www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 29, 16:32:35

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 309 310 311 312 313 [314] 315 316 317 318 319 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3406541 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9764 Dátum: 2010 Június 21, 20:43:52 »

Én már órák óta tudom, de nem szedtek ki belőlem semmit!  Tongue

Sztem Stunt már a garázsban pezsgőzik, csak ide nem írná fel az eredményt  Smiley Hallóóóóó! Mennyi az annyi? Izgulok már  Grin

Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #9763 Dátum: 2010 Június 21, 20:42:11 »

Sztem Stunt már a garázsban pezsgőzik, csak ide nem írná fel az eredményt  Smiley Hallóóóóó! Mennyi az annyi? Izgulok már  Grin
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #9762 Dátum: 2010 Június 21, 15:49:49 »

Áááá, inkább kiheverem valahogyan... Tudod, anyámmal élek, pulikutyám van és akkor ne legyen tuning bogaram?!

Grin
Most már csak azt kell megoldani hogy nyilaz belöle hátrafelé. Grin

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9761 Dátum: 2010 Június 21, 15:46:42 »

Áááá, inkább kiheverem valahogyan... Tudod, anyámmal élek, pulikutyám van és akkor ne legyen tuning bogaram?!

vehettél volna swiftet Smiley klímával, servoval

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9760 Dátum: 2010 Június 21, 15:45:18 »

Igen, elég brutál... Mit nem tud a tűgörgős csapágyazás, a hosszú löket és a jó hengerfej...

ez az eredmény a "legszebb":
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #9759 Dátum: 2010 Június 21, 15:32:41 »

Apropó, összeszámoltam mennyi pénzt költöttem a 1,5 év alatt erre a motorra. Azóta esténként sírva alszom el...  Undecided

vehettél volna swiftet Smiley klímával, servoval
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9758 Dátum: 2010 Június 21, 15:17:40 »

Apropó, összeszámoltam mennyi pénzt költöttem a 1,5 év alatt erre a motorra. Azóta esténként sírva alszom el...  Undecided

Erröl van szó... El kell dönteni ki mit akar... Te nagyjából ezt akartad, kb én is... Hiszen 1776-ból is lehetne 14mp-s autót csinálni... A 14mp-s utcai bogarak meg az én pénztárcámnak húzósak... Bár a motorom költségvetésének megduplázásával talán lehetett volna egy megbízható, túrázásra alkalmas, de 14-et tudó motort csinálni... Bár az a gyanúm, hogy annyi pénzből is csak úgy ment volna a dolog, ha hajlandó vagyok kompromisszumokra...
Meg az ember ha feljebb akar lépni 1 "kategóriát", az már annyi mindent hoz magával... Ha pl. az én motoromat akarnám fejleszteni, akkor bár a nagyobb vezérműtengely + HD nem lenne költségesebb, de a hajtórudak, a hengerfejek és a karbik igen... Nem is kicsit...


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9757 Dátum: 2010 Június 21, 15:15:09 »

Erröl van szó... El kell dönteni ki mit akar... Te nagyjából ezt akartad, kb én is... Hiszen 1776-ból is lehetne 14mp-s autót csinálni... A 14mp-s utcai bogarak meg az én pénztárcámnak húzósak... Bár a motorom költségvetésének megduplázásával talán lehetett volna egy megbízható, túrázásra alkalmas, de 14-et tudó motort csinálni... Bár az a gyanúm, hogy annyi pénzből is csak úgy ment volna a dolog, ha hajlandó vagyok kompromisszumokra...
Meg az ember ha feljebb akar lépni 1 "kategóriát", az már annyi mindent hoz magával... Ha pl. az én motoromat akarnám fejleszteni, akkor bár a nagyobb vezérműtengely + HD nem lenne költségesebb, de a hajtórudak, a hengerfejek és a karbik igen... Nem is kicsit...

