www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 29, 16:32:35
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
309
310
311
312
313
[
314
]
315
316
317
318
319
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3406541 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9764 Dátum:
2010 Június 21, 20:43:52 »
Én már órák óta tudom, de nem szedtek ki belőlem semmit!
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Június 21, 20:42:11
Sztem Stunt már a garázsban pezsgőzik, csak ide nem írná fel az eredményt
Hallóóóóó! Mennyi az annyi? Izgulok már
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9763 Dátum:
2010 Június 21, 20:42:11 »
Sztem Stunt már a garázsban pezsgőzik, csak ide nem írná fel az eredményt
Hallóóóóó! Mennyi az annyi? Izgulok már
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9762 Dátum:
2010 Június 21, 15:49:49 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 15:46:42
Áááá, inkább kiheverem valahogyan... Tudod, anyámmal élek, pulikutyám van és akkor ne legyen tuning bogaram?!
Most már csak azt kell megoldani hogy nyilaz belöle hátrafelé.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9761 Dátum:
2010 Június 21, 15:46:42 »
Áááá, inkább kiheverem valahogyan... Tudod, anyámmal élek, pulikutyám van és akkor ne legyen tuning bogaram?!
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Június 21, 15:32:41
vehettél volna swiftet
klímával, servoval
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9760 Dátum:
2010 Június 21, 15:45:18 »
Igen, elég brutál... Mit nem tud a tűgörgős csapágyazás, a hosszú löket és a jó hengerfej...
Idézetet írta: Bill - 2010 Június 21, 11:24:14
ez az eredmény a "legszebb":
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9759 Dátum:
2010 Június 21, 15:32:41 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 15:17:40
Apropó, összeszámoltam mennyi pénzt költöttem a 1,5 év alatt erre a motorra. Azóta esténként sírva alszom el...
vehettél volna swiftet
klímával, servoval
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9758 Dátum:
2010 Június 21, 15:17:40 »
Apropó, összeszámoltam mennyi pénzt költöttem a 1,5 év alatt erre a motorra. Azóta esténként sírva alszom el...
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 15:15:09
Erröl van szó... El kell dönteni ki mit akar... Te nagyjából ezt akartad, kb én is... Hiszen 1776-ból is lehetne 14mp-s autót csinálni... A 14mp-s utcai bogarak meg az én pénztárcámnak húzósak... Bár a motorom költségvetésének megduplázásával talán lehetett volna egy megbízható, túrázásra alkalmas, de 14-et tudó motort csinálni... Bár az a gyanúm, hogy annyi pénzből is csak úgy ment volna a dolog, ha hajlandó vagyok kompromisszumokra...
Meg az ember ha feljebb akar lépni 1 "kategóriát", az már annyi mindent hoz magával... Ha pl. az én motoromat akarnám fejleszteni, akkor bár a nagyobb vezérműtengely + HD nem lenne költségesebb, de a hajtórudak, a hengerfejek és a karbik igen... Nem is kicsit...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9757 Dátum:
2010 Június 21, 15:15:09 »
Erröl van szó... El kell dönteni ki mit akar... Te nagyjából ezt akartad, kb én is... Hiszen 1776-ból is lehetne 14mp-s autót csinálni... A 14mp-s utcai bogarak meg az én pénztárcámnak húzósak... Bár a motorom költségvetésének megduplázásával talán lehetett volna egy megbízható, túrázásra alkalmas, de 14-et tudó motort csinálni... Bár az a gyanúm, hogy annyi pénzből is csak úgy ment volna a dolog, ha hajlandó vagyok kompromisszumokra...
Meg az ember ha feljebb akar lépni 1 "kategóriát", az már annyi mindent hoz magával... Ha pl. az én motoromat akarnám fejleszteni, akkor bár a nagyobb vezérműtengely + HD nem lenne költségesebb, de a hajtórudak, a hengerfejek és a karbik igen... Nem is kicsit...
