www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 22, 13:32:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921401 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3142 3143 3144 3145 3146 [3147] 3148 3149 3150 3151 3152 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 31903286 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #16007 Dátum: 2006 November 02, 12:15:16 »


MINDKÉT OLDALON.



Most olyat mondtál, amire eddíg nem is gondoltam, de okos.  Cheesy
Süni
« Hozzászólás #16006 Dátum: 2006 November 02, 12:12:00 »

Piroska elindult Mareszhez.....


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16005 Dátum: 2006 November 02, 11:57:22 »

Mert ha már levezsem az egyik hengerfejet akkor már megnézzük a másikat is


Én nem szoktam egy hengerfejet levenni a bogár motorról. Ezt sok nagy név a szakmában (Rimco, Gene Berg, Chico) is így tartja (én is csak olvastam), hogy hiába van összehúzva a két blokkfél a gyári 50 Nm helyett 75 Nm-rel (javasolt!), akkor is ha csak az egyik oldal hengerfej csavarokatlazítod meg, akkor mérhetőt deformálódik a két blokkfél. Ezért a hengerfejeket egyszerre kell levenni és feltenni is. Meghúzásnál az első lépcső 5-10 Nm, megvárni míg összenyomja a szelep nyomórú hüvelyeket, aztán 5 Nm-enként elérni a kívánt értéket MINDKÉT OLDALON.

Persze ez megint az a kategória, hogy "le van sz*rva, megy az így is", de ha már kicsit élesebb motort építünk ugyebár... Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #16004 Dátum: 2006 November 02, 11:46:26 »

Persz ahogy vettem kifelé akkor elpattan a heftelés (népiesen: heftölés) és ott volt egy beszakadt tőcsavarom.  Shocked Szokásos szopások, szakadtcsavar kihajtó beletör, belefúr, egyre nagyobbakkal metsz, kitisztít, tőcsavar belehajt. Ez így leírva egyszerű, a való világban pedig + 2.5 óra.



Nekem szintén ez volt a történetem, csak nem hegesztett csavarral hanem simán beszakadttal.
Nincs annál szarabb mikor nem akarod szétszedni nagyon a motort, mert nem kell és aztán ilyen fazsság miatt ott lebeg a fejed felett végig a szétszedés árnya.
Mert ha már levezsem az egyik hengerfejet akkor már megnézzük a másikat is ha meg már lent a HF akkor kukk a gyűrűkre, hajtókarok megmozgat, hézag naygnak tűnik, blokk szét.  Grin
Aztán csak kis tömítéscserének indult.  Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #16003 Dátum: 2006 November 02, 11:40:27 »

Na, ez a jó megoldás.

elhelyezkedtek speciális szervizekben, ahol nem a pénz és az idő a lényeg. Tuning műhelyek, egyedi szervizek, restauráló műhelyek.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16002 Dátum: 2006 November 02, 11:37:58 »

Vagy egy összegben vállalsz, és éhenhalsz. Vagy esetleg hefteled a csavarokat?  Cheesy


Én nem heftelem a csavarokat, tiltja a vallásom. 
Az ismerettségi körömben is látom, hogy sokan kezdtek szerelgetni, hivatalosan, pénzért, de két út várt rájuk: egy: beálltak a sorba, a tömegjavításba vagy drágán (én is kicserélhettem volna a hengerfejet) vagy igénytelenül (heftelés), kettő: elhelyezkedtek speciális szervizekben, ahol nem a pénz és az idő a lényeg. Tuning műhelyek, egyedi szervizek, restauráló műhelyek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #16001 Dátum: 2006 November 02, 11:30:11 »

Vagy egy összegben vállalsz, és éhenhalsz. Vagy esetleg hefteled a csavarokat?  Cheesy

Én lennék a g*ci szerelő, aki drágán dolgozik és direkt húzza az időt!  Tudom!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16000 Dátum: 2006 November 02, 11:19:55 »

Csak azért, mert olyan alapos vagy!  Wink  Örülj, hogy nem ebből kell megélned!  Evil


Én lennék a g*ci szerelő, aki drágán dolgozik és direkt húzza az időt!  Tudom!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15999 Dátum: 2006 November 02, 11:11:32 »

Csak azért, mert olyan alapos vagy!  Wink  Örülj, hogy nem ebből kell megélned!  Evil

Tegnap kivettem a motort az 1200-esből.
Szóval fél órát ebédeltem, 8:30-tól folyamatosan dolgoztam és este 7-re volt bent a motor ismét, bekötve fűtés, benzin, gázbowden, minden.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #15998 Dátum: 2006 November 02, 10:51:43 »

valakinek ismerőse Stottgart környékén? Pár apróságot haza kellene hozni, amit a posta nem vesz el, terjedelmes problémák miatt.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #15997 Dátum: 2006 November 02, 10:50:03 »

5.5 szorozva 2.54-gyel.

Nagy király vagy.   