Sok éjszakát töprengtem végig a motor és a váltó kialakításán. Tudjuk, hogy azok a motorok mennek jó negyedmérföldet, amelyek széles fordulatszám tartományban forognak (akár 8000-ig is) és a váltójuk pedig rövid. Ehhez kell jó hengerfej és nagy karbi. Ha ilyen motort építek, akkor az valóban nagyot menne a gyorsulásokon, azonban a hétköznapokon szenvedős lenne, mert alul (3000 alatt) nyomatékszegény lenne és ráadásul nagyon nem lenne gazdaságos a tengely és karbi miatt. A hegyes tengely nagy összenyitásai miatt alul (3000 alatt) nagyokat tud fogyasztani. Most nem arról beszélünk, hogy 8 vagy 9.5 liter /100 km, hanem 9 vagy 14 liter. Nem akarok a fogyasztáson rugózni egy hobbi autó esetében, de azért jobb érzés úgy túrázni, hogy nem kell 280 km-enként tankolni.

Az én motorom inkább egy túramotor, amivvel tudok akár negyedmérföldezni is, azonban nem tudja azt az időt, amit egy 2110-es drag kombó tudna, természetsen.

Ma egyébként megyek teljesítmény mérésre, este kihirdetem az eredményt.

Megjósolom: a nyomatékcsúcs már 3000 alatt ott lesz és a max teljesítmény alig lesz 4500 felett, vagy nem is lesz. A motor karaktere nagyjából azonos a gyári motorral, de erősebb. Szerintem 110 ló és 185 Nm lesz.

Egy jó kipufogó adna neki +10-15 lóerőt, ez halálbiztos.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9756 Dátum: 2010 Június 21, 14:25:29 »

Sok éjszakát töprengtem végig a motor és a



Azért a történeti hűség kedvéért még azt is hozzáteszem, hogy a fordulatszámmal a költségek is nagyon nőnek...és még így is csökken az élettartam.
A kisebb fordulatú/teljesítményű túramotor sokkal olcsóbb tud lenni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9755 Dátum: 2010 Június 21, 13:51:29 »

Igen, a váltó az egy fontos dolog... Az ausztriai bogarak is Fertőszentmiklóson 14-14,5 időket futnak a 2050ccm motorokkal úgy hogy nincsenek könnyítve, viszont még véletlenül sem hosszú váltó van bennük... Szerintem lazán 0,5-1 mp különbség is lehet adott esetben a rövid illetve a hosszú váltóval szerelt autók között 1/4 mérföldön... De ők nem is túráznak a bogarakkal... Trélerre fel-le... Valószínűleg egy pár száz km-es túrát te élveznél jobban az Oettingerrel és nem ők...


Sok éjszakát töprengtem végig a motor és a váltó kialakításán. Tudjuk, hogy azok a motorok mennek jó negyedmérföldet, amelyek széles fordulatszám tartományban forognak (akár 8000-ig is) és a váltójuk pedig rövid. Ehhez kell jó hengerfej és nagy karbi. Ha ilyen motort építek, akkor az valóban nagyot menne a gyorsulásokon, azonban a hétköznapokon szenvedős lenne, mert alul (3000 alatt) nyomatékszegény lenne és ráadásul nagyon nem lenne gazdaságos a tengely és karbi miatt. A hegyes tengely nagy összenyitásai miatt alul (3000 alatt) nagyokat tud fogyasztani. Most nem arról beszélünk, hogy 8 vagy 9.5 liter /100 km, hanem 9 vagy 14 liter. Nem akarok a fogyasztáson rugózni egy hobbi autó esetében, de azért jobb érzés úgy túrázni, hogy nem kell 280 km-enként tankolni.

Az én motorom inkább egy túramotor, amivvel tudok akár negyedmérföldezni is, azonban nem tudja azt az időt, amit egy 2110-es drag kombó tudna, természetsen.

Ma egyébként megyek teljesítmény mérésre, este kihirdetem az eredményt.

Megjósolom: a nyomatékcsúcs már 3000 alatt ott lesz és a max teljesítmény alig lesz 4500 felett, vagy nem is lesz. A motor karaktere nagyjából azonos a gyári motorral, de erősebb. Szerintem 110 ló és 185 Nm lesz.