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 21, 13:51:29
Sok éjszakát töprengtem végig a motor és a váltó kialakításán. Tudjuk, hogy azok a motorok mennek jó negyedmérföldet, amelyek széles fordulatszám tartományban forognak (akár 8000-ig is) és a váltójuk pedig rövid. Ehhez kell jó hengerfej és nagy karbi. Ha ilyen motort építek, akkor az valóban nagyot menne a gyorsulásokon, azonban a hétköznapokon szenvedős lenne, mert alul (3000 alatt) nyomatékszegény lenne és ráadásul nagyon nem lenne gazdaságos a tengely és karbi miatt. A hegyes tengely nagy összenyitásai miatt alul (3000 alatt) nagyokat tud fogyasztani. Most nem arról beszélünk, hogy 8 vagy 9.5 liter /100 km, hanem 9 vagy 14 liter. Nem akarok a fogyasztáson rugózni egy hobbi autó esetében, de azért jobb érzés úgy túrázni, hogy nem kell 280 km-enként tankolni.
Az én motorom inkább egy túramotor, amivvel tudok akár negyedmérföldezni is, azonban nem tudja azt az időt, amit egy 2110-es drag kombó tudna, természetsen.
Ma egyébként megyek teljesítmény mérésre, este kihirdetem az eredményt.
Megjósolom: a nyomatékcsúcs már 3000 alatt ott lesz és a max teljesítmény alig lesz 4500 felett, vagy nem is lesz. A motor karaktere nagyjából azonos a gyári motorral, de erősebb. Szerintem 110 ló és 185 Nm lesz.
Egy jó kipufogó adna neki +10-15 lóerőt, ez halálbiztos.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9756 Dátum:
2010 Június 21, 14:25:29 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 21, 13:51:29
Sok éjszakát töprengtem végig a motor és a
Azért a történeti hűség kedvéért még azt is hozzáteszem, hogy a fordulatszámmal a költségek is nagyon nőnek...és még így is csökken az élettartam.
A kisebb fordulatú/teljesítményű túramotor sokkal olcsóbb tud lenni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9755 Dátum:
2010 Június 21, 13:51:29 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 08:47:50
Igen, a váltó az egy fontos dolog... Az ausztriai bogarak is Fertőszentmiklóson 14-14,5 időket futnak a 2050ccm motorokkal úgy hogy nincsenek könnyítve, viszont még véletlenül sem hosszú váltó van bennük... Szerintem lazán 0,5-1 mp különbség is lehet adott esetben a rövid illetve a hosszú váltóval szerelt autók között 1/4 mérföldön... De ők nem is túráznak a bogarakkal... Trélerre fel-le... Valószínűleg egy pár száz km-es túrát te élveznél jobban az Oettingerrel és nem ők...
Sok éjszakát töprengtem végig a motor és a váltó kialakításán. Tudjuk, hogy azok a motorok mennek jó negyedmérföldet, amelyek széles fordulatszám tartományban forognak (akár 8000-ig is) és a váltójuk pedig rövid. Ehhez kell jó hengerfej és nagy karbi. Ha ilyen motort építek, akkor az valóban nagyot menne a gyorsulásokon, azonban a hétköznapokon szenvedős lenne, mert alul (3000 alatt) nyomatékszegény lenne és ráadásul nagyon nem lenne gazdaságos a tengely és karbi miatt. A hegyes tengely nagy összenyitásai miatt alul (3000 alatt) nagyokat tud fogyasztani. Most nem arról beszélünk, hogy 8 vagy 9.5 liter /100 km, hanem 9 vagy 14 liter. Nem akarok a fogyasztáson rugózni egy hobbi autó esetében, de azért jobb érzés úgy túrázni, hogy nem kell 280 km-enként tankolni.
Az én motorom inkább egy túramotor, amivvel tudok akár negyedmérföldezni is, azonban nem tudja azt az időt, amit egy 2110-es drag kombó tudna, természetsen.
Ma egyébként megyek teljesítmény mérésre, este kihirdetem az eredményt.
Megjósolom: a nyomatékcsúcs már 3000 alatt ott lesz és a max teljesítmény alig lesz 4500 felett, vagy nem is lesz. A motor karaktere nagyjából azonos a gyári motorral, de erősebb. Szerintem 110 ló és 185 Nm lesz.
Egy jó kipufogó adna neki +10-15 lóerőt, ez halálbiztos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9754 Dátum:
2010 Június 21, 11:24:14 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 09:01:34
Ahogy látszik, az autóban végig rövid, még rövidebb, még rövidebb váltó volt...
ez az eredmény a "legszebb":
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9753 Dátum:
2010 Június 21, 09:01:34 »
Ahogy látszik, az autóban végig rövid, még rövidebb, még rövidebb váltó volt...
