www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 20:56:34
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
319
320
321
322
323
[
324
]
325
326
327
328
329
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404625 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9364 Dátum:
2010 Május 08, 12:39:45 »
Én megyek.
Idézetet írta: Aircult - 2010 Május 08, 08:02:35
Erre megy valaki?Állítólag lehet, hogy Mexx Ghiaja is kint lesz...
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9363 Dátum:
2010 Május 08, 08:02:35 »
Erre megy valaki?Állítólag lehet, hogy Mexx Ghiaja is kint lesz...
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9362 Dátum:
2010 Május 08, 07:40:26 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 08, 01:18:09
Tavaly járatta eleget, a narancssárga bogárban
azóta mondjuk lett pár módosítás a motoron.
azóta új henger-dugó került fel rá, a Berg hengerfejek, Berg rudazat, a 42es DCNF karbik meg újjászülettek Martonvásáron...
A szívócsonkok is már a hfejhez alakítva
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9361 Dátum:
2010 Május 08, 01:18:09 »
Idézetet írta: Protheus - 2010 Május 08, 01:16:42
Eddig be sem volt inditva a motor ? En biztos nem birnam ki, megjaratnam allvanyon, vagy akarmi ... :-)
Tavaly járatta eleget, a narancssárga bogárban
azóta mondjuk lett pár módosítás a motoron.
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9360 Dátum:
2010 Május 08, 01:16:42 »
Idézetet írta: Aircult - 2010 Május 08, 00:16:42
ha minden jól megy,indítás
Eddig be sem volt inditva a motor ? En biztos nem birnam ki, megjaratnam allvanyon, vagy akarmi ... :-)
Buzi, aki fékez! :-)))
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9359 Dátum:
2010 Május 08, 00:16:42 »
Bent a motor, hétvégén ha minden jól megy,indítás
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9358 Dátum:
2010 Május 02, 22:40:18 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 02, 22:38:09
vannak róla még képek?
Holnap reggel vizsgázik!
régi kép van aszem
volt benne fehér betetét mangels felni volt rajta,korlátos lökös
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9357 Dátum:
2010 Május 02, 22:38:09 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Május 02, 22:35:41
elöl gyári tárcsa (még)
vannak róla még képek?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9356 Dátum:
2010 Május 02, 22:35:41 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 02, 22:32:15
milyen fék van hozzá?
elöl gyári tárcsa (még)
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9355 Dátum:
2010 Május 02, 22:32:15 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Május 02, 21:58:59
1915 313as tengely nagyszelep,2körös olajpumpa,himba,dellorto rövid váltó
amerika67
milyen fék van hozzá?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9354 Dátum:
2010 Május 02, 22:20:43 »
Idézetet írta: SiD - 2010 Május 02, 22:17:57
a peres gumik nagyon hülyén néznek ki, egyébként nem rossz.
meg szertne állni meg még megy bele csonk és csak 165/50el fordul
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9353 Dátum:
2010 Május 02, 22:17:57 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Május 02, 21:48:46
remélem haverom lacházára bejártja már
<beszúrt kép törölve>
a peres gumik nagyon hülyén néznek ki, egyébként nem rossz.
1963 VW1200 DeLuxe
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9352 Dátum:
2010 Május 02, 21:58:59 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 02, 21:53:31
mi van benne? szép kocsi!
1915 313as tengely nagyszelep,2körös olajpumpa,himba,dellorto rövid váltó
amerika67
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9351 Dátum:
2010 Május 02, 21:53:31 »
Idézetet írta: Maresz - 2010 Május 02, 21:48:46
remélem haverom lacházára bejártja már
<beszúrt kép törölve>
mi van benne? szép kocsi!