Egy jó kipufogó adna neki +10-15 lóerőt, ez halálbiztos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #9754 Dátum: 2010 Június 21, 11:24:14 »

Ahogy látszik, az autóban végig rövid, még rövidebb, még rövidebb váltó volt...

ez az eredmény a "legszebb":
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9753 Dátum: 2010 Június 21, 09:01:34 »

Ahogy látszik, az autóban végig rövid, még rövidebb, még rövidebb váltó volt...

Pl. érdekes eredmények a 70-es évekből Greg Aronson bogarától, amit hétköznapokon is használt:

- 1700ccm, W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 14,17
- 1800 ccm W130 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 13,50
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 12,90
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, még rövidebb épített rövid váltó, slick -> 12,73

Nyilván a hengerfej nagyon nem lehetett szar...


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9752 Dátum: 2010 Június 21, 09:00:37 »

Pl. érdekes eredmények a 70-es évekből Greg Aronson bogarától, amit hétköznapokon is használt:

- 1700ccm, W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 14,17
- 1800 ccm W130 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 13,50
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 12,90
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, még rövidebb épített rövid váltó, slick -> 12,73

Nyilván a hengerfej nagyon nem lehetett szar...

Igen, a váltó az egy fontos dolog... Az ausztriai bogarak is Fertőszentmiklóson 14-14,5 időket futnak a 2050ccm motorokkal úgy hogy nincsenek könnyítve, viszont még véletlenül sem hosszú váltó van bennük... Szerintem lazán 0,5-1 mp különbség is lehet adott esetben a rövid illetve a hosszú váltóval szerelt autók között 1/4 mérföldön... De ők nem is túráznak a bogarakkal... Trélerre fel-le... Valószínűleg egy pár száz km-es túrát te élveznél jobban az Oettingerrel és nem ők...


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9751 Dátum: 2010 Június 21, 08:47:50 »

Igen, a váltó az egy fontos dolog... Az ausztriai bogarak is Fertőszentmiklóson 14-14,5 időket futnak a 2050ccm motorokkal úgy hogy nincsenek könnyítve, viszont még véletlenül sem hosszú váltó van bennük... Szerintem lazán 0,5-1 mp különbség is lehet adott esetben a rövid illetve a hosszú váltóval szerelt autók között 1/4 mérföldön... De ők nem is túráznak a bogarakkal... Trélerre fel-le... Valószínűleg egy pár száz km-es túrát te élveznél jobban az Oettingerrel és nem ők...


Rövid, kicsiket ejtős váltóval. Ezzel nem szivesen mennék túrára.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9750 Dátum: 2010 Június 20, 22:45:28 »




A kipufogó 90%, a hengerfej 60%, de az IDA esélytelen.

Kivettem ma a gyertyákat, nagyon szép, egyformán őzbarnák voltak, nem nyúlok a karbikhoz. Jól sikerült belőni őket.


Tettem a váltóba új olajat, AGIP Rotra HY helyett Hykomol K-t és sokkal halkabb lett a váltó! Mind a kettő 80W90-es, de a Hykomol GL5-ös, nem GL4-es, mint az AGIP.


Ma megint nyomtam 150 kilométert, úgyhogy megvan az 500. kilométer.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9749 Dátum: 2010 Június 20, 22:40:54 »


Ez meg a nagyon-nagyon jól eltalált 1776 14,5-es idővel:
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=12




Rövid, kicsiket ejtős váltóval. Ezzel nem szivesen mennék túrára.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #9748 Dátum: 2010 Június 20, 20:50:53 »


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9747 Dátum: 2010 Június 20, 20:38:10 »



Nem elérhető noel-68
Hozzászólások: 1227

« Hozzászólás #9746 Dátum: 2010 Június 20, 20:15:22 »

Még egy kicsit gyúrnunk kell.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9745 Dátum: 2010 Június 20, 18:47:05 »

Igen, van még hova fejlődni, de a 14-es időt futó utcai bogarakban lévő tartós motorok picit izmosabb költségvetésből készűltek mint a mieink... Pl. itt van ez a DFL autó, ami szintén WBX főtengellyel szereltek, de SE fejekkel, 48-as IDA-kal, FK87 vezérműtengellyel, szóval inkább gyorsulásra mint túrázásra hangoltak. a legjobb ideje 1/4 mérföldön: 15,6
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=1

