www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 24, 14:22:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921411 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 3142 3143 3144 3145 3146 [3147] 3148 3149 3150 3151 3152 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 31985190 alkalommal)
Süni
« Hozzászólás #16010 Dátum: 2006 November 02, 13:58:54 »

Mi a különbség a kettő között ??


Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #16009 Dátum: 2006 November 02, 12:28:30 »

van egy jócimborám, akinek kipakolták a pinyóját és tele volt kölcsönkért szerszámokkal
kéne ócsón vagy könnyített áru termék, de valami jobb mínőség Evil
ütvefúrós fúró
dekopír
kisflex
villás és csillagkulcsok
csavarbehajtó

késöbb krova meg mindenféle kéziszerszámok

ki kell ugrani hétvégén a gyáli piacra, minden van

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Holló
« Hozzászólás #16008 Dátum: 2006 November 02, 12:24:47 »

van egy jócimborám, akinek kipakolták a pinyóját és tele volt kölcsönkért szerszámokkal
kéne ócsón vagy könnyített áru termék, de valami jobb mínőség Evil
ütvefúrós fúró
dekopír
kisflex
villás és csillagkulcsok
csavarbehajtó

késöbb krova meg mindenféle kéziszerszámok
1303LS
« Hozzászólás #16007 Dátum: 2006 November 02, 12:15:16 »


MINDKÉT OLDALON.



Most olyat mondtál, amire eddíg nem is gondoltam, de okos.  Cheesy
Süni
« Hozzászólás #16006 Dátum: 2006 November 02, 12:12:00 »

Piroska elindult Mareszhez.....


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16005 Dátum: 2006 November 02, 11:57:22 »

Mert ha már levezsem az egyik hengerfejet akkor már megnézzük a másikat is


Én nem szoktam egy hengerfejet levenni a bogár motorról. Ezt sok nagy név a szakmában (Rimco, Gene Berg, Chico) is így tartja (én is csak olvastam), hogy hiába van összehúzva a két blokkfél a gyári 50 Nm helyett 75 Nm-rel (javasolt!), akkor is ha csak az egyik oldal hengerfej csavarokatlazítod meg, akkor mérhetőt deformálódik a két blokkfél. Ezért a hengerfejeket egyszerre kell levenni és feltenni is. Meghúzásnál az első lépcső 5-10 Nm, megvárni míg összenyomja a szelep nyomórú hüvelyeket, aztán 5 Nm-enként elérni a kívánt értéket MINDKÉT OLDALON.

Persze ez megint az a kategória, hogy "le van sz*rva, megy az így is", de ha már kicsit élesebb motort építünk ugyebár... Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #16004 Dátum: 2006 November 02, 11:46:26 »

Persz ahogy vettem kifelé akkor elpattan a heftelés (népiesen: heftölés) és ott volt egy beszakadt tőcsavarom.  Shocked Szokásos szopások, szakadtcsavar kihajtó beletör, belefúr, egyre nagyobbakkal metsz, kitisztít, tőcsavar belehajt. Ez így leírva egyszerű, a való világban pedig + 2.5 óra.



Nekem szintén ez volt a történetem, csak nem hegesztett csavarral hanem simán beszakadttal.
Nincs annál szarabb mikor nem akarod szétszedni nagyon a motort, mert nem kell és aztán ilyen fazsság miatt ott lebeg a fejed felett végig a szétszedés árnya.
Mert ha már levezsem az egyik hengerfejet akkor már megnézzük a másikat is ha meg már lent a HF akkor kukk a gyűrűkre, hajtókarok megmozgat, hézag naygnak tűnik, blokk szét.  Grin
Aztán csak kis tömítéscserének indult.  Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #16003 Dátum: 2006 November 02, 11:40:27 »

Na, ez a jó megoldás.

elhelyezkedtek speciális szervizekben, ahol nem a pénz és az idő a lényeg. Tuning műhelyek, egyedi szervizek, restauráló műhelyek.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16002 Dátum: 2006 November 02, 11:37:58 »