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9350 Dátum:
2010 Május 02, 21:48:46 »
remélem haverom lacházára bejártja már
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9349 Dátum:
2010 Május 02, 21:13:05 »
Idézetet írta: Typ117 - 2010 Május 02, 18:31:28
Typ117
Hozzászólások: 18493
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9348 Dátum:
2010 Május 02, 18:31:28 »
Idézetet írta: somci - 2010 Május 02, 18:26:41
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9347 Dátum:
2010 Május 02, 18:26:41 »
Idézetet írta: Typ117 - 2010 Május 02, 18:11:39
Idézetet írta: Mákos - 2010 Május 02, 17:51:21
Typ117
Hozzászólások: 18493
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9346 Dátum:
2010 Május 02, 18:11:39 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 Május 02, 17:51:21
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9345 Dátum:
2010 Május 02, 17:51:21 »
Idézetet írta: somci - 2010 Május 02, 14:44:18
Ha csak a 80%-a igaz a teljesítménynek, amit állít, úgyis elég jó, bár nem tudom, hogyan lehet az ilyen kocsikat levizsgáztatni?
1,6-os vagy 1776-os duplakarbival tűnik számomra megvalósíthatónak, mert az még nincsen mérhetetlenül elszállva az árakkal...
Callook! Köszi a válaszokat. Én sem közlekedésmérnöknek, vagy gépésznek tanulok, hanem energetikusnak, ezért nincsen túl nagy rálátásom a dolgokra. Ha mégis beszabadulnék a BME könyvtárába, melyik könyvet ajánlanád ahhoz, hogy érdemben tudjak kérdezni itt?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9344 Dátum:
2010 Május 02, 14:44:18 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 Május 02, 11:13:50
A thesamba fórumos blowtrhu sima solex 34 karbis kocsira kíváncsi lennék ám élőben.
Ha csak a 80%-a igaz a teljesítménynek, amit állít, úgyis elég jó, bár nem tudom, hogyan lehet az ilyen kocsikat levizsgáztatni?
Idézetet írta: ABF-932 - 2010 Május 02, 07:37:34
milyen autóban gondolkodsz,
1,6-os vagy 1776-os duplakarbival tűnik számomra megvalósíthatónak, mert az még nincsen mérhetetlenül elszállva az árakkal...
Callook! Köszi a válaszokat. Én sem közlekedésmérnöknek, vagy gépésznek tanulok, hanem energetikusnak, ezért nincsen túl nagy rálátásom a dolgokra. Ha mégis beszabadulnék a BME könyvtárába, melyik könyvet ajánlanád ahhoz, hogy érdemben tudjak kérdezni itt?
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9343 Dátum:
2010 Május 02, 11:13:50 »
Idézetet írta: callook - 2010 Május 02, 08:43:46
A kétféle turbós motor amit kérdeztél, lényegében ugyanúgy működik, csak az egyiknél nyom a turbó a karbin keresztül, a másiknál meg szív a karbin keresztül. Különbség kb ennyi van:
-Amikor a turbó után jön a karbi (jönnek a karbik), akkor a karbikon nyomás van, ezt nem minden típusú karbi viseli el.
-Amikor a karbik után szív a turbó, akkor a karbiknál nem lehet különösebb probléma, viszont itt a turbón keresztülmegy a benzin/levegő keverék, ami moshatja a turbót.
Tapasztalatom nincs, ezeket egyetemi könyvtár, ezzel a témával foglalkozó könyveiből olvastam kb. 7-8 éve. Talán még az sem lehet mindegy, hogy a meleg turbó nyomja meg a karbikat, vagy a meleg turbón megy át a benzin/levegő keverék?! De tényleg nincs tapasztalatom, olvasni is régen olvastam róla.
A thesamba fórumos blowtrhu sima solex 34 karbis kocsira kíváncsi lennék ám élőben.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9342 Dátum:
2010 Május 02, 11:06:21 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 Május 02, 11:02:31
Haveromnak csak 1200es a kocsi, Ő ment elől, bogárral amúgy sem sietek....arra ott az 1.8as Golf.
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9341 Dátum:
2010 Május 02, 11:02:31 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 01, 22:13:21
Ha 80nal megyek a pályán az 1.6 2*idf40 Weberes motorral akkor 7,2 fogyaszt. (volt még kicsi autózás falusi utakon de 338km-ből 210 pálya 80nal)
Ha tisztán csak osztrák falusi utakon megyek, sok 50es (30cas) táblával, max. 80 falun kívül akkor 9.9.