Ez az autó már többet is tud a mi motorjainknál annyival, mint amennyivel komolyabb a technika benne:
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=9

Ez meg a nagyon-nagyon jól eltalált 1776 14,5-es idővel:
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=12

Egyébként miután eltettem ma az autót, megnéztem a szelephézagokat, mert a 320 km után hangja lett a vezérlésnek. Már a szelepfedelek levétele előtt sejtettem, hogy a nagy emelésű tengely, a nagy áttételes himbasor és az erős szeleprugók legyalázhatták az új->gagyi szelepállító-csavarokat. És igen... A szelephézagok itt-ott 2mm-re nőttek!! És én így gyorsultam... Beállítottam, szép a hangja... Jövő héten legalább a csavarokat kicserélem gyáriakra, de lehet ugrik a himbasor is, és akkor már ránézek a lökőrudakra is...

A 15.6 azért rémisztő kicsit, mert az enyém még ennyit sem tudna a hamarabb leforgó fokozatok miatt, annyival meg nem húz jobban nyomatékból, hogy ezt kompenzálja. Én azt gondoltam, hogy neked 14 vége időid lesznek, esetleg 15 eleje, nekem meg kb. +1 másodperc.

Mondjuk negyedmérföldön egy másodperc nagyon sok, talán nem lesz ennyi különbség köztünk.

Eszembe jutnak a stabil 14-et tudó utcai, német bogarak, pl. az a fehér német rendszámos, ami valamiféle Germanstyle szerűségre volt megcsinálva... Még egy kicsit gyúrnunk kell.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9744 Dátum: 2010 Június 20, 16:26:44 »

Itt jön az a dolog, amit Stunt már mondott néhányszor, hogy az 1/8 mérföldön nem jön ki az erő, nem reprezentatítv. Ugyanúgy rajtolva, az 1584 ccm-es széria motorom 2 Dellortoval ugyanazt az időt hozta, mint az 1967 ccm-es megbolondított motor. Az oka a dolognak, hogy túl sok idő kell a gumi megtapadásához... Ezt mutatja az is, hogy bár az idő féltávnál ugyanannyi, a sebesség 10 km/h-val több. Az erő csak 200 méter után jön ki, akkor szedte össze a nagyobb motorom 1,6 másodperc előnyt az 1,6-hoz képest... Illetve változtatnom kell a rajtolási szokásaimon  Smiley



A 15.6 azért rémisztő kicsit, mert az enyém még ennyit sem tudna a hamarabb leforgó fokozatok miatt, annyival meg nem húz jobban nyomatékból, hogy ezt kompenzálja. Én azt gondoltam, hogy neked 14 vége időid lesznek, esetleg 15 eleje, nekem meg kb. +1 másodperc.

Mondjuk negyedmérföldön egy másodperc nagyon sok, talán nem lesz ennyi különbség köztünk.

Eszembe jutnak a stabil 14-et tudó utcai, német bogarak, pl. az a fehér német rendszámos, ami valamiféle Germanstyle szerűségre volt megcsinálva... Még egy kicsit gyúrnunk kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9743 Dátum: 2010 Június 20, 16:21:05 »

Befejeztem a gyorsulgatást, de azért így is viszonylag finoman toltam neki... Nem célom szétküldeni, 1 erős hónap múlva ki és vissza kell hoznia Belgiumból...
(Azt hozzá kell tennem, hogy a HD-garnitúra már futott 4000 km-t egy másik motorban, így az már azért nem volt nyers...)
Benne van az autóban a 200 mérföld (320km), a héten finomítgatások, egy kis ellenőrzés, aztán ha minden jól megy, akkor jövő hétvégén az oxyboxer és az oettinger találkozik egy kis járatás keretein belül...