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 09:00:37
Pl. érdekes eredmények a 70-es évekből Greg Aronson bogarától, amit hétköznapokon is használt:
- 1700ccm, W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 14,17
- 1800 ccm W130 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 13,50
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 12,90
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, még rövidebb épített rövid váltó, slick -> 12,73
Nyilván a hengerfej nagyon nem lehetett szar...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9752 Dátum:
2010 Június 21, 09:00:37 »
Pl. érdekes eredmények a 70-es évekből Greg Aronson bogarától, amit hétköznapokon is használt:
- 1700ccm, W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 14,17
- 1800 ccm W130 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 13,50
- 1800 ccm W110 tengely, 48IDA, gyári rövid váltó -> 13,86 (Ebben az időben napi használatban volt)
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, épített rövid váltó, slick -> 12,90
- 1900 ccm W140 tengely, 48IDA, még rövidebb épített rövid váltó, slick -> 12,73
Nyilván a hengerfej nagyon nem lehetett szar...
Idézetet írta: callook - 2010 Június 21, 08:47:50
Igen, a váltó az egy fontos dolog... Az ausztriai bogarak is Fertőszentmiklóson 14-14,5 időket futnak a 2050ccm motorokkal úgy hogy nincsenek könnyítve, viszont még véletlenül sem hosszú váltó van bennük... Szerintem lazán 0,5-1 mp különbség is lehet adott esetben a rövid illetve a hosszú váltóval szerelt autók között 1/4 mérföldön... De ők nem is túráznak a bogarakkal... Trélerre fel-le... Valószínűleg egy pár száz km-es túrát te élveznél jobban az Oettingerrel és nem ők...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9751 Dátum:
2010 Június 21, 08:47:50 »
Igen, a váltó az egy fontos dolog... Az ausztriai bogarak is Fertőszentmiklóson 14-14,5 időket futnak a 2050ccm motorokkal úgy hogy nincsenek könnyítve, viszont még véletlenül sem hosszú váltó van bennük... Szerintem lazán 0,5-1 mp különbség is lehet adott esetben a rövid illetve a hosszú váltóval szerelt autók között 1/4 mérföldön... De ők nem is túráznak a bogarakkal... Trélerre fel-le... Valószínűleg egy pár száz km-es túrát te élveznél jobban az Oettingerrel és nem ők...
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 20, 22:40:54
Rövid, kicsiket ejtős váltóval. Ezzel nem szivesen mennék túrára.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9750 Dátum:
2010 Június 20, 22:45:28 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 20:38:10
A kipufogó 90%, a hengerfej 60%, de az IDA esélytelen.
Kivettem ma a gyertyákat, nagyon szép, egyformán őzbarnák voltak, nem nyúlok a karbikhoz. Jól sikerült belőni őket.
Tettem a váltóba új olajat, AGIP Rotra HY helyett Hykomol K-t és sokkal halkabb lett a váltó! Mind a kettő 80W90-es, de a Hykomol GL5-ös, nem GL4-es, mint az AGIP.
Ma megint nyomtam 150 kilométert, úgyhogy megvan az 500. kilométer.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9749 Dátum:
2010 Június 20, 22:40:54 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 18:47:05
Ez meg a nagyon-nagyon jól eltalált 1776 14,5-es idővel:
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=12
Rövid, kicsiket ejtős váltóval. Ezzel nem szivesen mennék túrára.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9748 Dátum:
2010 Június 20, 20:50:53 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 20:38:10
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9747 Dátum:
2010 Június 20, 20:38:10 »
Idézetet írta: noel-68 - 2010 Június 20, 20:15:22
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
noel-68
Hozzászólások: 1227
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9746 Dátum:
2010 Június 20, 20:15:22 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 20, 16:26:44
Még egy kicsit gyúrnunk kell.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9745 Dátum:
2010 Június 20, 18:47:05 »
Igen, van még hova fejlődni, de a 14-es időt futó utcai bogarakban lévő tartós motorok picit izmosabb költségvetésből készűltek mint a mieink... Pl. itt van ez a DFL autó, ami szintén WBX főtengellyel szereltek, de SE fejekkel, 48-as IDA-kal, FK87 vezérműtengellyel, szóval inkább gyorsulásra mint túrázásra hangoltak. a legjobb ideje 1/4 mérföldön: 15,6
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=1
Ez az autó már többet is tud a mi motorjainknál annyival, mint amennyivel komolyabb a technika benne:
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=9
Ez meg a nagyon-nagyon jól eltalált 1776 14,5-es idővel:
http://www.dflvwclub.de/cars.php?id=12
Egyébként miután eltettem ma az autót, megnéztem a szelephézagokat, mert a 320 km után hangja lett a vezérlésnek. Már a szelepfedelek levétele előtt sejtettem, hogy a nagy emelésű tengely, a nagy áttételes himbasor és az erős szeleprugók legyalázhatták az új->gagyi szelepállító-csavarokat. És igen... A szelephézagok itt-ott 2mm-re nőttek!! És én így gyorsultam... Beállítottam, szép a hangja... Jövő héten legalább a csavarokat kicserélem gyáriakra, de lehet ugrik a himbasor is, és akkor már ránézek a lökőrudakra is...
