárosban, akkor elbattyogsz egy benzinkútra a ki kannáddal és hozol bele. Ugyanezt, hogy teszed meg az elektromossal? Erre még nem láttam megoldást, vagy elkerülte a figyelmem.
Persze nem vagyok elektromos-autó ellenes, de amíg a benzines-diesel autóknál könnyedén beállok egy kútra megtankolni, ezt még nem tudom megtenni egy konnektorosnál. Vagy ahogy írtam, ha lemerül egy olyan helyen, ahol nincs konnektor, akkor ott elvileg az egész autót kell mozgatni, eljuttatni az első töltöhelyre... Tévedek???
Dobni kell bele egy generátort, ami fogyaszt 3l / óra, függetlenül attól, hogy mész-e, vagy sem.
Jah, ez van a gyári villanyos Peugeot-kban, Citroenekben, meg még egy valag autóban. Csak itthon ezt szorgalmasan nem hozzák nyilvánosságra.
Farkas Attila Balázs
Az optimisták angolul tanulnak. A pesszimisták héberül. A realisták - lőni
Oldalak:
1
...
103
104
105
106
107
[
108
]
109
110
111
112
113
...
3545
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Szóljatok ide
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...