Én is most értem haza, mentem ma is 150 km-t.
Nagyon rendben van az autó, stabil az alapjárat, kis fordulatról is jó húz és könnyen indul. A fogyasztásom pedig 9.2 liter, ami egyrészt azért járatás, de van benne pár erőteljesebb gyorsulás és ma kiakasztottam a sebességmérő órát, túlment a 160-on.
A fogyasztásmérés csak annyiból érdekes, hogy nagyjából  karburátor beállításait mondja el. Ebből az látszik, hogy nincs se alul-, se túlkarburálva jelentősen. Finomítani esetleg még lehet.

Az egyetlen nekem nem tetsző dolog a 4 fokozatom zajossága. Most cserélek olajat és kap valami adalékot. ;-(

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9742 Dátum: 2010 Június 20, 14:25:24 »

Itt jön az a dolog, amit Stunt már mondott néhányszor, hogy az 1/8 mérföldön nem jön ki az erő, nem reprezentatítv. Ugyanúgy rajtolva, az 1584 ccm-es széria motorom 2 Dellortoval ugyanazt az időt hozta, mint az 1967 ccm-es megbolondított motor. Az oka a dolognak, hogy túl sok idő kell a gumi megtapadásához... Ezt mutatja az is, hogy bár az idő féltávnál ugyanannyi, a sebesség 10 km/h-val több. Az erő csak 200 méter után jön ki, akkor szedte össze a nagyobb motorom 1,6 másodperc előnyt az 1,6-hoz képest... Illetve változtatnom kell a rajtolási szokásaimon  Smiley


jobban elöre kell dölnöd Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #9741 Dátum: 2010 Június 20, 13:07:46 »

Befejeztem a gyorsulgatást, de azért így is viszonylag finoman toltam neki... Nem célom szétküldeni, 1 erős hónap múlva ki és vissza kell hoznia Belgiumból...
(Azt hozzá kell tennem, hogy a HD-garnitúra már futott 4000 km-t egy másik motorban, így az már azért nem volt nyers...)
Benne van az autóban a 200 mérföld (320km), a héten finomítgatások, egy kis ellenőrzés, aztán ha minden jól megy, akkor jövő hétvégén az oxyboxer és az oettinger találkozik egy kis járatás keretein belül...

Lacika typ4e és érvényesül a három nagy irányzat közötti különbség. Cool

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9740 Dátum: 2010 Június 20, 13:03:23 »

Befejeztem a gyorsulgatást, de azért így is viszonylag finoman toltam neki... Nem célom szétküldeni, 1 erős hónap múlva ki és vissza kell hoznia Belgiumból...
(Azt hozzá kell tennem, hogy a HD-garnitúra már futott 4000 km-t egy másik motorban, így az már azért nem volt nyers...)
Benne van az autóban a 200 mérföld (320km), a héten finomítgatások, egy kis ellenőrzés, aztán ha minden jól megy, akkor jövő hétvégén az oxyboxer és az oettinger találkozik egy kis járatás keretein belül...

ne küldd mán szít tbányáig, úgy megnézném élőben  Roll Eyes Wink

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9739 Dátum: 2010 Június 20, 12:57:55 »

Itt jön az a dolog, amit Stunt már mondott néhányszor, hogy az 1/8 mérföldön nem jön ki az erő, nem reprezentatítv. Ugyanúgy rajtolva, az 1584 ccm-es széria motorom 2 Dellortoval ugyanazt az időt hozta, mint az 1967 ccm-es megbolondított motor. Az oka a dolognak, hogy túl sok idő kell a gumi megtapadásához... Ezt mutatja az is, hogy bár az idő féltávnál ugyanannyi, a sebesség 10 km/h-val több. Az erő csak 200 méter után jön ki, akkor szedte össze a nagyobb motorom 1,6 másodperc előnyt az 1,6-hoz képest... Illetve változtatnom kell a rajtolási szokásaimon  Smiley


Ma mentem megint 1 futamot. 15.6, az átlépő meg 140. De az 1/8 mérföldes idő nem javult, maradt az, mint 1,6-osnál...