Vagy egy összegben vállalsz, és éhenhalsz. Vagy esetleg hefteled a csavarokat?  Cheesy


Én nem heftelem a csavarokat, tiltja a vallásom. 
Az ismerettségi körömben is látom, hogy sokan kezdtek szerelgetni, hivatalosan, pénzért, de két út várt rájuk: egy: beálltak a sorba, a tömegjavításba vagy drágán (én is kicserélhettem volna a hengerfejet) vagy igénytelenül (heftelés), kettő: elhelyezkedtek speciális szervizekben, ahol nem a pénz és az idő a lényeg. Tuning műhelyek, egyedi szervizek, restauráló műhelyek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #16001 Dátum: 2006 November 02, 11:30:11 »

Vagy egy összegben vállalsz, és éhenhalsz. Vagy esetleg hefteled a csavarokat?  Cheesy

Én lennék a g*ci szerelő, aki drágán dolgozik és direkt húzza az időt!  Tudom!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16000 Dátum: 2006 November 02, 11:19:55 »

Csak azért, mert olyan alapos vagy!  Wink  Örülj, hogy nem ebből kell megélned!  Evil


Én lennék a g*ci szerelő, aki drágán dolgozik és direkt húzza az időt!  Tudom!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15999 Dátum: 2006 November 02, 11:11:32 »

Csak azért, mert olyan alapos vagy!  Wink  Örülj, hogy nem ebből kell megélned!  Evil

Tegnap kivettem a motort az 1200-esből.
Szóval fél órát ebédeltem, 8:30-tól folyamatosan dolgoztam és este 7-re volt bent a motor ismét, bekötve fűtés, benzin, gázbowden, minden.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #15998 Dátum: 2006 November 02, 10:51:43 »

valakinek ismerőse Stottgart környékén? Pár apróságot haza kellene hozni, amit a posta nem vesz el, terjedelmes problémák miatt.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #15997 Dátum: 2006 November 02, 10:50:03 »

5.5 szorozva 2.54-gyel.

Nagy király vagy.   

Jólvanna, körülbelülre tudtam, hogy 2,5 a szorzó, csak bizonyos akartam lenni benne Wink
Az si rendszer nekem szimpibb!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
xoyox
« Hozzászólás #15996 Dátum: 2006 November 02, 10:33:20 »

ERKULT

rendelek meg ma szarokat a CSP-töl, irj azonnal, ha kell valami !
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15995 Dátum: 2006 November 02, 10:23:46 »

Tegnap kivettem a motort az 1200-esből. A terv az volt, hogy új tömítéseket teszek a kipufogóba és megszüntetem az olajfolyásokat, legfőképpen az olajhűtő alól.
A valóság az lett, hogy a kipufogó azért nem tömített, mert valaki letörte a hengerfej tőcsavarját, majd villannyal rápöttyintett egy "tőcsavarhosszabbítót", de a varrat miatt sem a tömítés, sem a kipufogó nem tudott felülni a flajsnira. Én nem szeretem az iylen gányolásokat, gondoltam kiveszem és beteszek egy másik tőcsavart. Persz ahogy vettem kifelé akkor elpattan a heftelés (népiesen: heftölés) és ott volt egy beszakadt tőcsavarom.  Shocked Szokásos szopások, szakadtcsavar kihajtó beletör, belefúr, egyre nagyobbakkal metsz, kitisztít, tőcsavar belehajt. Ez így leírva egyszerű, a való világban pedig + 2.5 óra. Lendületbe jöttem és még kicseréltem 2 tőcsavart, aminek le volt rohadva a menete...
Aztán. A két alsó motortartó csavar úgy be volt roghadva, hogy a tőcsavar a blokkból jött ki és még satuban is nehezen tudtam levenni az anyát. Volt melegítés, maratás, minden.
(Kiszedésnél eszmbe is jutott az urban legend 10 perc alatt kikapjuk a motort...ezeket a csavarokon csak racsnis csillagkulccsal lehet darabját 10 percnél hamarabb kihajtani, mert a sima csillagkulcs (csak az fér oda az alsó tartótól) mindössze 20 fokot hajt egy fogásra.)