Ha 100-120 között nyomom pályán akkor 8.3 az eddig mérések.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9340 Dátum:
2010 Május 02, 08:43:46 »
A kétféle turbós motor amit kérdeztél, lényegében ugyanúgy működik, csak az egyiknél nyom a turbó a karbin keresztül, a másiknál meg szív a karbin keresztül. Különbség kb ennyi van:
-Amikor a turbó után jön a karbi (jönnek a karbik), akkor a karbikon nyomás van, ezt nem minden típusú karbi viseli el.
-Amikor a karbik után szív a turbó, akkor a karbiknál nem lehet különösebb probléma, viszont itt a turbón keresztülmegy a benzin/levegő keverék, ami moshatja a turbót.
Tapasztalatom nincs, ezeket egyetemi könyvtár, ezzel a témával foglalkozó könyveiből olvastam kb. 7-8 éve. Talán még az sem lehet mindegy, hogy a meleg turbó nyomja meg a karbikat, vagy a meleg turbón megy át a benzin/levegő keverék?! De tényleg nincs tapasztalatom, olvasni is régen olvastam róla.
Idézetet írta: somci - 2010 Május 01, 23:54:56
Köszönöm!Igazat adok neked, igyekszem legközelebb jobban kérdezni. Az élmény mindenkinek mást jelent, ezt tudom, én nem szeretnék 200-zal menni itthon egy bogárral, mint egyesek, nem szeretném felszántani az aszfaltot, mint egyesek. Mostanában olvastam végig a Cal, resto, meg miegymás, és az extrémültetett topikot, és tetszik a hozzáállásod, hozzáállásotok a dologhoz.
Azaz 1776-os 120 lovas motor gondolom csak rövidtávra jó... Sűrű szervizeléssel, és sok szopással, meg pénzzuhannyal.
Fel tudnátok világosítani, mi a különbség, előny, hátrány az említett kétféle turbó elhelyezés között? Csak elvi szinten, és csak ha nem bánjátok!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9339 Dátum:
2010 Május 02, 08:31:46 »
Én úgy gondolom, hogy lehet jó egy 120 lovas 1776-os motor hosszútávra is, de akkor a motor építésénél nagyon komoly anyagi háttérnek kell lennie. Ha minden alkatrész jó, nem hagysz egy gyenge pontot sem, pontos a megmunkálás és a szerelés, akkor lehet tartós és jó egy 1776-os 120 lovas motor, de ehhez ha mindent összeszámolunk kell kb 1 milla... (Nyilván ezt az összeget is nehéz nekem meghatározni, mert én magam csinálom a motorokat, illetve olykor nagy szerencsével egy-két komoly alkatrész olcsóbban is összejöhet, de ugyanakkor bármikor felmerülhet egy olyan probléma, ami miatt megnövekednek a költségek...)
Idézetet írta: somci - 2010 Május 01, 23:54:56
Köszönöm!Igazat adok neked, igyekszem legközelebb jobban kérdezni. Az élmény mindenkinek mást jelent, ezt tudom, én nem szeretnék 200-zal menni itthon egy bogárral, mint egyesek, nem szeretném felszántani az aszfaltot, mint egyesek. Mostanában olvastam végig a Cal, resto, meg miegymás, és az extrémültetett topikot, és tetszik a hozzáállásod, hozzáállásotok a dologhoz.
Azaz 1776-os 120 lovas motor gondolom csak rövidtávra jó... Sűrű szervizeléssel, és sok szopással, meg pénzzuhannyal.
Fel tudnátok világosítani, mi a különbség, előny, hátrány az említett kétféle turbó elhelyezés között? Csak elvi szinten, és csak ha nem bánjátok!
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9338 Dátum:
2010 Május 02, 08:24:17 »
A fogyasztás összetettebb dolog. Ezt tényleg nem lehet pár mondatban leírni.
A másik probléma, hogy a tisztánlátáshoz szükség van valamelyest alapokra, amik ahogy látom hiányoznak. Pl. az nem igaz amit írtál, hogy minél nagyobb a karbi, annál több nedü löttyenik be a motorba.