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9738 Dátum: 2010 Június 20, 12:41:33 »

Ma mentem megint 1 futamot. 15.6, az átlépő meg 140. De az 1/8 mérföldes idő nem javult, maradt az, mint 1,6-osnál...
« Utoljára szerkesztve: 2010 Június 20, 12:49:46 írta callook »

Nem elérhető vwboxer
Hozzászólások: 1723


06 70 38 98 619

« Hozzászólás #9737 Dátum: 2010 Június 20, 12:27:41 »

Na, mentem egy 1/4 mérföldes futamot...
A 250 km-t futott új motor 15,8-at ment 135-ös átlépővel. Viszont valami gikszer miatt 6000 fölött bedurrog-ledadog... Első ötletem az volt, hogy kevés a szeleprugó, de rájöttem, hogy forgott ez a motor már 6000 felett, szóval, lehet, hogy a kíméletesebb előgyújtás, amit adtam neki, az korlátoz le... A másik érdekesség, hogy 1/8 mérföldön az időeredményem ugyanannyi, mint az 1,6-tal, ami 17,2-t futott 1/4 mérföldön. Csupán az átlépő sebességem több 10 km/h-val féltávon, ami annak lehet az oka, hogy apu szerint (aki kívülről látta a futamot), 10 méter kellett míg betapadt a 195-ös hátsó gumi... Addig forgott erősen... Szóval lesz ez még jobb is, hiszen az 1,6 18,2-es ideje 17,2-re javult anno csak a bejáratódás miatt!
kézdetnek nagyon jó Wink
a rajt fontos dolog ezért van a 60 lábas idö Shocked

http://www.motorvalto.hu/

1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ 
1994 VW T4
1989 GOLF 2  94000km.................................ELADÓ
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #9736 Dátum: 2010 Június 20, 08:37:41 »

Na, mentem egy 1/4 mérföldes futamot...
A 250 km-t futott új motor 15,8-at ment 135-ös átlépővel. Viszont valami gikszer miatt 6000 fölött bedurrog-ledadog... Első ötletem az volt, hogy kevés a szeleprugó, de rájöttem, hogy forgott ez a motor már 6000 felett, szóval, lehet, hogy a kíméletesebb előgyújtás, amit adtam neki, az korlátoz le... A másik érdekesség, hogy 1/8 mérföldön az időeredményem ugyanannyi, mint az 1,6-tal, ami 17,2-t futott 1/4 mérföldön. Csupán az átlépő sebességem több 10 km/h-val féltávon, ami annak lehet az oka, hogy apu szerint (aki kívülről látta a futamot), 10 méter kellett míg betapadt a 195-ös hátsó gumi... Addig forgott erősen... Szóval lesz ez még jobb is, hiszen az 1,6 18,2-es ideje 17,2-re javult anno csak a bejáratódás miatt!
ne küldd mán szít tbányáig, úgy megnézném élőben  Roll Eyes Wink

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9735 Dátum: 2010 Június 19, 23:18:38 »

Na, mentem egy 1/4 mérföldes futamot...
A 250 km-t futott új motor 15,8-at ment 135-ös átlépővel. Viszont valami gikszer miatt 6000 fölött bedurrog-ledadog... Első ötletem az volt, hogy kevés a szeleprugó, de rájöttem, hogy forgott ez a motor már 6000 felett, szóval, lehet, hogy a kíméletesebb előgyújtás, amit adtam neki, az korlátoz le... A másik érdekesség, hogy 1/8 mérföldön az időeredményem ugyanannyi, mint az 1,6-tal, ami 17,2-t futott 1/4 mérföldön. Csupán az átlépő sebességem több 10 km/h-val féltávon, ami annak lehet az oka, hogy apu szerint (aki kívülről látta a futamot), 10 méter kellett míg betapadt a 195-ös hátsó gumi... Addig forgott erősen... Szóval lesz ez még jobb is, hiszen az 1,6 18,2-es ideje 17,2-re javult anno csak a bejáratódás miatt!

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9734 Dátum: 2010 Június 19, 22:47:31 »

és mely márkák a "nevek" főtengely esetén?

AA Pistons, Scat, DRP, Limbach, SPG...és persze a gyári VW.