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 20, 16:26:44
A 15.6 azért rémisztő kicsit, mert az enyém még ennyit sem tudna a hamarabb leforgó fokozatok miatt, annyival meg nem húz jobban nyomatékból, hogy ezt kompenzálja. Én azt gondoltam, hogy neked 14 vége időid lesznek, esetleg 15 eleje, nekem meg kb. +1 másodperc.
Mondjuk negyedmérföldön egy másodperc nagyon sok, talán nem lesz ennyi különbség köztünk.
Eszembe jutnak a stabil 14-et tudó utcai, német bogarak, pl. az a fehér német rendszámos, ami valamiféle Germanstyle szerűségre volt megcsinálva... Még egy kicsit gyúrnunk kell.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9744 Dátum:
2010 Június 20, 16:26:44 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 12:57:55
Itt jön az a dolog, amit Stunt már mondott néhányszor, hogy az 1/8 mérföldön nem jön ki az erő, nem reprezentatítv. Ugyanúgy rajtolva, az 1584 ccm-es széria motorom 2 Dellortoval ugyanazt az időt hozta, mint az 1967 ccm-es megbolondított motor. Az oka a dolognak, hogy túl sok idő kell a gumi megtapadásához... Ezt mutatja az is, hogy bár az idő féltávnál ugyanannyi, a sebesség 10 km/h-val több. Az erő csak 200 méter után jön ki, akkor szedte össze a nagyobb motorom 1,6 másodperc előnyt az 1,6-hoz képest... Illetve változtatnom kell a rajtolási szokásaimon
A 15.6 azért rémisztő kicsit, mert az enyém még ennyit sem tudna a hamarabb leforgó fokozatok miatt, annyival meg nem húz jobban nyomatékból, hogy ezt kompenzálja. Én azt gondoltam, hogy neked 14 vége időid lesznek, esetleg 15 eleje, nekem meg kb. +1 másodperc.
Mondjuk negyedmérföldön egy másodperc nagyon sok, talán nem lesz ennyi különbség köztünk.
Eszembe jutnak a stabil 14-et tudó utcai, német bogarak, pl. az a fehér német rendszámos, ami valamiféle Germanstyle szerűségre volt megcsinálva... Még egy kicsit gyúrnunk kell.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9743 Dátum:
2010 Június 20, 16:21:05 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 13:03:23
Befejeztem a gyorsulgatást, de azért így is viszonylag finoman toltam neki... Nem célom szétküldeni, 1 erős hónap múlva ki és vissza kell hoznia Belgiumból...
(Azt hozzá kell tennem, hogy a HD-garnitúra már futott 4000 km-t egy másik motorban, így az már azért nem volt nyers...)
Benne van az autóban a 200 mérföld (320km), a héten finomítgatások, egy kis ellenőrzés, aztán ha minden jól megy, akkor jövő hétvégén az oxyboxer és az oettinger találkozik egy kis járatás keretein belül...
Én is most értem haza, mentem ma is 150 km-t.
Nagyon rendben van az autó, stabil az alapjárat, kis fordulatról is jó húz és könnyen indul. A fogyasztásom pedig 9.2 liter, ami egyrészt azért járatás, de van benne pár erőteljesebb gyorsulás és ma kiakasztottam a sebességmérő órát, túlment a 160-on.