Egyébként az sem igaz, amit többen gondolnak, hogy minél több a benzin, annál jobban megy az autó. Az ideális benzin-levegő keverék a lényeg. Ha az ideálisnál több a benzin, vagy kevesebb, akkor egyaránt szarabbul megy majd az autó. Ezeket az alapokat próbáld megszerezni (De erre nem a netes forumok a legjobbak, ahova akárki akármit írhat, mint pl. én, aki villamosmérnökként belekontárkodik a gépészetbe) és akkor majd tisztul a kép.
Idézetet írta: somci - 2010 Május 01, 20:54:59
Üdv!
Minekutána végigolvastam a topikot, és nem emlékezhetek mindenre, nem tudom, volt-e már téma tüzetesebben, de eszembe jutott a fogyasztás/fenntartás kérdése...
Szóval kérdezném, hogy milyen fenntartási költségeket vonz maga után a motortuning mindenféle fajtája? Mennyit fogyaszthat egy pöpecül rendberakott, de csak 1300-as motor, 1.6-os szimpla, illetve dupla karbival, 1,7-es, 1,9-es, és fölfelé? Tehát a térfogatnövelés hogy áll a fogyasztással kapcsolatban. Kompressziónövelés, nagyobb szelepek, kipufogó hogyan befolyásolják a teljesítmény/fogyasztás/városi használat viszonyát?
Továbbá szimplán csak érdekességből, kíváncsi lennék a turbósított motorokra: nem tudom, mi a speciális nevük, de azt észrevettem, hogy van amikor egy karbi van a turbó előtt, és van amikor a turbó után van kettő a hengerfejeken. Melyik miért jobb? Injektoros motoroknál jobb a fogyasztás?
Vagy vegyünk példának egy pár Webert, 36-tól 58-ig láttam mindenfélét, gondolom a számokkal arányosan löttyentik befelé a nedűt.
Kicsit világosítsatok fel ebben a témában. A tapasztalatokat is szívesen várom!!
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Május 02, 08:45:36 írta callook
»
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9337 Dátum:
2010 Május 02, 07:37:34 »
Idézetet írta: somci - 2010 Május 01, 23:54:56
Az élmény mindenkinek mást jelent, ezt tudom, én nem szeretnék 200-zal menni itthon egy bogárral, mint egyesek, nem szeretném felszántani az aszfaltot, mint egyesek. Mostanában olvastam végig a Cal, resto, meg miegymás, és az extrémültetett topikot, és tetszik a hozzáállásod, hozzáállásotok a dologhoz.
Azaz 1776-os 120 lovas motor gondolom csak rövidtávra jó... Sűrű szervizeléssel, és sok szopással, meg pénzzuhannyal.
Fel tudnátok világosítani, mi a különbség, előny, hátrány az említett kétféle turbó elhelyezés között? Csak elvi szinten, és csak ha nem bánjátok!
Nagyon jobban nem kérdezel, még mindig elég tág a határ.
Talán jobb lenne, ha azt írnád, milyen autóban gondolkodsz, mert az még nem derült ki, ha bogárban, a turboról lesz a legkevesebb tapasztalat szerintem. Ha csak a motor erősítésén töröd a fejed, annak is elég sok módja van, és nem biztos, hogy megbízhatatlan lesz, főleg, ha igényeid szerint valamelyik helyi szakértővel konzultálsz.
De így a legnehezebb, ha csak a fogyasztás érdekel, akkor még Te sem tudod, mibe vágnál bele...
Bácsi Győző
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9336 Dátum:
2010 Május 01, 23:54:56 »
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 01, 22:13:21
az eddig mérések.
Köszönöm!
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Május 01, 22:05:30
élményt, csak másmilyet.
Igazat adok neked, igyekszem legközelebb jobban kérdezni. Az élmény mindenkinek mást jelent, ezt tudom, én nem szeretnék 200-zal menni itthon egy bogárral, mint egyesek, nem szeretném felszántani az aszfaltot, mint egyesek. Mostanában olvastam végig a Cal, resto, meg miegymás, és az extrémültetett topikot, és tetszik a hozzáállásod, hozzáállásotok a dologhoz.
Azaz 1776-os 120 lovas motor gondolom csak rövidtávra jó... Sűrű szervizeléssel, és sok szopással, meg pénzzuhannyal.