Jólvanna, körülbelülre tudtam, hogy 2,5 a szorzó, csak bizonyos akartam lenni benne Wink
Az si rendszer nekem szimpibb!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
xoyox
« Hozzászólás #15996 Dátum: 2006 November 02, 10:33:20 »

ERKULT

rendelek meg ma szarokat a CSP-töl, irj azonnal, ha kell valami !
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15995 Dátum: 2006 November 02, 10:23:46 »

Tegnap kivettem a motort az 1200-esből. A terv az volt, hogy új tömítéseket teszek a kipufogóba és megszüntetem az olajfolyásokat, legfőképpen az olajhűtő alól.
A valóság az lett, hogy a kipufogó azért nem tömített, mert valaki letörte a hengerfej tőcsavarját, majd villannyal rápöttyintett egy "tőcsavarhosszabbítót", de a varrat miatt sem a tömítés, sem a kipufogó nem tudott felülni a flajsnira. Én nem szeretem az iylen gányolásokat, gondoltam kiveszem és beteszek egy másik tőcsavart. Persz ahogy vettem kifelé akkor elpattan a heftelés (népiesen: heftölés) és ott volt egy beszakadt tőcsavarom.  Shocked Szokásos szopások, szakadtcsavar kihajtó beletör, belefúr, egyre nagyobbakkal metsz, kitisztít, tőcsavar belehajt. Ez így leírva egyszerű, a való világban pedig + 2.5 óra. Lendületbe jöttem és még kicseréltem 2 tőcsavart, aminek le volt rohadva a menete...
Aztán. A két alsó motortartó csavar úgy be volt roghadva, hogy a tőcsavar a blokkból jött ki és még satuban is nehezen tudtam levenni az anyát. Volt melegítés, maratás, minden.
(Kiszedésnél eszmbe is jutott az urban legend 10 perc alatt kikapjuk a motort...ezeket a csavarokon csak racsnis csillagkulccsal lehet darabját 10 percnél hamarabb kihajtani, mert a sima csillagkulcs (csak az fér oda az alsó tartótól) mindössze 20 fokot hajt egy fogásra.)

Úgyhogy két új alsó motortartó tőcsavar is kellett, mert a menete úgy elvékonyodott, hogy lötyögött rajta az anyacsavar, azt meg nem szeretjük.

Aztán megcsináltam a tömítés cseréket, lekapargattam az olajsarat mindenhonnan ( 3 kiloval könnyebb lett a motor), csavarokat cseréltem és kész.

Szóval fél órát ebédeltem, 8:30-tól folyamatosan dolgoztam és este 7-re volt bent a motor ismét, bekötve fűtés, benzin, gázbowden, minden.

Hehe...
Balázs Zoli mindennapjai. Már láttam nála rengeteg ilyen szopást, ezért tudom megérteni, hogy nem 3 óra alatt végez el egy ilyen műveletet 5 ezer forintért, ahogy itt pár emberke gondolja.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15994 Dátum: 2006 November 02, 10:17:56 »

Nekem van, csak nemtom 5,5-ös -e, ha érdekel lemérem hétvégén, milyen széles.
Az 5,5-ös centibe milyen széles?

5.5 szorozva 2.54-gyel.

Nagy király vagy.   

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15993 Dátum: 2006 November 02, 10:17:26 »

Tegnap kivettem a motort az 1200-esből. A terv az volt, hogy új tömítéseket teszek a kipufogóba és megszüntetem az olajfolyásokat, legfőképpen az olajhűtő alól.
A valóság az lett, hogy a kipufogó azért nem tömített, mert valaki letörte a hengerfej tőcsavarját, majd villannyal rápöttyintett egy "tőcsavarhosszabbítót", de a varrat miatt sem a tömítés, sem a kipufogó nem tudott felülni a flajsnira. Én nem szeretem az iylen gányolásokat, gondoltam kiveszem és beteszek egy másik tőcsavart. Persz ahogy vettem kifelé akkor elpattan a heftelés (népiesen: heftölés) és ott volt egy beszakadt tőcsavarom.  Shocked Szokásos szopások, szakadtcsavar kihajtó beletör, belefúr, egyre nagyobbakkal metsz, kitisztít, tőcsavar belehajt. Ez így leírva egyszerű, a való világban pedig + 2.5 óra. Lendületbe jöttem és még kicseréltem 2 tőcsavart, aminek le volt rohadva a menete...
Aztán. A két alsó motortartó csavar úgy be volt roghadva, hogy a tőcsavar a blokkból jött ki és még satuban is nehezen tudtam levenni az anyát. Volt melegítés, maratás, minden.
(Kiszedésnél eszmbe is jutott az urban legend 10 perc alatt kikapjuk a motort...ezeket a csavarokon csak racsnis csillagkulccsal lehet darabját 10 percnél hamarabb kihajtani, mert a sima csillagkulcs (csak az fér oda az alsó tartótól) mindössze 20 fokot hajt egy fogásra.)

Úgyhogy két új alsó motortartó tőcsavar is kellett, mert a menete úgy elvékonyodott, hogy lötyögött rajta az anyacsavar, azt meg nem szeretjük.

Aztán megcsináltam a tömítés cseréket, lekapargattam az olajsarat mindenhonnan ( 3 kiloval könnyebb lett a motor), csavarokat cseréltem és kész.