A fogyasztásmérés csak annyiból érdekes, hogy nagyjából karburátor beállításait mondja el. Ebből az látszik, hogy nincs se alul-, se túlkarburálva jelentősen. Finomítani esetleg még lehet.
Az egyetlen nekem nem tetsző dolog a 4 fokozatom zajossága. Most cserélek olajat és kap valami adalékot. ;-(
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9742 Dátum:
2010 Június 20, 14:25:24 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 12:57:55
Itt jön az a dolog, amit Stunt már mondott néhányszor, hogy az 1/8 mérföldön nem jön ki az erő, nem reprezentatítv. Ugyanúgy rajtolva, az 1584 ccm-es széria motorom 2 Dellortoval ugyanazt az időt hozta, mint az 1967 ccm-es megbolondított motor. Az oka a dolognak, hogy túl sok idő kell a gumi megtapadásához... Ezt mutatja az is, hogy bár az idő féltávnál ugyanannyi, a sebesség 10 km/h-val több. Az erő csak 200 méter után jön ki, akkor szedte össze a nagyobb motorom 1,6 másodperc előnyt az 1,6-hoz képest...
Illetve változtatnom kell a rajtolási szokásaimon
jobban elöre kell dölnöd
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9741 Dátum:
2010 Június 20, 13:07:46 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 13:03:23
Befejeztem a gyorsulgatást, de azért így is viszonylag finoman toltam neki... Nem célom szétküldeni, 1 erős hónap múlva ki és vissza kell hoznia Belgiumból...
(Azt hozzá kell tennem, hogy a HD-garnitúra már futott 4000 km-t egy másik motorban, így az már azért nem volt nyers...)
Benne van az autóban a 200 mérföld (320km), a héten finomítgatások, egy kis ellenőrzés, aztán ha minden jól megy, akkor jövő hétvégén az oxyboxer és az oettinger találkozik egy kis járatás keretein belül...
Lacika typ4e és érvényesül a három nagy irányzat közötti különbség.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9740 Dátum:
2010 Június 20, 13:03:23 »
Befejeztem a gyorsulgatást, de azért így is viszonylag finoman toltam neki... Nem célom szétküldeni, 1 erős hónap múlva ki és vissza kell hoznia Belgiumból...
(Azt hozzá kell tennem, hogy a HD-garnitúra már futott 4000 km-t egy másik motorban, így az már azért nem volt nyers...)
Benne van az autóban a 200 mérföld (320km), a héten finomítgatások, egy kis ellenőrzés, aztán ha minden jól megy, akkor jövő hétvégén az oxyboxer és az oettinger találkozik egy kis járatás keretein belül...
Idézetet írta: BigBug - 2010 Június 20, 08:37:41
ne küldd mán szít tbányáig, úgy megnézném élőben
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9739 Dátum:
2010 Június 20, 12:57:55 »
Itt jön az a dolog, amit Stunt már mondott néhányszor, hogy az 1/8 mérföldön nem jön ki az erő, nem reprezentatítv. Ugyanúgy rajtolva, az 1584 ccm-es széria motorom 2 Dellortoval ugyanazt az időt hozta, mint az 1967 ccm-es megbolondított motor. Az oka a dolognak, hogy túl sok idő kell a gumi megtapadásához... Ezt mutatja az is, hogy bár az idő féltávnál ugyanannyi, a sebesség 10 km/h-val több. Az erő csak 200 méter után jön ki, akkor szedte össze a nagyobb motorom 1,6 másodperc előnyt az 1,6-hoz képest... Illetve változtatnom kell a rajtolási szokásaimon
Idézetet írta: callook - 2010 Június 20, 12:41:33
Ma mentem megint 1 futamot. 15.6, az átlépő meg 140. De az 1/8 mérföldes idő nem javult, maradt az, mint 1,6-osnál...
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9738 Dátum:
2010 Június 20, 12:41:33 »
Ma mentem megint 1 futamot. 15.6, az átlépő meg 140. De az 1/8 mérföldes idő nem javult, maradt az, mint 1,6-osnál...
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Június 20, 12:49:46 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
vwboxer
Hozzászólások: 1723
06 70 38 98 619
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9737 Dátum:
2010 Június 20, 12:27:41 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 19, 23:18:38
Na, mentem egy 1/4 mérföldes futamot...