Fel tudnátok világosítani, mi a különbség, előny, hátrány az említett kétféle turbó elhelyezés között? Csak elvi szinten, és csak ha nem bánjátok!
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9335 Dátum:
2010 Május 01, 22:13:21 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Május 01, 22:05:30
Somci, most erre is hogy lehet felelni? van akinek az 1300-asa is 10-et eszik, én meg eljártam az 1915-össel, egy typ3-as kasztniban 9-10 között.
Én azt gondolom, hogy a most épülő 2110-esem fog 10 körül enni, talán 10-12 között.
Szerintem egy jó 1776-os egy bogárban már nyújt élményt, pláne, ha 120-140 lóerős, mert bizony vannak ilyenek is.
De mi az az élmény? Nekem az 1200-es is nyújt élményt, csak másmilyet.
Ha 80nal megyek a pályán az 1.6 2*idf40 Weberes motorral akkor 7,2 fogyaszt. (volt még kicsi autózás falusi utakon de 338km-ből 210 pálya 80nal)
Ha tisztán csak osztrák falusi utakon megyek, sok 50es (30cas) táblával, max. 80 falun kívül akkor 9.9.
Ha 100-120 között nyomom pályán akkor 8.3 az eddig mérések.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9334 Dátum:
2010 Május 01, 22:05:30 »
Idézetet írta: somci - 2010 Május 01, 21:24:52
Akkor annyit árulj el, hogy kb mi az a motor a tapasztalataid alapján, ami 10 körül eszik, és élményt is nyújt. Tudom, ez nincs összhangban a a kérdéseimmel, ez az egy fontos, a többihez valószínűleg soha nem lesz közöm, csak érdekel... :baby:Ebben RX7-es wankel motorja csücsül?
Somci, most erre is hogy lehet felelni? van akinek az 1300-asa is 10-et eszik, én meg eljártam az 1915-össel, egy typ3-as kasztniban 9-10 között.
Én azt gondolom, hogy a most épülő 2110-esem fog 10 körül enni, talán 10-12 között.
Szerintem egy jó 1776-os egy bogárban már nyújt élményt, pláne, ha 120-140 lóerős, mert bizony vannak ilyenek is.
De mi az az élmény? Nekem az 1200-es is nyújt élményt, csak másmilyet.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9333 Dátum:
2010 Május 01, 21:24:52 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Május 01, 21:01:04
Kíváncsi leszek ki fogja neked összefoglalni egy 70-75 ezer leütéses kis esszével.
Én biztos nem.
Nagyjából rákérdeztél egy fél emberöltő tapasztalataira.
Tudom, hogy sokat kérdezek, és egyáltalán nem számítok Motordoktor színvonalú összefoglalóra, mint amit a Totalbike-ra rittyentettél!!
Akkor annyit árulj el, hogy kb mi az a motor a tapasztalataid alapján, ami 10 körül eszik, és élményt is nyújt. Tudom, ez nincs összhangban a a kérdéseimmel, ez az egy fontos, a többihez valószínűleg soha nem lesz közöm, csak érdekel...
Idézetet írta: vw1966 - 2010 Május 01, 21:21:21
http://www.youtube.com/watch?v=woqiFrnZqvE&feature=player_embedded#
!
Ebben RX7-es wankel motorja csücsül?
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Május 01, 21:26:52 írta somci
»
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9332 Dátum:
2010 Május 01, 21:21:21 »
http://www.youtube.com/watch?v=woqiFrnZqvE&feature=player_embedded#
!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9331 Dátum:
2010 Május 01, 21:01:04 »
Kíváncsi leszek ki fogja neked összefoglalni egy 70-75 ezer leütéses kis esszével.
Én biztos nem.
Nagyjából rákérdeztél egy fél emberöltő tapasztalataira.
Idézetet írta: somci - 2010 Május 01, 20:54:59
Üdv!
Minekutána végigolvastam a topikot, és nem emlékezhetek mindenre, nem tudom, volt-e már téma tüzetesebben, de eszembe jutott a fogyasztás/fenntartás kérdése...