Szóval fél órát ebédeltem, 8:30-tól folyamatosan dolgoztam és este 7-re volt bent a motor ismét, bekötve fűtés, benzin, gázbowden, minden.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #15992 Dátum: 2006 November 02, 10:13:04 »

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin
Nekem van, csak nemtom 5,5-ös -e, ha érdekel lemérem hétvégén, milyen széles.
Az 5,5-ös centibe milyen széles?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15991 Dátum: 2006 November 02, 08:56:21 »

Nekem éppen van, de mit tegyek fel helyette? Tudsz valami más jópofa felnit?

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #15990 Dátum: 2006 November 01, 21:59:25 »

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin

szepesen mintha lenne fönn de vmi ocsmány kék szinű ;Dazért nézd meg
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #15989 Dátum: 2006 November 01, 21:36:51 »

Ja
Ezt meg Aircultnak!

 Cheesy Wink

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15988 Dátum: 2006 November 01, 21:25:29 »

ez is odabasz.
plexifelni

azért az a 6 dugattyús Brembo fék sem túl rossz
de feltételezem nem napi munkába járásra használják a verdát, sokkal inkább csak arra, hogy saját magától fel tudjon állni a trélerre meg le

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15987 Dátum: 2006 November 01, 20:42:19 »

Ez valami brutál gép lehet ! Az ajtaja Trabanté !
Meg az eleje is!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Süni
« Hozzászólás #15986 Dátum: 2006 November 01, 20:32:20 »

Ezt meg Pityubának!
Ez valami brutál gép lehet ! Az ajtaja Trabanté !
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15985 Dátum: 2006 November 01, 20:31:29 »

én is a flexre gondoltam!! Evil

ja úgy más.
akkor köszönöm :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15984 Dátum: 2006 November 01, 20:24:13 »

mit ártottam neked????
sötétben találkoznék ezzel a muffal, akkor elég sokáig sikoltoznék :-)))

a flex meg a vas jöhet:-))

én is a flexre gondoltam!! Evil

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15983 Dátum: 2006 November 01, 20:14:41 »

Ezt meg Pityubának!

mit ártottam neked????
sötétben találkoznék ezzel a muffal, akkor elég sokáig sikoltoznék :-)))

a flex meg a vas jöhet:-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15982 Dátum: 2006 November 01, 20:05:54 »

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15981 Dátum: 2006 November 01, 19:59:25 »

Ezt meg Pityubának!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #15980 Dátum: 2006 November 01, 19:51:10 »

ez is odabasz.
plexifelni



Gondolom valami disz. Erősebb fékezésnél elolvadna :-)
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15979 Dátum: 2006 November 01, 19:41:56 »

És a gumma is jó szőrös!  Cheesy

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15978 Dátum: 2006 November 01, 19:35:15 »

ez is odabasz.
plexifelni




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15977 Dátum: 2006 November 01, 19:28:18 »

ugy latom mindehol pangas van
 Grin Huh Roll Eyes
Ja
Ezt meg Aircultnak!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #15976 Dátum: 2006 November 01, 19:15:06 »

ugy latom mindehol pangas van
 Grin Huh Roll Eyes
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #15975 Dátum: 2006 November 01, 16:29:17 »

www.biztositas.hu

Itt megy.

Az Uniqa-s kkfb-t nem tudja valaki?
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15974 Dátum: 2006 November 01, 15:34:58 »

http://www.netrisk.hu   itt meg is kötheted.

köszi, de itt is csak nov. 2-töl

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
1303LS
« Hozzászólás #15973 Dátum: 2006 November 01, 15:22:21 »

ha 1,2-1,3as a bogarad,akkor 7500 ft
kössz. 
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #15972 Dátum: 2006 November 01, 15:20:28 »

Kössz, bazmeg, de én ezen nem igazadok ki.
Talán a 7500, de az meg nosztalgia vagy mi a tök. 

ha 1,2-1,3as a bogarad,akkor 7500 ft

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
1303LS
« Hozzászólás #15971 Dátum: 2006 November 01, 15:18:52 »

tessék:


Kössz, bazmeg, de én ezen nem igazadok ki.
Talán a 7500, de az meg nosztalgia vagy mi a tök. 
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #15970 Dátum: 2006 November 01, 15:14:20 »

Erről jut erszembe mennyi lesz az én MBK intézte kötelezőm?

tessék:

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Süni
« Hozzászólás #15969 Dátum: 2006 November 01, 15:13:10 »

Sziasztok!
hol lehet összehasonlittatni a neten a kötelező biztositást?
ahol probáltam ott csak nov. 2-töl müködik
 
http://www.netrisk.hu   itt meg is kötheted.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15968 Dátum: 2006 November 01, 15:10:52 »

Sziasztok!
hol lehet összehasonlittatni a neten a kötelező biztositást?
ahol probáltam ott csak nov. 2-töl müködik
 

biztositas.hu?
máshol nem is érdemes Wink

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Oldalak: 1 ... 3142 3143 3144 3145 3146 [3147] 3148 3149 3150 3151 3152 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.162 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.