A 250 km-t futott új motor 15,8-at ment 135-ös átlépővel. Viszont valami gikszer miatt 6000 fölött bedurrog-ledadog... Első ötletem az volt, hogy kevés a szeleprugó, de rájöttem, hogy forgott ez a motor már 6000 felett, szóval, lehet, hogy a kíméletesebb előgyújtás, amit adtam neki, az korlátoz le... A másik érdekesség, hogy 1/8 mérföldön az időeredményem ugyanannyi, mint az 1,6-tal, ami 17,2-t futott 1/4 mérföldön. Csupán az átlépő sebességem több 10 km/h-val féltávon, ami annak lehet az oka, hogy apu szerint (aki kívülről látta a futamot), 10 méter kellett míg betapadt a 195-ös hátsó gumi... Addig forgott erősen... Szóval lesz ez még jobb is, hiszen az 1,6 18,2-es ideje 17,2-re javult anno csak a bejáratódás miatt!
kézdetnek nagyon jó
a rajt fontos dolog ezért van a 60 lábas idö
http://www.motorvalto.hu/
1971 VW 1302S
1988 VW T3 syncro...........+2db...................ELADÓ
1994 VW T4
1989 GOLF 2 94000km.................................ELADÓ
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9736 Dátum:
2010 Június 20, 08:37:41 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 19, 23:18:38
Na, mentem egy 1/4 mérföldes futamot...
A 250 km-t futott új motor 15,8-at ment 135-ös átlépővel. Viszont valami gikszer miatt 6000 fölött bedurrog-ledadog... Első ötletem az volt, hogy kevés a szeleprugó, de rájöttem, hogy forgott ez a motor már 6000 felett, szóval, lehet, hogy a kíméletesebb előgyújtás, amit adtam neki, az korlátoz le... A másik érdekesség, hogy 1/8 mérföldön az időeredményem ugyanannyi, mint az 1,6-tal, ami 17,2-t futott 1/4 mérföldön. Csupán az átlépő sebességem több 10 km/h-val féltávon, ami annak lehet az oka, hogy apu szerint (aki kívülről látta a futamot), 10 méter kellett míg betapadt a 195-ös hátsó gumi... Addig forgott erősen... Szóval lesz ez még jobb is, hiszen az 1,6 18,2-es ideje 17,2-re javult anno csak a bejáratódás miatt!
ne küldd mán szít tbányáig, úgy megnézném élőben
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9735 Dátum:
2010 Június 19, 23:18:38 »
Na, mentem egy 1/4 mérföldes futamot...
A 250 km-t futott új motor 15,8-at ment 135-ös átlépővel. Viszont valami gikszer miatt 6000 fölött bedurrog-ledadog... Első ötletem az volt, hogy kevés a szeleprugó, de rájöttem, hogy forgott ez a motor már 6000 felett, szóval, lehet, hogy a kíméletesebb előgyújtás, amit adtam neki, az korlátoz le... A másik érdekesség, hogy 1/8 mérföldön az időeredményem ugyanannyi, mint az 1,6-tal, ami 17,2-t futott 1/4 mérföldön. Csupán az átlépő sebességem több 10 km/h-val féltávon, ami annak lehet az oka, hogy apu szerint (aki kívülről látta a futamot), 10 méter kellett míg betapadt a 195-ös hátsó gumi... Addig forgott erősen... Szóval lesz ez még jobb is, hiszen az 1,6 18,2-es ideje 17,2-re javult anno csak a bejáratódás miatt!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9734 Dátum:
2010 Június 19, 22:47:31 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Június 19, 22:35:27
és mely márkák a "nevek" főtengely esetén?
AA Pistons, Scat, DRP, Limbach, SPG...és persze a gyári VW.
Amin nincs semmi jelölés, írás vagy embléma, néha még cikkszám sem.... hát az olyan is.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9733 Dátum:
2010 Június 19, 22:35:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 19, 22:28:35
Egyébként ezeket a noname főtengelyeket mind Kínában gyártják, ami önmagában nem lenne baj, de törnek, nem jó minőségűek.
Amerikai komolyabb motorépítők nem is használják őket. Több cég készít Kínában főtengelyt, a Scat is (nem mindet), az AA Pistons is (mindent), de azok képviselnek valamilyen minőséget, használják is sokan.