Szóval kérdezném, hogy milyen fenntartási költségeket vonz maga után a motortuning mindenféle fajtája? Mennyit fogyaszthat egy pöpecül rendberakott, de csak 1300-as motor, 1.6-os szimpla, illetve dupla karbival, 1,7-es, 1,9-es, és fölfelé? Tehát a térfogatnövelés hogy áll a fogyasztással kapcsolatban. Kompressziónövelés, nagyobb szelepek, kipufogó hogyan befolyásolják a teljesítmény/fogyasztás/városi használat viszonyát?
Továbbá szimplán csak érdekességből, kíváncsi lennék a turbósított motorokra: nem tudom, mi a speciális nevük, de azt észrevettem, hogy van amikor egy karbi van a turbó előtt, és van amikor a turbó után van kettő a hengerfejeken. Melyik miért jobb? Injektoros motoroknál jobb a fogyasztás?
Vagy vegyünk példának egy pár Webert, 36-tól 58-ig láttam mindenfélét, gondolom a számokkal arányosan löttyentik befelé a nedűt.
Kicsit világosítsatok fel ebben a témában. A tapasztalatokat is szívesen várom!!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
somci
Hozzászólások: 402
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9330 Dátum:
2010 Május 01, 20:54:59 »
Üdv!
Minekutána végigolvastam a topikot, és nem emlékezhetek mindenre, nem tudom, volt-e már téma tüzetesebben, de eszembe jutott a fogyasztás/fenntartás kérdése...
Szóval kérdezném, hogy milyen fenntartási költségeket vonz maga után a motortuning mindenféle fajtája? Mennyit fogyaszthat egy pöpecül rendberakott, de csak 1300-as motor, 1.6-os szimpla, illetve dupla karbival, 1,7-es, 1,9-es, és fölfelé? Tehát a térfogatnövelés hogy áll a fogyasztással kapcsolatban. Kompressziónövelés, nagyobb szelepek, kipufogó hogyan befolyásolják a teljesítmény/fogyasztás/városi használat viszonyát?
Továbbá szimplán csak érdekességből, kíváncsi lennék a turbósított motorokra: nem tudom, mi a speciális nevük, de azt észrevettem, hogy van amikor egy karbi van a turbó előtt, és van amikor a turbó után van kettő a hengerfejeken. Melyik miért jobb? Injektoros motoroknál jobb a fogyasztás?
Vagy vegyünk példának egy pár Webert, 36-tól 58-ig láttam mindenfélét, gondolom a számokkal arányosan löttyentik befelé a nedűt.
Kicsit világosítsatok fel ebben a témában. A tapasztalatokat is szívesen várom!!
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9329 Dátum:
2010 április 30, 21:55:32 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 30, 14:32:30
Az enyim akkor is nagyobb
<beszúrt kép törölve>
huh ebből elég lett volna a piros X deronda
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9328 Dátum:
2010 április 30, 14:32:30 »
Az enyim akkor is nagyobb
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9327 Dátum:
2010 április 30, 14:31:09 »
Idézetet írta: wob974 - 2010 április 30, 14:19:45
Igy már próbáltad
?
<beszúrt kép törölve>
Nem baj lesz diplomád.
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9326 Dátum:
2010 április 30, 14:19:45 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 április 30, 14:13:21
vájjámán, nem tudok linkelni fotót ebay-ről...
Na szal monza 4tip továbbgondolva
itt a link:
http://cgi.ebay.co.uk/VW-BEETLE-ANSA-SPORTS-EXHAUST-4-TAILPIPES-7-73-/110437987726?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19b69df58e
Igy már próbáltad
?
Nem baj lesz diplomád.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #9325 Dátum:
2010 április 30, 14:13:21 »
Idézetet írta: wob974 - 2010 április 30, 14:10:21
Mennyit gondolkodhattak egy piros x en
vájjámán, nem tudok linkelni fotót ebay-ről...
Na szal monza 4tip továbbgondolva
itt a link:
http://cgi.ebay.co.uk/VW-BEETLE-ANSA-SPORTS-EXHAUST-4-TAILPIPES-7-73-/110437987726?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19b69df58e
Oldalak:
1
...
319
320
321
322
323
[
324
]
325
326
327
328
329
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...