Amin nincs semmi jelölés, írás vagy embléma, néha még cikkszám sem.... hát az olyan is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #9733 Dátum: 2010 Június 19, 22:35:27 »


Egyébként ezeket a noname főtengelyeket mind Kínában gyártják, ami önmagában nem lenne baj, de törnek, nem jó minőségűek.
Amerikai komolyabb motorépítők nem is használják őket. Több cég készít Kínában főtengelyt, a Scat is (nem mindet), az AA Pistons is (mindent), de azok képviselnek valamilyen minőséget, használják is sokan.
A noname tengelyektől kicsit félnék, pláne egy 86-os esetében, ahol azért lesz erő.


Azt gondolom ez a srác is tudja miért adja el. A haverjának van a dupla MSD gyújtásos (trafós) befecskendezős barndoor, ami 14-et ment Bitburgban.
és mely márkák a "nevek" főtengely esetén?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9732 Dátum: 2010 Június 19, 22:28:35 »



Egyébként ezeket a noname főtengelyeket mind Kínában gyártják, ami önmagában nem lenne baj, de törnek, nem jó minőségűek.
Amerikai komolyabb motorépítők nem is használják őket. Több cég készít Kínában főtengelyt, a Scat is (nem mindet), az AA Pistons is (mindent), de azok képviselnek valamilyen minőséget, használják is sokan.
A noname tengelyektől kicsit félnék, pláne egy 86-os esetében, ahol azért lesz erő.


Azt gondolom ez a srác is tudja miért adja el. A haverjának van a dupla MSD gyújtásos (trafós) befecskendezős barndoor, ami 14-et ment Bitburgban.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9731 Dátum: 2010 Június 19, 22:17:33 »

Ezt böfögtem ide tegnap.  Grin

Abból a két videóból, amit beraktál, nos, azokból pont nem látszik.

Tehát állítás igaz, indoklás igaz, csak nincs összefüggés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #9730 Dátum: 2010 Június 19, 22:06:22 »

http://www.youtube.com/watch?v=4Ny6W9vy05k

Itt lehet jól látni, hogy mennyire nagyon más a két motor. 6500-ról én nem beszélhetek, Calloknak meg felugrik oda a mutató.
Azt hiszem nekem a kipufogó a szűk keresztmetszet. (bottle-neck ;-) )

Nekem 5000 fölé semmi értelme pörgetni, egyszerűen nem megy jobban, ha elváltom sokkal jobb.

Ezt böfögtem ide tegnap.  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9729 Dátum: 2010 Június 19, 15:58:51 »

1. 2. fokozatban picit meghuzatva, 3. 4.-ben finoman haladva:

http://www.youtube.com/watch?v=RyX1ixfHYsg&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=4Ny6W9vy05k

Itt lehet jól látni, hogy mennyire nagyon más a két motor. 6500-ról én nem beszélhetek, Calloknak meg felugrik oda a mutató.
Azt hiszem nekem a kipufogó a szűk keresztmetszet. (bottle-neck ;-) )

Nekem 5000 fölé semmi értelme pörgetni, egyszerűen nem megy jobban, ha elváltom sokkal jobb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9728 Dátum: 2010 Június 19, 15:52:23 »

Hihetetlen hogy a videókból milyen jól látszik a különbség.

forgós vs. alulnyomatékos

http://www.youtube.com/watch?v=QomXXM_azxc
http://www.youtube.com/watch?v=IOA9ZXNfoBw&feature=channel


Ezen semmi nem látszik, az enyém is veszi lent a tüzet ennyire, 4000-ig nagyon hamar felpörög.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9727 Dátum: 2010 Június 19, 10:56:50 »

Most megyek főzni, aztán utána gyújtás és fúvóka basztatás. Délután meg 402 méter.... Talán....

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9726 Dátum: 2010 Június 19, 10:39:53 »

nem gyenge tbányának nézünk elibe  Grin Grin
vagy kinek esik szét elöbb Evil Evil Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #9725 Dátum: 2010 Június 19, 10:23:23 »

1. 2. fokozatban picit meghuzatva, 3. 4.-ben finoman haladva:

http://www.youtube.com/watch?v=RyX1ixfHYsg&feature=channel
nem gyenge tbányának nézünk elibe  Grin Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Oldalak: 1 ... 309 310 311 312 313 [314] 315 316 317 318 319 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.197 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.