A noname tengelyektől kicsit félnék, pláne egy 86-os esetében, ahol azért lesz erő.
Azt gondolom ez a srác is tudja miért adja el. A haverjának van a dupla MSD gyújtásos (trafós) befecskendezős barndoor, ami 14-et ment Bitburgban.
és mely márkák a "nevek" főtengely esetén?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9732 Dátum:
2010 Június 19, 22:28:35 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Június 17, 22:30:37
ni
http://cgi.ebay.de/86mm-Kurbelwelle-VW-Kafer-Co-Typ1-NEU-/130398859402?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1e5c60b08a
Egyébként ezeket a noname főtengelyeket mind Kínában gyártják, ami önmagában nem lenne baj, de törnek, nem jó minőségűek.
Amerikai komolyabb motorépítők nem is használják őket. Több cég készít Kínában főtengelyt, a Scat is (nem mindet), az AA Pistons is (mindent), de azok képviselnek valamilyen minőséget, használják is sokan.
A noname tengelyektől kicsit félnék, pláne egy 86-os esetében, ahol azért lesz erő.
Azt gondolom ez a srác is tudja miért adja el. A haverjának van a dupla MSD gyújtásos (trafós) befecskendezős barndoor, ami 14-et ment Bitburgban.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9731 Dátum:
2010 Június 19, 22:17:33 »
Idézetet írta: tazoli - 2010 Június 19, 22:06:22
Ezt böfögtem ide tegnap.
Abból a két videóból, amit beraktál, nos, azokból pont nem látszik.
Tehát állítás igaz, indoklás igaz, csak nincs összefüggés.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tazoli49
Hozzászólások: 3840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9730 Dátum:
2010 Június 19, 22:06:22 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Június 19, 15:58:51
http://www.youtube.com/watch?v=4Ny6W9vy05k
Itt lehet jól látni, hogy mennyire nagyon más a két motor. 6500-ról én nem beszélhetek, Calloknak meg felugrik oda a mutató.
Azt hiszem nekem a kipufogó a szűk keresztmetszet. (bottle-neck ;-) )
Nekem 5000 fölé semmi értelme pörgetni, egyszerűen nem megy jobban, ha elváltom sokkal jobb.
Ezt böfögtem ide tegnap.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9729 Dátum:
2010 Június 19, 15:58:51 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 19, 10:19:28
1. 2. fokozatban picit meghuzatva, 3. 4.-ben finoman haladva:
http://www.youtube.com/watch?v=RyX1ixfHYsg&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=4Ny6W9vy05k
Itt lehet jól látni, hogy mennyire nagyon más a két motor. 6500-ról én nem beszélhetek, Calloknak meg felugrik oda a mutató.
Azt hiszem nekem a kipufogó a szűk keresztmetszet. (bottle-neck ;-) )
Nekem 5000 fölé semmi értelme pörgetni, egyszerűen nem megy jobban, ha elváltom sokkal jobb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9728 Dátum:
2010 Június 19, 15:52:23 »
Idézetet írta: tazoli - 2010 Június 18, 22:02:33
Hihetetlen hogy a videókból milyen jól látszik a különbség.
forgós vs. alulnyomatékos
http://www.youtube.com/watch?v=QomXXM_azxc
http://www.youtube.com/watch?v=IOA9ZXNfoBw&feature=channel
Ezen semmi nem látszik, az enyém is veszi lent a tüzet ennyire, 4000-ig nagyon hamar felpörög.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9727 Dátum:
2010 Június 19, 10:56:50 »
Most megyek főzni, aztán utána gyújtás és fúvóka basztatás. Délután meg 402 méter.... Talán....
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9726 Dátum:
2010 Június 19, 10:39:53 »
Idézetet írta: BigBug - 2010 Június 19, 10:23:23
nem gyenge tbányának nézünk elibe
vagy kinek esik szét elöbb
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9725 Dátum:
2010 Június 19, 10:23:23 »
Idézetet írta: callook - 2010 Június 19, 10:19:28
1. 2. fokozatban picit meghuzatva, 3. 4.-ben finoman haladva:
http://www.youtube.com/watch?v=RyX1ixfHYsg&feature=channel
nem gyenge tbányának nézünk elibe
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Oldalak:
1
...
309
310
311
312
313
[
314
]
315
316
317
318
319
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...