Úgyhogy két új alsó motortartó tőcsavar is kellett, mert a menete úgy elvékonyodott, hogy lötyögött rajta az anyacsavar, azt meg nem szeretjük.

Aztán megcsináltam a tömítés cseréket, lekapargattam az olajsarat mindenhonnan ( 3 kiloval könnyebb lett a motor), csavarokat cseréltem és kész.

Szóval fél órát ebédeltem, 8:30-tól folyamatosan dolgoztam és este 7-re volt bent a motor ismét, bekötve fűtés, benzin, gázbowden, minden.

Hehe...
Balázs Zoli mindennapjai. Már láttam nála rengeteg ilyen szopást, ezért tudom megérteni, hogy nem 3 óra alatt végez el egy ilyen műveletet 5 ezer forintért, ahogy itt pár emberke gondolja.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15994 Dátum: 2006 November 02, 10:17:56 »

Nekem van, csak nemtom 5,5-ös -e, ha érdekel lemérem hétvégén, milyen széles.
Az 5,5-ös centibe milyen széles?

5.5 szorozva 2.54-gyel.

Nagy király vagy.   

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15993 Dátum: 2006 November 02, 10:17:26 »

Tegnap kivettem a motort az 1200-esből. A terv az volt, hogy új tömítéseket teszek a kipufogóba és megszüntetem az olajfolyásokat, legfőképpen az olajhűtő alól.
A valóság az lett, hogy a kipufogó azért nem tömített, mert valaki letörte a hengerfej tőcsavarját, majd villannyal rápöttyintett egy "tőcsavarhosszabbítót", de a varrat miatt sem a tömítés, sem a kipufogó nem tudott felülni a flajsnira. Én nem szeretem az iylen gányolásokat, gondoltam kiveszem és beteszek egy másik tőcsavart. Persz ahogy vettem kifelé akkor elpattan a heftelés (népiesen: heftölés) és ott volt egy beszakadt tőcsavarom.  Shocked Szokásos szopások, szakadtcsavar kihajtó beletör, belefúr, egyre nagyobbakkal metsz, kitisztít, tőcsavar belehajt. Ez így leírva egyszerű, a való világban pedig + 2.5 óra. Lendületbe jöttem és még kicseréltem 2 tőcsavart, aminek le volt rohadva a menete...
Aztán. A két alsó motortartó csavar úgy be volt roghadva, hogy a tőcsavar a blokkból jött ki és még satuban is nehezen tudtam levenni az anyát. Volt melegítés, maratás, minden.
(Kiszedésnél eszmbe is jutott az urban legend 10 perc alatt kikapjuk a motort...ezeket a csavarokon csak racsnis csillagkulccsal lehet darabját 10 percnél hamarabb kihajtani, mert a sima csillagkulcs (csak az fér oda az alsó tartótól) mindössze 20 fokot hajt egy fogásra.)

Úgyhogy két új alsó motortartó tőcsavar is kellett, mert a menete úgy elvékonyodott, hogy lötyögött rajta az anyacsavar, azt meg nem szeretjük.

Aztán megcsináltam a tömítés cseréket, lekapargattam az olajsarat mindenhonnan ( 3 kiloval könnyebb lett a motor), csavarokat cseréltem és kész.

Szóval fél órát ebédeltem, 8:30-tól folyamatosan dolgoztam és este 7-re volt bent a motor ismét, bekötve fűtés, benzin, gázbowden, minden.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #15992 Dátum: 2006 November 02, 10:13:04 »

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin
Nekem van, csak nemtom 5,5-ös -e, ha érdekel lemérem hétvégén, milyen széles.
Az 5,5-ös centibe milyen széles?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15991 Dátum: 2006 November 02, 08:56:21 »

Nekem éppen van, de mit tegyek fel helyette? Tudsz valami más jópofa felnit?

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #15990 Dátum: 2006 November 01, 21:59:25 »

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin

szepesen mintha lenne fönn de vmi ocsmány kék szinű ;Dazért nézd meg
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #15989 Dátum: 2006 November 01, 21:36:51 »

Ja
Ezt meg Aircultnak!

 Cheesy Wink

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #15988 Dátum: 2006 November 01, 21:25:29 »

ez is odabasz.
plexifelni

azért az a 6 dugattyús Brembo fék sem túl rossz
de feltételezem nem napi munkába járásra használják a verdát, sokkal inkább csak arra, hogy saját magától fel tudjon állni a trélerre meg le

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15987 Dátum: 2006 November 01, 20:42:19 »

Ez valami brutál gép lehet ! Az ajtaja Trabanté !
Meg az eleje is!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Süni
« Hozzászólás #15986 Dátum: 2006 November 01, 20:32:20 »

Ezt meg Pityubának!
Ez valami brutál gép lehet ! Az ajtaja Trabanté !
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15985 Dátum: 2006 November 01, 20:31:29 »

én is a flexre gondoltam!! Evil

ja úgy más.
akkor köszönöm :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15984 Dátum: 2006 November 01, 20:24:13 »

mit ártottam neked????
sötétben találkoznék ezzel a muffal, akkor elég sokáig sikoltoznék :-)))

a flex meg a vas jöhet:-))

én is a flexre gondoltam!! Evil

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15983 Dátum: 2006 November 01, 20:14:41 »

Ezt meg Pityubának!

mit ártottam neked????
sötétben találkoznék ezzel a muffal, akkor elég sokáig sikoltoznék :-)))

a flex meg a vas jöhet:-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #15982 Dátum: 2006 November 01, 20:05:54 »

Keresek 5,5-es jubi felnit
Help me! Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15981 Dátum: 2006 November 01, 19:59:25 »

Ezt meg Pityubának!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #15980 Dátum: 2006 November 01, 19:51:10 »

ez is odabasz.
plexifelni



Gondolom valami disz. Erősebb fékezésnél elolvadna :-)
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15979 Dátum: 2006 November 01, 19:41:56 »

És a gumma is jó szőrös!  Cheesy

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15978 Dátum: 2006 November 01, 19:35:15 »

ez is odabasz.
plexifelni




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15977 Dátum: 2006 November 01, 19:28:18 »

ugy latom mindehol pangas van
 Grin Huh Roll Eyes
Ja
Ezt meg Aircultnak!

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #15976 Dátum: 2006 November 01, 19:15:06 »

ugy latom mindehol pangas van
 Grin Huh Roll Eyes
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #15975 Dátum: 2006 November 01, 16:29:17 »

www.biztositas.hu

Itt megy.

Az Uniqa-s kkfb-t nem tudja valaki?
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15974 Dátum: 2006 November 01, 15:34:58 »

http://www.netrisk.hu   itt meg is kötheted.

köszi, de itt is csak nov. 2-töl

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
1303LS
« Hozzászólás #15973 Dátum: 2006 November 01, 15:22:21 »

ha 1,2-1,3as a bogarad,akkor 7500 ft
kössz. 
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #15972 Dátum: 2006 November 01, 15:20:28 »

Kössz, bazmeg, de én ezen nem igazadok ki.
Talán a 7500, de az meg nosztalgia vagy mi a tök. 

ha 1,2-1,3as a bogarad,akkor 7500 ft

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
1303LS
« Hozzászólás #15971 Dátum: 2006 November 01, 15:18:52 »

tessék:


Kössz, bazmeg, de én ezen nem igazadok ki.
Talán a 7500, de az meg nosztalgia vagy mi a tök. 
Oldalak: 1 ... 3142 3143 3144 3145 3146 [3147] 3148 3149 3150 3151 3152 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.155 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.